Niin se taas Purra leikkaa ja Orpo iloitsee vieressä.
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/jatkossa-laakarinlausunto-ajokorttia-varten-on-hankittava-paasaantoisesti-yksityiselta-hallitus-esittaa/4941f6dc-62a0-46de-b7ba-006e8a86462a
Ajokorttitodistus maksettava yksityisellä itse jatkossa
15
1341
Vastaukset 15
- Anonyymi
Kyllä, ja hintakatto todistuksille ei ole tulossa saavat pulittaa paperista muutama satasen ahneille lääkäritaloille.
- Anonyymi
Ei makseta Petteri pikkumulkku etsii itselleen tulevista säästöjä ja akanhakkaaja Häkämiehelläkin varmaan leikattavaa. Löytyiskö näille herroille hommia vaikka Pohjois Koreasta. Ai niin ei ne tuollai
- Anonyymi
Periaatteessa on kyllä vähän erikoista, että kun laki määrää lääkärintodistuksen ottamista, niin sitä ei voi julkiselta puolelta saada, vaan on pakko turvautua kalliiseen yksityiseen palveluun.
Käsittääkseni pelkän henkilöautoajokortin uusimiseen ei lääkärintodistusta tarvita, mutta jo C-kortin tai sitä laajempien ajokorttien uusiminen vaatii lääkärintodistuksen. - Anonyymi
Ruvetaan ajelemaan ilman korttia. Veroja on pienituloisilta leikkaava, kun ei meille ole mitään palvelujakaa. En minä ainakaan halua tämän hallituksen jatkavan. Perkeleestä ovat
- Anonyymi
Kalliimmaksihan se tulee, jos ajelee ilman korttia ja jää kiinni…
Tämä hallitushan on alentanut tuloveroa myös pienituloisilta työssäkäyviltä. Jos valtioveroja ei ole maksanut tähänkään saakka, niin tuo alennus ei tietysti kosketa mitenkään.
Alvin 1.5%:n korotus tietysti kohdistuu kaikkiin, niinkuin kulutusverot aina. Jos tuo korotus menee hintoihin.
Sosiaalitukien varassa elävien osalta tilanne on toinen, hankala.
- Anonyymi
PITIPÄS SATTUA NÄMÄ YKSITYISET LEKURIT ESM TETRVEYSTALO, PIHLAJALINNA, MEHILÄINEN ON KOKOOMUS HENKISIÄ KAPITALISTEJA JOIHIN KOK ORPO OHJAA VERONMAKSAJIEN RAHOJA.
- Anonyymi
TAAS ON HÖPÖ JUTTUJA. TERVEYSKESKUKSISSA HINTA TODISTUKSELLE ON 61 EUROA.LISÄKSI PERITÄÄN TERVEYSKESKUSMAKSU. 20,60 EUROA YHTEENSÄ 81,60 EUROA. TARJOUKSESSA OLEN NÄHNYT YKSITYISELLÄ HALVEMPIAKIN HINTOJA JA EIKÖHÄN SIITÄ SAA VIELÄ KELA-KORVAUKSEN. ENNEMMIN KYSYISIN MIKSI TERVEYSKESKUKSESSA HINTA ON NOIN SUOLAINEN. 65 -TÄYTTÄNEEN KANNATTAA UUSIA AJOKORTTI ENNEN KUN TÄYTTÄÄ 70-VUOTTA,NIIN ET TARVITSE LÄÄKÄRINTODISTUSTA,JOS 70 KYMPPII EHTII TULLA TÄYTEEN TARVITSET LAAJENNETUN LÄÄKÄRINLAUSUNNON.
- Anonyymi
Ei saa kela korvausta
- Anonyymi
Jos sulla on C-kortti tai sitä laajempi, niin olet tarvinnut lääkärintodistuksen jo muistaakseni 45-vuotiaasta lähtien. Itse olen jo 71-vuotias ja minulla on edelleen C-kortti ja tässä iässä sen saa vain kahdeksi vuodeksi kerrallaan.
Vielä en aioi luopua siitä, koska asuntoautollani ajaminen edellyttää C-korttia. - Anonyymi
ei saa todistusta muualtako yksityiseltä hinta 185 ,- euroa ja erittän tarkka kysely epävät ajo-oikeuden yms..sairaudet,,
- Anonyymi
Nykyisin Sotekeskuksia ja ajokorttitodistukset yksityisellä jo pari vuotta.
- Anonyymi
Kaikki kelakorvaukset poistuvat uuden diktaattorin myötä. Hallitus kuittaa.
- Anonyymi
Yksityiseltä lääkäritaloltahan tuon on joutunut jo kommunistien aikaankin hakemaan.
Soten taksat olleet hävyttömän korkeat.
Miksi yhteiskunnan pitäisi yleensäkään osallistua jonkun ajokorttikustannuksiin?
Kertokaapa sosialistit se! - Anonyymi
Hyvä, että vaaditaan iäkkäiltä lääkärintodistus. Lääkärilehdessä oli artikkeli, jossa kiinnitettiin lähinnä huomiota siihen, että hyväksytyn todistuksen voi saada liian helposti. Asiassa on kuitenkin monta puolta sen lisäksi, että ajokorttitodistukset ovat yksityisten lääkärifirmojen rahastusautomaatti. Todistuksen tsrvitsijan kannalta tilanne on sikäli ongelmallinen, että hän joutuu usein menemään täysin oudon lääkärin arvioitavaksi, mikä on tietysti myös vaikea tilanne lääkärin kannalta. Pienessä hetkessä on tehtävä arvio ajokyvystä. Se saattaa mennä pieleen kahteen suuntaan, olla joko liian lepsu tai liian tiukka. Molemmat ovat asiakkaan kannalta katastrofaalisia. Itselleni sattui lääkäri, joka etsimällä etsi merkkejä alkavasta muistisairaudesta ja teki tällaisesta merkinnän Kantaan. Jatkotutkimukset osoittivat, että hän oli väärässä, mutta merkintä säilyy ja ajokortin voimassaolo lyhenee, ja vaatii jatkuvia lääkärinlausuntoja. Harmittaa ihan vietävästi, että menin tällaiselle oudolle yksityislääkärille, vaikka minua etukäteen varoitettiin hänen toimintatavoistaan. Luulin, että on ihan sama, kuka lääkäri testit tekee, kun arvelin leikiten selviäväni niistä.
- Anonyymi00017
Marinin hallitus puski läpi sote-uudistuksen ja siitä lähtien terveydenhuoltojärjestelmä on takunnut pahemman kerran.
On aivan oikein, että ajokorttia varten tarvittava lääkärintodistus ei kuulu tässä tilanteessa julkisen terveydenhuollon vastuulle - vaan se hankitaan yksityiseltä puolelta.
Jostain on tinkittävä, kun ei edes todella hoidon tarpeessa olevat saa lääkärinaikoja.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51863
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63643- 54619
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43552Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik29507Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk4492En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.27437- 33415
- 66409
- 32405