Hyvä kommentti Tere Sammallahdella Facebookissa
Välillä olen huolissani, millaista maailmankuvaa erityisesti nuorille syötetään median kautta. Esimerkiksi Yle uutisoi taannoin, että nuori pariskunta syö lihaa eikä tunne siitä syyllisyyttä. Jutussa annettiin ymmärtää, että pitäisi kyllä tuntea. Suomen Kuvalehti komppasi uutisoimalla uudesta ravintosuosituksesta, jonka mukaan ei saisi syödä makkaraa tai leikkeleitä, koska niissä on niin paljon suolaa ja rasvaa. Toivoin näkeväni juttussa edes jonkinlaisen arvion siitä, missä grillimakkaran rappiokäytön raja mahdollisesti menee, mutta ei. Viestinsä oli, että valitse puolesi, ruokavalion suhteen keskitietä ei ole.
Yksi pohjanoteeraus oli Hesarin pääkirjoitus, jossa suomalaisia kannustettiin Elokapinalta tuttuun rötöstelyyn muka hyvänä yhteiskunnallisena vaikuttamiskeinona. Hesarin viesti oli, että hylkää opiskelu, hylkää työ, parisuhde, koti, lapset ja hyvä elämä, sillä tulevaisuuden vaikuttajaksi tullaan radikalisoitumalla, häiriköimällä ja rikoksia tekemällä. Täysin vastuuton ja valheellinen viesti erityisesti nuorille. Onhan tämä kaikki jo nähty, jos muistatte. Elokapina on merkityksellisyydeltään kuin 1990-luvun kettutytöt tai Joensuun skinit. Ei niistä oman elämänsä sankareista tullut vaikuttajia eivätkä he lopulta vaikuttaneet mihinkään. Samaan aikaan koulussa ja töissä käyneet kunnon ihmiset veivät Suomea eteenpäin.
Mielestäni edellä mainittu pelottelu saisi jo loppua, se olisi erityisesti nuorten etu. Ei nuoren tarvitse olla ahdistunut arkipäiväisistä asioista, kuten sekaruokavaliosta tai makkaran syönnistä, saati jostain globaalista ongelmasta. Käykää koulut, menkää töihin, pariutukaa, hankkikaa lapsia ja asuntolaina. Siellä tavallisessa arjessa se onnellisuus asuu. Aikuisena ehtii kyllä murehtia aikuisten murheitakin. Ja silloinkin elämää on hyvä maustaa hyvällä seuralla, ruoalla ja juomalla, kuuloetäisyyden päässä maailmanlopun julistajien ja terveysdiktaattorien nalkutuksesta. #Terestroika
Tere Sammmallahden terveiset Suomen Kuvalehden ja Hesarin punavihreille
Anonyymi-ap
0
76
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1241791Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91867Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja149840- 60800
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35772Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔47702Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat42647- 71644
Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö257639Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol33587