Apt.26:13
Mutta silloin, kuningas, minä matkaa tehdessäni puolenpäivän aikaan näin, miten taivaasta leimahti aurinkoakin kirkkaampi valo minun ja matkatovereideni ympärille.
Luuk. 10:18
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.
Ap. t. 26:14 Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia PISTINTÄ vastaan.'
2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani PISTIN, SAATANAN ENKLELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
Salaman välähdys, mitä se on?
43
368
Vastaukset
- Anonyymi
Äänien kuuleminen päästä?
Ja minun seuralaiseni näkivät kyllä valon, mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui. - Anonyymi
Enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä. Eikä ihme, tekeytyyhän itse saatanakin valon enkeliksi.
- Anonyymi
1. Kun. 22:22
Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'. - Anonyymi
Kysymyksessä oli varmaankin meteoriitti. Kirkas valo ja tykistökeskitystä muistuttava jyske taivaalta. Raamatun kirjailijat ovat ottaneet vapauksia muistellessaan tapausta.
Näin ne hyvät tarinat ennen syntyivät.- Anonyymi
Murhanhimoisia roistoja koko porukka, muut ei kuulut mitään, kuka mitäkin kertoi tapahtuneeksi.
Jeesus varoitti Damaskontien henkijeesuksista, jotka esiintyy Kristuksena ja Jeesuksena.
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
- Anonyymi
Paavali salaa taitavasti, missä ja milloin hän sai sen Saatanan enkelin.
2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani PISTIN, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
Pistin=Satanan enkeli. Pistin on synonyymi, samaa tarkoittava sana kuin
Saatanan enkeli "hän".
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. - Anonyymi
Raamatun mukaan oikea Jeesus on taivaassa ja tulee sieltä vasta aikanaan näkyvällä tavalla takaisin Galilean vuorelle. Eikä hiippaile henkiolentona missään Damaskontien vaiheilla.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
Jeesus varoitti eläissään niistä Damaskontien henkijeesuksista, jotka eivät paljasta edes kasvojaan, eikä naulanreikiä käsissään ja jaloissaan.
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.- Anonyymi
Niitä Jeesuksen nimen hokijoita piisaa joka lähtöön.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä Jeesuksen nimen hokijoita piisaa joka lähtöön.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Niitä Jeesuksen tuntijoita riittää...ja Paavalin matkijoita....
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
- Anonyymi
Jumala vaikuttaa, että jokainen Hänen vaikutuspiiriinsä hakeutuva saa tulla sisälle Jumalan tahtoon. Se toimii kasteasiankin yhteydessä.
Jumala vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen.
Videon opetus siitä:
https://youtu.be/qc4Ut0kjVqw- Anonyymi
Room. 9:18
Niin hän siis armahtaa, ketä hän tahtoo, ja paaduttaa, kenenkä hän tahtoo.
Ette minua valinneet, vaan minä valitsin teidät.
- Anonyymi
Siis Paavalikin tuli uskoon kohdatessaan Jeesuksen, ja heti siitä kasteelle. Apt. 9:18.
- Anonyymi
Ei ihminen ole yhtä aikaa synneissään ja samalla uskovainen.
Ap. t. 22:16
Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
Ensin kasteessa pestään synti pois ja tyhjään ja puhtaaseen sydämeen vuodatetaan vasta sen jälkeen uskon Hengen lahja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihminen ole yhtä aikaa synneissään ja samalla uskovainen.
Ap. t. 22:16
Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
Ensin kasteessa pestään synti pois ja tyhjään ja puhtaaseen sydämeen vuodatetaan vasta sen jälkeen uskon Hengen lahja.38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne.
- Anonyymi
Lahkoihin käännyttävät eksyttäjät tunkee sitä uskoontuloa vähän joka jakeen eteen kun niitä pelastuksen kaavojaan syöttävät.
-92 käänöstä he vihaavat ylikaiken, kun sieltä on karsittu pois niitä uskoontulon lisäyksiä kasteen ehtona
Apt.8
36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]- Anonyymi
Kristityksi kastetun uudestikastaminen epäraamatullisella anabaptistisella lahkolaisten uudestikasteella on synti ja laittomuuden teko.
Ef. 4:5 Yksi kaste, hen baptisma, hen on numeraali yksi, ett, one,
kasteiden lukumäärää tarkoittava sana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristityksi kastetun uudestikastaminen epäraamatullisella anabaptistisella lahkolaisten uudestikasteella on synti ja laittomuuden teko.
Ef. 4:5 Yksi kaste, hen baptisma, hen on numeraali yksi, ett, one,
kasteiden lukumäärää tarkoittava sana.Raamattu ei puhu mistään uskovien kasteesta, vaan syntisten kasteesta.
Esim. Apt.2:38
Satanisti taas riehuu valheillaan.
- Anonyymi
Eihän saatananpalvojalla ja jumalanpalvojalla ole itseasiassa mitään eroa. Molemmat palvoo mielikuvitus olentoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän saatananpalvojalla ja jumalanpalvojalla ole itseasiassa mitään eroa. Molemmat palvoo mielikuvitus olentoa.
Hurmoslahkot ja kaatolahkot on vaaallisia paikkoja, mennä sitä uskoaan harjoittamaan.
Saatana oli taivaan ex-ylienkeli, korkein luotu olento, kielitaitoinen ja taivaan ylistyskuoron johtaja.
Virittelee nytkin niitä ylistyskuoroja lahkoihin, tosin itsensä ylistämiseksi.
Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.
- Anonyymi
Tyhjänpäiväistä leukojen louskutusta.
- Anonyymi
Hyvä ja asiallinen aloitus.
Ps. 51:8
Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
Paavali ei ole Karitsan apostoli. Jos olisi, niin kyllä Jeesus olisi valinnut hänet seuraajakseen jo maan päällä eläissään. - Anonyymi
Miksi alaikäiset lampaat noin kiinnostavat?
- Anonyymi
Jesse ajoi vaain tutkaan. Noita on 8-tien varrella ihan saatanasti. Hyvä tietysti siinä mielessä että nähdään ettei Jumalankaan poika voi ajella ihan miten sattuu vaikka isi kalliin auton onkin ostanut.
- Anonyymi
Saulus Tarsolainen oli murhamies, joka pakeni ulkomaille vuosiksi ja valehteli nimensäkin "Paulukseksi" eli Paavaliksi. Täydestä meni, ei joutunut kiinni murhasta.
Kristinusko perustuu Jeesuksen sanoihin, ei Tarsolaisen murhamiehen kirjeisiin.
Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika." (Matt.13:37)- Anonyymi
Mistähän siemenistä nyt puhutaan?
Opetuslasten siementämisestä tuskin mitään hyötyä oli.
- Anonyymi
Saulus Tarsolainen oli vielä tappohommissa, kun Jerusalemissa helluntaina 3000 ihmistä kastettiin kristityiksi, syntien pois pesemiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saajiksi.
- Anonyymi
Sitten roomalaiset veivät ne areenalle leijonien syötäväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten roomalaiset veivät ne areenalle leijonien syötäväksi.
Paavalilla oli Rooman kansalaisuus ja lupa tappaa kristittyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalilla oli Rooman kansalaisuus ja lupa tappaa kristittyjä.
Paavali kirjoittaa Korintossa kirjettä Roomaan ja kehuu valehtelevansa aina tarvittaessa.
Ei pidä sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
- Anonyymi
Jeesuksella ja Paavalilla ei ole mitään tekemistä keskenään.
Paavali ei koskaan edes nähnyt Jeesusta eikä kuullut Jeesuksen opetuksia. - Anonyymi
Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa Jumalan lakien ja käskyjen noudattamista samalla tavalla kuin Jeesus teki. Hän ei syyllistynyt syntiin.
Sanoi, että käskyjen noudattaminen ei ole edes raskasta.- Anonyymi
Joh. 14:21
Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
Jumalan rakastaminen tarkoittaa Jumala lakien ja käskyjen noudattamista.
Lakien kumoaminen ja pelkän uskomisen nostamisen pelastavaksi asiaksi on suuri eksytys.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön.
- Anonyymi
Samassa Taivaassa asuu ja elää Jumala ja Saatana.
- Anonyymi
Tai sitten siellä ns. taivaassa ei asu kumpikaan.😁
- Anonyymi
Kimppakämpässä?
- Anonyymi
Saatana lahkopuereineen on täällä maan päällä. Teki identiteettivarkauden ja otti nimekseen "Jeesus", siksi monet eksyy.
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.
2. Tess. 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana lahkopuereineen on täällä maan päällä. Teki identiteettivarkauden ja otti nimekseen "Jeesus", siksi monet eksyy.
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
2. Tess. 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.Salama on luonnonilmiö, turha siihen on mitään satuhahmoja liittää!
- Anonyymi
Aika omituisia juttuja. Lieneekö tottakaan?
- Anonyymi
Miksi saatana oli taivaassa?
Kävikö moikkaamassa veljeään?- Anonyymi
Saatana oli ylienkeli, korkien luotu olento. Taivaan ylistyskuoron johtaja, joka on nyt täällä maan päällä. Sen kanssa taivaasta heitettiin maahan 1/3 kaikista taivaan enkeleistä.
Kaikki enkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiä.
Paavali sai sellaisen pahan hengen sisälleen asumaan koko lopun elämän ajaksi, eikä Jumala ottanut sitä pois rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
King James käännöksen mukaan se ei ollut mikään pikkupiru, vaan oikein Saatanan viestintäenkeli "The messenger of Satan" -niminen demoni.
pistin=Saatanan enkeli, "pistin" sana on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi, enkeli on henkiolento, jolla ei ole mitään puisia tai metallisia pistimiä, kuten asiata yritetään hämärtää
Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin Saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
- Anonyymi
Sitä sattui kaikenlaista ennenvahaan.
- Anonyymi
Saatana osaa lentää niinkuin enkelit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706594
- 584472
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283158- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566- 151564
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341349
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471273