Kävipä vain mielenkiintoinen skeenario mielessäni. Jos raja vuotaisi venäläisistä, joiden mukana tulisi sabotöörejä sekä muita tarkoituksella väkivaltarikoksia suorittavia venäläisiä, niin olisikovat Anna Kontula ja Fatim Diarra ensimmäisenä jättämässä Suomen ja muuttaisi turvaan?
Anna Kontula ja Fatim Diarra äänestivät vastaan rajalakia
123
843
Vastaukset
- Anonyymi
Jotkut ihmiset eivät tajua todellisuutta, ennenkuin se fyysisesti lävähtää päin pläsiä.
Vasemmistolaiset edustavat hienosti tätä lajia.
Voi Voi.- Anonyymi
😂🤣😂 Toinen kaheli, meinaatko sinäkin että ryssälässä ajatellaan niitä on se lski, nyt ei voida mennä 😂🤣😂🤣
- Anonyymi
Olihan siellä tämä RKP:n jäsen, joka myös äänesti vastaan!! Mitä ne oikein ajattelevat nuo hölmöt!! Haluavatko he todella tänne valtavat määrät ylimääräisiä elätettäviä! Tuollaisia ei pitäisi äänestää meillä ollenkaan eduskuntaa, jos he eivät osaa ajatella SUOMEN etua!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olihan siellä tämä RKP:n jäsen, joka myös äänesti vastaan!! Mitä ne oikein ajattelevat nuo hölmöt!! Haluavatko he todella tänne valtavat määrät ylimääräisiä elätettäviä! Tuollaisia ei pitäisi äänestää meillä ollenkaan eduskuntaa, jos he eivät osaa ajatella SUOMEN etua!!!!!
Totta. Vihreitä äänestävät ovat huumetoppurassa olevia bedofiilejä.
Jumalalle kiitos, että nykyhallitus aikoo lopettaa suomen maa-alueiden myymisen venäläisille. Kumpa laittaisivat vielä isot sakot sen paskan takia vihreille. - Anonyymi
Ne eivät opi ikinä mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vassu on maailman itsepintaisin ihminen. Häntä ei historia opeta, ei mikään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luen vihreät vassuiksi myös. Heidän liikettään olivat sekä natsit että kommut perustamassa muinaisessa Saksassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut mölisevät vaikka heidän hallitus rivitkään ole suorassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sentään joku muukin huomannut saman, Persut ovat ja pysyy tyhminä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SITKIS KUOLEMAANKIN, KESTÄÄ SANNA MARININ KÖYHYYTTÄ.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sentään joku muukin huomannut saman, Persut ovat ja pysyy tyhminä.
Vassarit ne vasta tyhmiä ja hyväuskoisia ovat. Suomen vassarimepit liittyvät Venäjän politiikkaa myötäilevään Eu:n parlamenttiryhmään. Olette todellakin idiootteja jotka yhä uudelleen äänestävät nämä Kremlin vasallit eduskuntaan Kontula, Honkasalo, Yrttiaho ym.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuomoiset kansanedustajat on,kuin kirja painaja toukat kuusessa.Syövät Suomea samoin kuoren alta.Eikö noi pökiöt tajua,että meillä on jo tarpeeksi sytytettyjä tulipaloja ja kaatettuja masstoja.silmistä päätellen syövät huumaavia sieniä nuo pökiöt.
- Anonyymi
Eiköhän se diarra ole lähtenyt juuri omaa tyhmyyttään Afrikasta. Kontula taas kuuluisi suljetulle.
- Anonyymi
Teikäläisistä ei ole muuhun kuin sontautopian ötkistäjäksi kummastakin päästä.
- Anonyymi
Kontula on hölömö!
- Anonyymi
Demareissakin 9 vastustajaa harakasta lähtien.
- Anonyymi
Persut kuvittelevat että ryssä ja muut terroristi eivät tule rajan yli jos meillä on Persujen ihannoima laki voimassa. 😂🤣😂🤣
- Anonyymi
Suomen Döds Patrull.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut kuvittelevat että ryssä ja muut terroristi eivät tule rajan yli jos meillä on Persujen ihannoima laki voimassa. 😂🤣😂🤣
Eipä sullekkaan rotanpierulle oo vielä järki välähtäny.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ootkona jääny pöljäksi, kun et tajua, että ilman lakia ei asioilla ole lain voimaa!
- Anonyymi
HARAKKA ON ITSEPINTAINEN.
ISONENÄINEN PUU-KIRVEELLÄ VEISTETTY NAAMA, AFGAANI, EI SOPEUDU...........NIITÄ EI SAA OTTAA, VAAN ON PYRITTÄVÄ PALAUTTAMAAN.
TEHTÄVÄ NIIDEN ELÄMÄ YHTÄ HANKALAKSI, KUIN SUOMALAISTENKIN. - Anonyymi
Harakka pitää kaikesta kiiltävästä, ehkä saa tulevaisuudessa mitalin Kremlistä. Mitallia on kiva pitää pikkutakin rintamuksessa kun juhlii Suomen itsenäisyyspäivää pressalinnassa.
- Anonyymi
Demujen 9 putinille pyllistelijää.
- Anonyymi
Ei mene laki läpi. Orpokin jäi jo "lomalle", kun pitäisi olla tekemässä tärkeitä päätöksiä.
- Anonyymi
Eipä Persu paljon lakialoitteesta ymmärrä.
Meinaatko todella mainitsemasi tapaukset eivät tule rajanyli, kun on tuo laki 😂🤣😂🤣😂- Anonyymi
Meinaatko todella mainitsemasi tapaukset eivät tule rajanyli, kun on tuo laki 😂🤣😂🤣😂
Antti Lindtman on hassahtanut Natsismiin ja Marin nusismiseen jahaaikseen
Jos saat kiksit vilkkuvista valoista ja tykkäät juosta sokeasti pohjassa festerien perässä tämä pelleily eli SDP on tehty juuri sinulle.
i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂
VITSI OLI ITSE KEKSITTTY 🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂
VITSI OLI ITSE KEKSITTTY 🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂
VITSI OLI ITSE KEKSITTTY - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko todella mainitsemasi tapaukset eivät tule rajanyli, kun on tuo laki 😂🤣😂🤣😂
Antti Lindtman on hassahtanut Natsismiin ja Marin nusismiseen jahaaikseen
Jos saat kiksit vilkkuvista valoista ja tykkäät juosta sokeasti pohjassa festerien perässä tämä pelleily eli SDP on tehty juuri sinulle.
i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂i 😂🤣😂🤣😂
VITSI OLI ITSE KEKSITTTYSinä varsinainen vitsi olet.
- Anonyymi
Eipä paljon lakialoitteesta ymmärrä.
sdp:SSÄ Vedetään bilehuumetta , kun on tuo laki 😂🤣😂🤣😂- Anonyymi
Eipä ne Persutkaan ammuskellaan ympärikännissä kaupungilla.
- Anonyymi
Onneksemme Eduskunnassa ei enää ole.Erkki Tuomiojaa,Paavo Lipposta,Eero Heinäluomaa,eikä presidenttinä Halosta.Jos olisivat.Olisimme entistä enemmän kusessa.
- Anonyymi
😂🤣😂 Toinen se SDP:n kannatus laskee kuin marinin jauhoviiva
- Anonyymi
Persu vilkaise kannatus lukuja, kun hallitus aloitti.
Nyt Persu puhuu kannatusluvuista, viikotakaperin ne eivät kelvanneet.
KUN ON TYHMÄ.
- Anonyymi
Maailman syntejä ovat vasemmistolaisuus ja pervo-pride. Huh huh.
- Anonyymi
PAHIMPIA.............VASEMMISTOLAISET TODELLAKIN.
VIHREÄT TAISTOLASIA JA KOMMUNISTIEN SOTIEN KANNATTAJIA, TERRORISTEJA, - Anonyymi
Ainoa synti tapahtui kun sinut piti laskea lakanoille, mutta tuleva faija oli niin jurrissa ettei se onnistunut.
Taitaa olla melkein kaikkien Persujen synty historia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PAHIMPIA.............VASEMMISTOLAISET TODELLAKIN.
VIHREÄT TAISTOLASIA JA KOMMUNISTIEN SOTIEN KANNATTAJIA, TERRORISTEJA,PERSUT OVAT OLLEET HYVIN VENÄJÄMYÖNTEISIÄ, ORBAN ON MYÖS HYVIN SUOSITTU TEIDÄN KESKUUDESSA.
- Anonyymi
Annalle ei kelpaa rajalaki mutta seksiä eläinten kanssa sekä sukulaisten kesken se kannattaa.
- Anonyymi
Vastarannan kiiski tuo vesipuhveli.
- Anonyymi
Molemmat omille ja oikeille kotiseuduilleen, pois kauaksi täältä, Suomen kansa kiittää.
- Anonyymi
ONHAN NIITÄ HULLUJA JOKA JUNAAN JA ASEMALLEKIN JÄÄ.
- Anonyymi
Joo moni Persu siellä pyörii.
- Anonyymi
Diarran unohtumaton lausahdus:"Jos haluaa asua metsässä niin ole hyvä, mutta ihan turha odottaa samaa palvelutasoa ja metsässä on ankeata, ainoa syy muuttaa sinne on insesti ja se että kukaan ei kuule kun vaimo huutaa apua.”
Mitä jos joku persu sanoisi vihreistä puunhalaajista noin?- Anonyymi
diarrea pitäisi palauttaa savimajaan minne kuuluukin.
- Anonyymi
🤔🤔🤔 Onko se jäänyt Persuilta sanomatta.
Epäilen enemmän sinun huonoa muistia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten onnistutaan sinun laskeminen lakanoille jälkeenpäin, kun ei onnistun silloinkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diarran jos heittäisi sikalättiin sikalassa niin sitä olisi vaikea erottaa emakosta on sen verran läski ja saman värinen kuin emakot ovat.
- Anonyymi
Kaikki matkatoimiston asiakkaat ykkösellä sisäänpääsy Suomeen meillä on varaa
- Anonyymi
Noin tehän sitä Sipilän hallituksessa kertositte.
Suomalaiset piti antaa heille asunnotkin.
- Anonyymi
Eivätkö ihmiset oikeasti tiedä, että meille tulee jatkuvasti venäläisiä turvapaikanhakijoita? Ja lisäksi täällä olevien perheenjäsenten oleskelulupahakemuksia?
Miksi ongelmaksi tehdään juuri se, että jostain Lähi-Idän maista peräisin olevia tulee Venäjän kautta samalla, kun venäläisiä kuitenkin tulee ilman mitään kohua?- Anonyymi
Eipä tule ryssiakaan kun raja kiinni :)
- Anonyymi
Ajattele itse, hallituksessa on kaksi sellaista puoluetta jotka jo ennestään olivat ottaneet melkein 50 000 orpolasta.
Koko ajan tulee lisää.
Eise mitään, syytellään taas muita, noista ongelmista, kokemusta on sellaisesta.
- Anonyymi
Aivan samaa typerää paskaa kommunistit tekivät ennen talvisotaa. Eivät älynneet pierun vertaa, kun stalin tapatti ja laittoi riimuissa siperian vankileireille sinne työläisten paratiisiin menneitä suomalaisia kuin hitleri Juutalaisia.
Nykyisinkin kommunistit ja vihreät koettavat harrastaa aivan samaa paskan tunkemista rattaisiin, vaikka ovat tunaroineet aivan kaiken, mihin ovat saastaiset näppinsä sotkeneet, eivätkä ota mitään vastuuta moraalittomista tunaroinneistaan,- Anonyymi
Talvisodalta olisi vältytty, jos kokoomus ei olisi ollut ryssimässä ulkopolitiikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talvisodalta olisi vältytty, jos kokoomus ei olisi ollut ryssimässä ulkopolitiikkaa.
Miten suomen kokoomus olisi pystynyt siihen vaikuttamaan kun Hitler ja Stalin sopivat keskenään Euroopan jaosta??? Ja lopulta N-liitto ampui Mainilan laukaukset jolla oikeutti hyökkäyksen Suomeen???
- Anonyymi
😂🤣😂 Sitten heräsit ja päästit kissanulos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten suomen kokoomus olisi pystynyt siihen vaikuttamaan kun Hitler ja Stalin sopivat keskenään Euroopan jaosta??? Ja lopulta N-liitto ampui Mainilan laukaukset jolla oikeutti hyökkäyksen Suomeen???
Ei helvetti, miten Kokoomus siihen olisi pystynyt vaikuttamaan.
Juuri äsken syytti vasemistoa samasta asiasta.
Vai oliko sinun lajitoverisi.
- Anonyymi
Kaikki jotka äänestävät vastaan rajalakia ovat Putinisteja
- Anonyymi
Älä, onko muita yhtä tyhmiä viisauksia vielä sinulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä, onko muita yhtä tyhmiä viisauksia vielä sinulla.
On, ovat selkeästi maanpettureita jotka kuuluu luovuttaa Venäjälle.
Tämä rajalaki on juosten kustu. Se ei estä venäläisiä lähettämästä tänne maahantulijoita. Se rikkoo perustuslakia, kansainvälisiä ihmisoikeussopimuksia ja EU:n lakeja.
Lakia ei voi soveltaa käytäntöön, koska silloin toimitaan EU:n lakeja vastaan. EU:n lait menevät kiistatilanteissa kansallisen lain ohi. Rajavartijat eivät voi noudattaa lakia, koska heidän vastuunsa on epäselvä - heidät voidaan tämän lain soveltamisen seurauksena tuomita muiden lakien rikkomisesta. Siinä mielessä rajavartijat ovat puun ja kuoren välissä.
Laki siis tarvitaan, mutta ei paskaa lakia, jota ei voi edes soveltaa.- Anonyymi
Put i nis ti
Anonyymi kirjoitti:
Put i nis ti
Sä olet nuuskinut pilaantuneita jauhoja ja trippailet. Miten Euroopan unionia kannattava ja Putinia vihaava on putinisti?
- Anonyymi
No miksi sitten EU-maa Puola saa karkottaa pakolaiset rajalta, mutta Suomi ei saisi.
Mitäs tehdään, jos Venäjä innostuisi rajalain hylkäyksestä ja lähettäisi tuhansia pakolaisia metsien läpi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miksi sitten EU-maa Puola saa karkottaa pakolaiset rajalta, mutta Suomi ei saisi.
Mitäs tehdään, jos Venäjä innostuisi rajalain hylkäyksestä ja lähettäisi tuhansia pakolaisia metsien läpi?AtominusBibBib on varmaan hitusen ääriliberaalismin kannattaja, ja tämä ei toimi käytännössä. Maailma pitäisi olla auki kaikille, ilman valtioiden rajoituksia ja rikollisuus poistetaan sillä, että laillistetaan.
Liberaalius, varsinkin ääriliberaalius on herttainen ajatus, mutta toimii käytännössä yhtä hyvin kuin kommunismi. Anonyymi kirjoitti:
AtominusBibBib on varmaan hitusen ääriliberaalismin kannattaja, ja tämä ei toimi käytännössä. Maailma pitäisi olla auki kaikille, ilman valtioiden rajoituksia ja rikollisuus poistetaan sillä, että laillistetaan.
Liberaalius, varsinkin ääriliberaalius on herttainen ajatus, mutta toimii käytännössä yhtä hyvin kuin kommunismi."AtominusBibBib on varmaan hitusen ääriliberaalismin kannattaja,.."
Au contraire mon frère!
Mä en kannata ääriliberalismia, Se on oikeistoliberalismia ja vihaamani uusliberalismin serkku. Ääriliberalismi kannattaa laajoja yksilön vapauksia ja ehdotonta sananvapautta (kuten mm. Jussi Halla-aho ja muut persut), täydellistä individualismia (jopa silloin, kun yksilön oikeudet menevät yhteisön normien ohi), hallitusvallan heikentämistä (ihmiset ovat itse vastuussa itsestään ja valtion holhousta pitää purkaa (kuka näin ajattelee - ai niin - persut ja koksut), vapaata ja mahdollisimman sääntelemätöntä markkinataloutta (koksut & persut),
Mä olen arvoliberaali. Kannatan demokratiaa, sosiaalista oikeudenmukaisuutta, oikeusvaltioperiaatetta, tasa-arvoa, vallan kolmijako-oppia, rajoitettua sananvapautta (kuten perustuslaki sen määrittelee rikos- ja yhdenvertaisuuslaeille alisteiseksi). Kannatan myös markkinoiden sääntelyä ja progressiivista verotusta, Euroopan unionia, yhtäläisiä ihmisoikeuksia ihonväristä, etnisyydestä ja uskonnosta riippumatta jne.
Käsitteet menee herkästi sekasin. Klassinen liberalismi tarkoittaa perinteistä kapitalismia, jossa työntekijän asema on helvetin huono. Liberalismi viittaa yleensä mahdollisimman vähän säänneltyihin markkinoihin ja vapaaseen markkinatalouteen. Orpon ja Purran nykyinen talouspolitiikka on uusliberaalia talouspolitiikkaa.- Anonyymi
AtominusBibBib kirjoitti:
"AtominusBibBib on varmaan hitusen ääriliberaalismin kannattaja,.."
Au contraire mon frère!
Mä en kannata ääriliberalismia, Se on oikeistoliberalismia ja vihaamani uusliberalismin serkku. Ääriliberalismi kannattaa laajoja yksilön vapauksia ja ehdotonta sananvapautta (kuten mm. Jussi Halla-aho ja muut persut), täydellistä individualismia (jopa silloin, kun yksilön oikeudet menevät yhteisön normien ohi), hallitusvallan heikentämistä (ihmiset ovat itse vastuussa itsestään ja valtion holhousta pitää purkaa (kuka näin ajattelee - ai niin - persut ja koksut), vapaata ja mahdollisimman sääntelemätöntä markkinataloutta (koksut & persut),
Mä olen arvoliberaali. Kannatan demokratiaa, sosiaalista oikeudenmukaisuutta, oikeusvaltioperiaatetta, tasa-arvoa, vallan kolmijako-oppia, rajoitettua sananvapautta (kuten perustuslaki sen määrittelee rikos- ja yhdenvertaisuuslaeille alisteiseksi). Kannatan myös markkinoiden sääntelyä ja progressiivista verotusta, Euroopan unionia, yhtäläisiä ihmisoikeuksia ihonväristä, etnisyydestä ja uskonnosta riippumatta jne.
Käsitteet menee herkästi sekasin. Klassinen liberalismi tarkoittaa perinteistä kapitalismia, jossa työntekijän asema on helvetin huono. Liberalismi viittaa yleensä mahdollisimman vähän säänneltyihin markkinoihin ja vapaaseen markkinatalouteen. Orpon ja Purran nykyinen talouspolitiikka on uusliberaalia talouspolitiikkaa.Sitten olen lähes täysin samaa mieltä kanssasi kappaleesta
"Mä olen arvoliberaali. Kannatan demokratiaa, sosiaalista oikeudenmukaisuutta, oikeusvaltioperiaatetta, tasa-arvoa, vallan kolmijako-oppia, rajoitettua sananvapautta (kuten perustuslaki sen määrittelee rikos- ja yhdenvertaisuuslaeille alisteiseksi). Kannatan myös markkinoiden sääntelyä ja progressiivista verotusta, Euroopan unionia, yhtäläisiä ihmisoikeuksia ihonväristä, etnisyydestä ja uskonnosta riippumatta jne."
Lähes jokainen kohta on linjassa oman (parhaan ja absoluuttisen oikean) sillä erotuksella ettei monikulttuurisuutta pitäisi sallia. Erilaiset ideologiat, jotka eivät perustu tieteeseen vaan mielikuvituksiin, aiheuttavat vain ristiriitoja yhteiskunnan sisällä. Hyvänä esimerkkinä muslimiongelmaiset jotka eivät sopeudu mihinkään muuhun joukkoon, ja itseasiassa muslimiongelmaiset eivät tule edes keskenään toimeen.
Joka tapauksessa, hyvä rajalaki ja mitä tiukempi se on venäjän vastaisella rajalla, sen parempi. Kyllä Suomeen pääsee turvapaikkaa hakemaa pohjoisesta, lännestä ja etelästä. - Anonyymi
Poikkeustilassa turvallisuus menee muiden lakien edelle, eikä ole ongelmaa muissakaan maissa vaikka tiukemmat kuin Suomessa. Suvakit, ryssat ja musut voi lähteä täältä aivan vapaasti jos ei miellytä.
- Anonyymi
Sä olet nuuskinut pilaantuneita jauhoja ja trippailet. Miten Euroopan unionia kannattava ja Putinia vihaava on putinisti?
Kannatat vain tuilla loisimista ja haluat lisää mokkakyrsiä kaveriksesi loisimaan.
- Anonyymi
"AtominusBibBib on varmaan hitusen ääriliberaalismin kannattaja,.."
Au contraire mon frère!
Käsitteet menee herkästi sekasin. Klassinen liberalismi tarkoittaa perinteistä kapitalismia, jossa työntekijän asema on helvetin huono. Liberalismi viittaa yleensä mahdollisimman vähän säänneltyihin markkinoihin ja vapaaseen markkinatalouteen. Orpon ja Purran nykyinen talouspolitiikka on uusliberaalia talouspolitiikkaa.Jäikö musuveljesi Ranskaan vai Marokkoon, mikset palaisi veljiesi luokse?
Anonyymi kirjoitti:
Poikkeustilassa turvallisuus menee muiden lakien edelle, eikä ole ongelmaa muissakaan maissa vaikka tiukemmat kuin Suomessa. Suvakit, ryssat ja musut voi lähteä täältä aivan vapaasti jos ei miellytä.
Suomella on valmiuslaki, joka sallii radikaalitkin toimet Suomen turvaamiseksi. Me emme tarvitse käyttökelvotonta lakia, joka ennakkotapauksena sallii tulevaisuudessakin hallituksen kävellä perustuslain ja vaikkapa perusoikeuksien yli. Entäpä jos seuraava verenpunainen ja myrkynvihreä hallitus nostaa yksityisauroilun verotusta 50 % ja saman verran polttoaineiden verotusta? Joku voi vinkua, että eihän noin voi tehdä - mutta kyllä voi - meillä on ennakkotapaus, jossa hallitus ei noudata lakeja, joten miksi minkään hallituksen pitäisi noudattaa lakeja! Ihmis- ja perusoikeudet ovat vain ärsyttäviä hidasteita.
Tiivistelmä valmiuslaista:
Tämän lain tarkoituksena on poikkeusoloissa suojata väestöä sekä turvata sen toimeentulo ja maan talouselämä, ylläpitää oikeusjärjestystä, perusoikeuksia ja ihmisoikeuksia sekä turvata valtakunnan alueellinen koskemattomuus ja itsenäisyys.
Tässä laissa säädetään viranomaisten toimivaltuuksista poikkeusolojen aikana. Lisäksi laissa säädetään viranomaisten varautumisesta poikkeusoloihin.
Poikkeusolojen määritelmä
1) Suomeen kohdistuva aseellinen tai siihen vakavuudeltaan rinnastettava hyökkäys ja sen välitön jälkitila;
2) Suomeen kohdistuva huomattava aseellisen tai siihen vakavuudeltaan rinnastettavan hyökkäyksen uhka, jonka vaikutusten torjuminen vaatii tämän lain mukaisten toimivaltuuksien välitöntä käyttöön ottamista;
3) väestön toimeentuloon tai maan talouselämän perusteisiin kohdistuva erityisen vakava tapahtuma tai uhka, jonka seurauksena yhteiskunnan toimivuudelle välttämättömät toiminnot olennaisesti vaarantuvat;
4) erityisen vakava suuronnettomuus ja sen välitön jälkitila;
5) vaikutuksiltaan erityisen vakavaa suuronnettomuutta vastaava hyvin laajalle levinnyt vaarallinen tartuntatauti; sekä
6) sellainen
a) julkisen vallan päätöksentekokykyyn;
b) rajaturvallisuuden tai yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitämiseen;
c) välttämättömien sosiaali- ja terveydenhuollon tai pelastustoimen palvelujen saatavuuteen;
d) energian, veden, elintarvikkeiden, lääkkeiden tai muiden välttämättömien hyödykkeiden saatavuuteen;
e) välttämättömien maksu- ja arvopaperipalvelujen saatavuuteen;
f) yhteiskunnallisesti kriittisten liikennejärjestelmien toimivuuteen; tai
g) edellä a–f alakohdassa lueteltuja toimintoja ylläpitävien tieto- ja viestintäteknisten palvelujen tai tietojärjestelmien toimivuuteen
kohdistuva uhka, toiminta, tapahtuma tai näiden yhteisvaikutus, jonka seurauksena yhteiskunnan toimivuudelle välttämättömät toiminnot olennaisesti ja laajamittaisesti estyvät tai lamaantuvat tai joka muulla näihin vakavuudeltaan rinnastuvalla tavalla erityisen vakavasti ja olennaisesti vaarantaa yhteiskunnan toimintakykyä tai väestön elinmahdollisuuksia.
Toimivaltuuksien käyttöperiaatteet
Viranomaiset voidaan oikeuttaa poikkeusoloissa käyttämään vain sellaisia toimivaltuuksia, jotka ovat välttämättömiä ja oikeasuhtaisia 1 §:ssä säädetyn tarkoituksen saavuttamiseksi. Toimivaltuuksia voidaan käyttää vain sellaisin tavoin, jotka ovat välttämättömiä lain tarkoituksen saavuttamiseksi ja oikeassa suhteessa toimivaltuuden käyttämisellä tavoiteltavaan päämäärään nähden.- Anonyymi
Aivan turha kirjoitus, Persut eivät ymmärrä kumminkaan.
Jos alle 3 000 € kk:si tuloilla kuvittelee oikeistopolitiikkan hänelle sopivaksi.
Silloin ollaan todella kaukana siitä että hallitsee itsenäisen ajattelu kyvyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Put i nis ti
Jollekin Persulle jäänyt vielä tuo, eipä taida tietää että puolue vaihtoi ryhmää Brysselissä ja luopui Eu vastaisuudesta Kokoomuksen mieliksi.
ETTÄ SELLAINEN PUOLUE. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs tehdään, jos Venäjä innostuisi rajalain hylkäyksestä ja lähettäisi tuhansia pakolaisia metsien läpi?Vaikka olisi laki, niin tulioita tulee jos on tullakseen.
Ainua mikä muuttuisi turvapaikan käsittelyt vähesivät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan turha kirjoitus, Persut eivät ymmärrä kumminkaan.
Jos alle 3 000 € kk:si tuloilla kuvittelee oikeistopolitiikkan hänelle sopivaksi.
Silloin ollaan todella kaukana siitä että hallitsee itsenäisen ajattelu kyvyn.Vassarit eivät ymmärrä sitäkään vertaa kun elävät toimeentulotuella sekä saavat asumistukea reppanat.
- Anonyymi
Mitään käännytyslakia ei tarvita kun itäraja pidetään kiinni vaikka ikuisesti. Kaikki kaksoiskansalaiset voivat matkustaa Venäjälle esim. Turkin kautta ja jäädä Venäjälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Suomi ei tarvitse yhtään muslimia Kelan elätettäväksi. Somalille paras paikka on Somalia....Nasimakin voisi lähteä Afganistaniin kertomaan ihmisoikeuksista Talibaaneille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jollekin Persulle jäänyt vielä tuo, eipä taida tietää että puolue vaihtoi ryhmää Brysselissä ja luopui Eu vastaisuudesta Kokoomuksen mieliksi.
ETTÄ SELLAINEN PUOLUE.Vassarit liittyivät Brysselissä Venäjämielisten ryhmään..
- Anonyymi
Suomi olisi välttynyt talvisodalta, jos porvarit eivät olisi vastoin SDP:n enemmistön tahtoa pakolla itsenäistäneet Suomen.
Ei olisi SNTL pommittanut omia kaupunkejaan eikä olisi nyt vuotavaa rajaa. Tuskin Putin olisi nyt pyytänyt Natoa harjoittelemaan guvernementtiinsa vaan Alakurtissa ja Murmanskissa olevat ilmavoimat pitäisivät Suomen ilmatilan puhtaana.- Anonyymi
Trollisi menevät koko ajan yhä huonommiksi. Demareiden pitäisi kylläkin palata juurilleen ja häätää vihersuvakkifemakot virheisiin, kannatus tippuu heti kun harakat ja diarreat aukoo päätään.
- Anonyymi
Fatim Diarra ”Ainoa syy muuttaa maaseudulle on insesti”
- Anonyymi
Juuri nuo Fatim Diarran sanomiset ja maaseudun ja siellä asuvien ihmisten aliarvioimiset ihmetyttää hänen järjenjuoksunsa. Ei auta, vaikka olisi katunutkin. Päättävässä asemassa olevalta odottaa harkintaa , sivistystä ja myös päätöstensä seurausten kokonaisarviota, myös nyt suomalaisten, täällä kymmenien, satojen sukupolvien ajan eläneiden kannalta, ei vain parempaa elämää täältä havittelevien kannalta. Todellisten turvapaikanhakijoiden asiathan on kyllä otettu huomioon aina. Venäjän kätyrien tänne tulo pitää estää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri nuo Fatim Diarran sanomiset ja maaseudun ja siellä asuvien ihmisten aliarvioimiset ihmetyttää hänen järjenjuoksunsa. Ei auta, vaikka olisi katunutkin. Päättävässä asemassa olevalta odottaa harkintaa , sivistystä ja myös päätöstensä seurausten kokonaisarviota, myös nyt suomalaisten, täällä kymmenien, satojen sukupolvien ajan eläneiden kannalta, ei vain parempaa elämää täältä havittelevien kannalta. Todellisten turvapaikanhakijoiden asiathan on kyllä otettu huomioon aina. Venäjän kätyrien tänne tulo pitää estää!
Siinä nähdään mitä mieltä tällaiset Fatimat on Suomalaisista maaseudun asukkaista.
- Anonyymi
ja ettei naapurit kuule kun vaimo huutaa apua....hehe aika pahasti sano maalaistolloista.
- Anonyymi
Miksi Malilla muutetaan maaseudulle? Nuorten vuohienko takia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nuo fatimdiarrat tiedä, mikä työ luo yhteiskunnalle rahoituspohjan ja mahdollistaa näillä rahoilla hyvinvointivaltion ja mikä työ on vain avustavaa työtä, joilla luodaan hyvinvointivaltion palvelut. Totalitaarisessa valta-asemassa nuo fatimdiarrat ajavat hyvinvointivaltiot tuhoon kohti kehitysmaatilaa ymmärtämättömyyttään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja ettei naapurit kuule kun vaimo huutaa apua....hehe aika pahasti sano maalaistolloista.
Fatiman omat juuret ovat sieltä savimajojen maasta, varmaankin biologiset vanhemmat lammaspaimen ja vedenkantajamuija.
- Anonyymi
Vanhoja haahkoja koittaa ilmeisesti kiristää hallitukselta rahaa omille yksityisille tileilleen. On se ihme ettei tollasia kiristäjiä voi linnaan pistää.
Paljonkohan ovat vaatineet? - Anonyymi
Mitä sitten jos Ruotsi säätäisi samanlaisen lain itärajalleen? Miltä se tuntuisi Suomessa asuvilta? Kaikilta, niiltä jotka osaa suomea ja ei ja on kansalaisuus tai ei.
Olisko kuitenkin vaan parempi pitää raja kiinni...- Anonyymi
Totta, sitten ei romanit eikä somaliukot pääsisi Ruotsiin hakemaan sosiaaliavustuksi, vaan joutuisivat tyytymään Kelan tukiin.
- Anonyymi
Virheet ja Vasemmistoliitto ovat Kommunisteja!
Virheet ovat entisen "taistolaiset" ryhmän uusi muoto!- Anonyymi
Kuitenkin kommunistit 70-luvulla halusi säilyttää Suomen puolueettomana eikä tulevana osana läntistä liittoumaa (Euroopan Unionia ja NATO:a). Ei mitään "suomettumista" ollut olemassa. Se on halveksiva nimitys liittoutumattoman ajan itsenäisen Suomen politiikasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuitenkin kommunistit 70-luvulla halusi säilyttää Suomen puolueettomana eikä tulevana osana läntistä liittoumaa (Euroopan Unionia ja NATO:a). Ei mitään "suomettumista" ollut olemassa. Se on halveksiva nimitys liittoutumattoman ajan itsenäisen Suomen politiikasta.
Haluaisivat vieläkin liittyvän ryssalaan, mutta nato-maana ei putler uskalla hyökätä, sekös niitä harmittaa.
Ei ole! Persujen retoriikassa kommunisteja ovat kaikki, jotka ovat eri mieltä persujen kanssa. Kommmunistien (SKP) kannats on Suomesa prosentin luokkaa. Ero on luokkataistelussa ja historiallisessa materialismissa.
Kommunistien mukaan luokkataistelu ja vallankumous johtaa kommunismiin; tällaista ajattelua ei Suomessa ole esiintynyt vuosikymmeniin. Perinteisen kommunismin mukaan vaurauden epätasainen jakaantuminen johtaa siihen, että työväenluokka nousee omistavaa luokkaa vastaan ja sosialisoi tuotantovälineet, kuten tehtaat kansan omaisuudeksi. En usko, että edes kommunistina itseään pitävä Anna Kontula ajattelee, että verinen vallankumous on ainoa tapa saada oikeudenmukainen ja tasa-arvoinen yhteiskunta.- Anonyymi
Ne lakia vastaan äänestävät vain vaikenivat kysyttäessä mitä sitten pitäisi tehdä, kun se laki ei heille kelpaa ja rajan yli tulevia ei saa torjua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne lakia vastaan äänestävät vain vaikenivat kysyttäessä mitä sitten pitäisi tehdä, kun se laki ei heille kelpaa ja rajan yli tulevia ei saa torjua.
He nostavat kädet pystyyn.
- Anonyymi
Maanpetoksellista väkeä vihreissä ja vasemmistoliitossa ja demareissakin , rkp.sta löytyy myös.
Millainen ihminen äänestää noita ketkä toimii kuin vihollisvaltio suomalaisia vastaan? - Anonyymi
Ei ole kumpikaan kotoutunut suomeen.
- Anonyymi
Fatim Diarra vois mun puolesta vaikka muuttaa venäjälle, ei tulis ikävä.
- Anonyymi
Fatim voi muuttaa mun luo vaikka heti tänään. On ihanan rehevä nainen hän ja aina huoliteltu.
- Anonyymi
Diarrealla tulee ripulia molemmista päistä, levinnyt naamallekin.
- Anonyymi
Suomen viholliset, voisi poistaa, ainakin Suomesta, ei varmaan haittaisi vaikka koko........
- Anonyymi
ANNA KONTULA SYÖ MUIKUT VERKOISTA.
- Anonyymi
ME ALEMPIARVOISET EMME VOI VAIKUTTAA MITENKÄÄN OMAAN KOHTALOOMME. KUIN MINIMODA KÖYHYYS JA KURJUUTEMME.
Myös Kiuru! 😂
- Anonyymi
Maahamme tulleille tai tuotetuilla ei pidä olla mitään sanomista ja huomioitavia kannanottoja, kun on kyse meidän kantasuomalaisten kotimaasta ja mehän tuedämme millaisin raskain uhrein ja koettelemuksin olemme pystyneet säilyttämään pienen maamme,Suomen, itsenäisyyden sotiemme ankarina ja rankkoina vuosina.
Ulkomailta lampsineet nigget ja lähiitäläiset ovat tulleet ”valmiiseen pöytään” etuja kahmimaan. - Anonyymi
Fat maman ja Kontulan ( nimestään huolimatta! ) lähistöllä ei elä yhtään maahantunkeutunutta. Eikä tule varmasti naapurustoon sitäkään väkeä, joka mahdollisesti itärajan yli tänne laittomasti änkeää.
- Anonyymi
Munkkiniemessä harvassa ovat maahantunkeujat. Kontulasta asuinsijadtaan (siis ei Stadin surkea kaupunginosa) ei tietoa.
- Anonyymi
Oliko tämä Diarra Fatima, vihermädistä, joka sai yli 4000 sähköfelon Helkamalta lahjaksi, mutta orastavan niggedementian vuoksi unohti mainita siitä?
- Anonyymi
Venäläisiä pelkäävät enemmän kuin turviksia. Vaikka koko rauhanaikana uhreja aiheuttaneet vain toiset.
- Anonyymi
Maahan tunkijat on lähteneet kotikolkoistaan jo aikoja sitten. Ei ne ole Venäläisiä, ei Venäjän kansalaisia, ei Venäläisten itämaista hakemia.
Ongelmat on Lähtömaissa!!!!
Niitä Lähtömaita, Pitää Painostaa, Pakottein pitämään ihmisensä itsellään!!!
Minkään maan, ei pidä niitä ottaa, eikä päästää vaeltamaan maiden läpi.
Eutooppassa ongelmia, koska päästävät tuollaset kuljeksimaan maiden läpi!
Eu on toimimaton, eurooppa ei puolusta eurooppaa noilta tänne tunkijoilta. nato myös täysin kädetön tuon tunkeilijoiden uhan edessä. Onkos nää demareitten uudenaallon suunnan näyttäjät Fatima ja Nasima,jonka brändäävät vanhan bemariliiton uudeksi puolueeksi,tuomiojan käskyn mukaan:slougan on.Kohti parempaa huomista Suomea meidän kanssa mukana kulkien.Ovatko nuo matamit sukulaisia keskenään?
- Anonyymi
Panisitko niitä, jos sinua uhattaisiin aseella?
Nooh..jos isänmaan etu sitä vaatisi niin KYLLÄ😊Kunnolla lykkäis takaapäin Fatimaa niin että pauke kävisi muhkean pyllyn takana ja tyllerö vielä pyörittäis pebaansa villisti..hrr..Nasiman jättäisin rauhaan,liian laiha miun maun mukaan😖Oikein kolkatan Olgan olonen😖
- Anonyymi
Fatimalle on tärkeää jotta lisää omaa kansaa somaliasta virtaa vapaasti venäjän kautta, samoin Nassiman etu on jotta afga-akkoja pääsee maahan Marin hallituksen lupaamat rajattomat määrät, vain ilmoittamalla rajalla haluavansa suomeen.. molemmat toimii tavallaan loogisesti oman kansansa mahdollisimman helppoon esteettömään siirtymiseen suomalaisten ..ööh iloksi. Minusta kyllä niin Fatiman kuin Nassiman oleskeluvat voisi harkita suomessa uusiksi. Uudet isäntälajat lähetettyjä toimii kuitenkin isänmaidensa asialla, suomaisten Suomi taitaa olla nopesti mennyttä aikaa niin kieli kuin kansa...+70 tuhatta maahantunkeutujaa 2023 ajatelkaapa mikä kerroin on näiden kanimaisen lisääntymisen vuoksi, 35 tuhatta naista poikii vähintäänkin 4-6 lapsen kanssa noin viidessä vuodessa, lisäksi koko suku vanhukset kuin sairaat haetaan suomeen eläteiksi, ikäänkuin meillä olisi pulaa näistä. Monia euroopan maita uhkaa tuho, Ranska Ruotsi Hollanti , Suomikin kiihdyttää väestökasvua ja hillitöntä kulutusta turvattomuus ja köyhtyminen palkiona omalle kansalle.
- Anonyymi
2 läskiä joille Suomen kansa ei tunnu tärkeältä
- Anonyymi
voisiko olla niin, että mitä leveämpi takapuoli, sitä pienemmmät aivot?
- Anonyymi
Eli paras ratkaisu tähän ongelman oli säätää hätäisesti laki ja avata rajat mahdollisimman nopeasti?
- Anonyymi
Tämä Fätim Diarra ei saa hilattua isoa hanuriaan edes kilometrin matkaa jalan vaan taksilla.
Onko täti aina niin kännissä ettei kävely onnistu ollenkaan? - Anonyymi
Kaksi vajakkia. Kuuluisivat mielisairaalaan molemmat.
- Anonyymi
Diarran aika muuttaa Ruandaan, siellä häntä arvostetaan suuresti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diarran aika muuttaa Ruandaan, siellä häntä arvostetaan suuresti.
Ei ei ei! Seis! Kun ruandalaiset pääsetvät näkemään Diarran ulkomuodon ja kuulemaan tarinoita buffet-pöydistä niin sitä ihmistulvaa ei pysäytä mikään määrä jalkaväkimiinoja
- Anonyymi
...ja Diarra se jaksaa ajella veronmaksajien piikkiin:
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010630388.html- Anonyymi
Kontulan mielipiteen jopa ymmärrän. Hänhän on entinen seksityöntekijä, eli toivoo asiakkaita rajan takaa.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170