Miksi Jumala loi fyysisen maailman?

Anonyymi-ap

Ihminen kärsii kipua ja sairastelee. Elämä on vaivoja täynnä. Sama koskee eläimiä.

Miksi? Henget eivät kärsi. Onko kärsimys ja kuolema siis Jumalan tahto?

7

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kivut ja säryt ja sairaudet ja kuolema johtuu perisynnistä, minkä helluntailaisuus kieltää kokonaan. Helluntailaisuus on Amerikkalainen eksytys ja paha heresia.

      "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

      • Anonyymi

        14 Jos hän ajattelisi vain itseään ja vetäisi pois henkensä, elämän henkäyksen,
        15 koko luomakunta menehtyisi hetkessä ja ihminen palaisi takaisin maan tomuun.


    • Anonyymi

      Alussa Jumala loi kaiken täydelliseksi ja ei edes eläinkunnassa ollut kuolemaa. Kurjuus ja kärsimys ja väliaikainen olotila syntymästä kuolemaan tuli ihmisen syntiinlankeemuksen takia. Jeesuksessa Kristuksessa ihmisellä on mahdollisuus ja myös luomakunta huokaa ja odottaa tämän ajan päättymistä.
      Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. 2Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
      Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin. 19Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä. 20Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle — ei omasta tahdostaan, vaan alistajan — kuitenkin toivon varaan, 21koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen. 22Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti; 23eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta. 24Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee? 25Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
      26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niin kuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. 27Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä. 28Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut. Room 8. luku
      Alussa petoeläimet söivät kasvisruokaa ja niin tapahtuu jo tulevassa elämässä

      • Anonyymi

        Kuolemattomia kalan ja sammakon ja kilpikonnan poikasia ja munista kuoriutuvia hyönteisiä.

        Kuolemattomia mikrobeja.

        Kumma että ekosysteemi toimii elämän ja kuoleman kiertokulun mukaan, vaikka sitä ei ole luotu siten.


    • Anonyymi

      Kun elämä ei ole ikuista niin on helpompi lopulta lähteä henkimaailmaan kun silloin lakkaa myös kipu ja muu. Se on tavallaan jakaja.

    • Anonyymi

      Ihminen kärsii kipua ja sairastelee. Elämä on vaivoja täynnä. Sama koskee eläimiä.

      Miksi? Henget eivät kärsi. Onko kärsimys ja kuolema siis Jumalan tahto?

      Oisko opintomatka?

      • Anonyymi

        Aika vittumainen luoja joka sellaiseen laittaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe