Uushelluntain "henki"

Anonyymi-ap

Pentecostalismi edustaa 120 vuoden ikäistä uushelluntain amerikkalaista henkeä.

Raamatun alkuperäinen ja OIKEA Helluntai on sitävastoin 2000 vuoden ikäinen joka poikkeaa huomattavasti pentecostalismin "hengen vuodatuksesta."

146

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      helluntailaisuus jäljittelevät Apostolien "kirjoituksia" , tutkimatta , mitä raamattu kertoo Jeesuksesta ,

      "Te tutkitte kirjoituksia , sillä teillä on mielestänne NIISSÄ iankaikkinen elämä , ja
      ne juuri todistavat minusta." Joh: 5: 39

      >"tutkitte"< , jos se matkiminen sitten on tutkimista . . .

      • Anonyymi

        Matkiminen = jäljittelyä.


      • Anonyymi

        Samalla tavala kuin Jeesus vastasi Filippoksen epäilyyn Jeesuksen asemasta, siten voisivat Helluntailaiset vastata sinulle.

        Joh. 14:
        8. Filippos sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme siihen."
        9. Jeesus vastasi: "Näin kauan aikaa olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippos! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka sinä voit sanoa: 'Näytä meille Isä'? Joh. 10:30; Kol. 1:15; Hepr. 1:3
        10. Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Niitä sanoja, joita minä puhun teille, en puhu omasta aloitteestani. Isä asuu minussa, ja teot ovat hänen tekojaan. Joh. 10:38; Joh. 12:49
        11. Uskokaa minua, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Jos ette muuten usko, uskokaa edes tekojeni tähden.
        12. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän tekee niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin kuin ne, sillä minä menen Isän luo. Mark. 16:17; Ap. t. 5:12
        13. Ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isä kirkastettaisiin Pojassa. Matt. 21:22; Joh. 15:7; Joh. 15:16; 1. Joh. 3:22
        14. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, sen minä teen."


      • Anonyymi

        sinäkin sonnan levittäjä. Teitä polosia luulo herroja on liikaa maailmassa.... Potraa poikoo sanohäntä. Huvittavaa teitin sonnanlevitys..... uskovaisia- mukamas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkiminen = jäljittelyä.

        Jehovat sanoituksissaan jäljittelevät.... Siksi ehtoollinenkin vain näytetään pääsiäisenä rivijäsenelle ja he eivät uskalla ottaa- koska veljespelko panee paulan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovat sanoituksissaan jäljittelevät.... Siksi ehtoollinenkin vain näytetään pääsiäisenä rivijäsenelle ja he eivät uskalla ottaa- koska veljespelko panee paulan.

        He vääntävät Raamatun sanaa niin että pelottelevat ihmisiä ehtoolliselle tullessa.
        Sanovat "jos olet syntinen niin ei kannata tulla ottamaan ehtoollista".
        Vaikka Raamattu sanoo "erota ehtoollinen tavallisista eväistä ja kunnioita sitä".

        Ehkä he haluavat säästää rahojaan kun vain harva ottaa ehtoollisen.

        Muitakin vallankäyttötapoja ovat yksittäisistä jakeista keksineet. He itse ovat niitä, joista Jeesus sanoo "alkavat lyödä kanssapalvelijoitaan".

        He toimivat kuten maailma koska himoitsevat maailman anteja.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aloittaja on riitaa kylvävä trolli.
      Venäjä haluaa, että vapaissa maissa suntyisi riitaa.

      • Anonyymi

        Armolahjat kuuluvat todelliseen Jeesuksen seurakuntaan. Myös hurmoksiin tuleminen on luonnollinen tapahtuma Jeesuksen omien kohdalla, jumalan vaikutuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Armolahjat kuuluvat todelliseen Jeesuksen seurakuntaan. Myös hurmoksiin tuleminen on luonnollinen tapahtuma Jeesuksen omien kohdalla, jumalan vaikutuksesta.

        Paavali keksi ajatuksen ihmisissä olevista eriarvisista armolahjoista, joiden avulla luodaan hierarkiaa seurakuntaa johtamisen mahdollistamiseksi.

        Jeesus ei puhu mitään armolahjaopeista eikä kielillä puhumisesta.


    • Anonyymi

      Tämän palstan vainoavat tekstit todistavat helluntailaisten tahtovan elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa

      2 Tim 3:
      12. Kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi,
      Matt. 16:24; Joh. 15:18-19; Joh. 17:14
      13. mutta pahat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen ja eksyen.

      • Anonyymi

        keskustelupalsta on helluntailaisten mielestä vainoamista .

        Suomessa ON , sekä sananvapaus ja uskonnonvapaus.

        tiedoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keskustelupalsta on helluntailaisten mielestä vainoamista .

        Suomessa ON , sekä sananvapaus ja uskonnonvapaus.

        tiedoksi.

        Pakkovauvakastetut kastavat homoja.
        Nämä pakkovauvakastetut rienaajat rahoittavat toiminnan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keskustelupalsta on helluntailaisten mielestä vainoamista .

        Suomessa ON , sekä sananvapaus ja uskonnonvapaus.

        tiedoksi.

        Siksipä sinäkin olet äänessä- ja uskovaisuuden nimissä. Sananvapauden nimissä, ei uskovaisuus loista, vaan toinen toiselle vittuilu. Sen te osaatte.


        SE on sitä teidän sananvapautta....


    • Anonyymi

      Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]

      Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] T

      • Anonyymi

        Charles Fox Parham was The father of Modern Pentecostalism

        On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.


      • Anonyymi

        runkkaatko sinä aina noitten toistojensi ääressä? Eikö järjen kapasetiitti riitä menemään elämässä jotenkin eteenpäin. Huomaa, että lapsellisuus ja pentumaisuus on elämäsi päämäärä.

        Typerää viestintää, ei voi muuta sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Charles Fox Parham was The father of Modern Pentecostalism

        On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.

        Koska se uskovaisuus sinussakin näkyisi- ei koskaan


    • Anonyymi

      Yleisuskonnollinen mussuttaja- etkö parempaan pystynyt? Tunnetko oman paskalaarisi, vai onko tarkoitus vain toisille farisealaisesti vittuilla tapasi mukaan.
      Sekö on sinun uskontosi, polonen ressukka.

    • Anonyymi

      Pakkovauvakastetut vihkivät homoja.
      Nämä pakkovauvakastetut rienaajat rahoittavat toiminnan!

      • Anonyymi

        Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa

        Se vihaan uskovia ja herjaa näitä pakkovauvakastetuiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa

        Se vihaan uskovia ja herjaa näitä pakkovauvakastetuiksi

        Saavatko uskovaisiksi itseään luulevat pakkovauvakastetut vihata helluntailaisia?
        Onko jumalanne antanut siihen luvan?


    • Anonyymi

      Homoapostoli perusti Suomeen neljäkymmentä (40) helluntaiseurakuntaa.
      Se ei voi olla Jumalan hengestä.

      • Anonyymi

        Onko sinulla rienaaja kaikki muumit kotona.

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010518171.html

        mietihän, kun luet--- ja ole ihmisiksi.

        Jo 1920- luvulla lestadiolaisperheeseen syntynyt äitini- hän oli valveutunut ja ymmärsi elämää hieman laajemmin.
        Hän itse sanoi, että mietti ja odotti, että mitä meistä veljeksistä kasvaa ja oli tyytyväinen siihen, että me olimme kiinnostuneet "tytöistä"... ts. syntymästä ihmisestä tuli hetero.

        Hän ymmärsi, että ihmisen geeneissä on se kahtiajakautumisen mahdollisuus.
        Hän ei pilkannut, vaikka homoja- kuten täällä perkeleen tyhmät jankkaajat tekevät.

        Aivopierujen täyttämien haisujen kirjoittajat.


      • Anonyymi

        Helluntaipalstalla ei ole voimassa Suomen lait, vaan ylläpito määrää lait, ja sen mikä on oikein. Suomi 24:n helluntailaisuuspalstalla voi täysin avoimesti rikkoa Suomen lakeja ja kiihottaa helluntailaista kansanryhmää vastaan, Helluntailaisuuspalstalla on pohjimmiltaan vain yksi tarkoitus ja päämäärä; saattaa helluntailaiset huonoon valoon ja levittää helluntailaisista niin paljon valheita kuin vain mielessään ikinä keksii, tai minkä pastorit opettavat valhettellen helluntailaisista. Helluntailaisten solvaaminen ja vainoaminen on ylhäältä johdettua!


      • Anonyymi

        Suomessa on satoja luterilaisia seurakuntia, jotka vihkivät homoja TÄNÄPÄIVÄNÄ!
        Pakkovauvakastetut rahoittavat tämän toiminnan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on satoja luterilaisia seurakuntia, jotka vihkivät homoja TÄNÄPÄIVÄNÄ!
        Pakkovauvakastetut rahoittavat tämän toiminnan!

        Useamman kerran kylvetetty herjaa tssä uskovia

        Se tuntuu olevan homojen lumoissa koko ajan


    • Anonyymi

      Sana ilmoittaa selkeästi seurakuntien tilan.

    • Anonyymi

      Charles Fox Parham was The father of Modern Pentecostalism

      On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.

      Matt. 18:6

      Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

      • Anonyymi

        Azusinkadulla ei ollut yhtään oikeata kristittyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Azusinkadulla ei ollut yhtään oikeata kristittyä.

        Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

        helluntailaiset ei kestä totuutta .


    • Anonyymi

      Onko joku väittänyt, että Pyhä Henki vuodatettiin ensin jossakin muualla, kuin Jerusalemissa?

      Laitatko vaikka suoran tekstilainauksen sellaisesta?

      Pyhä Henki on läsnä aina siellä, missä pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta julistetaan.

      Julistaminen alkoi Jerusalemista helluntaipäivänä ja evankeliumin kuulemisen kautta uskoon tuli heti n. 3000 sielua, he jotka ottivat puhutun sanan vastaan, eli uskoivat evankeliumin. Ottivat vastaan Herranaan Jeesuksen Kristuksen.

      Pakanoiden osalta vastaava tapahtui ensin Korneliuksen kodissa.

      43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
      44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
      45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
      46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
      47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)

      Pyhä Henki vuodatettiin heihinkin, kun olivat uskoneet Herraan Jeesukseen, kuten apostolitkin.

      15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
      16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
      17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?" ( Apt 11)

      Ja sen jälkeen yhä laajemmalla alueella.

      Myös Amerikassa Pyhä Henki on läsnä siellä, missä evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta julistetaan ja ihmisiä tulee uskoon kuulemisen kautta, koska evankeliumi on Jumalan voima, mikä vaikuttaa sydämen kääntymyksen uskon kautta Herran puoleen.

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

    • Anonyymi

      Mistä hengestä helluntaiapostoli Olsen oli ja johtava helluntaipastoripastori Piensoho on ?

      2Kor. 11:13

      Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.

      - Totuuden puolesta -

    • Anonyymi

      U$ko Toivoselle

      Lainaus
      "ihmisiä tulee uskoon kuulemisen kautta"

      Jos vastaisit rehellisesti.
      Montako ihmistä on tullut uskoon seurakunnassasi tänä vuonna ?

      • Anonyymi

        Ei juuri ketään tule, kun jumalattomia kiinnostaa kaikki muut asiat eivätkä he mene evankeliumin kuuloon.

        Ei ketään voi pakottaa tulemaan uskoon, se on oma valinta.


      • Anonyymi

        helluntailaisuudessa ovat perheiden lapset on "kuulemassa" , ja "kuulevat" vasta kun ovat istuneet vuositolkulla kaikki kokoukset ja leirit , niin joskus saatavat jopa kasteen Kristukseenkin "kuulla" . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei juuri ketään tule, kun jumalattomia kiinnostaa kaikki muut asiat eivätkä he mene evankeliumin kuuloon.

        Ei ketään voi pakottaa tulemaan uskoon, se on oma valinta.

        Luterilaisuudessa pikkuvauvoista tehdään kirkon jäseniä rituaalitempuilla mutta ei heistä mitään uskovia tule!
        Parhaimmillaan agnostikkoja ja muotojumalisia tavoille opetettuja virren veisaajia.
        Pahimmillaan ateisteja ja raamatun paiskojia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuudessa pikkuvauvoista tehdään kirkon jäseniä rituaalitempuilla mutta ei heistä mitään uskovia tule!
        Parhaimmillaan agnostikkoja ja muotojumalisia tavoille opetettuja virren veisaajia.
        Pahimmillaan ateisteja ja raamatun paiskojia.

        Luterilaisuudessa kirkon jäseniä tehdään kuten helluntailaisuudessa, ihan samalla "rituaalilla"

        Mutta yhtään nin suurta muotojumalista uskovien vihaajaa ei ole kuin sodomiittikäktys


      • Anonyymi

        TV7:ssa helluntailainen pastori sanoi, että hänen seurakunnassaa kukaan ei ole vuoden aikana tullut uskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudessa ovat perheiden lapset on "kuulemassa" , ja "kuulevat" vasta kun ovat istuneet vuositolkulla kaikki kokoukset ja leirit , niin joskus saatavat jopa kasteen Kristukseenkin "kuulla" . . .

        Kannattaa olla paljon hiljaa jos ymmärrys on tuolla tasolla.
        Ok


      • Anonyymi

        >> Jos vastaisit rehellisesti.
        Montako ihmistä on tullut uskoon seurakunnassasi tänä vuonna ? >>

        Joitakin ihmisiä on tullut uskoon, mutta en osaa sanoa tarkkaa määrää.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Tulla Uskoon...

      • Anonyymi

        Joh. 15:16

        "Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät"

        "Antamalla heille uskon"

        "Meillä on sama uskon Henki"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 15:16

        "Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät"

        "Antamalla heille uskon"

        "Meillä on sama uskon Henki"

        Ef. 2:8

        Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.

        Ratkaisukristillisyys ei ole Raamatullista opetusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ef. 2:8

        Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.

        Ratkaisukristillisyys ei ole Raamatullista opetusta.

        Uskon kautta.
        Ja usko tulee kuulemisesta.

        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

        Tässähän tämä on imoitettu.

        Evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on Jumalan voima ( Herran käsi oli heidän kanssaan ) ja vaikuttaa uskon, kääntymyksen Herran puoleen.

        Uskovan tunnistehan on Raamatussa ilmoitettu, että he avuksensa Herranaan huutavat Jeesusta Kristusta.

        Ja he olivat siten uskon kautta Herrassa.

        Kaikille, jotka ottivat Jeesuksen vastaan.

        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. ( Joh 1)

        Jumalan kehoitus ja Kristuksen pyyntö on mukana evankeliumin sanassa.

        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. ( 2Kor 5)

        " Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa"

        Kolossalaisista kirjoitetaan, että he olivat omakseen ottaneet ..

        6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
        7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. ( Kol 1)

        Joten, on siinä ihmiselläkin oma osansa.

        On monta esimerkkiä siitä, kuinka ihmiset valitsevat mieluummin syntielämän tai ihmiskunnian, kuin Jeesuksen.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Kastettu lapsi on Kristittty lapsi ja Jeesuksen opetuslapsi.

      Helluntailaiset yrittää vastustaa, että lapsesta tulee Jeesuksen opetuslapsi ja että lapsi ei saisi kasteen lahjaa Pyhän Hengen sinettiä kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

      Helluntailaiset eivät ole kristittyjä.

      Helluntailaisten opit on Perkeleestä.

    • Anonyymi

      Matt.28:18-20

      Jeesuksen järjestys: ensin kaste syntien pois pesemiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi ja vasta sitten käskyjen opetus, ilman Pyhän Hengen lahjaa ei voi ymmärtää hengellisiä asioita oikein.

      Kastamalla tehdään Kristittyjä.

      Käännyttämällä ja harhaoppien opettamisella tehdään lahkolaisia, käännynnäisiä ja helluntailaisia.

      • Anonyymi

        Luterilainen päänvalelukaste ja tämän kasteen kautta saatava usko on olemattomista höpöttämistä. Olemattomasta uskoon tulosta luterilaisen kasteen kautta höpöttäminen on kestänyt vuosisatoja. Miljoonat Jeesuksen omat ovat menettäneet henkensä luterilaisten kiivaudesta kasteeseensa, jota ei löydy Jumalan ilmoituksesta.
        Luterilaisen kaste on pahaa ja luterilaisen kasteen hedelmät ovat kammottavia: kidutuksia ja hukuttamisia, murhia, silpomisia ja vankeutta ja mestauksia.


      • Anonyymi

        Karitsan häitä vietetään Jerusalemissa, uudessa temppelissä. Siis maan päällä.
        Ei missään pilven päällä..

        Raamatun mukaan Kristukseen kastamaton pakana ei pääse sisälle Kristuksen häähuoneeseen.

        Palvelijat lähtetään vielä ennen häitä tekemään pakkokasteita, jotta ihmisillä olisi hääpuku päällä. Kristittyjen yhdessä Kasteessa Jeesuksen kuolema, sovintoveri ja ylösnousemus tulee ihmisen hyväksi. (ei lahkokasteessa, koska se on pelkkä vesikaste, käännynnäiskaste, mitä hellarit vaatii lahkoon liittymisen ehtona)

        Luuk. 14:23

        Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja PAKOTA heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi.

        1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karitsan häitä vietetään Jerusalemissa, uudessa temppelissä. Siis maan päällä.
        Ei missään pilven päällä..

        Raamatun mukaan Kristukseen kastamaton pakana ei pääse sisälle Kristuksen häähuoneeseen.

        Palvelijat lähtetään vielä ennen häitä tekemään pakkokasteita, jotta ihmisillä olisi hääpuku päällä. Kristittyjen yhdessä Kasteessa Jeesuksen kuolema, sovintoveri ja ylösnousemus tulee ihmisen hyväksi. (ei lahkokasteessa, koska se on pelkkä vesikaste, käännynnäiskaste, mitä hellarit vaatii lahkoon liittymisen ehtona)

        Luuk. 14:23

        Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja PAKOTA heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi.

        1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Ei ihme ollenkaan, että Amerikassa perustetut harhaoppiset uskonlahkot vastustaa raivokkaasti lapsien kastamista Kristuksen armon suojaan, verensuojaan.

        Mormonin Kirja, Moroni, luku-8

        Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi Kristityiksi.


      • Anonyymi

        Missä se saatu pyhä henki ilmenee näissä vauvana kastetuissa ja ripitetyissä häh ?

        Luterilaisuus on suomen suurin lahko, eikä sen opeilla kukaan pelastu, ei ole pelkoa ylöstempauksesta ellei lentäen liiku!
        Helluntai kasvaa mailmalla, lutterit kuihtuu kuin pyy mailmanlopun edellä, kukaan ei liity siihen vapaaehtoisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä se saatu pyhä henki ilmenee näissä vauvana kastetuissa ja ripitetyissä häh ?

        Luterilaisuus on suomen suurin lahko, eikä sen opeilla kukaan pelastu, ei ole pelkoa ylöstempauksesta ellei lentäen liiku!
        Helluntai kasvaa mailmalla, lutterit kuihtuu kuin pyy mailmanlopun edellä, kukaan ei liity siihen vapaaehtoisesti.

        50000 maksajaa luopui veronmaksuistaan viime vuonna tyhjää jauhaville papeille joilla ei ole hajuakaan raamatun opista, puolukkaan joutuvat kun loppuu työt, piispatkin saa nizkatulehduksen razkaan messinkiristin kantamisesta ennen isoa eläkettä !
        Mitä he ovat tehneet sielujen pelastumiseksi, onko joku kuullut sellaisesta, hah.

        Tänä vuonna lähtee sama määrä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        50000 maksajaa luopui veronmaksuistaan viime vuonna tyhjää jauhaville papeille joilla ei ole hajuakaan raamatun opista, puolukkaan joutuvat kun loppuu työt, piispatkin saa nizkatulehduksen razkaan messinkiristin kantamisesta ennen isoa eläkettä !
        Mitä he ovat tehneet sielujen pelastumiseksi, onko joku kuullut sellaisesta, hah.

        Tänä vuonna lähtee sama määrä !

        helluntailaiset meneekin temppeliinsä hakeen Jeesusta . . .

        "Herra ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä"
        Apt: 17: 24

        tiedoksi helluntailaiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä se saatu pyhä henki ilmenee näissä vauvana kastetuissa ja ripitetyissä häh ?

        Luterilaisuus on suomen suurin lahko, eikä sen opeilla kukaan pelastu, ei ole pelkoa ylöstempauksesta ellei lentäen liiku!
        Helluntai kasvaa mailmalla, lutterit kuihtuu kuin pyy mailmanlopun edellä, kukaan ei liity siihen vapaaehtoisesti.

        100% luterilaisuus=100% varmuudella helvettiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä se saatu pyhä henki ilmenee näissä vauvana kastetuissa ja ripitetyissä häh ?

        Luterilaisuus on suomen suurin lahko, eikä sen opeilla kukaan pelastu, ei ole pelkoa ylöstempauksesta ellei lentäen liiku!
        Helluntai kasvaa mailmalla, lutterit kuihtuu kuin pyy mailmanlopun edellä, kukaan ei liity siihen vapaaehtoisesti.

        Oikea Pyhä Henki, jonka lapsi saa Kristittyjen kasteessa pitää ihan hiljaa yhteyttä Jumalan kanssa.

        Room. 8:26

        Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

        --------

        Helluntailaisten uudestikasteen henki on Ankrituksen henki, joka pitää pirullista möykkää ja meteliä, sekoilee molisee kuin viimeistä päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä se saatu pyhä henki ilmenee näissä vauvana kastetuissa ja ripitetyissä häh ?

        Luterilaisuus on suomen suurin lahko, eikä sen opeilla kukaan pelastu, ei ole pelkoa ylöstempauksesta ellei lentäen liiku!
        Helluntai kasvaa mailmalla, lutterit kuihtuu kuin pyy mailmanlopun edellä, kukaan ei liity siihen vapaaehtoisesti.

        Missä se pyhä henki näkee tuossa pedokääkässä??

        Onko helluntailaisuus sitten maailman suurin lahko? PArhamit kuihtuu koko ajan ja kääkn poppoo pienenee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea Pyhä Henki, jonka lapsi saa Kristittyjen kasteessa pitää ihan hiljaa yhteyttä Jumalan kanssa.

        Room. 8:26

        Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

        --------

        Helluntailaisten uudestikasteen henki on Ankrituksen henki, joka pitää pirullista möykkää ja meteliä, sekoilee molisee kuin viimeistä päivää.

        Helluntailaisuus on meluava joukko.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karitsan häitä vietetään Jerusalemissa, uudessa temppelissä. Siis maan päällä.
        Ei missään pilven päällä..

        Raamatun mukaan Kristukseen kastamaton pakana ei pääse sisälle Kristuksen häähuoneeseen.

        Palvelijat lähtetään vielä ennen häitä tekemään pakkokasteita, jotta ihmisillä olisi hääpuku päällä. Kristittyjen yhdessä Kasteessa Jeesuksen kuolema, sovintoveri ja ylösnousemus tulee ihmisen hyväksi. (ei lahkokasteessa, koska se on pelkkä vesikaste, käännynnäiskaste, mitä hellarit vaatii lahkoon liittymisen ehtona)

        Luuk. 14:23

        Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja PAKOTA heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi.

        1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Hehe voi isätaivainen noita satusetien tuotokzia huhuhuh.
        Veivikonettakin pyöräytellään satujen tueksi, heikolla menestyksellä tosin, pieleen menee kuten aina !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        50000 maksajaa luopui veronmaksuistaan viime vuonna tyhjää jauhaville papeille joilla ei ole hajuakaan raamatun opista, puolukkaan joutuvat kun loppuu työt, piispatkin saa nizkatulehduksen razkaan messinkiristin kantamisesta ennen isoa eläkettä !
        Mitä he ovat tehneet sielujen pelastumiseksi, onko joku kuullut sellaisesta, hah.

        Tänä vuonna lähtee sama määrä !

        Sodomiititkäkätys märisee taas kansankkirkosta lähteneistä kun pitäisi keskustella helluntailaisuudesta! Mitäp tuo sodomiitit mistään Raamatun opista ymmärtäisi, ei edes osaa kirjoittaa Raamattua oikein.
        '
        mitä on sedät parhameissa tehneet kenenkään pelastamikseksi? Uhkailleet luterilaisia uskovia!

        Kauanko tuo jatkuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme ollenkaan, että Amerikassa perustetut harhaoppiset uskonlahkot vastustaa raivokkaasti lapsien kastamista Kristuksen armon suojaan, verensuojaan.

        Mormonin Kirja, Moroni, luku-8

        Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi Kristityiksi.

        Kyllä, erityisesti tämän palstan uudestikastajat ovat jatkuvasti uskovien kimpussa

        Katkera vaari on paras esimerkki siitä ettei jutuissa ole muuta kuin vauva sitä ja vauva tätä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme ollenkaan, että Amerikassa perustetut harhaoppiset uskonlahkot vastustaa raivokkaasti lapsien kastamista Kristuksen armon suojaan, verensuojaan.

        Mormonin Kirja, Moroni, luku-8

        Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi Kristityiksi.

        Erikoista että kun kristittyjen tärkein tehtävä on viedä evankeliumia Kristuksesta ja hänen työstään niin ukastajien missio on estää lapsilta kaste

        kertoo aika paljon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        50000 maksajaa luopui veronmaksuistaan viime vuonna tyhjää jauhaville papeille joilla ei ole hajuakaan raamatun opista, puolukkaan joutuvat kun loppuu työt, piispatkin saa nizkatulehduksen razkaan messinkiristin kantamisesta ennen isoa eläkettä !
        Mitä he ovat tehneet sielujen pelastumiseksi, onko joku kuullut sellaisesta, hah.

        Tänä vuonna lähtee sama määrä !

        Kristityt ovat vapaita liikkumaan, menemään ja tulemaan. Ei heitä tarvi mihinkään uskonlahkoon sitoa.

        Raamattu varoittaakin ns. vapaista suunnista, niihin liittymästä. Kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää.

        2. Piet. 2:19

        He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehe voi isätaivainen noita satusetien tuotokzia huhuhuh.
        Veivikonettakin pyöräytellään satujen tueksi, heikolla menestyksellä tosin, pieleen menee kuten aina !

        >>> Hehe<<<

        tuollaisia ne helluntailaisten kommentit , kun eivät ymmärrä mitään raamatun kirjoituksista . . .

        helluntailaiset vaan uskoo omiin profetioihinsa , raamatun sana jää toisarvoiseksi . . .

        eihän se matkimalla Apostoleja mikään raamatun totuus löydy, sillä :
        "Sinun sanasi on kokonansa totuus" Ps: 119 : 160

        helluntailainenkin voisi ottaa ihan kokonaisen raamatun ja uskoa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karitsan häitä vietetään Jerusalemissa, uudessa temppelissä. Siis maan päällä.
        Ei missään pilven päällä..

        Raamatun mukaan Kristukseen kastamaton pakana ei pääse sisälle Kristuksen häähuoneeseen.

        Palvelijat lähtetään vielä ennen häitä tekemään pakkokasteita, jotta ihmisillä olisi hääpuku päällä. Kristittyjen yhdessä Kasteessa Jeesuksen kuolema, sovintoveri ja ylösnousemus tulee ihmisen hyväksi. (ei lahkokasteessa, koska se on pelkkä vesikaste, käännynnäiskaste, mitä hellarit vaatii lahkoon liittymisen ehtona)

        Luuk. 14:23

        Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja PAKOTA heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi.

        1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        "Palvelijat lähtetään vielä ennen häitä tekemään pakkokasteita, jotta ihmisillä olisi hääpuku päällä. "

        Luterilaiset ne jatkaa pakkokastamista vaikka he toista väittävät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Palvelijat lähtetään vielä ennen häitä tekemään pakkokasteita, jotta ihmisillä olisi hääpuku päällä. "

        Luterilaiset ne jatkaa pakkokastamista vaikka he toista väittävät!

        Luterilaiset jatkaa kastamista ja opettamista vaikka helluntailaiset itkee vastaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Palvelijat lähtetään vielä ennen häitä tekemään pakkokasteita, jotta ihmisillä olisi hääpuku päällä. "

        Luterilaiset ne jatkaa pakkokastamista vaikka he toista väittävät!

        Jeesuksen alkuperäinen kastekäsky on imperatiivissa sanottu ehdoton käsky, jota krisititty tottelee.

        Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä ennen taivaaseen nousemista.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Karitsan apostolit olivat oikeita pakanoiden apostoleita.
        ------------------------------------------------------------------------

        Markuksen lopun "lähetyskäsky" on huijarin kirjoittama. Siinä neuvotaa ensin käännyytämään lahkolaiseksi.

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. 16:9--20:[ Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen alkuperäinen kastekäsky on imperatiivissa sanottu ehdoton käsky, jota krisititty tottelee.

        Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä ennen taivaaseen nousemista.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Karitsan apostolit olivat oikeita pakanoiden apostoleita.
        ------------------------------------------------------------------------

        Markuksen lopun "lähetyskäsky" on huijarin kirjoittama. Siinä neuvotaa ensin käännyytämään lahkolaiseksi.

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. 16:9--20:[ Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Ei siinä kyllä mistään käännyttämisestä puhuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä kyllä mistään käännyttämisestä puhuta

        Evankeliumi ensin=käännyttäminen ensin


    • Anonyymi

      Onneksi Taivaaseen eivät pääse lahkolaiset.

    • Anonyymi

      Hiljaisuus on Kasteen lahjan Pyhän Hengen yksi pysyvä ominaisuus, kuten usko, toivo, rakkaus ja rauha sielussa.

      Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

    • Anonyymi

      Helluntaihenki / herätys tarkoittaa ihmisten kaatamista.
      Vrt. Niilo Ylikaatajan ympärille rakennettu helluntaihenkinen.

      Kts. Borat helluntaikokouksessa.

    • Anonyymi

      Jeesuskin oli tapauskovainen ja palasi aina omaan lapsuuden kirkkoonsa,
      jossa oli jo 8 pv ikäisenä. ympärileikkauksessa liitetty liiton jäseneksi Jumalanlasten joukkoon. (nyk.kaste lapselle)

      Luuk. 4:16

      Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.

    • Anonyymi

      Oikeat kristityt luottavatkin Hengen tason uskoon, jonka kasteen lahja Pyhä Henki antaa ja tekee.

      Toinen uskon muoto on käännyttämällä aikaansaatu, kuulosta ja muiden aistien kautta, jopa aivopesemällä aikaansaatu päänusko,mielentilan usko, kreikaksi "metanoia".

      Helluntailaisten usko on sitä uskon lajia.

      Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

    • Anonyymi

      Aloittaja ei ole nähnyt untakaan Apostolisesta seurakunnasta- vaan on yleisuskonnon auringonpalvonnan orjalaivan vetäjä ja siinä mussuttaa mukamas uskovaisuutta.

      Voi voi... teitä haaksirikkoisia.... Kuis sanotte perillä- Sapatin HERRALLE, että sattuihan sitä, yleisuskonnon orjuudessa palvottiin pakanuutta ja monta muuta perinnäissäännön papatusta. Siinä ohessa räkyttelin malka silmässä uushelluntalaisuudesta-
      Eli olin pakana ja Jumalankieltävä- ei ollut Luoja- Jumalaa- vaan Minthrauskonnon pakanuus...... sitähän se teitin jutut ovat päivästä-.-- viikosta ja kuukaudesta- sekä vuodesta toiseen hätäkasteen pakanuudesta - hautaan ja manattuna viimeiselle herätyspäivälle, joka on tuomion herätys- - -- repikäähän siinä kalsareitanne.

      • Anonyymi

        Parham ja Olseni oli väkeviä helluntailaisia.

        Olseni perusti tänne40 ens. hell. seurakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parham ja Olseni oli väkeviä helluntailaisia.

        Olseni perusti tänne40 ens. hell. seurakuntaa.

        Väkeviä lihan miehiä olivat.


    • Anonyymi

      The father of Pentecostalism Charles Fox Parham tykkäsi ympärileikatuista Juutalaispojista.

    • Anonyymi

      On mahtaavaa olla adventimiuskova ja odottaa Herraa eikä helluntailainen.
      Oletko kuullut adventtitotuudesta ?

    • Anonyymi

      Mitäs muitakaan nämä on kuin helluntailaisia?

      Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

      Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      • Anonyymi

        Sinua kavahdamme ja väärä profeetta ja murhamiestä, Lutheria!!!!!


      • Anonyymi

        Luterilaiset sanovat: Emmekö me ole oikealla kristillisellä kasteella kastetut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua kavahdamme ja väärä profeetta ja murhamiestä, Lutheria!!!!!

        Lutheri ei ollut profeetta vaan uskonpuhdistaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutheri ei ollut profeetta vaan uskonpuhdistaja

        Ei Luther puhdistanut uskoa. Mutta erotti sen katolisista ulkoisista rituaaleista vain osittain. Suunta oli hyvään päin, mutta jäi vajaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset sanovat: Emmekö me ole oikealla kristillisellä kasteella kastetut!

        Eikös se Olseni kastanut niitä poikia monta kertaa?


    • Anonyymi

      Helluntailaisuuspalstalla on pohjimmiltaan vain yksi tarkoitus ja päämäärä; saattaa helluntailaiset huonoon valoon ja levittää helluntailaisista niin paljon valheita kuin vain mielessään ikinä keksii, tai minkä pastorit opettavat valhettellen helluntailaisista. Helluntailaisten solvaaminen ja vainoaminen on ylhäältä johdettua!

      • Anonyymi

        helluntailaisuudesta on pois lähteneitä yhtä paljon , jos ei enemmänkin kuin varsinaisia jäseniä , eikä "savua ilman tulta".

        mieti sitä.


      • Anonyymi

        Minusta tarkoitus täällä teillä on pilkata luterilaisia


      • Anonyymi

        Factatietoa.
        Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100v. sitten tuotu harhaoppinen uskonlahko.
        Väkevä eksytys ja heresia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudesta on pois lähteneitä yhtä paljon , jos ei enemmänkin kuin varsinaisia jäseniä , eikä "savua ilman tulta".

        mieti sitä.

        Helluntaista ei lähde kuin sellaiset joiden ei olisi pitänyt koskaan sinne liittyäkään.

        Ja niitä on muutama kymmenen. Kaikki muut ovat lähteneet hautausmaahan ja loput lähtee ylöstempaukseen, jolloin suomessa ei ole enää ainuttakaan helluntain edustajaa !

        Luterilaiset pitää silloin kaiketi suuret ilojuhlat, vai mitä arvelette !


    • Anonyymi

      Luterilaiset sanovat: Emmekö me ole oikealla krisllisellä kasteellla kastetut!
      Luterilaiset sanovat: Emmekö me saaneet uskon ja Pyhän Hengen oikeassa kristillisessä kasteessa!

    • Anonyymi

      Alotus on riidan kylvämistä ja vastakohta pyhitykselle.

      Varoitus luopumuksesta
      Hepr.12:
      14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
      15. Pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta eikä mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä ja monet sen vuoksi saastu,
      16. ja ettei kukaan ole haureellinen tai epäpyhä niin kuin Eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa.
      17. Tehän tiedätte, että kun hän myöhemmin tahtoi periä siunauksen, hänet hylättiin, eikä hän saanut mahdollisuutta muutokseen, vaikka hän sitä kyynelin pyysi.

      • Anonyymi

        aloitus on ainoastaan , - asian toteamista .


      • Anonyymi

        Helluntailaisuus on epäpyhien hurmoshenkien voimasta toimiva paha eksytys ja heresia.

        Suomeen kun tuli ensimmäisiä helluntailaisia 1920-lvulla, niin täällä asuneet hartaat uskovaiset kristityt sanoivat heti, että helluntailaisissa on kristinuskolle vieras henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on epäpyhien hurmoshenkien voimasta toimiva paha eksytys ja heresia.

        Suomeen kun tuli ensimmäisiä helluntailaisia 1920-lvulla, niin täällä asuneet hartaat uskovaiset kristityt sanoivat heti, että helluntailaisissa on kristinuskolle vieras henki.

        Ahaa kenen keksimä tuo tarina mahtaa olla, onko linkkiä faktaan, katottaisiin millainen se harras joukko on ollut ok odotellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aloitus on ainoastaan , - asian toteamista .

        Eli kuka on todennut ja mitkä on perusteet ?


    • Anonyymi

      Vierasta tulta ja sielullinen tunneuskonto ?

    • Anonyymi

      Kaikissa on sama henki kuin lahkon perustajissa. Se sama henki sitoo kaikki kiinni yhteen.

      • Anonyymi

        Tietoisena lahkon perustajien synneistä liittymällä lahkoon hyväksyy lahkon perustajat synteineen ja tulee näin osalliseksi niistä.

        Valit. 5:7

        Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

        Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt edes kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta, vaikka pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietoisena lahkon perustajien synneistä liittymällä lahkoon hyväksyy lahkon perustajat synteineen ja tulee näin osalliseksi niistä.

        Valit. 5:7

        Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

        Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt edes kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta, vaikka pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.

        helluntailaiset kuvittelee syntyessään olevansa puhtaimpia , kuin taivaat . . .

        raamattu:
        "Katso , PYHIINSÄKÄÄN hän ei luota , eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
        Job: 15 : 15


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset kuvittelee syntyessään olevansa puhtaimpia , kuin taivaat . . .

        raamattu:
        "Katso , PYHIINSÄKÄÄN hän ei luota , eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
        Job: 15 : 15

        Jeesus:

        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)

        Pienet lapset ovat Jeesuksen todistuksen mukaan soveliaat taivasten valtakuntaan.

        Eivät he ole:

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

        20 Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
        21 jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
        22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        23 ja uudistua mielenne hengeltä
        24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen. ( Ef 4)

        Ajatteleeko joku, että pienet lapset ovat olleet ennen pesoa tuollaisten kuvausten kaltaisia entisessä vaelluksessaan??

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus:

        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)

        Pienet lapset ovat Jeesuksen todistuksen mukaan soveliaat taivasten valtakuntaan.

        Eivät he ole:

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

        20 Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
        21 jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
        22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        23 ja uudistua mielenne hengeltä
        24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen. ( Ef 4)

        Ajatteleeko joku, että pienet lapset ovat olleet ennen pesoa tuollaisten kuvausten kaltaisia entisessä vaelluksessaan??

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Luehan tarkemmin Jeesuksesta ja hänen pelastamista lapsista.

        Ei ne lapset sellaisenaan vielä olleeet sisällä Jumalan valtakunnassa. Siksi heidät piti viedä vaikka väkisin estelyistä huolimatta saamaan sitä Jeesusken pelastavaa "kosketusta", Jeesuksen ollessa maan päällä.

        Nyt Jeesus on taivaassa. Sama pelastava Jeesuksen kosketus lapselle tapahtuu Kristillisten kirkkojen kasteessa, jota saaanan vallassa olevat lahkolaiset kuten helluntailaiset vastustavat apinan raivolla.

        Luuk. 18:15

        Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän KOSKISI heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia, 18:15-17:[ Matt. 19:13-15; Mark. 10:13-16]

        Nyt Jeesus on taivaassa. Sama pelastava Jeesuksen kosketus lapselle tapahtuu Kristillisessä kasteessa lapselle.

        Luuk. 8:46

        Mutta Jeesus sanoi: "Joku KOSKI minuun. Minä tunsin, että minusta lähti VOIMAA"

        Jeesuksella oli maan päällä valta pelastaa ja parantaa ihmisiä keitä hän vain tapasikin.

        -syntinen nainen
        -halvaantunut mies
        -sokea mies
        -lapset
        -ristinryöväri


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Luehan tarkemmin Jeesuksesta ja hänen pelastamista lapsista.

        Ei ne lapset sellaisenaan vielä olleeet sisällä Jumalan valtakunnassa. Siksi heidät piti viedä vaikka väkisin estelyistä huolimatta saamaan sitä Jeesusken pelastavaa "kosketusta", Jeesuksen ollessa maan päällä.

        Nyt Jeesus on taivaassa. Sama pelastava Jeesuksen kosketus lapselle tapahtuu Kristillisten kirkkojen kasteessa, jota saaanan vallassa olevat lahkolaiset kuten helluntailaiset vastustavat apinan raivolla.

        Luuk. 18:15

        Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän KOSKISI heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia, 18:15-17:[ Matt. 19:13-15; Mark. 10:13-16]

        Nyt Jeesus on taivaassa. Sama pelastava Jeesuksen kosketus lapselle tapahtuu Kristillisessä kasteessa lapselle.

        Luuk. 8:46

        Mutta Jeesus sanoi: "Joku KOSKI minuun. Minä tunsin, että minusta lähti VOIMAA"

        Jeesuksella oli maan päällä valta pelastaa ja parantaa ihmisiä keitä hän vain tapasikin.

        -syntinen nainen
        -halvaantunut mies
        -sokea mies
        -lapset
        -ristinryöväri

        Jeesuksella oli eläissään maan päällä valta antaa syntejä anteeksi, pelastaa ja parantaa ihmisiä suoraan, ilman mitään kastetta, kristillinen kaste alkoi vasta sitten kun Jeesus kuoli ja nousi taivaaseen ja lähetti kasteeseen veden lisäksi oman Henkensä ja sovintoveren osallisuuden.

        Luuk. 5:24

        Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksella oli eläissään maan päällä valta antaa syntejä anteeksi, pelastaa ja parantaa ihmisiä suoraan, ilman mitään kastetta, kristillinen kaste alkoi vasta sitten kun Jeesus kuoli ja nousi taivaaseen ja lähetti kasteeseen veden lisäksi oman Henkensä ja sovintoveren osallisuuden.

        Luuk. 5:24

        Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

        Ei kääntymisen, parannuksen tekemisen, tarve ole poistunut mihinkään.

        Jeesus todisti pienet lapset soveliaiksi taivaten valtakuntaan ilman kääntymystä.

        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)

        Pienet lapset eivät ole vielä synnissä vaeltaneita, niin kuin he, joille Jeesus sanansa kohdisti.
        Jeesus kohdisti sanansa opetuslapsilleen, varttuneille.

        1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)

        Ellette käänny.

        Helluntaina alettiin julistamaan itsekullekin kääntymystä pois pahuudestaan, eli siitä vaelluksesta, joka uskoon tulon ja Pyhän Hengen uudistamisen jälkeen jäi entiseksi vaellukseksi.

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

        20 Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
        21 jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
        22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        23 ja uudistua mielenne hengeltä
        24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen. ( Ef 4)

        Kerrohan, kuinka pienet lapset panevat pois vanhan ihmisensä?
        Kerrohan, kuinka pienet lapset olisivat synnissä rypeneet himojen ja hekumain orjina?

        Mikä ihmeen oppi on se, joka samaistaa pienet lapset aikuitsen pahuuteen ja synnissä ryvettymiseen?

        Ja löytyykö tältä palstalta yhtään rehellistä, joka vastaa rehellisesti kysymyksiin?

        Koitko olevasi syntinen itse tekemiesi syntien vuoksi entisessä vaelluksessa ennen pesoa?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kääntymisen, parannuksen tekemisen, tarve ole poistunut mihinkään.

        Jeesus todisti pienet lapset soveliaiksi taivaten valtakuntaan ilman kääntymystä.

        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)

        Pienet lapset eivät ole vielä synnissä vaeltaneita, niin kuin he, joille Jeesus sanansa kohdisti.
        Jeesus kohdisti sanansa opetuslapsilleen, varttuneille.

        1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)

        Ellette käänny.

        Helluntaina alettiin julistamaan itsekullekin kääntymystä pois pahuudestaan, eli siitä vaelluksesta, joka uskoon tulon ja Pyhän Hengen uudistamisen jälkeen jäi entiseksi vaellukseksi.

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

        20 Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
        21 jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
        22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        23 ja uudistua mielenne hengeltä
        24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen. ( Ef 4)

        Kerrohan, kuinka pienet lapset panevat pois vanhan ihmisensä?
        Kerrohan, kuinka pienet lapset olisivat synnissä rypeneet himojen ja hekumain orjina?

        Mikä ihmeen oppi on se, joka samaistaa pienet lapset aikuitsen pahuuteen ja synnissä ryvettymiseen?

        Ja löytyykö tältä palstalta yhtään rehellistä, joka vastaa rehellisesti kysymyksiin?

        Koitko olevasi syntinen itse tekemiesi syntien vuoksi entisessä vaelluksessa ennen pesoa?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Lapsen sydän on avoin ja valmis kasteeessa ottamaan vastaan pelastuksen, Pyhän Hengen sinetin kuulumisesta uuden liiton jäseneksi ja ikuisen elämän perilliseksi.

        Ei lapsi suoraan synny sisälle Jumalan valtakuntaan. Kastaa pitää.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

        Kristityt on kastannu lapsensa jo 2000 sisälle Jumalan valtakuntaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsen sydän on avoin ja valmis kasteeessa ottamaan vastaan pelastuksen, Pyhän Hengen sinetin kuulumisesta uuden liiton jäseneksi ja ikuisen elämän perilliseksi.

        Ei lapsi suoraan synny sisälle Jumalan valtakuntaan. Kastaa pitää.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

        Kristityt on kastannu lapsensa jo 2000 sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Mikä lupaus?

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

        Mihin se liittyy?

        Katsotaan Raamatun ilmoituksesta.

        8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.
        9 Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika".

        Tuo lupaus annettiin Aabrahamille.

        10 Ja hän sanoi: "Minä palaan luoksesi tulevana vuonna tähän aikaan, ja katso, vaimollasi Saaralla on silloin oleva poika". Mutta Saara kuunteli majan ovella hänen takanansa.
        11 Mutta Aabraham ja Saara olivat iäkkäät, eikä Saaran enää ollut, niinkuin naisten tavallisesti on. (1Moos 18)

        Liittyi aiempaan Jumalan lupaukseen.

        3 Ja Abram sanoi vielä: "Sinä et ole antanut minulle jälkeläistä; katso, talossani syntynyt palvelija on minut perivä".
        4 Mutta katso, hänelle tuli tämä Herran sana: "Hän ei ole sinua perivä, vaan joka lähtee sinun omasta ruumiistasi, hän on sinut perivä".
        5 Ja hän vei hänet ulos ja sanoi: "Katso taivaalle ja lue tähdet, jos ne taidat lukea". Ja hän sanoi hänelle: "Niin paljon on sinulla oleva jälkeläisiä".
        6 Ja Abram uskoi Herraan, ja Herra luki sen hänelle vanhurskaudeksi.
        (1Moos 15)

        Miten lupaus liittyy Jumalan lapsiin?

        5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
        6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
        7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
        8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
        9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
        10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
        12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
        13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen. ( Gal 3)

        Ei puhuta mitään kasteesta, vaan uskon kautta saatavasta luvatusta ( lupaus ) Hengestä.

        Että uskon kautta:

        14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
        15 Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä.
        16 Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.
        17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi. ( Gal 3)

        Ja kuinka Galatalaiset olivat saaneet luvatun Hengen?

        1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? ( Gal 3)

        Usko tulee kuulemisesta.

        Jeesus todistaa pienet lapset soveltuviksi taivasten valtakuntaan ilman kääntymystä.

        Muistamme, kuinka Pietarikin julisti miehille:

        5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
        ..
        21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        ..
        36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        ..
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 2)

        Pyhän Hengen saaminen edellytti kääntymystä ja kääntymys ei voi tapahtua ilman uskoa siihen nimeen, jota avukseen syntinen huutaa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi
      UUSI

      Oliko "apostoli" Olsen uudestisyntynyt helluntailainen, mitä Uskon henki sanoo ?

    • Anonyymi
      UUSI

      "Katso , PYHIINSÄKÄÄN hän ei luota , eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
      Job: 15 : 15

      • Anonyymi
        UUSI

        No kai hän nyt kirkkoisien keksimiin rituaaleihin vähän luottaa, eikö luotakkin vähän häh -@?


    • Anonyymi
      UUSI

      Helluntailaiset eivät ole oikeita kristittyjä, vaan Amerikasta tuotu väkevä eksytys ja heresia.

    • Anonyymi
      UUSI

      Vierasta tulta !

    • Anonyymi
      UUSI

      Lopunaikaan kuuluu valkeuden enkelin vaatteissa VÄKEVÄT EKSYTYKSET jos uskoo Jumalan Sanaan.

    • Anonyymi
      UUSI

      Suomi24:n helluntaipalstan ainoa todellinen päämäärä ja tarkoitus on levittää helluntailaisista valheita ja kaikkea törkyä, mitä itsekukin vain omassa mielessään keksii, ja näin saattaa helluntailaiset halveksituiksi ja huonoon valoon.

    • Anonyymi
      UUSI

      Täällä rienaavissa pakkovauvakastetuissa on sama murhahenki kuin Lutherissa.
      Hän tapatti anabaptistit!

      • Anonyymi
        UUSI

        Joo eikä nämä pakkovauvakastetut anna edes panna lapsiaan
        Kumpa Jumala tappaisi kaikki pakkovauvakastetut!


      • Anonyymi
        UUSI

        Näköjään helluntailaisten harjoittama uskovien rienaaminen vain jatkuu. He haluaisivat tappaa meidät Jeesusken omat. Surullista


      • Anonyymi
        UUSI

        Ajatella kuinka yksinkertainen voi ihminen olla, että kuvittelee paavin keskiaikaisen munkin olevan jokin jumalasta seuraava jota pitää seurata sokeana vaikka porakaivoon !

        Miten se on mahdollista, lukutaidon maassa.

        Ja että ihmiset vielä maksaa siitä koko elämänsä ?$%#!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatella kuinka yksinkertainen voi ihminen olla, että kuvittelee paavin keskiaikaisen munkin olevan jokin jumalasta seuraava jota pitää seurata sokeana vaikka porakaivoon !

        Miten se on mahdollista, lukutaidon maassa.

        Ja että ihmiset vielä maksaa siitä koko elämänsä ?$%#!

        Ja mitä saavat siitä palkaksi ?

        Parhaimmat saavat mailman kalleimman hautakuopan, osamaksulla hankitun, jopa kymmeniä tuhansia huh.

        Että voikin ihmisillä olla kaikenlaisia harrastuksia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatella kuinka yksinkertainen voi ihminen olla, että kuvittelee paavin keskiaikaisen munkin olevan jokin jumalasta seuraava jota pitää seurata sokeana vaikka porakaivoon !

        Miten se on mahdollista, lukutaidon maassa.

        Ja että ihmiset vielä maksaa siitä koko elämänsä ?$%#!

        Miksi sinä seuraat munkkeja?

        Miksi et usko Raamattua??


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä saavat siitä palkaksi ?

        Parhaimmat saavat mailman kalleimman hautakuopan, osamaksulla hankitun, jopa kymmeniä tuhansia huh.

        Että voikin ihmisillä olla kaikenlaisia harrastuksia.

        Sanopa muuta ja osa vielä uskoo Jeesukseen, mitä sinä et voi suvaita!


    • Anonyymi
      UUSI

      Olseni on ylennnetty kirkkauteen ja julistettu Pentecostalismin ylimmän päättävän elimen päätöksellä kaikkien nuorten poikien suojeluspyhimykseksi.

    • Anonyymi
      UUSI

      Parhamin ja Olsenin voima kanssasi !

      Obi Van Kenobi

      • Anonyymi
        UUSI

        Helluntailiikkeen perustajat ja sen opilliset isähahmot oli niitä miehiä, mistä tässä puhutaan.

        Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eikä ne jotka valhetta rakastavat ja tekevät.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailiikkeen perustajat ja sen opilliset isähahmot oli niitä miehiä, mistä tässä puhutaan.

        Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eikä ne jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        helluntailaisuuden perustajat on niitä miehiä , >>> mihin aurinko ei paista . . .


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailiikkeen perustajat ja sen opilliset isähahmot oli niitä miehiä, mistä tässä puhutaan.

        Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eikä ne jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        Siitä on jäänyt kai pois parinvaihtajat himoksella ja onlyfansväki !
        Homokirkkoakaan eivät ole muistaneet kirjata suomen luttereissa ilmeneväistä!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailiikkeen perustajat ja sen opilliset isähahmot oli niitä miehiä, mistä tässä puhutaan.

        Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eikä ne jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        😵😵😵😵😵🥴🥴🥴🥴🥴🥴🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä on jäänyt kai pois parinvaihtajat himoksella ja onlyfansväki !
        Homokirkkoakaan eivät ole muistaneet kirjata suomen luttereissa ilmeneväistä!

        oho, vari on ollut taas himoksella

        kaljakellunnassa vai?


      • Anonyymi
        UUSI

        Olseni määräsi ehtoollisen vain helluntailaisille annettavaksi vain helluntailaisille itselleen ja kaste kuului vain aikuisille. Silloin helluntailaisten kanssa aluksi yhteistyötä tehneet kristilliset piirit äänestivät jaloillaan.

        Jakautuminen seurakuntakäsityksen pohjalta

        Helluntailaisten mielipiteitä jakanut ehtoolliskysymys ratkaistiin eräässä kastekokouksessa Betel-kirkossa Isolla Roobertinkadulla. Kokouksessa olivat muun muassa Olsen-Smidt ja Väinö Plafer, Eino I. Manninen, Vilho Pylkkänen ja useita muita. Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen?” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille. Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[19]
        Wikipedia


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        oho, vari on ollut taas himoksella

        kaljakellunnassa vai?

        helluntailaisuus - AA-kerholaiset . . .


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olseni määräsi ehtoollisen vain helluntailaisille annettavaksi vain helluntailaisille itselleen ja kaste kuului vain aikuisille. Silloin helluntailaisten kanssa aluksi yhteistyötä tehneet kristilliset piirit äänestivät jaloillaan.

        Jakautuminen seurakuntakäsityksen pohjalta

        Helluntailaisten mielipiteitä jakanut ehtoolliskysymys ratkaistiin eräässä kastekokouksessa Betel-kirkossa Isolla Roobertinkadulla. Kokouksessa olivat muun muassa Olsen-Smidt ja Väinö Plafer, Eino I. Manninen, Vilho Pylkkänen ja useita muita. Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen?” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille. Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[19]
        Wikipedia

        Ensimmäiset kasteet ja liikkeen vakiintuminen

        Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä .Lempäälän juhlilla puhuivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastrori J. H. King.[10]


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset kasteet ja liikkeen vakiintuminen

        Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä .Lempäälän juhlilla puhuivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastrori J. H. King.[10]

        Helluntailaisten kuningas oli paikalla, suoraan Amerikasta, pastori J.H.King.


    • Anonyymi
      UUSI

      Pakkovauvakastetuilla on vain Lutherin murhahenki.

      • Anonyymi
        UUSI

        Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa
        Se vihaa uskovia ja herjaa näitä pakkovauvakastetuiksi


    • Anonyymi
      UUSI

      Parhamin ja Olsenin perustaman helluntailiikkeen oppeihin ei kannata luottaa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'


    • Anonyymi
      UUSI

      Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ole varovainen, jos lahkolainen pysäyttää sinut ja kysyy sinulta:

        Rakas ystävä, tunnetko Jeesuksen, lähde meidän mukaan, niin tutkitaan Raamattua yhdessä.

        Sillä niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin peesaajia piisaa joka lähtöön.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"


    • Anonyymi
      UUSI

      Olsenin 6 kk tuomion perustelulause, nuorten hellapoikien kanssa

      "homoseksuaalinen hurjastelu"

      alan miehet voisivat selventää, mistä siinä kysymys

    • Anonyymi
      UUSI

      Valtiokirkkoa, arkkipiispaa, piispoja ja kirkollisveroja ei löydy Raamatusta!

      • Anonyymi
        UUSI

        Eikä homojen vihkimisiä!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä homojen vihkimisiä!

        helluntailaisuus - homo perustajat eivät tarvinneet vihkimistä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus - homo perustajat eivät tarvinneet vihkimistä.

        Luterilaiset leipäpapit vihkii homoja uskontonsa oppien mukaisesti!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset leipäpapit vihkii homoja uskontonsa oppien mukaisesti!

        Palstan aihe on helluntailaisuus.

        hellarit salaa oman lahkonsa perustamisen, mitä miehiä oli asialla


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan aihe on helluntailaisuus.

        hellarit salaa oman lahkonsa perustamisen, mitä miehiä oli asialla

        Sinä rahoitat homojen vihkimisiä!
        Luuletko saavasi irtopisteitä viimeisellä tuomiolla?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan aihe on helluntailaisuus.

        hellarit salaa oman lahkonsa perustamisen, mitä miehiä oli asialla

        Häpeällistä on sanoakin, mitä hellarit salassa tekevät.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä rahoitat homojen vihkimisiä!
        Luuletko saavasi irtopisteitä viimeisellä tuomiolla?

        helluntailainen aikoo tarjota omia tekojaan pelastuksena . . .

        "tuo vastustaja joka koroittaa ITSENSÄ ylitse kaiken" 2 Tess: 2: 4


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikkunoitten takana tirkistelijä

      Kyllä! Itseänsä vielä alapäästä esittelee..Hiljattain tuli ilmi että syksyllä ahistellu ikkunoitten takana taskulampun
      Suomussalmi
      31
      4154
    2. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      16
      3458
    3. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      238
      2924
    4. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      90
      2016
    5. Mä haluun et et....

      Sä näyttäydyt mulle... Nyt on sen hetken aika:)
      Ikävä
      83
      2003
    6. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      96
      1883
    7. Mitä saavutat dissaamalla naista?

      Ihan mielenkiinnosta vain kysyn.
      Ikävä
      16
      1336
    8. Kirjota tähän että oot kunnossa

      Vaikkei meistä mitään tullutkaan.
      Ikävä
      100
      1248
    9. Sä olet nainen niin

      Loistava ihminen että en muista ketään kuka pääsisi samalle tasolle kanssasi. Piristystä päivääsi. T:J
      Ikävä
      39
      1236
    10. Työn takiako et uskalla

      Sekö se syy on että kaikki junnaa paikallaan?
      Ikävä
      94
      1208
    Aihe