Tunnen erään joka on oireillut jo vuosien ajan mutta ei mene lääkärille

Sen sijaan etsii vastauksia kirjoista jne. (sen osalta mitä pitäisi syödä tai ei) ja pyrkii diagnosoimaan itse itsensä. Sillä aikaa lääkärit vloggaavat että miksi ihmeessä ihmiset eivät tule heidän luokseen aiemmin tutkittavaksi.

Oletteko kokeneet vastaavaa ja onko jokin lopulta kääntänyt kyseisen henkilön pään?

12

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisiko luulosairautta ?
      Ihminen saattaa kuvitella, että hänellä olisi jokin sairaus, vaikka todellisuudessa ei ole.
      Itse en tunne henkilökohtaisesti ketään sellaista, olen kuitenkin yhden tavannut ohimennen.
      Onko kyseinen ihminen epätasapainoinen henkisesti, pelkääkö hän mahdollisia sairauksia ?
      Toisen on vaikea tehdä mitään auttaakseen, jos toinen ei halua ottaa apua vastaan.

      • Hän pelkää yhä koronaa ja pitää sitä ja rokotusten vähäisyyttä syytä terveyskeskukseen menemättömyyteen.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Hän pelkää yhä koronaa ja pitää sitä ja rokotusten vähäisyyttä syytä terveyskeskukseen menemättömyyteen.

        Voisiko hänelle sanoa, että terveyskeskukseen menossa ei ole mitään pelättävää ?
        Ja saahan hän laittaa maskin naamalleen, jos kovasti pelkää.
        Toki selityksiäkin voi aina keksiä, jos jotain ei halua tehdä, tai jonnekin mennä.


    • Anonyymi

      Joku on oireillut vuosien ajan, ei se kerro mitään. Siis miten hän on oireillut? Onko kuumetta? Kipuja? Ihottumaa?

      • Ei pysty lopettamaan yskimistä, välillä kuulostaa että siinä on limaakin. Muuten flunssan tai koronan oireita ei ole ollut.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Ei pysty lopettamaan yskimistä, välillä kuulostaa että siinä on limaakin. Muuten flunssan tai koronan oireita ei ole ollut.

        Polttaako tupakkaa ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Polttaako tupakkaa ?

        Ei ole koskaan polttanut.


    • Anonyymi

      Olisihan se hyvä saada lääkärissä käymään, jos tuollaista yskääkin on, eikä edes ole polttanut.

    • Anonyymi

      Nykylääkäreissä ei ole joukossa ihmelääkäreitä. Siks on turhaa mennä vast.otoll.
      Menin Helilässä ihmetohtorille. Se anto tippoi. Ne paransiit hinkuyskän ja nuhankin 20 vuodeks.

    • Anonyymi

      Lääkärit antaa myös ruokavalioneuvoja ja elämänohjeita yleisemminkin. Pienet krempat kuuluu elämään, ja jokainen tietää itse parhaiten mikä sopii itselle ja mikä ei. Terveyspuolta kuormittaa turhanpäiväinen ramppaaminen jos joku. Itseään kuunteleva tietää kyllä milloin joku on vinossa pahemman kerran.

      • Ei välttämättä. Noissa lääkärien vlogeissa joita olen joskus katsonut joku kadulla kävelevä ei ole edes tajunnut että sydämensä lyö epäsäännöllisesti, on siis kävellyt sydänkohtauksen kanssa ja jos ei olisi tullut lääkäriin viime hetkellä olisi tilanne äitynyt pahemmaksi.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Ei välttämättä. Noissa lääkärien vlogeissa joita olen joskus katsonut joku kadulla kävelevä ei ole edes tajunnut että sydämensä lyö epäsäännöllisesti, on siis kävellyt sydänkohtauksen kanssa ja jos ei olisi tullut lääkäriin viime hetkellä olisi tilanne äitynyt pahemmaksi.

        Itsehän ihminen itsensä tuntee, tietää mikä miltäkin tuntuu. Ja jos joku tuntuu epänormaalilta, sairaalta, on hyvä käydä lääkärissä.
        Pitkittynyt yskä on aiheellista käydä tutkituttamassa, koska se ei ole normaalia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe