"Tämä on se Leipä, joka tuli alas taivaasta. "

Anonyymi-ap

‭Johannes 6:41, 43-47, 49-71 FB38‬
[41] Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta";
[43] Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne. [44] Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. [45] Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni. [46] Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän. [47] Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
[49] Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat. [50] Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi. [51] Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta." [52] Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?" [53] Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. [54] Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. [55] Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. [56] Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. [57] Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. [58] Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti." [59] Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa. [60] Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?" [61] Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä? [62] Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen! [63] Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. [64] Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet. [65] Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna". [66] Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa. [67] Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?" [68] Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat; [69] ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä." [70] Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele." [71] Mutta sen hän sanoi Juudaasta, Simon Iskariotin pojasta; sillä tämä oli hänet kavaltava ja oli yksi niistä kahdestatoista.

https://bible.com/bible/365/jhn.6.41-71.FB38

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Ikkunoitten takana tirkistelijä

        Kyllä! Itseänsä vielä alapäästä esittelee..Hiljattain tuli ilmi että syksyllä ahistellu ikkunoitten takana taskulampun
        Suomussalmi
        34
        4399
      2. En ollut varma

        Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
        Ikävä
        17
        3521
      3. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

        Mitä sanoisit hänelle?
        Ikävä
        238
        3024
      4. Mä haluun et et....

        Sä näyttäydyt mulle... Nyt on sen hetken aika:)
        Ikävä
        85
        2091
      5. Ymmärrät sanomattakin

        Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
        Ikävä
        90
        2046
      6. Kuvaile nainen itseäsi

        Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
        Ikävä
        97
        1947
      7. Mitä saavutat dissaamalla naista?

        Ihan mielenkiinnosta vain kysyn.
        Ikävä
        18
        1404
      8. Jos toivo on jo kohdallasi mennyttä

        mihin kaikki kaatui?
        Ikävä
        27
        1331
      9. Ensivaikutelmasi hänestä

        Millainen ensivaikutelma oli? Muuttuiko se jossakin vaiheessa?
        Ikävä
        50
        1322
      10. Kirjota tähän että oot kunnossa

        Vaikkei meistä mitään tullutkaan.
        Ikävä
        104
        1314
      Aihe