Rukous julkisesti ravintolassa

Anonyymi-ap

Kokouksessa kerran puheenpitäjä neuvoi pitämään ravintolassa ruokarukouksen niin, että muutkin näkevät, että olet uskovainen. Joku voi tulla kysymään, mitä uskontoa edustat, ja annat näin todistusta ravintolassa..

19

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Voiko rukoilla ravintolassa ruokarukouksen muiden nähden, jos on farkut jalassa?

      • Anonyymi
        UUSI

        Ravintolaan JT... Hehehehe


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ravintolaan JT... Hehehehe

        Tuopille ei pidetä ruokarukousta, eikä välttämättä makkaralle myöskään. Mutta jos isompi ateria on kysymyksessä, kyllä JT-kulttuuriin periaatteessa kuuluu vähintään meditoida hetki pää painuksissa, vaikka ei sanoisikaan mitään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuopille ei pidetä ruokarukousta, eikä välttämättä makkaralle myöskään. Mutta jos isompi ateria on kysymyksessä, kyllä JT-kulttuuriin periaatteessa kuuluu vähintään meditoida hetki pää painuksissa, vaikka ei sanoisikaan mitään.

        Totta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuopille ei pidetä ruokarukousta, eikä välttämättä makkaralle myöskään. Mutta jos isompi ateria on kysymyksessä, kyllä JT-kulttuuriin periaatteessa kuuluu vähintään meditoida hetki pää painuksissa, vaikka ei sanoisikaan mitään.

        Raamatun vastaista!


    • Anonyymi
      UUSI

      Soopaa!

      • Anonyymi
        UUSI

        Näin puheenpitäjä sanoi. Puhuvatko puheenpitäjät soopaa?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin puheenpitäjä sanoi. Puhuvatko puheenpitäjät soopaa?

        Keksit koko jutun!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksit koko jutun!

        Miksi ihmeeessä keksisin?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeeessä keksisin?

        Ajankuluksi


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajankuluksi

        Onhan vastaava ohje esitetty Vartiotornissakin, joten miksi on niin vaikeaa uskoa, että se olisi ollut puheessa?

        "Hienovaraisesti esitetty rukous saattaa kuitenkin sopivasti herättää myönteistä huomiota.

        Juuri näin kävi eräälle nuorelle sananpalvelijalle, joka työskentelee Jehovan todistajien maailmankeskuksessa Brooklynissa New Yorkissa. Hän söi aamiaisen ravintolassa, suunnitteli menevänsä oman paikallisen seurakuntansa alueelle ja tapaavansa ystävien ryhmän, joka osallistuisi Valtakunnan saarnaamistoimintaan. Kun hän sai aamiaisensa, hän esitti tavalliseen tapaansa rukouksen. Avattuaan silmänsä hän katsoi ylös ja näki tarjoilijattaren seisovan tuijottamassa häntä.

        ”Rukoiletko sinä?” tarjoilijatar kysyi. Kun hän vastasi myöntävästi, tarjoilijatar sanoi: ”Olet varmasti Jehovan todistaja. Minun vanhempanikin ovat. En ole koskaan oikein syventynyt heidän uskontoonsa, mutta tiedän, että minun pitäisi. Ehkä minun pitäisi tilata Vartiotorni- ja Herätkää!-lehti. Voinko saada ne sinulta?”" (w90 15/7 s. 6)

        Uskoo ken tahtoo.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan vastaava ohje esitetty Vartiotornissakin, joten miksi on niin vaikeaa uskoa, että se olisi ollut puheessa?

        "Hienovaraisesti esitetty rukous saattaa kuitenkin sopivasti herättää myönteistä huomiota.

        Juuri näin kävi eräälle nuorelle sananpalvelijalle, joka työskentelee Jehovan todistajien maailmankeskuksessa Brooklynissa New Yorkissa. Hän söi aamiaisen ravintolassa, suunnitteli menevänsä oman paikallisen seurakuntansa alueelle ja tapaavansa ystävien ryhmän, joka osallistuisi Valtakunnan saarnaamistoimintaan. Kun hän sai aamiaisensa, hän esitti tavalliseen tapaansa rukouksen. Avattuaan silmänsä hän katsoi ylös ja näki tarjoilijattaren seisovan tuijottamassa häntä.

        ”Rukoiletko sinä?” tarjoilijatar kysyi. Kun hän vastasi myöntävästi, tarjoilijatar sanoi: ”Olet varmasti Jehovan todistaja. Minun vanhempanikin ovat. En ole koskaan oikein syventynyt heidän uskontoonsa, mutta tiedän, että minun pitäisi. Ehkä minun pitäisi tilata Vartiotorni- ja Herätkää!-lehti. Voinko saada ne sinulta?”" (w90 15/7 s. 6)

        Uskoo ken tahtoo.

        Mitä Raamattu sanoo:
        Jokainen menköön rukoilemaan omaan kammioonsa!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Raamattu sanoo:
        Jokainen menköön rukoilemaan omaan kammioonsa!

        Siis rukoilla eivtarvitse ruuan takia julkisella paikalla. On ollut väärä tapa.


    • Anonyymi
      UUSI

      Kyllä tätä jonkin verran tapahtui, mutta vain järjestöuskollisimmat pingottajat toimivat noin.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ihmiset liikkuu muuallakin kuin ravintolassa... Kaupoissa, markkinoilla, apteekissa, linjaautoissa, junassa, lentokoneissa, uimarannoilla, uimahallissa jne


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset liikkuu muuallakin kuin ravintolassa... Kaupoissa, markkinoilla, apteekissa, linjaautoissa, junassa, lentokoneissa, uimarannoilla, uimahallissa jne

        Ainahan voi vetäistä rukouksen Raamatun malliin "Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani"


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan voi vetäistä rukouksen Raamatun malliin "Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani"

        Se on lahkolaisshowta!
        Ei kuulu JT, salilla rukoillaan!


    • Anonyymi
      UUSI

      Herra siunaa ruokani,ja laskuni.🏃‍➡️

      • Anonyymi
        UUSI

        Herra anna anteeksi se mitä seuraavaksi teen (juosten ulos)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikkunoitten takana tirkistelijä

      Kyllä! Itseänsä vielä alapäästä esittelee..Hiljattain tuli ilmi että syksyllä ahistellu ikkunoitten takana taskulampun
      Suomussalmi
      31
      4154
    2. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      16
      3458
    3. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      238
      2924
    4. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      90
      2016
    5. Mä haluun et et....

      Sä näyttäydyt mulle... Nyt on sen hetken aika:)
      Ikävä
      83
      2003
    6. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      96
      1883
    7. Mitä saavutat dissaamalla naista?

      Ihan mielenkiinnosta vain kysyn.
      Ikävä
      16
      1336
    8. Kirjota tähän että oot kunnossa

      Vaikkei meistä mitään tullutkaan.
      Ikävä
      100
      1248
    9. Sä olet nainen niin

      Loistava ihminen että en muista ketään kuka pääsisi samalle tasolle kanssasi. Piristystä päivääsi. T:J
      Ikävä
      39
      1236
    10. Työn takiako et uskalla

      Sekö se syy on että kaikki junnaa paikallaan?
      Ikävä
      94
      1208
    Aihe