Älykkäät ja varakkaat ihmiset taas haluaa ajaa mukavilla autoilla, eli bensa-autoilla.
Miksi sähköautot kiinnostaa vain typeryksiä?
56
753
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköauton toimintamatka ei toteudu, jos ulkona on :
-pakkasta
-hellettä
-sataa
-tuulee
-käytetään radiota tai navigaattoria
-kuski painaa yli 60kg
-joku kyytiläinen on juuri syönyt
-matkalla on ylämäkiä, mutkia, soraa
-kärpänen lentää tuulilasiin
-jos ajon aikana aivastaa
-tai paikallisella liito-oravapopulaatiolla on vuotuinen lisääntymisaika
Tuossa ainakin muutama syy.- Anonyymi
Ja polttomoottoriauton toimintamatka ei toteudu koskaan.
Yleensä toimintamatka on hiukan yli puolet luvatusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja polttomoottoriauton toimintamatka ei toteudu koskaan.
Yleensä toimintamatka on hiukan yli puolet luvatusta.Vähä-älyistä sähköpeteä ahdistaa jälleen.
HEH HEH - Anonyymi
Tai bedetää perävaunu tai matkailuvaunu a
Autossa on kattotelinen tai väörät rengaspaineet tai lataus ei olekaan onnistunut käy usein
Ätai ei osaa ladata tai maksaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja polttomoottoriauton toimintamatka ei toteudu koskaan.
Yleensä toimintamatka on hiukan yli puolet luvatusta.Toimintamatkaa saa lisää kolmessa minuutissa !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimintamatkaa saa lisää kolmessa minuutissa !!
Sähkis lataa itsensä silloin kun minä nukun. Aivan itsekseen, ajastettuna halvoille tunneille. Aamulla on valmiiksi ladattuna ja lämmitettynä/viilennettynä valmis päivän ajoihin.
- Anonyymi
Älykkäät ja varakkaat ajavat millä haluavat. Typerät haluavat puuttua toisten autovalintoihin, vaikkei sillä ole mitään vaikutusta. Kukin valitsee minkä haluaa, eikä siihen pidä yrittää puuttua. Se on typerää.
- Anonyymi
Juu, ketjun aloittaja näitä vihervassareita, jolla ei ole omaa autoa eikä edes ajokorttia. Ja selkeesti jonkun naisen kirjoittama..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ketjun aloittaja näitä vihervassareita, jolla ei ole omaa autoa eikä edes ajokorttia. Ja selkeesti jonkun naisen kirjoittama..
Joko sähkötauno sai kyntensä lakattua?
Sähköpenat ja vihervasurit kieltämättä hieman muistuttavat toisiaan.
Ovat nimittäin yhtä köyhiä, niin henkisesti kuin myös rahallisesti.
Luku- ja kirjoitustaito on myös tosi heikko noilla yhteiskunnan riippakivillä,
luetun ymmärtämisestä nyt puhumattakaan.
- Anonyymi
Sähköauto on aina elämäsi huonoin autokauppa, koska arvon tippuminen on niin valtavaa ettei sitä kompensoisi edes se, että sähkö olisi ilmaista.
- Anonyymi
Valtaosalle uuden autojen ostajille arvonalenema on tuttu juttu. Ihan samalla tavalla arvo laskee, jos ostat esimerkiksi uutena E-sarjan Mersun tai 5-sarjan BMW:n. Mitä kalliimpi uutena sen jyrkempi on arvonalenema ensimmäisien vuosien aikana. Onneksi uusia ostetaan, että saadaan hyviä käytettyjä markkinoille.
- Anonyymi
Auton ostaminen on aina huono kauppa, ja sen arvo laskee nopeasti. Aivan riippumatta, millä se kulkee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton ostaminen on aina huono kauppa, ja sen arvo laskee nopeasti. Aivan riippumatta, millä se kulkee.
Kyllä mutta asiat voi laittaa huonousjärjestykseen ja jos valinta on huonon autokaupan ja elämäsi surkeimman autokaupan välillä, voi valintaa vähän miettiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosalle uuden autojen ostajille arvonalenema on tuttu juttu. Ihan samalla tavalla arvo laskee, jos ostat esimerkiksi uutena E-sarjan Mersun tai 5-sarjan BMW:n. Mitä kalliimpi uutena sen jyrkempi on arvonalenema ensimmäisien vuosien aikana. Onneksi uusia ostetaan, että saadaan hyviä käytettyjä markkinoille.
Auton ns. Arvon alenema johtuu autokauppiaista jotka haluu maksimoida kauoassa saamnsa boitot
Äeim jos myyt vaihdossa eutosim. 30 000e niin kauppias pyytää siitä 38 000e - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton ostaminen on aina huono kauppa, ja sen arvo laskee nopeasti. Aivan riippumatta, millä se kulkee.
Siksi kannattaakin ajaa sen hintaisella autolla, jonka arvon on valmis hukkaamaan. Käyttöesinehän se auto vain on, eikä sen vuoksi kannata ottaa velkaa. Käteisellä tai liisaten, niin tietää mitä se oikeasti maksaa.
- Anonyymi
Miksi patteri laatikko ei säilytä arvoaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mutta asiat voi laittaa huonousjärjestykseen ja jos valinta on huonon autokaupan ja elämäsi surkeimman autokaupan välillä, voi valintaa vähän miettiä.
Surkeimmat autokauppani onlen tehnyt nuorena poikana, kun joutui ostamaan vekselivetoisen vanhan ropposen. Parhaita autokauppoja olen tehnyt tällä vuosituhannella, kun olen maksanut autot pankkikortilla ja pistänyt vanhan samalla vaihtoon. Tämä viimeinen on paras, sähköauto, id.4.
- Anonyymi
15 vuotta ja kaikki autot ovat arvoltaan alle 5k€.
- Anonyymi
15 vuotta ja arvo on tasan 0€, koska yhdessäkään ei toimi enää akku kuin ehkä osassa juuri ja juuri sen 50-100km verran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
15 vuotta ja arvo on tasan 0€, koska yhdessäkään ei toimi enää akku kuin ehkä osassa juuri ja juuri sen 50-100km verran.
Sinähän sen tiedät, tietysti olet oikeassa. Apina!
- Anonyymi
On mielenkiintoista että aloittajan ”ajatelman” mukaan hienoissa omakotitaloissa varakkailla asuinalueilla asuu tyhmiä ja köyhiä ihmisiä, joilla on pihassa sähköauto.
Ja vuokrakerrostaloissa asuu älykkäitä ja varakkaita ihmisiä, bensa-autoineen.
😂😂😂- Anonyymi
Vuokrakuutioissa asuvat varakkaat viisasten kerholaiset kyllä tietävät ketkä ovat köyhiä ja typeriä..😂
- Anonyymi
Vuokrakerrostaloissa asuu luusereita, katkeroituneita persuja, poimintoja.
- Meidän taloyhtiön pihalle ei laiteta yhtään latauspaikkaa.
-Pitää saada bensa-asekin jos laitetaan.
- Ajan aina sähkölatauspaikkaan, parkkihallissa.
- Veronkierrosta sellaiset, joiden vuokrista valtio maksaa puolet.
- Kahlehdin peräkärryn siihen jos latauspaikkatulee.
Poliisiauto käy useammin, kuin sähköauto.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuokrakuutioissa asuvat varakkaat viisasten kerholaiset kyllä tietävät ketkä ovat köyhiä ja typeriä..😂
Moni suomalinen luulee olevansa eikas ja öönetää kokoomusta monimiljonäörien etujärjetöö
Baikka on itese tuölöisoerheestä kuten sinäkin
Silloin etuja sia jaa sdp ja sak
Ei kokoomus
- Anonyymi
Huoran vuokraaminen on hyvä kauppa.
Niitä saa Saksasta.
Ota vaikka 3 yhtäaikaa.
Jos potenssi riittää.
Ota vaikka viikoksi.
Voitte käydä yhdessä ostoksilla panotauolla. - Anonyymi
Miksi avaajaa kiinnostaa millä muut ajaa ja taitaakin olla niin, että hän on vaan kateellinen perempiosaisille joilla on mahdollisuus hankkia kunnollinen sähköauto.
- Anonyymi
Mitä ne perempiosaiset on?
Opettele patteritero edes kirjoittamaan.
- Anonyymi
Osaisiko älykäs aloittaja perustella mitä älykästä on bensiinikäyttöisen auton valinnassa. Kerropa niin että tällainen autoinsinöörikin ymmärtää.
- Anonyymi
Ainakin toyita hybriid boitaa kaikki rallissa jo monta vuotta
- Anonyymi
Aloittaja on osui naulankantaan. Tälläkin palstalla sähköautot kiinnostaa aloittajan kaltaisia typeryksiä. Jos Sähköautot ei kiinnostaisi niin miksi näkisi vaitaa asista rutkutttamiseen. Joko siis on typerys tai idiootti jolla ei ole elämää. palstojen ulkopuolella.
- Anonyymi
270 kilowattisessa akkulissa luulisi riittävän poweria, sullekin?😭
- Anonyymi
Niin kauan kuin niihin tukee pikkuvikaa ja sen korjaus ei olekaan pikkujuttu kestää kuikausia ja maksaa kymmeniä tonneja
- Anonyymi
Jännä juttu kun noita parempia sähköautoja ei ole kuin varakkailla ja koulutetuilla.
- Anonyymi
Mitä poju selittää?
Älykkäämmät ja varakkaammat ihmiset ajaa kunnon bensa-autoilla,
eikä palele jossain susirumassa sähkökotterossa.
- Anonyymi
Onneksi on ollut sen verran älykkyyttä, jotta sai opiskelut sujuvasti päätökseen, ja työurakin oli nousujohteinen. Siksi onkin nyt eläkkeellä helppo päättää, jatkaako polttiksilla vai sähköautoilla. Eihän niissä ole edes suurta hintaeroa. Nykyinen ladattava on menossa vaihtoon, ja latauslaite löytyy jo sekä kotoa että mökiltä. Valinta ei ole minulle vaikea.
- Anonyymi
Selvästikin olet jo päätöksesi tehnyt, eli se on bensa-auto ja hyvä niin.
Mitäpä sitä kannattaa itseään palelluttaa jääkylmässä sähkökopperossa,
kun lämpöisiä autojakin on vielä saatavilla.
Tai muutoinhan ne opiskelusi ovat menneet aivan hukkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selvästikin olet jo päätöksesi tehnyt, eli se on bensa-auto ja hyvä niin.
Mitäpä sitä kannattaa itseään palelluttaa jääkylmässä sähkökopperossa,
kun lämpöisiä autojakin on vielä saatavilla.
Tai muutoinhan ne opiskelusi ovat menneet aivan hukkaan.Valinta oli id.4. Polttiksia ei ollut edes valinnassa mukana, vain sähköautoja. Polttiksilla ajoin vuodesta 1969 lähtien, nyt oli jo aika siirtyä kehityksessä seuraavalle tasolle.
- Anonyymi
Mikähän siinä on että joidenkin täytyy yrittää todistaa täällä palstalla sähköauton hankkiminen huonoksi ideaksi? Moniko näitä kommentteja kirjoittanut on koskaan ajanut sähköautolla ja omistanut sellaista? Sähköautoilijalla on kokemusta polttomoottorista ja usein hybridistä. Silloin mielipide ei pohjaudu mutuun vaan tietoon ja käytännön kokemukseen niiden eroista.
Ehkä taustalla on kateutta kun joku tuttu tai naapuri on hankkinut arvokkaan sähköauton ja itsellä ei ole varaa sellaiseen puhumattakaan latausmahdollisuudesta omakotitalon pihassa. Ja sitten löytyy niitä joiden harrastuksena on provosointi. Tällaisia kirjoittelijoita eivät tietenkään faktat kiinnosta eikä niihin löydy faktoihin pohjautuvia vasta-argumentteja vaan ne ohitetaan epämääräisillä heitoilla. Tätä on aika huvittavaa seurata.
Totta kai sähköautoissa on heikkouksia kuten kantama, latausmahdollisuuksien puute ja hinta eikä niitä kannata kiistää. Mutta tekniikka kehittyy ja kypsyy. Polttomoottorilla on takanaan pitkälti yli sadan vuoden kehitys. Sähköautoilla ehkä 15 - 20 vuotta eli ne tulevat varmasti kehittymään huimasti tulevien vuosikymmenien aikana.
Ja lopuksi sähköautoa vihaavat tekevät Suomelle karhunpalveluksen. Pitää muistaa, että Suomi on pitkälti sähköomavarainen ja se sähkö tuotetaan lähes kokonaan kestävällä tavalla ja uusiutuvasti. Sen sijaan, että ostamme öljyä ulkomailta, kotimaista sähköä käyttämällä tuemme paikallista energian tuotantoa, joka tuo kunnille ja valtiolle verotuloja. On helppo sanoa että sähköautolla ajaminen on isänmaallinen teko. Jossain vaiheessa sähköautot saattavat toimia sähköverkon lyhytaikaisina energiavarastoina, jolloin niistä tulee osa Suomen sähköverkon huoltovarmuutta ja ne vakauttavat sähköverkkoa.- Anonyymi
Köyhän sähköurpon jääkylmässä patterilavetissa tuskin on mitään kadehtimista.
Sääliksihän tuollaiset rassukat käy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhän sähköurpon jääkylmässä patterilavetissa tuskin on mitään kadehtimista.
Sääliksihän tuollaiset rassukat käy.Tosiasia on että kunnon sähköauton ostamiseen tarvitaan hyvät tulot tai riittävästi varallisuutta. Kunnon sähköauto maksaa 40k€ - 50k€ tai enemmän. Hyvin monelle se on pienien tulojen tai olemattoman varallisuuden takia täysin mahdotonta. Vielä parempi on jos sähköauton saa hankittua työsuhdeautona mutta se on mahdollista aika harvalle.
- Anonyymi
Sähköautojen menestymisen este on akusto !!!???
Liian painava !
Liikaa rahaa kiinni !!! Akuston uusinta maksaa kymmeniä tuhansia Euroja ! - Anonyymi
Pullistelijat vauhdissa :D
"Uusi Euroopan ennätys" – yli 900 Teslaa välkytti Vermossa poikkeuksellisen valoesityksen. - Anonyymi
https://youtu.be/04ewvMD6z5Q?si=RgxKk-0cp-4EMvsB ,,,....,,,,,
- Anonyymi
“Volkswagen-konsernin luksusautobrändi Bentley toppuuttelee siirtymistään sähköautoihin. Merkin tuore toimitusjohtaja Frank-Steffen Walliser sanoo suoraan, että luksusmarkkinoilla sähköautot eivät käy kaupaksi.
Walliserin mukaan varakkaat kuluttajat ostavat luksusautoja vain polttomoottorilla varustettuna.”
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoauto-ei-kay-kaupaksi-luksusmarkkinoilla-autopomo-pitaa-olla-polttomoottori/ac28b0b3-a863-4480-9f99-ac959947bf42- Anonyymi
Konservatiivinen ostaja haluaa talliin konservatiivisen luksusauton. Tosin siinä vieressä voi olla sähköautokin arjen ajoihin.
- Anonyymi
Kummallisia vikoja uusissa autoissa jos niissä on akku!
Volvon lataushybrideissä tulipaloriski – Näiden mallien lataaminen kielletty toistaiseksi
Yli 73 000 vuosien Volvoa voi ylikuumentua niin pahasti, että siitä aiheutuu tulipaloriski.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvon-lataushybrideissa-tulipaloriski-naiden-mallien-lataaminen-kielletty-toistaiseksi/b0572dcf-41c6-4b9c-8f42-8d44fd15f0b6 - Anonyymi
https://motorandwheels.com/electric-car-demographics/
Higher-income households (earning over $100,000 annually) account for 56% of EV owners in the United States.
Only 4% of EV owners in the U.S. have a household income of under $25,000 per year.
Approximately 29% of EV owners have a postgraduate degree, while only 18% of the general population holds one.
Jenkeissä sähköauton omistavista kotitalouksista 56% tienaa vähintään $100k ja vain 4% tienaa alle $25k. 29% sähköautoilijoista on korkeakoulututkinto kun vain 18% väestöstä on korkeasti koulutettu.
Toisin sanoen sähköautojen ostajat ovat nimenomaan älykkäitä ja varakkaita.- Anonyymi
Ehkä siksikin, koska sähköautot ovat jenkeissä luksustuote eikä sitä osteta sen takia, että säästäisi polttoainekuluissa. Nimittäin jenkeissä bensa maksaa vain noin 0,9 € litralta eli on puolet halvempaa kuin Suomessa. Tuolla hinnalla on vaikea perustella taloudellisesti sähköauton hankintaa kun autoilu bensa-autoillakin on melko halpaa.
- Anonyymi
Tyhmät ja köyhät ostavat sähköautoja luullen säästävänsä energiakustannuksissa.
Varakkaille kelpaa vain polttomoottoriauto.- Anonyymi
Varakkaat tykkää äänettömästä sähköautosta. Kotona lataus on helppoa ja halpaa.
Lisäksi puolen tunnin lataus pidemmällä matkalla antaa riittävästi rangea ja mukava on käydä syömässä ja vessassa välillä. En oikein usko että köyhä ajaa lähes 100.000€ autolla.
Esimerki BMW i4 M50 maksaa varusteltuna helposti lähes 100.000€ ja i5 maksaa sen jo vielä helpommin. Yksinkertaisesti köyhä ei sellaista hanki koska ei ole varaa.
Useimmat sähköautolla janeet ei vaihda takaisin polttomoottoriin.
Hybridit on vain hetken siistymiskokeilu ja sitten tulee sähköauto.
Koska se on mukava ja helppo ja säästö on merkittävä jo kuukausitasolla verattuna polttomoottoriin. Selitykset ei auta.
Järjellä ei voi selittää miksi ajaa polttomoottorilla!
Tässä hyvä keskustelu aiheesta koeajon yhteydessä: https://www.youtube.com/watch?v=-y62Ek6V0ss&t=90s
- Anonyymi
On paljon niitä joille tämä palsta ei ole ajankohtainen vielä pitkään aikaan. Monesta kommentista näkee että kuva sähköautoilusta perustuu pelkkiin mielikuviin jotka eivät perustu oikeaan kokemukseen. Kannattaa odottaa että saa aikanaan hankittua ensimmäisen sähköauton koska vasta silloin voi saada oikean käsityksen sähköautoilusta.
- Anonyymi
Ihan riittää kun lähisuvussa on sähköauto. On nähnyt miten vaivalloista on sähköauton pito. Miksi ostaa sähköauto, kun samalla rahalla saa polttiksen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan riittää kun lähisuvussa on sähköauto. On nähnyt miten vaivalloista on sähköauton pito. Miksi ostaa sähköauto, kun samalla rahalla saa polttiksen?
Jos sähköauton kokee ongelmaksi niin sitten kannattaa palata polttomoottoriin kun se on vielä mahdollista. Monella kokemus on aivan päinvastainen ja ei ole enää mitään halua palata polttomoottoriin. Jos on uusi tehokas premium luokan isoakkuinen sähköauto ja latausasema oman talon pihassa niin kokemus on usein hyvin positiivinen.
- Anonyymi
Tässä on vuosikymmenten aikana tuettu ihan riittävästi kaikenlaisia diktatuureja ja autoritäärisiä maita ostamalla niistä öljyä. Sähköauton hankkimalla tuon voi lopettaa omalta kohdaltaan ja ostaa sen sijaan suomalaista sähköä.
- Anonyymi
Pitäähän sitä alemman ÄO:n omaavillekin olla oma auto, eli sähköauto.
- Anonyymi
Tämäkään ei pidä paikkansa kun katsotaan tosiaioita.
https://en.wikipedia.org/wiki/Intelligence_and_education
While this shows that education is important in successfully reaching, and performing, in high level jobs, general intelligence still plays an important role. Research has shown that an IQ of >120 is necessary to succeed in highly complex jobs such as those on an executive level.
Tuo kertoo että johtavaan asemaan ja vaativiin tehtäviin tarvitaan vähintään 120 älykkyyosamäärä. Lisäksi korkeamman koulutuksen suorittaneilla on usein korkeampi älykkyysosamäärä. He kuuluvat todennäköisemmin korkeampaan sosiaaliluokkaan ja heillä on luultavammin korkeat tulot ja varallisuutta.
https://www.researchgate.net/figure/Summary-of-the-EV-Owners-Demographic-Characteristics_tbl1_335455046
Tuon mukaan sähköautojen omistajilla on usein korkeakoulututkinto ja korkeat tulot. Kun tämä yhdistetään ylläolevaan on helppo ymmärtää että sähköautoilijat ovat luultavasti keskmääräistä älykkäämpiä.
Älykkyys on usein synnynnäistä ja sitä ei voine juurikaan nostaa harjoittelulla. Toisin sanoen sähköautolijiat ovat saaneet jo syntyessään ja kasvaessaan paremmat eväät hyvään ja vauraaseen elämään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3652158- 571608
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?1581236Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi2771159Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal67949- 86925
Varkaita kuhmossa
Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.33883Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-112860Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks11857K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali8836