Tekohengitystä enää tämä nykypelleily. Arvot sulaa eikö kukaan halua näitä riesakseen. Arki vaikeutuu. Nythän sen on ihmiset huomanneett ettei sähköauto sovikkaan arkeen. Muutenhan näiden myynnit nousisi. Aika moni haluaa ajaa hybridillä eikä sähköautolla, ja se on ymmärrettävää. Sähköauto oli ja meni eikä siinä mitään, enää ei kannata lyödä käsiään paskaan.
Sähköauton taru alkaa olla takanapäin
38
673
Vastaukset
- Anonyymi
Toyotan mainiot hybridiautot ovat kaikkein halutuimpia. Kyllä kansa tietää.
- Anonyymi
Mersun ja bemarin...toyota on muovinen halpismerkki.
- Anonyymi
Ei ole, mutta elä sinä kuplassasi.
Sähkö olisi kyl jonkinlainen vaihtoehto loppuvalle öljylle, mutta teknologia kusee edelleen..latauksen pitäisi vastata tankkausaikaa..kuluineen! ..autoilu nyt vaan meni vituix meidän aikana, eikä sille voi mitään.. ..tuskin koskee mua, kunhan öljyä riittää vielä parikymmentä vuotta..bensakin kyl kallistuu huomattavasti lähiaikoina mut tuskin isompaa merkitystä näillä ajoilla..
- Anonyymi
Miksi sähköauton "tankkaaminen" pitäisi tapahtua yhtä nopeasti kuin bensan tankkaaminen?
Sähköautolla lähtötilanne on ihan toinen, koska suurin osa lataa autonsa kotona aikana jolloin auto seisoo muutenkin ja sitä aikaa kyllä riittää mm. yöllä jolloin sähkö on halpaa.
Suurin osa ihmisen autoilusta on lähiliikenne kun käydään töissä, kaupassa, harrastuksissa, kirkossa, terveyskeskuksella jne... ja niihin ajoihin riittää yön lataukset jopa pienen rangen sähköautolla. He jotka ajavat paljon päivittäin, niin voivat valita jonkun toisen tekniikan, mutta usein juuri he joilla on pitkä työmatka, valitsevat sähköauton ja lataavat autonsa kotona ja työaikana firman parkkipaikalla ilmaisella sähköllä. - Anonyymi
Jos kysyntä laskee, laskee myytävän tuotteen hintakin.
- Anonyymi
Sun kannattaa pysyä siellä IKÄVÄ ja muilla parisuhdepalstoilla.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sähköauton "tankkaaminen" pitäisi tapahtua yhtä nopeasti kuin bensan tankkaaminen?
Sähköautolla lähtötilanne on ihan toinen, koska suurin osa lataa autonsa kotona aikana jolloin auto seisoo muutenkin ja sitä aikaa kyllä riittää mm. yöllä jolloin sähkö on halpaa.
Suurin osa ihmisen autoilusta on lähiliikenne kun käydään töissä, kaupassa, harrastuksissa, kirkossa, terveyskeskuksella jne... ja niihin ajoihin riittää yön lataukset jopa pienen rangen sähköautolla. He jotka ajavat paljon päivittäin, niin voivat valita jonkun toisen tekniikan, mutta usein juuri he joilla on pitkä työmatka, valitsevat sähköauton ja lataavat autonsa kotona ja työaikana firman parkkipaikalla ilmaisella sähköllä.Saitti pullollaan aivan järkyttäviä ääliöitä.. xD ..kuvittelit niinku pitäväsi peltilehmääsi lieassa kaiken aikaa.. xD ..TIETENKÄÄN ei pidä olla mitään merkitystä vaikka auto lojuu viikonkin paikoillaan..tai kuukauden.. ..sähkö nyt vaan on edelleen sontaa voimanlähteenä mikäli virtaa tarvitaan paljon..about ziljoonasta syystä.. ..mitenköhän toteuttavat tuon idiotismin rekkoihin, lentokoneisiin, panssarivaunuihin ym. raskaaseen kalustoon.. ..sähkön määrä ei varsinaisesti edes olisi suurin ongelma..akut ja pohjattoman ahneet sontiaiset ovat..
- Anonyymi
o_0a kirjoitti:
Saitti pullollaan aivan järkyttäviä ääliöitä.. xD ..kuvittelit niinku pitäväsi peltilehmääsi lieassa kaiken aikaa.. xD ..TIETENKÄÄN ei pidä olla mitään merkitystä vaikka auto lojuu viikonkin paikoillaan..tai kuukauden.. ..sähkö nyt vaan on edelleen sontaa voimanlähteenä mikäli virtaa tarvitaan paljon..about ziljoonasta syystä.. ..mitenköhän toteuttavat tuon idiotismin rekkoihin, lentokoneisiin, panssarivaunuihin ym. raskaaseen kalustoon.. ..sähkön määrä ei varsinaisesti edes olisi suurin ongelma..akut ja pohjattoman ahneet sontiaiset ovat..
Tarkoittanet tällaista super raskasta maansiirtokalustoa?
https://gethevi.com/equipment/gel-5000
Ja tässäkin alemmat käyttökustannukset kuin dieselversiossa....
Ja kauppa käy ;-) Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittanet tällaista super raskasta maansiirtokalustoa?
https://gethevi.com/equipment/gel-5000
Ja tässäkin alemmat käyttökustannukset kuin dieselversiossa....
Ja kauppa käy ;-)Erittäinkin huono esimerkki…esim. Rekka olisi ollut parempi.. ..raskaita ammattivehkeitä ei vaan voi seisottaa toimettomana..vituix menee satavarmasti..
..koko stanan idiotismi on vaan about sata vuotta myöhässä olevaa eko-hörhöilyä.. ..touhu olisi pitänyt jotenkin järkeistää jo ajat sitten.. ..sitäpaitsi nyt eläville ei juurikaan vaikutuksia..no ehkä joku vitutus tms, mutta ei mitään positiivista.. ..mahdollinen posi menee tiheästi asuttujen suurkaupunkien saasteongelmaan..tyyliin Manila, Shanghai, Singapore, jne. jne. ..Suomeen ei mitään hyvää..
..sitäpaitsi polttomoottorit eivät edes katoa..vähenevät kyl paljon ja nopeasti kunnes kuluvat loppuun..
..vtun ekopelleily..- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sähköauton "tankkaaminen" pitäisi tapahtua yhtä nopeasti kuin bensan tankkaaminen?
Sähköautolla lähtötilanne on ihan toinen, koska suurin osa lataa autonsa kotona aikana jolloin auto seisoo muutenkin ja sitä aikaa kyllä riittää mm. yöllä jolloin sähkö on halpaa.
Suurin osa ihmisen autoilusta on lähiliikenne kun käydään töissä, kaupassa, harrastuksissa, kirkossa, terveyskeskuksella jne... ja niihin ajoihin riittää yön lataukset jopa pienen rangen sähköautolla. He jotka ajavat paljon päivittäin, niin voivat valita jonkun toisen tekniikan, mutta usein juuri he joilla on pitkä työmatka, valitsevat sähköauton ja lataavat autonsa kotona ja työaikana firman parkkipaikalla ilmaisella sähköllä."Sähköautolla lähtötilanne on ihan toinen, koska suurin osa lataa autonsa kotona aikana jolloin auto seisoo muutenkin ja sitä aikaa kyllä riittää mm. yöllä jolloin sähkö on halpaa."
Eli latausasemia ei juurikaan tarvita. Mutta, mutta, kun sähköautoilijat lähtevät etelästä
vaikka Lappiin lomilla, täytyisi Lapissa olla latureita hirveästi. Kun ihmiset lähtevät muualta Suomesta sähköautoilla lomilla Linnanmäelle, Särkänniemeen, ym. täytyisi etelässä olla latureita paljon. Nämä laturit eivät elä pelkästään turisteilla. Eli ei ole mahdollista olla paikkakunnalla paljon latausasemia, koska paikalliset lataavat kotona. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sähköauton "tankkaaminen" pitäisi tapahtua yhtä nopeasti kuin bensan tankkaaminen?
Sähköautolla lähtötilanne on ihan toinen, koska suurin osa lataa autonsa kotona aikana jolloin auto seisoo muutenkin ja sitä aikaa kyllä riittää mm. yöllä jolloin sähkö on halpaa.
Suurin osa ihmisen autoilusta on lähiliikenne kun käydään töissä, kaupassa, harrastuksissa, kirkossa, terveyskeskuksella jne... ja niihin ajoihin riittää yön lataukset jopa pienen rangen sähköautolla. He jotka ajavat paljon päivittäin, niin voivat valita jonkun toisen tekniikan, mutta usein juuri he joilla on pitkä työmatka, valitsevat sähköauton ja lataavat autonsa kotona ja työaikana firman parkkipaikalla ilmaisella sähköllä."Sähköautolla lähtötilanne on ihan toinen, koska suurin osa lataa autonsa kotona aikana jolloin auto seisoo muutenkin ja sitä aikaa kyllä riittää mm. yöllä jolloin sähkö on halpaa."
Suurella osalla ei ole edes pysäköintiruutua lähiöissä, niin miten niiden lataus järjestyy?
Aika harvalla on työpaikalla oma ruutu, missä voisi ladata. Anonyymi kirjoitti:
"Sähköautolla lähtötilanne on ihan toinen, koska suurin osa lataa autonsa kotona aikana jolloin auto seisoo muutenkin ja sitä aikaa kyllä riittää mm. yöllä jolloin sähkö on halpaa."
Suurella osalla ei ole edes pysäköintiruutua lähiöissä, niin miten niiden lataus järjestyy?
Aika harvalla on työpaikalla oma ruutu, missä voisi ladata...ja missähän vtussa sitä halpaa sähköä on.. ..vtun kriminaalit keksivät tyhjästä sähkön siirtomaksun juurikin tuon stanan typerän ekohörhöilyn vuoksi..sähköautoilu iso osa sitä..ei kyl tule koskemaan mua ikinä mut silti vtuttaa koko kansakunnan puolesta..ja muidenkin.. xD
- Anonyymi
Insinööreillä olisi ollut 120 vuotta aikaa kehittää sähköauto toimivaksi kulkupeliksi, mutta kukaan ei siihen ryhtynyt ymmärrettävistä syistä, kunnes tuli tämä ilmastohömppäily ja sen jälkeen niitä alkoi sikiämään kuin sieniä sateella.
Jos ainut peruste tuoda tuote markkinoille on ilmastohömppä, niin huonostihan siinä käy.- Anonyymi
On paljon asioita joita ei kehitellä, vaikka se olisi tulevaisuuden kannalta järkevää, mutta kun se on kallista ja lopputulos ei ole aina sellainen, että se menisi maailmalla läpi ja olisi siksi varmasti kannattavaa. Nyt on luotu kannustin sähköautoille ja siksi niitä kehitetään ja ja samalla kehitetään uusia akkutekniikoita ja jossain vaiheessa ne ovat ylivoimaisia vanhoihin tekniikoihin nähden. Nyt jo sähköauto on kovin hyvä tuote jos vaan mieli ja luonne antaa periksi uusille asioille.
- Anonyymi
Bensa- ja dieselautoakin on ollut aikaa kehitellä paremmaksi ilmaston kannalta ja muutenkin, mutta vasta nyt kun se on ihan pakko, niin valmistajat ovat alkaneet miettimään ja kehittelemään puhdasta tekniikkaa jolla voisi olla tulevaisuutta. Näin se markkinatalous toimii.
Aina tarvitaan poliittiset pakotukset ja päätökset, että saasteista päästään eroon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensa- ja dieselautoakin on ollut aikaa kehitellä paremmaksi ilmaston kannalta ja muutenkin, mutta vasta nyt kun se on ihan pakko, niin valmistajat ovat alkaneet miettimään ja kehittelemään puhdasta tekniikkaa jolla voisi olla tulevaisuutta. Näin se markkinatalous toimii.
Aina tarvitaan poliittiset pakotukset ja päätökset, että saasteista päästään eroon.Se "ihan pakko" tulee EU-pelleiltä. Näin markkinatalous ei toimisi. Onko hiilidioksidi saastetta? Patteriautossa on magneettikenttä ja pattereissa on myrkyt. Ja renkaista lähtee enemmän myrkkyä kuin suodattimen jälkeen pakoputkesta. Kyllä kaivosteollisuus käy kovilla kierroksilla, että päästään eroon pakoputkien hiilidioksidista. EU-taloutta vääristetään kuin Neukkulassa. Ennen pitkää romahtaa.
- Anonyymi
Terolla on maaninen vaihe päällä ja kirjotuksen sen mukaisesti typeriä. Kyllä se Toyotakin saa aikaan sähköautoja aikanaan, kun ensin oppii.
- Anonyymi
Polttikset paaliin! On aika siirtyä kehityksessä seuraavalle tasolle eli sähköautoon.
Ja niinhän suurin osa jo tekeekin ja se näkyy tilastoissa. Käytettynä maahantuoduista alle 20% on polttiksia. Yli 80% on ladattavia eli hybridejä tai täyssähköjä. Kauppias tietää mikä menee kaupaksi.
On aika! - Anonyymi
Ladattava hybridi on sähköauto. Siinä on akku ja sähkömoottori.
- Anonyymi
Ladattava hybridi on polttomoottoriauto koska siinä on polttomoottori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattava hybridi on polttomoottoriauto koska siinä on polttomoottori.
Itsehinkkaava Toyota on lähinnä surkea.
- Anonyymi
On se noloa miten hybrideille käy.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9d024335-709d-487d-92ba-d517a42b981b - Anonyymi
Sähköauto on hyvä ostaa vähän käytettynä ja siksi niitä tuodaan isoja määriä ulkomailta.
- Anonyymi
Pistähän aloittaja kommenttisi paperille ja kirjekuoreen. Päälle 5 vuoden päähän päivämäärä ja avaa kuori silloin.
Väitätkö että sähköautot ei silloi dominoi?- Anonyymi
5 vuoden päästä = ydinraunioita joka paikassa, 0 toimivaa sähköautoa ja 0 toimivaa polttista
- Anonyymi
Sähköautolla on takanaan loistava tulevaisuus.
- Anonyymi
Tarvitse mennä kuin keskiluokkaiselle asuinalueelle havaitakseen, että sähköautojen katoaminen on utopistinen ajatus.
- Anonyymi
Ei käy sähköautojen kauppa.
- Anonyymi
Suurin syy sähköauton floppaamiseen on se, että suomalaisilla Ei ole rahaa ostaa kallista sähköautoa. Suomalaiset ajavat 15 vuotta vanhoilla 1000 euron hintaisilla autoilla. Joka kolmannella aikuisella on rahat loppu ennen kuun loppua. Vararahaa ei ole yhtään, mistä vitusta ne ottaa 40000 euroa sähköauton ostoon kun lainaa ei voi ottaa vaikka saisi. Viherpunikkihörhöt ovat aivottomia idiootteja. Niillä ei ole mitään käsitystä reaalimaailmasta. Sossu varmaan maksaa niille sähköautotkin. Nyt mennään syvälle lamaan, joka kestää piiiitkään. On turha haaveilla sähköautoista mitään. Nyt ja vasta. Pala leipää on ehkä mahdollisuuksien rajoissa, muuta ei.
- Anonyymi
10 vuoden päästä suomalaiset ajavat 15 vuotta vanhoilla sähköautoilla, joiden hinta on tullut reilusti alaspäin. Tämän päivän uusi työsuhdesähköauto on 10 vuoden päästä jonkun suhteellisen edullinen käyttöauto. Täyssähköautojen akutkin näyttävät kestävän satoja tuhansia kilometrejä, joten sekin huoli osoittautuu turhaksi ja akut kehittyvät koko ajan. Muu tekniikka on melko yksinkertaista ja yksinkertaisempaa kuin polttomoottoreissa ja muulta osin sitä samaa mitä polttomoottoriautoissa kuten esimerkiksi kosketusnäytöt. 10 vuoden aikana Suomi ehditään rakentaa täyteen latauspisteitä julkisilla paikoilla, talonyhtiöissä ja omakotitaloissa. Nyt sähköauto on mahdollinen harvoille, 10 vuoden päästä useimmille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 vuoden päästä suomalaiset ajavat 15 vuotta vanhoilla sähköautoilla, joiden hinta on tullut reilusti alaspäin. Tämän päivän uusi työsuhdesähköauto on 10 vuoden päästä jonkun suhteellisen edullinen käyttöauto. Täyssähköautojen akutkin näyttävät kestävän satoja tuhansia kilometrejä, joten sekin huoli osoittautuu turhaksi ja akut kehittyvät koko ajan. Muu tekniikka on melko yksinkertaista ja yksinkertaisempaa kuin polttomoottoreissa ja muulta osin sitä samaa mitä polttomoottoriautoissa kuten esimerkiksi kosketusnäytöt. 10 vuoden aikana Suomi ehditään rakentaa täyteen latauspisteitä julkisilla paikoilla, talonyhtiöissä ja omakotitaloissa. Nyt sähköauto on mahdollinen harvoille, 10 vuoden päästä useimmille.
"Täyssähköautojen akutkin näyttävät kestävän satoja tuhansia kilometrejä, joten sekin huoli osoittautuu turhaksi ja akut kehittyvät koko ajan."
Akut tappaa myös aika, ei pelkästään kilometrit.
"10 vuoden aikana Suomi ehditään rakentaa täyteen latauspisteitä julkisilla paikoilla, talonyhtiöissä "
Kuka/ketkä kustantavat näiden latauspisteiden rakentamisen ja ylläpidon? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Täyssähköautojen akutkin näyttävät kestävän satoja tuhansia kilometrejä, joten sekin huoli osoittautuu turhaksi ja akut kehittyvät koko ajan."
Akut tappaa myös aika, ei pelkästään kilometrit.
"10 vuoden aikana Suomi ehditään rakentaa täyteen latauspisteitä julkisilla paikoilla, talonyhtiöissä "
Kuka/ketkä kustantavat näiden latauspisteiden rakentamisen ja ylläpidon?Se että aika tappaa akun ei pidä paikkaansa https://www.nationalgrid.com/stories/journey-to-net-zero-stories/what-happens-old-electric-car-batteries
Today, most EV batteries have a life expectancy of 15 to 20 years within the car – and a second life beyond.
Once an EV battery starts to lose its capacity to power a vehicle over distance, it still has useable life in it. When an electric car battery’s performance drops to 70% or less, its ‘second life’ revs into action.
There’s still residual life in the viable battery, so it can be hung in your garage or in the cupboard under the stairs as a static battery energy storage system, if you have a renewable energy source like solar panels.
This EV battery second stage usefulness, when paired with renewable energy, means people can save on bills and increase their use of clean energy.
Toisin sanoen tämän päivän akku saattaa kestää autossa seuraavat 15 - 20 vuotta ja senkin jälkeen pitkän aikaa osana uusiutuvan energian varastoa. On hyvin mahdollista, että tämän päivän uuden auton akku on käytössä vielä 2040 tai 2050 luvulla.
On mahdollista että akku kestää pidempään kuin auto sen ympärillä. Mitä enemmän dataa kertyy sitä kestävimmäksi ja sitkeämmiksi akut näyttävät osoittautuvan.
- Anonyymi
Tietyt (hönöt) eivät millään ymmärrä, että joka käyttötarkoitukseen on omansa energiamuotonsa.
ST1- Anttonen myy sitä mitä ihmiset haluavat, ei takerru vain yhteen vaihtoehtoon.
Sähköauto sopii mainiosti niille, joille se soveltuu.- Anonyymi
Palstan teinit vaan ei ymmärrä että maailmassa on muitakin ihmisiä.
- Anonyymi
Alottajalla on se hybridi housuissa mutta käyttöä sillä on vain toiseen tarkoitukseen.
- Anonyymi
Ajele sähkiksel 12 kk voi palauttaa sen jälkeen kö a liike Maks takaisin ostohinnan halpaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1423011Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi322540- 1362096
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1411728Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...831447- 341314
- 1031239
Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21209Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta671184Pienimies pääsi kunnanjohtajaksi
Se oli suuri voitto meille kaikille, nyt saa Yli-torniolaiset maistaa miten kuntaa johdetaan.251070