Olenko köyhä?

Anonyymi-ap

Tienaan 1450eur netto, asun Helsingissä yksiössä, jonka vuokra on 750eur, koska työpaikka on helsingissä. työpaikka vaatii silloin tällöin oman auton käyttöä, eli minulla on vanha ruosteinen pikkuauto, jolla pääsen iikkumaan. Siihen menee kuitenkin kuluja kun joutuu huoltamaan. Bensakorvaukset jne saan toki, mutta laskin että siitä tulee persnettoa, kun joutuu vakuutukset siinä olemaan ja korjaukset ja katsastukset.

Sitten kun pitää maksaa vielä sähkö, ruoat, puhelin, netti, niin ylimääräistä ei monesti jää. Koskus jos oikein pihistän, niin saan säästöön 50eur, mutta sitten tuleekin taas joku yllättävä autohomma, että rahat menee siihen. Olen joutunut ottamaan pikalainaa että saa auton kuntoon, koska sitä tarvitsee silloin tällöin töissä. Minusta tässä ei ole järkeä, helpompi olisi olla tekemättä mitään, mutta kun en ole ihminen joka vain tykkäisi jäädä kotiin makaamaan, mutta kohta on pakko, koska rahat ei riitä työssäkäymiseenkään.

31

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla suunnilleen sama mutta korjaan itse autoani niin paljon kun mahdollista. Korjaamot ovat kalliita.

      • Anonyymi

        Niin minäkin, mutta miten vaihtaa helposti kytkin parkkipaikalla talvipakkasilla, tai jos on ruostetta ja joutuu hitsata? Taloyhtiö ei salli että parkkipaikalla hitsataan(kysyin jo sitä kun autossani oli mätää)


    • Anonyymi

      Ei kannata tuolla netolla sitten millään. Jos tarvitset autoa käytännössä vain töihin mielekkäintä olisi lopettaa työt ja yhteiskunnan elätiksi.

      Pienemmälläkin vuokralla helsingissä 1800 olisi hyvä olla netto. Ja sekin liian vähän mutta ei noin paha jama.Tai vastapainoksi olisi oltava stadin kämppä jossa vuokra ~400€ hujakoilla.

    • Anonyymi

      hitsaan kytkinremontissa. tekoälyllä ei ole älyä.

    • Anonyymi

      Työmarkkinatuki 594, asumistuki 452, tt-tuki 120 ja tt-tuesta rahat sähkölaskuun. Ei autoa riesana ja ruoat voi ajankuluksi hakea avusta jos huvittaa.

      Vuokra 579, Helsinki.

      • Anonyymi

        Mulla jää jatkossa noin 400€ elämiseen kun liian kallis asunto,josta en halua muuttaa.


    • Anonyymi

      Niin, ja mitä sitten, kun ei kotteroa voi enää korjata kuntoon, niin miten sinä seuraavan auton saat hankittua?
      Ei tuommoisilla tuloilla autoa kannata pitää, minullakin on autonpito loppunut siihen, kun olisi helmoja hitsattava ja alustaa, niin semmoisiin ei ole ollut rahaa mistään saatavissa. Joten olenkin aina joutunut hävittämään autoni, että pienillä tuloilla autonpito ei kannata sitten millään.
      Olenkin hankkinut sähköpyörän, ja sillä onkin helppoa käydä kaupoissa ja huviajelua näin kesäisin, ja talvellakin aion ajella lähikauppaan, jos se pelaa talvella kuten on näin nyt kesällä pelannut.

    • Anonyymi

      Älytöntä aloittajan autoa pitää tuossa tilanteessa.Oho aloittajan pitää oikeen maksaa sähkö,ruoka.Helsinki se on oikea mätäpaise suomessa.

    • Anonyymi

      Joskus voi olla edullisempaa matkustaa taksilla jos työmatkoja on harvoin pois Helsingistä. Auton pitokulut ovat kalliita

      • Anonyymi

        Se on käynyt mielessä vaikka asunto onkin toisella paikkakunnalla.
        Laskin, että bensakulut, vakuutukset renkaat ja huolto vuodessa on liki 5000 €,
        mikä on itse asiassa ihan helvetillinen summa rahaa .
        Taksimatka olisi tässä keskustassa n. 25 € eli edestakaisin sen 50 € .
        Autoni kuluilla saisin siis ajettua peräti 100 edestakaista taksimatkaa vuodessa.
        Arvelen, että se olisi ihan riittävä määrä vuodeksi, siis kyläilyt, asiointi ja kauppa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on käynyt mielessä vaikka asunto onkin toisella paikkakunnalla.
        Laskin, että bensakulut, vakuutukset renkaat ja huolto vuodessa on liki 5000 €,
        mikä on itse asiassa ihan helvetillinen summa rahaa .
        Taksimatka olisi tässä keskustassa n. 25 € eli edestakaisin sen 50 € .
        Autoni kuluilla saisin siis ajettua peräti 100 edestakaista taksimatkaa vuodessa.
        Arvelen, että se olisi ihan riittävä määrä vuodeksi, siis kyläilyt, asiointi ja kauppa.

        Itse näin eläkeläisenä käytän paikallisliikenteen bussiautoja.

        Kerran menin sairaalaan aamulla ja yläasteen jälkeen olin ainoa matkustaja.
        Sitten se linja auton kuski ajeli vain huvikseen kunnes pääsin lekurilta.


    • Anonyymi

      Aloittajan kanssa ole siinä samaa mieltä, että on vaikeaa selvitä auton ja
      vuokran kanssa sitä kuukautta. Totta on myös se, että talous kiristyy alati.
      Yhä tarkemmin pitää harkita kaikki ostoksensa.
      Ainoa pelastus on se, että eläkkeen netto alkaa kakkosella ja siitä asunnostakin
      pitää maksaa vain se vastike. Sähkölaskunkin olen maksanut jo 50 vuotta.
      En ole koskaan kuullutkaan että sähkölaskun voi viedä jonnekin maksettavaksi.

      • Anonyymi

        No nyt kääkkä kuulit sellaisen ihmeellisyyden


    • Anonyymi

      Jos saat kelasta toimeentulotukea, silloin Kela maksaa myös sähkölaskun, kotivakuutuksen, silmälasit, lääkkeet ja lääkärissäkäynnit. Myös harkinnanvaraista tukea voi saada vaikka harrastuksiin, kodinkoneisiin, huonekaluihin ym.

      Helsingissä ja muuallakin pärjää paljon paremmin sosiaalituilla kuin pienellä palkalla.

    • Anonyymi

      Aloittaja ei ole köyhä, vaan keskituloinen.

      • Anonyymi

        Tuskin keskituloinen, vaan pienituloinen.


    • Anonyymi

      Tää on tätä helsingissä ja helsingissä kyllähän muualla voi pärjätä 1500eur tuloilla kun pieni vastike esim vaan maksettavana.Tai asuu syrjäseudulla mökissä.Jos töissä käy ni kyllä 1000eur täytyy jäädä asumismenojen jälk.

      • Anonyymi

        Älä syö niin paljon.


    • Anonyymi

      En kyllä ymmärrä miten noilla tuloilla voi ihminen maksaa autosta aiheutuvat kulut? Aika kovat riskit.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä ni järjetöntä pitää autoa,vaihtaa hommia.


      • Anonyymi

        Niinpä, ja ainakin kannattaa hakea asumistukea ellei ole jo hakenut mitä ihmettelisin. On kai harkinnavaraista tt:a myös mahdollista saada, jos auto oikeesti välttämätön. Työttömäksi jääminen olis huolettomin konsti mutta siitä voi seurata loppuiän köyhyys helpommin.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Sähkö pistorasiasta, ruoat hurstilta kun palaa lomilta ja oluet prismasta.

      • Anonyymi

        Oliko tämä jostakin elättien aapisesta.


    • Anonyymi

      Olet niin rikas, että epäilen ulkomaalaiseksi.

      • Anonyymi

        Minä ja talous olla kunnossa. Kela-gold olla hyva pankki.


    • Anonyymi

      Täytyykö aina yksin asua niin miksei kumppania ja ei tilanteet yllättäen tule. Pölhölän touhua aloituksessa toi auton pitäminen ja missäs on asumistuki.

      • Anonyymi

        Kehä III sisällä ei taideta ymmärtää auton pidosta mitään.


    • Anonyymi

      Kela saa maksaa elämäni eäkkeelle saakka kun töihin ei enää pääse ikärasismin takia.

      Välillä on väläytelty jotain paskaakin paskempaa vuokraduunia joka ei kelpaa kellekkään ja koskaan ei palkasta puhuttu mitään joten eläkettä odotellessa, ei vanha jaksa kusettajia kuunnella saati kattella.

    • Anonyymi

      Niin juu tuossa tilanteessa puuhailee sitten jotain pientä. Joillakin kävi hyvä munkki kun pääsivät eläkeputkeen mutta eikös tuokin poistettu.

    • Anonyymi

      Mahtaa olla pitkän aikaa työttömänä olleilla mahtava eläkekertymä.
      Saavat kolkutella Kelan ovia kunnes joutuvat saattohoitoon.

      • Anonyymi

        Ei kaljoitteleva työtön elä edes niin kauaa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      125
      2964
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1245
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1231
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      990
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      48
      901
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe