En osaa elää elämää oikein

Anonyymi-ap

Olen tehnyt paljon vääriä valintoja ja en osaa muutenkaan elää oikein. En osaa pitää kotia nätisti, puhdasta on mutta en osaa pitää tavaroita järjestyksessä. Masennus on ollut seuralaiseni koko ikäni. Olen kyllästynyt köyhyyteen. Tosin en osaa rahaa käyttää oikein. Huoh.

11

236

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kodin tarvitse olla aina järjestyksessä, siis niin, että ei olisi pöydillä tavaraa. Minullakin on aina pöydät täynnä tavaraa, ja ei tuo minua haittaa ollenkaan, että joitakin se voi haitata muttei minua ja ei minun tarvitse elää kuten joku toinen eläisi, tämä on minun tapani elää nykyajan suomessa. Tykkään enemmän siitä, että pöydillä on tavaraa kuin, että ne aina siivottaisiin tyhjiksi. Pölyjä voi pyyhkiä sieltä ja täältä tavaroiden päältä ja välistä.

    • Anonyymi

      Kuka pystyy sanomaan, miten pitäisi elää oikein ?
      Jokainen elää itselleen sopivalla tavalla.
      Jos ei kaikkeen pysty, niin ei pysty. On hyvä olla tyytyväinen siihen, mihin kykenee.
      Keskity siihen, mitä osaat, älä siihen mitä et osaa.

    • Oikeastaan on sula mahdottomuus pitää kämppänsä siistinä jos kämppä ei ole kovin iso, viihtyy kotona, harrastaa kotona, esim ruuanlaittoa ja luovia juttuja.

      oma kämppäni on kuin työpaja eikä kovin iso joten sekasotku on jatkuvasti nähtävillä vaikka pyykkikone jyllää, kädet pesee astioita kun ei prk ole paikkaa astianpesukoneelle. outo kämppä mutta sijainti erittäin hyvä, kulut erittäin hyvä. Naapurit erittäin hyvä, lenkkipuistot, jopa metsät, pk-seutu, meri, maastot hyvä.En ole vaihtamassa vähään aikaan.

      Masennus..niin siitä en tiedä, joskus on alakuloa, joskus potutusta, nuo on itselle normaalia toisinaan näin rankkaa elämää kun on joutunut elää, Masennus on kai sitä ettei pysty tekee mitään eikä ole kiinnostunut mistään?? Mua kiinnostaa asiat ja pyrin tekee mutta aina on muutakin tekemistä köyhänä ja työttömänäkin.

      Ei oo helppoo. No tein lenkin tänään. Mahdollisen kihdin ja nettituijottelun vuoksi puol vuotta vähällä liikunnalla..eiiii näin. Kävin kaupassa pitkän lenkin jälkeen, eilen pesin pyykit. Teen projektekja toivon saavani vähän rahaa.

      Pääsispä uimaan. Nyt seuranani on tapio-viina. Ei hyvä mutta näin nyt mennään. Tsemppiä ja hyvää kesää, yritä päästä uimaan. Munkin pitäisi. Se joka kesäinen riemu eipä paljon muuta oo mutta virkistää. Yleensä jo tässä vaiheessa oon pulahtanu... mikä mättää???

      • Anonyymi

        Mahdottomuus sinulle. Eikä ihme ethän sinä kihtinen pultsari jaksa viedä jäätävän kylmän punaisen maidon, riisikakkukääreiden ja kananmunien raatoja jätekatokseen kuin pari kertaa vuodessa. Jos niistä saisi palautusta kuten litkimistäsi viinaksista niin kämppä olisi putipuhdas eikä nykyisen kaltainen kaatopaikka.


      • Anonyymi

        Uimahallin ei paljon maksa pääsylippu. Ja helteellä voi mennä uimaan järveen tai mereen, jos asuu meren lähistöllä.
        Viinan juonti kannattaa jättää kokonaan. Se alkoholi aiheuttaa just masennusta. Ja ostaa vaikka halvalta kaupungin salilta kuntosalikortin, punttitreeni laittaa lihakset kasvamaan ja on mukava ajan viete , kokemusta on.
        Ja työtön jos on ,mars töitä hakemaa. Aina jotain löytyy, jolloin tulot kasvaa ja pääsee elämänsyrjään paremmin kiinni. Siitä se parempilaatuinen elämä alkaa....jos nysvää vaan himassa köyhänä, se olotila usein jatkuu vanhuuseläkkeelle asti ja silloin ei tietysti enää kannata mitää edes yrittää....


    • Anonyymi

      Epäjärjestys johtuu liioista tavaroista joihin sinulla kuotenkin on ollut varaa
      Karsi turhat pois, koska niitä et voi syödä ja köyhälläkin on jokapäiväinen leivän tarve tärkeämpi kuin tavarapaljous

      • jos saa kommentoida? niin juu liikaa tavaraa on liikaa..itsellä on niin paljon muistoja näistä tavaroista (huonekalut, kirjat) ja historiallistakin arvoa niin ei oikein viitsi luopua tai heittää roskiin tai kierrätyskeskukseen jne.. kun kukaan muu ei ymmärrä..historiallista arvoa.

        Oon itsekin tehnyt sellasia juttuja että lahjotan ikivanhoja kirjoja esmes sellasille jotka niitä arvostaa..tieto on valtaa ja kirjat mukavia mutta lisää tulee... eikä kaikkia voi itse pitää kun ei oo tilaa tai varaa tilaan. Enkä varastossa haluu elää, kun tämä on jo työpaja ja melkein kuin varasto.


    • Anonyymi

      Osaan vaikka mitä mutta töihin en päse koskaan.

    • Anonyymi

      Kyllä tiedetään, että aikanaan hankituista tavaroista on vaikea luopua. Harva sellaiseen pystyy.
      Sitäpaitsi miten pitää elää oikein? En tiedä mikä on "oikea" tapa elää.
      Jokainen tekee minkä jaksaa, pystyy ja osaa.
      Yksi sellainen mitä voisi harjoitella on tosiaan se tavaran karsiminen, jo sillä pysyy paikat järjestyksessä, jotenkin.
      Ja se on totta, että jos kotona puuhailee, aina on pöydillä ym kaikenlaista roinaa.
      Itse käytän hyvin vähän astioita, ja koitan pitää ainakin tiskit hoidettuna.
      Elämä on turhan lyhyt harmitteluun, pitää tyytyä siihen mitä pystyy ja antaa itselle armoa.

    • Anonyymi

      Jos köyhyys kiukuttaa noin äärettömästi niin kannattaa hankkiutua töihin.

    • Anonyymi

      Ei se köyhyys siitä mihinkään poistu jos istuu kotona,kohokohdat on kun tulee työttömyyspäiväraha ja sossusta,tota sitten viikosta toiseen ja nyhjää kotona. Aloittaa kuntoilut vaikka kävelyt.Nythän voi käydä uimassa nythän luvattu helteitä niin itsekki mennä uimaan.Kirjastoon jos ei muuta niin lukeen lehdet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2580
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1950
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1499
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1028
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      913
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe