Avomaankurkun kilohintakin pudonnut 3 euron tuntumaan

Anonyymi-ap

Voi taas tehdä itse omia suolakurkkuja. Pitää vaan umpiotölkit saa puhdistettua huolellisesti.

20

292

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla on 10 vuotta vanha ja sitten varmaan lahjoitus 50 vuotta vanha kumirinkulainen lasipurkki säilömistä varten. etikkaa, sokuria, kuumaa vettä suolaa ja atamoniakin löytyy jos ei ihan vielä luota omiin säilömisosaamisiin. voin sen rehellisesti myöntää vaikka oon näitä säilömishommia jossain määrin hykieniapassin kera toiminut. avomaakurkut uupuu mutta ehkä niitä löytyy sopuhintaan niin alkaa säilömisherkut ja jutut niin on taas talveksi hyvää laihdutusruokaa ja napostelujännää kun kaikenmaailman juutuubeissa vauvapalstoilla masinisteilla ja täälläkin käy. siinä ohessa..hyviä säilökurkkuhetkiä. oli kyse suola, etikka, valkosipula, fermentointi, kesätillikurkuista kyse. hyviä kurkkuhetkiä.

    • Anonyymi

      Ennen naiset osasivat tehdä erilaisia liemiä, joihin he laittoivat avomaankurkkuja säilymään. Ja niitä kurkkuja sitten syötiin talvella. Suolakurkuista pystyi puukolla veistämään slaisseja. Ja niitä laitettiin näkki tai jonkin muun leivän päälle. Ruokajuomana oli jäätävän kylmä punainen maito. Silloin oli jo mariinituotteita, joilla leivät voideltiin.

    • Anonyymi

      Ei tarvi itse tehdä mitään suolakurkkuja kun kaupasta saa halvemmalla.Entis aikoina säilöminen oli kunniassa toki nykypäivänä jos asuu maaseudulla.

      • Anonyymi

        Sitä kieriteltiin mustan viinimatjan lehtiä kurkun ympärille ja Atamon pussista
        mausteet liemen sekaan niin yuli hyviä säilykekurkkuja lasipurkkiin koko talveksi..
        Avomaan kurkkuja sai lidlistä hintaan 1,99 €/kg sillä mobiilisovelluksella.
        Mulla ei ole sitä joten ostin ison purkin kurkkusiivuja alle 2 €, halpaa.


    • Anonyymi

      Eilen tein kokeeksi hölskykurkkuja lisukkeeksi. Pakasterasiaan vaan siivut sun höysteet. Sitten vaan ravistelua ja vähäksi aikaa jääkaappiin. Pitää kohta syödä loput pois ja tehdä illemmalla uusi versio hieman enemmillä mausteilla.

      https://www.martat.fi/reseptit/holskytyskurkut/

      Käytin kuivattua tilliä, kun ei ollut tuoretta.

      • Anonyymi

        Tillin sijaan laitoin mustapippuria hölskytyskurkkuihin. Voisihan sitä kokeilla muitakin mausteita vielä. Kurkku sopii myös lämpimään ruokaan paistinpannulle loppuvaiheessa laitettuna, miksei kokonaan kypsennettynäkin.
        Kurkusta juttua:
        https://www.radionova.fi/uutiset/terveys-ja-hyvinvointi/a-123166


    • Anonyymi

      Kaipaan vanhaa aikaa,kellaria ja säilömistä. Puumökissä asumista.

      • Tuo onkin hyvä. edukasta asumista ja sitten voipi lähtee rilluttelemaan kun on varaa. järjetöntä asua jossain suurissa kaupunkikeskuksissa. vai kuinka usein kä y teattereissa oopperoissa taidenäyttelyissä festareilla..hmm ?????? ravintoloissa..


    • Anonyymi

      Noi on etikkakurkkuja. Aikoinaan tuli syötyä wanhan ajan kurkkusalaattia. Melko halvalla nykyään saa kaupasta maustekurkkuja,kurkkusalaattia käyttöön nähden en itse säilö.

      • Anonyymi

        Umpiotölkkeihin säilötyissä fermentoiduissa kurkuissa ei ole lainkaan etikkaa. Suolaa ja vettä pelkästään, plus jotain lisämausteita, kuten vaikkapa sinapinsiemeniä.


    • monilla keskustelupalstoilla vuosikymmenien varrella käytyäni ja muisteloita miettiessäni..esmes säilömisessä elin tarvikkeiden ei mitään vikaa. siinä on historiaa, perinnetaitoja, älykkyyttä ja parhaimmillaan säästöjä. minä entisöin, säilön ja ei ole mitään kitkeryyttä katkeruutta esmes vanhojen talojen tai säilökurkkujen suhteen. elämä opettaa keski-ikäsellekin.. JA HYVÄ NIIN:

    • Anonyymi

      Kyllähän suolakurkkujen valmistaminen ihan ok jos avomaankurkkua saa tuosta vaan. Valmistaa ison määrän kerralla. Maustekurkkua saa kaupasta 3eur kg.Mutta joku puolukka niin säilyy omassa liemessään vaikka ämpärissä kylmiössä.

    • Anonyymi

      Avomaankurkkua on helppo kasvattaa itsekin vaikka parvekkeella isossa ruukussa. Itse olen jo parikymmentä vuotta kasvattanut, samoin kun mausteyrtit joita saan säilöön talven tarpeet joka syksy ruukkupuutarhastani.

    • Anonyymi

      Venäläiset suolakurkut ovat parhaita!
      reseptejä löytyy netistä.
      Niihin tulee just avomaankurkkuja ja muut.
      Eivät maistu ihan etikalle pelkästään.
      Olen niitä ostanut prismasta lasipurkissa ja muoviastiassa (kotimaisia), mutta itsekin voi tehdä.

    • Anonyymi

      Kurkut oli 2,60 € prismassa nyt sunnuntain aamuna.

      • Anonyymi

        Ääs-marketissa 2,69e kuvin kävin tänään kaljaa ostamassa.


    • Anonyymi

      Voi olla ettei ryssän puolella suolakurkut edes paljon maksa.

      • Anonyymi

        Eivät ne maksa täälläkään mutta tosi köyhälle kaikki on kallista. Tai saiturille.


    • Anonyymi

      Avomaan kurkkuja hankitaan joka kauppareissulla.
      Leivän päälle kipparijuuston kera niin on maukasta aamusumpin kanssa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe