Pitääpä ihan kysyä mikä on ns. Normaalia, kun tuntuu että itsellä on huono tuuri autojen kanssa. Huollan autoja asianmukaisesti, mm öljynvaihdot ym. tarvittavat.
1. Autoni oli ford, joka oli vanhempieni vanha. N. 3kk käytön (sitä ennen tehty useita remontteja sähkövikojen vuoksi) jälkeen jätti tielle, virrat vain yhtäkkiä sammuivat ja sen jälkeen moottori. Ei enää koskaan käynnistynyt.
2. Hankin toisen fordin (vaikka olin vannonut ettei enää ko merkkiä), se hajosi alle kahdessa vuodessa moottorivian vuoksi. Siihen ei normi remppojen lisäksi sen kummempaa aiemmin tullut. Auto ehti olla minulla 2v.
3. Oli Skoda, alle 10v vanha. Moottori ja sähkövikaa ja kosahti kerrasta. Ei juuri muutoin tarvinnut tehdä kuin peruskorjauksia. Auto ehti olla minulla n. 2v.
4. Mersu, vm 18, moottorivalo syttyi tänään ja auto nykii eikä käy normaalisti. Auto on tähän saakka ollut nyt 3v.
Onko minulla vain normaali tuuri autojen kanssa vai poikkeuksellisen huono, alkaa jo vähän käyrä kuumentua, kun muutamassa vuodessa autot on ajokelvottomia.
Onko minulla huono autotuuri?
15
260
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä sulta puuttuu se ns. hämähäkkivaisto. Kenties katsot vääriä asioita kun hankit autoa. Kannattaa myös ostaa taholta jonka ehkä jopa saa vastuuseen piilevistä vioista. Epäilyttävän halpa on monesti miina jne.
- Anonyymi
Taitaa puuttua. Yritän kyllä perehtyä hieman mallin tyyppivikoihin ennen ostoa ja mitä on rempattu. Koeajolla kuulostelen käymistä tyhjäkäynnillä ja ajossa eri nopeuksissa. Katson myös konepellin alle ihan vaan muodon vuoksi ainakin. En ole ostanut kertaakaan yksityiseltä, liekö siinä vika.
Ei muutakun peukut pystyyn että mese jatkaa vielä matkaansa.
- Anonyymi
No ei tuo kivalta kuulosta. Auto on kulutuslaite ja kaikki kuluu. Ne pitää tutkia että mikä vika niissä kulloinkin on. Ehdottaisin vaihteeksi Mazda - tojota- peugeot - ehkä volvo testejä.
Alkaisikohan sinulle kohta joku maksamaan että olet tuollainen auto "ammattilainen" ?- Anonyymi
Pitääpä jotenkin kaupallistaa tämä oma taito. Volvo on seuraava kokelas kun aika tulee.
- Anonyymi
Onnellisten tähtien alla syntynyt vai isien synnit taustalla?😅
- Anonyymi
Jaa no eipä noista vielä osaa sanoa. Sähköviat voi olla simppleitäkin korjattavia, mutta toisaalta hankalia paikallistettavia. Moottorivalokin saattaa kertoa isommasta tai pienemmästä ongelmasta, joka selvinnee tarkemmin korjaamolla. Voinee olla esim. puola (jos bensakone) tai jokin anturi tai ehkä isompikin ongelma.
No, kaiken kaikkiaan, mitä tuosta nyt tulee, 7 vuotta autoilua ja neljäs vikako nyt tuli vastaan? Ei kai se nyt niin erityisen huonostikaan ole.- Anonyymi
Onhan tuo aika pahasti kun viat olleet aika totaalisia ongelmia.
Ehkä niissä yksilöissä oli jokin syy miksi olivat ns. "hyviä" ostoksia eli hinta alhainen suhteessa päällepäin näkyvään kuntoon.
Joissakin malleissa vaan on sähkövikoja enemmän kuin toisissa. Esmes yksi kiusallinen vika on joissain farkuissa oleva takaluukun kaapelisarjan hajoaminen käytössä.
Anturiviatkin on joissain malleissa kestoriesa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuo aika pahasti kun viat olleet aika totaalisia ongelmia.
Ehkä niissä yksilöissä oli jokin syy miksi olivat ns. "hyviä" ostoksia eli hinta alhainen suhteessa päällepäin näkyvään kuntoon.
Joissakin malleissa vaan on sähkövikoja enemmän kuin toisissa. Esmes yksi kiusallinen vika on joissain farkuissa oleva takaluukun kaapelisarjan hajoaminen käytössä.
Anturiviatkin on joissain malleissa kestoriesa.Minulle kyllä jäi vähän epäselväksi miten totaalisista ongelmista oli oikein kysymys.
- Anonyymi
Käyntihäiriöitä ja moottorien kuolemista saa takuuvarmasti aikaiseksi pesemällä moottori sähkölaitteineen painepesimen kovalla paineella.
- Anonyymi
Ongelmasi ei ole autojen vikaantuminen vaan niiden ongelmien selvittäminen.
" jätti tielle, virrat vain yhtäkkiä sammuivat ja sen jälkeen moottori. Ei enää koskaan käynnistynyt."
Kyseessä todennäköisesti pikkuvika, mutta maallikolle katastrofaalinen kun ei ole osaamista eikä taitoa sen paikallistamiseen.
"Hankin toisen fordin (vaikka olin vannonut ettei enää ko merkkiä), se hajosi alle kahdessa vuodessa moottorivian vuoksi. "
Moottorivika, mitä siitä hajosi? Tuskin tuli kanki lohosta läpi vaan ongelma oli jotain pienempää joka olisi ollut korjattavissa. Ja vaikka vika olisi ollut isompikin, käytettyjä moottoreita on saatavilla.
"Moottori ja sähkövikaa ja kosahti kerrasta."
Mitäpä tuohon on lisättävää. Autoja viedään korjaamoiden takaovesta paaliin "kosahtamisten" vuoksi.
" moottorivalo syttyi tänään ja auto nykii eikä käy normaalisti."
Korjaamolla mars kun oma osaaminen ei riitä, kyseessä on mitä todennäköisimmin pikkuvika.
"Onko minulla vain normaali tuuri autojen kanssa vai poikkeuksellisen huono"
Et vain osaa, siinä se selitys. - Anonyymi
Toisilla vaan on.
esimerkki kun vävypoika sai vanhemmiltaan upo uuden volkkarin golfin ajelee kyllä paljon hyvinkään ja mikkelin väliä ja helsinkiin golfiin tuli turbo vikoja , jotain kattoluukku hässäkkää menikö ohjaustehostinkin,,,sitten se osti audin jossa se unkarin kansi joten se uusiksi ja jotain muuta oli ollut jollakin vaarilla ajossa ja ketjukone ketju venynyt liikaa jo 150 000km ajossa sitten se tilasi toyotan kun suvulla niitä ja niissä ei ole koskaan vikoja Rav mallin dieselin ja saatana siinä vasta olikin turbo meni , kansi kieroon ja sitten meinas polttaa autonsa joku vika siellä oli kun syttyi ajon jälkeen traileri perässä mökillä ja sitten se osti 600 € hintaisen peugeotin jolla se on ajellut jo vuosia kun se van pelaa ja käy eikä ole pääomaa kiinni eikä kukaan vaasta eikä naarmuta- Anonyymi
Voiko olla että vävypoikasi ei ole "automies" joka tietää suurinpiirtein vian heti kun kuuluu joku ääni.
Jos autolla vaan ajetaan ja ajetaan vaikka ongelmat on jo kuultavissa, päädytään usein noihin isoihin ja kalliisiin ongelmiin.
- Anonyymi
Toyotan omapoika joutuu laittamaan tänään parastaan kun Moottorilehti julkaisi ikäviä tilastoja tielle jätöistä Saksasta.
- Anonyymi
Et taida saada huomiota tarpeeksi kun pitää provoa käydä vääntämässä tähänkin ketjuun?
Elämässä vähän tyhjyyttä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et taida saada huomiota tarpeeksi kun pitää provoa käydä vääntämässä tähänkin ketjuun?
Elämässä vähän tyhjyyttä?Tätä voisi kokeilla: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5ce6cb89-47e8-46ec-9b74-7eb18715882a
Kuvan perusteella siinä on ainakin hyvä maavara. Niin oli myös automerkissä LADA.
Hyvää autoa ei ole eikä tule. Bisnekseen kuuluu korjauksista saatavat tulot ja varsinkin huolloista saatava raha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921826- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36762
- 47761
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683