Eli semmoinen 30tonnia vuodessa kun ajat tai vähän päälle niin alkaa 100 olla ajettu. Sähköauton akut on viimeistään silloin lähellä hylkyrajaa eli 70%. Siinä aviheessa näiden autojen vaihtaminen alkaa olla todella vaikeaa. Tästä voimmekin todeta että tuollaisen 30000km vuodessa ajavan sähköauton elinikä on 3-4vuotta jonka jälkeen akut vaihtoon ja auton arvo olematon.
Puhumattakaan uudesta tekniikasta joka on jo muutaman vuoden päässä, nämä nykyiset sähköautot on myös teknisen nopean kehityksen uhreja, ja niiden omistajat taloudellisessa katastrofissa muutamassa vuodessa.
Suosittelen vaihtamaan sähköauton äkkiä pois jos siitä vielä jotain saa. Kaikki nykyiset sähköauton on 5 vuoden päästä aivan arvottomia ongelmajätteitä.
Sähköauton akku enää 70% kun ajettu 100tonnia, sen jälkeen sitä ei kukaan liike halua riesakseen
27
538
Vastaukset
- Anonyymi
Eräs joensuulainen masokismiin taipuvainen autoharrastaja ostaa näitä ongelmajätteita.
- Anonyymi
2018 vuoden sähköautot ovat vuonna 2024 ongelmajätettä. Rangea kesäolosuhteissa parhaimmillaan 200 km, eli talvella pääsee nakkikioskille ja takaisin, ellei nakkiputka ole kovin kaukana.
- Anonyymi
Polttomoottori paalataan 300.000km kohdalla jolloin sen arvo on "tonni". Sähköautolla ajetaan 600.000km ja silti akku on kierrätettävissä energia-akuksi teollisuuteen. Sähköautosta saa siis vielä tuplaikäisenäkin enemmän kuin sen "tonnin".
Poika on kateellinen kun naapurin isännällä on uusi sähköauto ja purkaa täällä tuskaansa. Katsotaanpa minkälaisia plöräyksiä saadaan muilta kateellisilta:-)- Anonyymi
Sähköauto on ilman ajoakin arvoton vuoden ostopäivästä. Sähköautokauppa on nyt täysin juntturassa.
- Anonyymi
600000 km vastaa 30-40 vuoden ajoa. Taatusti joo?
- Anonyymi
Höpsistä pussiin. 600 tkm patteriautolla on maailmanennätyksiä. On polttiksillakin ajettu 2 miljoonaa kun ennatyksistä puhutaan. Vuoden 2018 patteriautot ovat vuonna 2024 kierrätys ja/tai museotavaroita. Vuoden 2024 patteriautot ovat vuonna 2030 kierrätysromuja. Vertailun vuoksi kuusivuotias polttisauto on vasta sisäänajettu.
- Anonyymi
300.000 km ajetussa polttomoottorissa saattaa olla kaikki alkuperäistä, ilman säätämistä kertaakaan. Vesipumppu, nokkaketju, suuttimet, kenties jopa samat nesteetkin joka paikassa.
Ainakin autona Toyota tämä on mahdollista ja ollaan kenties puolimatkasssa.
Camry sai 600.000 km lahjana uudet öljyt. Edelliset 500.000 km ja lisäyksiä toisinaan.
Ei autojen polttomoottoriautojen tekniikkaa saa oikein ajamalla loppumaan.
Kuinkahan on sähköautojen kahvojen ja muiden viritysten osalta 600.000 ajettuna? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on ilman ajoakin arvoton vuoden ostopäivästä. Sähköautokauppa on nyt täysin juntturassa.
Vaikka kauppa on hidastunut, niin ei se autoista arvottomia tee, höpö poika.
- Anonyymi
Minä otan muelelläni kaikki sinun Teslasi, jotka ovat mielestäsi arvottomia. Niissä kunnon 8 vuoden akkutakuu!
- Anonyymi
Akkutakuu takaa akun kuntotilan olevan vain 70 % tasolla. Tällaisessa kunnossa olevan paristokäyttöisen ajoneuvon jm-arvo on mitätön.
- Anonyymi
Totta ! Valtaosa sähköauton valinneista ei ymmärrä sähköauton pulmaa !
Se on akusto, johon on sitoutunut paljon pääomaa !?
Akuston vaihto on edessä jossakin vaiheessa auton elinkaaren aikana, mutta vielä akuston vaihdon hinta ei näy käytetyn sähköauton hyvityshinnoissa alentavasti ?
MUTTA tulee näkymään !! Hinta pyörii tuossa 15000€ ja ylöspäin !?- Anonyymi
Montako moottoria Teslaan pitää vaihtaa 500 tkm matkalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako moottoria Teslaan pitää vaihtaa 500 tkm matkalla?
Viisi, on oikea vastaus.
- Anonyymi
Taas on kateellisia täällä kommentoimassa - siis sähköautopalstalla. Kateus on niin suurta että on ihan pakko käydä täällä kirjoittelemassa jaskaa.
Ostiko se naapurin ukko nyt sähköauton vai kun tänne tuli kiire tulla kommentoimaan? - Anonyymi
Paljonko polttiksen tankki pienenee, kun sillä on ajettu 100 tkm?
- Anonyymi
Oletko noin nolo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko noin nolo?
Olet nolo, kun et ymmärrä, että polttiksen tankki ei pienene.
- Anonyymi
Olen katsonut sähköautoa ja tuollainen 2019-2019 tuntuu jo oikeasti vanhalta varsinkin jos on ajettu yli 50 tuhatta kun taas 2015 vaikka Mersu tuntuu uudelta vaikka olisi vaikka ja kuinka paljon ajettu.
- Anonyymi
Huomaa ettei sinulla ole kokemusta kummastakaan, ei mersusta, eikä sähköautosta.
Minulla oli 2017 E-mersu, jonka vaihdoin pari vuotta sitten Teslaan ja nyt kun Teslan mittarissa on kohta 60000km, voin todeta että valintani oli erittäin onnistunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaa ettei sinulla ole kokemusta kummastakaan, ei mersusta, eikä sähköautosta.
Minulla oli 2017 E-mersu, jonka vaihdoin pari vuotta sitten Teslaan ja nyt kun Teslan mittarissa on kohta 60000km, voin todeta että valintani oli erittäin onnistunut.Tuo mersusi olikin sähköauto. Polttismersu menee ja menee ja tuntuu uudelta vuosikymmenen. Teslan romu on vanha jo viisi vuotiaana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaa ettei sinulla ole kokemusta kummastakaan, ei mersusta, eikä sähköautosta.
Minulla oli 2017 E-mersu, jonka vaihdoin pari vuotta sitten Teslaan ja nyt kun Teslan mittarissa on kohta 60000km, voin todeta että valintani oli erittäin onnistunut.Ja tottakai ei ole kokemusta sähköautosta. Jos luit niin OLEN KATSELLUT. Mutta kun viisi vuotta vanha on jo vanha ettei voi luottaa niin ajan mieluiten sellaisella joka kuljettaa aina.
- Anonyymi
Valheella ei pötki pitkälle.
https://moottori.fi/uutinen/kgm-antaa-autolleen-markkinoiden-pisimman-akkutakuun-10-vuotta-ja-miljoona-kilometria/ - Anonyymi
Eli 70% kohdalla siis 700.000km mittarissa ja hienosti kulkee edelleen.
- Anonyymi
Kuusi kertaa vaihdettu akku ja neljä kertaa moottorit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuusi kertaa vaihdettu akku ja neljä kertaa moottorit.
Luuletko että valmistaja antaisi MILJOONAN kilometrin takuun jo sanomassasi olisi edes hivenen totta?
Mutta älä huoli, hinnat laskevat koko ajan kuten tarkoitus onkin. Kohta sinäkin voit vaihtaa sähköautoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko että valmistaja antaisi MILJOONAN kilometrin takuun jo sanomassasi olisi edes hivenen totta?
Mutta älä huoli, hinnat laskevat koko ajan kuten tarkoitus onkin. Kohta sinäkin voit vaihtaa sähköautoon.Antaako Tesla, VW, BYD, MB miljoonan kilometrin takuun akustolle ?????
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834433Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243098Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392864Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162635Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172509Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka422279Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132255- 132194
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142015Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717