Mitä luulet sähköautosi arvolle käyvän kun uudet tulee muutaman vuoden päästä?

Anonyymi-ap

Tekniikka kehittyy nyt sähköautoissa kovaa vauhtia. Nykyiset sähköautot tulevat maksamaan muutaman vuoden päästä todella vähän sillä samaan aikaan uudet halpenevat ja niissä on aivan uutta tekniikkaa, eli esim paljon parempi lataus ja range. Nyt kun ostaa sähköauton uutena arvonlasku on valtavaa juuri tämän vuoksi.

64

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nykyisten sähköautojen ominaisuudet eivät muutu miksikään. Niillä ajaa edelleen kaikki ajonsa alle kahdella eurolla per sata kilsaa.

      Musta Pekka on kädessä niillä jotka ostavat nyt uuden latauskelvottoman. Kukaan ei haluaniitä käytettynä kun niillä ajaminen maksaa monta kertaa enemmän ja tarjolla on käytettyjä ladattavia autoja.

      • Anonyymi

        Oler väärässä. Nimenomaan latauskelvoton on se jolla ajetaan vuosikaudet ja joille riittä nyt ostajia kun kynnelle kykenevät ovat sähköauton jo ostaneet. Sähköautot jää halleihin.

        Tuo etä 2e/100km on totta mutta lopulta mitätön osa sähköautoilun kuluista, arvonalenema on niin valtava että monelle tulee vaihtohetkellä yllätyksenä että se 100km maksoikin 30e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oler väärässä. Nimenomaan latauskelvoton on se jolla ajetaan vuosikaudet ja joille riittä nyt ostajia kun kynnelle kykenevät ovat sähköauton jo ostaneet. Sähköautot jää halleihin.

        Tuo etä 2e/100km on totta mutta lopulta mitätön osa sähköautoilun kuluista, arvonalenema on niin valtava että monelle tulee vaihtohetkellä yllätyksenä että se 100km maksoikin 30e.

        Kyllä oikeasti olisin enemmän huolissani jos nyt ostaisin uuden polttiksen.
        Ei maailmassa ole paluuta fossiilienergian käyttöön.
        Sähköautojen myyntiä rajoittaa lähinnä kotilatauksen puute, myös uusia polttiksia myydään vähän. Korkotilanne ja ihmisten epävarmuus yleisen hintojen nousun johdosta rajoittaa kalliiden investointien tekoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oikeasti olisin enemmän huolissani jos nyt ostaisin uuden polttiksen.
        Ei maailmassa ole paluuta fossiilienergian käyttöön.
        Sähköautojen myyntiä rajoittaa lähinnä kotilatauksen puute, myös uusia polttiksia myydään vähän. Korkotilanne ja ihmisten epävarmuus yleisen hintojen nousun johdosta rajoittaa kalliiden investointien tekoa.

        Ihmiset vaihtavat takaisin koko ajan pois sähköstä. Moni ei vaan pysty kun sähköauton vaihtoarvo olematon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oler väärässä. Nimenomaan latauskelvoton on se jolla ajetaan vuosikaudet ja joille riittä nyt ostajia kun kynnelle kykenevät ovat sähköauton jo ostaneet. Sähköautot jää halleihin.

        Tuo etä 2e/100km on totta mutta lopulta mitätön osa sähköautoilun kuluista, arvonalenema on niin valtava että monelle tulee vaihtohetkellä yllätyksenä että se 100km maksoikin 30e.

        Jos ajat sähköautolla vaikka 15 vuotta vaihtaen sen aina sähköautoon niin missä se iso arvon alenema olikaan? Ei missään. Ihan samalla tavalla käy polttomoottorin kanssa arvo alenee.

        Polttomoottorin kustannukset vain ovat koko ajan valtavat ja 10 vuoden kuluttua sitä ei kukaan edes halua vaihdossa.

        Ihan typerää höpöttämistä arvonalenemasta. Mutta kun lusikalla on annettu niin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset vaihtavat takaisin koko ajan pois sähköstä. Moni ei vaan pysty kun sähköauton vaihtoarvo olematon.

        "Ihmiset vaihtavat takaisin koko ajan pois sähköstä."
        Jenkeissä näin kuulema, ei suomessa. No jenkeissä bensan hinta on 91c/litra kun taas pikalatauksen hinta noin 40c/kWh eli kalliimpi kuin suomessa, kotona on yleisesti vain yksi vaihe käytössä joten kotilataus erittäin hidasta.. Oliskohan tuolla jotain vaikutusta asian kanssa?

        "Moni ei vaan pysty kun sähköauton vaihtoarvo olematon."
        Miksi pitää vaihtaa toimiva auto? Uusien sähköautojen hinta on tullut alas, tietenkin käytettyjenkin tulee samaa tahtia, eli hupsis... väliraha on kuin ei olisi mitään tapahtunut. Esim Tesla model 3.n väliraha on pysynyt samana hintojen laskusta huolimatta. Kuka ostaa auton myydäkseen sen pian?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajat sähköautolla vaikka 15 vuotta vaihtaen sen aina sähköautoon niin missä se iso arvon alenema olikaan? Ei missään. Ihan samalla tavalla käy polttomoottorin kanssa arvo alenee.

        Polttomoottorin kustannukset vain ovat koko ajan valtavat ja 10 vuoden kuluttua sitä ei kukaan edes halua vaihdossa.

        Ihan typerää höpöttämistä arvonalenemasta. Mutta kun lusikalla on annettu niin....

        15 vuotta nykysähköautolla on mahdottomuus. Käyttöikä ehkä 5vuotta max jonka jälkeen akku vaihdettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        15 vuotta nykysähköautolla on mahdottomuus. Käyttöikä ehkä 5vuotta max jonka jälkeen akku vaihdettava.

        Höpö, höpö. Ei noi Esson baarin tarinat täällä uppoa.


    • Anonyymi

      Jos tarvii miettiä arvon alenemista, niin kannattaa jättää se auto ostamatta ja liikkua vaikka polkupyörällä.


      Nimimerkillä: Sähköauton omistaja

    • Anonyymi

      90-luvulla kännykätkin maksoivat paljon, mutta nyt saa paljon patemman muutamalla kympillä. Sama tulee olemaan sähköautojenkin kanssa. Hinnat putoavat, mutta niin kauan, kuin odotat niitä halpoja autoja, olet ilman sähköautoa. Polttiksella ajo kallistuu koko ajan, mutta auton vaihtoarvo laskee vielä nopeammin. Tee niin tai näin, kalliiksi tulee.

      • Anonyymi

        No ei auton kehitys mene ihan noin ja aika onneton vertaus puhelimiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei auton kehitys mene ihan noin ja aika onneton vertaus puhelimiin.

        Ja miksi ei mene?


      • Anonyymi

        Gigantti; Samsung Galaxy Z Fold6 5G älypuhelin 12/1 TB hinta 2500 € = 15 000 mk.
        5000 mk sai testien parhaan kännykän 90- luvulla. (Nokia 2110)


    • Anonyymi

      Eipä kiinnosta yhtään, koska liisarini jäännösarvo on määritelty jo sopimusta tehdessä. Kuukausimaksu on sama joka tapauksessa.

    • Anonyymi

      Miten vanhan auton käy kun tulee markkinoille uusia, no vanhoilla ajetaan niin kuin ennenkin. Sattuu olemaan vähän kaikkien laitteiden ja koneitten kanssa sama juttu, ei uusi tee vanhasta turhaa tai käyttökelvotonta.
      Hauskoja nämä ajatteluun kykenemättömien ja kokemattomien pojujen jutut.

    • Anonyymi

      Sähköautolla ei juuri muuta arvoa ole kuin käyttöarvo kolmen vuoden päästä ostosta. Polttomoottoreille sen sijaan on aina markkinat.

    • Anonyymi

      Päin vastoin. Kohta kukaan ei ota polttista vaihdossa. Pakko ajaa paaliin asti.

    • Anonyymi

      Samalla tavalla kuin kaikille autoille kun uusi malli tulee markkinoille. Vanhan arvo laskee. Mutta ostajia riittää edelleen koska kaikki eivät osta uusia autoja vaan haluavat käytettyjä.

      • Anonyymi

        Juttuhan onkin siinä että kuka ostaa enää kuvaputkitelkkareita? Edes käytettynä? Ei kovinkaan moni.


    • Anonyymi

      Tekniikka kehittyy kovaa vauhtia ja aina vaan kaukaisemmalta ajatukselta tuntuu polttomoottoriauton ostaminen. Ottaakohan kukaan kohta niitä edes ilmaiseksi... tuskin.

      Heippa haisulit!

    • Anonyymi

      Arvo romahtaa, ei sitä tarvitse edes luulla. Mutta entä sitten, minultahan se vaan on pois eikä keltään muulta.

    • Anonyymi

      Juuri tässä ovat ne syyt miksi polttis on vaan niin kuollut. Tekniikka kehittyy eteenpäin ja vanha jää jalkoihin.

      • Anonyymi

        Sähköauto keksittiin ensin ja se jäi jalkoihin. Nyt Suomessakin 2,7 miljoonaa henkilöautoa liikennekäytössä ja niistä sähköautoja alle 100 000 kpl.


    • Anonyymi

      Latauskelvoton on tässä kuviossa se kuvaputkitelkkari. Ei mitään arvoa vaihdossa jatkossa.

    • Anonyymi

      Olen nyt vaihtanut jo 2 kertaa sähköautosta toiseen ja molemmilla kerroilla olen saanut pienellä välirahalla uudemman ja paremman. Tämä arvonlaskukeskustelu on vähä-älyisten hommaa. Väliraha on ainoa asia joka mitään merkitsee kun vaihdat käytetystä toiseen.

      Uusien ostaminen on ihan eri juttu. Niissä arvo laskee aina paljon. 20% lähtee arvosta kun ajat auton kaupasta ulos, näin se on aina ollut.

    • Anonyymi

      Kun olet vaihtanut sähköautoon niin tiedät että paluuta polttikseen ei ole.
      Et ole vaihtanut takaisin näppäinpuhelimeenkaan.

      Nimimerkillä: Sähköautolla ajelen

      • Anonyymi

        Minä vaihdoin takaisin näppäinpuhelimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vaihdoin takaisin näppäinpuhelimeen.

        Doroonko?


      • Anonyymi

        Ensin oli sähköauto ja sitten tuli polttomoottoriauto ja sähköauto hävisi 100 vuodeksi. Suomessa liikennekäytössä 2,7 miljoonaa henkilöautoa, joista sähköautoja 99 343 kpl (30.06.2024).


    • Anonyymi

      Kuvaputkitelkkarin saa sentään edelleen palauttaa ilmaiseksi kierrätysasemalle.
      Entä fossiliauto? Paljonko joudut maksamaan että purkaamo ottaa sen vastaan?

    • Anonyymi

      Eihän noilla polttisromuilla saa enää ajaa joka paikassa edes Euroopassa, Mitä sellaisella tekee jos sillä ei saa mennä kaupunkiin asioille. Peltoautoiksi kelpaavat.

    • Anonyymi

      Sähköautoilu ei maailmaa pelasta. Tällä hetkellä järkevintä on ostaa halpa hybridiauto jonka verot ja käyttömaksut ovat kohtuulliset. Täyssähköautot ovat Suomessa kalliita ja osa käyttökelvottomia.

      • Anonyymi

        "Sähköautoilu ei maailmaa pelasta"

        En ole pelastamassa maailmaa. Mulle riittä kun sähköauto pelastaa mun lompakon maksamasta järjettömiä.pilttoaineveroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköautoilu ei maailmaa pelasta"

        En ole pelastamassa maailmaa. Mulle riittä kun sähköauto pelastaa mun lompakon maksamasta järjettömiä.pilttoaineveroja.

        Arvonalennus on niin suuri että maksat ajoistasi lopulta moninkertaisesti vs bensa auto


    • Anonyymi

      Ei oo kaunista fossiilin kateus! BUUAAAHAAAHAAA!

      Kannattaa jo luopua siitä kuvaputki-TV:stä. On nyt luopumisen aika! Se ei toimi enää ensi vuonna.

      Joko tajusit että se vanha Nokia näppäinpuhelin ei ookkaan rikki vaan se 2G verkko suljettiin. Siksi se korjaaja ei sitä saanut toimimaan, ei vaan kehdannut sulle sanoa. Osta vaan uusi älykännykkä. Ja sano fossiilikaverille kans niin voitte taas soitella.

      • Anonyymi

        Kyllä se putkitelkkari vielä näyttönä saattaa toimia.
        Tarvitaan vain uusi viritin muuttunutta signaalinvastaanottoa
        varten.
        Siinä voi kuitenkin käydä niin, ettei siinä uudessa virittimessä
        enää ole RCA-lähtöjä, vain HDMI.


    • Anonyymi

      Tollot eivät ymmärrä, että he maksavat kehityksen. Sitten itketään YouTubessa ja kerrotaan edullisista kilometrikustannuksista. Ennen joutui holhoukseen, jos oman talouden hoito oli holtitonta.

      • Anonyymi

        Aina on niitä jotka kulkevat edellä. Heitä kutsutaan edelläkävijöiksi. Sitten on niitä joita kutsutaan perässähiihtäjiksi.


    • Anonyymi

      Välirahasta puhuminen on itsensä pettämistä. Näin siksi että sähköautojen kovassa kehitysvauhdissa tekniikaltaan vanhentuneen käytetyn sähköauton kiinnostavuus verrattuna uuteen on ostajan silmissä pahasti heikentynyt. Eivätkä autoliikkeet voi silloin tarjota vaihdossa paljoa. Analogia tilanteeseen että haluat uuden 80-tuumaisen QLED-tauluTV:n ja tarjoat vaihdossa 26-tuumaista kuvaputki-TV:ta.

      • Anonyymi

        Polttikset ovat juuri noita vanhoja kuvaputkitelkkareita.
        Niitä halua kukaan törkeän kalliiden käyttökulujen takia.
        Kaikenikäiset sähköautot ovat halvimpia ajaa siksi niitä halutaan eniten. Ei kaupunkilaisille rangella on mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttikset ovat juuri noita vanhoja kuvaputkitelkkareita.
        Niitä halua kukaan törkeän kalliiden käyttökulujen takia.
        Kaikenikäiset sähköautot ovat halvimpia ajaa siksi niitä halutaan eniten. Ei kaupunkilaisille rangella on mitään merkitystä.

        Saattaa olla mutta nyt puhutaan vanhan sähköauton vaihdosta uudempaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa olla mutta nyt puhutaan vanhan sähköauton vaihdosta uudempaan.

        Kun vaihtaa minkä tahansa auton uudempaan vastaavaan niin silloin AINOA tärkeä asia on väliraha.

        Kun uusien sähköautojen hintatasoa on pudonnut niin se tarkoittaa pienempää välirahaa.
        Sen vaihdoin nimellinen hyvityshinta on mikkihiiri-rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vaihtaa minkä tahansa auton uudempaan vastaavaan niin silloin AINOA tärkeä asia on väliraha.

        Kun uusien sähköautojen hintatasoa on pudonnut niin se tarkoittaa pienempää välirahaa.
        Sen vaihdoin nimellinen hyvityshinta on mikkihiiri-rahaa.

        Typo
        Sen vaihdokin nimellinen hyvityshinta on mikkihiiri-rahaa.


      • Anonyymi

        No nyt hölmöpoika keksi kuvaputki vertauksen ja viljelee sitä kaikkialle. Tuo on kovin onneton vertaus, eikä kuvaa todellista tilannetta mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vaihtaa minkä tahansa auton uudempaan vastaavaan niin silloin AINOA tärkeä asia on väliraha.

        Kun uusien sähköautojen hintatasoa on pudonnut niin se tarkoittaa pienempää välirahaa.
        Sen vaihdoin nimellinen hyvityshinta on mikkihiiri-rahaa.

        Ei se vaan noin mene. Käytetty eli vanha sähköauto muuttuu nopealla vauhdilla yhä epäkurantimmaksi verrattuna uutuuksiin ja niiden ominaisuuksiin ts. asiakkaiden kiinnostus niihin laskee myös vauhdilla. Kun samalla uutuuksien hinnat laskevat tuhansien eurojen hintaportailla lyhyessä ajassa niin autokauppiaiden täytyy arvioida hyvityshinnat sille tasolle että käytettyjen varaston tasearvo ei laske pyllymäkeä, ts. että käytetyt eivät jää mätäneväksi turskaksi vaihtoautohalleihin.


      • Anonyymi

        Vanha on vanha ja uusi on uusi. Halpa on halpa ja kallis on kallis. Kaikille on ottajansa.
        Toisille kelpaa vanha tekniikka ja toiset vaativat uusinta uutta. Sen mukaan mennään mihin on varaa ja mielenkiintoa.

        Miksi sinä olet täällä sähköautopalstalla?


    • Anonyymi

      Väliraha merkitsee. Ei mikään muu.

      Fossiilit uikuttaa hädissään.

      • Anonyymi

        Köyhät aina puhuu välitahasta kun pelaavat muutaman tonnin pommejen kanssa.

        Me isotuloiset ostetaan osamaksulla parin vuoden välein uusi auto joka maksaa lähemmäs satatonnia. Maksellaan vajaa pari tonnia kuussa osamaksua ja taas vaihellaan uuteen. Ei se sen kummempaa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät aina puhuu välitahasta kun pelaavat muutaman tonnin pommejen kanssa.

        Me isotuloiset ostetaan osamaksulla parin vuoden välein uusi auto joka maksaa lähemmäs satatonnia. Maksellaan vajaa pari tonnia kuussa osamaksua ja taas vaihellaan uuteen. Ei se sen kummempaa ole.

        "Köyhät aina puhuu välitahasta kun pelaavat muutaman tonnin pommejen kanssa.

        Me isotuloiset ostetaan osamaksulla parin vuoden välein uusi auto joka maksaa lähemmäs satatonnia. Maksellaan vajaa pari tonnia kuussa osamaksua ja taas vaihellaan uuteen. Ei se sen kummempaa ole."

        Onpa taas täysin reaalimaailmasta erkaantyneen kaverin aivopieru. Kun ostat kahden bälein uuden auton niinmitä teet sille vanhalle autolle?

        Annat sen vaihdossa ja maksat välirahan uuteen.

        Mikä sun ongelma oikeasti on?


      • Anonyymi

        Totta. Väliraha on hurjan suuruinen parin-kolmen sukupolven takaisen ja uusimman mallin välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät aina puhuu välitahasta kun pelaavat muutaman tonnin pommejen kanssa.

        Me isotuloiset ostetaan osamaksulla parin vuoden välein uusi auto joka maksaa lähemmäs satatonnia. Maksellaan vajaa pari tonnia kuussa osamaksua ja taas vaihellaan uuteen. Ei se sen kummempaa ole.

        Sulla matikka aika hakusessa.
        Jos makselet pari tonnia kuussa, niin siitä tulee 2 vuodessa lyhennystä vasta 50 000. Sitten tulee vielä korot.


    • Anonyymi

      Sähköauton hinnan romahdus on niin suuri että moni tarvitsee ylimääräisen 20000e kun autoa haluaa vaihtaa.

      • Anonyymi

        Tämä hintaromahdus on tapahtunut juurikin niissä uusissa sähköautoissa. Eli se ostettava auto on halvempi nykyään.

        Missä ongelma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä hintaromahdus on tapahtunut juurikin niissä uusissa sähköautoissa. Eli se ostettava auto on halvempi nykyään.

        Missä ongelma?

        Niin on vaihdossa tarjottavakin halvempi. Ja paljon koska on jo vanhentumassa. Missä rinnakkaistodellisuudessa elät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä hintaromahdus on tapahtunut juurikin niissä uusissa sähköautoissa. Eli se ostettava auto on halvempi nykyään.

        Missä ongelma?

        Se kalliilla ostettu auto täytyy maksaa ensin, että voit sen vaihtaa uuteen. Siitä vanhasta autosta hyvitetään sitä enemmän mitä kalliimpi se uusi on. Nythän se uusi on halpa, kun hinnat on pudonneet ja tässä vaiheessa sulla palaa rahaa. Esimerkki; ostat 100 000 € auton maksat sen ja vaihdat samantyyliseen uuteen, mutta sen hinta on pudonnut 50 000 euroon. Et saa siitä 100 000 maksetusta autostasi vaihdossa muuta kuin n 10 000 €. Näin ollen olet maksanut autoistasi n. 140 000€ ja sinulla on n. 50 000 € hintainen uusi auto.


    • Anonyymi

      Niiden käytettyjen hinnat tippuu joka kuukausi ja romahdus tapahtuu kun uusia malleja tulee markkinoille entistä halvemmalla. Sähköauto on kirjaimellisesti pommi josta et tiedä yhtään mitä saat lopulta vaihdossa.

      Monille sähköauto ei kelpaa ollenkaan.

    • Anonyymi

      IHANAA fossiiliuikutusta. Hyvä NEIDIT!
      V6 vaan käyntiin ja autotallin ovet kiinni. Hyvä siitä tulee.

    • Anonyymi

      Minulla on ihan villi veikkaus mitä voisi tapahtua nykyisien autojen arvolle muutaman vuoden päästä. Veikkaan, että niiden arvo on laskenut?

      • Anonyymi

        Et voi olla tosissasi? Ei tonnin paskan hinta laske. Se on aina tonnin paska. Tai no ehkä 500 ekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi olla tosissasi? Ei tonnin paskan hinta laske. Se on aina tonnin paska. Tai no ehkä 500 ekee.

        Ketä kiinnostaa nuo romut, nyt puhutaan autoista.


    • Anonyymi

      Uusien sähköautojen hinnat ovat tulleet alaspäin ja se on hyvä juttu kaikille.
      Käytettyjen sähköautojen haluttavuus on korkealla tasolla ja juuri muita ei edes tuoda Suomeen.

      Dieseleitä ei kukaan osta enää. Pelkkää ongelmajätettä.

      • Anonyymi

        Kyllä dieseleitä ostetaan edelleen, vaikkakin aika vähän. On paljon tarpeita joille diesel on käytännössä ainoa järkevä valinta.


    • Anonyymi

      Minulla hyväkuntoinen tosin puskurin takia lunastuseen mennyt 850e arvoinen auto. Sen hinta ei voi laskea tonnia. Jos katsoo nykyisiä 80-90 luvun ajokuntioisten autojen hintoja nettiautosta niin ovat kalliita muutaman tonnin. Luulen että autoni sen sijaan vain kasvaa tulevaisuudessa.

      • Anonyymi

        Hyvä niin. Osa meistä ostaa uusia autoja ja ne sitten muuttuvat ajan saatossa alle tonnin hintaisiksi. Aika outoa eikö? Mutta toisaalta niitä alle tonnin autoja ei olisi olemassa ellei joku olisi niitä uutena ostanut. Uusien autojen ostajat päättävät minkälaisilla autoilla täällä ajetaan. Heidän valintansa ratkaisee.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1697
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe