Näin minä ajattelen. Käynyt olen testaamassa nyt muutamaa. Voimalinja ja sen tuoma välitön voima on jotain mitä polttis ei tarjoa ja siinä sähkö on ylivoimainen.
Haluan kuitenkin että sen käyttö olisi samanlaista kuin bensa autolla. Eli haluan että 800km todellisen rangen voi tankata akkuun huoltoasemalla noin 3minuutissa mitä bensan laittaminenkin tankkiin kestää.
Ja painotus nyt siihen rangeen. 800km todellinen range ihan kuten jos bensa autossa näkyy 800km range mittaristossa. Eli ei niinkuin nykysähköautolla että jos menee motarille ajamaan 120km/h ja ajaa sillä 100km niin rangesta on hävinnyt 200-250km. Vaan se 800km range pitää olla kuten polttiksissa.
Nythän jos jossain sähköautossa on range 600km niin sillä ajetaan testissä 430km(volkkari ID7) ja tämä tarkoittaa että akku ladattu 100% ja ilma ei ole nimeltään pakkanen. Ja 430km meni volkkarilla testissä niin että auto pysähtyi kokonaan eli todellinen range ei ole sitäkään kun pitäis jo olla lataamassa. Todellinen range nyt ID7 on max 350km kun pitää ladata, motarilla ei sitäkään.
Ja yksi tärkeä pointti, en halua että akkua ei saa ladata 100% jatkuvasti vaan se pitää voida ladata aina täyteen aina, en tankkaa bensaakaan vajaata tankkia tietenkään. Nythön monesti suositellaan vain 80% varausta jolloin range ei ole läheskään sitä edes paperilla mitä ilmoitetaan.
Eli ei ole mitään sähköautoja vastaan, ne vaan ei vielä yllä bensa-auton tasolle käytön helppoudessa.
Uskon että moni muu ajattelee ihan samoin, ei kiinosta latailla autoa 200km välein reissun päällä.
Ostan sähköauton kun sen käyttö on joskus yhtä helppoa kuin bensavehkeen nyt. Ja range 800km
24
204
Vastaukset
- Anonyymi
Tekniikka kehittyy, kun sen on pakko kehittyä. Nyt ollaan siinä pisteessä, että sen on pakko. Ehkä muutaman vuoden kuluttua jotain konkreettista alkaa jo näkymään.
Jos on tollo ja ostaa sähköauton väittäen että "nykyiset akut ovat jo riittävän hyviä" ansaitsee kaiken paskan mitä niskaan sataa.- Anonyymi
Jokainen ostakoon mitä haluaa, ei se muille kuulu. Sähköauton nyt ostavasta tulee kyllä mieleen vanha sananlasku että itselleen sika vahingon tekee kun purtilonsa kaataa.
- Anonyymi
helikopterilla pääset nopeiten
- Anonyymi
Ajattelen autoista ihan samalla tavalla kuin aloittaja. Viisi vuotta sitten hankin auton, jolla pääsin nauttimaan taajama-ajossa sähköisen voimalinjan vaivattomuudesta ja mukavuudesta. Autoani ei tarvitse pitkälläkään reissulla liikaa latailla, koska toimintamatka on 1000 km. Autoni on tietysti itselataava hybridi-Toyota, jota ihmiset ostavat edelleen eniten. Se on auto, joka on mahdollisimman helppokäyttöinen ja taloudellinen.
- Anonyymi
Oikeasti suomalaiset ostavat eniten ladattavia autoja. Enemmän kuin kaikkia latauskelvottomia yhteensä. Suomalaiset ovat sen verran fiksuja että ymmärtävät ostaa ladattavan auton jos siinä on sähköinen voimalinja.
Olisi äärimmäisen typerää ajaa pelkästään helvetin kalliilla bensalla kun autolla voisi ajaa halvalla verkkosähköllä.
Siksi latauskelvottomien myynti on romahtanut ja jatkossa köyhät ostavat ladattavia käytettyjä. Latauskelvottomat jäävät jobbareiden pihalle mätänemään.
Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen
Latauskelvoton Bensa 82.000--> 34.000
Diesel 21.000 -->5.000
Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti suomalaiset ostavat eniten ladattavia autoja. Enemmän kuin kaikkia latauskelvottomia yhteensä. Suomalaiset ovat sen verran fiksuja että ymmärtävät ostaa ladattavan auton jos siinä on sähköinen voimalinja.
Olisi äärimmäisen typerää ajaa pelkästään helvetin kalliilla bensalla kun autolla voisi ajaa halvalla verkkosähköllä.
Siksi latauskelvottomien myynti on romahtanut ja jatkossa köyhät ostavat ladattavia käytettyjä. Latauskelvottomat jäävät jobbareiden pihalle mätänemään.
Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen
Latauskelvoton Bensa 82.000--> 34.000
Diesel 21.000 -->5.000
Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000" Oikeasti suomalaiset ostavat eniten ladattavia autoja. Enemmän kuin kaikkia latauskelvottomia yhteensä. Suomalaiset ovat sen verran fiksuja että ymmärtävät ostaa ladattavan auton jos siinä on sähköinen voimalinja.
Olisi äärimmäisen typerää ajaa pelkästään helvetin kalliilla bensalla kun autolla voisi ajaa halvalla verkkosähköllä.
Siksi latauskelvottomien myynti on romahtanut ja jatkossa köyhät ostavat ladattavia käytettyjä. Latauskelvottomat jäävät jobbareiden pihalle mätänemään.
Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen
Latauskelvoton Bensa 82.000--> 34.000
Diesel 21.000 -->5.000
Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000 "
Säköautouskoon hurahtanut saarnamiehemme luettelee aina samat litaniat, vaikka suuri yleisö kyllä tietää totuuden. Käytetyt bensiinikäyttöiset taloudelliset autot tekevät hyvin kauppansa, mutta käytettyä sähöautoa ei kysy kukaan. Itselataavat hybridi-Toyotat ovat kaiken kysytyimpiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Oikeasti suomalaiset ostavat eniten ladattavia autoja. Enemmän kuin kaikkia latauskelvottomia yhteensä. Suomalaiset ovat sen verran fiksuja että ymmärtävät ostaa ladattavan auton jos siinä on sähköinen voimalinja.
Olisi äärimmäisen typerää ajaa pelkästään helvetin kalliilla bensalla kun autolla voisi ajaa halvalla verkkosähköllä.
Siksi latauskelvottomien myynti on romahtanut ja jatkossa köyhät ostavat ladattavia käytettyjä. Latauskelvottomat jäävät jobbareiden pihalle mätänemään.
Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen
Latauskelvoton Bensa 82.000--> 34.000
Diesel 21.000 -->5.000
Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000 "
Säköautouskoon hurahtanut saarnamiehemme luettelee aina samat litaniat, vaikka suuri yleisö kyllä tietää totuuden. Käytetyt bensiinikäyttöiset taloudelliset autot tekevät hyvin kauppansa, mutta käytettyä sähöautoa ei kysy kukaan. Itselataavat hybridi-Toyotat ovat kaiken kysytyimpiä.Fakta on faktaa ja tämä essonbaarin dementiaporukka tarvitsee näköjään muistuksen joka päivä.
Nykyään käytettynä tuodaan lähestulkoon pelkästään ladattavia. Se kertoo.milä menee käytettynä kaupaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fakta on faktaa ja tämä essonbaarin dementiaporukka tarvitsee näköjään muistuksen joka päivä.
Nykyään käytettynä tuodaan lähestulkoon pelkästään ladattavia. Se kertoo.milä menee käytettynä kaupaksi.Ei terveen järjen käyttäminen ole merkki dementiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei terveen järjen käyttäminen ole merkki dementiasta.
Järki taasen pysyy terveenä, jos välillä ottaa pienet. Minä torjun dementiaa tällä koetulla konstilla. Itselataavalla hybridi-Toyotalla on mukava mennä lääkekauppaan.
- Anonyymi
Palaan polttikseen kun ajaminen sillä on vain kaksi kertaa kalliimpaa kuin sähköllä.
Edellyttäisi bensan litrahinnaksi noin 40 centtiä. Eipä taida olla lähiaikoina tulossa.- Anonyymi
Niin ja Nesteen pitäisi käydä tankkaamassa auto meidän pihassa tuohon hintaan aina kun haluan.
- Anonyymi
Sähköautolla ajonon moninkertaisesti kalliimpaa kun lasketaan sen sähköauton arvonromahdus joka on tosiasia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautolla ajonon moninkertaisesti kalliimpaa kun lasketaan sen sähköauton arvonromahdus joka on tosiasia.
"Sähköautolla ajonon moninkertaisesti kalliimpaa kun lasketaan sen sähköauton arvonromahdus joka on tosiasia."
Kun ostaa sellaisen arvonsa romahduttaneen sähköautom niin se tarkoittaa pientä pääomakulua. Ei arvoa voi romahduttaa luin kerran. Romahduksen jälkeen auton saa halvalla.
Pääomakustannukset romahduksen jälkeen ovat pienet.
Polttis sen sijaan ahmii valtavat määrät euroja jokaiselle ajetulla kilometrille kehdosta hautaan. Polttoaineveroja, pakollisia huoltoja.
- Anonyymi
Näin se on, en kaipaa mitään lisävastuksia elämään. Eikä lohduta yhtään jos km kustannus on suhteellisen edullinen, mutta auto itsessään kallis.
- Anonyymi
Onhan uskosi vahva? Vien rahasi!
Terv. Herrasi Arabi Öljyherra - Anonyymi
Olin asemalla hakemassa ruohonleikkuriin bensaa. Seurailin naapuripumpun omalaatuista jätkää, tankkasi vanhaa Mersua, oli laittavinaan reippaasti seteleitä ja nojasi pitkään tankkaamassa sitä " pitkää rngea" 4 minuuttia ja 1000 kilometriä. Oli ihan uteliaisuuttani pakko kurkistaa sinne mittariin, 10€ ja 5,8 litraa. Sen pituinen se pitkä matka. Polestar ottaa sen 16 kW myös 5 minuutissa.
- Anonyymi
Bensapumpujen tankkausnopeus on parantunut huomattavasti siitä ajasta, kun oli setelitankkaus. Saahan sitä tankkausta kestämään vaikka tunnin, kun hiljaa liruttelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensapumpujen tankkausnopeus on parantunut huomattavasti siitä ajasta, kun oli setelitankkaus. Saahan sitä tankkausta kestämään vaikka tunnin, kun hiljaa liruttelee.
Kyllä ja esittää ottavansa 50 litraa, reppanalla ryppyinen kymppi ja vanha rupinen pitkän matkan ruosteinen Mersu
- Anonyymi
Olet täällä sähköautopalstalla niiskuttamassa? Jokin kenties harmittaa?
Jaa että naapuriin tuli jo toinen sähköauto. Hyvä on täällä SÄHKÖAUTO-palstalla purkaa hieman hämmennystään. Sitä on Jaakkoa pidetty tolkun ihmisenä ja nyt se sähköautoon vaihtoi. Esson baarin vakioasiakas vielä.
No uikuta ihan rauhassa ja kehitä näitä typeriä juttujasi. Kuitenkin joka vuosi Suomeen tuodaan hillitön määrä sähköautoja, joten kohta naapurin ilmestyy se kolmaskin sähköauto. Eikä ne sinulta mitään mielipidettä edes kysy koska sinut tunnetaan naapuruston fossiilina eli kaverina joka elää menneisyydessä. - Anonyymi
Avaaja ajaa varmasti päivittäin 800km ilman minkäänlaista taukoa ja mahdollisuutta ladata autoaan. Hauskoja nämä aivottomien avaukset ja typerät perustelut.
- Anonyymi
Se on ikävää homma pestä se auton lattia kun on vetänyt tollasen rundin tauotta. On meinaas ikävän hajuista tavaraa toi ihmisen uloste... Tietääköhän ne että siellä huoltoasemilla on vessat?
- Anonyymi
JUU. KYLLÄ SÄHKÖAUTOLLA TULEE PÄÄSTÄ KERTALATAUKSELLA 2000 KM JA KULKEA KAHTASATAA.
SÄHKÖ ON KEVYTTÄ, KEVYEMPÄÄ PALJONKIN, KUIN BENSIINI. - Anonyymi
Kyllä naurattaa aina nämä tien varteen hyytyneet patterilelut, kun range onkin tehnyt tepposet. Selityksiä kyllä soijamobiili-kuskeilla piisaa.
- Anonyymi
Ei siellä tienposkessa näe muita kuin polttiksia.
Eikö ne varoita kunnolla että löpö on nyt loppu.
Ai se pikkuinen merkkivalo, eihän sitä edes tahdo erottaa.
Sähköauto opastaa ystävällisesti reitin lähimmälle asemalle.
Kyllä naurattaa polttisten surkea kohtalo.
Niin ja siellä huoltoasemalla on ne vessat myös. Ai mutta ethän sinä siellä voi käydä kun pitää siitä letkusta pitää koko ajan kiinni. Ilmankos ne auton lattiat on aina märät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En usko et meistä tulee jotain
Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel102580- 851950
Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"
Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei381499- 2601398
Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa
Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html2731028- 67913
Olen J-mies
Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.47881Ei sitten, ei olla enää
Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na77860- 55854
- 44765