Hindujen lapsista tulee hinduja, muslimien lapsista muslimeja, kristittyjen lapsista kristittyjä, jne.
Yksikään kansa ei ole tuntenut Jeesusta ja Jahvea ennen kuin joku on kertonut heistä.
Jahve ei ole tehnyt mitään saadakseen pakanat uskomaan häneen ja evankeliumiin.
Usko on kokonaan ihmisten tekoa: ihmiset ovat kertoneet tarinoita ja levittäneet niitä muille kansoille.
Yksikään jumala ei ole ilmoittanut itseään muille kuin omalle kansalleen ja nämä ovat levittäneet uskontoa muille kansoille.
Ei ole mitään yhtä universaalia Jumalaa, joka tekisi jotakin saadakseen kaikki ihmiset uskomaan häneen.
Jokainen kansa on keksinyt itselleen oman jumalan tai monta jumalaa.
Uskonto on kulttuurikohtainen
18
244
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikki uskovat omaansa ja kaikki ovat yhtä väärässä.
- Anonyymi
Homma menee vielä niin, että lestadiolaisen lapsesta tulee lestadiolainen, baptistin lapsesta baptisti, anglikaanin lapsesta anglikaaninen ja hellarin lapsesta hellari. Toki yhä useammasta nuoresta tulee lännessä uskonnoton tai ateisti. Tämäkin on kulttuurin vaikutusta.
- Anonyymi
Jahve on antanut kullekin kansalle oman jumalan. Häntä ei kiinnosta pakanat vaan ainoastaan Israel. Voidakseen pelastua on pakanan liityttävä Israelin pyhään jäännökseen.
- Anonyymi
Vastaansanomaton todiste siitä, että Jahve on vain yksi epäjumala muiden joukossa. Ei mikään koko maailman Jumala.
- Anonyymi
"Vastaansanomaton todiste siitä, että Jahve on vain yksi epäjumala muiden joukossa. Ei mikään koko maailman Jumala."
Eihän Raamatuussa tosiankaan väitetä, etteikö olisi muitakin jumalia.
Mutta se jahven kutkale on vaan niin narsistinen, ettei niitä muita saa palvoa.
Jotenkin trumpimainen luonne...
- Anonyymi
Mikäs luterilaisen juopon lapsesta mahtaa tulla, onko tutkittua faktaa#
- Anonyymi
Uskonnoton tai uskova luterilainen.
- Anonyymi
Ja rikollisten lapsesta tulee rikollinen. Syntisten lapsesta syntinen. Siihen sitä Jeesusta tarvitaan että periytyvät uskonnot ja muu syntisyys korvattaisiin todellisella uskolla Jeesukseen. Uskonnoissa ihminen yrittää kelvata jumalille. Uskossa Jeesukseen ihminen ei yritä kelvata, vaan tulee kelpaavaksi uskon perusteella.
- Anonyymi
Jahve ei ole tosiaan tehnyt mitään saadakseen pakanat uskomaan häneen ja Jeesukseen.
- Anonyymi
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesuksen kastekäsky koskia kaikkia kansoja.
Paavali ei kuulunut tuohon joukkoon. Hän oli Tarsolainen murhamies, joka ei kaihtanut valehtelemista. Eikä pitänyt sitä pahana tai syntinä ollenkaan, jos tarkoitus oli hyvä.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
Oikeat apostolit olivat oikeita pakanoiden apostoleita. Paavali oli jälkikäteen mukaan soluttaunut valheveikko, joka toi naisvihan silloisesta Turkista, mistä oli kotoisin.
- Anonyymi
Jenkkilahkot (Mormonit, Helluntailaiset,Jehovat) estävät, että heidän lapsista ei tulisi kristittyjä.
Mormoin Kirja, Moroni, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.
Kaikki Jenkkilahkot noudattaa tuota käskyä.- Anonyymi
Jumalattomia ja irstaita ihmisiä kristityksi kastetut ovat. Miksi kukaan hellareista haluaisi lapsilleen sellaista ?
- Anonyymi
Ilman ihmisen levittämää evankeliumia maailma ei tuntisi Jeesusta ja Jahvea. Israelin heimojumala ei ole itse tehnyt mitään tehdäkseen itsestään tunnetun.
- Anonyymi
Aabraham ei ollut israelilainen kun Jahve ilmestyi hänelle.
Jos katso mitä juutalaiset oppia koulussa tiedät että Muslimi ja Hindu ovat tosi rauha
- Anonyymi
Jos Jahven ja Jeesuksen totena pitäminen olisi tärkeää, niin toki Jumala olisi itse ilmestynyt kaikille kansoille. Mutta ei ole tehnyt mitään.
- Anonyymi
Tässä viestiketjussa on tällainen Raamatun jae:
"19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Käytännössä tämä alla oleva jae kumoaa tuon yllä mainitun kehoituksen. Se kieltää nimenomaan viemästä ja tuputtamasta kristinuskon opinkappaleita vieraisiin kulttuureihin:
Jeesuksen sanat ”Älkää antako koirille sitä mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä” (Matt. 7:6)- Anonyymi
Jeesus sanoi tulleensa vain Israelin heimon kadonneiden lampaiden vuoksi. Apostolit eivät ensin tienneet, että evankeliumia piti julistaa myös pakanoille. Kesti monta vuotta ennen kuin Pietari ensimmäisenä meni pakanoiden tykö. Apt. 10-11
Tämä on ristiriidassa evankeliumien lopun lähetyskäskyn kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379