Kuulkaa mitä Usko Toivonen opettaa!

Anonyymi-ap

Hän sanoo, että Vanhan testamentin aikana syntien anteeksisaamisen ehto oli uskoa Kristuksen heräävän kuolleista ja Israel uskoi niin!

Kas kun ei pitänyt vielä uskoa, että Jeesus Nasaretilainen on se Kristus!

Ja että ihminen ei voi pelastua, jos ei ole kuullut evankeliumia Jeesuksesta. No tätä hän ei sano, mutta kun ei vastaa niin pidän vastausta selvänä.

Voiko ihminen pelastua, jos ei ole kuullut evankeliumia Jeesuksesta?

127

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamattu kertoo. Ihmiset toistavat.

    • Anonyymi

      Mormoneilla samantyyppistä uskoa , että jo Vanhan liiton aikana piti uskoa Jeesukseen Kristukseen .

      • Anonyymi

        että jo Vanhan liiton aikana piti uskoa Jeesukseen Kristukseen .

        Kyllä se on paras tuo Kristuksen oppi,eli usko Rakkautteen !
        Ei lahkoihin,ei typeriin pujujiin pelosta.Kyllä ne on niin saatnan roistoja ja rahaa metsästävät jollekkin paska kirkolle.
        Näitä on käynyt vitun intiaaneja ovella ja lähtö käy yhä edelleen.
        Amerikasta tulee vain paskaa uskon muodossa.


    • Anonyymi

      Eihän se portto Rahabkaan ollut kuullut yhtään mitään mistään Jeesuksista.

      Jaak. 2:25

      Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

      Raamattu nimenomaa varoittaa luottamasta pelkkään omaan uskoonsa autuuden perusteena.

      Jaak.2:20
      "Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      • Anonyymi

        miksi yleensä puhutaan , että > olen usko - SSA , vaan olla Jeesukse -SSA.

        > olla Jeesuksessa <
        "Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä , jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa"
        Room: 8: 1

        eihän minun uskoni ole se varsinainen Jumalan antama pelastus Pojassaan JeesukseSSA
        KristukseSSA .

        "Kaikki te , jotka olette Kristukseen kastetut olette Kristuk -SEN päällenne pukeneet"
        ( eihän raamattu kehoita "pukeutuun" omaan uskooni . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi yleensä puhutaan , että > olen usko - SSA , vaan olla Jeesukse -SSA.

        > olla Jeesuksessa <
        "Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä , jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa"
        Room: 8: 1

        eihän minun uskoni ole se varsinainen Jumalan antama pelastus Pojassaan JeesukseSSA
        KristukseSSA .

        "Kaikki te , jotka olette Kristukseen kastetut olette Kristuk -SEN päällenne pukeneet"
        ( eihän raamattu kehoita "pukeutuun" omaan uskooni . . .

        Jeesuksen kuolema ja sovintoveri, ylösnousemuksen ja Pyhän Hengen osallisuus tulee osaksi vain Kristillisessä kasteessa, jossa se kaikki Jumalan pelastusteko tapahtuu.

        Room.6: 3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

        Kristillinen kaste on Jumalan armoteko, jossa syntinen ihminen puhdistetaan synnistä ja liitetään Kristuksen ruumiin jäseneksi ylösnousemusta varten.

        Tottakai helluntaisaatana pyrkii hajottamaan kristillisen yhden kasteen rikki ja hajalle erilaisiksi ja eri aikaisiksi kasteiksi ja rituaaleiksi, jotta Kristillinen yksi kaste, Ef.4:5 menettäisi merkityksensä ja tehtävänsä. Sitä se saatana tahtoo ja tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kuolema ja sovintoveri, ylösnousemuksen ja Pyhän Hengen osallisuus tulee osaksi vain Kristillisessä kasteessa, jossa se kaikki Jumalan pelastusteko tapahtuu.

        Room.6: 3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

        Kristillinen kaste on Jumalan armoteko, jossa syntinen ihminen puhdistetaan synnistä ja liitetään Kristuksen ruumiin jäseneksi ylösnousemusta varten.

        Tottakai helluntaisaatana pyrkii hajottamaan kristillisen yhden kasteen rikki ja hajalle erilaisiksi ja eri aikaisiksi kasteiksi ja rituaaleiksi, jotta Kristillinen yksi kaste, Ef.4:5 menettäisi merkityksensä ja tehtävänsä. Sitä se saatana tahtoo ja tekee.

        Parhami ja Olseni oli liitossa Sodoman kuninkaan kanssa kun sitä lahkoa perustivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami ja Olseni oli liitossa Sodoman kuninkaan kanssa kun sitä lahkoa perustivat.

        1. Moos. 14:21

        Ja Sodoman kuningas sanoi Abramille: "Anna minulle väki ja pidä sinä tavara".

        Parhami ja Olseni saivat molemmat syytteen sodomiasta nuorten poikien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi yleensä puhutaan , että > olen usko - SSA , vaan olla Jeesukse -SSA.

        > olla Jeesuksessa <
        "Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä , jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa"
        Room: 8: 1

        eihän minun uskoni ole se varsinainen Jumalan antama pelastus Pojassaan JeesukseSSA
        KristukseSSA .

        "Kaikki te , jotka olette Kristukseen kastetut olette Kristuk -SEN päällenne pukeneet"
        ( eihän raamattu kehoita "pukeutuun" omaan uskooni . . .

        Entä kuinka tämä näkyy?

        Kieltääkö Kristuksessa Jeesuksessa oleva Jeesuksen Kristuksen, jossa on?

        Näkyykö Kristukseen pukeminen syntielämän ja maailman menojen mukaan elämisenä?

        Vai kuinka se uusi vaellus Kristuksessa Jeesuksessa erottuu siitä vaelluksesta, joka oli ennen Kristuksen päälleen pukemista ja Kristuksessa olemiseen pääsyyn.

        Siis, tähän?

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

        14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
        15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi. ( 1Piet 1)

        Tämähän on kuvaus ennen Kristuksen päällensä pukemista.

        Kuinka oma todistuksesi on siitä mahdollisesta muutoksesta ennen Kristuksen päällesi pukemisen ajastasi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä kuinka tämä näkyy?

        Kieltääkö Kristuksessa Jeesuksessa oleva Jeesuksen Kristuksen, jossa on?

        Näkyykö Kristukseen pukeminen syntielämän ja maailman menojen mukaan elämisenä?

        Vai kuinka se uusi vaellus Kristuksessa Jeesuksessa erottuu siitä vaelluksesta, joka oli ennen Kristuksen päälleen pukemista ja Kristuksessa olemiseen pääsyyn.

        Siis, tähän?

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

        14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
        15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi. ( 1Piet 1)

        Tämähän on kuvaus ennen Kristuksen päällensä pukemista.

        Kuinka oma todistuksesi on siitä mahdollisesta muutoksesta ennen Kristuksen päällesi pukemisen ajastasi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Kristus OTTI ("puki päällensä") MEIDÄN SYNTIMME .

        "Hän , joka kantoi MAAILMAN synnin"
        "joka on KAIKKIEN ihmisten Vapahtaja , ja VARSINKIN uskovien"
        1 Tim: 4: 10

        helluntailaisten "raamattu ,
        "joka on kaikkien ihmisten Vapahtaja , ja AINOSTAAN uskovien " ,
        niinkö , Usko Toivonen ?

        helluntailaisten opetuksen mukaan kaikkien pitäisi olla HEIDÄN (helluntailaisuuden)
        kaltaisia , > niinkö , Usko Toivonen ?
        Jeesukselle kelpaa ainoastaan syntinen ihminen , joka TUNNUSTAA syntisyytensä ,
        syntisyys > perisynti , jonka helluntailainen KIELTÄÄ ! , > joka tunnustaa . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristus OTTI ("puki päällensä") MEIDÄN SYNTIMME .

        "Hän , joka kantoi MAAILMAN synnin"
        "joka on KAIKKIEN ihmisten Vapahtaja , ja VARSINKIN uskovien"
        1 Tim: 4: 10

        helluntailaisten "raamattu ,
        "joka on kaikkien ihmisten Vapahtaja , ja AINOSTAAN uskovien " ,
        niinkö , Usko Toivonen ?

        helluntailaisten opetuksen mukaan kaikkien pitäisi olla HEIDÄN (helluntailaisuuden)
        kaltaisia , > niinkö , Usko Toivonen ?
        Jeesukselle kelpaa ainoastaan syntinen ihminen , joka TUNNUSTAA syntisyytensä ,
        syntisyys > perisynti , jonka helluntailainen KIELTÄÄ ! , > joka tunnustaa . . .

        Uskovan tunniste on Raamatussa ilmoitettu, liittyen Jeesuksen pyhien vainoihin.

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        (Apt 9)

        Saulus vainotessaan Jumalan seurakuntaa, miehiä ja naisia, joita voisi vangita ja kuljettaa Jersalemiin tuhottaviksi.

        Sai ylipapeilta kirjeen, jonka perusteella voisi vangita kirjeeseen merkityn tunnisteen perusteella Jeesukseen uskovat.

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ..
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 9)

        Uskovat, Jeesuksen pyhät, tunnistettiin siitä, että he huusivat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Ja Raamatun ilmoitus todistaa, ettei kukaan voi avuksensa huutaa sitä, johon ei usko.

        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
        ( Room 10)

        Nämä olivat riisuneet pois vanhan ihmisensä syntielämän ja syntyneet uudesti ylhäältä uskon kautta, kuultuaan pelastuksen evankeliumin.

        Usko tulee kuulemisesta.

        17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. ( Room 3)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Onkohan tässä nyt kysymys jostakin sellaisesta, että on tartuttu yhteen kommenttiin, jonka perusteella annetaan oman mielen mukainen todistus, mikä ei ole koko totuus.

      Tuossa keskusteussa oli kysymys siitä, että onko Vanhan Testamentin kirjoituksissa ilmoitettu tulevasta pelastajasta.

      Ja Israelilla oli siitä tieto Herran profeettojen kautta annettuna.

      Jeesus mm. sanoo Nikodeemukselle, että koska olet Israelin opettaja, nin kuinka et voi tietää.

      1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
      .
      8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
      9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
      10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!

      Tieto siis oli.

      Tieto oli opettajien hallussa ja vastuulla, kirjanoppineiden vastuulla.

      Opetuslapset eivät olleet kirjanoppineita, kansan opettajia, vaan ihan tavallisia miehiä, oppimattomia, kuten Raamattu sen ilmoittaa.

      Jeesus imoitti opetuslapsilleen tulevan kärsimyksensä syntisten puolesta vain hieman ennen ristiinnaulitsemistaan.

      Osa hallitusmiehistäkin uskoi Jeesuksen olevan luvattu pelastaja, Messias, mutta heille oli tärkeämpää ajallinen, ihmiskunniansa.

      42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi.
      43 Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
      ( Joh 12)

      Kysymykseesi olen vastannut Raamatun ilmoituksella:

      14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
      15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
      16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan. ( Room 2)

      Jeesus ilmoittaa:

      8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
      ( Matt 5)

      Raamattu ilmoittaa myös lain kautta tulevasta vanhurskaudesta, eli omana saavutuksena saatavasta omavanhurskaudesta. Silloin ei ole kysymys siitä, onko kuullut evankeliumin Jeesuksesta syntien sovittajana.

      8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
      9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella ( Fil 3)

      Tämä siis esim. mitä Raamatun ilmoituksessa on ilmoitettu.

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Et sinä mitään ole vastannut.

        Voiko ihminen pelastua, jos ei ole kuullut evankeliumia Jeesuksesta?

        Pitikö Vanhan testamentin aikana uskoa evankeliumi Jeesuksesta saadakseen synnit anteeksi?

        Tiedämme jälkimmäiseen kysymykseen vastauksen: ei pitänyt.

        Nyt on siis eri ehto syntien anteeksisaamiselle kuin silloin.

        Ylipäätään jonkin tarinan totena pitäminen pelastumisen ehtona on väärämielistä ja typerä on se, joka tuollaista väittää.

        Evankeliumi on tosiaan hullutus, typerää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä mitään ole vastannut.

        Voiko ihminen pelastua, jos ei ole kuullut evankeliumia Jeesuksesta?

        Pitikö Vanhan testamentin aikana uskoa evankeliumi Jeesuksesta saadakseen synnit anteeksi?

        Tiedämme jälkimmäiseen kysymykseen vastauksen: ei pitänyt.

        Nyt on siis eri ehto syntien anteeksisaamiselle kuin silloin.

        Ylipäätään jonkin tarinan totena pitäminen pelastumisen ehtona on väärämielistä ja typerä on se, joka tuollaista väittää.

        Evankeliumi on tosiaan hullutus, typerää.

        Ok. Jos sinä et hyväksy Raamatun ilmoitusta vastaukseksi, niin sitten et.

        Mitäpä tässä sitten enää keskustelemaan.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Nikodemus mene tapaamaan Jeesusta tämän Jordanilla tapahtuneen kasteen jälkeen kyselemään kasteen merkitystä.

      Nikomemus oli Johanneksen uskonveli, Juutalainen, jolle Jeesuksen ei tarvinnut keksiä mitään vertauskuvia, vaan hän puhui suoraan kuin mies miehelle, kun Jeesus vastasi Nikodemukselle kasteen merkityksestä näin:

      Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"

      Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

      Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

      Jeesuksen käyttämä sana "vesi" tarkoittaa alkukielen mukaan tavallista eli luonnollista vettä, engl. "primary element"

      Joh. 16:29

      Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

      • Anonyymi

        2. Piet. 3:5

        Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

        Kaste on Jumalan tekemä luomistapahtuma, missä Jumala luo syntiinlankeemuksessa pilalle menneen ihmisen uudeksi sanansa voimalla (ylhäältä) vedestä ja Hengestä.

        Jumalan Henki liikkuu vetten yllä. Ei missän kuivissa erämaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Piet. 3:5

        Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

        Kaste on Jumalan tekemä luomistapahtuma, missä Jumala luo syntiinlankeemuksessa pilalle menneen ihmisen uudeksi sanansa voimalla (ylhäältä) vedestä ja Hengestä.

        Jumalan Henki liikkuu vetten yllä. Ei missän kuivissa erämaista.

        Jeesus pitä kastaa kaikkien muiden ihmisten tavoin, jotta hänen kohdallaankin täytettiin kaikki vanhurskaus.

        Matt. 3:16

        Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.

        Hepr. 1:5

        Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.


      • Anonyymi

        Niin, missä on se osa, missä Jeesus ilmoittaa, kuinka voi saada Hengen?

        Nikodeemushan oikein erikseen sitä kysyi.

        Vedestä ja Hengestä, tässä opetus Hengestä:

        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        ( Joh 3)

        Kykenetkö kertomaan, miksi et koskaan ota Jeesuksen opetusta Hengestä mukaan, kun on kysymys ylhäältä uudesti syntymisestä?

        Eihän kukaan tietoisesti halua estää Jeesuksen opetusta aiheesta?
        Vai mikä syy siihen voisi olle, että Jeesuksen ei sallita noita sanoja lausua?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus pitä kastaa kaikkien muiden ihmisten tavoin, jotta hänen kohdallaankin täytettiin kaikki vanhurskaus.

        Matt. 3:16

        Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.

        Hepr. 1:5

        Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.

        Vanhimmat argeologiset piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastetta Jordanilla.
        Jeesus seisoo matalassa vedessä ja on kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle. Pyhä Henki tulee pään päälle, (ei alaraajojen päälle, kuten hellarit opettaa.)

        Jordanilla kasteita tehtiin turvallisesti matalassa joen ylityspaikassa, jossa joki voitiin ylittää kävellen molempiin suuntiin. Ihmisiä tuli kävellen joen toiselta puolelt katsomaan kastetoimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhimmat argeologiset piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastetta Jordanilla.
        Jeesus seisoo matalassa vedessä ja on kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle. Pyhä Henki tulee pään päälle, (ei alaraajojen päälle, kuten hellarit opettaa.)

        Jordanilla kasteita tehtiin turvallisesti matalassa joen ylityspaikassa, jossa joki voitiin ylittää kävellen molempiin suuntiin. Ihmisiä tuli kävellen joen toiselta puolelt katsomaan kastetoimintaa.

        No, tuohan esille jokin niistä piirroksista?

        Ei Johannes Kastaja kököttänyt millään kivipaadella tai rantakalliolla kastaessaan ihmisiä.

        Kykenetkö kertomaan, miksi et koskaan ota Jeesuksen opetusta Hengestä mukaan, kun on kysymys ylhäältä uudesti syntymisestä?

        Eihän kukaan tietoisesti halua estää Jeesuksen opetusta aiheesta?
        Vai mikä syy siihen voisi olle, että Jeesuksen ei sallita noita sanoja lausua?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tuohan esille jokin niistä piirroksista?

        Ei Johannes Kastaja kököttänyt millään kivipaadella tai rantakalliolla kastaessaan ihmisiä.

        Kykenetkö kertomaan, miksi et koskaan ota Jeesuksen opetusta Hengestä mukaan, kun on kysymys ylhäältä uudesti syntymisestä?

        Eihän kukaan tietoisesti halua estää Jeesuksen opetusta aiheesta?
        Vai mikä syy siihen voisi olle, että Jeesuksen ei sallita noita sanoja lausua?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        helluntailaisuuden uudestisyntyminen tapahtuu "lihassa " , joka ei peri taivasten valtakuntaa . . .

        "teidän elämänne on KÄTKETTYNÄ Kristuksen kanssa Jumalassa . Kun Kristus teidän
        elämänne ilmestyy , SILLOIN tekin hänen kanssaan ilmestytte KIRKKAUDESSA "
        Kol: 3 : 3-4

        raamatullinen uudestisyntymä EI ole NÄKYVÄÄ .
        "Ei Jumalan valtakunta tulle NÄHTÄVÄLLÄ tavalla" Luuk: 17: 21

        helluntailainen katsoo MAALLISIN silmin ja IHMISIIN , eivät Kristukseen .
        > maallisin silmin , > "liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa" 1 Kor : 15


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuuden uudestisyntyminen tapahtuu "lihassa " , joka ei peri taivasten valtakuntaa . . .

        "teidän elämänne on KÄTKETTYNÄ Kristuksen kanssa Jumalassa . Kun Kristus teidän
        elämänne ilmestyy , SILLOIN tekin hänen kanssaan ilmestytte KIRKKAUDESSA "
        Kol: 3 : 3-4

        raamatullinen uudestisyntymä EI ole NÄKYVÄÄ .
        "Ei Jumalan valtakunta tulle NÄHTÄVÄLLÄ tavalla" Luuk: 17: 21

        helluntailainen katsoo MAALLISIN silmin ja IHMISIIN , eivät Kristukseen .
        > maallisin silmin , > "liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa" 1 Kor : 15

        Kirjoitat opistasi käsin, et siitä mitäRaamattu ilmoittaa.

        Pyysin sitä piirosta, ei näy, ei kuulu.
        Pyysin todistamaan, kuinka se näkyy, kun pukee päällensä Kristuksen.
        Kysyin, kuinka elämä muuttuu, kun on Kristuksessa, verrattuna siihen, kun ei vielä ollut Kristuksessa?
        Kysyin, miksi ette anna sijaa Jeesuksen opetukselle Nikodeemuksen kysymykseen Hengestä?

        Vastauksia ei saa, miksi?

        Kolossalaiset tiedettiin uskoviksi, heidän tiedettiin ottaneen omakseen Jeesuksen Kristuksen, kun olivat saaneet kuulla evankeliumin sanan.

        Ei ne Kolossalaiset olleet salaisia, eikö kätkettyjä maailmalta.

        Olisihan se kumma peruste uskovasta, Jeesuksen pyhästä, jos hän ei olisi valona ja suolana.

        2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme!
        3 Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,
        4 sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;
        5 me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
        6 joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
        7 niinkuin te sen opitte Epafraalta, meidän rakkaalta kanssapalvelijaltamme, joka on uskollinen Kristuksen palvelija teidän hyväksenne.
        ( Kol 1)

        6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
        7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. ( Kol 2)

        21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut. ( Kol 1)

        Jos te vain ... pysytte uskossa.

        Uuudestisyntymisen hetki ei ole näkyvää, mutta sen vaikutus tulee vakisinkin näkyväksi.

        Onhan kysymys jumalisen elämän alkamisesta.

        Sen vuoksi on alkuseurakunnan ajoista alkaen vainottu uskovia, Jeesuksen pyhiä.

        12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi. ( 2Tim 3)

        Katsotaan vielä tämä asia Raamatun ilmoituksesta, ilman opillista sensuuria.

        1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
        2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
        3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
        4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.

        Vanha elämä.

        5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.

        Uusi elämä Kristuksessa.

        8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
        12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
        13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
        14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
        15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset. ( Kol 3)

        Uudestisyntymässä riisutaan pois vanha ihminen, joka tunnistetaan lihan teoista.
        Haureuden teot, himot, jne..

        Vanha syntielämässä vaeltaminen jää taakse, kun uudestisyntymässä tapahtuu pukeutuminen uuteen, Kristukseen, silloin ihminen alkaa muuttumaan kohti Kristuksen kaltaisuutta.

        On siis selkeästi havaittavissa, onko tämä saanut tapahtua.

        Uudestisyntymisen hetki on ikään kuin merkkipaalu, vanha ihmisen riisuminen tekoineen jää taakse ja uusi ihminen Kristukseen pukeutuneena tulee sijaan

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat opistasi käsin, et siitä mitäRaamattu ilmoittaa.

        Pyysin sitä piirosta, ei näy, ei kuulu.
        Pyysin todistamaan, kuinka se näkyy, kun pukee päällensä Kristuksen.
        Kysyin, kuinka elämä muuttuu, kun on Kristuksessa, verrattuna siihen, kun ei vielä ollut Kristuksessa?
        Kysyin, miksi ette anna sijaa Jeesuksen opetukselle Nikodeemuksen kysymykseen Hengestä?

        Vastauksia ei saa, miksi?

        Kolossalaiset tiedettiin uskoviksi, heidän tiedettiin ottaneen omakseen Jeesuksen Kristuksen, kun olivat saaneet kuulla evankeliumin sanan.

        Ei ne Kolossalaiset olleet salaisia, eikö kätkettyjä maailmalta.

        Olisihan se kumma peruste uskovasta, Jeesuksen pyhästä, jos hän ei olisi valona ja suolana.

        2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme!
        3 Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,
        4 sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;
        5 me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
        6 joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
        7 niinkuin te sen opitte Epafraalta, meidän rakkaalta kanssapalvelijaltamme, joka on uskollinen Kristuksen palvelija teidän hyväksenne.
        ( Kol 1)

        6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
        7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. ( Kol 2)

        21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut. ( Kol 1)

        Jos te vain ... pysytte uskossa.

        Uuudestisyntymisen hetki ei ole näkyvää, mutta sen vaikutus tulee vakisinkin näkyväksi.

        Onhan kysymys jumalisen elämän alkamisesta.

        Sen vuoksi on alkuseurakunnan ajoista alkaen vainottu uskovia, Jeesuksen pyhiä.

        12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi. ( 2Tim 3)

        Katsotaan vielä tämä asia Raamatun ilmoituksesta, ilman opillista sensuuria.

        1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
        2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
        3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
        4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.

        Vanha elämä.

        5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.

        Uusi elämä Kristuksessa.

        8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
        12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
        13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
        14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
        15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset. ( Kol 3)

        Uudestisyntymässä riisutaan pois vanha ihminen, joka tunnistetaan lihan teoista.
        Haureuden teot, himot, jne..

        Vanha syntielämässä vaeltaminen jää taakse, kun uudestisyntymässä tapahtuu pukeutuminen uuteen, Kristukseen, silloin ihminen alkaa muuttumaan kohti Kristuksen kaltaisuutta.

        On siis selkeästi havaittavissa, onko tämä saanut tapahtua.

        Uudestisyntymisen hetki on ikään kuin merkkipaalu, vanha ihmisen riisuminen tekoineen jää taakse ja uusi ihminen Kristukseen pukeutuneena tulee sijaan

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        kiellät raamatun sanan , et siis usko !

        Jeesus Kristus , Jumalan Poika sanoo:
        "Ei Jumalan valtakunta tule NÄHTÄVÄLLÄ tavalla " Luuk: 17: 21
        "teidän elämänne on KÄTKETTYNÄ Kristuksen kanssa Jumalassa" Kol: 3 : 3

        Uuden testamentin opetuskirjeet ,
        "Tämä SALAISUUS on suuri , SUURI , minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa "
        Ef: 5 : 32

        vielä raamatun opetuskirjeet , / kirjoitettu ,
        "Olkoon mielenne siinä mikä YLHÄÄLLÄ on , älköön siihen , mikä on maan päällä."
        Kol: 3 : 2
        hengellisesti , "mielenne siinä , mikä ylhäällä on"

        helluntailainen itsekin myöntää sen , että katsoo pelkästään maallisiin , ja Jeesus on
        siellä ehdollistettu ja sekin ainoastaan maallisin silmin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiellät raamatun sanan , et siis usko !

        Jeesus Kristus , Jumalan Poika sanoo:
        "Ei Jumalan valtakunta tule NÄHTÄVÄLLÄ tavalla " Luuk: 17: 21
        "teidän elämänne on KÄTKETTYNÄ Kristuksen kanssa Jumalassa" Kol: 3 : 3

        Uuden testamentin opetuskirjeet ,
        "Tämä SALAISUUS on suuri , SUURI , minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa "
        Ef: 5 : 32

        vielä raamatun opetuskirjeet , / kirjoitettu ,
        "Olkoon mielenne siinä mikä YLHÄÄLLÄ on , älköön siihen , mikä on maan päällä."
        Kol: 3 : 2
        hengellisesti , "mielenne siinä , mikä ylhäällä on"

        helluntailainen itsekin myöntää sen , että katsoo pelkästään maallisiin , ja Jeesus on
        siellä ehdollistettu ja sekin ainoastaan maallisin silmin .

        En kiellä Raamatun ilmoitusta, kuten yhdessä äsken katsoimme esim. tuota Kolossalaiskirjeen kohtaa.

        Katsotaan vielä uudestaan tämä asia Raamatun ilmoituksesta, ilman opillista sensuuria.

        1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
        2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
        3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
        4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.

        Vanha elämä:

        5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.

        Uusi elämä Kristuksessa.

        8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        (Kol 3)

        Ei siis tarvitse puhua valhetta toisista, jos pitäytyy Raamatun ilmoituksen kautta saatuun totuuteen.

        Se on ilmeinen muutos uudestisyntymässä, Pyhän Hengen uudsituksessa.

        Kun ennen haureutta harjoittanut, himojen villitsemä, saastainen elämä jää taakse ja uudestisyntynyt Pyhän Hengen johdattamana alkaa uudessa vaelluksessaan uutta elämää.

        Haluatko sinä tuon kieltää?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Paavalin oppien mukaan koko Israelin 2 milj.kansa (lapset vanhempien sylissä) saivat kasteen ja Jeesuksen Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. Mutta kasteesta hän käyttää nimeä kaste Moosekseen, joka oli Jeesuksen esikuva erämaavalluksen aikana, kohti luvattua maantieteellistä maata, jonne Mooseskaan ei päässyt, vaan jäi rajalle kun löi Kalliota kaksi kertaa (vrt. anabaptismi, joka on kaksi kertaa kastamista). Kaste on vain Yksi Jumalan armoteko, jota ihminen ei voi uusia, Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma, hen on numeraali yksi, ett, one.

      1.Kor.10

      1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
      2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
      3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
      4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

      • Anonyymi

        Mutta mitään Kristusoppia heille ei opetettu eikä vaadittu mitään uskontunnustuksia kasteen edellä. Eihän se kaste muuten armoa olisikaan, jos se ihmismielen tekoja edellyttäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mitään Kristusoppia heille ei opetettu eikä vaadittu mitään uskontunnustuksia kasteen edellä. Eihän se kaste muuten armoa olisikaan, jos se ihmismielen tekoja edellyttäisi.

        Raaamatussa upottaminen liittyy aina johonkin pahaan.

        Egyptin sotajoukot yrittivät matkia Isealin kansan kaste/vesi-ihmettä huonolla menestyksellä. Heidä upotettiin meren pohjaan.

        Samoin pienten lapsien ja Jeesukseen uskovien lapsien viettelijät ja vauvoilta (brephos) kasteen estävät lahkolaiset upotetaan meren pohjaan.

        Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mitään Kristusoppia heille ei opetettu eikä vaadittu mitään uskontunnustuksia kasteen edellä. Eihän se kaste muuten armoa olisikaan, jos se ihmismielen tekoja edellyttäisi.

        ja helluntailainen toitottaa ainoastaan , > oletko USKOSSA , vastaan heille:
        olen KRISTUKSESSA > kristitty .

        suurempi on KRISTUS "aina ja iankaikkisesti " kuin minun uskoni , eihän kastettakaan
        anneta , >>> kastan sinut USKOOSI <<< . . .

        kaste annetaan :
        > Isän JA Pojan JA Pyhän Hengen NIMEEN" ( ei minun uskoni nimeen !!)
        yön ja päivän ero on uskoa todellisesti Kristuksen , kuin uskoa "omaan uskoon . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja helluntailainen toitottaa ainoastaan , > oletko USKOSSA , vastaan heille:
        olen KRISTUKSESSA > kristitty .

        suurempi on KRISTUS "aina ja iankaikkisesti " kuin minun uskoni , eihän kastettakaan
        anneta , >>> kastan sinut USKOOSI <<< . . .

        kaste annetaan :
        > Isän JA Pojan JA Pyhän Hengen NIMEEN" ( ei minun uskoni nimeen !!)
        yön ja päivän ero on uskoa todellisesti Kristuksen , kuin uskoa "omaan uskoon . . .

        Kristuksessa oleva elää jumalisesti.

        Ja jumalinen elämä edellyttää Jumalan armon vastaanottamista uskon kautta.

        Onko siis kenelläkään oikeutta mitätöidä se todistus uskosta, mikä on Raamatun ilmoituksessa.

        Jos siltä tuntuu, niin mistä se johtuu?

        Yksi syy saattaa olla oppi, joka jostakin tietystä syystä ei kärsi Raamatun ilmoituksen todistusta uskosta.

        Jeesuksen sanan lupaukset siitä, että Häneen uskomalla saa Pyhän Hengen, synnit anteeksi, perintöosan pyhitettyjen joukossa, iankaikkisen elämän, pidetään piilossa.

        Kuten Jeesuksen opetus uudesti syntymiseen ylhäältä liittyvään opetukseen Hengestä.

        Miksi on sellainen oppi, mikä ei kärsi uskon merkitystä Jumalan kutsuun vastaamisessa evankeliumin, sovituksen sanan, kuuemisen kautta?

        Kaste ei ole uskon keskiössä, vaan Jumalan suuri pelastus Jeesuksessa Kristuksessa, armoistuimena usko Jeesukseen sovitus vereen.

        Mutta, miksi uskon merkitys puuttuu jostakin opista, että sitä vastaan pitää oikein hyökätä päivästä toiseen?

        Miksi Raamatun ilmoitusta ei saisi pitää esillä totuudessa?
        Miksi rakkaus totuuteen uskon merkituýksestä ei saa olla läsnä?

        Efesolaiset olivat tulleet uskoon kuultuaan pelastuksensa evankeliumin.

        1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
        ..
        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

        Totuuden sanan kuultuaan.

        Ja tuon totuuden sanan vaikutuksesta he olivat tulleet uskoon, se oli totta heille.
        Myös Pyhä Henki uskoviksi tulleille sinetiksi perintöosasta.

        Usko on siis totuuden sanalla vahvistettu.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristuksessa oleva elää jumalisesti.

        Ja jumalinen elämä edellyttää Jumalan armon vastaanottamista uskon kautta.

        Onko siis kenelläkään oikeutta mitätöidä se todistus uskosta, mikä on Raamatun ilmoituksessa.

        Jos siltä tuntuu, niin mistä se johtuu?

        Yksi syy saattaa olla oppi, joka jostakin tietystä syystä ei kärsi Raamatun ilmoituksen todistusta uskosta.

        Jeesuksen sanan lupaukset siitä, että Häneen uskomalla saa Pyhän Hengen, synnit anteeksi, perintöosan pyhitettyjen joukossa, iankaikkisen elämän, pidetään piilossa.

        Kuten Jeesuksen opetus uudesti syntymiseen ylhäältä liittyvään opetukseen Hengestä.

        Miksi on sellainen oppi, mikä ei kärsi uskon merkitystä Jumalan kutsuun vastaamisessa evankeliumin, sovituksen sanan, kuuemisen kautta?

        Kaste ei ole uskon keskiössä, vaan Jumalan suuri pelastus Jeesuksessa Kristuksessa, armoistuimena usko Jeesukseen sovitus vereen.

        Mutta, miksi uskon merkitys puuttuu jostakin opista, että sitä vastaan pitää oikein hyökätä päivästä toiseen?

        Miksi Raamatun ilmoitusta ei saisi pitää esillä totuudessa?
        Miksi rakkaus totuuteen uskon merkituýksestä ei saa olla läsnä?

        Efesolaiset olivat tulleet uskoon kuultuaan pelastuksensa evankeliumin.

        1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
        ..
        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

        Totuuden sanan kuultuaan.

        Ja tuon totuuden sanan vaikutuksesta he olivat tulleet uskoon, se oli totta heille.
        Myös Pyhä Henki uskoviksi tulleille sinetiksi perintöosasta.

        Usko on siis totuuden sanalla vahvistettu.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Parhami ja Olseni eli kovin jumalaisti, koska olivat saaneet helluntailaisten henkikasteen.

        Molemmat miehet vietiin vankilaan sodomiasta.

        Olseni homosteli nuorten seurakunna poikien kanssa 14 vuotta eikä kukaan puuttunut asiaan mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami ja Olseni eli kovin jumalaisti, koska olivat saaneet helluntailaisten henkikasteen.

        Molemmat miehet vietiin vankilaan sodomiasta.

        Olseni homosteli nuorten seurakunna poikien kanssa 14 vuotta eikä kukaan puuttunut asiaan mitenkään.

        Se ei muuta Raamatun ilmoitusta miksikään.

        Eikä vastaa asettamiini kysymyksiin.

        Kristuksessa oleva elää jumalisesti.

        Ja jumalinen elämä edellyttää Jumalan armon vastaanottamista uskon kautta.

        Onko siis kenelläkään oikeutta mitätöidä se todistus uskosta, mikä on Raamatun ilmoituksessa?

        Jos siltä tuntuu, niin mistä se johtuu?

        Jeesuksen sanan lupaukset siitä, että Häneen uskomalla saa Pyhän Hengen, synnit anteeksi, perintöosan pyhitettyjen joukossa, iankaikkisen elämän, pidetään piilossa.

        Kuten Jeesuksen opetus uudesti syntymiseen ylhäältä liittyvään opetukseen Hengestä.

        Miksi on sellainen oppi, mikä ei kärsi uskon merkitystä Jumalan kutsuun vastaamisessa evankeliumin, sovituksen sanan, kuulemisen kautta?

        Mutta, miksi uskon merkitys puuttuu jostakin opista, että sitä vastaan pitää oikein hyökätä päivästä toiseen?

        Miksi Raamatun ilmoitusta ei saisi pitää esillä totuudessa?
        Miksi rakkaus totuuteen uskon merkituýksestä ei saa olla läsnä?

        Efesolaiset olivat tulleet uskoon kuultuaan pelastuksensa evankeliumin.

        1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
        ..
        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

        Totuuden sanan kuultuaan.

        Ja tuon totuuden sanan vaikutuksesta he olivat tulleet uskoon, se oli totta heille.
        Myös Pyhä Henki uskoviksi tulleille sinetiksi perintöosasta.

        Usko on siis totuuden sanalla vahvistettu.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Nämä asiat minua ärsyttävät ja karkoittivat minut helluntaikirkosta; tekopyhyys, itsekkysja ahneus.

      • Anonyymi

        Helluntailaisissa on paha ylpeyden henki. Ne pilkkaa perinteisiä kristittyjä.

        Helluntailaiset korottavat oman uskonsa kaiken yläpuolelle. He hokevat, että heidän oma usko heidät pelastaa.

        Ylpeys on kuolemansynti, mikä vie helluntailaiset kerran kuumille kiville.

        Fariseukset olivat samalla tavalla tosiuskovaisia, jotka menivät Jordanille saamaan sitä näyttävää uskovien upotuskastetta.

        Tarjolla oli vain katuvien syntisten kaste, niin Johannes ei kastanut lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisissa on paha ylpeyden henki. Ne pilkkaa perinteisiä kristittyjä.

        Helluntailaiset korottavat oman uskonsa kaiken yläpuolelle. He hokevat, että heidän oma usko heidät pelastaa.

        Ylpeys on kuolemansynti, mikä vie helluntailaiset kerran kuumille kiville.

        Fariseukset olivat samalla tavalla tosiuskovaisia, jotka menivät Jordanille saamaan sitä näyttävää uskovien upotuskastetta.

        Tarjolla oli vain katuvien syntisten kaste, niin Johannes ei kastanut lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.

        edelleenkin : Kristuksessa on pelastus , eikä minun uskoni PELASTUS ,
        helluntailaisuus ei sitä eroa ole huomannut .

        Jumalan Poika Jeesus Kristus .
        "Sentähden Jumala onkin hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen , kaikkia
        muita nimiä korkeamman " Fil: 2 : 9

        helluntailaisen SUURI NIMI on ; >>> minun uskoni <<< , joka ei ole edes mikään NIMI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        edelleenkin : Kristuksessa on pelastus , eikä minun uskoni PELASTUS ,
        helluntailaisuus ei sitä eroa ole huomannut .

        Jumalan Poika Jeesus Kristus .
        "Sentähden Jumala onkin hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen , kaikkia
        muita nimiä korkeamman " Fil: 2 : 9

        helluntailaisen SUURI NIMI on ; >>> minun uskoni <<< , joka ei ole edes mikään NIMI.

        Tämä sana on varma:

        14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)

        Usko - iankaikkinen elämä.

        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. ( Joh 3)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sana on varma:

        14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)

        Usko - iankaikkinen elämä.

        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. ( Joh 3)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        kunpa Uskot Toivonenkin , YLENTÄISI Ihmisen Pojan .
        vaan Usko Toivonen ylentää (tai alentaa) ihmisen uskon . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kunpa Uskot Toivonenkin , YLENTÄISI Ihmisen Pojan .
        vaan Usko Toivonen ylentää (tai alentaa) ihmisen uskon . . .

        1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus
        2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme!
        3 Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,
        4 sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;
        5 me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
        6 joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
        7 niinkuin te sen opitte Epafraalta, meidän rakkaalta kanssapalvelijaltamme, joka on uskollinen Kristuksen palvelija teidän hyväksenne
        ( Kol 1)

        Usko tulee kuulemisesta.

        " Josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa, joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa"

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus
        2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme!
        3 Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,
        4 sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;
        5 me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
        6 joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
        7 niinkuin te sen opitte Epafraalta, meidän rakkaalta kanssapalvelijaltamme, joka on uskollinen Kristuksen palvelija teidän hyväksenne
        ( Kol 1)

        Usko tulee kuulemisesta.

        " Josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa, joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa"

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        helluntailainen kyllä jäljentää raamattua "kiitettävästi" , vaikka ei LÖYDÄ :

        "Te tutkitte kirjoituksia , sillä teillä on mielestänne NIISSÄ ELÄMÄ , ja ne juuri
        todistavat minusta" Joh: 5: 39

        Usko Toivoselta kysyttiin , "ylentääkö HÄN Ihmisen Pojan",
        niin Usko Toivonen vastaa raamatun kirjeellä , jonka Paavali lähettänyt kolossalaisille . .
        Usko Toivoselle , "teillä on mielestänne niissä elämä . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sana on varma:

        14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)

        Usko - iankaikkinen elämä.

        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. ( Joh 3)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        siinä jo lipsuu oppi "olisi" että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.

        Paavali oli itse murhamies, niin hän yritti häivyttää tekojen merkityksen kokonaan pois pelastuksen asiana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailainen kyllä jäljentää raamattua "kiitettävästi" , vaikka ei LÖYDÄ :

        "Te tutkitte kirjoituksia , sillä teillä on mielestänne NIISSÄ ELÄMÄ , ja ne juuri
        todistavat minusta" Joh: 5: 39

        Usko Toivoselta kysyttiin , "ylentääkö HÄN Ihmisen Pojan",
        niin Usko Toivonen vastaa raamatun kirjeellä , jonka Paavali lähettänyt kolossalaisille . .
        Usko Toivoselle , "teillä on mielestänne niissä elämä . . .

        Tottakai Raamatun ilmoitukseen tulee peilata kaikki. Koetella opit.

        Ihmisen Poika on antanut itsensä ylennettäväksi, ristiinnaulittavaksi syntiemme tähden jo n. 2000 vuotta sitten.

        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        ( Joh 3)

        Tämähän Uuden Liiton keskeinen sanoma ja juuri tässä sanomassa on elämä ja todistus Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        Ja miksi tässä on elämä?

        Koska ilman Henkeä, ei voi tapahtua uudestisyntymistä ylhäältä.
        Tämä tekstihän on osa Jeesuksen opetusta Nikodeemukselle Hengestä, liittyen siihen, että uudesti syntyminen on vedestä ja Hengestä.

        Ja tottakai Kolossalaisista osa tuli uskoon kuultuaan tuon sanoman ja olivat siten Kristuksessa.

        2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme!
        3 Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,
        4 sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;
        5 me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
        6 joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
        7 niinkuin te sen opitte Epafraalta, meidän rakkaalta kanssapalvelijaltamme, joka on uskollinen Kristuksen palvelija teidän hyväksenne ( Kol 1)

        Näetkö siinä jotain ongelmaa tai ristiriitaa, että pelastuksen evankeliumin kuuleminen vaikutti uskoon tulemisen ja pyhityksen, Pyhän Hengen saamisen.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Aloittaja voisi laittaa linkin väittämiinsä U. T:n "harhaoppeihin". Muutoin on valhrtta js kunnianloukkausta.

      Jeesus syntyi Isästä ennen aikojen alkua, Hän On Herra Sebaot, sotajoukkojen Herra.

      VT ei suoraan tunnusta kolminaisuutta, eikä tietenkään Jeesusta nimeltä, vaikka Hän salaisesti onkin läsnä jo VT:n kirjoituksissa. Siksi kristityt lukevatkin myös VT:a. Näemme Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan sanan ja vaikutuksen myös VT:n kirjoituksissa.

      Tämän Jumalan Henki hallitsee Raamatun sanaa. Esim. psalmeissa voi nähdä ja lukea Isän ja Pojan sanan. "Herra sanoi minun Herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä..."" Aito, hengellinen juutalainen tunsi hengessään Kolminaisuuden toiminnan, vaikkei osannut Häntä näin nimetä. Jeesusta vastaan hyökänneet fariseukset eivät tunteneet Israelin Jumalaa ja Hänen täyttä olemustaan.

      Tätä Usko T. ilmeisesti on tarkoittanut. Tämä on kristinoppia.

      • Anonyymi

        Psalmi 110:1-7
        1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi". (!!!)
        2 Herra ojentaa sinun (!!!) valtasi valtikan Siionista; hallitse vihollistesi keskellä.
        3 Altis on sinun kansasi sinun sotaanlähtösi päivänä: pyhässä asussa sinun nuori väkesi nousee eteesi, niinkuin kaste aamuruskon helmasta. ("Sinun nuori väkesi" = Jeesuksen omat.)
        4 Herra on vannonut eikä sitä kadu: "Sinä olet pappi iankaikkisesti, Melkisedekin järjestyksen mukaan". (!!! Isä säätää Pojan pappeuden.)
        5 Herra on sinun oikealla puolellasi, hän musertaa kuninkaat vihansa päivänä.
        6 Hän tuomitsee pakanat: ruumiita viruu kaikkialla; hän murskaa päitä laajalti maan päällä.
        7 Hän juo purosta tien varrelta; sentähden hän kohottaa päänsä.


      • Anonyymi

        Snl 8: 22-36 Jumalan Pojan henki puhuu profeetallisen sanan kautta:

        22 Herra (Isä) loi minut (Poika) töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
        23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
        24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
        25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
        26 kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.

        27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
        28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
        29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
        30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
        31 leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

        32 Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
        33 Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
        34 Autuas se ihminen, joka minua kuulee, valvoo minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee minun ovieni pieliä!

        35 Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
        36 Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."

        Näin puhui Jeesus, Jumalan Poika-persoona (kuningas Salomonin profeetallisen sanan kautta), jo kauan ennen maanpäällistä syntymäänsä.


    • Kysymys...puhuiko Jeesus kenellekään kun laskeutui tuonelaan..

      • Anonyymi

        Ei ainakaan vanhurskaille Jahven palvelijoille.


      • Anonyymi

        Jeesushan meni Tuonelaan, saarnaamaan sinne! Sielläkin on taatusti olemassa jonkinlainen seurakunta?

        Jos joku tulee Tuonelassa herätykseen, katuu jne... Siirtyykö hän sieltä pois, Paratiisin puolelle?

        Tästä ei kyllä kannata luoda mitään harhaoppia. Sillä, me emme tiedä mitä siellä tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesushan meni Tuonelaan, saarnaamaan sinne! Sielläkin on taatusti olemassa jonkinlainen seurakunta?

        Jos joku tulee Tuonelassa herätykseen, katuu jne... Siirtyykö hän sieltä pois, Paratiisin puolelle?

        Tästä ei kyllä kannata luoda mitään harhaoppia. Sillä, me emme tiedä mitä siellä tapahtuu.

        >>> Tuonelassa herätykseen <<<

        > Kristus nousi kuolleista ja kuolemalla kuoleman voitti ja haudoissa oleville
        elämän antoi >


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>> Tuonelassa herätykseen <<<

        > Kristus nousi kuolleista ja kuolemalla kuoleman voitti ja haudoissa oleville
        elämän antoi >

        Totisesti nousi!✨️


    • Anonyymi

      Usko Toivonen opettaa samaa kuin Raamattu. Pelastukseen on monta tietä ja eri ehdot eri aikoina eri ihmisille.

      1. Vauvat pelastuvat automaattisesti.
      2. Evankeliumia Jeesuksesta ei tarvitse uskoa, jos ei ole sitä kuullut. Lain noudattaminen pelastaa.
      3. Evankeliumi joko kadottaa tai pelastaa riippuen siitä uskooko sen. Jos olet matkalla taivaaseen lakia noudattamalla ja kuulet evankeliumin, mutta et usko sitä, niin joudut helvettiin.

      Moni juutalainen ja pakana on menettänyt pelastuksen kuultuaan evankeliumin.

      Mitä järkeä evankeliumia on julistaa, kun se kadottaa hyvät ihmiset ja pelastua voi lakia noudattamalla?

      • Anonyymi

        Jeesus tuli pelastamaan SYNTISIÄ , ei vanhurskaita ,
        " joka on KAIKKIEN ihmisten Vapahtaja , ja VARSINKIN uskovien.
        Tätä käske ja teroita ." 1 Tim: 4: 10-11

        "varsinkin uskovien",
        > Usko Toivonen : > ainoastaan uskovien <, että semmosta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tuli pelastamaan SYNTISIÄ , ei vanhurskaita ,
        " joka on KAIKKIEN ihmisten Vapahtaja , ja VARSINKIN uskovien.
        Tätä käske ja teroita ." 1 Tim: 4: 10-11

        "varsinkin uskovien",
        > Usko Toivonen : > ainoastaan uskovien <, että semmosta .

        Tämä sana on varma.

        14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        Näissä "keskusteluissa" tulee välillä ilmi näitä ikään kuin toisten sanomiksi sellaisia asioita, mitä toinen ei ole kirjoittanut.

        Niin nytkin.

        En edes viitsi ruveta oikomaan enää tämän aloituksen tehneen kirjoituksia, koska ne ei perustu tahtoon keskustella asiallisesti ja rehellisesti.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näissä "keskusteluissa" tulee välillä ilmi näitä ikään kuin toisten sanomiksi sellaisia asioita, mitä toinen ei ole kirjoittanut.

        Niin nytkin.

        En edes viitsi ruveta oikomaan enää tämän aloituksen tehneen kirjoituksia, koska ne ei perustu tahtoon keskustella asiallisesti ja rehellisesti.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        uskotko sitten itse :
        "hän ,, joka on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja ja varsinkin uskovien" 1 Tim: 4 : 10

        mitään siihen LISÄÄMÄTTÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tuli pelastamaan SYNTISIÄ , ei vanhurskaita ,
        " joka on KAIKKIEN ihmisten Vapahtaja , ja VARSINKIN uskovien.
        Tätä käske ja teroita ." 1 Tim: 4: 10-11

        "varsinkin uskovien",
        > Usko Toivonen : > ainoastaan uskovien <, että semmosta .

        Jeesus ei ole syntisten ystävä. Jeesus on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä on kadonnut, näin ollen Jeesus oli samoissa paikoissa kuin syntiset. Syntiset eivät ole Jeesuksen kavereita. Jeesukseen uskovat ovat Hänen seuraajiaan. Sana varoittaa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        Myöskään Jumalan lapset eivät ole syntisten ystäviä.
        Lopulta syntisille käy niin kuin on profetoitu: Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet.


      • Anonyymi

        vaikka vauvat > pelastuu < , niin siitä huolimatta vauva on jäänyt ILMAN KASTETTA Kristukseen.

        mikähän siinä on syynä ?? Vauvako ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näissä "keskusteluissa" tulee välillä ilmi näitä ikään kuin toisten sanomiksi sellaisia asioita, mitä toinen ei ole kirjoittanut.

        Niin nytkin.

        En edes viitsi ruveta oikomaan enää tämän aloituksen tehneen kirjoituksia, koska ne ei perustu tahtoon keskustella asiallisesti ja rehellisesti.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Sinä et keskustele vaan lainaat Raamattua ja saarnaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näissä "keskusteluissa" tulee välillä ilmi näitä ikään kuin toisten sanomiksi sellaisia asioita, mitä toinen ei ole kirjoittanut.

        Niin nytkin.

        En edes viitsi ruveta oikomaan enää tämän aloituksen tehneen kirjoituksia, koska ne ei perustu tahtoon keskustella asiallisesti ja rehellisesti.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        olis parempi kun oikoisit , jätät nyt toiset "syylliseksi" , ja sinä olet sitten niinkun ainoa virheettömästi kommentoinut , niin ilmeisesti .

        niinkö ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et keskustele vaan lainaat Raamattua ja saarnaat.

        >keskustelihan " Usko Toivonen yhden kerran , klo . 18. 06 .37
        ei ollut "sivutolkulla" kopioituna raamattua suoraan . . .


    • Anonyymi

      Vanhan liiton aikaan Jeesus oli nähtävillä profetioissa ja ja esikuvina. Jo Raamatun alkulehdillä on kirjoitettuna: Siihen aikaan ruvettiin avuksi huutamaan Herran nimeä.

      • Anonyymi

        Jeesus on tavallinen miehen nimi. VT:n aikana ei mainita olleen yhään Jeesusta.


    • Jos olisi nimimerkkipakko niin olisiko helppoa

    • Anonyymi

      Usko Toivonen opettaa väärin.

      Vanhan testamentin aikana ei tarvinnut uskoa evankeliumia Jeesuksesta saadakseen synnit anteeksi. Kukaan ei uskonut sitä ennen kuin Jeesus heräsi kuolleista.

      Jos joku ei ole kuullut evankeliumia Jeesuksesta, niin voi pelastua noudattamalla lakia: toimimalla sisäisen oikeustajun mukaan.

      Vauvat pelastuvat automaattisesti kuollessaan, vaikka eivät usko evankeliumia Jeesuksesta.

      Näin Raamatussa.

      • Anonyymi

        Jos evankeliumin kuulee, niin ei voi pelastua noudattamalla lakia. Joutuu helvettiin jos ei usko.


      • Anonyymi

        Vanhan liiton aikana oli Jumalan säätämä Vanhan liiton ympärileikkauksen liitto KAIKILLE
        8 päivän vanhoille poikalapsille ( tytöistä kaksi kyyhkysenpoikasta )
        "ja niin minun LIITTONI on merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI liitoksi"
        1 Moos: 17 : 13
        "ympärileikkaamaton hävitettäköön kansastansa" 1 Moos: 17: 14

        Vanha liitto vaihtui Uuteen liittoon Kristuksessa 2000 vuotta sitten.

        "Kristuksen ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa"
        Kol: 2 : 11-12


      • Anonyymi

        Pääsi houreita kirjoitit: "Kukaan ei uskonut sitä ennen kuin Jeesus heräsi kuolleista". Sana kumoaa väitteesi: me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen. Daavidista on todistettu: niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsi houreita kirjoitit: "Kukaan ei uskonut sitä ennen kuin Jeesus heräsi kuolleista". Sana kumoaa väitteesi: me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen. Daavidista on todistettu: niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.

        Ensin juutalaisille, sitten pakanoille.

        Daavid ei tiennyt mitään Jeesuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin juutalaisille, sitten pakanoille.

        Daavid ei tiennyt mitään Jeesuksesta.

        Kuule, se olet sinä itse, joka ei tiedä mitään Jeesuksesta!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsi houreita kirjoitit: "Kukaan ei uskonut sitä ennen kuin Jeesus heräsi kuolleista". Sana kumoaa väitteesi: me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen. Daavidista on todistettu: niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.

        Oliko usko Kristuksen kuolleista heräämiseen syntien anteeksisaamisen ehto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin juutalaisille, sitten pakanoille.

        Daavid ei tiennyt mitään Jeesuksesta.

        >>> Daavid ei tiennyt mitään Jeesuksesta <<<

        Daavidin laulu.

        "Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa."
        Ps: 16: 10


      • Anonyymi

        >> Vanhan testamentin aikana ei tarvinnut uskoa evankeliumia Jeesuksesta saadakseen synnit anteeksi. Kukaan ei uskonut sitä ennen kuin Jeesus heräsi kuolleista. >>

        Kertoisitko, missä kohtaa olen noin kirjoittanut?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Vanhan testamentin aikana ei tarvinnut uskoa evankeliumia Jeesuksesta saadakseen synnit anteeksi. Kukaan ei uskonut sitä ennen kuin Jeesus heräsi kuolleista. >>

        Kertoisitko, missä kohtaa olen noin kirjoittanut?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Et missään enkä ole sellaista väittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et missään enkä ole sellaista väittänyt.

        Eikös tämän ketjunosion avauskommentissa ( Anonyymi
        2024-07-21 18:16:44) ole kirjoitettu?

        >> Usko Toivonen opettaa väärin.

        Vanhan testamentin aikana ei tarvinnut uskoa evankeliumia Jeesuksesta saadakseen synnit anteeksi. Kukaan ei uskonut sitä ennen kuin Jeesus heräsi kuolleista. >>

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tämän ketjunosion avauskommentissa ( Anonyymi
        2024-07-21 18:16:44) ole kirjoitettu?

        >> Usko Toivonen opettaa väärin.

        Vanhan testamentin aikana ei tarvinnut uskoa evankeliumia Jeesuksesta saadakseen synnit anteeksi. Kukaan ei uskonut sitä ennen kuin Jeesus heräsi kuolleista. >>

        Usko Toivonen

        Siellä sanotaan juuri päinvastoin. Sinä sanot, että piti uskoa kristuksen heräävän kuolleista tai muuten ei saa syntejä anteeksi.

        Kirjoittaja sanoo sinun opettavan väärin: tuollaista uskoa ei syntien anteeksisaamiseen vaadittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä sanotaan juuri päinvastoin. Sinä sanot, että piti uskoa kristuksen heräävän kuolleista tai muuten ei saa syntejä anteeksi.

        Kirjoittaja sanoo sinun opettavan väärin: tuollaista uskoa ei syntien anteeksisaamiseen vaadittu.

        Siis tämä on suora tekstilainaus kommentista "anonyymin" 2024-07-21 18:16:44 kommentista.

        >> >> Usko Toivonen opettaa väärin.
        Vanhan testamentin aikana ei tarvinnut uskoa evankeliumia Jeesuksesta saadakseen synnit anteeksi. Kukaan ei uskonut sitä ennen kuin Jeesus heräsi kuolleista. >>

        Ja pyysin suoraa tekstilainausta kommentistani, mihin tuo anonyymin väite perustuu.

        Joten odottelen sitä.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tämä on suora tekstilainaus kommentista "anonyymin" 2024-07-21 18:16:44 kommentista.

        >> >> Usko Toivonen opettaa väärin.
        Vanhan testamentin aikana ei tarvinnut uskoa evankeliumia Jeesuksesta saadakseen synnit anteeksi. Kukaan ei uskonut sitä ennen kuin Jeesus heräsi kuolleista. >>

        Ja pyysin suoraa tekstilainausta kommentistani, mihin tuo anonyymin väite perustuu.

        Joten odottelen sitä.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Miten voin antaa suoran tekstilainauksen kun uskot juuri päinvastoin?


    • Anonyymi

      Jeesus on sovittanut koko maailman synnin, siis myös vauvojen. Sanan mukaan ihminen joutuu vastuuseen teoistaan, silloin kun hän ymmärtää ja erottaa hyvän pahasta. Vauvat eivät tähän kykene. Näin ollen Jeesuksen uhri pysyy voimassa lasten osalta.

      • Anonyymi

        synti siis tulee AINOASTAAN ULKOPUOLELTA , niinkö ?

        Jeesus sanoo evankeliumissa:
        "ei MIKÄÄN , mikä ihmisen ULKOPUOLELTA menee hänen sisäänsä voi häntä saastuttaa"
        Mark: 7 : 15

        kaikki me ollaan Aadamin "alkujuurta " ,
        "Niinkuin YHDEN ihmisen kautta , synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema , niin
        KUOLEMA on tullut KAIKKIEN osaksi , koska kaikki ovat syntiä tehneet" Room: 5
        - kuoleehan pieniä vauvojakin > kuolema tullut kaikkien osaksi > Aadamin ja Eevan synnin
        kautta .
        paratiisissa ei ollut kuolemaa.


      • Anonyymi

        Sovitus tulee vasta KASTEESSA henkilökohtaiseksi sovitukseksi, niin aikuiselle kuin lapselle.

        Ei kukaan synny valmiiksi sovitussa tilassa vanhurskaana sisälle Jumalan valtakuntaan. (perisynti on kaikissa heti sikiämisestä alkaen) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan LUPAUKSEN voimasta syntyneet lapset.

        Apt.2:38
        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä ja teidän lapsia tämä LUPAUS tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovitus tulee vasta KASTEESSA henkilökohtaiseksi sovitukseksi, niin aikuiselle kuin lapselle.

        Ei kukaan synny valmiiksi sovitussa tilassa vanhurskaana sisälle Jumalan valtakuntaan. (perisynti on kaikissa heti sikiämisestä alkaen) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan LUPAUKSEN voimasta syntyneet lapset.

        Apt.2:38
        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä ja teidän lapsia tämä LUPAUS tarkoittaa.

        Room.5 perisynti

        Sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teko TEKI kaikista ihmisistä syntisiä ja kuolevaisia.

        Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.


    • Anonyymi

      Oliko usko Kristuksen kuolleista heräämiseen syntien anteeksisaamisen ehto Vanhan testamentin aikana?

      • Anonyymi

        Eihän se ollut sitä edes silloin, kun Jeesus antoi syntejä anteeksi kohtaamilleen ihmisille! Eikä apostolit olisi saaneet ikinä syntejään anteeksi, koska eivät uskoneet sitä: piti nähdä ylösnoussut Herra ja vasta sitten pitivät totena.


      • Anonyymi

        Jeesus Kristus sovitti KAIKKI > kaikkien synnit , niin ennen Kristusta eläneet kuin Jkr . syntyneet .

        >Kristus nousi kuolleista ja kuolemalla kuoleman voitti ja haudoissa oleville
        elämän antoi <


    • Anonyymi

      Yleinen valhe perisynnistä on, että se pelkkä taipumus geeneissä tehdä joskus sitä syntiä.

      Raamattu sanoo selvästi, että kaikkien ihmisten sielut kuoli hengellisesti sillä hetkellä, kun syntiinlankeemus tapahtui paratiisissa.

      Paratiisista karkotettu sielu ei sellaisenaan ole edes ikuisesti elävä sielu ilman kastetta ja liittämistä Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi, mikä tapahtuu vain ja ainoastaan yhdessä Kristillisessä kasteessa vedestä ja Hengestä.

      • Anonyymi

        1. Piet.3

        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.


    • Anonyymi

      No ei tosiaan tarvinnut uskoa Kristuksen heräävän kuolleista saadakseen synnit anteeksi! Tuo on uuden liiton juttu.

    • Anonyymi

      VT:n aikaan syntien anteeksisaamiseksi käytettiin siunattua vettä, mitä säilytettiin pesoastiassa, nykyisin kasteastiassa.

      2. Moos. 40:7

      Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

      Synnit pois pesevä kaste oli käytässä jo VT:n aikana.

      4. Moos. 8:7

      "Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

      • Anonyymi

        Ei sinne kasteastiaan ketään kokonaan painettu sitä pyhitettyä vettä likaamaan, kuten hellarit matkivat Mikve-pesua, mikä tehtiin lihan saastan poistamiseksi painamalla ihminen kokonaan veden alle katseilta piiloon pesemään intiimialueita yhdynnän ja kuukautisten vuoksi.

        Parhami ja Olseni oli niitä miehiä, jotka harrasti niitä "lihan pesuja".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinne kasteastiaan ketään kokonaan painettu sitä pyhitettyä vettä likaamaan, kuten hellarit matkivat Mikve-pesua, mikä tehtiin lihan saastan poistamiseksi painamalla ihminen kokonaan veden alle katseilta piiloon pesemään intiimialueita yhdynnän ja kuukautisten vuoksi.

        Parhami ja Olseni oli niitä miehiä, jotka harrasti niitä "lihan pesuja".

        On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinne kasteastiaan ketään kokonaan painettu sitä pyhitettyä vettä likaamaan, kuten hellarit matkivat Mikve-pesua, mikä tehtiin lihan saastan poistamiseksi painamalla ihminen kokonaan veden alle katseilta piiloon pesemään intiimialueita yhdynnän ja kuukautisten vuoksi.

        Parhami ja Olseni oli niitä miehiä, jotka harrasti niitä "lihan pesuja".

        2000 vuotta sitten naisilla oli myös kuukautisvuoto , jos eivät olleet raskaana , eihän sitä nyt kokonaan siihen aikaan voinut mennä edes veteen , kun ei mitään kuukautissuojiakaan ollut , ( ei ainakaan pitäviä ).

        johan nimikin "kaste" on vähäistä vettä , kuten aamukaste luonnossa .


    • Anonyymi

      Mistä noita höyrypäitä oikein tulee? Ei tietenkään tarvinnut uskoa! Ja jos ei tiedä mitään Jahvesta ja Jeesuksesta niin ei niihin tarvitse uskoa pelastuakseen. Jumala ei ole väärämielinen tuomari niin että vaatisi mahdottomia.

      Pelastumiseen on aina riittänyt se että noudattaa omantunnon ääntä ja lakia. Paitsi jos on kuullut evankeliumin: silloin täytyy pitää se totena ja joutuu helvettiin, vaikka lakia noudattaisi.

      • Anonyymi

        > höyrypäät< saa sidottua tyhmät lahkoonsa , kun ovat keksineet uskosta , aseen , jolla voi
        sitten osoittaa toista . ja "mitata" uskonmäärän . . .


      • Anonyymi

        Joutuu helvettiin siis jos ei usko: lain noudattaminen ei riitä pelastukseen.

        Jos ei tiedä mitään Jeesuksesta, niin käskyjen pitäminen riittää pelastukseen, mutta jos tietää, niin ei riitä.


    • Anonyymi

      Raamatun alku ei tunne koko Jeesusta edes luomistyössä mukana olevaksi. Sekin oppi on sinne lisätty vasta Uuteen Testamenttiin myöhemmässä vaiheessa, laitettu sellaisia kohtia jopa Jeesuksen suuhun ja tehty hänestä "Sana", mitä alkukielen Logos ei tarkoita, vaan se tarkoittaa logiikkaa, tietoa, järkeä, viisautta, mitä tarvittiin luomisessa, jonka Jumala yksin teki VT:n mukaan.

      1. Moos. 1:1

      Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

      • Anonyymi

        Sitä "Jeesusta" on sitten jälkikäteen ympätty vähän joka väliin, kun Uutta Testamenttia on yritetty saada synkronisoitua VT:n ilmoitukseen.

        Koko termi "Testamentti" on täysin väärä ilmaisu, alkukielen mukaan kyse on liitoista, ei mistään testamentista, koska eihän Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä "Jeesusta" on sitten jälkikäteen ympätty vähän joka väliin, kun Uutta Testamenttia on yritetty saada synkronisoitua VT:n ilmoitukseen.

        Koko termi "Testamentti" on täysin väärä ilmaisu, alkukielen mukaan kyse on liitoista, ei mistään testamentista, koska eihän Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt.

        Jumalan tekemiä erilaisia liittoja voi olla voimassa useita erilaisia. Ne eivät kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

        Matt. 5:17

        Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut. Se tapahtuu vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan tekemiä erilaisia liittoja voi olla voimassa useita erilaisia. Ne eivät kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

        Matt. 5:17

        Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut. Se tapahtuu vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen.

        Sitten vasta tapahtuu se yleinen Pyhän Hengen vuodatus, ja kaikki tuntevat Herran, eikä mitään opetusta enää tarvita. Älä anna helluntailaisten eksyttää itseäsi, että Pyhän Hengen vuodatus on jo tapahtunut.
        Jerusalemissa helluntaina vain 3000 syntistä saivat yhdessä kasteessa vedestä ja Hengestä sen Jeesuksen lupaaman uskon Hengen lahjan sydämeensä. Eikä heitä sen jälkeen millään erillisellä henkikasteella tarvinnut kastaa, koska he saivat tavallisessa vesikasteessa sen Hengen lahjan sydämeensä sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi. Uusi liitto alkoi kasteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten vasta tapahtuu se yleinen Pyhän Hengen vuodatus, ja kaikki tuntevat Herran, eikä mitään opetusta enää tarvita. Älä anna helluntailaisten eksyttää itseäsi, että Pyhän Hengen vuodatus on jo tapahtunut.
        Jerusalemissa helluntaina vain 3000 syntistä saivat yhdessä kasteessa vedestä ja Hengestä sen Jeesuksen lupaaman uskon Hengen lahjan sydämeensä. Eikä heitä sen jälkeen millään erillisellä henkikasteella tarvinnut kastaa, koska he saivat tavallisessa vesikasteessa sen Hengen lahjan sydämeensä sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi. Uusi liitto alkoi kasteesta.

        kasteessa annetaan Pyhä Henki , (Apt: 2: 38) , mutta kaikille ei se kaste kelpaa , ja jotkut jopa kieltää kasteen .

        ei Jumalan tarvitse maan päälläkään moneen kertaan kastetta uudistaa ,
        kasteen lahja on annettu koko elämän ajaksi aina iankaikkisuuteen asti .

        "älkää kaikkia henkiä uskoko " 1 Joh: 4 : 1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä "Jeesusta" on sitten jälkikäteen ympätty vähän joka väliin, kun Uutta Testamenttia on yritetty saada synkronisoitua VT:n ilmoitukseen.

        Koko termi "Testamentti" on täysin väärä ilmaisu, alkukielen mukaan kyse on liitoista, ei mistään testamentista, koska eihän Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt.

        Kristukseen kastettu on perillinen ja Jeesuksen kanssa kanssaperillinen taivaan valtakuntaan.

        olihan Vanhan "testamentin" Jumalan tekemä liitto > "iankaikkiseksi liitoksi" .
        ( 1 Moos: 17)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kasteessa annetaan Pyhä Henki , (Apt: 2: 38) , mutta kaikille ei se kaste kelpaa , ja jotkut jopa kieltää kasteen .

        ei Jumalan tarvitse maan päälläkään moneen kertaan kastetta uudistaa ,
        kasteen lahja on annettu koko elämän ajaksi aina iankaikkisuuteen asti .

        "älkää kaikkia henkiä uskoko " 1 Joh: 4 : 1

        Raamatun ilmoitukset siitä, että Pyhä Henki annetaan uskosta, uskomalla Jeesukseen.

        Jeesus todistaa:

        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. ( Joh 3)

        38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)

        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Muut todistukset evankeliumin julistamiseen liittyen:

        36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 2)

        14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
        18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi". ( Apt 11)

        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

        37 Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta.
        38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
        39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla. ( Apt 13)

        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt 16)

        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

        Jumala vanhurskauttaa sen ..

        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        ( Room 3)

        Miksi Raamatun ilmoitus olisi ristiriitainen, että se on kasteesta, mutta ei uskosta?
        Ei kaiketi sellaista johtopäätöstä voi tehdä, jos tukeutuu Raamatun ilmoitukseen?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Toivonen opettaa oikein. Pelastuneet ovat kaikkina aikoina uskoneet Jeesuksen heränneen kuolleista. Vauvat ja pienet lapset tekevät poikkeuksen. Näin on kirjoitettu.

      • Anonyymi

        helluntailainen ei ymmärrä itse KASTEESTA siis varsinaisesta asiasta mitään .

        Jeesukselle KELPASI kaste , - eikä se helluntailainen tiedä sitäkään , miksi Jeesus TAHTOI kasteen.

        kertokaa , jos tiedätte , (ymmärrätte ).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailainen ei ymmärrä itse KASTEESTA siis varsinaisesta asiasta mitään .

        Jeesukselle KELPASI kaste , - eikä se helluntailainen tiedä sitäkään , miksi Jeesus TAHTOI kasteen.

        kertokaa , jos tiedätte , (ymmärrätte ).

        Et yhäkään ole vastannut !

        1) Valahteliko Paavali ?

        2) Onko Raamattu valhetta ?

        1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Minkä taakseen jättää / yrittää jättää, sen edestään löytää !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et yhäkään ole vastannut !

        1) Valahteliko Paavali ?

        2) Onko Raamattu valhetta ?

        1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Minkä taakseen jättää / yrittää jättää, sen edestään löytää !

        Turkkilainen murhamies Saulus Tarsolainen valehteli nimensä "Paavaliksi", ettei olisi saatu kiinni.

        Paavali ei ole oikea Jeesuksen seurassa kulkenut Karitsan apostoli, jotka Jeesus käski ja valtuutti tehdä itselleen opetuslapsia ensin kastamaminen ja sen jälkeen käskyjen opetus. He olivat niitä oikeita Juutalaisten ja pakanoiden apostoleita, molempia.

        Paavali ei kuulu tähän joukkoon.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."



        Paavali on valheapostoli, jonka damaskontien valejeesus otti palvelukseensa, kunnes tappoi hänet Roomassa.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turkkilainen murhamies Saulus Tarsolainen valehteli nimensä "Paavaliksi", ettei olisi saatu kiinni.

        Paavali ei ole oikea Jeesuksen seurassa kulkenut Karitsan apostoli, jotka Jeesus käski ja valtuutti tehdä itselleen opetuslapsia ensin kastamaminen ja sen jälkeen käskyjen opetus. He olivat niitä oikeita Juutalaisten ja pakanoiden apostoleita, molempia.

        Paavali ei kuulu tähän joukkoon.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."



        Paavali on valheapostoli, jonka damaskontien valejeesus otti palvelukseensa, kunnes tappoi hänet Roomassa.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Eli sinä sanot nyt niin, että Raamattu on silkkaa valhetta !

        Oletko nyt ihan tosissasi ?


    • Anonyymi

      Toivonen on ihan pihalla! Ei tietenkään tarvinnut uskoa Jeesuksen heränneen kuolleista ennen kuin se tapahtui.

      Kaikenlaisia harhaoppisia eksyttäjiä sitä helluntaissa onkin!

      • Anonyymi

        Laittaistko suoran tekstilainauksen, missä niin olen kirjoittanut?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittaistko suoran tekstilainauksen, missä niin olen kirjoittanut?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Väitätkö nyt ettei tarvinnutkaan uskoa?

        Koeta jo päättää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö nyt ettei tarvinnutkaan uskoa?

        Koeta jo päättää!

        En väitä mitään, vaan odotan suoraa tekstilainausta, missä olisin noin kirjoittanut, kuten kirjoitit.

        >>Toivonen on ihan pihalla! Ei tietenkään tarvinnut uskoa Jeesuksen heränneen kuolleista ennen kuin se tapahtui. >>

        Katsotaan sitten asiaa, kun tuot sen tekstilainauksen kommenteistani.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väitä mitään, vaan odotan suoraa tekstilainausta, missä olisin noin kirjoittanut, kuten kirjoitit.

        >>Toivonen on ihan pihalla! Ei tietenkään tarvinnut uskoa Jeesuksen heränneen kuolleista ennen kuin se tapahtui. >>

        Katsotaan sitten asiaa, kun tuot sen tekstilainauksen kommenteistani.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Ei ole suoraa sanaa. Uskosi sisältö pitää päätellä, kun et sitä suoraan sano.

        Miten voi olla noin vaikeaa sanoa?

        Pitikö uskoa vai ei?

        Vastaa niin kuin mies ja lopeta kiemurtelu!

        Tiedät itsekin, että syntien anteeksisaamisen ehdot ovat erilaiset eri ihmisille eri aikoina ja siksi et vastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väitä mitään, vaan odotan suoraa tekstilainausta, missä olisin noin kirjoittanut, kuten kirjoitit.

        >>Toivonen on ihan pihalla! Ei tietenkään tarvinnut uskoa Jeesuksen heränneen kuolleista ennen kuin se tapahtui. >>

        Katsotaan sitten asiaa, kun tuot sen tekstilainauksen kommenteistani.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Kyllä se tiedetään, että et vastaa kysymyksiin, jotka osoittavat pelastumisen ehtojen olevan erilaiset eri ihmisille eri aikoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tiedetään, että et vastaa kysymyksiin, jotka osoittavat pelastumisen ehtojen olevan erilaiset eri ihmisille eri aikoina.

        Ei vaan syytökselle pitää olla todisteet.

        Jos sellaista ei löydy, niin kysymys on väärän todistuksen antamisesta toisen nimissä.

        Joten kävi ilmi, että koetat saattaa toisen ihmisen huonoon valoon antamalla väärän todistuksen ja myönnät, ettei sellaista kirjoitusta kommenteistani löydy, mistä syytät.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö nyt ettei tarvinnutkaan uskoa?

        Koeta jo päättää!

        Raamatussa sana uskoa tarkoittaa aina uskollisuutta eli tekemistä. Ei mitän irrallista uskoa.

        Irtouskosta puhuminen on pirullinen harhaoppi, mitä hellarit levittää ja muut Amerikasta tuodut uskonlahkot.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön.


    • Anonyymi

      Nyt on siis paljastunut, että Usko Toivonen opettaa vastoin Raamatun opetusta.

      Raamatun mukaan aina ja kaikkien ei ole tarvinnut uskoa evankeliumia Jeesuksesta saadakseen synnit anteeksi ja pelastuakseen.

      Ehdot ovat erilaiset eri ihmisille eri aikoina.

      • Anonyymi

        Nyt voidaan sitten kysyä onko reilua, että toisten tulee pitää totena tarinoita Jeesuksesta mutta toisten ei?

        Kumpi on helpompaa?

        Evankeliumi käytännössä sulkee pekastuksen oven niiltä, jotka eivät pidä totena tarinoita vailla todisteita.


      • Anonyymi

        Niin, ja missä kohtaa minä olen sellaista kirjoittanut, mistä nyt syytät?

        Suora tekstilainaus kommenteistani, kiitos.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja missä kohtaa minä olen sellaista kirjoittanut, mistä nyt syytät?

        Suora tekstilainaus kommenteistani, kiitos.

        Usko Toivonen

        Minuakin kiinnostaa, joten kerro!

        Onko aina pitänyt uskoa Kristuksen heränneen (heräävän) kuolleista, jotta synnit saa anteeksi?

        Tuolta rienaajalta et tule saamaan suoraa lainausta.


      • Anonyymi

        Te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia, ettekä Jumalan voimaa !

        Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa

        1. Piet. 4:6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.


    • Anonyymi

      Kuulkaa mitä Usko Toivonen opettaa!

      En varmaan ihmisen paska löpinää kuuntele,huru-ukkoja ja akkoja on ja mantuihin menny.Paskan haju jäi vain ja mitään merkitystä.
      Usko vain Kristustukseen,ei lahkoihin yms.

    • Anonyymi

      Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.

      Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.

      Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.

      • Anonyymi

        Luther oli Katolisen kirkon munkki, joka eli luostarissa 1500-luvulla, ja tutki työkseen Raamattua ja käänsi alkukielisiä kirjoituksia.

        Anabaptstiset Mennoniitat ja Hutteriitit elivät 1700-luvulla ja menivät kapinaan Jumalaa ja yhteiskunta vastaan. Anabaptismi ei ollut rikos, vaan asepaveluksesta kieltäytyminen , jonka takia he pakenivat omiin kommuuneihinsa ja heitä pidätettiin ja tuomittiin.

        Tottakai se laittoivat syyn uskonnon tiliin, sillä konstilla kun saa sympatiat puolelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther oli Katolisen kirkon munkki, joka eli luostarissa 1500-luvulla, ja tutki työkseen Raamattua ja käänsi alkukielisiä kirjoituksia.

        Anabaptstiset Mennoniitat ja Hutteriitit elivät 1700-luvulla ja menivät kapinaan Jumalaa ja yhteiskunta vastaan. Anabaptismi ei ollut rikos, vaan asepaveluksesta kieltäytyminen , jonka takia he pakenivat omiin kommuuneihinsa ja heitä pidätettiin ja tuomittiin.

        Tottakai se laittoivat syyn uskonnon tiliin, sillä konstilla kun saa sympatiat puolelleen.

        Kirkko on itse myöntänyt vääryydet !

        Opiskele oppi-isäsi historia, jonka lutherilainen kirkko on myöntänyt ja anteeksi pyytänyt:

        Oppi-isänne Luther !

        https://freepathways.wordpress.com/2010/09/13/anteeksipyynto-2010/

        Tässä ote tuosta:

        Luterilaisten anteeksipyynnön tausta
        Luterilaisen maailmanliiton yhdestoista yleiskokous kokoontui 20.-28.7.2010 Stuttgartissa. Yksi kokouksen pääaiheista oli historiallinen sovinto, luterilaisten kirkkojen anteeksipyyntö mennoniittien uskonyhteisöltä maailmanlaajuisesti. Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin. Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.

        Tässä tarkennusta noihin kidutuksiin ja tappamisiin:

        Kertomukset väkivallasta tallella – Marttyyrien peili
        Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. H
        eitä kidutettiin eri tavoin,
        poltettiin roviolla,
        mestattiin,
        hirtettiin,
        hukutettiin
        ja haudattiin elävältä.
        Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla.
        ---------------

        Tässä ote tuolta anteeksipyynnöstä Lutherin toimista:

        -------------

        Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin.

        Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.

        Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.

        Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.

        Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
        -------------------------

        Joten älä viitsi valehdella vastoin kirkkosi myöntämiä asioita Lutherista !!!


    • Anonyymi

      Irtousko on paha harhaoppi. Ihminen kun saadaan käännyttämällä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön.

      Lääkärilehessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli ja varoitti lahkosaarnaajien keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

      • Anonyymi

        Raamattu varoittaa helluntailaisten kaltaisista uskonlahkoista.

        Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu varoittaa helluntailaisten kaltaisista uskonlahkoista.

        Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.

        ei helluntailaiset muutenkaan raamattuun usko .


    • Anonyymi

      Vastine aloitukseen !

      Te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia, ettekä Jumalan voimaa !

      Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa

      1. Piet. 4:6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.

    • Anonyymi

      Missä Toivonen noin on sanonut?

      Hän uskoo, että Vanhan testamentin aikana ei tarvinnut uskoa Kristuksen heräävän kuolleista, jotta synnit voi saada anteeksi. Uuden liiton aikana tätä uskoa vaaditaan muilta paitsi sellaisilta, jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta ja pieniltä lapsilta, jotka eivät ole vastuussa teoistaan. Nämä pelastuvat ilman uskoa ja uudestisyntymistä: pakanat noudattamalla lakia, minkä omatunto voi todistaa.

    • Anonyymi

      Suomi24 on tahallisesti määrätietoisesti tehnyt palstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joka on alusta kiihottamiseen kansanryhmää vastaan. Suomi24 on tuhonnut palstan ja palstan aiheesta, helluntailaisuus, keskustelun ja näin sivut ovat täyttyneet Jumalan pilkkaamisesta ja helluntailaisten vainoamista ja panettelusta ja vihasta Jeesuksen seuraajia kohtaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe