armolahjoista miettimistä.

Anonyymi-ap

Raamattu puhuu armolahjoista..

Kun menet lääkäriin, kysy- millainen armolahja hänellä on, näin esimerkkinä.
Siinä voi sitten vastaanotolla diaknoosista kysyä, että onko tämä oikea profetia, toimiiko lääkärin armolahja nyt oikein, kun parantaa tauteja jne.
Ja vastaavissa eri ammateissa olevilta, että millä armolahjalla hän on valmistunut koulusta.
Koulussa voi opettajalta kysyä, kun vie tenavaa kouluun, että mikä on hänen armolahjansa opettajana. jne.
Tulkkia kun tarvitsee- pitää kysyä, että kellä on kielilläpuhumisen armolahja jne.
Näin päästään sisälle adventistein tulkintaan armolahjoista, joita se henki kuljettaa.

Profetoiminen heillä päätti Ellenin kuolemaan.

https://www.leppavirta.adventist.fi/kielillapuhuminen

Paavali oli saanut kielten armolahjan ja näin osasi useita kieliä. >>>>>Tämä siitä syystä, koska hän kulki eri kansallisuuksien parissa joille julisti evankeliumia. <<<<< Paavalin mukaan on parempi, että puhutaan viisi ymmärrettävää sanaa, kuin että tuhansia sanoja, joita toiset eivät ymmärrä.

37

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuollainen opittu kieli- ei ole mikään armolahja, vaikka niin väitetään.

• Anonyymi

Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. Mutta

kullekin >>> annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.<<<<

Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon >> samassa Hengessä,<<<
        toinen taas terveeksitekemisen lahjat >>>>>siinä yhdessä Hengessä<<<

; toinen l>>>>ahjan tehdä voimallisia tekoja; <<<<

toinen profetoimisen lahjan,
        toinen lahjan arvostella henkiä;
        toinen eri kielillä puhumisen lahjan,
        toinen taas lahjan selittää kieliä.

>>>>>> Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, >>> jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.<<<<

(1Ko 12:1-11)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. Mutta

Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon >> samassa Hengessä,<<<

>>>>>> Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, >>> jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.<<<<

Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        (1Ko 12:28-29)

Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään? Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
        (1Ko 12:30-31)

Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja,

mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.

Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. (1Ko 14:1-4)

Ilmeisesti adventistit puhuvat että profetoimisen ---lahja-- toimi Ellenissä..
        Miksi näin, johtuu tulkinnan ihmisen omasta päästä.

Tuskin se profetoimisen lahja, edes adventistikoulussa voi oppia.
        Eli opettaja opettaisi profetoimaan, tuohon noin ja tähän näin.

Ei armolahjat näin toimi.... siksi kielilläpuhumisen kertoma, että se ikäänkuin armolahjana olisi läksynkirjan ja tai kentällä opittu asia.

En usko sellaiseen. Tuossa Kansanlähetyksen kotikokouksissa puhutaan kauniisti kielillä..

Kielilläpuhumisen armolahjan toimenohje- seurakunnassa - järjestyksen takia on kirjoituksissa selitettynä.

Sillä kielillä puhuva >>>>ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; <<<
        !!!!! >>ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.<<<<!!!
        Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.

Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        (1Ko 14:2-4)

ts. koulussa ja tai kentällä opittu vieraskieli- ?hengensala? .... ei taida adventistit homma olla näin... vaikka joku teitilaisista on pilkkaajana palstalla.- -- koska oppi ja opetus on vierasta Hengen armolahjaa tarkastella.

seuraavassa on kirjoituksen neuvo- ilman selittäjää- viedä rukouskielensä rukouskammioon, ja jättää se seurakunnassa armolahja - koska se on käyttäjälle alamainen.
        ei puhu kielillä... on hiljaa.

Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
        (1Ko 14:5-6)

Armolahjat rakentavat seurakuntaa... siitähän on kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        (1Ko 12:28-29)

Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään? Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
        (1Ko 12:30-31)

Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja,

mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.

Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. (1Ko 14:1-4)

Ilmeisesti adventistit puhuvat että profetoimisen ---lahja-- toimi Ellenissä..
        Miksi näin, johtuu tulkinnan ihmisen omasta päästä.

Tuskin se profetoimisen lahja, edes adventistikoulussa voi oppia.
        Eli opettaja opettaisi profetoimaan, tuohon noin ja tähän näin.

Ei armolahjat näin toimi.... siksi kielilläpuhumisen kertoma, että se ikäänkuin armolahjana olisi läksynkirjan ja tai kentällä opittu asia.

En usko sellaiseen. Tuossa Kansanlähetyksen kotikokouksissa puhutaan kauniisti kielillä..

Kielilläpuhumisen armolahjan toimenohje- seurakunnassa - järjestyksen takia on kirjoituksissa selitettynä.

Sillä kielillä puhuva >>>>ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; <<<
        !!!!! >>ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.<<<<!!!
        Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.

Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        (1Ko 14:2-4)

ts. koulussa ja tai kentällä opittu vieraskieli- ?hengensala? .... ei taida adventistit homma olla näin... vaikka joku teitilaisista on pilkkaajana palstalla.- -- koska oppi ja opetus on vierasta Hengen armolahjaa tarkastella.

seuraavassa on kirjoituksen neuvo- ilman selittäjää- viedä rukouskielensä rukouskammioon, ja jättää se seurakunnassa armolahja - koska se on käyttäjälle alamainen.
        ei puhu kielillä... on hiljaa.

Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
        (1Ko 14:5-6)

Armolahjat rakentavat seurakuntaa... siitähän on kyse.

Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
        (1Ko 14:7-9)

Eli kun ei ole selittäjää- kielilläpuhuminen on vain Jumalalle- ja kammiossa, kun sitä seurakunnassa ei ymmärretä..

Tämä on tavallaan käsky.

Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen. Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
        (1Ko 14:10-19)

Muistetaan, että puhutaan ---armolahjoista---

Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra". Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
        (1Ko 14:20-23)

Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.
        (1Ko 14:24-25)

ts. edelleen puhutaan armolahjoista....

kerrataan vielä kielistä uudelleen.

Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, --->>>>vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. <<< Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.

Eiköhän tämä selventänyt kirjoitusten kautta asiaa...

Luterilaisten puolella toimii armolahjoista tämäkin, mutta ei adventistien keskellä.
        Mutta, kovasti kyllä tälläpalstalla rähisevät asian tiimoilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
        (1Ko 14:7-9)

Eli kun ei ole selittäjää- kielilläpuhuminen on vain Jumalalle- ja kammiossa, kun sitä seurakunnassa ei ymmärretä..

Tämä on tavallaan käsky.

Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen. Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
        (1Ko 14:10-19)

Muistetaan, että puhutaan ---armolahjoista---

Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra". Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
        (1Ko 14:20-23)

Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.
        (1Ko 14:24-25)

ts. edelleen puhutaan armolahjoista....

kerrataan vielä kielistä uudelleen.

Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, --->>>>vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. <<< Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.

Eiköhän tämä selventänyt kirjoitusten kautta asiaa...

Luterilaisten puolella toimii armolahjoista tämäkin, mutta ei adventistien keskellä.
        Mutta, kovasti kyllä tälläpalstalla rähisevät asian tiimoilta.

Mutta, jos ei tavoitella armolahjoja, anota, niin eihän seurakunnassa ole armolahjoja, vaan pääntietoa, josta puuttuu Pyhän Hengen tapa rakentaa Hengen kautta seurakuntaa....

Siitähän on kyse.

Helluntaissa kyllä on tässä parannettavaa opetuksissa. Asia on ikäänkuin paukahtanut - kuin hapatteinen pullataikina... monet ikäänkuin yrittävät puhua, --kielillä---
        Sehän on sitten sellaista-- seurakunnan kokoontumisen epäjärjestystä rukouspuolella.
        Ehkä aika on muttanut tapaa- mutta se vanha - kaarti- mummoissa on innokkaita-

Olkoon Herra heille armollinen. En ole 13 vuoteen käynyt- en ole jäsenkään, eikä vaimokaan ole enää rinnalla. Hänellä ei ollut tätä "kielilläpuhumista"... hän oli helluntailainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta, jos ei tavoitella armolahjoja, anota, niin eihän seurakunnassa ole armolahjoja, vaan pääntietoa, josta puuttuu Pyhän Hengen tapa rakentaa Hengen kautta seurakuntaa....

Siitähän on kyse.

Helluntaissa kyllä on tässä parannettavaa opetuksissa. Asia on ikäänkuin paukahtanut - kuin hapatteinen pullataikina... monet ikäänkuin yrittävät puhua, --kielillä---
        Sehän on sitten sellaista-- seurakunnan kokoontumisen epäjärjestystä rukouspuolella.
        Ehkä aika on muttanut tapaa- mutta se vanha - kaarti- mummoissa on innokkaita-

Olkoon Herra heille armollinen. En ole 13 vuoteen käynyt- en ole jäsenkään, eikä vaimokaan ole enää rinnalla. Hänellä ei ollut tätä "kielilläpuhumista"... hän oli helluntailainen.

Mutta, Raamatussa on hyvän neuvot ja ohjeet armolahjojen suhteen...

Pyhä Henki on jakamisessa se ideaalinen jakaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta, Raamatussa on hyvän neuvot ja ohjeet armolahjojen suhteen...

Pyhä Henki on jakamisessa se ideaalinen jakaja.

Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
        (1Ko 14:26-28)

Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        (1Ko 14:29-33)

Niinpä niin...... tässä sitä pureskeltavaa... Armolahjasta.... muistetaan sana ---armo--- sitten se lahja---- Lahja saadaan---- se ei ole pulpetin äärellä läksykirja juttuja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
        (1Ko 14:26-28)

Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        (1Ko 14:29-33)

Niinpä niin...... tässä sitä pureskeltavaa... Armolahjasta.... muistetaan sana ---armo--- sitten se lahja---- Lahja saadaan---- se ei ole pulpetin äärellä läksykirja juttuja

En sitten enempiä kommentoi, ettei juupas- eipäs ala rönsyjä kasvattamaan.

• Anonyymi

Jeesus ei puhu mitään ihmisillä olevista eriarvoisista armolahjoista. Jumala ei jaa Henkeä mitalla. Kellä on kasteessa synneistä pesyyn sydämeen annettu Pyhä Henki asuvaisena, hänellä on kaikki se, mitä Pyhä Henki edustaa.

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

Paavali oli kiero mies, joka ilmestyi kuvioihin omine oppeineen ja hän keksi koko armolahjaopin. Hän löi kiilaa seurakuntalaisten väliin väittämällä, että heillä on eriarvoisia armolahjoja. Näin hän rakensi seurakuntaan hierarkian johtamisen mahdollistamiseksi.

• Anonyymi

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

Jumala heitti valheita levittävän Paavalin saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi, eikä ottanut demonia hänestä pois rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

• Anonyymi

Parhamilla ja Olsenilla oli se ylimääräinen "armolahja", josta he tulivat kuuluisiksi, kun he virittivät sen lahjan palavaksi.

• Anonyymi

Armolahjat kuuluu srk aan, ei terveyskeskukseen, lääkäriin. Siellä ei saarnata. Jopa poliisi saattaa tulla paikalle jos ruveat siellä saarnaamaan. Älykkyysosamääräsi on todella pieni. Tkt pidetään yllä verovaroin, sitä et muista.

• Anonyymi

Nykyään voi enää piilotella lahkoissa molisemalla hurmostilassa, kyllä silloin pitää ottaa yhteyttä terveydenhoidon ammattilaisiin, kun päästä alkaa kuulua ääniä ja henget alkaa puhua suun kautta sekavia glossolalioita.

Paavali tunnusti eksytyksen ja kehotti seurakuntalaisia luopumaan hurmoskielisestä molotuksesta.

Paavali matki Kreikassa Delfoin oraakkelia puhumalla samalla tavalla hurmoskielistä molotusta eli glossoliaa. Missään muussa seurakunnassa sille tasolle ei alennuttu.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Isoissa mielisairaaloissa oli enne potilaita kokonaisia "Jeesus-osastoja", jotka olivat menneet sakaisin näidne hurmomstouhujensa kanssa.

• Anonyymi

TV7:lla eräs helluntailainen tunnusti, että alkoi kokouksissa hokemaan kiihtyvällä tahdilla kolmea keksimäänsä sanaa peräkkäin ja arvostus kasvoi huomattavasti siinä uskonyhteisössä, mihin hän kuului.

• Anonyymi

Miksi hihhulit käyttävät julkisen terveydenhuollon palveluita? Eikö Jeesus paranna? Eipä tietenkään! Yhtään ihmettä ei ole voitu todistaa tapahtuneen,

• Anonyymi

Amerikassa esim. Kathryn Kuhlmanin väittämiä paranemisihmeitä on jäljitetty kymmeniä tuhansia tapauksi, mutta ne ovat kaikki valheita. Yhtään paranemisihmettä ei ole löydetty.

Ylivainion porukka yritti eksyttää ihmisiä väitteillä ihmepranemisilla, joita oli 1304 tapausta.

Ylivainio mokasi kun pyysi helluntailaistaustaisen lääkärin todistamaan tekeillä olevassa tri:n väitöskirjassa ihmeparanemiset todeksi.

Yhtään ei löytynyt.

Ylivainio ei käsittänyt, että tieteellinen totuus perustuu factoihin, ei pelkkiin uskomuksiin ja julistuksiin.

Ylivainio pakeni kohua Espanjaan, missä puoskarointi sai tylyn lopun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amerikassa esim. Kathryn Kuhlmanin väittämiä paranemisihmeitä on jäljitetty kymmeniä tuhansia tapauksi, mutta ne ovat kaikki valheita. Yhtään paranemisihmettä ei ole löydetty.

Ylivainion porukka yritti eksyttää ihmisiä väitteillä ihmepranemisilla, joita oli 1304 tapausta.

Ylivainio mokasi kun pyysi helluntailaistaustaisen lääkärin todistamaan tekeillä olevassa tri:n väitöskirjassa ihmeparanemiset todeksi.

Yhtään ei löytynyt.

Ylivainio ei käsittänyt, että tieteellinen totuus perustuu factoihin, ei pelkkiin uskomuksiin ja julistuksiin.

Ylivainio pakeni kohua Espanjaan, missä puoskarointi sai tylyn lopun.

Anna ihmeessä Niilon levätä rauhassa. Olet todella sairas.

• Anonyymi

• Anonyymi

Luterilaisessa kirkossa ei ole ainuttakaan armolahjaa toiminnassa.
        Ei ole koskaan ollut eikä tule.

Ai niin onhan pakollinen rahankeruu jäseniltään, on se toimii!
        Edes ymmärrystä aiheesta ei ole vähääkään.

• Anonyymi

Aihe jakaantui niin, että Pyhän Hengen armolahjat, ne ovat Jumalallisia, jolla Herra rakentaa seurakuntaa..

Toinen puoli puhui ilman Henkeä, eli omassa hengessä- se pienellä h-lla.

Siksi vastaukset olivat pääntietoa, jossa liha sai puhua, koska Armolahjoja ei tunneta, eikä niitä Herra jaa- lihalliseen sydämeen.

Siksi palvotaan kultaisia vasikoita ja kumarrellaan niiden edessä, sekä haetaan sanoitusta niissä nimissä ja hengessä.

Otetaan esimerkki- trikiini. se saastuttaa - sen ravinnon syöjän.
      Virossa kuoli - eikä niin kauaakaan saastuneen sianlihan kautta ravintonsa syöneet.
      LKT- Arno Forsius tästä kirjoitteli- eli Lääketieteen tohtori.

Hän on edesmennyt.

Varmaan siksi Jumala- kun halusi varjella kansaansa- opissa ja ohjeessa sanoi sikaa saastaiseksi. Jumala halusi varjella kansaansa,, ts.

Tätä vertausta varmaankin Sanassa käytetään, että ei pidä heittää helmiä sikakarsinaan, sillä ne siat - tallovat ne helmet jalkoihinsa, koska eivät ymmärrä niitten merkitystä.

Tuolla vertauksella palstalla on näitä "sikoja"- jotka eivät ymmärrä Jumalan helmien merkitystä, millä Herra rakentaa seurakuntaansa, ja nämä tallovat siksi armolahja- opetuksen kirjoituksesta karsinansa mutaan.

Talloja on kirjoituksien kautta ymmärrettävä näiksi lihallisiksi ihmisiksi, jotka syövät saastaista, eivätkä heidän sanomansa ole Raamatullista, vaan kultaisen vasikkansa valua, mitä he kumartavat ja rakentavat sen Egyptin orjuuden monijumalaisen opin, johon he ovat vertauskuvallisesti sitoutuneet, ja elämänsä panneet... elettäväksi.

• Anonyymi

https://fi.wikipedia.org/wiki/Trikiini

Trikiinin toukat kulkeutuvat isäntäeläimen (ainakin sian) lihaksiin ja varsinkin pallean tuntumaan (sillä tämä on lihas, jossa on vilkas verenkierto). Kun seuraava eläin tai ihminen syö raakaa tai huonosti kypsennettyä tartunnan saaneen eläimen, kuten sian, villisian tai karhun lihaa tai näistä tehtyjä lihavalmisteita tai verta,[2] toukat vapautuvat uudessa isännässään koteloistaan, käyvät läpi muutaman kehitysvaiheen, koteloituvat uuden isännän lihaksiin ja kierto jatkuu. Kotelot alkavat vähitellen kalkkeutua ja aiheuttavat ihmisellä reumantyyppisiä kipuja.

Suomessa yleisimmät trikiinilajit ovat Trichinella nativa ja Trichinella spiralis. Näiden lisäksi Suomessa on todettu myös lajit Trichinella britovi ja Trichinella pseudospiralis.[4]

ts. .... Raamatun antama ohje- sian saastaisuuden syyhyn, so. trikiini, vahingollinen.

Ja näin sika- on ymmärrettävästi myös verrattuna näihin helmiä talloviin sikoihin, vertauskuvallisuudessa, heille ei pidä heitellä helmiä Sanasta. Nämä tallovat Jumalan Sanan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Trikiini

Trikiinin toukat kulkeutuvat isäntäeläimen (ainakin sian) lihaksiin ja varsinkin pallean tuntumaan (sillä tämä on lihas, jossa on vilkas verenkierto). Kun seuraava eläin tai ihminen syö raakaa tai huonosti kypsennettyä tartunnan saaneen eläimen, kuten sian, villisian tai karhun lihaa tai näistä tehtyjä lihavalmisteita tai verta,[2] toukat vapautuvat uudessa isännässään koteloistaan, käyvät läpi muutaman kehitysvaiheen, koteloituvat uuden isännän lihaksiin ja kierto jatkuu. Kotelot alkavat vähitellen kalkkeutua ja aiheuttavat ihmisellä reumantyyppisiä kipuja.

Suomessa yleisimmät trikiinilajit ovat Trichinella nativa ja Trichinella spiralis. Näiden lisäksi Suomessa on todettu myös lajit Trichinella britovi ja Trichinella pseudospiralis.[4]

ts. .... Raamatun antama ohje- sian saastaisuuden syyhyn, so. trikiini, vahingollinen.

Ja näin sika- on ymmärrettävästi myös verrattuna näihin helmiä talloviin sikoihin, vertauskuvallisuudessa, heille ei pidä heitellä helmiä Sanasta. Nämä tallovat Jumalan Sanan

Nyt ei heitetä sikakarsinaan helmiä, vaan Herran omille, Jumalan kansalle.

kerrataan.

ts. tämä Pyhä Henki rakentaakseen Jumalan kansaa-- jakaa Hengen armolahjoja.

se nyt siitä muistutuksena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kerrataan.

Siinä edellä näyttäisi nuolenpääkirjoituksen armolahja kovasti toimivalta.
        Voisko sitä vähän jarruttaa tai vaihtaa johonkin toiseen armoituslahjaan !?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kerrataan.

Paavalissa oli Saatanan enkeli Korintossa. King James -käännöksen mukaan oikein Saatanan viestinnä asiantuntija "The messenger o Satan" eksyttämässä ihmisiä.

Paavali oli valheen henkeä Korintossa, alkoi tunnustamaan tekojaan.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Paavali oleili Korintossa lähes kaksi vuotta ja kirjoitti siellä kirjettä Roomaan, missä tunnustaa valehtelevansa tarvittaessa, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan.
        Kuriiri vei kirjeen Roomaan.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

• Anonyymi

Pakkovauvakastetut eivät hyväksy Raamatun kirjeitä eikä Apostolien tekoja!

• Anonyymi

helluntailainen ei osaa erottaa , hyväksymistä ja matkimista toisistaan .
        missään kohtaa raamatussa ei kirjoitettu : > matkikaa Apostoleja .

eikös tärkeämpää ole uskoa ja ymmärtää asian sisältö , kuin koettaa matkimalla . . .

• Anonyymi

Ymmärrätkö myös mitä luet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailainen ei osaa erottaa , hyväksymistä ja matkimista toisistaan .
        missään kohtaa raamatussa ei kirjoitettu : > matkikaa Apostoleja .

eikös tärkeämpää ole uskoa ja ymmärtää asian sisältö , kuin koettaa matkimalla . . .

Helluntailaisten matkijahenki on paholaisesta.

Ap. t. 16:17

Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

• Anonyymi

Oikea kielten puhumisen armolahja toimi vain yhden päivän aikana helluntaina Jerusalemissa. Oikeilla vierailla kielillä puhuminen järkeviä asioita.
      Sen jälkeen tulisia kieliä ei ole nähty tulevan kenenkään pään päälle.

Paavali oli vielä silloin murhahommissa ja oli pihalla helluntain tapahtumista ja Jeesuksen opetuksista, koska ei kulkenut Jeesuksen mukana maan päällä.

• Anonyymi

Alkuperäinen kielten puhumisen armolahja tapahtui Jerusalemissa. Matkijoita kyllä riitti vaikka kuinka paljon "glossolaliaa".

Alkuperäinen kielten puhumisen armolahja toimi vain yhden päivän aikana Jerusalemissa.

Apt.2
        7 He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
        9 Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta,
        10 Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta,
        11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." [1. Moos. 11:7]
        12 He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        13 Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä."

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustajat sekä Amerikassa, että Suomessa oli epäluotettavia , jotka eivät kaihtaneet valehtelemista ja jumalattomia tekoja, joista heidät vietiin vankilaan häpeällisistä teoista nuorten poikien kanssa.

• Anonyymi

Tehkää luttereissa samoin !

• Anonyymi

Paavali repi seurakuntia hajalle omien oppiensa avulla. Hajotti ja repi seurakuntia hajalle, ei koonnut.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi. ]

• Anonyymi

Helluntaiseurakunnissa niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin peesaajia piisaa vaikka kuinka paljon.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi
      • Anonyymi

Kallista on jumalaton elämä!

Jeesuksen seuraajat pärjää ibusalilla ja siltäkin jos jättää jumalattomien jutut lukematta foorumilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kallista on jumalaton elämä!

Jeesuksen seuraajat pärjää ibusalilla ja siltäkin jos jättää jumalattomien jutut lukematta foorumilla.

ei se nyt ihan noin mene , tiedän helluntailaisia , joilla jalat amputoitu ja kenellä mitäkin sairauksia , kaikki sairaudet kun ei näy päällepäin .

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin

Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k
      Maailman menoa
      139
      2875
    2. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      26
      2417
    3. Mitä sä haluaisit

Hänestä tai siitä jota kaipaat
      Ikävä
      135
      2008
    4. Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan

Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara
      Ikävä
      134
      1583
    5. Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?

Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...
      Ikävä
      83
      1377
    6. Saha suljetaan

Vai Kalajoen saha ?
      Oulainen
      33
      1213
    7. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      100
      1161
    8. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      2
      1049
    9. Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä

et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta
      Ikävä
      60
      1032
    10. Minua särkee puolestasi

Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit
      Ikävä
      50
      990
    Aihe