Nykyaikainen moottori ei vaadi lämpimäksi käyttämistä ennen ajoa.

Anonyymi-ap

Muistan polttomoottoriaikakaudelta, kun naapurilla oli sen ajan urheiluauto. Sitä piti käyttää/ajaa lämpimäksi ennen kuin sillä sai kiihdyttää maksimaalisesti. Öljynpainetta ja lämpötiloja piti seurata. Ei noin vaan lähdetty kiihdyttelemäån.

Nykyajan autoillahan voi lähteä heti ajamaan, koska sähkömoottoria ei tarvitse lämmittää. Ja suorituskyky on ihan eri planeetalta kuin mitä oli polttisajan autoissa.

23

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • . . .kun akku sanoo poks 5000 km jälkeen maksat muutama kymppitonni jotta matka jatkuisi. En luota sähkövempeleihin.

      • Anonyymi

        No joo..takaisin kahville sinne Esson baariin. Tietämättömyys ei ole ylpeilyn aihe.


      • Anonyymi

        Kylläpä tuo kateus tekee ihmisestä nolon,


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo..takaisin kahville sinne Esson baariin. Tietämättömyys ei ole ylpeilyn aihe.

        Sielläkö istut puhumassa paskaa?!


    • Anonyymi

      Suorituskyky joo. Juuri eilen ajelin jonkun patteriauton perässä, taisi olla Volvo. Kyllähän se reippaasti lähti liikennevaloista, mutta sitten totesin, että vauhti kiihtyi aina vaan, vaikka liikennemerkissä oli kuudenkympin rajoitus. Eli se "suorituskyky" monesti yllyttää kaahailemaan.

      • Anonyymi

        Mitähän oikein halusit sanoa? Taitaa ihan pikkuautotkin kiihtyä bensamoottorilla tuohon 60 vauhtiin ihan kivasti?


    • Anonyymi

      Eipä näitä nykyaikaisia pikku-turbo bensakoneitakaan tarvitse pakkasillakaan mitenkään esilämmitellä. Pukkaa jo lämmintä ilmaa sisälle, kun on saanut tyhjäkäynnillä lumet harjattua auton katolta pois ja etusivuikkunat raaputettua (siis n. 3- 5 min käynnistyksestä).

      Diesel-miehillä sitten taas onkin isot itseaiheutetut ongelmansa autojensa kanssa pakkasilla.

      • Anonyymi

        Mitä ongelmia sinulla on diiselin kanssa pakkasilla ? Minulla ei vielä 23 vuoteen ole ollut mitään ongelmia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ongelmia sinulla on diiselin kanssa pakkasilla ? Minulla ei vielä 23 vuoteen ole ollut mitään ongelmia .

        Totta. Ne mahdolliset ongelmat on niitä patteriautojen murheita.


    • Anonyymi

      Jaa mimmonen auto sitten vaatii? Niin no se sen ajan urheiluauto mutta mikä muu. Tuokin mun diisselirutku on jo parikytävuotias ja senkin ohjekirjassa neuvotaan että moottoria ei pidä lämmitellä tyhjäkäynnillä ennne ajoon lähtöä.

    • Anonyymi

      Mutta lähdepäs kylmällä akulla liikenteeseen niin toimintamatka tippuu 20-50%

      • Anonyymi

        Ei tipu! Tietämättömyyttään ei kannattaisi tuoda esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tipu! Tietämättömyyttään ei kannattaisi tuoda esille.

        Ei tipu ei kun se akku lämpiää. Ei se enrgia sieltä akusta mihinkään katoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tipu ei kun se akku lämpiää. Ei se enrgia sieltä akusta mihinkään katoa.

        Vähenee pakkasella reilusti . Älä valehtele .


    • Anonyymi

      Nyku-diesel ei kestä 20 asteen pakkasta edes apulämmittimen avustamana. Hytti jäätyy kun kaikki lämmitysteho ohjataan moottoriin ettei se hajoaisi.

      • Anonyymi

        Mun -15 mallin diisel ei sitten ole nyku- diisel , kun ilman"apulämmitintä " -20 asteen kelissä moottorin lämpö on 90 .


    • Anonyymi

      Jostakin syystä patteriterot lämmittävät ruorikoppejansa talvella useiden kilowattien edestä, ovatko he hölmöjä?

      • Anonyymi

        Mitäs se webasto sitten tekee tai erillinen sisälämppäri tai lämiityslaitteen kenno?

        Kyllä lämmityslaitteen kenno ja siten myös websto antaa kilowattikaupalla tehoa. Ei se kabiini muuten lämpiä oli se lämmön lähden sitten mikä tahansa. Vain kilowatit sitä kabiinia lämmittää.


      • Anonyymi

        Kun on niin mukava lähteä lämpimällä autolla liikkeelle. On myös paljon halvempaa kuin webastolla lämmittäminen.


    • Anonyymi

      Planeetalta ? Kiihdyttely lienee tarpeellisin ?

      • Anonyymi

        Paha sanoa mutta kaippa siihen on jokin syy että tehokkaita polttis bemareja ja audeja myydään ja on aina myyty. Suurin osa ostajista kuitenkin on innoissaa suorituskyvystä vaikkei sitä käyttäisi.


    • Anonyymi

      Jos pitempään on seisonu, niin pitää hetki käyttää saadakseen paineet ilmapuolella nousemaan.

    • Anonyymi

      Kyllä se nykyaikainenkin polttis vaatii pienen lämmityskäytön. Ei paikoillaan vaan ekat kilometrit kuin olisi sisäänajossa. Fysiikan lakeja ei voi rikkoa edes Esson baarin jutuilla.

      Voiteluaineet ne on sähkörinkin voimansiirrossa. Vaatii vähän ajan ajoa että voitelu toimii kunnolla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe