On ihmisiä, jotka kertovat Paavalin olevan syntinen, jopa syntisistä suurin. He ovat eksyneet ymmärryksestä. Paavali kertoo, että hän ennnen, epäuskon ja tietämättömyyden aikana teki syntiä. Juuri sen tähden hän sai anteeksi tekonsa, koska ei tiennyt tekevänsä syntiä.
1. kirje Timoteukselle 1
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
Tutustu Paavaliin
42
276
Vastaukset
- Anonyymi
Nykajan uususkonnolliset ovan syntisistä pienempiä omasta mielestään ja niiden ei edes tarvitse tehdä parannusta kun ollaan olevinaan niin pyhiä että.
- Anonyymi
Huvittavaa. Ilmeisesti yksikään uskovainen ei ymmärrä, että kaikki ihmiset ovat syntisiä ainakin Raamatun mukaan, ja siksi meidän täytyy kuolla.
- Anonyymi
Kuolema on biologinen välttämättömyys kaikelle elävälle. Ei siinä synnillä ja Jahvella ole mitään tekemistä.
- Anonyymi
Tämä varmasti kirkastaa Paavilin opetukset heillekin, jotka eivät tiedä, että Paavali saarnasi syntiä vastaan.
Roomalaiskirje 6
10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
13 Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!- Anonyymi
Paavali oli murhamies ja valheveikko. Eksyttäjä Saatanan armosta. Ei sellaista kannata äänestää.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli murhamies ja valheveikko. Eksyttäjä Saatanan armosta. Ei sellaista kannata äänestää.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.Paavali tosin antoi nimensä siihen tuomioon, johon Sefanus oli tuomittu, eli niin häntä voi sanoa murhamieheksi. Hän ei itse murhannut, mutta oli saman mielinen heidän kanssaan, jotka sen tekivät.
Samoin on tänään, että silmänsä ummistavat, tai samaa mieltä olevat syntiä tekevien kanssa ovat itse osallistuneet syntiin.
Paavali katui koko loppuelämänsä sitä, että oli osallistunut Jeesuksen seuraajien vainoon.
Saatana pääsi rusikoimaan muistuttamalla häntä hänen menneistä teoistaan.
Vaikka Paavali olikin saanut anteeksi nuo tietämättömyyden ja epäuskon ajalla tekemänsä synnit, välillä hän kuitenkin muisteli niitä ja piti itseään huonoimpana uskovaisena. Vaikka Jeesus oli antanut hänelle uuden nimen, jotta Sauluksena tehdyt synnit menivät sen nimen mukana, ei Paavali aina jaksanut sitä muistaa.
Paavalihan kärsi paljon. Hän sieti kylmää ja kuumaa, nälkää ja janoa, vankeutta ylistäen Jumalaa, niin silti omat menneet ja anteeksi annetut teot toisinaan häiritsivät häntä.
- Anonyymi
Jumala antoi raamattuun Paavalinkin kautta ilmoitusta. Ja on sidottu tuohon ilmoitukseen jopa omaksi vahingokseen. Ei raamatun ilmoitusta annettu sen tähden että se tuottaisi pelkkää pettymystä.
Kuitenkin on Raamatun jälkeen jokaisena aionina tullut uutta ilmoitusta josta on hyvä olla tietoinen myös. Koraani, Lutherin katekismus, Mormonin kirja, Hare Krishna jne. Seuraavaksi tulee Imaami Mahdi ajan johtajaksi.
On onnellinen joka löytää uskollisen sanan suhteen. Seurakunnan tai muun tahon. Itse esim. olen Israelissa ja Jehovan todistajissa löytänyt sanan käyvän toteen. Muissa seurakunnissa vähemmän , mutta myös esivalta ja lain säätäjä sanaa on kyennyt toteen laittamaan.
Kiitos Jumalallemme! Kaikista seurakunnista joiden perustana on myös Paavalin työ ja sanat. Pyhän Hengen lähettämänä hän perusti seurakunnat. - Anonyymi
Paavali oli piru mieheksi.
Sai Saatanan enkelin eli pistimen uudeksi henkioppaakseen matkalla Syyriaan murhakoplansa kanssa.
Ap. t. 26:14
Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'
Demonia ei otettu pois, vaikka kuinka sitä rukoili ja maanitteli. Demoni tappoi Paavalin Roomassa. Mahdollisesti myös Pietarin, joka alkoi veljeilemään Paavalin kanssa.
Monet muut apostolit pitivät etäisyyttä Paavaliin, koska aavistivat, että mies oli soluttautunut seurakuntaan, koska Jeesus ei hänestä mitään etukäteen heille puhunut.
Herra, kun ei tee mitään ilmoittamatta siitä etukäteen omille 12 Karitsan apostolilleen ja ystävilleen.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
King James käännöksen mukaan Paavalin saada demoni, ei ollut mikään pikkupiru, vaan Saatanan demoniruhtinas "The messenger of Satan".- Anonyymi
Kirjotat mielettömiä, mene mustikkaan se ei ole syntiä.
- Anonyymi
Uutta Testamenttia koonneet teologit eivät olisi ottaneet siihen mukaan ollenkaan Paavalin kirjoituksia, he kutsuivat Paavalia "Saatanan esikoiseksi."
Paavali oli saanut kuitenkin seuraajia, oman klikin muodostettua, kun hajotti ja repi seurakuntia omilla opeillaan.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]- Anonyymi
Jos Ananiaan ja Safiiran murha olisi tutkittu, niin kyllä Saulus Tarsolainen kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.
Saulus Tarsolainen pakeni kristittyjen ja mahdollisesti Juutalaisten murhia ulkomaille,
muutti ja valehteli nimensä Paavaliksi, jottei olisi saatu kiinni ja vastuuseen teoistaan.
Esim. Johannes ei missään vaiheessa pitänyt Paavalia oikeana rehellisenä apostolina, vaan soluttautujana.
Siksi hänet karkotettiin sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle kuolemaan.
Johannes varoitti, että alkuseurakunta on roistojen vallassa. Niinpä se hajosikin lopullisesti noin v. 70 jKr. samoihin aikoihin kuin Temppeli hajotettiin.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
- Anonyymi
Jeesus ei perustanut mitään paikallisseurakuntia, vaan yhden ainoan seurakunnan antamalla kastekäksyn liittää kasteessa ihmiset hänen ylösnousemusruumiinsa jäseneksi.
Matt.28:18-20
On vain yksi lauma ja yksi paimen.- Anonyymi
Kastekäsky yhden seurakunnan perustamisesi. Tälle Kalliolle minä rakennan seurakuntani.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesuksen järjestys: Ensin kaste syntien pesemiseksi ja perisynnin kadotustuomion poistamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi sydämeen.
Vasta sitten käskyjen opetus, kun Pyhä Henki antaa ymmärryksen käskyjen ymmärtämiseen ja tottelemiseen.
- Anonyymi
Paavali ei kuulu tähän joukkoon.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.- Anonyymi
Eikä yksikään kahdestatoista olisi sanonut kymmenien vuosien kuluttua
"Minä olen fariseus" Ap.t. 23:6
Jos leikitään, että Paavali kohtasi Herran Damaskon tiellä, niin hän ei kuitenkaan tunnistanut paimenen ääntä ja tuli sokeaksi. Se tarkoittaa, että hän ei lähtenyt seuraamaan hyvää paimenta. Se että Paavali tuodaan näyttämölle typologisesti toisena Bileamina tarkoittaa, että tässä oli petturi ja eksyttäjä. Jeesuksen valitsemat kaksitoista apostolia kuulivat ja näkivät ja seurasivat ja todistivat sen perusteella. Apostolien teot myös kertoo, miten pakanoiden käännyttäminen sai alkunsa Pietarista, ei Barnabaasta tai Paavalista. (Ap.t. luku 10)
- Anonyymi
Room.5 "Sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teon (=perisynti) seurauksena kaikki ihmiset tulivat syntisiksi ja kadotustuomion alaisiksi."
Eli kaikki ihmiset ovat perisynnin aiheuttaman kadotustuomion alaisia, vaikka eivät itse ole vielä tehneet yhtään omaa tekosyntiä.
Raamatun mukaan Jumala ennallistaa ihmisen kasteessa synnyttämällä ihmisen uudeksi yhteyteensä kasteessa vedestä ja Hengestä, katkaisemalla perisynnin kadotustuomion ja antamalla ihmisen Hengnen siteen yhteydenpitoa varten ihmisen ja Jumalan välille.
Room. 8:26
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.- Anonyymi
Tuollaisia satuja ne kirkkoisät aikanaan sorvailivat ja suomen lutterit niitä mantraa joka paikkaan
Paavalin tekstit ovat todella kuin yliluonnollisia sillä niin hienoja ne on.
Niihin ei kyllästy ja miten upeasti asiat erikulmista avautuu.
Esim se liha ...joka meissä on mukana ja ilmenemismuodot.
Kuinka se sotii myös tätä uuttaluomusta vastaan.
Sen ymmärryksen myös ,että pysy Hengen tilassa niin huomaat pärjääväsi tuota lihaa ja sen haluja vastaan.
Näin se todella on.
Näin se todella on ja yksi tärkeimpiä asioita tässä maailmassa ja tiivistettynä muutamaan riviin.- Anonyymi
Paavali sai uuden henkioppaan, saatanan enkelin, henkiolennon,demonin, jolla ei ole fyysistä ruumista eikä mitään puisia tai metallisia pistimiä. Demoni oli Paavalin matkassa koko ajan lähetsmatkalla. Pisti Korintossa Paavalin puhumaan siansaksaa eli glossolaliaa, josta kukaan ei ottanut selvää, mitä se molotuspuhe tarkoitti.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
King James-kännöksen mukaan Paavalin saama demoni ei ollut mikään pikkupiru, vaan Saataan demoniruhtinas "The messenger of Satan" -nimeltään.
Sama koskee helluntailaisten molotuskieliä.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi
Paavali teki keinotekoisia ihmisen jakamisia lihojen ajatteluun erillisenä asiana.
Jumala loi ihmisen yhdeksi kokonaisuudeksi "eväväksi sieluksi".
Paavalin juoni oli pistää omat synnit lihojen ja vanhojen aatamien syyksi, eikä ottanut niistä itse vastuuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali teki keinotekoisia ihmisen jakamisia lihojen ajatteluun erillisenä asiana.
Paavalin juoni oli pistää omat synnit lihojen ja vanhojen aatamien syyksi, eikä ottanut niistä itse vastuuta.Paavali teki syntiä, eikä pitänyt sitä edes pahana ollenkaan. Laittoi syyn omista synneistään lihojen ja vanhojen aatamien syyksi.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 7:19
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
Valehtelevat lahkolaiset saavat rohkaisua Paavalin kirjeistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin juoni oli pistää omat synnit lihojen ja vanhojen aatamien syyksi, eikä ottanut niistä itse vastuuta.Ihminen on yksi kokonaisuus: elävä sielu, joka on vastuussa omista synneistään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on yksi kokonaisuus: elävä sielu, joka on vastuussa omista synneistään.
Saatanan demonia ei otettu pois Paavalista vaikka kuinka sitä rukoili ja maanitteli.
En halua mennä kuuntelemaan sellaista saarnamiestä, jossa on Saatanan enkeli "hän".
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali teki syntiä, eikä pitänyt sitä edes pahana ollenkaan. Laittoi syyn omista synneistään lihojen ja vanhojen aatamien syyksi.
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 7:19
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
Valehtelevat lahkolaiset saavat rohkaisua Paavalin kirjeistä.Paavali teki valehtelustaan hyveen.
Tarkoitus pyhittää keinot.
Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali teki valehtelustaan hyveen.
Tarkoitus pyhittää keinot.
Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta.Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän, jos sitä pelkkää ahmii sisälleen tyyliin..."rakas Paavali".... Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän, jos sitä pelkkää ahmii sisälleen tyyliin..."rakas Paavali"....Lopeta se valehtelu.Jos et älyä niin se on oma tyhmyytesi .
- Anonyymi
Ei ihme ollenkaan, että Jumala heitti Paavalin Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi, eikä ottanut demonia hänestä pois pyynnöistä huolimatta.
Demoni viimeisteli tekonsa Roomassa.
Paavalille kävi juuri niin, mitä hän toivoi toisille tekevänsä.
"Näin on käynyt Hymenaiokselle ja Aleksandrokselle. Olen luovuttanut heidät Saatanan kuritettaviksi" - Anonyymi
Paljon näyttäisi olevan kiinnostusta aloitustani kohtaan. En lue niitä kaikkia, mutta jotakin luin ja olen todella pahoillani, että joillekin on syntynyt täysin väärä arvio Paavalista.
Jeesus kutsui Sauluksen työhän elopelolle, antoi hänelle uuden nimen ja kertoi, että sen työn takia Paavali joutuu kärsimään paljon.
Jos Paavali olisi tänään tekemässä tuota tehtävää, hän olisi pilkattu, piinattu ja vainottu, kuten näemme tänne kirjoitetuista kommenteista.
Paavali oli uskollinen Jeesukselle, sen jälkeen, kun otti Jeesuksen Herrakseen. Sitä aikaisemmin Paavali vainosi Herran seurakuntaa ja ahdisti heitä.
Siitä Paavali kertoo usein, sillä hän ei kyennyt unohtamaan tekemiään tekoja. Hän piti itseään suurimpana syntisenä, mutta kiitti siitä, että oli saanut armon, koska oli tehnyt tuota syntiä tietämättömyyden ja epäuskon ajalla.
1. kirje Timoteukselle
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen. - Anonyymi
Paavali on samalla linjalla Johanneksen kanssa. Johannes kertoo, että kaikki ovat syntiä tehneet, mutta hän myös kertoo, että Jeesus vapauttaa ihmisen orjan asemasta, eli vapauttaa synnistä uudestisyntymisessä.
Johannes sanoo voimakkaasti, että yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä.
Samaa kertoo Paavali.
1. Johanneksen kirje 5
18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
21 Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.
Roomalaiskirje 6
1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä. - Anonyymi
Paavali oli murhamies, valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä pahana, saatikka syntinä olenkaan, kun tarkoitus oli hyvä, niin voi valehdellä, opetti Paavali.
Paavali oli naisvihaaja, paha sovinisti. Siksi monet miehet ihailee Paavalia.
1. Kor. 14:35
Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. - Anonyymi
Paavali ja Johannes opettivat täysin eri tavalla synnin tekemisestä.
Paavali puolusteli synnin tekemistään ja laittoi siitä syyn lihojen ja vanhojen aatamien syyksi.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Johannes opettaa ihan eri tavalla, että Jumalasta syntynyt ei voi edes tehdä syntiä, sillä hänen kasteessa saama Pyhä Henki ja käskyjen noudattaminen estää synnin tekemisen.
1. Joh. 3:9
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. - Anonyymi
Uudessa Testamenteissa on paljon erilaisia kirjoituksia, joiden oikeata kirjoittajaa ei tiedetä. Monet kirjeet on vain laitettu kuuluisien nimien kirjoittajaksi. Paavalin kirjoittamaksikin on laitettu kirjeitä, joita hän ei todellisuudessa ole kirjoittanut.
Kirjoittajia on paljon enemmän kuin annetaan ymmärtää. Niitä on koottu yhteen kun Uutta Testamenttia on koottu.
Joten voit saada väärän henkilökuvan, jos kuvittelet, että kaikki Paavalin nimissä julkaistut kirjeet on hänen tekemiään.
Monet teologit eivät olisi aluksi laittaneet Uuteen Testamenttiin ollenkaan Paavalin kirjoituksia, koska ne synnyttivät ristiriitaisia väitteitä Jeesuksen opetuksen kanssa,
he kutsuivatkin Paavalia "Saatanan esikoiseksi". - Anonyymi
Paavali yritti kieltää käskyjen auktoriteetin ja olemassaolon ja korvata sen pelkällä hengenvaikutuksien mukaan elämisellä.
Jos ei edes tiedä kymmentä käskyä eikä niitä osaa elämässään noudattaa, niin silloin syyllistyy varmuudella syntiin.- Anonyymi
Saulus Tarsolainen oli mukana murhassa ja pakoili ja valehteli nimensä Paavaliksi. Piilotteli yli kymmenen vuotta maallisen tuomion välttelyksi.
- Anonyymi
Jumalan kymmenen käskynlaki on tunnettava hyvin ja sitä noudatettava, koska synti tarkoittaa juuri lainkäskyjen rikkomista. Paavali ei niin opettanut, vaan Johannes.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.- Anonyymi
Pelkästä uskosta puhuminen autuude perusteena on suurta eksytystä, silloin annetaan ymmärtää, että kymmentä käskyä ei tarvitse noudattaa, ja että pelkkä uskominen hoitaaa taivaanporttien avautumisen, eikä teoilla ole enää mitään merkitystä pelastusasiassa.
Jesuksen veli Jaakob; Jerusalemin seurakunnan johtaja sanoo suoraan, että ei se pelkkä uskominen ihmistä pelasta, kuten usein hoetaan ja mantrataan "yksin uskosta".
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön.
- Anonyymi
Jeesuksen sanat ja opetus on ylin auktoriteetti uskonasioissa, ei Paavalin puheet.
Matt. 19:17
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."- Anonyymi
Paavali ei ole hyvä, not god, vaan paha.
Saatanan enkeli piti Paavalin pihdeissään niin lujasti, että mies ei pystynyt tekemään todellista parannusta pahan ja synnin tekemisestään. Yritti vain puolustella omia syntejän vanhoilla aatameilla ja lihoilla. Ei ne lihat mitän ajattele, ne puheet ja puolustelut oli pelkkiä tekosyitä jatkaa synnin tekemistä.
Room. 7:19sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa,
mitä en tahdo, minä teen.
Paavali saattoi myös viitata hänessä asuneeseen Saatanan enkeliin, jota syytti omista synneistään ja kutsui enkeliä "hän" myös "synniksi" ja "pistimeksi", synonyymit.
1. Kor. 15:56
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei ole hyvä, not god, vaan paha.
Saatanan enkeli piti Paavalin pihdeissään niin lujasti, että mies ei pystynyt tekemään todellista parannusta pahan ja synnin tekemisestään. Yritti vain puolustella omia syntejän vanhoilla aatameilla ja lihoilla. Ei ne lihat mitän ajattele, ne puheet ja puolustelut oli pelkkiä tekosyitä jatkaa synnin tekemistä.
Room. 7:19sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa,
mitä en tahdo, minä teen.
Paavali saattoi myös viitata hänessä asuneeseen Saatanan enkeliin, jota syytti omista synneistään ja kutsui enkeliä "hän" myös "synniksi" ja "pistimeksi", synonyymit.
1. Kor. 15:56
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.Wikipedia
Paavalin kirjeet ovat kolmetoista Uuden testamentin kirjettä, jotka antavat ymmärtää olevansa apostoli Paavalin (Παῦλος) kirjoittamia. Nykytutkimuksen yleisimmän näkemyksen mukaan Paavalin aidoiksi kirjeiksi luetaan seitsemän tekstiä.[1] Loput kirjeet ovat Paavalin nimissä laadittuja uusia tekstejä, joita kutsutaan Paavalin koulukunnan kirjallisuudeksi eli deuteropaavalilaiseksi kirjallisuudeksi.[2] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wikipedia
Paavalin kirjeet ovat kolmetoista Uuden testamentin kirjettä, jotka antavat ymmärtää olevansa apostoli Paavalin (Παῦλος) kirjoittamia. Nykytutkimuksen yleisimmän näkemyksen mukaan Paavalin aidoiksi kirjeiksi luetaan seitsemän tekstiä.[1] Loput kirjeet ovat Paavalin nimissä laadittuja uusia tekstejä, joita kutsutaan Paavalin koulukunnan kirjallisuudeksi eli deuteropaavalilaiseksi kirjallisuudeksi.[2]Paavalin opit edustivat vain yhtä opillista koulukuntaa "Paavalismia".
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi."
- Anonyymi
Wikipedia
Pääartikkeli: Deuteropaavalilainen kirjallisuus
Paavalin kuoleman jälkeen hänen perinteensä säilyi seurakunnissa, ja hänen kirjeensä saivat jatkuvasti uusia lukijoita. Ajan kuluessa huomattiin, että Paavalin kirjeiden sisällöt eivät enää vastanneet seurakuntien uusiin ajankohtaisiin kysymyksiin. Paavalin kuoleman jälkeen seurakunnat olivat vakiinnuttaneet asemansa ja kristinusko oli etääntynyt yhä enemmän juutalaisista juuristaan.[2]
Muuttuneet olosuhteet vaativat lisäopastusta, niinpä Paavalin nimissä laadittiin uusia teoksia. Tätä kirjallisuutta kutsutaan Paavalin koulukunnan kirjallisuudeksi eli deuteropaavalilaiseksi kirjallisuudeksi (antiikin kreikan sanasta ’deuteros’, lit. ’toinen’; sittemmin myös ’toissijainen’ ja ’jatke’). Antiikin aikana toisen nimissä julkaiseminen eli pseudepigrafia oli täysin hyväksyttävää eikä se vaikuttanut tekstin arvovaltaan. Todennäköisesti lukijat usein tiesivät, että kyse ei ollut aidosta historiallisesta tekstistä. Sitä luettiin, mikäli tekstin kirjoittajaksi mainittiin arvovaltainen henkilö ja mikäli teksti oli vakuuttavaa.[2]- Anonyymi
Ajoittain myös heprealaiskirje on laskettu Paavalin kirjeeksi. Jo varhaiskristillisenä aikana sen päätyminen Uuden testamentin kaanoniin oli epävarmaa. Teoksen pelasti uskomus, että kirje oli Paavalin kirjoittama vaikka tekstissä itsessään ei ole tällaista väitettä[6]. Heprealaiskirjeen taidokas ja puhdas kreikan kieli poikkeaa aidoista Paavalin kirjeissä käytetystä kielestä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409