Ihminen katuu kuollessaan ihmissuhteisiin tai työhön tai toisen alistamiseen tai itse alistunut -asioita. Mieheni pastori kehotti miestäni tunnustamaan ja kertomaan synnit ennen kuin kuolee pelastuakseen. Saadakseen itselleen rauhan kun kunto heikkenee. Hän on toiminut perinpohjin ja ottanut syykseen myös mitä ei ole tahallaan tehnyt. Hänellä oli töissään jotain epäselvyyksiä mutta moniin riitoihin liittyneet ovat jo kuolleet. Sovimme että hän voi testamentat rahaa hyvään tarkoitukseen.
Sellaisia asioita mistä hän todella olisi voinut pyytää anteeksi hän ei myönnä tai muista. Kovuutta lapsille. Minulle hän tunnusti olleensa pettäjä 50v sitten jossain opiskelijabileissä. En tiennyt asiasta mutta nyt se harmittaa millaista miestä olen palvellut. Sulattamista riittää.
Kuulumme eri seurakuntiin. Mietin että mieheni pastori olisi voinut rukoilla mieheni kanssa ja antaa synninpäästön juoksuttamatta tätä tunnustamassa tehtyä tai tekemätöntä. Hänellä on osin dementiaa mutta ottaa saamansa ohjeet kirjaimellisesti. Omat syntini olen saanut anteeksi enkä niitä kaikkia muista. Miehen pastori sanoi että synti pitää käydä tunnustamassa sille ketä vastaan on rikkonut. Onko näin.
Katumus hyvä vai paha
Anonyymi-ap
1
60
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo on paha, että pettämisen tunnustaa noin myöhään.
Sinällään on oikein, että tunnustaa tuollaisen, vaikka se niin pahalta petetystä tuntuukin, mutta asiasta tekee vielä pahemman, kun sen kertominen viivästyy ja silloin tulisi harkita enemmän miten asian suhteen toimii: Olisiko viisaampaa myöntää silloin epäonnistumisensa puolisona muutoin ilman tuollaisia tarkempia yksityiskohtia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651433Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia109875- 57734
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä47734- 57710
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39687Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606025655Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli66643Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan69641Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41637