Ihminen katuu kuollessaan ihmissuhteisiin tai työhön tai toisen alistamiseen tai itse alistunut -asioita. Mieheni pastori kehotti miestäni tunnustamaan ja kertomaan synnit ennen kuin kuolee pelastuakseen. Saadakseen itselleen rauhan kun kunto heikkenee. Hän on toiminut perinpohjin ja ottanut syykseen myös mitä ei ole tahallaan tehnyt. Hänellä oli töissään jotain epäselvyyksiä mutta moniin riitoihin liittyneet ovat jo kuolleet. Sovimme että hän voi testamentat rahaa hyvään tarkoitukseen.
Sellaisia asioita mistä hän todella olisi voinut pyytää anteeksi hän ei myönnä tai muista. Kovuutta lapsille. Minulle hän tunnusti olleensa pettäjä 50v sitten jossain opiskelijabileissä. En tiennyt asiasta mutta nyt se harmittaa millaista miestä olen palvellut. Sulattamista riittää.
Kuulumme eri seurakuntiin. Mietin että mieheni pastori olisi voinut rukoilla mieheni kanssa ja antaa synninpäästön juoksuttamatta tätä tunnustamassa tehtyä tai tekemätöntä. Hänellä on osin dementiaa mutta ottaa saamansa ohjeet kirjaimellisesti. Omat syntini olen saanut anteeksi enkä niitä kaikkia muista. Miehen pastori sanoi että synti pitää käydä tunnustamassa sille ketä vastaan on rikkonut. Onko näin.
Katumus hyvä vai paha
Anonyymi-ap
1
54
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo on paha, että pettämisen tunnustaa noin myöhään.
Sinällään on oikein, että tunnustaa tuollaisen, vaikka se niin pahalta petetystä tuntuukin, mutta asiasta tekee vielä pahemman, kun sen kertominen viivästyy ja silloin tulisi harkita enemmän miten asian suhteen toimii: Olisiko viisaampaa myöntää silloin epäonnistumisensa puolisona muutoin ilman tuollaisia tarkempia yksityiskohtia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412705Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4182236Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212146Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau181930Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1411759Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371679Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221186Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01142- 741049
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.64945