Mitä Jeesus tekee vihollisilleen

Anonyymi-ap

Jumala ei juuri nyt halua tuomita ketään vaan kutsuu kaikkia ihmisiä uskomaan Jeesukseen (1 Tim. 2:1-4). Hänen tahtonsa on armahtaa jokainen ihminen joka laittaa uskonsa Jeesukseen (Tii. 2:11-14). Ja jokainen joka turvaa ristillä Jeesuksen vuodattamaan vereen syntiemme sovituksena, tulee hänessä vanhurskaaksi (Room. 3:23-31 ja Filip. 3:9). Jeesuksessa Jumala vuodatti oman verensä kaikkien ihmisten puolesta, vaikka meistä ei kukaan ole häntä rakastanut niinkuin kuuluu eikä häntä Luojana kunnioittanut (Room. 1:21 ja 3:23).

Raamatun mukaan meidät on kaikki luokiteltu Jumalan vihollisiksi syntiemme tähden, kaikkien virheidemme tähden (Kolos. 1:21, Room. 5:8-10, ja Efes. 2:1-3). Ja hän tuli taivaasta kuolemaan ristillä meidän puolestamme, kärsimään syyttömänä kuin olisi syyllinen (2 Korint. 5:19-21), sen rangaistuksen joka syntisille kuuluu. Jumala teki tämän kaikkien vihollistensa puolesta, ei vain meidän jotka uskomme ja olemme siitä vihollisuudesta luopuneet. Hän on kaikkien ihmisten puolesta ristille naulittu iankaikkinen Jumala.

Jumala on siis ensiksi osoittanut laupeutta vihollisilleen, sellaista laupeutta jota kukaan meistä ei ole ansainnut. Jumala on ainoa kuka ansaitsee että hänen puolestaan kärsitään syyttömänä, mutta Jumala on antanut tämän oman kärsimyksensä syyttömänä Jeesuksessa lahjana meille ihmisille, kun vain uskomme ja uskossa pysymme, se lahja on meidän.

Mitä Jumala tekee vihollisilleen jotka eivät tätä lahjaa huoli ja pysyvät epäuskoisina? Hän antaa heille sen mitä he teoillaan ja sydämensä pahuudella ovat ansainneet (2 Tes. 1:7-8). Hän hylkää heidät aivan kuten he hylkäsivät hänet ristille synneillään. Meitä kohtaan, jotka uskomme, hän osoittaa armonsa ja laupeutensa, ja heitä kohtaan, jotka hän tuomitsee ja syöksee kadotukseen, hän osoittaa oikeudenmukaisuutensa.

Miksi usko on niin ratkaisevaa? Koska usko on kääntymystä Jumalan puoleen, pois vihollisuudesta (Apt. 26:17-18. Epäuskoinen pysyy vihollisena (Room. 11:23). Usko Jeesukseen kääntää koko ihmisen Jumalan luokse.

6

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjoitti satusetä sipelius.

    • Anonyymi

      Vanhassa testamentissä on paljon esikuvia siitä kun Jeesus kostaa jumalattomille.

      Tuomarien kirja 16:30
      "Ja Simson sanoi:'Menköön oma henkeni yhdessä filistealaisten kanssa.' Ja hän taivuttautui eteenpäin niin rajusti, että rakennus luhistui ruhtinasten ja kaiken siinä olevan kansan päälle. Ja kuolleita, jotka hän surmasi kuollessaan, oli enemmän kuin niitä, jotka hän oli surmannut eläessään."

      Simson hukutti filistealaiset omalla kuolemallaan. Jeesus on tehnyt samoin:

      2 Korinttolaiskirje 2:15-17
      "Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa: näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?"

      Evankeliumin julistajat ovat pelastuksen tuoksu pelastuville ja kadotustuomion haju kadotukseen joutuville. Jeesus on kadotukseen joutuville heidän syntiensä löyhkä.

      Valitusvirret 1:21-22
      "He ovat kuulleet, kuinka minä huokailen. Ei ole minulla lohduttajaa. Kaikki minun vihamieheni ovat kuulleet minun onnettomuuteni; he iloitsevat, kun sinä olet tämän tehnyt: sinä olet antanut tulla sen päivän, jonka olit ilmoittanut. Mutta käyköön heidän samoin kuin minun. Tulkoon kaikki heidän pahuutensa sinun kasvojesi eteen, ja pane heille kannettavaksi se, minkä olet minulle pannut kaikkien minun rikoksieni tähden. Sillä monet ovat minun huokaukseni, ja minun sydämeni on sairas."

      Jeesus otti henkilökohtaisesti meidän syntimme kuin omikseen. Tästä saa olla eri mieltä, mutta minusta tuo näyttää aivan kuin hän lausuisi ennalta tuomion niille jotka kieltäytyvät ottamasta vastaan hänen sovitustyötään ja uskomasta.

      • Anonyymi

        Kova se oli syntiä tekemään.... vai onko huumausaineiden käyttö sinänsä syntiä?


    • Anonyymi

      Kun Raamattua lukee missä tahansa muussa valossa kuin Jeesuksen ristinkuoleman valossa, siitä voi tulkita näitä väkivaltaisia hevonpaskaoppeja vaikka kuinka paljon.

      Nyt on kuitenkin niin, että universumin Valtaistuimella istuu Jumalan Karitsa, eli KAIKKI on Karitsalle, ristiinnaulitulle ja ylösnousseelle Jeesukselle Kristukselle, alisteista.

      Kolossalaiskirjeen mukaan koko maailma on luotu Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen kauttaan ja Häneen, ja samoin on KAIKKI niin taivaassa kuin maan päällä Hänessä SOVITETTU.

      Tämä on unversumia ksokeva FAKTA Jeesuksessa Kristuksessa.

      Joka lukee Raamattua vailla tätä FAKTAA, ajautuu kaaokseen, tyhjyyteen, mielettömyyteen.

      Kun helvettiuskovaiselle sitten julistaa tuota FAKTAA, evankeliumia, jonka mukaan Jumala sovitti jo Kristuksessa koko maailman itsensä kanssa ja siksi Pyhä Henki johdattaa lopulta kaikki totuuden tuntemiseen ja pelastukseen, helvettiuskovainen on saada sydärin ja alkaa keuhkota aivotonta vakiomantraansa: "Sittenhän Jeesus kuoli turhaan!"

      Helvettiuskovainen ilmeisesti kuitenkin olettaa, että HÄNEN pelastuksena kannalta Jeesuksen kuolema oli välttämätön. Ja kenties hän ajattelee samoin muutaman muunkin Jeesukseen (JA HELVETTIIN) uskovan suhteen - siis että Jeesuksen kuolema oli myös heidän pelastuksensa kannalta välttämätön. On vaikea arvioida, mikä on se pelastettavien ihmisten lukumäärä, jonka jälkeen helvettiuskovaisen kärsivällisyys lakkaa ja hän alkaakin pitää Jeesuksen kuolemaa pelastettavien ihmisten kohdalla TURHANA. :D :D :D

      Jos nimittäin JOIDENKUIDEN suhteen Jeesuksen kuolema EI ollut turha vaan välttämätön, mutta yhtä kaikki Jeesus kuoli TURHAAN, jos KAIKKI pelastuvat, silloinhan jossakin kohtaa on pelastettavien lukumäärässä tultava vastaan raja, jossa Jeesuksen kuolema - jonka piti siis olla VÄLTTÄMÄTÖN - muuttuukin turhaksi.

      Viime kädessä helvettiuskovaisen asenne Jeesuksen ristinkuolemaan nähden on seuraavanlainen:

      "MINUN kohdallani Jeesuksen kuolema oli välttämätön, mutta ei niin saa olla KAIKKIEN kohdalla! Jos minun lisäkseni kaikki MUUTKIN pelastuvat, mitä järkeä tässä koko hommassa on?!"

      On vaikea kuvitella tätä omahyväisempää ja itsekeskeisempää uskontoa. Ja kaikki tuo omahyväisyys, väkivaltaisuus ja itskeskeisyys kumpuaa siitä, että tällainen "Raamattu-ekspertti" ei Raamattua lukiessaan näe Valtaistuimella ristiinnaulittua ja ylösnoussutta Jeesusta Kristusta.

      • Anonyymi

        Jotkut pysyy järjissään, altistuksesta huolimatta.


    • Anonyymi

      Hävytön huijaus. Että Jumala kehtaakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2331
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      911
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe