Ateistisuudella on suuri ongelma!

Anonyymi-ap

Jos olemme kehittyneet alemmista eläimistä kuten kaloista, matelijoista tai apinankaltaisista olennoista, miten voi luottaa kenenkään ihmisen päättelykykyyn ja tietoon?
Voiko kaloista, matelijoista tai apinankaltaisista olennoista peräisin oleva tieto olla luotettavaa?
Vaikka ihminen, esim. ateisti, voi pitää itseään älykkäänä ja järkevänä, on syytä epäillä suuresti hänen ajatustensa järkevyyttä....olisko hoitolaitos kaikista parasta ateisteille?
Jos ei jutut muutu, niin suosittelen hoitolaitosta!
Koska hänen oletettu viisautensa voi olla harhapäättelyä.
Se koskee vain ateisteja.

20

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä se ateistisuuden ongelma nyt sitten oli? Unohdit kertoa.

      Mitä tarkoittaa alempi eläin? Kuulostat jokseenkin itsekeskeiseltä tuollaisella väitteelläsi. Itse en näe muita eläimiä mitenkään alempina.

      Miten muut eläimet liittyvät ihmisen päättelykykyyn?

      Tietysti muista eläimistä peräisin oleva tieto on luotettavaa? Havainnoilla on se kätevä puoli, että niitä voi kuka vain tarkistaa.
      Vai miten sinä tietäisit esimerkiksi kyyn biologian ilman tutkimusta käytännössä kyitä tai mitään käärmettä?

      Se itseään järkevänä pitäminen ei ole haastavaa, jos jonkun argumenttejen laatu on näin heikko. Ehkäpä olisi sinun aika katsoa peiliin. Siellä voi häämöttää rajapinta.

      • Anonyymi

        Ateismi on suurissa ristiriidoissa, mitä tulee sen itsensä koherenttisuuteen. Ihmiset eivät tahdo sitoutua ideologiaan, joka kieltää sen aatteellisen historian. Toisaalta ateismi viehättää heitä, jotka ajattelevat, että kaikissa asioissa kaikissa tilanteissa ja kaikkina hetkinä olennaisinta on se mitä milloinkin mihinkin tunteellisena sanoo.
        Joten aika vaikeaa on sellaiseen ajatukseen sitoutua, muutoin kuin siten, että ajattelee someajan kaikkien asioiden olevan totta, kunhan ne vain on sanottu. Ateismissa oleva kritiikin puute estää kuitenkin suurinta osaa ihmisistä osallistumasta siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateismi on suurissa ristiriidoissa, mitä tulee sen itsensä koherenttisuuteen. Ihmiset eivät tahdo sitoutua ideologiaan, joka kieltää sen aatteellisen historian. Toisaalta ateismi viehättää heitä, jotka ajattelevat, että kaikissa asioissa kaikissa tilanteissa ja kaikkina hetkinä olennaisinta on se mitä milloinkin mihinkin tunteellisena sanoo.
        Joten aika vaikeaa on sellaiseen ajatukseen sitoutua, muutoin kuin siten, että ajattelee someajan kaikkien asioiden olevan totta, kunhan ne vain on sanottu. Ateismissa oleva kritiikin puute estää kuitenkin suurinta osaa ihmisistä osallistumasta siihen.

        "Ateismi on suurissa ristiriidoissa, mitä tulee sen itsensä koherenttisuuteen."

        Mitä epäkoherenttia on lauseessa "En usko jumalien olemassaoloon"?

        "Ihmiset eivät tahdo sitoutua ideologiaan, joka kieltää sen aatteellisen historian."

        Ongelmaa tässä ei ole, koska ateismi ei ole aate eikä ideologia.

        "Toisaalta ateismi viehättää heitä, jotka ajattelevat, että kaikissa asioissa kaikissa tilanteissa ja kaikkina hetkinä olennaisinta on se mitä milloinkin mihinkin tunteellisena sanoo."

        Miten tunne tai tunteellisuus tähän liittyy? Uskonnothan tunteeseen perustuvat. Monista uskovaisista tuntuu kovasti, että Jumala on olemassa. Ja mitä kaikkea siitä seuraa...

        "Joten aika vaikeaa on sellaiseen ajatukseen sitoutua, muutoin kuin siten, että ajattelee someajan kaikkien asioiden olevan totta, kunhan ne vain on sanottu. Ateismissa oleva kritiikin puute estää kuitenkin suurinta osaa ihmisistä osallistumasta siihen."

        Minä kyllä luulen, että ateistit ovat paljon kriittisempiä eri asioiden suhteen kuin uskovaiset. Uskovaiset juuri uskovat muiden puheisiin ajattelematta itse. Ateismi on juuri kritiikkiä uskovaisten perusteettomille kuvitelmille jumalista.

        Mikä sinua vaivaa? Miksi yrität kääntää asiat nurinniskoin?


    • Anonyymi

      Kerrankin kiihkouskovaiselta hyvin perusteltu avaus!

      Avaaja osoittaa itse, että kaikkien ihmisten päättelykykyyn ei todellakaan voi eikä pidä luottaa.

      • Anonyymi

        Ainoa luotettava asia on Raamattu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa luotettava asia on Raamattu!

        Raamattu on satukirja!
        Koetas vaikka ite kävellä vetten päällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa luotettava asia on Raamattu!

        Mutta kun se Raamattukin on ihmisten kirjoittama. Miten siihen siis voisi luottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on satukirja!
        Koetas vaikka ite kävellä vetten päällä!

        korkki kiinni jo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun se Raamattukin on ihmisten kirjoittama. Miten siihen siis voisi luottaa?

        Tilaa aku ankka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilaa aku ankka!

        Meille tulee jo...


    • Anonyymi

      evoluutio on miljoonasti kyseenalaistettu ja aina se on voittajana selvinnyt
      uskonto on kuin aku ankka yhtä paskan väärtti 🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Huuhaata höpiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaata höpiset!

        Kerropas sitten, milloin ja missä evoluutio on kumottu. Ja varsinkin miten? Uskovaisten typeriä kuvitelmia ei lasketa...


    • Anonyymi

      Uskisten troIIit nykyään.... ei hyvää päivää! 🤣Ihminen on itse kerännyt ja luonut tietoa, sekä dokumentoinut sitä eri tavoin. Ihminen, ei kalat, matelijat yms.

      • Anonyymi

        Miten liittyy aiheeseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten liittyy aiheeseen

        Mihin aiheeseen? Aloitukseen kyllä liittyy. Aloittaja väittää kummallisesti, että ihmisten tiedonkäsittelykyky riippuisi jotenkin esim. joidenkin kalojen kyvyistä.

        On tainnut lukea liikaa Puolimatkaa...


    • Anonyymi

      KUN. KUN olemme kehittyneet välivaiheiden kautta luukalojen, maaselkärankaisten, nisäkkäiden ja kädellistn yhteisistä kantamuodosta

      Ihmisen evoluutiohistoria tarkoittaa että me kaikki nyt elossa olevat, olemme tuhansien sukupolvien ketjun tulos ja joka sukupolvessa vain kelpoisimmat ovat selvinneet. Esivanhempinamme on vain voittajia.

      Ihmiselle yksi merkittävä menestystekijä on ollut kyky ymmärtää ja jäsentää ympäristöään ja tehdä loogisia syy-seuraus-johtopäätöksiä.

      Ja sellainen päättelytehtävä sinullekkin, että mieti tai ota selvää monenko päättelyketjun on täytynyt osua oikeaan, että on syntynyt kaikki se teknologia, jonka varassa pysstyit tuon hävettävän huonosti ja löysästi ajatellun möläytyksesi tälle keskustelupalstalle suoltamaan?

      P.S. Onko ihminen kristinuskon mukaan erehtymätön?

      • Anonyymi

        Hommaa lääkitys joka toimii!


    • Anonyymi

      Loppujen lopuksi tai aikojen aamuksi olemme kehittyneet vain isolla luupilla katsottavalla laitteella elävästä solusta.
      Yli 3 mrd vuotta sitten jakaantumaan pystyvä bakteeri se oli.

      Väiteltiin tästä mr K:n kanssa. Nuo kaikki on vaan pelkkää teoriaa K todisteli.
      - Eikö jumalien olemassa olo ole sitten teoriaa, minä sille.
      - Lue Raamattua ja opi, se käski.

      Niinpä niin. Ala niiden kaa sitten.

      • Anonyymi

        Uskovaisilla on hassu käsitys, että Raamatun lukeminen jotenkin selittäisi jotain...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe