Aito luterilainen ei herjaa Paavalia

Anonyymi-ap

Martti Luther arvosti ja kunnioitti apostoli Paavalia, sekä perusti uskonpuhdistuksen Paavalin kirjeisiin, varsinkin galatalaiskirjeeseen ja roomalaiskirjeeseen.

Paavalin herjaaja, kuten Teuvo Suni on eksyttäjä ja vääräoppinen, eikä ansaitse olla luterilainen.

177

1047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavali on Jumalan valittu ja sen jokainen uskova tajuaa.
      Teksti voi olla alussa vaikeaa mitä Paavali kirjoitti Jeesuksen ohjauksessa, mutta kun se teksti aukeaa niin ällistys tulee kuinka upeaa teksti on.
      Todella upeaa.. ilman Paavalia olisimme paljon köyhempiä.

      • Anonyymi

        Ilman kristinuskon keksimistä olisimme satoja vuosia edellä mm tieteissä.
        Mikä on Puavalin osuus syyllisyydestä, en ota kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman kristinuskon keksimistä olisimme satoja vuosia edellä mm tieteissä.
        Mikä on Puavalin osuus syyllisyydestä, en ota kantaa.

        On vaikea edes ajatella, millaisen määrän energiaa vaatii kaltaisesi historiasta mitään tietämättömän pahvin pysytteleminen historiasta tietämättömänä. Tuollainen asenne nimittäin vaatii energiaa.

        :D :D :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman kristinuskon keksimistä olisimme satoja vuosia edellä mm tieteissä.
        Mikä on Puavalin osuus syyllisyydestä, en ota kantaa.

        Kyllä paavali on toiminut kehityksen jarrumiehenä, sen kun on pystynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä paavali on toiminut kehityksen jarrumiehenä, sen kun on pystynyt.

        Paavali on ut tehokkain työmies kristinuskon kannalta.


    • Anonyymi

      Ja kun Paavali ei koskaan eikä missään mainitse mitään helvettiä (joka on suomen kieleenkin otettu pakanauskonnoista), mitä tästä voimme päätellä? Hän kertoi julistaneensa Jumalan sanan TÄYDELLISESTI.

      • Anonyymi

        Paavali oli Saulus niminen Tarsolainen murhamies, joka valehteli nimesä Paavaliksi, pakeni ulkomailla vuosikaupalla. Epäluotettava mies.

        Jumala heitti hänet Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi, eikä ottanut demonia hänestä pois rukouksista huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Kaikki viittaa siihen, että Saulus sai tuon Saatanan enkelin eli "pistimen" matkalla Syyriaan Damaskontiellä.

        Ap. t. 26:14

        Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'

        2. Kor. 12:7

        Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        "pistin" on Saatanan enkelistä käytetty sana, synonyymi.

        Matt. 12:43

        Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.

        Luuk. 11:24

        Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.

        Demonin saaneen ihmisen viimeiset vuodet tulevat pahemmiksi kuin aikaisemmat.

        Demoni oli Paavalin henkiopas Roomaan asti. Eikä sitä otettu hänestä pois rukouksista huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli Saulus niminen Tarsolainen murhamies, joka valehteli nimesä Paavaliksi, pakeni ulkomailla vuosikaupalla. Epäluotettava mies.

        Jumala heitti hänet Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi, eikä ottanut demonia hänestä pois rukouksista huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Kaikki viittaa siihen, että Saulus sai tuon Saatanan enkelin eli "pistimen" matkalla Syyriaan Damaskontiellä.

        Ap. t. 26:14

        Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'

        2. Kor. 12:7

        Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        "pistin" on Saatanan enkelistä käytetty sana, synonyymi.

        Matt. 12:43

        Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.

        Luuk. 11:24

        Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.

        Demonin saaneen ihmisen viimeiset vuodet tulevat pahemmiksi kuin aikaisemmat.

        Demoni oli Paavalin henkiopas Roomaan asti. Eikä sitä otettu hänestä pois rukouksista huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Demoni antoi Paavalille piruliset fyysiset voimat ja ilmestykset ja näyt.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.


      • Anonyymi

        Kyllä Jeesus itse puhuu helvetistä ja varoittaa sinne joutumisesta.

        Matt. 10:28

        Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus itse puhuu helvetistä ja varoittaa sinne joutumisesta.

        Matt. 10:28

        Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

        Montakohan sataa ketaa pitää sanoa, että alkukielessä ei ole mitään helvettiä? Eli Jeesus nimenomaan EI PUHU HELVETISTÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakohan sataa ketaa pitää sanoa, että alkukielessä ei ole mitään helvettiä? Eli Jeesus nimenomaan EI PUHU HELVETISTÄ.

        Yksittäisillä sanoilla kikkailu osoittaa tyhmyyttäsi.
        Helvetillä on monta samaa tarkoittavaa sanaa Raamatussa, tulinen järvi jne. ne on helvettisanan synonyymema, eli samaa tarkoittavia ilmaisuja.

        Gehenna, oli yksi helvetin synonyymi, Jerusalemin ulkopuolella oleva kaatopaikka, jossa paloi jatkuvasti metaanikaasua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäisillä sanoilla kikkailu osoittaa tyhmyyttäsi.
        Helvetillä on monta samaa tarkoittavaa sanaa Raamatussa, tulinen järvi jne. ne on helvettisanan synonyymema, eli samaa tarkoittavia ilmaisuja.

        Gehenna, oli yksi helvetin synonyymi, Jerusalemin ulkopuolella oleva kaatopaikka, jossa paloi jatkuvasti metaanikaasua.

        Lopeta sitten se yksittäisellä sanalla kikkailusi, Einstein! :D

        Tämä sinun palvomasi helvetti heitetään Tuliseen järveen, ja sinusta nuo kaksi ovat yksi ja sama asia! :D

        Mitäpä muuta kaltaiseltasi kielitietilijältä voisi odottaa!
        :D :D :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäisillä sanoilla kikkailu osoittaa tyhmyyttäsi.
        Helvetillä on monta samaa tarkoittavaa sanaa Raamatussa, tulinen järvi jne. ne on helvettisanan synonyymema, eli samaa tarkoittavia ilmaisuja.

        Gehenna, oli yksi helvetin synonyymi, Jerusalemin ulkopuolella oleva kaatopaikka, jossa paloi jatkuvasti metaanikaasua.

        Gehenna ei ole helvetin SYNONYYMI vaan alkukielen sana, joka on suomennettu päin prinkkalaa helvetiksi (joka sana on tullut suomen kieleen pakanauskonnosta), oi Suuri Kielitietielijä!

        :D :D :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gehenna ei ole helvetin SYNONYYMI vaan alkukielen sana, joka on suomennettu päin prinkkalaa helvetiksi (joka sana on tullut suomen kieleen pakanauskonnosta), oi Suuri Kielitietielijä!

        :D :D :D

        ”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”
        Joh 3:16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gehenna ei ole helvetin SYNONYYMI vaan alkukielen sana, joka on suomennettu päin prinkkalaa helvetiksi (joka sana on tullut suomen kieleen pakanauskonnosta), oi Suuri Kielitietielijä!

        :D :D :D

        2 Kor 2:15
        ”Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”
        Joh 3:16

        Aivan. Ja lopulta jokainen kieli tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra, mitä ei voi tehdä muutoin kuin Pyhässä Hengessä. Mutta tätähän te helvetin palvojat ette voi hyväksyä, koska palvotte tuota Molok-jumalaanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 Kor 2:15
        ”Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:”

        Jospa, oi Suuri Kielieteilijä, ottaisit selvää, miten tuokin on ilmaistu alkukielellä.

        Mutta älä toki ota, jos ja KUN haluat aina vain paskoa tämän sovituksen sanan päälle:

        Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa."

        Siitä nimittäin sinun Molok-jumalasi tykkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Ja lopulta jokainen kieli tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra, mitä ei voi tehdä muutoin kuin Pyhässä Hengessä. Mutta tätähän te helvetin palvojat ette voi hyväksyä, koska palvotte tuota Molok-jumalaanne.

        Kukaan ei palvo Helvettiä.
        Se ei ole ihmisten keksintö.
        Ilman uskoa Jeesukseen ei voi pelastua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäisillä sanoilla kikkailu osoittaa tyhmyyttäsi.
        Helvetillä on monta samaa tarkoittavaa sanaa Raamatussa, tulinen järvi jne. ne on helvettisanan synonyymema, eli samaa tarkoittavia ilmaisuja.

        Gehenna, oli yksi helvetin synonyymi, Jerusalemin ulkopuolella oleva kaatopaikka, jossa paloi jatkuvasti metaanikaasua.

        Se on just noin.
        Sanakikkailulla ei vaan voi helvettiä tyhjentää.
        On mieletöntä väittää, että kaikki maailman historian ihmiset olisivat olleet uskossa Jeesukseen ja pelastuneet ikuiseen elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei palvo Helvettiä.
        Se ei ole ihmisten keksintö.
        Ilman uskoa Jeesukseen ei voi pelastua.

        Oletko sinä jotenkin vajaaälyinen? Otetaan uudestaan:

        Ja lopulta jokainen kieli tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra, mitä ei voi tehdä muutoin kuin Pyhässä Hengessä. Mutta tätähän te helvetin palvojat ette voi hyväksyä, koska palvotte tuota Molok-jumalaanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”
        Joh 3:16

        Kunnia on Jumalan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Ja lopulta jokainen kieli tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra, mitä ei voi tehdä muutoin kuin Pyhässä Hengessä. Mutta tätähän te helvetin palvojat ette voi hyväksyä, koska palvotte tuota Molok-jumalaanne.

        Niin että Stalinit ja Hitlerit ym vastaavat menevät hellureitä huudellen ja henkseleitä hilpeästi paukutellen Taivaan porteista sisälle? Jee!
        Ei siis mitään kaitaa tietä olekaan vaan laveaa tietä kaikki massana vaan Jeesuksen sanoista piittaamatta taivaan iloon ja riemuun! Siis ihan sama miten täällä eletään! Ei parannusta tarvitse tehdä, ei pyhitystä ei mitään!

        Matt 7:13,14
        ”Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.”
        Jeesus Kristus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”
        Joh 3:16

        Ehto pelastumiselle kadotuksesta: usko Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demoni antoi Paavalille piruliset fyysiset voimat ja ilmestykset ja näyt.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.

        Sinulla on mennyt aivan sairaalloiseksi tuo Paavalifobia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakohan sataa ketaa pitää sanoa, että alkukielessä ei ole mitään helvettiä? Eli Jeesus nimenomaan EI PUHU HELVETISTÄ.

        Jos helvettiä ei ole, miksi sitten Jeesus käski julistaa evankeliumia???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä jotenkin vajaaälyinen? Otetaan uudestaan:

        Ja lopulta jokainen kieli tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra, mitä ei voi tehdä muutoin kuin Pyhässä Hengessä. Mutta tätähän te helvetin palvojat ette voi hyväksyä, koska palvotte tuota Molok-jumalaanne.

        Jeesus antoi sovituksen suoritettuaan lähetyskäskyn julistaa hänen ristin voittoaan, jotta kuka ikinä uskoo Häneen, pelastuisi ja perisi ikuisen elämän.
        Ei se niin vaikea ole ymmärtää, eihän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 Kor 2:15
        ”Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:”

        Aivan. On hyvin surullista, että kadotukseenkin joutuu ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä jotenkin vajaaälyinen? Otetaan uudestaan:

        Ja lopulta jokainen kieli tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra, mitä ei voi tehdä muutoin kuin Pyhässä Hengessä. Mutta tätähän te helvetin palvojat ette voi hyväksyä, koska palvotte tuota Molok-jumalaanne.

        Kun joku on eri mieltä kuin sinä, kutsut häntä vajaaälyiseksi. Eipä kovin kristillistä ole, ei.


      • Anonyymi

        KUULE JUUTALAINEN SÄ OLET JO HELVETISSÄ KADONNUT LAMMAS EKSYNYT KAIKKI SYNNIT TEHNYT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli Saulus niminen Tarsolainen murhamies, joka valehteli nimesä Paavaliksi, pakeni ulkomailla vuosikaupalla. Epäluotettava mies.

        Jumala heitti hänet Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi, eikä ottanut demonia hänestä pois rukouksista huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Kaikki viittaa siihen, että Saulus sai tuon Saatanan enkelin eli "pistimen" matkalla Syyriaan Damaskontiellä.

        Ap. t. 26:14

        Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'

        2. Kor. 12:7

        Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        "pistin" on Saatanan enkelistä käytetty sana, synonyymi.

        Matt. 12:43

        Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.

        Luuk. 11:24

        Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.

        Demonin saaneen ihmisen viimeiset vuodet tulevat pahemmiksi kuin aikaisemmat.

        Demoni oli Paavalin henkiopas Roomaan asti. Eikä sitä otettu hänestä pois rukouksista huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        NIIN SAUL OLIKIN JUUTALAINEN !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demoni antoi Paavalille piruliset fyysiset voimat ja ilmestykset ja näyt.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.

        Miten muslimit sai vallattua temppelivuoren ????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakohan sataa ketaa pitää sanoa, että alkukielessä ei ole mitään helvettiä? Eli Jeesus nimenomaan EI PUHU HELVETISTÄ.

        Helvetti helvetia ja haades GEHENNA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäisillä sanoilla kikkailu osoittaa tyhmyyttäsi.
        Helvetillä on monta samaa tarkoittavaa sanaa Raamatussa, tulinen järvi jne. ne on helvettisanan synonyymema, eli samaa tarkoittavia ilmaisuja.

        Gehenna, oli yksi helvetin synonyymi, Jerusalemin ulkopuolella oleva kaatopaikka, jossa paloi jatkuvasti metaanikaasua.

        Haades on kuin budhan Manala. Sen pääpaikka tulijärvi on siellä missä Karmel vuori ja jisreel HARMAGEDDON meidän Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta sitten se yksittäisellä sanalla kikkailusi, Einstein! :D

        Tämä sinun palvomasi helvetti heitetään Tuliseen järveen, ja sinusta nuo kaksi ovat yksi ja sama asia! :D

        Mitäpä muuta kaltaiseltasi kielitietilijältä voisi odottaa!
        :D :D :D

        Helvetissä palaa nämä kristityillä varastaneet jo tässä elämässä sitten kuoleman jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa, oi Suuri Kielieteilijä, ottaisit selvää, miten tuokin on ilmaistu alkukielellä.

        Mutta älä toki ota, jos ja KUN haluat aina vain paskoa tämän sovituksen sanan päälle:

        Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa."

        Siitä nimittäin sinun Molok-jumalasi tykkää.

        Uhraat taas oinaita lampaita ikäänkuin Jumala mitään tekisi niillä.Itsehän niitä syöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että Stalinit ja Hitlerit ym vastaavat menevät hellureitä huudellen ja henkseleitä hilpeästi paukutellen Taivaan porteista sisälle? Jee!
        Ei siis mitään kaitaa tietä olekaan vaan laveaa tietä kaikki massana vaan Jeesuksen sanoista piittaamatta taivaan iloon ja riemuun! Siis ihan sama miten täällä eletään! Ei parannusta tarvitse tehdä, ei pyhitystä ei mitään!

        Matt 7:13,14
        ”Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.”
        Jeesus Kristus

        ÄKÄ NYT VAAN ALA KUVITTELEEN ETTÄ OLET KAITA TIE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakohan sataa ketaa pitää sanoa, että alkukielessä ei ole mitään helvettiä? Eli Jeesus nimenomaan EI PUHU HELVETISTÄ.

        TIRSK


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakohan sataa ketaa pitää sanoa, että alkukielessä ei ole mitään helvettiä? Eli Jeesus nimenomaan EI PUHU HELVETISTÄ.

        Entä kauhistus?
        ” Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.”
        Daniel 12. luku, 2. jae


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten muslimit sai vallattua temppelivuoren ????

        Juutalaisten Jumalasta luopumisen takia Jumala on sallinut monenlaista Israelille. Sama pätee muillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on mennyt aivan sairaalloiseksi tuo Paavalifobia!

        Se on just noin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NIIN SAUL OLIKIN JUUTALAINEN !

        Jeesus Kristus oli juutalainen. Siksi Perkele apulaisineen vihaa juutalaisia. Pelastushan on juutalaisista! Pakanat eivät sitä tajua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Ja lopulta jokainen kieli tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra, mitä ei voi tehdä muutoin kuin Pyhässä Hengessä. Mutta tätähän te helvetin palvojat ette voi hyväksyä, koska palvotte tuota Molok-jumalaanne.

        Jeesus Kristus ei ole mikään molokki. Miksi herjaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun joku on eri mieltä kuin sinä, kutsut häntä vajaaälyiseksi. Eipä kovin kristillistä ole, ei.

        No ei!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. On hyvin surullista, että kadotukseenkin joutuu ihmisiä.

        Äärimmäisen traagista! Varsinkin kun on pelastuskin tarjolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus antoi sovituksen suoritettuaan lähetyskäskyn julistaa hänen ristin voittoaan, jotta kuka ikinä uskoo Häneen, pelastuisi ja perisi ikuisen elämän.
        Ei se niin vaikea ole ymmärtää, eihän?

        Evankeliumi on pelastus kaikille, jotka Jeesukseen uskovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että Stalinit ja Hitlerit ym vastaavat menevät hellureitä huudellen ja henkseleitä hilpeästi paukutellen Taivaan porteista sisälle? Jee!
        Ei siis mitään kaitaa tietä olekaan vaan laveaa tietä kaikki massana vaan Jeesuksen sanoista piittaamatta taivaan iloon ja riemuun! Siis ihan sama miten täällä eletään! Ei parannusta tarvitse tehdä, ei pyhitystä ei mitään!

        Matt 7:13,14
        ”Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.”
        Jeesus Kristus

        Pitää paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus antoi sovituksen suoritettuaan lähetyskäskyn julistaa hänen ristin voittoaan, jotta kuka ikinä uskoo Häneen, pelastuisi ja perisi ikuisen elämän.
        Ei se niin vaikea ole ymmärtää, eihän?

        Pitää paikkansa. Evankeliumi on järisyttävä uutinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on just noin.
        Sanakikkailulla ei vaan voi helvettiä tyhjentää.
        On mieletöntä väittää, että kaikki maailman historian ihmiset olisivat olleet uskossa Jeesukseen ja pelastuneet ikuiseen elämään.

        Pitää paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus antoi sovituksen suoritettuaan lähetyskäskyn julistaa hänen ristin voittoaan, jotta kuka ikinä uskoo Häneen, pelastuisi ja perisi ikuisen elämän.
        Ei se niin vaikea ole ymmärtää, eihän?

        Pitää paikkansa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää paikkansa!

        Onpa hihhulilla suppea sanavarasto, oletko joku lestojen joo joo mies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei palvo Helvettiä.
        Se ei ole ihmisten keksintö.
        Ilman uskoa Jeesukseen ei voi pelastua.

        Tosin palstalla on joitakin tyyppejä kirjoitellut, että nimenomaan haluavat helvettiin. Väitän kylläkin, etteivät he tiedä, mihin haluavat, sillä HELVETTI ON HIRVITTÄVÄN KARMEA PAIKKA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evankeliumi on pelastus kaikille, jotka Jeesukseen uskovat.

        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hihhulilla suppea sanavarasto, oletko joku lestojen joo joo mies?

        Kukas sinut on valinnut tänne muita herjaamaan?
        On paljon parempi olla samaa mieltä totuuden kanssa kuin herjata jatkuvasti kaikkia muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin palstalla on joitakin tyyppejä kirjoitellut, että nimenomaan haluavat helvettiin. Väitän kylläkin, etteivät he tiedä, mihin haluavat, sillä HELVETTI ON HIRVITTÄVÄN KARMEA PAIKKA!

        Pitää paikkansa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas sinut on valinnut tänne muita herjaamaan?
        On paljon parempi olla samaa mieltä totuuden kanssa kuin herjata jatkuvasti kaikkia muita.

        En ole valitsijastani sinulle tilivelvollinen. Eikös joojoo mies kestäkään totuutta?😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄKÄ NYT VAAN ALA KUVITTELEEN ETTÄ OLET KAITA TIE.

        Jeesus on kaita tie taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehto pelastumiselle kadotuksesta: usko Jeesukseen.

        Kyllä jämpti on niin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Hyvin selvä teksti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUULE JUUTALAINEN SÄ OLET JO HELVETISSÄ KADONNUT LAMMAS EKSYNYT KAIKKI SYNNIT TEHNYT.

        ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa, oi Suuri Kielieteilijä, ottaisit selvää, miten tuokin on ilmaistu alkukielellä.

        Mutta älä toki ota, jos ja KUN haluat aina vain paskoa tämän sovituksen sanan päälle:

        Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa."

        Siitä nimittäin sinun Molok-jumalasi tykkää.

        Sananlaskut 14:21

        Syntiä tekee, joka lähimmäistään halveksii, mutta autuas se, joka kurjia armahtaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakohan sataa ketaa pitää sanoa, että alkukielessä ei ole mitään helvettiä? Eli Jeesus nimenomaan EI PUHU HELVETISTÄ.

        ”Jos olet vaikkapa vain kerran kiittänyt Jeesusta Saatanan hänestä vuodattamasta verestä, olet itse sulkenut itsesi iankaikkisesta elämästä ulos:”
        ( Teuvo Suni )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demoni antoi Paavalille piruliset fyysiset voimat ja ilmestykset ja näyt.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.

        Unohdat aina sen, että Jeesus antoi Paavalille synnit anteeksi. Se on niin Jeesuksen tapaista!


    • Anonyymi

      Johannes julisti, että alkuseurakunta on roistojen ja antikristuksien vallassa.
      Siksi toiset apostolit karkottivat hänet sieltä pois Patmos -nimiselle saarelle.

      1. Joh. 2:18

      Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

      Opetukset pelkän yhden antikristuksen tulosta joskus hamassa tulevaisuudessa oli pelkkää eksytystä.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Miksi jatkat valheitasi?


      • Anonyymi

        No PILKKAAJAT pilkkaa valhehtelija valehtelee väärentäjä väärentää ja herjaajat herjaa ja jotkut kääntää kieroon kirjoituksia.


    • Anonyymi

      Saatanan enkeli ja Pyhä Henki ei ole samassa ihmisessä yhtä aikaa.

      1. Sam. 16:14

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

      Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.

      • Anonyymi

        Miksi valehtelet ja sekoitat Saulit keskenään? Etkö käsitä, ETTEIVÄT VALEHTELIJAT PERI TAIVASTEN VALTAKUNTAA???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet ja sekoitat Saulit keskenään? Etkö käsitä, ETTEIVÄT VALEHTELIJAT PERI TAIVASTEN VALTAKUNTAA???

        On irvokasta, että sinä kehtaat syyttää muita valehtelusta. Tunnen aika hyvin taustasi/ historiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On irvokasta, että sinä kehtaat syyttää muita valehtelusta. Tunnen aika hyvin taustasi/ historiasi.

        Et tunne minusta mitään. Et mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On irvokasta, että sinä kehtaat syyttää muita valehtelusta. Tunnen aika hyvin taustasi/ historiasi.

        VALEHTELIJAT EIVÄT PERI TAIVASTEN VALTAKUNTAA. EIKÖ SE MENE TAJUNTAASI?


      • Anonyymi

        Et ymmärrä. Pietari puhui sinunkaltaisistasi vääntelijöistä.
        ” niinkuin hän ( Paavali ) tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.”
        2 Piet 3:16
        Huom! KADOTUKSEKSEEN!


    • Anonyymi

      Johannes ja Timoteus taisi olla kuitenkin niitä harvoja apostoleita, jotka säilytti terveen uskon loppuun asti. Alkuseurakunta hajosi noin v. 70 jKr. ja siitä lähtien on Katolinen kirkko hoitanut Jumalan sille antamaa tehtävää.

      Alkuseurakunta joutui nopeasti Paavalin kaltaisten antikristuksien valtaan.

      1. Joh. 2:18

      Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

      • Anonyymi

        Timoteus oli Paavalin oppipoika ja Jeesuksen seuraaja kuten Paavalikin.


    • Anonyymi

      Totta.

      • Anonyymi

        Luther:
        ”Sillä rakkaudentyöstä kasvaa rakkaus ja ihminen tulee paremmaksi, mutta ane ei tee häntä paremmaksi vaan ainoastaan vapaammaksi rangaistuksista.”

        Paavali:
        ”Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.”
        1 Tim 1:5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther:
        ”Sillä rakkaudentyöstä kasvaa rakkaus ja ihminen tulee paremmaksi, mutta ane ei tee häntä paremmaksi vaan ainoastaan vapaammaksi rangaistuksista.”

        Paavali:
        ”Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.”
        1 Tim 1:5

        TIMOTEUS KOHTA ON JEESUKSEN RAKKAUS JA HÄNELTÄ TULLUT OMATUNTO SOVITUKSESSA SEKÄ USKO JONKA HÄN ANTAA. EI MITÄÄN IHMISEN OMAA. MENKÄÄ KOTIINNE LUUKKU KIINNI PALAUTATTE VARASTETUT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TIMOTEUS KOHTA ON JEESUKSEN RAKKAUS JA HÄNELTÄ TULLUT OMATUNTO SOVITUKSESSA SEKÄ USKO JONKA HÄN ANTAA. EI MITÄÄN IHMISEN OMAA. MENKÄÄ KOTIINNE LUUKKU KIINNI PALAUTATTE VARASTETUT.

        Mitä sinä tahto sanoa?


    • Anonyymi

      Luther:
      ”Opetettakoon kristityille, että se, joka antaa köyhälle tai lainaa tarvitsevalle, tekee paremmin, kuin jos hän lunastaisi aneen.”

      Paavali:
      ”Meidän oli vain muistaminen köyhiä, ja juuri sitä minä olenkin ahkeroinut tehdä.”
      Hal 2:10

      • Anonyymi

        Hyväntekijänä ja köyhien auttajana oleminen ei takaa oikeata uskoa.

        Matt. 7:15

        "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. 7:15-20:[ Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]


      • Anonyymi

        pelkkä "muistaminen" ei ole vielä mitään, konkretia puuttui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväntekijänä ja köyhien auttajana oleminen ei takaa oikeata uskoa.

        Matt. 7:15

        "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. 7:15-20:[ Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]

        Vähäosaisten auttaminen ei pelasta, mutta se on Jumalan tahto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pelkkä "muistaminen" ei ole vielä mitään, konkretia puuttui

        Älä ole näsäviisas.


      • Anonyymi

        Aineet oli niitä kuin hellareissa lestoissa vapareissa synagogilla on että antaa jotain rahaa tavaraa käy kauppaa ja ostaa pelastusta. Rahalla sitä ei saa.Köyhiä autettiin kristittyjen kesken jos joku tarvitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväntekijänä ja köyhien auttajana oleminen ei takaa oikeata uskoa.

        Matt. 7:15

        "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. 7:15-20:[ Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]

        666 kieltää jeesuksen lampaan vaatteissa piru muuten. Sarvet päässä. Lestat laittaa saatanalle omat lapsensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aineet oli niitä kuin hellareissa lestoissa vapareissa synagogilla on että antaa jotain rahaa tavaraa käy kauppaa ja ostaa pelastusta. Rahalla sitä ei saa.Köyhiä autettiin kristittyjen kesken jos joku tarvitsi.

        PELASTUSTA EI VOI OSTAA!


    • Anonyymi

      Saulus Tarsolainen oli paha mies, murhamies, eikä kaihtanut valehdella tarvittaessa.

      Room. 3:7

      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

      • Anonyymi

        1. Joh. 3:15

        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

        Ilm. 22:15

        Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Joh. 3:15

        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

        Ilm. 22:15

        Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        Tee siis parannus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Joh. 3:15

        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

        Ilm. 22:15

        Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        VARKAAT EI PÄÄSE TAIVAASEEN. VARASTA LISÄÄ.


      • Anonyymi

        Et ymmärrä. Pietari puhui sinunkaltaisistasi vääntelijöistä.
        ” niinkuin hän ( Paavali ) tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.”
        2 Piet 3:16
        Huom! KADOTUKSEKSEEN!


    • Anonyymi

      Ihan vaan tiedoksi päästään pimahtaneille että lutteri ei ole mitään eikä Paavali MUTTA JUMALAN POIKA JUMALA JEESUS NASARETILAINEN ON.Tarkasta uskosi kohde.

      • Anonyymi

        Jeesus pelastaa. Luther ja Paavali olivat Jeesuksen palvelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus pelastaa. Luther ja Paavali olivat Jeesuksen palvelijoita.

        Juurikin noin.


    • Anonyymi

      Rikkaiden on vaikea päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

      Luuk. 16:24

      Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

      • Anonyymi

        No tohon aikaan ei just ollut autoja junia asuntovaunuja vaan oli hevoset aasit ja kamelit ETTÄ KOITTAKAA NYT IHMEESSÄ PÄIVITTÄÄ TÄHÄN PÄIVÄÄN ITSENNE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tohon aikaan ei just ollut autoja junia asuntovaunuja vaan oli hevoset aasit ja kamelit ETTÄ KOITTAKAA NYT IHMEESSÄ PÄIVITTÄÄ TÄHÄN PÄIVÄÄN ITSENNE.

        Miten tuo nyt liittyi tuohon kyseiseen Raamatun kohtaan???


    • Anonyymi

      Paavali oli tappaja luonnoltaan ja tumma jo heimoltaan. Kotoisin nykyisen Turkin alueelta, mistä toi sen naisvihan seurakuntaan, koska siellä oli voimassa "talibaanien" opit.
      Peräkammarin pojat ja setämiehet tykkää kovasti Paavalin opeista.

      • Anonyymi

        Paavalin isä rikastui Rooman hirmuvallalle tekemistään palveluksista ja sai siitä palkkioksi Rooman kansalaisuuden. Samoin sen sai poika Saulus, joka muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan lähetettiin Gamalielin yksityisoppilaaksi opiskelemaan Juutalaista uskontoa.

        Teltantekemiset ainoina tulolähteinä oli pelkkiä peitetarinoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin isä rikastui Rooman hirmuvallalle tekemistään palveluksista ja sai siitä palkkioksi Rooman kansalaisuuden. Samoin sen sai poika Saulus, joka muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan lähetettiin Gamalielin yksityisoppilaaksi opiskelemaan Juutalaista uskontoa.

        Teltantekemiset ainoina tulolähteinä oli pelkkiä peitetarinoita.

        On paljon mahdollista, että Jeesuksen kohtaama rikas nuorukainen oli Saulus Tarsolainen.

        Jeesus ei huolinut rikkaan nuorukaisen rahoja, vaan kehotti tätä antamaan omaisuutensa köyhille ja sitten seuraamaan Jeesusta.

        Evankeliumin levittämiseksi ei saa antaa rahaa, koska silloin siitä ottaa kunnian tämän maailman ruhtias ja epäjumala mammon.

        Luuk. 9:3

        Ja hän sanoi heille: "Älkää ottako mitään matkalle, ei sauvaa, ei laukkua, ei leipää, ei rahaa, älköön myös kenelläkään olko kahta ihokasta."


      • Anonyymi

        Höpö höpö. Syntimaljasi on varmasti jo täysi.

        2 Piet 3:16

        ”niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.”

        Miksi siis haluat kadotukseen???


      • Anonyymi

        Juutalainen Paavali oli Saul.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin isä rikastui Rooman hirmuvallalle tekemistään palveluksista ja sai siitä palkkioksi Rooman kansalaisuuden. Samoin sen sai poika Saulus, joka muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan lähetettiin Gamalielin yksityisoppilaaksi opiskelemaan Juutalaista uskontoa.

        Teltantekemiset ainoina tulolähteinä oli pelkkiä peitetarinoita.

        MIKSI SINÄ VALEHTELUA JATKAA TAHDOT? JÄRKYTTÄVÄÄ ON SE HAVAITA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paljon mahdollista, että Jeesuksen kohtaama rikas nuorukainen oli Saulus Tarsolainen.

        Jeesus ei huolinut rikkaan nuorukaisen rahoja, vaan kehotti tätä antamaan omaisuutensa köyhille ja sitten seuraamaan Jeesusta.

        Evankeliumin levittämiseksi ei saa antaa rahaa, koska silloin siitä ottaa kunnian tämän maailman ruhtias ja epäjumala mammon.

        Luuk. 9:3

        Ja hän sanoi heille: "Älkää ottako mitään matkalle, ei sauvaa, ei laukkua, ei leipää, ei rahaa, älköön myös kenelläkään olko kahta ihokasta."

        Mielikuvitus voi olla joskus hyväksikin, mutta jos sotket sillä Jumalan Sanaa Paavalia vihatessasi, se koituu sinulle suureksi vahingoksi!


      • Anonyymi

        Perkele on laittanut sydämeesi vihan Paavalia kohtaan.


      • Anonyymi

        Valhetta vaan jatkat.


    • Anonyymi

      Martti oli kunnon mies!

      • Anonyymi

        Martti oli oikea kristitty, ei mikään lahkoissa kaatuileva hihhuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Martti oli oikea kristitty, ei mikään lahkoissa kaatuileva hihhuli.

        Martti Luther ei pilkannut apostoli Paavalia.


    • Anonyymi

      Teuvohan on mennyt Jeesuksen luo aikoja sitten, joten typerä räkytyksesi ei tavoita häntä!

      • Anonyymi

        Teuvo julisti totuutta. Siksi väärämieliset hihhulit vihasivat häntä ja edelleen pitävät samaa vihaa yllä.

        Totuuden puhujat eivät ole kovin suosittuja.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        Luuk. 12:51

        Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!


      • Anonyymi

        Valheesi ovat vanhoja ja kuluneita huonoja vitsejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teuvo julisti totuutta. Siksi väärämieliset hihhulit vihasivat häntä ja edelleen pitävät samaa vihaa yllä.

        Totuuden puhujat eivät ole kovin suosittuja.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        Luuk. 12:51

        Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!

        Siinäpä käsialanäyte ”kuolleelta” Teuvolta.


      • Anonyymi

        Höpö höpö! Valehtelijat EIVÄT peri Taivasten valtakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teuvo julisti totuutta. Siksi väärämieliset hihhulit vihasivat häntä ja edelleen pitävät samaa vihaa yllä.

        Totuuden puhujat eivät ole kovin suosittuja.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        Luuk. 12:51

        Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!

        Teuvo. Et ymmärrä. Pietari puhui sinunkaltaisistasi vääntelijöistä.
        ” niinkuin hän ( Paavali ) tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.”
        2 Piet 3:16
        Huom! KADOTUKSEKSEEN!


    • Anonyymi

      Jos Paavali olisi ollut Jeesuksen kutsuma ja valitsema apostoli, niin toki Jeesus olisi kutsunut hänet seuraajakseen jo eläissään ja kouluttanut hänet siihen tehtävään.

      Eikä Jeesus eläissään puhunut mitään oikeille apostoleille, että hänen kuolemansa jälkeen heidän joukkoonsa tulee uusi Paavali -niminen suuruun.

      Herra, Herra kun ei tee mitään ilmoittamatta siitä omileen etukäteen.

      Päinvastoin, Jeesus varoitti kuolemansa jälkeen ilmestyvistä uusista suuruuksista ja vääristä henkijeesuksista, jotka sanovat olevansa Jeesus.

      Matt. 24:5

      Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

      Matt.24 :24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.



      Joh. 15:16

      Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.

      Paavali ei ole kutsuttu ja valittu Karitsan apostoli, joita oli vain 12 kpl.

      Ilm. 21:14

      Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

      • Anonyymi

        Jeesus ei luvannutkaan lähettää mitään uusia apostoleita 12 oikean oman apostolin lisäksi, eikä mitään erityisiä pakananapostoleita, kyllä ne on Paavalin omia keksimiä nimityksiä ja väitteitä itsestään.

        Jeesus lupasi lähettää vain profeetoja, jotka ovat viisaita miehiä ja lainopettajia. Ei mitään Tarsolaisia murhamiehiä.


        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei luvannutkaan lähettää mitään uusia apostoleita 12 oikean oman apostolin lisäksi, eikä mitään erityisiä pakananapostoleita, kyllä ne on Paavalin omia keksimiä nimityksiä ja väitteitä itsestään.

        Jeesus lupasi lähettää vain profeetoja, jotka ovat viisaita miehiä ja lainopettajia. Ei mitään Tarsolaisia murhamiehiä.


        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        Jeesus antaa tylyn kohtalon lain rikkojille eli laittomuuden tekijöille, jotka hokevat Jeesus-nimeä ja verta ja joilla on henkimaailmasta saatuja henkiä ja voimia tehdä ihmeitä ja tunnustekoja.

        Matt.7

        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus antaa tylyn kohtalon lain rikkojille eli laittomuuden tekijöille, jotka hokevat Jeesus-nimeä ja verta ja joilla on henkimaailmasta saatuja henkiä ja voimia tehdä ihmeitä ja tunnustekoja.

        Matt.7

        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Laittomuuden tekijät yrittävät mitätöidä lakien merkityksen, koska lain vastainen teko on syntiä eli laittomuuden tekemistä.

        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittomuuden tekijät yrittävät mitätöidä lakien merkityksen, koska lain vastainen teko on syntiä eli laittomuuden tekemistä.

        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Eipä haittaa kun jeesus on jo kuitannut kaiken.


      • Anonyymi

        Sinun logiikkasi mukaan siis Jeesus ei kutsu ketään seuraajakseen ristinkuolemansa ja ylösnousemuksensa jälkeen. Niinpä niin…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus antaa tylyn kohtalon lain rikkojille eli laittomuuden tekijöille, jotka hokevat Jeesus-nimeä ja verta ja joilla on henkimaailmasta saatuja henkiä ja voimia tehdä ihmeitä ja tunnustekoja.

        Matt.7

        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Lopeta siis laittomuuteesi ja vääristelysi ja valheesi Teuvo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei luvannutkaan lähettää mitään uusia apostoleita 12 oikean oman apostolin lisäksi, eikä mitään erityisiä pakananapostoleita, kyllä ne on Paavalin omia keksimiä nimityksiä ja väitteitä itsestään.

        Jeesus lupasi lähettää vain profeetoja, jotka ovat viisaita miehiä ja lainopettajia. Ei mitään Tarsolaisia murhamiehiä.


        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        RUOSKITTE SYNAGOGISSANNE Matteus 23


      • Anonyymi

        Teuvo. Et ymmärrä. Pietari puhui sinunkaltaisistasi vääntelijöistä.
        ” niinkuin hän ( Paavali ) tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.”
        2 Piet 3:16
        Huom! KADOTUKSEKSEEN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittomuuden tekijät yrittävät mitätöidä lakien merkityksen, koska lain vastainen teko on syntiä eli laittomuuden tekemistä.

        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Laki ei pelasta. Vain Jeesus pelastaa.


    • Anonyymi

      Onks paavalia näkyny?

      • Anonyymi

        Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, mistä toi niitä talibaanien oppeja ja naisten alistamisen kulttuurin kristinuskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, mistä toi niitä talibaanien oppeja ja naisten alistamisen kulttuurin kristinuskoon.

        Korintossa Paavalissa ollut Saatanan enkeli sai mihen sekoamaan ihan perusteellisesti.

        1.Kor.14

        18 Minä puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, ja siitä kiitän Jumalaa.
        19 Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Paavali puhui Korintossa sekavilla hurmoskielillä glossolaliaa samalla tavalla kuin siellä ollut Defoin oraakkeli.
        Paavali käyttä samalla tavalla erillisiä selittäjiä, jotka yrittivät muuttaa hurmoskielisen puheen järkevään muotoon, tosin huonolla menestyksellä.

        1. Kor. 14:28

        Ellei tulkitsijaa ole, puhuja olkoon seurakunnan parissa vaiti ja puhukoon vain itselleen ja Jumalalle.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Ei siitä Paavalin hurmoskielisestä molotuksesta kukaan saanut mitään selvää.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Missään muussa seurakunnassa kuin Korinotssa ei molistu hurmoskielillä sekavia glossolaliaoita oraakkelin tapaan.

        Helluntaina Jerusalemissa kukaan ei puhunut sekavia glossolaliaoita eli siansaksaa.

        Muutama apostoli puhui Jerusalemissa helluntain PyhänHengen voimasta oikeilla vierailla kielillä järjeviä asioita. Pyhä Henki tuli näkyvällä tavalla Tulisten Kielten muodossa puhujan päälle. Sitä ei sen päivän jälkeen enää tapahtunut.

        Paavali oli siihen aikaan vielä tappohommissa, eikä todistanut helluntain oikeita kielten puhumisen armolahjaa, oikeilal vierailla kielillä puhumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korintossa Paavalissa ollut Saatanan enkeli sai mihen sekoamaan ihan perusteellisesti.

        1.Kor.14

        18 Minä puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, ja siitä kiitän Jumalaa.
        19 Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Paavali puhui Korintossa sekavilla hurmoskielillä glossolaliaa samalla tavalla kuin siellä ollut Defoin oraakkeli.
        Paavali käyttä samalla tavalla erillisiä selittäjiä, jotka yrittivät muuttaa hurmoskielisen puheen järkevään muotoon, tosin huonolla menestyksellä.

        1. Kor. 14:28

        Ellei tulkitsijaa ole, puhuja olkoon seurakunnan parissa vaiti ja puhukoon vain itselleen ja Jumalalle.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Ei siitä Paavalin hurmoskielisestä molotuksesta kukaan saanut mitään selvää.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Missään muussa seurakunnassa kuin Korinotssa ei molistu hurmoskielillä sekavia glossolaliaoita oraakkelin tapaan.

        Helluntaina Jerusalemissa kukaan ei puhunut sekavia glossolaliaoita eli siansaksaa.

        Muutama apostoli puhui Jerusalemissa helluntain PyhänHengen voimasta oikeilla vierailla kielillä järjeviä asioita. Pyhä Henki tuli näkyvällä tavalla Tulisten Kielten muodossa puhujan päälle. Sitä ei sen päivän jälkeen enää tapahtunut.

        Paavali oli siihen aikaan vielä tappohommissa, eikä todistanut helluntain oikeita kielten puhumisen armolahjaa, oikeilal vierailla kielillä puhumista.

        Vai niin Teuvo.
        Teet tuon kaiken omaksi kadotukseksesi, kuten Pietari sanoi.
        Pietari tunsi hyvin Paavalin ja antoi Paavalista hyvän todistuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korintossa Paavalissa ollut Saatanan enkeli sai mihen sekoamaan ihan perusteellisesti.

        1.Kor.14

        18 Minä puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, ja siitä kiitän Jumalaa.
        19 Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Paavali puhui Korintossa sekavilla hurmoskielillä glossolaliaa samalla tavalla kuin siellä ollut Defoin oraakkeli.
        Paavali käyttä samalla tavalla erillisiä selittäjiä, jotka yrittivät muuttaa hurmoskielisen puheen järkevään muotoon, tosin huonolla menestyksellä.

        1. Kor. 14:28

        Ellei tulkitsijaa ole, puhuja olkoon seurakunnan parissa vaiti ja puhukoon vain itselleen ja Jumalalle.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Ei siitä Paavalin hurmoskielisestä molotuksesta kukaan saanut mitään selvää.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Missään muussa seurakunnassa kuin Korinotssa ei molistu hurmoskielillä sekavia glossolaliaoita oraakkelin tapaan.

        Helluntaina Jerusalemissa kukaan ei puhunut sekavia glossolaliaoita eli siansaksaa.

        Muutama apostoli puhui Jerusalemissa helluntain PyhänHengen voimasta oikeilla vierailla kielillä järjeviä asioita. Pyhä Henki tuli näkyvällä tavalla Tulisten Kielten muodossa puhujan päälle. Sitä ei sen päivän jälkeen enää tapahtunut.

        Paavali oli siihen aikaan vielä tappohommissa, eikä todistanut helluntain oikeita kielten puhumisen armolahjaa, oikeilal vierailla kielillä puhumista.

        Valheesi vievät sinut kadotukseen Teuvo!


    • Anonyymi

      Eihän se lopun ajan väkevä eksytys muuten väkevä olisikaan, jos joku ei sitä olisi sinne kirjoituksiin lisännyt. Paavalille se tehtävä lankesi. Paavali jatkoi Juudaksen tehtävän suorittamista.

      • Anonyymi

        Raamatun opeista on monta erilaista kilpailevaa koulukuntaa, joista Paavalin oppisuunta on vain yksi koulukunta "Paavalismi", jota monet opettaa. Paavalin opit eivät edusta koko Raamatun opetusta.

        1. Kor. 1:12

        Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi."

        Paavalin kuoleman jälkeen hänen perinteensä säilyi seurakunnissa, ja hänen kirjeensä saivat jatkuvasti uusia lukijoita. Ajan kuluessa huomattiin, että Paavalin kirjeiden sisällöt eivät enää vastanneet seurakuntien uusiin ajankohtaisiin kysymyksiin. Paavalin kuoleman jälkeen seurakunnat olivat vakiinnuttaneet asemansa ja kristinusko oli etääntynyt yhä enemmän juutalaisista juuristaan.[2]

        Muuttuneet olosuhteet vaativat lisäopastusta, niinpä Paavalin nimissä laadittiin uusia teoksia. Tätä kirjallisuutta kutsutaan Paavalin koulukunnan kirjallisuudeksi eli deuteropaavalilaiseksi kirjallisuudeksi (antiikin kreikan sanasta ’deuteros’, lit. ’toinen’; sittemmin myös ’toissijainen’ ja ’jatke’). Antiikin aikana toisen nimissä julkaiseminen eli pseudepigrafia oli täysin hyväksyttävää eikä se vaikuttanut tekstin arvovaltaan. Todennäköisesti lukijat usein tiesivät, että kyse ei ollut aidosta historiallisesta tekstistä. Sitä luettiin, mikäli tekstin kirjoittajaksi mainittiin arvovaltainen henkilö ja mikäli teksti oli vakuuttavaa.[2]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun opeista on monta erilaista kilpailevaa koulukuntaa, joista Paavalin oppisuunta on vain yksi koulukunta "Paavalismi", jota monet opettaa. Paavalin opit eivät edusta koko Raamatun opetusta.

        1. Kor. 1:12

        Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi."

        Paavalin kuoleman jälkeen hänen perinteensä säilyi seurakunnissa, ja hänen kirjeensä saivat jatkuvasti uusia lukijoita. Ajan kuluessa huomattiin, että Paavalin kirjeiden sisällöt eivät enää vastanneet seurakuntien uusiin ajankohtaisiin kysymyksiin. Paavalin kuoleman jälkeen seurakunnat olivat vakiinnuttaneet asemansa ja kristinusko oli etääntynyt yhä enemmän juutalaisista juuristaan.[2]

        Muuttuneet olosuhteet vaativat lisäopastusta, niinpä Paavalin nimissä laadittiin uusia teoksia. Tätä kirjallisuutta kutsutaan Paavalin koulukunnan kirjallisuudeksi eli deuteropaavalilaiseksi kirjallisuudeksi (antiikin kreikan sanasta ’deuteros’, lit. ’toinen’; sittemmin myös ’toissijainen’ ja ’jatke’). Antiikin aikana toisen nimissä julkaiseminen eli pseudepigrafia oli täysin hyväksyttävää eikä se vaikuttanut tekstin arvovaltaan. Todennäköisesti lukijat usein tiesivät, että kyse ei ollut aidosta historiallisesta tekstistä. Sitä luettiin, mikäli tekstin kirjoittajaksi mainittiin arvovaltainen henkilö ja mikäli teksti oli vakuuttavaa.[2]

        Paavalin kirjeistä kuutta pidetään Paavalin koulukunnan kirjallisuutena. Suurin yksimielisyys vallitsee neljästä kirjeestä:[2]

        Kirje efesolaisille
        Ensimmäinen kirje Timoteukselle (pastoraalikirje)
        Toinen kirje Timoteukselle (pastoraalikirje)
        Kirje Titukselle (pastoraalikirje)

        Loput kaksi kirjettä jakavat tutkijoita, ja Paavalin oppia tutkittaessa ne jätetään yleensä syrjään:.[2]

        Toinen kirje tessalonikalaisille
        Kirje kolossalaisille


      • Anonyymi

        Jumalan pyhä Sana on puhdas. Jumalassa EI ole pimeyttä.


    • Anonyymi

      Ihminen joutuu valitsemaan uskooko enemmän Jeesusta itseään vai Paavalia.

      Efesoksen kaudelta on myös kirje galatalaisille, jossa Paavali perustelee, miksi kristityn ei tarvitse noudattaa Mooseksen lakia.

      Jeesus on täysin eri mieltä asiasta. Käskyt: älä tapa, älä varasta, älä valehtele, eivät ole kadonneet minnekään. Käskyt ovat voimassa ja niiden rikkominen tarkoittaa synnin tekemistä.

      Kymmenkäskyn laki on voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti

      1. Joh. 3:4

      Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

      Jeesus ei lähettänyt mitään pelkkiä "evankelistoja", eikä hurmoskaatajia,
      vaan lainopettajia, joihin Paavalin oppien kannattajat suhtautuu kielteisesti.


      Matt. 23:34

      "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen".

      • Anonyymi

        Paavali julisti Jeesusta. Jeesus pelasti Paavalin ja varusti hänet apostolintoimeen.


    • Anonyymi

      Jeesus itse on Kristillisen usko keskipiste, Jeesuksen omat sanat ja teot ovat kristinuskon ydin.

      Samoin Jeesuksen seurassa eläneinen ja kulkeiden Karitsan 12 apostolin opetukset ovat luotettavia, heille Jeesus on itse ne asiat opettanut.

      Ilm. 21:14

      Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

      Paavali ei tuohon joukkon kuulu.

    • Anonyymi

      Mitä Jeesus itse eläissään ja ylösnoustuaan, ennen taivaaseen nousemista sanoi ja hänen kanssaan eläneet oikeat apostolit ovat sanoneet on luotettavata oikeata opetusta. Mitä siihen jälkikäteen lisätään, on pahasta.

      Joh. 15:15

      En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

      • Anonyymi

        Joh. 14:21

        Jeesus: "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 14:21

        Jeesus: "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        Jumalan ja ihmisten rakastaminen tarkoittaa kymmenen käskyn noudattamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan ja ihmisten rakastaminen tarkoittaa kymmenen käskyn noudattamista.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Kristinuskon eriyttäminen Juutalaisesta Jumalauskosta on paha virhe ja heresia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 14:21

        Jeesus: "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        Kuulostaa ryhmäseksiltä.


    • Anonyymi

      Matt. 19:17

      Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, NIIN PIDÄ KÄSKYT."

      • Anonyymi

        Eihän missään nykyisin noin opeteta, kuten Jeesus sanoi, miksi?

        Matt. 19:17

        Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, NIIN PIDÄ KÄSKYT."


    • Anonyymi

      Aivan. Luther ei syyllistynyt Paavalin herjaamiseen, kuten tämä lopunajan herjaaja Teuvo Suni tekee.

      • Anonyymi

        Jeesuksen kerrotaan nousseen kuolleista kolmantena päivänä. Onko nyt niin että Teuvo Suni on herännyt henkiin kolmantena vuonna?😲😲😲


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kerrotaan nousseen kuolleista kolmantena päivänä. Onko nyt niin että Teuvo Suni on herännyt henkiin kolmantena vuonna?😲😲😲

        Teuvon julistama totuus on tainnut tehdä sinulle kipeää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teuvon julistama totuus on tainnut tehdä sinulle kipeää?

        Ei suinkaan kommenttini oli ns. sarkasmia, jolla kritisoin tämän Teuvo vainajaa herjaavan tyypin palstalle suoltavia juttujaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suinkaan kommenttini oli ns. sarkasmia, jolla kritisoin tämän Teuvo vainajaa herjaavan tyypin palstalle suoltavia juttujaan,

        Korjaan, palstalle oksentamiaan juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teuvon julistama totuus on tainnut tehdä sinulle kipeää?

        Teuvon likaiset valheet eivät tee kipeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kerrotaan nousseen kuolleista kolmantena päivänä. Onko nyt niin että Teuvo Suni on herännyt henkiin kolmantena vuonna?😲😲😲

        Huono vitsi! 😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kerrotaan nousseen kuolleista kolmantena päivänä. Onko nyt niin että Teuvo Suni on herännyt henkiin kolmantena vuonna?😲😲😲

        Teuvo on kuollut vain sinun likaisissa valheissasi. Luuletko tosiaan, että joku valheitasi uskoo???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan, palstalle oksentamiaan juttuja.

        Korjaan, palstalle oksentamiani juttuja.


    • Anonyymi

      Palstan aihe on Raamattu, ei mikään Lutheri.

    • Anonyymi

      Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamieheä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.

      • Anonyymi

        Saatanan enkeli antoi Paavalille hullun voimat tehdä pahaa. Mies ei hallinnut itseään ollenkaan.

        Fil. 3:4

        vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Siihen aikaan ei käytetty mitään nyrkkeilyhanskoja, vaan tarkoitus oli tappaa vastustaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan enkeli antoi Paavalille hullun voimat tehdä pahaa. Mies ei hallinnut itseään ollenkaan.

        Fil. 3:4

        vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Siihen aikaan ei käytetty mitään nyrkkeilyhanskoja, vaan tarkoitus oli tappaa vastustaja.

        Paavali oli pahan hengen vallassa, eikä pystynyt sitä edes vastustamaan.

        Room. 7:19

        sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli pahan hengen vallassa, eikä pystynyt sitä edes vastustamaan.

        Room. 7:19

        sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        Paavali sai Saatanan enkelin eli "pistimen" matkalla Syyriaan Damaskoon.

        Ap. t. 26:14

        Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        Pistin=Saatanan enkeli, demoni

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Demoni on Paavalin mukana koko lopun elämän ajan, missä hän liikuikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali sai Saatanan enkelin eli "pistimen" matkalla Syyriaan Damaskoon.

        Ap. t. 26:14

        Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        Pistin=Saatanan enkeli, demoni

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Demoni on Paavalin mukana koko lopun elämän ajan, missä hän liikuikin.

        Teuvo se jaksaa valehdella. Valehtelijoitten käy Raamatun mukaan huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teuvo se jaksaa valehdella. Valehtelijoitten käy Raamatun mukaan huonosti.

        Teuvo on kylläkin kuollut ajat sitten, jos et ole sattunut kuulemaan!
        "Yhteys kuolleisiin ihmisiin, ja yhteyden tavoittelu kuolleisiin,
        on vakavaa eksytystä ja vaarallista toimintaa.
        Raamattu on Jumalan ilmoitus meille ihmisille.
        Raamatussa Jumala varottaa vakavasti ihmisiä ottamasta yhteyttä vainajahenkiin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teuvo on kylläkin kuollut ajat sitten, jos et ole sattunut kuulemaan!
        "Yhteys kuolleisiin ihmisiin, ja yhteyden tavoittelu kuolleisiin,
        on vakavaa eksytystä ja vaarallista toimintaa.
        Raamattu on Jumalan ilmoitus meille ihmisille.
        Raamatussa Jumala varottaa vakavasti ihmisiä ottamasta yhteyttä vainajahenkiin."

        Raija Pellin kirjassa Harhaanjohtaat vahvassa uskossa, kerrotaan, kun helluntailaiset hakivat itsemurhan tehneen saarnamiehensä ruumiin kokoukseen ja yrittivät palauttaa vainajan hengen takaisin tuonelasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raija Pellin kirjassa Harhaanjohtaat vahvassa uskossa, kerrotaan, kun helluntailaiset hakivat itsemurhan tehneen saarnamiehensä ruumiin kokoukseen ja yrittivät palauttaa vainajan hengen takaisin tuonelasta.

        Tällä palstalla päätöikseen, vainajan kimpussa ahertaa kyllä luterilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raija Pellin kirjassa Harhaanjohtaat vahvassa uskossa, kerrotaan, kun helluntailaiset hakivat itsemurhan tehneen saarnamiehensä ruumiin kokoukseen ja yrittivät palauttaa vainajan hengen takaisin tuonelasta.

        Jossain luki, että helluntaisaarnamiehen ruumista oli herättemässä henkiin myös erä helluntailainen kansanedustaja.
        Nokian pappikin oli pyydetty paikalle. Jos kaikki menee pieleen, nii saadaan siitä syntipukki, Luterilaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossain luki, että helluntaisaarnamiehen ruumista oli herättemässä henkiin myös erä helluntailainen kansanedustaja.
        Nokian pappikin oli pyydetty paikalle. Jos kaikki menee pieleen, nii saadaan siitä syntipukki, Luterilaisuus.

        Nokian pappi erehtyi ekumeniaan hellareiden kanssa tunnetuin seurauksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokian pappi erehtyi ekumeniaan hellareiden kanssa tunnetuin seurauksin.

        Ortodoksit ja Katoliset on viisaampia. Ne ei veljeile jenkkilahkojen kanssa ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teuvo on kylläkin kuollut ajat sitten, jos et ole sattunut kuulemaan!
        "Yhteys kuolleisiin ihmisiin, ja yhteyden tavoittelu kuolleisiin,
        on vakavaa eksytystä ja vaarallista toimintaa.
        Raamattu on Jumalan ilmoitus meille ihmisille.
        Raamatussa Jumala varottaa vakavasti ihmisiä ottamasta yhteyttä vainajahenkiin."

        Höpö höpö. Keksi vähän parempia valheita. Teuvo ei ole vielä kuollut, vaan valehtelee sujuvasti ja herjaa Paavalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Keksi vähän parempia valheita. Teuvo ei ole vielä kuollut, vaan valehtelee sujuvasti ja herjaa Paavalia.

        Turhaan täällä itket, kuollutta ystävääsi. Yritä saada häneen yhteys vaikka spiritismin avulla. Noituuttahan se toki on, mutta jos se kuitenkin rauhoittaisi sinua!


    • Anonyymi

      Helluntailaisia kuin alkoi tulla Suomee 1920-lvulla, nii heidän johtajansa Gerhard Olsen-Smildt määrä ehtoollisen kuuluvaksi vai helluntailaisille itselleen ja kaste tarkoitti vain aikuistenn kastamista helluntailaisten lahkoon jäseneksi.

      Silloin helluntailaisten kanssa alussa yhteistyötä tehneet kristityt tahot äänestivät jaloillaan.

    • Anonyymi

      Tokkopa Paavalin luut pahastuvat, jos niitä vähän herjaa.

    • Anonyymi

      Paavalin tausta on epäluotettava. Mies murhasi ja valehteli omien sanojensa mukaan ja sai sisälleen Saatanan demonin.

      • Anonyymi

        Eihän Paavali edes tuntenut Jeesusta, eikä kuullut hänen opetuksiaan, kuten oikeat apostolit.

        Paavali oli vielä tappohommissa kun helluntaina 3000 syntistä kastettiin syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saajiksi.

        Paavali oli pihalla niistä opeista ja tapahtumista kuin lumiukko.

        Piilotteli väärällä nimellä toistakymmentä vuotta ulkomailla, ettei olisi saatu kiinni murhista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Paavali edes tuntenut Jeesusta, eikä kuullut hänen opetuksiaan, kuten oikeat apostolit.

        Paavali oli vielä tappohommissa kun helluntaina 3000 syntistä kastettiin syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saajiksi.

        Paavali oli pihalla niistä opeista ja tapahtumista kuin lumiukko.

        Piilotteli väärällä nimellä toistakymmentä vuotta ulkomailla, ettei olisi saatu kiinni murhista.

        Voi voi voi. Valheistasi joudut Jumalan eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi voi. Valheistasi joudut Jumalan eteen.

        Totuus Paavalista on vain kestettävä, vaikka se kuinka kirpaisee ❣️🎚️🩸


    • Anonyymi

      Mitäs tiedät?
      Ja minkä niistä eteen?

    • Anonyymi

      Kukaan muu Apostoli ei horissut sekavila hurmoskielillä sekavia glossolalioita, kuten Paavali teki.

      1. Kor. 14:19

      Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

      • Anonyymi

        Eikä kenessäkään oikeissa apostoleissa ollut Saatanan enkeliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä kenessäkään oikeissa apostoleissa ollut Saatanan enkeliä.

        Helluntaina oikeat apostolit puhuivat oikeilla vierailla kielillä ymmärrettäviä asioita. Ei siellä kukaan molissut sekavia glossolalioitaan eli siansaksaa.


    • Anonyymi

      Jokainen käsittää,että ei se Paavalin saama Saatanan enkeli eli demoni mikään mykkä henki ollut. Enkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiä. Ei niillä ole mitään puisia tai metallisia piikkejä, joilla ne ihmisiä tökkii.

      King James käännöksen mukaan oikein Saatanan enkeliruhtinas ja viestinnän ammattilainen "The messenger of Satan"

      Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

      And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in The flesh, the messenger of Satan
      to buffet me, lest I should be exalted above measure.

      8 Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      8 For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe