https://yle.fi/a/74-20102559
"Presidentti ja kuningas illastivat: puolen miljoonan euron lasku
Ranskan presidentti Emmanuel Macron ja Britannian kuningas Charles III söivät ja joivat harvinaisen hyvin.
Pariisin olympialaisten suurellisissa avajaismenoissa saatiin jälleen todistus ranskalaisten mieltymyksestä loistoon ja ylellisyyteen.
Ranskalaisten erikoisalaa on kuitenkin ennen kaikkea ruoka, ja tästä ylpeä presidentti Emmanuel Macron päätti tarjota Britannian kuningas Charlesille kaikkien aikojen illallisen: parivaljakko söi Versailles'n palatsissa miltei 475 000 eurolla.
165 000 euroa kustantaneen cateringin ruokalistalla oli muun muassa hummeria ja ranskalaisia Macaron-leivoksia. 40 000 euron viinitarjoilut sisälsivät esimerkiksi Château Mouton Rothschildia vuosikertaa 2004, viitisensataa euroa pullo.
Todelliseksi konossööriksi paljastuneen Macronin presidentinkanslian vuosikulut olivat kokonaisuudessaan 125 miljoonaa euroa.
Ranskan valtiontalouden tarkastusvirasto Cour des Comptes sätti presidentinkansliaa törsäämisestä: peruuntuneisiin ulkomaanmatkoihin hujahti viime vuonna peräti 830 000 euroa."
Ei tarvitse ihmetellä syitä näiden valtaapitävien kasvavaa vihaa kohtaan.
Tuokin YKSI illallinen maksoi enemmän, kuin mitä pienituloinen tienaa elämänsä aikana.
Sen lisäksi maailman hyvätuloisten päättäjien eliitti on syyllisiä, jos sota laajenee suomeen ja joudut maksamaan siitä hengelläsi ja tämä hyväosainen eliitti päättäjien porukka nauttii rahoistasi, kun niitä verojen ja maksujen muodossa sinulta peritään.
Marconin ja Philippin 500 000 euron lasku illallisestia
Anonyymi-ap
3
75
Vastaukset
- Anonyymi
Kuningas Charles potee syöpä joten tarvitsee erikoisruokia ja viinoja.
Tiedä vaikka olis ollut viimeinen ateria.
Macron nautti pappaikäisen seurasta, kun vaimonsakin samaa ikäluokkaa. - Anonyymi
Sairaaksi käy vuosi vuodelta tämä touhu.
Ei mitään moraalia eikä kunnioitusta enää ihmisillä.- Anonyymi
Ranskassakin taitais taas olla giljotiinille työtä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1422653Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3601977- 401707
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii321566Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281360Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327937Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110918Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772