Täällä ehkä on asiantuntemusta kun romaneista niin paljon keskustellaan.
Käsittääkseni romanit ovat olleet Suomessa kauan. Muistan lukeneeni, että jopa n. 500 vuotta, mutta se ei ehkä pidä paikkaansa. Ehkä kuitenkin joitakin satoja vuosia.
Ihmettelen, että kuinka he eivät ole jo sulautuneet valtaväestöön? Romanit ovat selkeästi eri näköisiä kuin valtaväestö ja ihmisillä on luontainen kiinnostus eri näköisiä kohtaan. Liittyy varmaankin geenipoolin rikastamiseen tms.
Eli romaneilla on ollut aikaa sulautua. Miksei sitä ole laajemmin tapahtunut?
kysymys romaneista
38
1018
Vastaukset
- Anonyymi
Sun pitää varmaan kysyä sitä romaneilta? https://youtu.be/HZkkDSqNKcs?t=141
- Anonyymi
On niitä yritetty sulauttaa ainakin 1800-luvun lopulla oli joku hallitusohjelma jossa maataloille otettiin ottolapsiksi köyhiä romanilapsia.
- Anonyymi
Miten ilmainen elämä voi sulautua RAATAJIIN
- Anonyymi
Ne heitettin RUotsista pois ympäristöjätteenä
- Anonyymi
500v on valtio miljoonilla tukenut yhteiskuntaan.
Todellisuudessa varjeltu heidän kulttuuriaan ja perinnäis sääntöjä. Asumis- alueineen.
Puhumattakaan akkain vessa käytäntöjä.jne jne typeriä kulttuurin sääntöjään.
Tässä on tulos.
Muiluutetaan jos vaan löytävät tilaisuuden.
Juhlavaatteet yllä ja työt vähemmän ohjelmassa.. - Anonyymi
Toki on tapahtunut. Monet menneet avioon valkolaisten kanssa, jne.
Mutta kato kun ne ei ole enää kunnon Romaneja sen jälkeen (ainakaan suvun mielestä), ei suurinta osaa näistä valtaväestöstäkään erota ainakaan vaatetuksesta yms. Ite olen 1/16 Romani, en tunne itseäni millään tavoin muuksi kuin Suomalaiseksi.- Anonyymi
Ja unohtui mainita - ei se ole mikään '500 vuotta Suomessa' juttu. Uutta muuttaa maahan sitä mukaa kun vanhat sopeutuu.
- Anonyymi
Mitta, oletkos huomannut? 🙄
Romani mies voi mennä ns, valkolaisen kanssa, mutta romani akka ei.( tai tosi harvinaista, puukosta tulee)
Niille opetetaan jo kakarasta sellainen ihme mongerruspuhe tapa.🤔🫢 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitta, oletkos huomannut? 🙄
Romani mies voi mennä ns, valkolaisen kanssa, mutta romani akka ei.( tai tosi harvinaista, puukosta tulee)
Niille opetetaan jo kakarasta sellainen ihme mongerruspuhe tapa.🤔🫢Kyl mä ainakin olen harrastanut seksiä useiden romaninaisten kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyl mä ainakin olen harrastanut seksiä useiden romaninaisten kanssa
Wc ja muissa poissa silmistä.😂😂
- Anonyymi
Kotiutus on epäonnistunut pahoin
- Anonyymi
Sulauttaminen ei kuulu meidän kulttuuriin!
Terveisin Mertsi- Anonyymi
Mutta ahkeruus ja työnteko kuuluu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ahkeruus ja työnteko kuuluu
Rasismi vei työhalut!
heHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE - Anonyymi
Hai, me ajetaan hevosilla ja kustaan lasten hiekkalaatikolla.🤔
- Anonyymi
Entä intergroituminen,käykö se!?
- Anonyymi
Ovatko sittenkin romaanit Daanin jälkeläisiä. Siitä ei ole varmuutta ?
- Anonyymi
Tai 7 veljeksen, ootkos siihen kirjan tutustunut?
- Anonyymi
Tiedätkö että myös sinussa.on todennäköisesti romaniverta?
- Anonyymi
Voi meidän Leif!
- Anonyymi
Osa käy töissä, osa ei, romaneilla työttömyys% on korkeampi kuin valtaväestöllä, mutta vikaa on molemmissa, harva suostuu palkkaamaan romania, vaikka häne olisikin työhaluja!
- Anonyymi
Rippikoulun jälkeen suoraan eläkkeelle. Se
- Anonyymi
Työnteko /palkkatyön taitaa olla yksi niistä miksi sopeutuminen täysin yhteiskuntaan ei onnistu. olisko otanta 1-700 oikein?
- Anonyymi
Anteeksi? Asiantuntemusta Suomi24.fi palstalla. Sainpahan päivän hyvät naurut.
- Anonyymi
Voi valkolaisetkin katsoa itseään peiliin ja kysyä itseltään, ottaisiko itse Romania töihin?
- Anonyymi
En hekposti ottais töihini sellasta Romania joka pukeutuu niihin kamppeisiin pakonomaisesti eli myös työaikana.
- Anonyymi
Ottasin töihin!olis vaikka mitä tarjolla,klapintekoa ym.....
- Anonyymi
Mitäpä haittaa jos heidän kulttuurinsa niin vaatii. Nuoruudessani heillä oli aika tarkat säännöt kuinka toimitaan kulloinkin.. ja niitä noudatettiin.
- Anonyymi
Yli 500 vuotta tätä porukkaa on kotoutettu eikä vieläkään ole minkäänlaista tulosta havaittavissa.
- Anonyymi
Kuinka monta sataa tuhatta vuotta niitä pitää kotouttaa että ansaitsevat itse toimeentulonsa?
- Anonyymi
te kouluttajat tarvitte ite koulutusta ootte sivistyneitä sikoja
- Anonyymi
Ei mulle ainakaan valkolaisakat enää kelpaa, kun tottunut noihin rotunaisiin!
Tv: 100 % valkolainen - Anonyymi
Ne on ollu täällä liian kauan!!!!
- Anonyymi
Olen tarkastellut yli sadan romaninaisen kanssa!
- Anonyymi
Romanimiehet tekee 200x enemmän väkivaltarikoksia suhteessä väkimäärään kuin valkolaiset.
- Anonyymi
lue historiaa niin ymmärrät parempi oiskohan valkolaisilla osansa siinnä asiassa
- Anonyymi
Työttömiä työnhakijoitako?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1343060- 71630
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221354Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36897