Tarkoittaa ettei dieselautoilla ole pian kysyntää lainkaan ja sen vuoksi ei arvoakaan.
Mitättömiin määriin ovat dieselien ensirekisteröinnit menneet.
17
543
Vastaukset
- Anonyymi
Diesel-henkilöauton voi ostaa vain elämänsä viimeiseksi autoksi. Käytettynä sitä ei saa myydyksi kuin pilkkahinnalla. Ja ei kelpaa vaihtoautoksi uuden ostossa.
- Anonyymi
Toisin on sähköautoissa , niissä arvo nousee ja myydessä voitta tulee . Ja ajaminen maksaa 2€/ 100 km tai ei mitään ja mitään huoltoja ei ole . Kumman satu on uskottavampi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisin on sähköautoissa , niissä arvo nousee ja myydessä voitta tulee . Ja ajaminen maksaa 2€/ 100 km tai ei mitään ja mitään huoltoja ei ole . Kumman satu on uskottavampi ?
Alle 2€ / 100 km jos on hyvä sähkösoppari. Sen verran täytyy korjata. Pörssisähköllä ja yöllä lataamalla voi päästä jopa 0,5 € / 100 km tai alle senkin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alle 2€ / 100 km jos on hyvä sähkösoppari. Sen verran täytyy korjata. Pörssisähköllä ja yöllä lataamalla voi päästä jopa 0,5 € / 100 km tai alle senkin!
Kuka myy siirtohintaa veroineen alle 2,5snt/kWh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka myy siirtohintaa veroineen alle 2,5snt/kWh
Vaikka sähkö on ilmaista, meikäläisen sähkö maksaa aina yöllä vähintään 6 snt/ kWh, päivällä 9,5 snt /kWh
Huomenna 12,5 snt / kWh
- Anonyymi
Eipä mikään muu kuin todellinen tarve joka ohjaa ostamaan dieselauton.
- Anonyymi
Kaikkien, käyttövoimasta riippumatta, ensirekisteröinnit ovat romahtaneet heinäkuussa. Lukumääräisesti eniten sähköautot.
- Anonyymi
Kokonaismääriin vaikuttaa ennen kaikkea korkotaso ja taloudellinen tilanne, mutta suhteellisesti prosentteina dieselin osuus henkilöautoista oli 2024 enää alle 6%, kun se esimerkiksi vielä 2018 oli 24%.
Käytettynä maahantuoduissa autoissa dieseleiden osuus säilyi pidempään vielä ylhäällä, 2022 tuonneista vielä 21% oli dieseleitä, tänä vuonna osuus on pudonnut alle 9 prosenttiin.
Luvut kertovat hyvin sen että dieseleitä kohtaan ei yksinkertaisesti markkinoilla ole enää mielenkiintoa joitakin erikoistarpeita lukuunottamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokonaismääriin vaikuttaa ennen kaikkea korkotaso ja taloudellinen tilanne, mutta suhteellisesti prosentteina dieselin osuus henkilöautoista oli 2024 enää alle 6%, kun se esimerkiksi vielä 2018 oli 24%.
Käytettynä maahantuoduissa autoissa dieseleiden osuus säilyi pidempään vielä ylhäällä, 2022 tuonneista vielä 21% oli dieseleitä, tänä vuonna osuus on pudonnut alle 9 prosenttiin.
Luvut kertovat hyvin sen että dieseleitä kohtaan ei yksinkertaisesti markkinoilla ole enää mielenkiintoa joitakin erikoistarpeita lukuunottamatta."...tänä vuonna osuus on pudonnut alle 9 prosenttiin"
Käytettynä tuodaan enää vain n. 10 vuotiaita dieselromuja, joissa ei ole urearuiskuja sun muita Suomen oloissa toimimattomia ja kalliiksi tulevia päästölaitteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokonaismääriin vaikuttaa ennen kaikkea korkotaso ja taloudellinen tilanne, mutta suhteellisesti prosentteina dieselin osuus henkilöautoista oli 2024 enää alle 6%, kun se esimerkiksi vielä 2018 oli 24%.
Käytettynä maahantuoduissa autoissa dieseleiden osuus säilyi pidempään vielä ylhäällä, 2022 tuonneista vielä 21% oli dieseleitä, tänä vuonna osuus on pudonnut alle 9 prosenttiin.
Luvut kertovat hyvin sen että dieseleitä kohtaan ei yksinkertaisesti markkinoilla ole enää mielenkiintoa joitakin erikoistarpeita lukuunottamatta.Kyllähän se ’puuttuva’ mielenkiinto johtuu pelkästään ajastaan jälkeenjääneestä käyttövoimaverotuksesta, jonka perustelut eivät enää vuosikausiin ole olleet valideja. Käyttökustannukset vähän ajaville ovat huomattavasti kalliimmat juuri tuon järjettömän käyttövoimaverotuksen vuoksi. Tilannehan muuttuisi oleellisesti, jos dieselien verotusrakenne muutettaisiin vastaamaan bensa-autojen verotusta eli polttoaineen verotusta korotettaisiin samaksi kuin bensan ja käyttövoimavero pois. Se nostaisi dieselin hintaa luultavasti parisenkymmentä senttiä, mutta lopullinen hintahan pumppuhinta kuitenkin määräytyisi markkinoilla.
Toinen iso syy dieselien vähentyneeseen uusmyyntiin on luonnollisesti siinä, ettei edullisia nk jokamiesmalleja ja pikkuautoja enää saa selvästikin kehittyneemmällä ja vähäpäästöisemmällä dieselmoottorilla, se on kustannuskysymys. Edullisemmat bensamoottorit tietysti mahdollistavat halvat perusautot. Käytännössä dieselmoottoreita saa enää lähinnä maastureihin ja premiumtason henkilöautoihin. Näissäkin sähkö on tulossa…
Näin siis kun puhutaan polttomoottoriautoista.
Suunta uusmyynnissä on kuitenkin sähköön ja sehän on romahduttanut paitsi dieselien, niin myös pelkkien bensa-autojen uusmyynnin. Hybridi, latausmahdollisuudella tai ilman, ovat tulleet tilalle. Vain kaikkein halvimpien pikkuautojen uusmyynti polttomoottoriautoissa on pitänyt pintansa ja nehän ovat tietty bensa-autoja.
Mielenkiintoinen juttu onkin, että eniten on kuitenkin laskenut sähköautojen uusmyynti. Se luultavasti on vain hetkellinen poikkeustilanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se ’puuttuva’ mielenkiinto johtuu pelkästään ajastaan jälkeenjääneestä käyttövoimaverotuksesta, jonka perustelut eivät enää vuosikausiin ole olleet valideja. Käyttökustannukset vähän ajaville ovat huomattavasti kalliimmat juuri tuon järjettömän käyttövoimaverotuksen vuoksi. Tilannehan muuttuisi oleellisesti, jos dieselien verotusrakenne muutettaisiin vastaamaan bensa-autojen verotusta eli polttoaineen verotusta korotettaisiin samaksi kuin bensan ja käyttövoimavero pois. Se nostaisi dieselin hintaa luultavasti parisenkymmentä senttiä, mutta lopullinen hintahan pumppuhinta kuitenkin määräytyisi markkinoilla.
Toinen iso syy dieselien vähentyneeseen uusmyyntiin on luonnollisesti siinä, ettei edullisia nk jokamiesmalleja ja pikkuautoja enää saa selvästikin kehittyneemmällä ja vähäpäästöisemmällä dieselmoottorilla, se on kustannuskysymys. Edullisemmat bensamoottorit tietysti mahdollistavat halvat perusautot. Käytännössä dieselmoottoreita saa enää lähinnä maastureihin ja premiumtason henkilöautoihin. Näissäkin sähkö on tulossa…
Näin siis kun puhutaan polttomoottoriautoista.
Suunta uusmyynnissä on kuitenkin sähköön ja sehän on romahduttanut paitsi dieselien, niin myös pelkkien bensa-autojen uusmyynnin. Hybridi, latausmahdollisuudella tai ilman, ovat tulleet tilalle. Vain kaikkein halvimpien pikkuautojen uusmyynti polttomoottoriautoissa on pitänyt pintansa ja nehän ovat tietty bensa-autoja.
Mielenkiintoinen juttu onkin, että eniten on kuitenkin laskenut sähköautojen uusmyynti. Se luultavasti on vain hetkellinen poikkeustilanne.En jaksa uskoa että käyttövoimaverotuksen muutos muuttaisi tilannetta ainakaan parempaan suuntaan, nykyinen mallihan suosii paljon ajavia. Dieselin litrahinta nousisi muutoksessa sen verran että nykyautojen pienillä kulutuseroilla diesel olisi kalliimpi kilometreistä riippumatta...Korkeintaan joku painava diesel-maasturi tulisi edullisemmaksi omistaa (mutta ei ajaa).
(Täys)sähköautojen markkina on jakautunut kahtia, uusmyynti on laskenut, mutta toisaalta käytettynä täyssähköjä on tuotu maahan yli 50% viime vuotta enemmän, ja kaikista käytettynä tuoduista autoista osuus on noussut 22% -> 29%.
- Anonyymi
Bensiini on perseaukisten polttoaine.
- Anonyymi
Diesel tosiaan sopii vain rahaa tuhlaaville. Paljon kalliimpi polttoaine, kun ottaa huomioon käyttövoimaveron. Kulutuksissahan (euroissa) ei ole enää eroa täyshybrideihin, jotka etenkin kaupunkiajossa voivat kuluttaa jopa litroissakin vähemmän. Isoissakin autoissa.
- Anonyymi
Siksi ostan uudehkon dieselin , edullinen hinta ja pitkä käyttöikä 15-20 vuotta on tarkoitus sillä selvitä . Sitten on sähköisen kulkineen vuoro .
- Anonyymi
Uudessa urealaitteiston korjaus vuosittain a 2000e
- Anonyymi
Esim. tuliterässä vw tiquanissa tdi on jouhevin kulkemaan.
https://www.youtube.com/watch?v=h8Fw2nYfI7g - Anonyymi
Diesel on yllättävän typerän valinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137390- 485500
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa573039Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101578Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1951416Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931109Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2421025Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926