Mitättömiin määriin ovat dieselien ensirekisteröinnit menneet.

Anonyymi-ap

Tarkoittaa ettei dieselautoilla ole pian kysyntää lainkaan ja sen vuoksi ei arvoakaan.

17

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Diesel-henkilöauton voi ostaa vain elämänsä viimeiseksi autoksi. Käytettynä sitä ei saa myydyksi kuin pilkkahinnalla. Ja ei kelpaa vaihtoautoksi uuden ostossa.

      • Anonyymi

        Toisin on sähköautoissa , niissä arvo nousee ja myydessä voitta tulee . Ja ajaminen maksaa 2€/ 100 km tai ei mitään ja mitään huoltoja ei ole . Kumman satu on uskottavampi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin on sähköautoissa , niissä arvo nousee ja myydessä voitta tulee . Ja ajaminen maksaa 2€/ 100 km tai ei mitään ja mitään huoltoja ei ole . Kumman satu on uskottavampi ?

        Alle 2€ / 100 km jos on hyvä sähkösoppari. Sen verran täytyy korjata. Pörssisähköllä ja yöllä lataamalla voi päästä jopa 0,5 € / 100 km tai alle senkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle 2€ / 100 km jos on hyvä sähkösoppari. Sen verran täytyy korjata. Pörssisähköllä ja yöllä lataamalla voi päästä jopa 0,5 € / 100 km tai alle senkin!

        Kuka myy siirtohintaa veroineen alle 2,5snt/kWh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka myy siirtohintaa veroineen alle 2,5snt/kWh

        Vaikka sähkö on ilmaista, meikäläisen sähkö maksaa aina yöllä vähintään 6 snt/ kWh, päivällä 9,5 snt /kWh
        Huomenna 12,5 snt / kWh


    • Anonyymi

      Eipä mikään muu kuin todellinen tarve joka ohjaa ostamaan dieselauton.

    • Anonyymi

      Kaikkien, käyttövoimasta riippumatta, ensirekisteröinnit ovat romahtaneet heinäkuussa. Lukumääräisesti eniten sähköautot.

      • Anonyymi

        Kokonaismääriin vaikuttaa ennen kaikkea korkotaso ja taloudellinen tilanne, mutta suhteellisesti prosentteina dieselin osuus henkilöautoista oli 2024 enää alle 6%, kun se esimerkiksi vielä 2018 oli 24%.

        Käytettynä maahantuoduissa autoissa dieseleiden osuus säilyi pidempään vielä ylhäällä, 2022 tuonneista vielä 21% oli dieseleitä, tänä vuonna osuus on pudonnut alle 9 prosenttiin.

        Luvut kertovat hyvin sen että dieseleitä kohtaan ei yksinkertaisesti markkinoilla ole enää mielenkiintoa joitakin erikoistarpeita lukuunottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaismääriin vaikuttaa ennen kaikkea korkotaso ja taloudellinen tilanne, mutta suhteellisesti prosentteina dieselin osuus henkilöautoista oli 2024 enää alle 6%, kun se esimerkiksi vielä 2018 oli 24%.

        Käytettynä maahantuoduissa autoissa dieseleiden osuus säilyi pidempään vielä ylhäällä, 2022 tuonneista vielä 21% oli dieseleitä, tänä vuonna osuus on pudonnut alle 9 prosenttiin.

        Luvut kertovat hyvin sen että dieseleitä kohtaan ei yksinkertaisesti markkinoilla ole enää mielenkiintoa joitakin erikoistarpeita lukuunottamatta.

        "...tänä vuonna osuus on pudonnut alle 9 prosenttiin"

        Käytettynä tuodaan enää vain n. 10 vuotiaita dieselromuja, joissa ei ole urearuiskuja sun muita Suomen oloissa toimimattomia ja kalliiksi tulevia päästölaitteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaismääriin vaikuttaa ennen kaikkea korkotaso ja taloudellinen tilanne, mutta suhteellisesti prosentteina dieselin osuus henkilöautoista oli 2024 enää alle 6%, kun se esimerkiksi vielä 2018 oli 24%.

        Käytettynä maahantuoduissa autoissa dieseleiden osuus säilyi pidempään vielä ylhäällä, 2022 tuonneista vielä 21% oli dieseleitä, tänä vuonna osuus on pudonnut alle 9 prosenttiin.

        Luvut kertovat hyvin sen että dieseleitä kohtaan ei yksinkertaisesti markkinoilla ole enää mielenkiintoa joitakin erikoistarpeita lukuunottamatta.

        Kyllähän se ’puuttuva’ mielenkiinto johtuu pelkästään ajastaan jälkeenjääneestä käyttövoimaverotuksesta, jonka perustelut eivät enää vuosikausiin ole olleet valideja. Käyttökustannukset vähän ajaville ovat huomattavasti kalliimmat juuri tuon järjettömän käyttövoimaverotuksen vuoksi. Tilannehan muuttuisi oleellisesti, jos dieselien verotusrakenne muutettaisiin vastaamaan bensa-autojen verotusta eli polttoaineen verotusta korotettaisiin samaksi kuin bensan ja käyttövoimavero pois. Se nostaisi dieselin hintaa luultavasti parisenkymmentä senttiä, mutta lopullinen hintahan pumppuhinta kuitenkin määräytyisi markkinoilla.

        Toinen iso syy dieselien vähentyneeseen uusmyyntiin on luonnollisesti siinä, ettei edullisia nk jokamiesmalleja ja pikkuautoja enää saa selvästikin kehittyneemmällä ja vähäpäästöisemmällä dieselmoottorilla, se on kustannuskysymys. Edullisemmat bensamoottorit tietysti mahdollistavat halvat perusautot. Käytännössä dieselmoottoreita saa enää lähinnä maastureihin ja premiumtason henkilöautoihin. Näissäkin sähkö on tulossa…

        Näin siis kun puhutaan polttomoottoriautoista.

        Suunta uusmyynnissä on kuitenkin sähköön ja sehän on romahduttanut paitsi dieselien, niin myös pelkkien bensa-autojen uusmyynnin. Hybridi, latausmahdollisuudella tai ilman, ovat tulleet tilalle. Vain kaikkein halvimpien pikkuautojen uusmyynti polttomoottoriautoissa on pitänyt pintansa ja nehän ovat tietty bensa-autoja.

        Mielenkiintoinen juttu onkin, että eniten on kuitenkin laskenut sähköautojen uusmyynti. Se luultavasti on vain hetkellinen poikkeustilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se ’puuttuva’ mielenkiinto johtuu pelkästään ajastaan jälkeenjääneestä käyttövoimaverotuksesta, jonka perustelut eivät enää vuosikausiin ole olleet valideja. Käyttökustannukset vähän ajaville ovat huomattavasti kalliimmat juuri tuon järjettömän käyttövoimaverotuksen vuoksi. Tilannehan muuttuisi oleellisesti, jos dieselien verotusrakenne muutettaisiin vastaamaan bensa-autojen verotusta eli polttoaineen verotusta korotettaisiin samaksi kuin bensan ja käyttövoimavero pois. Se nostaisi dieselin hintaa luultavasti parisenkymmentä senttiä, mutta lopullinen hintahan pumppuhinta kuitenkin määräytyisi markkinoilla.

        Toinen iso syy dieselien vähentyneeseen uusmyyntiin on luonnollisesti siinä, ettei edullisia nk jokamiesmalleja ja pikkuautoja enää saa selvästikin kehittyneemmällä ja vähäpäästöisemmällä dieselmoottorilla, se on kustannuskysymys. Edullisemmat bensamoottorit tietysti mahdollistavat halvat perusautot. Käytännössä dieselmoottoreita saa enää lähinnä maastureihin ja premiumtason henkilöautoihin. Näissäkin sähkö on tulossa…

        Näin siis kun puhutaan polttomoottoriautoista.

        Suunta uusmyynnissä on kuitenkin sähköön ja sehän on romahduttanut paitsi dieselien, niin myös pelkkien bensa-autojen uusmyynnin. Hybridi, latausmahdollisuudella tai ilman, ovat tulleet tilalle. Vain kaikkein halvimpien pikkuautojen uusmyynti polttomoottoriautoissa on pitänyt pintansa ja nehän ovat tietty bensa-autoja.

        Mielenkiintoinen juttu onkin, että eniten on kuitenkin laskenut sähköautojen uusmyynti. Se luultavasti on vain hetkellinen poikkeustilanne.

        En jaksa uskoa että käyttövoimaverotuksen muutos muuttaisi tilannetta ainakaan parempaan suuntaan, nykyinen mallihan suosii paljon ajavia. Dieselin litrahinta nousisi muutoksessa sen verran että nykyautojen pienillä kulutuseroilla diesel olisi kalliimpi kilometreistä riippumatta...Korkeintaan joku painava diesel-maasturi tulisi edullisemmaksi omistaa (mutta ei ajaa).

        (Täys)sähköautojen markkina on jakautunut kahtia, uusmyynti on laskenut, mutta toisaalta käytettynä täyssähköjä on tuotu maahan yli 50% viime vuotta enemmän, ja kaikista käytettynä tuoduista autoista osuus on noussut 22% -> 29%.


    • Anonyymi

      Bensiini on perseaukisten polttoaine.

      • Anonyymi

        Diesel tosiaan sopii vain rahaa tuhlaaville. Paljon kalliimpi polttoaine, kun ottaa huomioon käyttövoimaveron. Kulutuksissahan (euroissa) ei ole enää eroa täyshybrideihin, jotka etenkin kaupunkiajossa voivat kuluttaa jopa litroissakin vähemmän. Isoissakin autoissa.


    • Anonyymi

      Siksi ostan uudehkon dieselin , edullinen hinta ja pitkä käyttöikä 15-20 vuotta on tarkoitus sillä selvitä . Sitten on sähköisen kulkineen vuoro .

      • Anonyymi

        Uudessa urealaitteiston korjaus vuosittain a 2000e


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Diesel on yllättävän typerän valinta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe