Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa.
Uskosta puhuminen täällä on kuin hiekkalaatikko, jossa ei-uskovat heittävät uskovaisten päälle hiekkaa ja nauravat päälle. Uskovaiset vastaavat heittämällä hiekkaa takaisin ja uhkaavat kadotustuomiolla.
Ei ystävät näin! Usko on aihe, joka usein nostattaa ei-uskovassa primitiivireaktion. Tämä johtuu siitä, etteivät he pystykään ymmärtämään uskoa, sen jo raamattukin sanoo. Siitä on aivan turha ottaa pulttia. Ei-uskova voi nähdä jotain aidosta uskosta uskovan vaelluksesta. Ajattelen syyn siihen että usko nähdään niin epämielyttävänä asiana yhteiskunnassamme johtuvan paljolti meidän uskovaisten vaelluksesta.
Ei-uskovaisille haluaisin sanoa, että kannattaa miettiä sitä, miksi niin moni ihminen maailmassa oikeasti uskoo. Jotainhan siinä täytyy olla. Kannattaa aidosti yrittää ottaa selville mitä se on. Miksi uskovaiset pitävät niin ehdottomasti kiinni löytämästään?
Itse olen kokenut uuden elämän uskoontulon kautta. Sitä ei voi oikein järjellä selittää. Se ei kuitenkaan ole järjetöntä, vaan vahva turva elämän aallokossa ja aina ikuisuuteen saakka. Syntien anteeksi saaminen on todella vapauttava kokemus. Se ei ole painiskelua asioiden kanssa, jotka ovat kiellettyjä, vaan se on enemmänkin tutustumista Jeesukseen, joka antoi itsensä minun edestäni. Hänen luonteensa ja opetuksensa olisi tarkoitus ottaa muotoa uskovassa. Siihen kuuluu mm ei-uskovan aito kuuleminen ja tarvittaessa vierellä seisominen.
"huutava ääni netti-erämaassa"
Pois hiekkalaatikosta
0
237
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa1002212Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as411478Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1381084Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2321038- 98945
- 82866
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53767- 80767
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215754- 93729
- 51689
- 40666
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79648Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain36644Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.28536- 55517
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14490- 35474
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28472- 33443