Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa.
Uskosta puhuminen täällä on kuin hiekkalaatikko, jossa ei-uskovat heittävät uskovaisten päälle hiekkaa ja nauravat päälle. Uskovaiset vastaavat heittämällä hiekkaa takaisin ja uhkaavat kadotustuomiolla.
Ei ystävät näin! Usko on aihe, joka usein nostattaa ei-uskovassa primitiivireaktion. Tämä johtuu siitä, etteivät he pystykään ymmärtämään uskoa, sen jo raamattukin sanoo. Siitä on aivan turha ottaa pulttia. Ei-uskova voi nähdä jotain aidosta uskosta uskovan vaelluksesta. Ajattelen syyn siihen että usko nähdään niin epämielyttävänä asiana yhteiskunnassamme johtuvan paljolti meidän uskovaisten vaelluksesta.
Ei-uskovaisille haluaisin sanoa, että kannattaa miettiä sitä, miksi niin moni ihminen maailmassa oikeasti uskoo. Jotainhan siinä täytyy olla. Kannattaa aidosti yrittää ottaa selville mitä se on. Miksi uskovaiset pitävät niin ehdottomasti kiinni löytämästään?
Itse olen kokenut uuden elämän uskoontulon kautta. Sitä ei voi oikein järjellä selittää. Se ei kuitenkaan ole järjetöntä, vaan vahva turva elämän aallokossa ja aina ikuisuuteen saakka. Syntien anteeksi saaminen on todella vapauttava kokemus. Se ei ole painiskelua asioiden kanssa, jotka ovat kiellettyjä, vaan se on enemmänkin tutustumista Jeesukseen, joka antoi itsensä minun edestäni. Hänen luonteensa ja opetuksensa olisi tarkoitus ottaa muotoa uskovassa. Siihen kuuluu mm ei-uskovan aito kuuleminen ja tarvittaessa vierellä seisominen.
"huutava ääni netti-erämaassa"
Pois hiekkalaatikosta
0
224
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."662265Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2302162- 1201468
Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj211232En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711200- 1131120
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102959Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933885