Käytettyjä sähköautoja myytiin heinäkuussa peräti 69 prosenttia enemmän kuin heinäkuussa 2023.

Anonyymi-ap

Käytettyjen sähköautojen myynti on kasvanut selvästi,

Sähköautoja saa nyt entistä halvemmalla, jolloin niiden ostaminen on mahdollista yhä useammalle.

Keskimääräinen myyntiaika käytetyillä sähköautoilla on 34 päivää. Tesla Model Y:n ja Model 3:n keskimääräinen myyntiaika on 13 päivää.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/574aede2-4045-48f3-90e9-4591400c1eb0

39

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämäkin vielä. Nyt kyllä itkettää....

      • Anonyymi

        Varmasti itkettää petteriä, joka meni uskomaan sähkautoevankelistojen paskepuheita
        "käyttö maksaa vain 2 €/100 km"

        .. tuo menee jo pelkkiin rengaskuluihin (nopea kuluminen ja erikoinen koko/profiilisuhde = kalliit renkaat)

        "patteriauton akku kestää ikuisesti"

        ... paitsi kun tulee pieni pohjakosketus

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4f9e329c-afec-44a1-baf0-d10a2efcfe82

        "Arvo ei laske, vaan nousee"

        ...niin, kun oli uusien autojen tomitusvaikeuksia, kaikista käytetyistä maksettiin hulluja hintoja. Vaan nyt on vatkaimissa kovat arvonalenema jo prosenteissakin laskettuja ja euroissa sitäkin enemmän, kun hintaluokkahan on (uutena) 50 tonnia eikä reilu 30 tonnia kuten polttomoottoriautoilla.

        Tulee ainakin 10 000 €(vuosi persnettoa. Siis enemmän kuin 1 €/h alenee vatkaimen arvo. Haplaa ajoa, kun auton arvo laskee 50 c jo pikalatauksen tai kauppareissun aikana, kympin joka yö!

        "Tesla menee nopeasti kaupaksi"

        https://www.ksml.fi/teemat/6406530

        Eikä moni liike ota Teslaa tai ylipäätään mitään sähkövatkainta vaihdossa. Oppirahat maksettu. Tulee kalliiksi, kun uuden auton hinnasta saatetaan koska vaan riipaista 5000 € tai 10 000 € pois ja käytetyt halpuuttuu samassa suhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti itkettää petteriä, joka meni uskomaan sähkautoevankelistojen paskepuheita
        "käyttö maksaa vain 2 €/100 km"

        .. tuo menee jo pelkkiin rengaskuluihin (nopea kuluminen ja erikoinen koko/profiilisuhde = kalliit renkaat)

        "patteriauton akku kestää ikuisesti"

        ... paitsi kun tulee pieni pohjakosketus

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4f9e329c-afec-44a1-baf0-d10a2efcfe82

        "Arvo ei laske, vaan nousee"

        ...niin, kun oli uusien autojen tomitusvaikeuksia, kaikista käytetyistä maksettiin hulluja hintoja. Vaan nyt on vatkaimissa kovat arvonalenema jo prosenteissakin laskettuja ja euroissa sitäkin enemmän, kun hintaluokkahan on (uutena) 50 tonnia eikä reilu 30 tonnia kuten polttomoottoriautoilla.

        Tulee ainakin 10 000 €(vuosi persnettoa. Siis enemmän kuin 1 €/h alenee vatkaimen arvo. Haplaa ajoa, kun auton arvo laskee 50 c jo pikalatauksen tai kauppareissun aikana, kympin joka yö!

        "Tesla menee nopeasti kaupaksi"

        https://www.ksml.fi/teemat/6406530

        Eikä moni liike ota Teslaa tai ylipäätään mitään sähkövatkainta vaihdossa. Oppirahat maksettu. Tulee kalliiksi, kun uuden auton hinnasta saatetaan koska vaan riipaista 5000 € tai 10 000 € pois ja käytetyt halpuuttuu samassa suhteessa.

        Voi tuota tuskaa ja hätää. Miksiköhän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti itkettää petteriä, joka meni uskomaan sähkautoevankelistojen paskepuheita
        "käyttö maksaa vain 2 €/100 km"

        .. tuo menee jo pelkkiin rengaskuluihin (nopea kuluminen ja erikoinen koko/profiilisuhde = kalliit renkaat)

        "patteriauton akku kestää ikuisesti"

        ... paitsi kun tulee pieni pohjakosketus

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4f9e329c-afec-44a1-baf0-d10a2efcfe82

        "Arvo ei laske, vaan nousee"

        ...niin, kun oli uusien autojen tomitusvaikeuksia, kaikista käytetyistä maksettiin hulluja hintoja. Vaan nyt on vatkaimissa kovat arvonalenema jo prosenteissakin laskettuja ja euroissa sitäkin enemmän, kun hintaluokkahan on (uutena) 50 tonnia eikä reilu 30 tonnia kuten polttomoottoriautoilla.

        Tulee ainakin 10 000 €(vuosi persnettoa. Siis enemmän kuin 1 €/h alenee vatkaimen arvo. Haplaa ajoa, kun auton arvo laskee 50 c jo pikalatauksen tai kauppareissun aikana, kympin joka yö!

        "Tesla menee nopeasti kaupaksi"

        https://www.ksml.fi/teemat/6406530

        Eikä moni liike ota Teslaa tai ylipäätään mitään sähkövatkainta vaihdossa. Oppirahat maksettu. Tulee kalliiksi, kun uuden auton hinnasta saatetaan koska vaan riipaista 5000 € tai 10 000 € pois ja käytetyt halpuuttuu samassa suhteessa.

        "Keskimääräinen myyntiaika käytetyillä sähköautoilla on 34 päivää. Tesla Model Y:n ja Model 3:n keskimääräinen myyntiaika on 13 päivää."


        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/574aede2-4045-48f3-90e9-4591400c1eb0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti itkettää petteriä, joka meni uskomaan sähkautoevankelistojen paskepuheita
        "käyttö maksaa vain 2 €/100 km"

        .. tuo menee jo pelkkiin rengaskuluihin (nopea kuluminen ja erikoinen koko/profiilisuhde = kalliit renkaat)

        "patteriauton akku kestää ikuisesti"

        ... paitsi kun tulee pieni pohjakosketus

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4f9e329c-afec-44a1-baf0-d10a2efcfe82

        "Arvo ei laske, vaan nousee"

        ...niin, kun oli uusien autojen tomitusvaikeuksia, kaikista käytetyistä maksettiin hulluja hintoja. Vaan nyt on vatkaimissa kovat arvonalenema jo prosenteissakin laskettuja ja euroissa sitäkin enemmän, kun hintaluokkahan on (uutena) 50 tonnia eikä reilu 30 tonnia kuten polttomoottoriautoilla.

        Tulee ainakin 10 000 €(vuosi persnettoa. Siis enemmän kuin 1 €/h alenee vatkaimen arvo. Haplaa ajoa, kun auton arvo laskee 50 c jo pikalatauksen tai kauppareissun aikana, kympin joka yö!

        "Tesla menee nopeasti kaupaksi"

        https://www.ksml.fi/teemat/6406530

        Eikä moni liike ota Teslaa tai ylipäätään mitään sähkövatkainta vaihdossa. Oppirahat maksettu. Tulee kalliiksi, kun uuden auton hinnasta saatetaan koska vaan riipaista 5000 € tai 10 000 € pois ja käytetyt halpuuttuu samassa suhteessa.

        On siinä meillä muka asiantuntija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä meillä muka asiantuntija.

        Vimeisimpien tietojen mukaan on Norjassa riipaistu yhden sähkövatkaimen hinnasta pois liki 15 000 €. Tosin syynä maahantuojan kokurssi... mutta samahan se on meilläkin, etenkin näiden uusien kinkkimerkkien kanssa. Et voi tietää, saadaanko esimerkiksi huolto-organisaatiota ikinä pystyyn ennen kuin maahantuoja luovuttaa tai menee konkurssiin. Siinä sitten olet 45-70 tonnin autosi kanssa. Renkaanvaihdot yms toki sujuu, mutta isompi vika tai pienikin kolari ja auto menee paalaukseen, kun sitä ei edes teoriassa voi korjata.

        Näihän tämä sujuu patteriautoilun ihmemaassa yleisemminkin.

        https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html


    • Anonyymi

      Kuten todettu: Sinä et mahda sähköautojen vyörylle yhtään mitään.

      Niitä tuodaan maahan käytettyinä valtavia määriä. Niitä myydään käytettyinä valtavia määriä. Niitä ensirekisteröidään valtavia määriä.

      • Anonyymi

        Noin se menee. Silloin kun ei kuvitella, eikä uskota vaan tiedetään.


    • Anonyymi

      Käytetyt tekevät hyvin kauppansa kun köyhillä ei ole rahaa.

    • Anonyymi

      Mietipäs tuota aloituksen tekstiä.

    • Anonyymi

      Kun katso tilastoja eikä kuvittele, usko ja luule mitään niin tietää että pian myydään vain ja ainoastaa sähköautoja.

      • Anonyymi

        Juuri näin se on.


    • Anonyymi

      Hah.....talvella kiroillaan...kaskovakuutukset nousee..

    • Anonyymi

      Ei se kiinnostus sähköautoihin ole minnekään kadonnut. Nyt on tullut riittävästi edullisia malleja ja hinnat muissa eivät enää laske.

      • Anonyymi

        Markkinoille on tullut muunmuassa Kia EV 3 ja Volvo EX 30.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinoille on tullut muunmuassa Kia EV 3 ja Volvo EX 30.

        Tuota Kiaa on kuulemma tilattu valtavat määrät.


    • Anonyymi

      Eipä haittaa vaikka uusien myynti hiukan pieneni, kun kätetyissä nousu on näion hurja.

    • Anonyymi

      Sähköautojen määrän lisäys Suomen liikenteessä tänä vuonna on suurempi kuin koskaan aiemmin.

    • Anonyymi

      Väärillä linkeillä yritetään todistella ettei sähköautoja enää kehitettäisi.

    • Anonyymi

      Nuo prosentit nousevat koko ajan ja sähköautojen vastutajat saavat tyytyä kohtaloonsa.

      • Anonyymi

        Sähköautojen pulma ei kuitenkaan ole muuttunut !

        Suuri osa sähköautojen ostajista eivät hahmoita pulmaa joka liittyy auton energialähteeseen eli akustoon !?

        Siihen on sitoutunut pääomaa kymmeniä tuhansia Euroja !?
        Akuston uusinta tulee eteen auton elinkaaren aikana ja se tapahtuu omistajan laskuun !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen pulma ei kuitenkaan ole muuttunut !

        Suuri osa sähköautojen ostajista eivät hahmoita pulmaa joka liittyy auton energialähteeseen eli akustoon !?

        Siihen on sitoutunut pääomaa kymmeniä tuhansia Euroja !?
        Akuston uusinta tulee eteen auton elinkaaren aikana ja se tapahtuu omistajan laskuun !?

        Hyvin todennäköisesti akku kestää auton elinkaaren ajan, yksittäisiä hajoamisia toki varmasti tapahtuu.

        Lisäksi säästö polttoainekuluissa on auton elinkaaren aikana niin iso että niillä säästöillä kattaa helposti yhden akunvaihdon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin todennäköisesti akku kestää auton elinkaaren ajan, yksittäisiä hajoamisia toki varmasti tapahtuu.

        Lisäksi säästö polttoainekuluissa on auton elinkaaren aikana niin iso että niillä säästöillä kattaa helposti yhden akunvaihdon.

        Auton elinkaari on usein yli 30 vuotta joten akun pitäisi kestää yli 30 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin todennäköisesti akku kestää auton elinkaaren ajan, yksittäisiä hajoamisia toki varmasti tapahtuu.

        Lisäksi säästö polttoainekuluissa on auton elinkaaren aikana niin iso että niillä säästöillä kattaa helposti yhden akunvaihdon.

        "Lisäksi säästö polttoainekuluissa on auton elinkaaren aikana niin iso että niillä säästöillä kattaa helposti yhden akunvaihdon."

        Ei ole kovin iso, jos ajaa alle 10 tkm vuodessa kuten monet suomalaiset. Vähän ajaville sähköauto on kalliimpi kuin polttis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton elinkaari on usein yli 30 vuotta joten akun pitäisi kestää yli 30 vuotta.

        Joissain tapauksissa kyllä, mutta keskimäärin auton elinkaari on selvästi lyhyempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin todennäköisesti akku kestää auton elinkaaren ajan, yksittäisiä hajoamisia toki varmasti tapahtuu.

        Lisäksi säästö polttoainekuluissa on auton elinkaaren aikana niin iso että niillä säästöillä kattaa helposti yhden akunvaihdon.

        Sähköauto on 10 000€ kalliimpi kuin vastaava polttis. Tällä "lisärahalla" ajelee polttiksella 90 - 100 000 km. 14 000 km keskiarvolla 7 vuotta. Kyllä se akunvaihto jää sille käytetyn sähköauton ostajalle ja hän ei ehdi kovasti säästämään polttoainekuluissa ennen kuin tulee se kallis akun vaihto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on 10 000€ kalliimpi kuin vastaava polttis. Tällä "lisärahalla" ajelee polttiksella 90 - 100 000 km. 14 000 km keskiarvolla 7 vuotta. Kyllä se akunvaihto jää sille käytetyn sähköauton ostajalle ja hän ei ehdi kovasti säästämään polttoainekuluissa ennen kuin tulee se kallis akun vaihto.

        Hintaero tai onko sitä yleensäkään riippuu ihan siitä mitä merkkejä/malleja verrataan keskenään.

        Huonolla tuurilla käytetyn sähköauton ostajalla akku voi hajota juuri oston jälkeen (aivan kuten polttiksen moottorillekin voi käydä), mutta sähköautokannan lisääntyessä myös akkutestit tulevat yleistymään. Uskon että tulevaisuudessa nuo akkutestit tulevat käytettynä myytävissä sähköautoissa olemaan peruskamaa, jolloin ostaja näkee heti missä kunnossa auton akku on ja kunto tulee sitten suoraan heijastumaan myös auton hintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin todennäköisesti akku kestää auton elinkaaren ajan, yksittäisiä hajoamisia toki varmasti tapahtuu.

        Lisäksi säästö polttoainekuluissa on auton elinkaaren aikana niin iso että niillä säästöillä kattaa helposti yhden akunvaihdon.

        Tuon akustorakenteen vuoksi nykyistä sähköautoa ei kannata omistaa mutta sen voi liisata !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton elinkaari on usein yli 30 vuotta joten akun pitäisi kestää yli 30 vuotta.

        Minulla autot ovat lähteneet vaihtoon viimeistään 10-vuotiaina. Sen jälkeen sen kohtalo ei minua kiinnosta. On ollut bensaa ja dieseliä, nykyinen bensa-plugari tuntuu pitävän hintansa parhaiten. Kohta se vaihtuu sähkikseen, vaikkei se olekaan kuin vasta 6-vuotias. Siihen loppuu kallis tankkaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla autot ovat lähteneet vaihtoon viimeistään 10-vuotiaina. Sen jälkeen sen kohtalo ei minua kiinnosta. On ollut bensaa ja dieseliä, nykyinen bensa-plugari tuntuu pitävän hintansa parhaiten. Kohta se vaihtuu sähkikseen, vaikkei se olekaan kuin vasta 6-vuotias. Siihen loppuu kallis tankkaaminen.

        Omia vanhoja autoja olen välillä Traficomin rekisteritietojen kautta seurannut, ja kyllä ne ovat kaikki viimeistään n. 20-vuotiaana menneet paaliin (=poistettu lopullisesti liikenteestä). Joku uudesta saakka sokealla papalla saaressa ollut yksilö jolla ajetaan 5 tkm/v saattaa sitten hyvinkin säilyä liikenteessä pidempään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omia vanhoja autoja olen välillä Traficomin rekisteritietojen kautta seurannut, ja kyllä ne ovat kaikki viimeistään n. 20-vuotiaana menneet paaliin (=poistettu lopullisesti liikenteestä). Joku uudesta saakka sokealla papalla saaressa ollut yksilö jolla ajetaan 5 tkm/v saattaa sitten hyvinkin säilyä liikenteessä pidempään.

        "Henkilöautojen keskimääräinen romutusikä vuonna 2023 oli 22,5 vuotta."
        Keski-ikäkin on 13,2 vuotta.
        Nettiauto: 5 800 kpl 20 vuotta tai vanhempia, hinta 3 000€ tai enemmän.


    • Anonyymi

      Muutos on tosiaan nopea ja näkyy liikenteessä. Minulla on Chademo auto. Pari vuotta sitten pikalaturit olivat aina vapaana, nyt joutuu tosiaan harkitsemaan adapterin ostamista ettei tarvise jonottaa.

      • Anonyymi

        Riippu missä päin Suomea asuu. Itsellänikin chademo ollut monta vuotta ja pari kolme kertaa on ollut varattuna.


    • Anonyymi

      Ei käytettyjen myyntimäärän kasvu vielä kerro lisääntyykö sähköautojen määrä. Jos Suomeen jo aiemmin rekisteröity sähköauto vaihtaa omistajaa, niin ei määrä lisäänny yhtään. Vain uudet ja maahantuodut lisäävät lukumäärää.

      • Anonyymi

        Tänä vuonna käytettyinä tuoduista >70% on töpselillä ja näitä käytettyjä tuonteja alkaa olla enemmän kuin uutena tuotuja autoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänä vuonna käytettyinä tuoduista >70% on töpselillä ja näitä käytettyjä tuonteja alkaa olla enemmän kuin uutena tuotuja autoja

        Nettiautossa 2023 mallisia sähköautoja myynnissä 3 600 kpl. Polttiksia 2 400 kpl. Paljon tuotu käytettyjä sähköautoja, mutta mennyt huonosti kaupaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nettiautossa 2023 mallisia sähköautoja myynnissä 3 600 kpl. Polttiksia 2 400 kpl. Paljon tuotu käytettyjä sähköautoja, mutta mennyt huonosti kaupaksi.

        Noin 1900 vm 2024 sähköautoa.


    • Anonyymi

      Onko 4000 käytetyn sähköauton myynti verrattuna 2400 sähköauton myyntiin rajua nousua?

    • Anonyymi

      Ensi viikolla kuulemma tule heinäkuutakin rajumpi prosentti elokuulta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"

      "Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      3379
    2. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

      Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      153
      1824
    3. Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen

      Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta
      Maailman menoa
      170
      1661
    4. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

      Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      10
      1600
    5. Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle

      Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      1391
    6. Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.

      Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta
      Lappajärvi
      39
      1216
    7. Mukava nainen on

      Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm
      Ikävä
      58
      1098
    8. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

      Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      71
      1074
    9. Pertikki out

      Lopeta nyt Pertikki tuo poliitiikan jauhaminen täällä. Mene jonnekin poliitiikan erikoissivuille ja jankkaa tuota muuall
      70 plus
      224
      1019
    10. Lauantai aaumua

      Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      148
      933
    Aihe