Johannes 18:15-30 FB38
[15] Ja Jeesusta seurasi Simon Pietari ja eräs toinen opetuslapsi. Tämä opetuslapsi oli ylimmäisen papin tuttava ja meni Jeesuksen kanssa sisälle ylimmäisen papin kartanoon. [16] Mutta Pietari seisoi portilla ulkona. Niin se toinen opetuslapsi, joka oli ylimmäisen papin tuttava, meni ulos ja puhutteli portinvartijatarta ja toi Pietarin sisälle. [17] Niin palvelijatar, joka vartioi porttia, sanoi Pietarille: "Etkö sinäkin ole tuon miehen opetuslapsia?" Hän sanoi: "En ole". [18] Mutta palvelijat ja käskyläiset olivat tehneet hiilivalkean, koska oli kylmä, ja seisoivat ja lämmittelivät. Ja myös Pietari seisoi heidän kanssaan lämmittelemässä. [19] Niin ylimmäinen pappi kysyi Jeesukselta hänen opetuslapsistaan ja opistaan. [20] Jeesus vastasi hänelle: "Minä olen julkisesti puhunut maailmalle; minä olen aina opettanut synagoogissa ja pyhäkössä, joihin kaikki juutalaiset kokoontuvat, enkä ole salassa puhunut mitään. [21] Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut." [22] Mutta kun Jeesus oli tämän sanonut, antoi eräs palvelija, joka seisoi vieressä, hänelle korvapuustin sanoen: "Niinkö sinä vastaat ylimmäiselle papille?" [23] Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?" [24] Niin Hannas lähetti hänet sidottuna ylimmäisen papin Kaifaan luo. [25] Mutta Simon Pietari seisoi lämmittelemässä. Niin he sanoivat hänelle: "Etkö sinäkin ole hänen opetuslapsiaan?" Hän kielsi ja sanoi: "En ole". [26] Silloin eräs ylimmäisen papin palvelijoista, sen sukulainen, jolta Pietari oli sivaltanut korvan pois, sanoi: "Enkö minä nähnyt sinua puutarhassa hänen kanssaan?" [27] Niin Pietari taas kielsi, ja samassa lauloi kukko. [28] Niin he veivät Jeesuksen Kaifaan luota palatsiin; ja oli varhainen aamu. Ja itse he eivät menneet sisälle palatsiin, etteivät saastuisi, vaan saattaisivat syödä pääsiäislammasta. [29] Niin Pilatus meni ulos heidän luokseen ja sanoi: "Mikä syytös ja kanne teillä on tätä miestä vastaan?" [30] He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Jos tämä ei olisi pahantekijä, emme olisi antaneet häntä sinun käsiisi".
https://bible.com/bible/365/jhn.18.15-30.FB38
"Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen. "
5
93
Vastaukset
- Anonyymi
Ja wikipediasivu Pyhä Stefanos, joka kivitettiin jumalanpilkkasyytteellä kuoliaaksi, kun opetti Jeesuksen opetuksia, löytyy sitten tietoa, että mitä Jeesus opetti.
Tuskin kuitenkaan synagoogissa ja pyhäköissä.
Tässä on jälleen kohta, jolla kirjoittaja haluaa muokata käsitystä, että Jeesus olisi opettanut juutalaisten syntioppia.
Ei opettanut, vaan nimenomaan vastusti sitä oppia, mikä tänä päivänäkin on kristinuskon perustana Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä - hänhän sanoi juutalaisten jumalaa saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
Ja Pyhä Stefanos 'pyhä' tittelillä on jälleen hyvä esimerkki tästä Jeesuksen sanomasta 'kyykäärmeiden sikiö' -ilmiöstä eli palvoa samojen isien käskystä uhria pyhänä, jotka nämän itse tappoivatkin.
Nimittäin ihan sama juutalaisten syntioppi uhrikultilla on voimassa kristinuskossa edelleenkin, minkä vastustamisesta niin Jeesus kuin Stefanoskin surmattiin.- Anonyymi
Eivät he juutalaisten opissa voi mitenkään olla 'Pyhiä', koska he juuri vastustivat sitä.
- Anonyymi
Jeesus opetti Jahven temppeliä, Mooseksen lakia ja uhrikulttia vastaan, ja on nyt juutalaisen Paavalin juutalaisuuteen petustuvassa kristinuskossa jopa kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana sekä teurastettuna - aloituksessa mainittuna - pääsiäisen uhrilampaana, joka syödään Jahven ylipapin pääsiäisen uhrilammasateriana kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä kirkon ehtoollisella.
Näin juutalaisten vanha käytäntö jatkui - tehdään vastustajasta uhri ja väitetään, että tämä opettikin juuri meidän juutalaisten oppia.
Näin - kuten hyvin nähdään kristinuskosta - vastustajaa ei ainoastaan eliminoitu, vaan käytettiin vielä jopa hyväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus opetti Jahven temppeliä, Mooseksen lakia ja uhrikulttia vastaan, ja on nyt juutalaisen Paavalin juutalaisuuteen petustuvassa kristinuskossa jopa kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana sekä teurastettuna - aloituksessa mainittuna - pääsiäisen uhrilampaana, joka syödään Jahven ylipapin pääsiäisen uhrilammasateriana kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä kirkon ehtoollisella.
Näin juutalaisten vanha käytäntö jatkui - tehdään vastustajasta uhri ja väitetään, että tämä opettikin juuri meidän juutalaisten oppia.
Näin - kuten hyvin nähdään kristinuskosta - vastustajaa ei ainoastaan eliminoitu, vaan käytettiin vielä jopa hyväksi.Ja nyt kyn pelikenttä onkin käännetty päinvastaiseksi, ja saadaan uskoja uskomaan asia tunnetasolla, ei mikään enää pystykään kääntämään sitä oikein päin.
Psykologinen totuus - se mikä saadaan ihmiseen tunnetasolla läpi, niin sitä ei enää järkikään pysty voittamaan - myös face huijausten perustana.
- Anonyymi
Jeesuksen seuraajilla on jotain yhteistä Jeesuksen kanssa. Hekin sanovat usein tällä palstalla: "Jos minä olen sortanut tai vihapuhunut, niin näytä se toteen!" Jeesuksen mukaan laista ei katoa piirtokaan, ei edes piirrot miesten kanssa makaavista miehistä tai Sodoman tuhosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418