Minulla on silloin änpärillinen uusija perunoja silloin

Anonyymi-ap

Ja paljon muutakin mukavaa mukavallisena kun palaan keskiviikollisena Helsinkilliseen.Äsken join tölkillisen ginger alea, Scweppeställistä.

Teki hyvää.Annoin olla hetken pakastimessa ennen juomallistumista.

Aijosti nöyrä kovis,

Sele Urge

31

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aidosti ylpeä kuopankaivaja.

    • Anonyymi

      "Ja hän puhui heille vertauksen sanoen: "Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin. 17Niin hän mietti mielessään ja sanoi: 'Mitä minä teen, kun ei minulla ole, mihin viljani kokoaisin?' 18Ja hän sanoi: 'Tämän minä teen: minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni; 19ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse'. 20Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?' 21Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä." Luuk.12:16-21.

    • Anonyymi

      söin just mexican hirvenlihapizzan juomana oli taas ginger ale schweppes limua.

      olen kyllä kylläinen kylliksi kyllästeityneenä.

      voitokkaana, hanakkaana, ylijyräten voittoon leuka kohol, jaloillain lantakasa irvijä vastustajani talloen kun hän on lannaksi maahan jo maatuneena,

      Selef Urge

      • Anonyymi

        Ketä sun syömiset ja juomiset kiinnostaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä sun syömiset ja juomiset kiinnostaa...

        No niin justiinsa..ihme possu toi selef


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä sun syömiset ja juomiset kiinnostaa...

        Minua ainakin kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin justiinsa..ihme possu toi selef

        Lopeta negatiivisuus ja iloitse Selefistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ainakin kiinnostaa.

        Te voitte alkaa kirjoittelemaan keskenänne jossain muualla. Ton Urpon syömiset ja juomiset ei mitenkään liity helluntailaisuuteen.


    • Anonyymi

      Taidat olla vaan aidosti oman napanöyhtäs ympärillä pyörivä narsistinen hyypiö, jolla on itse keksitty "kielilläkirjoittamisen armolahja"...

    • Anonyymi

      Mikä lajike uusissa perunoissa ja sopiiko inkivääri limsa makuelämykseen perunoiden kanssa ?
      Entäpä silli perunoiden kanssa ?

      • Anonyymi

        Pitää kysyä äitiltä kunhan herree n klo 8. Vaikken maininnutkaan sillistä mitään niin ahti sillijä mulla on nahaton pala ja sopiihan se uusijen perunoijen kanssa. Mami se perunat maahan kylvää ja minä kun asun muuvalla kaukana pihasta niin käyn tiel 2-4viikkoa vuojessa ja tien silloin mitä kehtuvaan. Vajelmiita on ollut paljoltoota ei niit kaikkii kerkii kerreekkeen kun halluu välil leppeekkin , kijäes pijellelmöijen onkikeppeekkin.

        On monenlaast pusikkoist jois kasvuup mustoo ja punaast viinmarjoo ja huomasinpa karvijaaseen marjaalloitaahhii raakileinnaa ja sitä ihmetelin. Ei tiel ennen ou karvijaaseen marjooj ollunna täs pihas. Varmaan äiti ne istuttanu kun ei ne kaihten sattumoiseelt oo siihen pönkäässööt kasvustoonsa.

        Kyllä se silli on mun suussa hyvälle sopiintuneelle maastunnaansa ja katsoh, nyt minä alan keitteen perunoit ja kun olevat kypsälliset niin sitten uaht sillin kaans ja persiljaiseeen ja tillilllöiseen kansaa maistelmoiseeen suullalloiseelleen. Kaupois uuvet perunat hirmuhinnoissa mutta omas kasvumaas lähes ilmast.

        ysäsen lajikkeen myöhemmin ja ilmoitan sen sitten kun seuraavaksi raportoin lajikeesta ja tilanteesta millainen se on. Vähän yli 2vrk ja lähen ajelemaan maalllistamajaa ns. kotija päin suuri saalis mukana, jonka olen saanut. Saaliiseen kuuluu hirvenlohheekin.

        Inkiväärilimsaa join ekan kerran sitten maallisen vaijan saatua ylennyksen kirkkauteen.Siitä on varmaan 5-10v kun viimeksi suutelmoin tuota limua.En ole testannut usijen perunoiken kanssa ginkerlimuu, joten en tiijä sopiio vai ei.

        Ihanaa päivää sulle Jumalan siunauksen kera.

        Selef Urge


    • Anonyymi

      Selef osaa olla kiitollinen mikä on harvinaista. Normaalia on valittaminen, ilkeys, panettelu jne, mikä näkyy näissäkin kommenteissa. Valittajat lienevätkin muita kuin Jumalan lapsia.

      • Anonyymi

        Urpo on empatiakyvytön siionisti, joka pitää kansanmurhaa ja viattomien ja avuttomien lasten murhaamista oikeutettuna. Urpon ja helluntailaisten Jumala on säälimätön ja armoton HIRVIÖ!


    • Anonyymi

      Ämpäri eikä änpäri! 😩

      • Anonyymi

        Selef tarkoituksella pilkkaa äidinkieltämme.


      • Anonyymi

        Tuo hänen "vitsailunsa" ei ole hauskaa, vaan loukkaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo hänen "vitsailunsa" ei ole hauskaa, vaan loukkaavaa.

        eikö loukkaavuus olle syntinen teko, josta seuraa ikuisuus Helvetissä Selef Urgelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikö loukkaavuus olle syntinen teko, josta seuraa ikuisuus Helvetissä Selef Urgelle?

        Miksi et kysy omalla nimimerkillä?


    • Anonyymi

      Huamen n klo 8.30 alkavi matkain paluullisuuveksellisuujessa. Miettikääpä sitä jo nyt ja huomenna lisää laittajen hälytys esim. klo 8.30 muistuttamaan: Nyt tuo ihailemani vaaatimaton nöyrä urhoollinen sankari lähtee mökiltän Helsinkiin näkien molnenlaisija maisemija ylväästi autollaansa ajella huristeelleessaansa.Nukkumaan menen tänään klo 18. Jännittää vähän mahtuuko pakasteet omaan pakastimeen.Mulla on tyhjä pakastinkin jos ei yhteen mahju.Veihkovaan ettei mahju kun on niin maan antimija paljon mukaanotetavaiski niin lakanoihin lastattuna kuin kylmälaukkuun löllörrettyinä hallelujafiiliksin.

      Perunalajike jäi kysymättä kun oli nuin työtä kaikenlaista sunnuntainallisena.Nyt tiistaina oon vaan japelkään Herraa sillain chillain sankaruuvestain nauttijen.

      Totella mukava mies,

      Selef Urge

      Ps. 1. Mooses 1-4

      Kuka loi tämän kaikelmoisen? Mikä onkaan lahjakkuutensa määrä ken tän kaikellisuujet loi?

    • Anonyymi

      Söin hirvenlihallista pizzaa juoma maijoa olipa juu hyvää oli se.

      Nyt jännittää kun possuihme oottaa iltaa ilman syömänlistä klo 18 loppuu kukkumani kun käyn silloin klo 18 nukkumani.

      Mikä jännittää minua? Juu, sinä taijat ynmärtää lukemallisuutta.Kyllä, huominen matkallisuus jännittää, kuumettaa 38,3 asteelliseens ehkä kyllällisyys, ehkä ei.
      Aijosti nöyrä runollinen lahjakkuus,

      Selef Urge

    • Anonyymi

      On paljon kerrottavaa tarinaa. Ensiksikin olen kova sankari. Toiseksi , oun jo Helsinkissä.Pääsin lähtöön aijemmin kuin suunniteloin aikataulullisesti.

      Paljon tarkkaälysijä havaintojakin on kerrottavaksi. Mainitaan nyt näin että ajelin kukaties ylinopeutta. Ajellessani kohti eteläällistä jyväskylästä alaspäin siellä jossain kussa alkaa se helvetillinen valvontakameramiinakenttä niin mut ohitti 2 autoa. Heti välähti että paikallisija nuot ovat ja liityin seuraan leuka kohola letkaan. Kolme piäntä elefanttii näin käy vauhdikkaasti rullaten eteenpäin, koska matka on joutuisaa on mukava saaja joukkoon neljäskin ja neljäskin tuli ja ajelimme aika kauvas etelään kunnon vautija ja aina just ennen valvontakamerapisteitä punavalot villuilivat ja jarruja paineltiin polkaisemallisesti ja pirunsilmän jälkeen sitten hanaa......Lahti Helsinkin motorailla ajelin....siellä nopeusrajoite 120. Minä se...olen vauhtipoikija...

      Paino oli tullut alas 0,5kg kahjessa viikossa vaika olen syönyt aika lailla, mutta ollut kyllä välillä syämättäkin ja marjoi ja senmoisija kun oon innoissain syöny niin ne ei sitten lihoita. Tosi kiva ylläri. Mietin vaakalliseen mennessäni että nyt taitaa olla 110k menyt rikki, mutta se olikin 106,6kg ja lähtijessä se oli 107,1kg.. Kyl, kyl.

      Kahvija keittelin kanssa tuossa ja vaikka olisi vaikka mitä muutakin niin pitää myöhemmäksi jättee lisä-annokselliset tarinalliset. Jotakin kyllä tähän vielä sanon jotain tosi älykästä: Mitä mä nyt sanoisnkaan? Jeesus rakastaa sua. Joo. Niin ja sain hirvenlihapurkkei ja hirvenlihakeittoo. Kaikenlaisija marjoja pakasteena sain kai n. 10kg. Mutsi soitti ja kysyi mahtuiko kaikki yhteen pakastimeen vai pitikö ottaa tyhjä pakastin käytöön ja sanoin että kakkospakastinkin tuli lähes täyteen. Olen lihaksikas ja tkkään kovasti jäätelöistä. En tykkää vähän syötä jäätelöä van sopivasti ,mutta mieluiten paljon kerralla enkä muille halua antaa jos jäätelö on hyvää. Huonomakuista JÄÄTELÖÄ voin tarjotakin. Äitini, joka on jumalaton, niin hänen kanssaan tultiin hyvin juttuuntällä kertaa: En kertonut uskonasijoita hänelle.Enkä muillekaan sielä kun tapasin maalaisihmisijä. Ne ovat sellaisija tuojottelijaihmisijä nuo maalaiset. Tulee mieleen lehmät kun ne tuijottaa tietyllä tapaa kun näkee ihmisen vaikkakin lehmät eivät ole yhtä tuijotusorijentoituneita.

      En tätä tarkoita pahalla eikä asija mua haittaa. Tuli vaan havaittua tämä tuijotusilmijö maaseuvun tänäkin vuonna. Tosin nuoeremmat tuijottivat enemmän kännylöitään, mutta nämä 50-hauta v. ovat erikoistuneempja tuijotteluun. Siellä kun on se populaatijotiheys aika harvanlaista niin se sitten kai sen tekee tai jokin.

      Ai niin. Eräs nainen koitti flirttailla mulle s-marketin kassalla ja oli hymyilevä ja puhelijas. Siitä sitten yhtä matkaa mentiin ja sen auto oli mun auton viereen parkkeerattuna. Hällä oli uuvmpi auto kuin mulla sellainen mikä se nyt onkaan jollaisen mäkin ostan varmaan maastoautoko se on , jolla pääsee kaikille metsäpalstoilla käymään vahtimaan onko istutustyöt tai hakkuut tehty ok. Mua ärsytti sen naisen flirttailu jostain syystä. Tai tiijän mä. Se oli mua ijäkkäämpi selkeest....

      Selef Urge

      • Anonyymi

        Miksi sitten olet ikäsinkku, vaikka sinua naiset jahtaavat ja flrttailevat. ?? Kuvitteletkohan vain ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten olet ikäsinkku, vaikka sinua naiset jahtaavat ja flrttailevat. ?? Kuvitteletkohan vain ?

        Koska mulla on omat toiveeni, joita pystyy aika harva nainen täyttämään. Hän oli siihen tyyliin elekieleltään että olisi toivonut aloitetta. Itse hän ei uskaltanut aloitetta tehdä, mutta elekieli paljasti että äkiä pitäisi jotain "kehittää" ennen kuin kulkumme tienmeeroavat ilmeisesti ikuisesti.

        "Vielä se sokeri minullakin suussa sulaa"

        Tuo n selvää ainakin mulle että se on siinä tilanteessa jossa juttelimme että se on flirttausta ja sen ilmeet ja elekieli siihen päälle, jota en nyt ala enempää avaamaan.

        Tulevan vaimoni jos sellaista ehtin omistaa tällä vajelluksen lyhyyveksisyyveksisyyvellä tulee olla Jeesusta enemmän kuin mitään tai ketään muuta rakastava ja kunnijoittava. Se on ykkösvaaje ja siitä en tinkijä mä koskaansa voi. Ja on paljon muutakin tinkimättömijä toiveita kuten iloiset silmät ja naurava suu, päässä kiharretut hiukset. Silmät vihrejät tai siniset. Mulla on kirkkaan vihrejät, joten olen sen osalta voittoisista voittoisin?

        Nyt syön tosi isoa hanpurilaista omilla lisällissällillillislisäkkein.

        Selef Urge


    • Anonyymi

      Ja se perunalajike jäi taas kysymättä!

      Kysyn sen kyllä vielä kunhan muistan ja ilmoitan sitten kun tiijän. Olen pahoillani kun on unohtunut. On vaan muut asijat vieneet aivokapasiteettija...elämän kaaos ja kakovonija...

      Selef Urge

    • Anonyymi

      Samalaisia toljottelijoita on ihan Helsingissäkin, ei vain maalla. Helsingissä vasta ihmiset toljottelevat, Olisko perua maaseudulta, josta muuttaneetkin ....Vai kuuluuko helsinkläisten perusluonteeseen ilkeä, arvosteleva tuijotus...

      terv. Helsingissä usein vierailava maalais(leski)rouva.......

    • Anonyymi

      Hirvelihakeittoakin sait? Eihän vielä ole hirvenmetsästys aikakaan!! Et kai salametsällä käynyt?!

      • Anonyymi

        Helluntailaisilla on kuulemma oma, suurempi Herransa, kuin valtiovalta ja sen "lait".


      • Anonyymi

        Pakasteita viime vuojelta jos oikein kässään. Kysyn tuotakin mutsilta vielä ja kerron sitten oliko näin vai onko tämän vuojen salametsästyksestä. Kun antaa metsästäjijen metsästää maillaan niin ne palkitsee sen eri hirvenlihallispalallisin tavoin. Ainakaan mä en ole tietoinen salametsästyksestä. Eihän sitä maaseuvulla syksyn yön pimeyjessä laukauksen ääntä kuulla, ei hirven raahausjälkiä maassa nähjä, ei muutamaa miestä ruhoa paloiksi pilkkomassa, jätöksiä paloittelupaikalta poispiilottaviksi?

        Selef Urge


    • Anonyymi

      Annapelleä ja jotakin toista lajiketta oli perunat, äidi ei muista sitä toista lajiketta, arveli että siikliä.

      Viime vuoden pakastetta se hirvenlihakeitto. Tänään ne kai syön. Huomiseen mennessä pakko saaja syötyä. Aijon superlisämaustaa sitä keittoa, koska mä osaan mausteita käyttää kuin superkokki michelintähtityyliin. Olen ilmeisestikin ainakin Suomen paras kokki, mitä tulee ruuvan maustamisiin.

      Ja mun suussa maistuu ruoka paremmalta kuin muijen suissa, joten mun tulee tärkejää kun on niin tehjä ruokani erityisen hyvänmavullisiksi. Osa nautintoa onkin siinä että teijän monijen syövän oksennuksennäköisijä kaurapuuroja aamupaloiksi ja itse syön viijen tähjen michelintason aamupaloja.

      Selef Urge

    • Anonyymi

      Ja mulla on jääkaapissa nyt änpärillinen uusija perunoita!!!!!!!!!

      Pakastimet täynnä kaikenlaisii marjoi ja raparperei. Miten toin pakasteet pakasteina säilyttäjen Helsinkiin Keski-Suomen pohjois-osasta?

      Vähän mahtui kylmälaukkuun. Hyvin tuli.

      Pussilakanan sisään tunkettiin sitten loput pakasteelliset. Äidini osasi neuvoa että mitä enemmän ottaa pussilakanan sisään pkasteita niin sitä kauvemmin pysyvät jäässä. Se oli uusi tajuntaani tullut opillisuus. Ei jäänyt paljon pelivaraa pakastimeen. Varmaan joku 5 -10 litraa enää mahtuisi.

      Sitten joku kysyi jossain toisessa ketjussa palajon ruokakulut olleet kuukauvessa. No, semmoinen 1000e , vähän yli. Mutta nyt alan kyttäämään että saisin evääni 125e viikossa. Eli se olisi sen 500 kuukauvessa. Pitää alkaa syömään välillä sekundaakin niin kyllä se siitä. Oon kolme viikkotason kyttäystä tehnyt ja aika hyvin oon siinä 125 eurossa pysynyt. Tai mun piti kytätä, mutta mökillä tuli otettua enimmäkseen eväät luonnosta niin en kytännyt kun automaattisesti jäivät alle 125 e viikkoon.

      Autonostoon oon säästänyt nyt tasan 30.000e. Toyota Rav niin uutena kuin sen kätettynä saa tohon hintaan. Toivottavasti saisin hypritinä. Auton osto menee ensi vuoteen kun meni katsastuksesta tämä mun nykyinen ejelleen yli usejan sentin erolla. Muilla vaan uujemmat autot kuin mulla, mutta eipä auton hintakaan varmaan putoa minnekään ja hyvä on ajaa. Olen tolla autola pennusta asti ajellut. Vaihteet pelaa kuin uutena, kaikki ok. Täytti 20v toi auto, peritty. Vaija silä ajeli ja oli se ihmeellinen uutena, mutta nyt se on tommonen...ihmeteltävä. Ihan kuin uuvella ajelisi. Ei ole koskaan pettänyt ajajaansa että tien päälle olisi jättänyt.

      Kyllä joo, ensi vuonna on katsastus taas ja jos pitäis alkaa massaamaan niin taijan jättää sen väliin. Ajokilsat on reippaasti alle 190.000km. Oli jo autokuumeta aijemmin tänä vuonna kun ajelin tuolla liikenteesä ja osuin valoihin jonottamaan vaihtumista toyota ravn perässä. Olihan se semmoinen kyllä. Siinä takana luki että oli Hurstin laupeuden työn kulkuvälineenä. Mutta onneksi siitä on päästy, autokuumeesta.

      Ja säästyy rahaa lissee joka päivä , viikko, kuukausi, vuodessa saan kasaan ison summan jos halujan eli entistä uuvempaan on varroo tarvittajessa. Äitini sanoo että mitä halvenpi auto niin sitä parenpi. Js se satuisikin olemaan laatuyksilö niin miksei mutta välillä kuulee kauhutarinoita kuinka suht uus käytetty onkin susi autoksi ja siinä sitä sitten ollaan jos on oikein huono tuuri.

      Selef Urge

    • Anonyymi

      paljonko 1 peruna tai porkkana sisältää proteiinia? muutenhan ihmisen lihakset ja aivot eivät selviydy

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe