Uusi kirjoittaja

eltk

Täällä palstalla on jonkin verran mainittu uusista ja vanhoista kirjoittajista, en ole huomannut mitään ongelmaa välillämme. Mutta nikistä kannan vähän huolta, kirjoittelin aluksi rekkaamattomalla nikillä, siinä kaikui sora ääniä. Rupesin kirjoittamaan rekatulla, taas kuuluu sora ääniä, nikissäni on 4 kirjainta, aivan , olen ajatellut nikkiä valitessa että, jos huomenna menee muisti, luulisi tuohon muisti kultaan sen verran luottavan, että tuntisin oman nikkini, se nimittäin paljastaa henkillösyyteni. Siksi neljä kirjainta, ja lisäksi se on helppo muistaa.

30

1854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piikkiruusu

ja miten sen voi hankkia sen täällä niin paljon mainitun nikin?

• eltk

Että olisin maininnut sinun nimeäsi. Vai olisko dementtia jo alkanut minulla.

• Leny

Kyllä se varmaan on rekisteröity nimimerkki, joka sinullakin on.

• eltk
        Leny kirjoitti:

Mitähän minä sinulle voisin vastata.

• piikkiruusu
        eltk kirjoitti:

Mitähän minä sinulle voisin vastata.

Asia tuli täysin selväksi. Voisiko joku neuvoa, miten tuon "nikin" voisi vaihtaa?

• fiiuliN
        piikkiruusu kirjoitti:

Asia tuli täysin selväksi. Voisiko joku neuvoa, miten tuon "nikin" voisi vaihtaa?

Et saa muutettua nimimerkkiäsi muuten kuin kirjautumalla uudelleen, ja antamalla kaikki henkilötietosi toiseen kertaan. Siis luomalla uuden gallerian itsellesi.
        Jo haluat poistaa tuon piikkiruusun kokonaan käytöstä niin poistat vain nykyisistä tiedoistasi käyttäjä tunnuksen. Sitä nikkiä et voi enää sen jälkeen rekisterödä, mutta ei kukaan toinenkaan.

Huomasin alla olevan tiedoituksen, niin että älä juuri nyt ala sitä nikkiäsi muuttamaan.
        -----------------
        Huom! Uusia sähköpostiosoitteita ei voi luoda viikolla 13.6.-22.6., koska uudistamme palveluamme. Lue lisää.

• Leny
        Leny kirjoitti:

Eilinen Nikki otsikolla varustettu kirjoitus oli tarkoitettu vastaukseksi Piikkiruusulle, joka kysyi nikistä, mikä se on.

• fiiuliN

Mitään ongelmaa ei ole minunkaan mielestäni.
      Kaikki me olemme joskus tuleet tälle palstalle ensimmäisen kerran ja ihmetelleetkin kuinka täällä oikein pärjää ilman soraääniä.

Ja niinhän siinä on jokaisen kohdalla käynyt ettei ole niiltä soraääniltä välttynyt.
      Kuitenkin täällä on rauhallisempaa nykyisin ja soraäänetkin ovat pienentyneet.

On vain parempi ottaa ne pahatkin sanomat vastaan ilman mieltään pahoittamatta ja jatkaa vain niinkuin ei mitään epämiellyttävää olisi lukenutkaan.

Siinä tosin tarvitaan sisua, minä en sitä ole koskaan oiken omistanut.

• eltk

Hyvin on tänne mahtunut, ja mukavaa on ollut.

• En ymmärrä

En ole milloinkaan huomannut mitään siihen viittaavaa, että nimimerkki vaikuttaisi yhtään mitään. - Vai olenko jotenkin tyhmä? Mistä kummasta voit päätellä, että nimierkkisi tai sen puute aiheuttaa soraääniä?

Minä ainakin kirjoitan aiheeseen liityvästä asiasta - en edes ajattele, mille nimimerkille kirjoitan.

Minulla itselläni on kyllä nimimerkki, mutta se on niin typerä, etten viitsi käyttää sitä. Tein sen vain äkkiä mielijohteesta, ja olen miettinyt, pitäisikö se perua.

• Sama

Tarkoitan siis, että on rekisteröity nimimerkki. Minä vain en pidä sanasta "nikki".

• eltk

Oletko seurannut keskustelua nimimerkeistä?Sieltä se selviää.

• Ruuneperi
        Sama kirjoitti:

Tarkoitan siis, että on rekisteröity nimimerkki. Minä vain en pidä sanasta "nikki".

Miksi ihmetellä nikki-sanaa? Tästähän se syntyy; ni(mimer)kki.

Meillehän on uusien tekniikoiden myötä syntynyt uusia sanoja ja niiden lyhenteitä.

Esimerkikse asiakaspalvelu on aspa j.n.e.

• eltk
        Ruuneperi kirjoitti:

Miksi ihmetellä nikki-sanaa? Tästähän se syntyy; ni(mimer)kki.

Meillehän on uusien tekniikoiden myötä syntynyt uusia sanoja ja niiden lyhenteitä.

Esimerkikse asiakaspalvelu on aspa j.n.e.

Kun kirjoittelin rekkaamattomalla nimimerkillä, kysyit , millä nimellä minua puhutellaan, siitä lähtien olen käyttänyt nimimerkkiä. Tuolla aiemmissa ketjuissa arvostelet suorin sanoin nimimerkkejä, ja siinä samasa sai minun 4 kirjaimen nimimerkkini arvostelusi. Onhan nikkini vaikea lausua, mutta harvoin niitä lausutaankaan.

• eltk kirjoitti:

Kun kirjoittelin rekkaamattomalla nimimerkillä, kysyit , millä nimellä minua puhutellaan, siitä lähtien olen käyttänyt nimimerkkiä. Tuolla aiemmissa ketjuissa arvostelet suorin sanoin nimimerkkejä, ja siinä samasa sai minun 4 kirjaimen nimimerkkini arvostelusi. Onhan nikkini vaikea lausua, mutta harvoin niitä lausutaankaan.

Olenko taas aiheuttanut pahaa mieltä?

Myönnän, että pidän nimimerkkien käyttöä tärkeänä. Kukaan ei keskustele mielipiteen vaan henkilön kanssa.

Asiassa pysynminen, rönsyilyt sallien, syntyy usein hyviä keskusteluketjuja.

Nimimerkkisi on lyhyt ja naseva, hiukan erikoinen. Mitähän pahaa olen siinäkin löytänyt?

Harva kirjoittaja olisi saanut näin paljon keskustelua aikaan kun aihe on vanha, tuttu ja ehkä vaatimatonkin.

Palsta käyttäytyy joskus hyvin yllättävästi, joskus mitättömän tuntuinen "heitto" mitättömän tuntuisesta aiheesta synnyttää pitkän viestiketjun, syvällinen pitkä pohdinta ei mitään.

• riwka
        Ruuneperi kirjoitti:

Myönnän, että pidän nimimerkkien käyttöä tärkeänä. Kukaan ei keskustele mielipiteen vaan henkilön kanssa.

Nimimerkkisi on lyhyt ja naseva, hiukan erikoinen. Mitähän pahaa olen siinäkin löytänyt?

Harva kirjoittaja olisi saanut näin paljon keskustelua aikaan kun aihe on vanha, tuttu ja ehkä vaatimatonkin.

Palsta käyttäytyy joskus hyvin yllättävästi, joskus mitättömän tuntuinen "heitto" mitättömän tuntuisesta aiheesta synnyttää pitkän viestiketjun, syvällinen pitkä pohdinta ei mitään.

Sanoit että nimimerkkini on ruma.
        Mutta ystäväni ulkomailla väänsivät nimeni tahallaan tai tahattomasti Riwkaksi.
        Nikeistä kirjoittelu tuntuu olevan aina yhtä ajankohtainen aihe.
        Minulle sattui varmaan huono päivä kun valittelin että kukaan ei noteeraa MINUA.
        Kuitenkin käyn sivuilla harvakseltaan ja kiinnostun aiheista vielä harvemmin.
        Onhan kaikilla joskus ärsytyskynnys alentunut, tulee ilmaistua mielipiteensä vähän kärkevämmin kun tavallisesti.

• riwka kirjoitti:

Sanoit että nimimerkkini on ruma.
        Mutta ystäväni ulkomailla väänsivät nimeni tahallaan tai tahattomasti Riwkaksi.
        Nikeistä kirjoittelu tuntuu olevan aina yhtä ajankohtainen aihe.
        Minulle sattui varmaan huono päivä kun valittelin että kukaan ei noteeraa MINUA.
        Kuitenkin käyn sivuilla harvakseltaan ja kiinnostun aiheista vielä harvemmin.
        Onhan kaikilla joskus ärsytyskynnys alentunut, tulee ilmaistua mielipiteensä vähän kärkevämmin kun tavallisesti.

Tuo väitteeni rumuudesta oli vain minun. Sellaiseksi sen koin ja sanoin myös. Joku varmaan löytää siitä kauneuttakin. Kyllä se varmaan Ruuneperin voittaa, sellainen on minusta "tehty".

Kunhan kirjoittelet pitempään, löydät varmaan omat mielenkiinnon aiheet, vaikkapa nikeistä!

• eltk
        Ruuneperi kirjoitti:

Asia joutaa pois päivä järjestyksestä. nikki on nimensä ansainnut.

• eltk
        Ruuneperi kirjoitti:

Meni väärään "paikkaan".

• Mielestäni ei tarvitse nikeillä päätänsä vaivata.
      Pääasia on sisältö. Keskustelupalstojahan nämä ovat.
      Ja tärkeätä on tietenkin toisten kohteleminen, aivan kuin todellisessa elämässä.
      Ei kai monenkaan normaalin ihmisen mieleen tule heittää herjoja aivan tuntemattomille ihmisille yleisillä paikoilla pelkästä mielijohteesta, nimitellä tyhmiksi ja tolloiksi.

Palstoilla on niin monenlaista ihmistä, erilaisine taustoineen ja edellytyksineen, mutta kaikilla on jotakin tärkeätä sanottavaa.

Usein kuulee valitettavan siitä että kukaan ei vastaa viesteihin.
      Itse en ota paineita jos omiin viesteihini ei tule kommentteja.
      Itsekään en jaksa ottaa kaikkiin viesteihin kantaa, tai sitten ajattelen että kirjoitan illalla kun on enemmän aikaa.
      Monelle netti on ehkä ainoa aukko ulkomaailmaan ja sen takia vastaukset omiin viesteihin tuntuvat tärkeiltä, että saa palautetta.
      Jos ei vastauksia tule niin ei kannata pahoittaa mieltään ja ajatella että ei ole osannut kirjoittaa tai ettei aihe kiinnosta.
      Niinkuin Ruuneperi mainitsi niin koskaan ei tiedä mikä aihe keskustelijoita vetää.

Nikit ja muut seikat ovat pientä sen rinnalla että palstoilla säilyisi hyvä ilmapiiri eikä kukaan kaihtaisi kirjoittelua vaan sen takia että
      joutuu ilkeämielisen ryöpytyksen kohteeksi.

• eltk

Olin koko päivän pois kotoa, siksi vastaukseni tulee vasta nyt. Kirjoitit aika pitkän "nootin", mutta yritän joihinkin vastata. Mitä tulee nikkiini,se asia on ratkaistu. Mitä tulee herjan heittoon, olenkin aina yrittänyt ottaa toiset huomioon. Jos olet lukenut kirjoituksiani?Sitten kerrot erilaisuudestamme, sekin on totta, jokainen oman laisensa. Tässä kohtaa kerron taas mielipiteeni, palstan kirjoittajille. Olisi oikein, että jokainen kirjoittaisi omien ajatuksien kanssa, eikä myöntelisi toisen kirjoituksille, eli vastaukset omasta päästä. Ja mieluusti enemmän kuin yksi lause, siihen ei paljon mahdu.Minä arvostan niitä kirjoituksia.
        Sitten jos ei tule vastauksia, se on asia johon asian osaisen on itse paneuduttava.

Tähän lopuksi toivon samoin että palsta pysyisi kaikille kirjoittajille rauhallisena ja mukavana seurustelu muotona.

• ellumari

nikillä on silloin väliä(tai oikeastaan nikittömyydellä)jos joku kirjoittaa käyttäen nikkinä jotain lauseen osaa, paria kolmea sanaa.
        Sellaisia en yleensä nykyään edes lue. Kokemuksesta tuttua, että viesti on pahantahtoinen ja henkilökohtaisuuksiin menevää ilkeilyä.
        Mitä vastaamiseen tulee, niin mielestäni on jotenkin lapsellista surra sitä jos kukaan ei vastaa mitään. Tosin asiallinen kommentti on ihan mukavaa ja paikallaan, mutta eikö vastauksen edellyttäminen ole jonkinlaista huomionkipeyttä, ellei nimenomaan kysy joltain jotain ja niin ollen oikeutettukin saamaan kysymykseensä vastauksen.

• eltk
        ellumari kirjoitti:

nikillä on silloin väliä(tai oikeastaan nikittömyydellä)jos joku kirjoittaa käyttäen nikkinä jotain lauseen osaa, paria kolmea sanaa.
        Sellaisia en yleensä nykyään edes lue. Kokemuksesta tuttua, että viesti on pahantahtoinen ja henkilökohtaisuuksiin menevää ilkeilyä.
        Mitä vastaamiseen tulee, niin mielestäni on jotenkin lapsellista surra sitä jos kukaan ei vastaa mitään. Tosin asiallinen kommentti on ihan mukavaa ja paikallaan, mutta eikö vastauksen edellyttäminen ole jonkinlaista huomionkipeyttä, ellei nimenomaan kysy joltain jotain ja niin ollen oikeutettukin saamaan kysymykseensä vastauksen.

Sen murheen ellei olla kiinnostuttu vastaamaan, ajatellaan näin, Joku haluaisi kirjoittaa tänne keskustelu palstalle, toivoen saada vastinetta kirjoittelulleen. Ja jos kiinnostusta ei ole, on se aika turhauttavaa, yrittää pitää yhteyttä. Kyllä se keskustelu halu varmaan katoaa.

Rekkaamattomat nikit: kyllä minä luen nekin, olenhan itse alkanut kirjoitella niillä.

• eltk kirjoitti:

Olin koko päivän pois kotoa, siksi vastaukseni tulee vasta nyt. Kirjoitit aika pitkän "nootin", mutta yritän joihinkin vastata. Mitä tulee nikkiini,se asia on ratkaistu. Mitä tulee herjan heittoon, olenkin aina yrittänyt ottaa toiset huomioon. Jos olet lukenut kirjoituksiani?Sitten kerrot erilaisuudestamme, sekin on totta, jokainen oman laisensa. Tässä kohtaa kerron taas mielipiteeni, palstan kirjoittajille. Olisi oikein, että jokainen kirjoittaisi omien ajatuksien kanssa, eikä myöntelisi toisen kirjoituksille, eli vastaukset omasta päästä. Ja mieluusti enemmän kuin yksi lause, siihen ei paljon mahdu.Minä arvostan niitä kirjoituksia.
        Sitten jos ei tule vastauksia, se on asia johon asian osaisen on itse paneuduttava.

Tähän lopuksi toivon samoin että palsta pysyisi kaikille kirjoittajille rauhallisena ja mukavana seurustelu muotona.

Et kai vaan ottanut tätä sinulle henkilökohtaisesti osoitettuna?
        Ei suinkaan ole tarkoitus, vaan aivan yleisesti otettava kommentti.
        Mainitsin tuosta "herjan heittämisestä" ja se johtuu siitä, että olemme saaneet olla täällä heitettyjen herjojen maalitauluna reippaasti yli kolmen vuoden ajan.

Mitä tulee viestien pituuteen, siitäkin olemme saaneet palautetta että ei jakseta lukea kovin pitkiä sepustuksia.
        Olisi löydettävä jonkunlainen kultainen keskitie.

Eipä tässä muuta kuin kirjoitellaan!

• ellumari kirjoitti:

Kun puskasta huudellaan ilkeyksiä nikittömänä niin tietysti silloin on väliä.
        On parempi jos kirjoittajan voi tunnistaa.

• eltk
        MdK-MdK kirjoitti:

Et kai vaan ottanut tätä sinulle henkilökohtaisesti osoitettuna?
        Ei suinkaan ole tarkoitus, vaan aivan yleisesti otettava kommentti.
        Mainitsin tuosta "herjan heittämisestä" ja se johtuu siitä, että olemme saaneet olla täällä heitettyjen herjojen maalitauluna reippaasti yli kolmen vuoden ajan.

Mitä tulee viestien pituuteen, siitäkin olemme saaneet palautetta että ei jakseta lukea kovin pitkiä sepustuksia.
        Olisi löydettävä jonkunlainen kultainen keskitie.

Eipä tässä muuta kuin kirjoitellaan!

Henkilö kohtaiseksi kirjoitukseksi, Onhan tämä yleinen palsta. Niin minäkin kirjoittelen, kun kuvittelen mahdollisimman monen lukevan, mitä minulla on asiaa.

• fiiuliN
        eltk kirjoitti:

Sen murheen ellei olla kiinnostuttu vastaamaan, ajatellaan näin, Joku haluaisi kirjoittaa tänne keskustelu palstalle, toivoen saada vastinetta kirjoittelulleen. Ja jos kiinnostusta ei ole, on se aika turhauttavaa, yrittää pitää yhteyttä. Kyllä se keskustelu halu varmaan katoaa.

Rekkaamattomat nikit: kyllä minä luen nekin, olenhan itse alkanut kirjoitella niillä.

Jos ajatellaan live elämässä tapahtuvia keskusteluja, niin kyllähän jokainen mielellään vastauksen omaan sanomaansa ottaisi.
        Jos jonkun puhetta ei huomioida millään tavoin, kyllä hän silloin turhautuu.
        Aivan samoin se on näissä kirjoituksissakin,sillä olemmehan samoja tuntevia ihmisiä täällä palstalla nikkeinemme kuin aidossa maailmassakin.

Ei meidän tarvitse kysyen vastausta odottaa mitä mieltä olet mistäkin asiasta, vaan rupattelemme niitä näitä omista kokemuksistamme ja kaikenlaisista asioista.

Ainakin minun mielestäni ei pitäisi soimata heikomman esittämää asiaa, vaan olisi paljon aiheellisempaa antaa kannustusta ja rohkaisua.

Kokemuksesta sanon että sellaistakin minä olen saanut täältä palstalta joltain taholta.

• ellumari
        eltk kirjoitti:

suoranaisesti rekkaamatonta nikkiä, vaan sellaista joka kirjoituskerta vaihtuvaa, missä on nikkinä sem. "palstaa seurannut", sitten voi olla "niinhän sitä luulisi", tai vaikkapa "enpä olisi uskonut" jne.
        Tämän tyylisissä on usein riidanhaluista ja toisia vähättelevää kirjoittelua.
        Totta kai on mukava vaihtaa ajatuksia ja mielipiteitä, mutta joskus ei vaan osaa sanoa oikein mitään. Se on vähän niinkuin tavallisessa normaalielämässäkin, että tulee vastattua juttukaverille vain, että :"juu, niinpä."
        Luen minäkin varsinaiset nikit, vaikka ne eivät olisi rekattujakaan, esm. Maalaismiehen kirjoittamat ja oikeastaan kaikkien muidenkin.

• eltk
        ellumari kirjoitti:

suoranaisesti rekkaamatonta nikkiä, vaan sellaista joka kirjoituskerta vaihtuvaa, missä on nikkinä sem. "palstaa seurannut", sitten voi olla "niinhän sitä luulisi", tai vaikkapa "enpä olisi uskonut" jne.
        Tämän tyylisissä on usein riidanhaluista ja toisia vähättelevää kirjoittelua.
        Totta kai on mukava vaihtaa ajatuksia ja mielipiteitä, mutta joskus ei vaan osaa sanoa oikein mitään. Se on vähän niinkuin tavallisessa normaalielämässäkin, että tulee vastattua juttukaverille vain, että :"juu, niinpä."
        Luen minäkin varsinaiset nikit, vaikka ne eivät olisi rekattujakaan, esm. Maalaismiehen kirjoittamat ja oikeastaan kaikkien muidenkin.

Rekattu nikki on paikallaan, tietää kuka on mitäkin mieltä. Omalta kohdaltani en sitä silloin pitänyt tärkeänä.

• eltk
        MdK-MdK kirjoitti:

Kun puskasta huudellaan ilkeyksiä nikittömänä niin tietysti silloin on väliä.
        On parempi jos kirjoittajan voi tunnistaa.

vastaus kuin edellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1631
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1061
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      964
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      922
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      916
    6. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      810
    7. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      795
    8. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      765
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      61
      732
    10. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      342
      731
    Aihe