valtion pitäisi lunastaa jokainen ajoneuvo käypään arvoonsa

Anonyymi-ap

7

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niiden arvo alkaa olla lähellä nollaa kun niitä ei juurikaan kukaan halua.
      Et sinä siitä nokipyssystä mitään valtiolta saa koskaan, romutuspalkkio on ainoa raha.

    • Anonyymi

      Laumamedian (some) pölhöt taas valloillaan!

      Koko juttu on täysi röllilän ankka ja laumediaa seuraavat ihmisent menee täysillä mukaan itkemään ja parkumaan. Säälittävä lammaslauma.

      • Anonyymi

        Nokilekat ranetettu tulppaamalla EGR -> henkilöauton NOX päästöt reilusti suuremmat kuin bussilla tai 40 tonnin kuorma-autolla.

        Seuraavana "ennakoivana huoltoimenpiteenä" tyhjätty hiukkassuodatin -> pienhiukkaspäästöt 1000 -kertaiset sallittuun nähden. Nokipäät valehtelee, että tämä on salllittua, jos savutustesti menee läpi. Meneehän se, kun savutustesti mittaa vain karkeita hiukkasia. Terveydelle vaaralliset hiukkaset (mittayksikkönä lukumaaräpitoisuus eli kpl/cm3) ei tässä testissä näy.

        BTW savutustestin lukuarvo on näkyvyyden käänteisluku. Jos arvo on 2,0 se tarkoittaa 1/2,0 eli 0,5 m näkyvyyttä nokilekan perässään hinaamassa savupilvessä. Nokiluku 0,4 tarkoittaa 1/0,4 = 2,5 m näkyvyyttä. Suorastaan tunturien raikkaaseen ilmaan verrattavissa...?

        Ao toimenpiteillä saatu kulutustakin tiputettua ehkä 0,5 l/100 km. Tällöin on ollul helppo paukuttaa henkseleitä "ajan ympäristöystävällisellä nokilekalla, joka kuluttaa vain 5 litraa satasella". Sitä ei tarvitse mainita, että päästöjä tulee yhtä paljon kuin 6 kuorma-autosta tai 50 bensakäyttöisestä henkilöautosta.

        Itse ovat kusipäät kuoppansa kaivaneet. Näihin ei kannata sääliä uhrata. Paaliin vaan mokomat saastepommit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokilekat ranetettu tulppaamalla EGR -> henkilöauton NOX päästöt reilusti suuremmat kuin bussilla tai 40 tonnin kuorma-autolla.

        Seuraavana "ennakoivana huoltoimenpiteenä" tyhjätty hiukkassuodatin -> pienhiukkaspäästöt 1000 -kertaiset sallittuun nähden. Nokipäät valehtelee, että tämä on salllittua, jos savutustesti menee läpi. Meneehän se, kun savutustesti mittaa vain karkeita hiukkasia. Terveydelle vaaralliset hiukkaset (mittayksikkönä lukumaaräpitoisuus eli kpl/cm3) ei tässä testissä näy.

        BTW savutustestin lukuarvo on näkyvyyden käänteisluku. Jos arvo on 2,0 se tarkoittaa 1/2,0 eli 0,5 m näkyvyyttä nokilekan perässään hinaamassa savupilvessä. Nokiluku 0,4 tarkoittaa 1/0,4 = 2,5 m näkyvyyttä. Suorastaan tunturien raikkaaseen ilmaan verrattavissa...?

        Ao toimenpiteillä saatu kulutustakin tiputettua ehkä 0,5 l/100 km. Tällöin on ollul helppo paukuttaa henkseleitä "ajan ympäristöystävällisellä nokilekalla, joka kuluttaa vain 5 litraa satasella". Sitä ei tarvitse mainita, että päästöjä tulee yhtä paljon kuin 6 kuorma-autosta tai 50 bensakäyttöisestä henkilöautosta.

        Itse ovat kusipäät kuoppansa kaivaneet. Näihin ei kannata sääliä uhrata. Paaliin vaan mokomat saastepommit.

        Diesel on kaikista ympäristöystävällisin polttomoottoriauto edelleenkin. Sillehän sinä et mitään voi, vaikka vuosikausia muuta olet toitottanut.
        Lapsellista on tietysti vetää johtopäätöksiä yksittäisistä rikkinäisistä autoista ja joidenkin teini-ikäisten tempuista vahvistaakseen omaa asenteellista luuloaan, mutta kaipa tuollainen kuuluu trollin peruskuvioihin muutenkin, kuten täällä on useinkin nähty aikaisemminkin.

        Jos kokonaisuus elinkaaren osalta ympäristöystävällisyydessä sattuisi kiinnostamaan, niin taitaa vieläkin päteä tämä jo vuosia sitten esitelty vertailu elinkaaripäästöjen osalta:

        Sähkö-, diesel- ja bensa-autojen elinkaaripäästöt ovat yhtäsuuret, kun:
        Sähköautolla on ajettu 0 km
        Diesel-autolla n 120.000 km
        Bensa-autolla n 60.000 km.
        Noin oli tilanne jokunen vuosi sitten enkä usko, että oleellisia muutoksia olisi tullut.

        Noiden arvojen jälkeen sähköautolla ajaminen on ympäristöystävällisempää. Ihan hyvä tietysti sekin, koska nuo ajomäärät noilla polttiksilla on vasta juuri ja juuri yli ’sisäänajon’.


    • Anonyymi

      valtio ostamaan vanhoja disuja ?
      ei ole hulluudella mitään rajaa.
      Ostaako mitä muuta ?
      Forttumin Venäjän obligaatioita ...?

      • Anonyymi

        Ranettajille kopsahti omaan nilkkaan.

        Suomalaiset on opetettu sossuneläteiksi. "Rikoin lakia ja modasin autostani laittoman. Mistä voin vaatia korvauksia?"


      • Anonyymi

        Opi kirjoittamaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe