Mikä on Pyhä Henki? Konkreettisesti. Mitä se on tehnyt sinulle uskova?
Mikä on Pyhä Henki?
40
816
Vastaukset
- Anonyymi
Antanut hyviä ideoita.
- Anonyymi
Millaisia ideoita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaisia ideoita?
"Millaisia ideoita?"
Miten toimia elämässä. Miten puhua. Miten kirjoittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Millaisia ideoita?"
Miten toimia elämässä. Miten puhua. Miten kirjoittaa.Mistä tiedät että se on PH, joka sinulle ne ideat antaa? On paljon muitakin henkiä ja lisäksi oma mieli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät että se on PH, joka sinulle ne ideat antaa? On paljon muitakin henkiä ja lisäksi oma mieli.
"Mistä tiedät että se on PH, joka sinulle ne ideat antaa? On paljon muitakin henkiä ja lisäksi oma mieli."
Luotan Jeesuksen lupaukseen, että Pyhä Henki auttaa uskovia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mistä tiedät että se on PH, joka sinulle ne ideat antaa? On paljon muitakin henkiä ja lisäksi oma mieli."
Luotan Jeesuksen lupaukseen, että Pyhä Henki auttaa uskovia.Laita Raamatunkohta missä sanotaan että Pyhä Henki auttaa uskovia ja antaa ideoita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita Raamatunkohta missä sanotaan että Pyhä Henki auttaa uskovia ja antaa ideoita?
"Laita Raamatunkohta missä sanotaan että Pyhä Henki auttaa uskovia ja antaa ideoita?"
Joh 14:26
Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Laita Raamatunkohta missä sanotaan että Pyhä Henki auttaa uskovia ja antaa ideoita?"
Joh 14:26
Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunutOpettaa kristillisiä asioita ja muistuttaa Jeesuksen opetukset. Ei anna omia ideoita?
- Anonyymi
Oletko kokenut PH:n läsnäolon?
Onko PH puhunut sinulle?
Mistä tietää onko se PH vai oma mieli?- Anonyymi
"Mistä tietää onko se PH vai oma mieli?"
Ehkä sen tietää siitä että päätöksen myötä tuli rauha. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mistä tietää onko se PH vai oma mieli?"
Ehkä sen tietää siitä että päätöksen myötä tuli rauha.Entä jos se onkin väärä rauha? Tuntuuko se PH:n puhe jotenkin erityisemmin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos se onkin väärä rauha? Tuntuuko se PH:n puhe jotenkin erityisemmin?
Lääkitys auttoi.
- Anonyymi
Pyhä Henki on jumaluuden kolmas persoona. En ole ajatellut, mitä Pyhä Henki on tehnyt minulle. Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä
- Anonyymi
Nahkaisella vai?
- Anonyymi
Eikö kolmannella persoonalla pitäisi olla sama valta kuin Jeesuksella? Miksi siis PH ei itse toimi sinussa, vaan Jeesus on se joka kastaa? Ja mitä se kastaminen oikein tarkoittaa?
- Anonyymi
PH ei ole persoona!!
- Anonyymi
Pyhää Henkeä Jeesus kutsuu Raamatussa:
TOINEN PUOLUSTAJA, TOTUUDEN HENKI, HÄN.
Se siis koostuu kolmesta : Sielu, Henki ja Inkarnaatio persoona.
Inkarnaationa se on monta eri inkarnaatiota eikä vain yksi ja sama. Esim. Luther oli vajaavaltainen Matsya inkarnaatio. Danielin kirja käytti hänestä nimeä PIENI APU.
Lutherin tarjoama apu on mm. Raamatun käännös kansan kielelle ja suoja invisitioita vastaan. Inkvisitioissa kuoli aikanaan lukematon määrä uskovia.
Tämä riittää. En kerro muuta. Se mitä Luther sai aikaan on jo niin merkittävää.
Mutta Jeesus käytti sanaa TOINEN PUOLUSTAJA. On siis selvää että on olemassa myös ENSIMMÄINEN PUOLUSTAJA.
Mutta siitä ei Jeesus kerro muuta kuin :
En minä jätä teitä Orvoiksi. Ikään kuin ensimmäinen puolustaja olisi aina kuollut persoona jonka kuoleman jälkeen jää Orvoksi ilman Pyhää Henkeä.
Voi olla vaikea ymmärtää mitä kaikkea meidän kaikkien eteen on tehty historian kuluessa.
Ja mikä osa siitä on Pyhän Hengen vaikutusta.
Mutta sen tunnustaminen on helppoa että vuoria on siirtynyt paikoiltaan meidän hyvinvoinnin tähden. Jumala itse, Elävä Jumala vaikuttaa voimallisemmin kuin mikään muu, mutta kyllä Pyhän Kolminaisuuden kaikki ovat Majesteetti joka on yhtäläinen.- Anonyymi
Aha, en ymmärtänyt mitään.
- Anonyymi
Jeesuksen aikaan temppeleissä poltettiin kannabista, nostattamassa juuri sitä Pyhää Henkeä.
- Anonyymi
Etene hyvin varovaisesti.
- ei juuri muuta - Anonyymi
Niuvaniemellä on useita jeesuksia.
Käy tarkistamassa kuka niistä on mielestäsi se oikea jeesus.- Anonyymi
En mielestäni kysynyt Jeesuksesta mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mielestäni kysynyt Jeesuksesta mitään.
No pyhän hengen kohtaat navetassa lehmän takana.
- Anonyymi
MIKÄ ON PYHÄHENKI
EIKÖ TUONVERTAA TIEDETÄ,
SEHÄN JOHTAA ENEMMISTÖÄ SUOMALAISISTA JA ALKOSTAHAN NE KÄY SEN HAKEMASSA.
TAIVAS AUKEAA KUN NOUSET PUKILLE. PAPEILLE MERKILLISTÄ. - Anonyymi
Lisää vastauksia? Ja jättääkää mysteerit ja viisastelut pois...
- Anonyymi
Hän tekee eläväksi ja avaa Jumalan sanaa,
Todistaa Jeesuksesta ja kirkastaa sielulleni Jeesuksen ja Golgata ristityön.
Puhuu unissa, vahvistaen Raamatun Sanaa, Hän ei puhu koskaan mitään mikä on
Ristiriidassa Raamatun sanan kans.
Johdattaa arjessa Jlan tahdon mukaan.- Anonyymi
"Johdattaa arjessa Jlan tahdon mukaan."
Eikö Pyhä Henki olekaan yksi Jumalan persoonista, joka toimii itsenäisesti,oma tehtävänsä?
Mikä Jlan?
- Anonyymi
Minussa henki pihisee. Olenko minä, se "pyhä henki" vai onko minussa joku toinen "henki"? Ilman sitä "henkeä" olen kasa luita siistissä nahkapussissa.
- Anonyymi
Miksi täällä puhutaan PH sellaista mitä ei ole Raamatussa!
PH ei ole persoona vaan jumalan voima, joka vaikuttaa kaikessa mihin Jumala hänet lähettää.
Ilmenee selvästi esim 1. Mooseksen kirjassa 1, luvussa!- Anonyymi
Ef. 1:
11. Kristuksessa me olemme myös saaneet perintöosan, niin kuin meistä oli ennalta määrätty hänen suunnitelmassaan, hänen, joka vaikuttaa kaiken oman tahtonsa ja päätöksensä mukaan,
Room. 8:17; Room. 8:28; Gal. 4:7; Kol. 1:12
12. että me, jotka olemme jo ennalta panneet toivomme Kristukseen, eläisimme Jumalan kirkkauden ylistykseksi.
13. Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,
Ap. t. 8:17; Ap. t. 10:44-47; 2. Kor. 5:5; Ef. 4:30
14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.
2. Moos. 19:5; 5. Moos. 7:6; Tit. 2:14
- Anonyymi
Hän ei ole kommentaattori kuten suupaltti ihminen. Hän on Gentle.
- Anonyymi
Pyhä Henki on Jumalan eli Isän, henki jonka Isä antaa sinetiksi uskovaisille tämän maailman loppuun asti. Pyhä Henki siis itse ei ole Jumala eikä Isä eikä Jeesus, vaan Jumalan Henki.
- Anonyymi
Olen alkanut pullottamaan pyhää henkeä navetassa.
Myyn sitä uskovaisille ja hyvin menee kaupaksi.
Suosittelen tekemään samoin. - Anonyymi
Pyhä Henki on Kolminaisuuden toinen Persoona. Hän puolustaa, ohjaa, kirkastaa Kristusta. Tämä lyhykäisyydessään näin. Kaikkea hyvää!
Pyhä henki on opastaja ohjaa, on sientti viimeisenä päivä sydämessä.
Pyhä heni, kirkastaa jeesuksen vanhurskautta uskoville, vahvistaa uskoa, opetta Jumalan tuentemiseen.
- Anonyymi
Pyhän Hengen vuodattaminen
Ap.t. 2:
1. Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
5. Moos. 16:9-12
2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
Ap. t. 4:31
3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
Matt. 3:11
4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
Luuk. 24:49; Ap. t. 1:5; Ap. t. 10:44-46
5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
7. He olivat hämmästyksissään ja sanoivat ihmetellen: "Eivätkö nuo kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
8. Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme, sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
9. Me parthialaiset, meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa, Kappadokiassa, Pontoksessa ja Aasiassa2,
{Aasia tarkoittaa Uudessa testamentissa roomalaista Aasian maakuntaa, joka sijaitsi Vähän-Aasian länsiosassa.}
10. Frygiassa, Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Libyan alueella, me täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11. kreetalaiset ja arabialaiset - me kaikki kuulemme heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suurista teoista."
12. He olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja he kyselivät toisiltaan: "Mitä tämä oikein on?"
13. Mutta jotkut sanoivat ivaten: "He ovat täynnä makeaa viiniä."
Pietarin puhe helluntaipäivänä
14. Silloin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Juutalaiset miehet ja te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tulkoon tämä teille tiettäväksi, kuulkaa mitä sanon:
15. Eivät nämä ole juovuksissa, niin kuin te luulette, onhan nyt vasta päivän kolmas tunti,
16. vaan tämä on sitä, mistä on puhuttu profeetta Jooelin kautta:
Joel 3:1-5
17.
'Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne uneksivat unia.
18. Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he profetoivat. - Anonyymi
Raamatun sanakirja (Aapeli Saarisalo)
Pyhä Henki
jumaluuden 3:s persoona, Matt. 28:19; 2. Kor. 13:13. P:n H:n persoona ilmenee hänen ominaisuuksistaan ja töistään. Hän on osallisena luomisessa ja siksi kaikkivaltias, 1. Moos. 1:2; Job 26:13; Job 33:4; Ps. 104:30. P. H. tekee ihmisille mahdolliseksi saada ja lausua jumalallisia ilmoituksia, 4. Moos. 11:25; 2. Sam. 23:2. Jumala antaa omillensa P:n H:n, Ps. 51:12; Joel 2:28; Miika 3:8; Sak. 4:6. Hän on pyhä, Ps. 51:11, hyvä, Ps. 143:10, tuomion ja puhdistuksen henki, Jes. 4:4, Herran pelon h., Jes. 11:2, armon ja rukouksen h., Sak. 12:10. Näin ilmoittaa VT, jonka aikana P. H. toimii voimansa vapaudessa ilman ehtoja. UT:n aikana uskovat voivat saada P:n H:n. Jeesuksen kuoleman ja kuolleista nousemuksen siunaus on se, että hän lähetti P:n H:n asumaan uskoviinsa, Joh. 7:39; Joh. 16:7; Ap. t. 2:33; Gal. 4:1-6. VT:ssa on ennustuksia tästä yleisestä Hengen vuodatuksesta, Hes. 37:14; Hes. 39:29; Joel 2:28. Kansa saattoi vastustaa ja murehuttaa P:ää H:eä ja Jumala voi ottaa hänet poiskin, Jes. 63:10; Jes. 32:15.
UT:ssa P. H. ilmoitetaan selvästi jumaluuden persoonana, Joh. 14:16, Joh. 14:17, Joh. 14:26; Joh. 15:26; Joh. 16:7-15; Matt. 28:19. Jeesus opetti opetuslapsilleen, että he rukoilemalla Isää saisivat P:n H:n, Luuk. 11:13. Puhuessaan poismenostaan Jeesus lupasi itse rukoilla Isää lähettämään P:n H:n, Puolustajan olemaan omiensa kanssa, Joh. 14:16. Kuolleista noustuaan hän antoi oppilailleen P:n H:n, Joh. 20:22, mutta kehotti myös heitä odottamaan Hengen vuodatusta, Luuk. 24:49; Ap. t. 1:8. Helluntaina kaikki uskovat saivat P:n H:n, Ap. t. 2:1-4. Sen jälkeen, niin kauan kuin evankeliumia saarnattiin vain juutalaisille, uskovat, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat P:n H:n, Ap. t. 8:17; Ap. t. 9:17. Kun sitten evankeliumia julistettiin pakanoillekin, tuli P. H. ilman ehtoja uskoville, Ap. t. 10:44; Ap. t. 11:15-18. Kaikki uskovat ovat syntyneet Hengestä, Joh. 3:3, Joh. 3:6; 1. Joh. 5:1, ja Henki asuu heissä tehden ihmisen ruumiinkin temppelikseen, 1. Kor. 6:19; Room. 8:9-15; Gal. 4:6, he ovat kastetut Hengellä, 1. Kor. 12:12, 1. Kor. 12:13; 1. Joh. 2:20, 1. Joh. 2:27, ja siten sinetöidyt Jumalalle, Ef. 1:13; Ef. 4:30. Uskovat saavat P:n H:n (tulevat kastetuiksi Hengellä), he saavat täyttyä Hengellä yhä uudestaan, Ap. t. 2:4; Ap. t. 4:29-31; Ef. 5:18.
Jeesus on siinnyt P:stä H:stä, Matt. 1:18-20; Luuk. 1:35; saanut P:n H:n kasteessa, Matt. 3:16; Mark. 1:10; Luuk. 3:22; Joh. 1:32, vaeltanut ja palvellut Hengessä, Luuk. 4:1, Luuk. 4:14. P. H. herätti Jeesuksen kuolleista, Room. 8:11, ja on hänen todistajanaan armotalouden aikana, Joh. 15:26; Joh. 16:8-11, Joh. 16:13, Joh. 16:14.
Jeesus esittää uskovan suhteen P:ään H:een kolmenlaisena: Henki on "teidän kanssanne", Joh. 14:16, "teidän päällänne", Luuk. 24:49, "teissä", Ap. t. 1:8. Edellisissä tapauksissa tarkoitetaan Jumalan lähestymistä vakuuttamaan synnistä, Joh. 16:9, kirkastamaan Kristusta, Joh. 16:14, lahjoittamaan uskoa, Ef. 2:8, ja uudistamaan, Joh. 3:16. P. H. asuu "teissä", so. uskovissa, 1. Kor. 3:16, antaakseen voiton lihasta, Room. 8:2-4; Gal. 5:16, Gal. 5:17; Gal. 5:22, Gal. 5:23, vahvistaakseen heikkouttamme, Room. 8:26, innoittaakseen rukoukseen, Ef. 4:18, antaakseen pääsyn Isän tykö, Ef. 2:18, tehdäkseen uskovalle lapseuden selväksi, Gal. 4:6, sovittaakseen sanaa pyhitykseksi, Ef. 5:26; 2. Tess. 2:13; 1. Piet. 1:2, esiintyäkseen välittäjänä, Ap. t. 9:31; Room. 8:26.
Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa, Room. 8:9, eikä kukaan voi sanoa Jeesusta Herraksi, ellei puhu P:ssä H:ssä, 1. Kor. 12:3. Jumala ei anna Henkeä mitaten, Joh. 3:34. P. H. on totuuden Henki, joka julistaa Jeesuksen omaa, Joh. 15:26; Joh. 16:13.
Syntiä P:ää H:eä vastaan voi uskomaton tehdä pilkkaamalla, Matt. 12:31; Hepr. 10:29. Uskova voi murehuttaa Henkeä sallimalla pahaa elämässään tai sydämessään, Ef. 4:30, Ef. 4:31, sammuttamalla Hengen tottelemattomuudella, 1. Tess. 5:19. Oikea suhde Henkeen on antautuminen Hengen ohjaukseen, aina valmiina sallimaan Hengen "panna pois" kaikki, mikä estää hänen vaikutustaan, Ef. 4:31.
Jatkuu- Anonyymi
Jatkuu
Jeesus sanoo, Matt. 12:31, että Pyhän Hengen pilkkaa ei anneta anteeksi, vrt. Mark. 3:29; Luuk. 12:10. Pyhän Hengen pilkka on paatumusta, joka kohdistuu ennen kaikkea pelastuksen prinsiipin, pyhityksen Hengen, kieltämiseen. Ne, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia, Room. 8:14. Hengen työn pitää tapahtua jokaisen uskovan sydämessä, jos mieli heistä tulla Jumalan valtakunnan kansalaisia, niin että P. H. saa viedä heidät yhä enemmän salattuun elämään Kristuksessa, saattaa heidät inhoamaan heille luonnostaan rakasta syntiä ja vaeltamaan uskolle kuuliaisina. Tähdellisin merkitys P:llä H:llä on seurakunnan (ks. Seurakunta) henkenä, 1. Kor. 3:12. Alkuseurakunnan tietoisuus Hengen osallisuudesta oli niin korkea, että apostolikokous saattoi lausua: "P. H. ja me olemme nähneet hyväksi", Ap. t. 15:28. Juuri seurakunnan henkenä P:n H:n vaikutukset saavuttavat laajimmat mittasuhteensa, mutta silloin häntä ei saa sekoittaa ihmisten inhimilliseen yhteishenkeen. P:n H:n virka, kuvaannollisesti puhuen, on valmistaa Karitsan morsianta, so. Kristuksen seurakuntaa, vrt. Eleasaria, joka valmistaa morsiamen Iisakille, 1. Moos. 24. Kun tämä P:n H:n valmistava armonaika loppuu, silloin ei enää mikään muu voi pidättää laittomuuden salaisuutta, 2. Tess. 2:6.
Hengen vertauskuvia ovat öljy, Joh. 3:34; Hepr. 1:9; vesi, Joh. 7:38, Joh. 7:39; tuuli, Ap. t. 2:2; Joh. 3:8; tuli, Ap. t. 2:3; kyyhkynen, Matt. 3:16; sinetti, Ef. 1:13; Ef. 4:30; takaus, vakuus, Ef. 1:14. Ks. Voitelu.
- Anonyymi
Lehmän pieru on meille uskoville pyhä henki.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2592737Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172197Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3391944- 1051659
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois971605Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2081313- 671220
- 261149
- 511110
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl751083