Itsellä n. 200-250€ kuukaudessa.
1 hengen ruokakunta, eläkkeellä, ei lemmikkieläimiä (enää).
Ruokakauppa, sisältää: monenlaiset valmisruuat ym:t, juomat, vihannekset, hedelmät, marjat, valmissalaatit.., jotkut taloustarvikkeet (kuten pesuaineet, wc-paperi). Kotiintuonti (n. kerran viikossa) -maksut, yht. n. 30€ / kk.
Mielestäni elän kohtalaisen hyvinvoivasti, ruoka on vaatimatonta mutta monipuolista. Yksineläjänä ostan paljolti valmisruokia, laitan pakastimeen. Niitä voi sitten myös tarvit. nk. tuunata, eli lisäillä niihin omiaan. Näin ei raha hukkaannu erilaisiin, kaapissa mahd. pilaantuviin ruokatarvikkeisiin.
Ja kauppalistaansa rauhassa netissä tehden, voi tilanteensa mukaan havaita, mitkä ostokset ovat tarpeellisia ja mitkä turhia heräteostoksia ja poistaa niitä.
Muitakin, kuten verkkokauppalaskuja saattaa kuukaudessa olla, ynnä muita maksuja.
(Verkko-) apteekkilaskut saattavat joskus olla huikeat (jopa n. 90€, on monia sairauksia), ostan verkosta ja lääkkeet tuodaan kotiin.
Käytän verkkokauppoja, jos mahd. kotiintuonneilla, sillä kaupoille lähtiessä joutuisin käyttämään pääasiassa takseja mennen, tullen ja tulisi vieläkin kalliimmaksi. Myöskin tarpeeton, eri kaupoissa harhailu, ottaisi nk. jalkoihin.
Säästöön ei rahaa paljonkaan jää, ellen nimenomaisesti päätä "säästää" esim. tulevaa lomaa varten.
Tuli vaan mieleeni kun näin netissä kysymyksen, että elääkö joku 100 eurolla kuussa. En eläisi sadalla eurolla, ellei olisi pakko, mutta siinä ei sitten paljon monenmoista olisi. Olisi elämä jo melkoisen niukkaa.
Miksi turhaan pitäisi niukkaa olla? (Ajoittainen pakko on tietysti toinen juttu.) Mikä on kenellekin tärkeintä, tietysti. Elämän laatu vai raha itsessään?
Pitäisi käydä mahd. myös ruokajonoissa ja mielestäni se olisi varastamista, ellei ajoittain olisi aivan "pakko" siellä käydä.
Viisaasti käyttäen vähilläkin varoilla kyllä selviytyy.
Kaikki kannattaa ajatella jo kauan etukäteen. En koskaan toimi spontaanisti. Inhoan spontaaneja sekoilijoita, jotka poukkoiluillaan usein sotkevat myös muiden, asiansa jo ennalta ajattelevien ja ne kunnossa pitävien, hillittyjen ihmisten elämää.
Heräsin oik. jalkasärkyyn (syytä en tiedä). On sen verran kova jomotus polvesta ylöspäin, että otin särkylääkkeen ja tulin vilkaisemaan maailman tapahtumia sekä hörppäämään kahvia.
☕🍞🥛
Tunti tässä kului, taidanpa taas hiipata takaisin vuoteeseen...
Ruokakauppakulusi kuukaudessa?
17
288
Vastaukset
Moi.oletko Sofia? Mulla menee satanen enemmän..tai siis apteekkiin menee noin 50€ per kk, ja ruokaan hmm...250€.
Nyt mulla on 20€ viikonlopuksi.kolehtiin ei mene euroakaan näin ollen. Piti olla 50€vkl,mutta tytär lainasi puolet.niillä on pankin kanssa ongelmia...hänen miehensä joutuu maksamaan palvelumaksuja 100 € ja toisen satasen hän on pankissa siirtänyt äitinsä tilille.ukkelilla on äitinsä kortti. Vaan ovat napanneet satasen palvelumaksuja vaan eivät palvele.hänen omat korttinsa ovat sulkeneet.
Kannattaisi liittyä spankkiin.korkeintaan 2€ per kk ovat multa ottaneet.Vlanyhteys harmittaa. Tää ei välillä lähetä näitä viestejä. Satanen on kadonnut vävyltä. Ihme pankki.
- Anonyymi
Juu, Sophiee olen.
Mulla Nordean maksu viime kuussa oli alle 5€. Joskus se on vajaa 8€, en tajuu mihin nuo vaihtelut perustuu. Maksan laskuni kotona netistä.
Kuinka jossain pankissa on palvelumaksut tuota luokkaa, 100€/ kk, kuin tyttäresi miehellä?
Apteekkimaksut on mulla hurjat kun on monta sairautta ja niihin vahvat lääkkeet. Koska paketit ovat isoja ja riittävät parikin kuukautta, siksi laskut on isot.
Muutoin näyttää siltä, että elämän kulut on meillä suht. samanlaiset. Ostelen kesällä marjoja ja joskus jäätelöpaketteja, nyt on alkanut myös kanttarelliaika. Anonyymi kirjoitti:
Juu, Sophiee olen.
Mulla Nordean maksu viime kuussa oli alle 5€. Joskus se on vajaa 8€, en tajuu mihin nuo vaihtelut perustuu. Maksan laskuni kotona netistä.
Kuinka jossain pankissa on palvelumaksut tuota luokkaa, 100€/ kk, kuin tyttäresi miehellä?
Apteekkimaksut on mulla hurjat kun on monta sairautta ja niihin vahvat lääkkeet. Koska paketit ovat isoja ja riittävät parikin kuukautta, siksi laskut on isot.
Muutoin näyttää siltä, että elämän kulut on meillä suht. samanlaiset. Ostelen kesällä marjoja ja joskus jäätelöpaketteja, nyt on alkanut myös kanttarelliaika.Ai sulla niin vähän?kuuluin ennen nordeaan ja kun yksi kuukausi ne otti 30e niin eikun spankkiin tekemään sopimusta. Se maksoi 20 €, mutta luonnollisesti seuraavassa kuukaudessa "voitin sen takaisin."
Eräs köyhä ystäväni valittaa myös 20€ palvelumaksuista siellä.
Vävyni ei kuulu nordeaan ja hän on matalapalkkainen,ja kikkaillut pitkän aikaa niin ettei rahaa ole tilillä palvelumaksupäivinä...ei ole Nordea...tainiin mulle kerrottiin.
Meinaat lähteä sienimetsään? Mulle tuo naapuri myy niitä edullisesti.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Ai sulla niin vähän?kuuluin ennen nordeaan ja kun yksi kuukausi ne otti 30e niin eikun spankkiin tekemään sopimusta. Se maksoi 20 €, mutta luonnollisesti seuraavassa kuukaudessa "voitin sen takaisin."
Vävyni ei kuulu nordeaan ja hän on matalapalkkainen,ja kikkaillut pitkän aikaa niin ettei rahaa ole tilillä palvelumaksupäivinä...ei ole Nordea...tainiin mulle kerrottiin.
Meinaat lähteä sienimetsään? Mulle tuo naapuri myy niitä edullisesti.On tuossa metsää lähellä, mutta olen kanttarelleja jo saanut K-verkkokaupasta. 🙃
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Ai sulla niin vähän?kuuluin ennen nordeaan ja kun yksi kuukausi ne otti 30e niin eikun spankkiin tekemään sopimusta. Se maksoi 20 €, mutta luonnollisesti seuraavassa kuukaudessa "voitin sen takaisin."
Meinaat lähteä sienimetsään? Mulle tuo naapuri myy niitä edullisesti.Mikähän siellä Nordeassa on noin paljon maksanut? Itselläni ei ole mitään Nordean suoraveloituspalveluja, maksan joka laskun itse, paitsi yhtiövastike menee aina tiettynä päivänä automaattisesti.
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän siellä Nordeassa on noin paljon maksanut? Itselläni ei ole mitään Nordean suoraveloituspalveluja, maksan joka laskun itse, paitsi yhtiövastike menee aina tiettynä päivänä automaattisesti.
En tiedä... laskut maksan netissä minäkin. Saldokyselyistä ilmeisesti johtuu,Nordean maksut. ?Koska ei muuta eroa sun ja mun nettikäyttäytymisessä.
Ne maksaa spankissakin mutta vain 2€.mun ei tarvi kysellä saldoa automaatissa koska mobiilipankki.
- Anonyymi
Lahkolaisia kiinnostaa enemmän, vanhat, varakkaat ja sairaat ihmiset, joilla on vähän elinpäiviä jäljellä ja suuri omaisuus eikä yhtään oikeata perillistä.
MOT-ohjelman mukaan lahkot ovat palkanneet päätoimisia testamentin metsästäjiä.- Anonyymi
Kannattaa olla varovainen esim. työpaikoilla, kun siellä joku uskonlahkoon kuuluva tekee tuttavuutta ja alkaa kysellä henkilökohtaisia asioita, sairauksia, varallisuutta, perillisiä jne.
- Anonyymi
Mikäli viittaat aloitukseen,, en ole (enää) minkään lahkon tai kirkon jäsen.
- Anonyymi
No en tiedä oikeastaan.
Lightning- Anonyymi
Koska mulle tuodaan ruokaostokset verkkokaupasta kerran viikossa ja maksan kortilla, näen selvästi kuluni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska mulle tuodaan ruokaostokset verkkokaupasta kerran viikossa ja maksan kortilla, näen selvästi kuluni.
Näen kyllä mitä on kulunut s kauppaan tai k kauppaan jne...mutta ostamme asioita sillä ravoin, että mikään ei ole budjetoitua, toki voi aina heittää pyöristettyjä arvioita. En kehtaisi laittaa niitä suuntia.
Lightning
- Anonyymi
Olen 1200 ekun eläkkeellä. Maksan kulut omakotitalosta, syön, nautin ystävien kanssa- tänään viimeksi yhteisiä hetkiä, kävimme kahvilla ja monenlaista herkkua oli ystävien edessä ja maksoin, eli lähes joka päivä - jonkun kanssa nautin elämästä.
Perikunta ei paljoa kostu, jälkeeni- tosin hautaankaan en vie - kun taskut tyhjänä pitää krematorion tuhkaukseen mennä.
Mutta, nautitaan ystävien kanssa- kun saa nauttia.
Niin, lääkekattokin pian paukkuu- ale satku- niin täynnä on.- Anonyymi
Oomme aika samankaltaisia elämäntavoiltamme, ainakin me kolme: sinä, ab ja minä.
Paitsi, että itselläni ei juurikaan ole ihmiskontakteja, mitä nyt läheiset puhelimessa ja jokunen naapuri joskus pihamaalla jutustelemassa.
Pidätkö eläimistä? Parhaimmat kaverini ovat taloyhtiön parit koirat ja lähipuiden linnut. 🐕 🐕 Anonyymi kirjoitti:
Oomme aika samankaltaisia elämäntavoiltamme, ainakin me kolme: sinä, ab ja minä.
Paitsi, että itselläni ei juurikaan ole ihmiskontakteja, mitä nyt läheiset puhelimessa ja jokunen naapuri joskus pihamaalla jutustelemassa.
Pidätkö eläimistä? Parhaimmat kaverini ovat taloyhtiön parit koirat ja lähipuiden linnut. 🐕 🐕Juu.meillä on yhteistä se että ollaan opittu virheistämme, ja voisi hyvin sanoa että hiljaiseloa vietämme nykyisin.
Mulla on yksi ystävä jonka kanssa päivittäin puhutaan puhelimessa, sekä perhe..äitini, tytär ja sisko...ja siinäpä se onkin.
Aikamoinen ero entiseen ..srk käyn sunnuntaina ja siellä olen pikkuhiljaa tutustunut ihmisiin..mutta itsekseni minäkin parhaiten viihdyn.
Se halli jota siivoilen..sielläkin olen yksin.
- Anonyymi
Työttömänä käyn leipäjonoissa. Täällä pääkaupunkiseudulla niitä on siunaantunut kymmenittäin, mutta useimmiten käytän lähintä. Sieltä ei kuitenkaan saa läheskään aina liharuokaa tai eineksiä, joten välillä käyn muutamassa kauemmassa jonossa. Kaupasta ostan yleensä vain maitoa, voita, juustoa ja leikkeleitä, joita harvoin saa jonoista. Kauppaan menee ehkä satanen kuussa varsinaisesti ruokaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1639606Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde493060Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja422841- 612649
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012055- 1061964
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251893Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä531450Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121286- 281241