Gallup: Mikä on sinun elämäsi biisi?

52

1017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kevätjuhlan Suvivirsi todella kaunis biisi

    • Anonyymi

      No pahan kysymyksen heitit mut ainaki eniten mua tunnetasolla koskettanut Celine Dionin my heart will go on tai joku queenin who wants to live forever(uskonnollinen biisi vaikkei tietenkään ole merkattu gospel-lauluksi).

      • Anonyymi

        Minua sytyttää ainakin Eurythmics yhtyeen Here comes the rain again, There must be an angels ja Miracle of love.


      • Anonyymi

        Kas kun ei Queen kysynyt, haluaako joku ikuisen kuoleman ja katoavaisuuden,,,,?
        Sitä voisi miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kun ei Queen kysynyt, haluaako joku ikuisen kuoleman ja katoavaisuuden,,,,?
        Sitä voisi miettiä.

        me emme kuole koskaan. Mulla kokemusta henkimaailmasta jonka kanssa oon koko ajan läsnä 24/7 mutten kerro tarkemmin. Henkimaailman erään entisen täällä vaeltaneen kanssa olen siis koko ajan tekemisissä eikä se ole ongelma minulle vaan päinvastoin= turva ja onnellinen oon siitä. Kyseessä ei ole ihminen vaan entinen lemmikkikissani. Mikä tahansa elävä olento oli sitten ihminen tai eläin, niin me emme kuole koskaan koska tuo mun kokemus on esimerkki siitä että ainakin henkimaailma on ihan totta. Jumalasta ja Jeesuksesta en osaa sannoo mitään, mutta tuskinpa jumala on tätä maailmaa luonut taikasauvastaan vaan uskon evoluutio(alkuräjähdysteoriaan) teoriaan ja on mahdollista, hyvinkin mahdollista että tiällä maan päällä on vaeltanut joskus joku parantaja nimeltään Jeesus nasaretilainen. Onpa nykyäänkin erilaisia parantajia ja selvännäkijöitä. Tunnen yhden selvännäkijän joka tiesi vuonna 2008 että Venäjä tekee hyökkäyksen Ukrainaan vuonna 2022 alkutalvesta. Hän kertoi että elämä ei ole aina helppoa kun hän näkee asiat eteenpäin. Hän näkee myös eletyn historia. Kyseessä ei ole huijari kun on niitä huijareitakin olemassa. Hän ei tietääkseni tee ammatikseen sitä selvännäkemistä. Hän on entinen pomoni joka aina ollu työtä tekevä ja järjissään.

        Queenin kappaleen sanoma on ehkäpä koko musahistorian koskettavin ja yhtye saa kaikista instrumenteistaan laulaja mercury mukaanlukien kaiken 100% irti ja jopa ylikin mutta minusta se ei koskaan mene "teatraaliseksi" eikä ylisovitetutuksi. Siinä ollaan suurien tunteiden äärellä ja tuo kappale kuuluukin minusta esittää tuolla tavalla kuten Queen esittää sen. Jos ette ole nähäneet sen kappaleen musavideota niin käykääpä katsomassa&kuuntelemassa. Musavideo alleviivaa kappaleen sanomaa kun mercury luo kädet kohti taivasta .

        tuo celine dionin kappale on niin koskettava että silimänurkkaan ussein tulee kyynel. Olen sukupuoleltani mies ja mulle tunteiden näyttäminen ei ole ongelma. Celine dionin kappalehan my heart will go on joka esitettiin titanic elokuvan tunnarina kun tuo kappale jonka aina kuuntelen niin se tuo myös nostalgisia muistoja tuosta elokuvasta ja varmaan osittain sen takia myös tuo laulu koskettaa koska se on osunut siihen traagiseen titanic-leffaan joka leffa myös koskettavaakin koskettavampi. Celine dion esittää kappaleen minusta täysin oikein eli se tuontapainen laulu kuuluukin esittää noin. Ja vaikka joskus urallaan celine ylitulkitsi biisejänsä niin tän kohdalla ei mee ylitulkinnan puolelle. Makuasioita toki nää musakeskusteluaiheet mut mie pyrin aina jäsentämään mielipiteeni analyyttisessä argumenttimuodossa kun esitän omia teorioitani ja hypoteesejani. Pyrin älylliseen keskusteluun vastapuolen kanssa ja haluan myös panostaa tunnepuolen ilmaisuun. Jos maailmasta&ihmisistä katoaa kokonaan tunne&empatia niin sitten en ihmettele vaikka koko maailmassa alkaa tulla yhä enemmän pikkuhitlereitä, hitlereitä ja kommunisteja ja linkolan pentin kaltaisia äärivihreä-ajattelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        me emme kuole koskaan. Mulla kokemusta henkimaailmasta jonka kanssa oon koko ajan läsnä 24/7 mutten kerro tarkemmin. Henkimaailman erään entisen täällä vaeltaneen kanssa olen siis koko ajan tekemisissä eikä se ole ongelma minulle vaan päinvastoin= turva ja onnellinen oon siitä. Kyseessä ei ole ihminen vaan entinen lemmikkikissani. Mikä tahansa elävä olento oli sitten ihminen tai eläin, niin me emme kuole koskaan koska tuo mun kokemus on esimerkki siitä että ainakin henkimaailma on ihan totta. Jumalasta ja Jeesuksesta en osaa sannoo mitään, mutta tuskinpa jumala on tätä maailmaa luonut taikasauvastaan vaan uskon evoluutio(alkuräjähdysteoriaan) teoriaan ja on mahdollista, hyvinkin mahdollista että tiällä maan päällä on vaeltanut joskus joku parantaja nimeltään Jeesus nasaretilainen. Onpa nykyäänkin erilaisia parantajia ja selvännäkijöitä. Tunnen yhden selvännäkijän joka tiesi vuonna 2008 että Venäjä tekee hyökkäyksen Ukrainaan vuonna 2022 alkutalvesta. Hän kertoi että elämä ei ole aina helppoa kun hän näkee asiat eteenpäin. Hän näkee myös eletyn historia. Kyseessä ei ole huijari kun on niitä huijareitakin olemassa. Hän ei tietääkseni tee ammatikseen sitä selvännäkemistä. Hän on entinen pomoni joka aina ollu työtä tekevä ja järjissään.

        Queenin kappaleen sanoma on ehkäpä koko musahistorian koskettavin ja yhtye saa kaikista instrumenteistaan laulaja mercury mukaanlukien kaiken 100% irti ja jopa ylikin mutta minusta se ei koskaan mene "teatraaliseksi" eikä ylisovitetutuksi. Siinä ollaan suurien tunteiden äärellä ja tuo kappale kuuluukin minusta esittää tuolla tavalla kuten Queen esittää sen. Jos ette ole nähäneet sen kappaleen musavideota niin käykääpä katsomassa&kuuntelemassa. Musavideo alleviivaa kappaleen sanomaa kun mercury luo kädet kohti taivasta .

        tuo celine dionin kappale on niin koskettava että silimänurkkaan ussein tulee kyynel. Olen sukupuoleltani mies ja mulle tunteiden näyttäminen ei ole ongelma. Celine dionin kappalehan my heart will go on joka esitettiin titanic elokuvan tunnarina kun tuo kappale jonka aina kuuntelen niin se tuo myös nostalgisia muistoja tuosta elokuvasta ja varmaan osittain sen takia myös tuo laulu koskettaa koska se on osunut siihen traagiseen titanic-leffaan joka leffa myös koskettavaakin koskettavampi. Celine dion esittää kappaleen minusta täysin oikein eli se tuontapainen laulu kuuluukin esittää noin. Ja vaikka joskus urallaan celine ylitulkitsi biisejänsä niin tän kohdalla ei mee ylitulkinnan puolelle. Makuasioita toki nää musakeskusteluaiheet mut mie pyrin aina jäsentämään mielipiteeni analyyttisessä argumenttimuodossa kun esitän omia teorioitani ja hypoteesejani. Pyrin älylliseen keskusteluun vastapuolen kanssa ja haluan myös panostaa tunnepuolen ilmaisuun. Jos maailmasta&ihmisistä katoaa kokonaan tunne&empatia niin sitten en ihmettele vaikka koko maailmassa alkaa tulla yhä enemmän pikkuhitlereitä, hitlereitä ja kommunisteja ja linkolan pentin kaltaisia äärivihreä-ajattelijoita.

        Miksi täysin järjetön evoluutiomyytti vetoaa ihmiseen?? Eivät elävät olennot ja organismit minkään sokeiden luonnonvoimien vaikutuksesta synny. Kaikessa näkyy hieno suunnittelu, sanoi sitä Jumalan teoksi tai "taikasauvaksi".
        Evoluutiosadun mielettömyys nimenomaan tukee luomisen uskottavuutta. Maapallo on ihmisen kodiksi suunniteltu.

        Ja ihminen nimenomaan kuolee , ei ole Raamatun mukaan mitään kuolematonta sielua, kuten moni kristittykin olettaa. "Henkimaailma" on siten harhautusta.
        Kristitty odottaa ylösnousemusta, joka on lupausta Kristuksen ristinkuolemasta ja kuoleman voittamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi täysin järjetön evoluutiomyytti vetoaa ihmiseen?? Eivät elävät olennot ja organismit minkään sokeiden luonnonvoimien vaikutuksesta synny. Kaikessa näkyy hieno suunnittelu, sanoi sitä Jumalan teoksi tai "taikasauvaksi".
        Evoluutiosadun mielettömyys nimenomaan tukee luomisen uskottavuutta. Maapallo on ihmisen kodiksi suunniteltu.

        Ja ihminen nimenomaan kuolee , ei ole Raamatun mukaan mitään kuolematonta sielua, kuten moni kristittykin olettaa. "Henkimaailma" on siten harhautusta.
        Kristitty odottaa ylösnousemusta, joka on lupausta Kristuksen ristinkuolemasta ja kuoleman voittamisesta.

        noh mielpitteitä on monia. Nautitko sä ollenkaan tuosta queenin who wants to live forever-laulusta? Mä nautin! Huikea täysosuma queenin uralla 80-luvulla vaikka pidän kyllä queenin kulta-aikana niije 70-luvun musaa . Myynnillisesti 80-luvulla queenin musa myi eniten mut en paa painoarvoa myykö levy vaiko ei, kun omat intressit on ihan muualla. Queen alkoi 80-luvulla suurentaa melodiamaailmaa.

        Vielä palaan tuohon uskontoteemaan, että kunnioitathan silti mun uskontonäkemystäni ja mun kokemuksiani??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        me emme kuole koskaan. Mulla kokemusta henkimaailmasta jonka kanssa oon koko ajan läsnä 24/7 mutten kerro tarkemmin. Henkimaailman erään entisen täällä vaeltaneen kanssa olen siis koko ajan tekemisissä eikä se ole ongelma minulle vaan päinvastoin= turva ja onnellinen oon siitä. Kyseessä ei ole ihminen vaan entinen lemmikkikissani. Mikä tahansa elävä olento oli sitten ihminen tai eläin, niin me emme kuole koskaan koska tuo mun kokemus on esimerkki siitä että ainakin henkimaailma on ihan totta. Jumalasta ja Jeesuksesta en osaa sannoo mitään, mutta tuskinpa jumala on tätä maailmaa luonut taikasauvastaan vaan uskon evoluutio(alkuräjähdysteoriaan) teoriaan ja on mahdollista, hyvinkin mahdollista että tiällä maan päällä on vaeltanut joskus joku parantaja nimeltään Jeesus nasaretilainen. Onpa nykyäänkin erilaisia parantajia ja selvännäkijöitä. Tunnen yhden selvännäkijän joka tiesi vuonna 2008 että Venäjä tekee hyökkäyksen Ukrainaan vuonna 2022 alkutalvesta. Hän kertoi että elämä ei ole aina helppoa kun hän näkee asiat eteenpäin. Hän näkee myös eletyn historia. Kyseessä ei ole huijari kun on niitä huijareitakin olemassa. Hän ei tietääkseni tee ammatikseen sitä selvännäkemistä. Hän on entinen pomoni joka aina ollu työtä tekevä ja järjissään.

        Queenin kappaleen sanoma on ehkäpä koko musahistorian koskettavin ja yhtye saa kaikista instrumenteistaan laulaja mercury mukaanlukien kaiken 100% irti ja jopa ylikin mutta minusta se ei koskaan mene "teatraaliseksi" eikä ylisovitetutuksi. Siinä ollaan suurien tunteiden äärellä ja tuo kappale kuuluukin minusta esittää tuolla tavalla kuten Queen esittää sen. Jos ette ole nähäneet sen kappaleen musavideota niin käykääpä katsomassa&kuuntelemassa. Musavideo alleviivaa kappaleen sanomaa kun mercury luo kädet kohti taivasta .

        tuo celine dionin kappale on niin koskettava että silimänurkkaan ussein tulee kyynel. Olen sukupuoleltani mies ja mulle tunteiden näyttäminen ei ole ongelma. Celine dionin kappalehan my heart will go on joka esitettiin titanic elokuvan tunnarina kun tuo kappale jonka aina kuuntelen niin se tuo myös nostalgisia muistoja tuosta elokuvasta ja varmaan osittain sen takia myös tuo laulu koskettaa koska se on osunut siihen traagiseen titanic-leffaan joka leffa myös koskettavaakin koskettavampi. Celine dion esittää kappaleen minusta täysin oikein eli se tuontapainen laulu kuuluukin esittää noin. Ja vaikka joskus urallaan celine ylitulkitsi biisejänsä niin tän kohdalla ei mee ylitulkinnan puolelle. Makuasioita toki nää musakeskusteluaiheet mut mie pyrin aina jäsentämään mielipiteeni analyyttisessä argumenttimuodossa kun esitän omia teorioitani ja hypoteesejani. Pyrin älylliseen keskusteluun vastapuolen kanssa ja haluan myös panostaa tunnepuolen ilmaisuun. Jos maailmasta&ihmisistä katoaa kokonaan tunne&empatia niin sitten en ihmettele vaikka koko maailmassa alkaa tulla yhä enemmän pikkuhitlereitä, hitlereitä ja kommunisteja ja linkolan pentin kaltaisia äärivihreä-ajattelijoita.

        Älä jauha. Jaskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jauha. Jaskaa.

        Kuules on todella tyhmää kieltää &tyrmätä toisen kokemukset koska et ole itse kokenut niitä vaan minä kokenut ne. Siinä sulle miettimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jauha. Jaskaa.

        Ja varmaan kohta sanot minua hulluksi. Siinäpä sanot ja näytät vain tyhmyytesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jauha. Jaskaa.

        en pidä sun kaltaisista ihmisistä. Joskus nousee vihan tunne pintaan.


    • Anonyymi

      Onko siellä esitetty The Turtles -yhtyeen Happy Together? Nätti kappale. Kaivakaa esiin ainakin Youtubesta.

    • Anonyymi

      Mä oon tätä usein miettiny ja niinku kaikilla vaihtoehtoja lienee monta. Mut kyl mä nostan Yön Likaiset legendat tähän sit kuitenkin. Ja se juontaa sinne teini-ikään, kevääseen ja elämäni ekaan steromankkaan =) Kuuntelin lapsuudenkodin keittiössä jokamiehen listaa ja ihailin ku siinä vihreät ja punaiset valot vilkkui. Sitten yhtäkkiä, ilman varoitusta, kyseinen biisi lähti soimaan ja sillä hetkellä tunsin, että nyt mun elämä alkaa!!

      • Anonyymi

        Hyvä valinta, hieman samoilla linjoilla Likaiset Legendat 2


      • Anonyymi

        Yön musa on tuttua, niin kovin kovin tuttua kun mm vuonna 95 kesällä naapurin Juhalta ostin muutamia yön levyjä. Nostalgiset muistot herrää miäleeni!Likaiset legendat I on toki kova, mut kyl joutsenlaulu on minulle se yön ykköslaulu jossa hakulinen suorittaa uransa parhaan laulusuorituksen. Lopussa sydäntä ja sielua riipivä hakulisen laulusuoritus jossa hän oikein sydän ruvella laulaa eli ymmärtää hyvin tekstin miten se kuuluu laulaa. Kappaleessa piano osuu hyvin mukaan kappaleen tunnelmaan ja piano tuokin kappaleessa väliosissa tiettyä huikeaa keveyttä muuten raskasmieliseen biisiin jossa biisin raskasmielinen teksti ja melodiamaailma ei minulle tuota väliosan kevyen pianon kanssa mitään ongelmia vaan päinvastoin tuo piano on tossa kohdissa (väliosat) vain oman lisäextramausteen tuova nyanssi ja hieno yksityiskohta. Viuluosuudet biisissä on myös nerokas , suoraan sanoen todella nerokas yksityiskohta ja lisäoivallus biisille. Tunteet herättävä joutsenlaulu! Tunteista mä elän pitkälti ja tykkään myös lauluista jotka on mystisiä ja tykkään myös omaperäisistä lauluista ja eikä tarvi olla kaupallista musaa niin tykkään myös semmosten musanimien biiseistä joiden musa ei myy juuri ollenkaan. Tärkeää on joku oivallus, että tehdään eri tavalla tai mennään suurten tunteiden äärelle tai jotain mystiiikkaa. Dingo yhtye kasariluvulla loi oman lumovoimansa biiseissään joista eniten se kuuluu äärimmäisen koskettavan kauniissa kunnian kentät-laulussa joka on myös yks niistä joka koskettaa ihan luita myöten ja tuntuu koko ropassa päästä varpaisii.


      • Anonyymi

        mutta pittää varroo välillä ettei kuuntele liikaa liian koskettavaa tai dramaattista musaa koska mun kroppa ja mieli tahtoo myös muutakin ja otan aina huomioon musan kuuntelussa oman olotilani ja päivän ajankohdan. En tietenkään kuuntele mitään metallicaa lähellä nukkumaanmenohetkeä.


      • Anonyymi

        tai koko ropassa tuntuu vahavana Kim lönnholmin laulu minulla on koti. tuo varsin universaali laulu tietyllä tappaa ja samalla kuitenki niin suomihenkinen. Kettusen edun säveltämä ja sanoittama tietääkseni. Jos ette tiiä tota biisii niin käykääpä kuunteleen! mulla aina ihokarvat nousee pystyyn kun tulee se tietty kohta biisissä kun alkaa soida se tietty soitin aina eli kyseessä ei ole ainakaan kitara vaan oisko joku kosketinsoitin tai mikä lie hetkinen sello? Vähän selloa muistuttava soundi, hmm ....hetkinen emmä tiedä mikä soitin mut melodia on kansainvälinen ja iho kananlihalle-efekti tullee aina kun se kohta tulee.


      • Anonyymi

        niin ku jännällä tavalla tossa lönnholomin laulussa minulla on koti on minusta hieman intialaisen musiikin vaikutteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ku jännällä tavalla tossa lönnholomin laulussa minulla on koti on minusta hieman intialaisen musiikin vaikutteita.

        Kimin Min olen muistanut biisi vaatii nenäliinoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kimin Min olen muistanut biisi vaatii nenäliinoja.

        Hirrrvee valitus. Äklöttävä. Kuraa.


    • Anonyymi

      The Moody Blues
      Melancholy man tai Nights in White satin

    • Anonyymi

      Kaikki Adelen biisit

    • Anonyymi

      Bahianas Brasileiras.Villa Lobos

    • Anonyymi

      Tapio Rautavaaran Minkä Vuoksi asettaa eksistentiaalisia kysymyksiä...

    • Anonyymi

      Glenn Miller - In the mood.

    • Jaa-a. Ehkä Karhujahdissa Reisijärvellä, Veikko Lavi?

    • Anonyymi

      Rentun ruusu!

    • Anonyymi

      Sinun Kanssasi, Lähti Silmä on mun elämäni biisi.

      • Anonyymi

        Hyvä ! Vitsit piristää !!


      • Anonyymi

        Meilläpäin vain virkkeen eka kirjain on, kirjoitetaan ja tulee isolla, ellei ole erisnimiä tms.


    • Anonyymi

      Vallinkorvan laulu.
      Muistan, että se järkytti minua jo pikkulapsena kyyneliin.
      "Usjast tullee miul aika ettee, ku pirttiin uuteen mie kullan toin."
      "Kirkas maailman tie".
      "Lemmen liekki kans usjast sammuu, rakkaus kauneinkin kattoo pois"
      Elämä vie laulajan synkkiin vesiin ja hän laulaa lopuksi "Synkkä maailman tie".
      Liikutun tänäkin päivänä laulusta. koska se on niin monen ihmisen elämän kuvaus.

    • Anonyymi

      Minä olen muistanut, adagio ,kadun varjoisella puolella , nousevan auringon talo ,tähdet meren yllä ym ym ym.

    • Anonyymi

      Niitä olisi kyllä ihan hirrrveän monta ja aika monta tarinaakin. Yksi herkullinen juolahti mieleen: kauan aikaa sitten laalaa luikuttelin muusikkoherrojen säestyksellä. Jonkun kerran harjoittelimme vanhan tehdasrakennuksen isossa hallissa, jossa kaikui mahtavasti.

      Lauloin Ella F.:n Summertime-biisin varmaan kymmenen kertaa ellei enemmän. En olisi enää jaksanut / viitsinyt veivata samaa uudestaan ja uudestaan ja ilmoitin sen herroille, jotka totesivat, että "kyllä, me halutaan kuunnella".

      Alton äänialani on pehmeä, puhdas ja soiva. Tuo ei ollut edes ainut kerta, kun kaiut ovat tehneet tehtävänsä. Esim. karaokessa ne on joskus pantu täysille.

      Well, kukas sen kissan hännän nostaisi, ellei kissa itse. Heh.

    • Anonyymi

      Badding Somerjoen bensaa suonissa.

    • Anonyymi

      Se pahaa unta

    • Anonyymi

      Bad ja Ryyd Ehtaa tavaraa!!

    • Anonyymi

      Duran Duran "Save a Prayer"

    • Anonyymi

      Jos / kun ilmoittaa vain biisin nimen, niiin onko tarinan kertominen liian vaivalloista ja hankalaa. Omaan elämänsä biisiin kuulunee tarina aika oleellisena osana. Se kertoo, miksi ...

    • Anonyymi

      Elämälle kiitos

    • Anonyymi

      The Corrs yhtyeen albumi "Forgiven Not Forgotten" ja erityisesti Runaway biisi teki aikoinaan syvän vaikutuksen. Eikä vuodet ole kuluttaneet albumia pätkääkään. Kappaleet soi edelleen CD:llä yhtä hienosti kuin lähes 30 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Vastaampa vielä itelle. Oma musamaku oli kylläkin tuohon ysäriaikaan suuntautunu ennemmin raskaampaan heviin/rockkiin tai progeen(Metallica, Iron Maiden, J-Priest yms..), mutta Corrsin musiikki oli poikkeus.. Taitavasti sävelletty irkkumusan, popin ja rockin sekoitus kolahti sen verran hyvin itelle että tuli hankittua kaikki yhtyeen -90 luvun ja 2000 alun cd:t kokoelmiin.

        Kaikenlisäksi kyseisen bändin biisit soi aika usein discoissa -90 luvun lopussa, joiden tahdissa on tullu tanssittua ensimmäiset hitaat kauniimman puoliskon kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaampa vielä itelle. Oma musamaku oli kylläkin tuohon ysäriaikaan suuntautunu ennemmin raskaampaan heviin/rockkiin tai progeen(Metallica, Iron Maiden, J-Priest yms..), mutta Corrsin musiikki oli poikkeus.. Taitavasti sävelletty irkkumusan, popin ja rockin sekoitus kolahti sen verran hyvin itelle että tuli hankittua kaikki yhtyeen -90 luvun ja 2000 alun cd:t kokoelmiin.

        Kaikenlisäksi kyseisen bändin biisit soi aika usein discoissa -90 luvun lopussa, joiden tahdissa on tullu tanssittua ensimmäiset hitaat kauniimman puoliskon kanssa.

        mul 2000 -luvun alussa iski CMX-vimma /tauti hihhih että ihan kahen vuojen aikana ostin niije koko siihen astisen tuotannon. Ihastuin niije suomalais ja venäläis&aasialaistyylisen musaan ja kykyyn luoda CMX näköistä musaa aina vaikka vaihteli tyylejä melekein joka levyllä. Eka kerta kun petyin hieman kun alkuperäinen rumpali Kanniaisen pekka lähti pois yhtyyeestä niin siinä katosi jotain alkukantaista mennoo.

        Metallican kun mainitsit niin suhde metallicaan ei nyt ihan sama kuin CMX;ään mut tossa 2010 luvun alussa tuli ostettua kaikki bändin 80-luvun levyt että kyllä sitä on tullut kuunneltua toki. Erityinen suhde levyyn justice for all(joka yks maailman parhaita levyjä = niin soitto kuin sävellykset).

        90-luvun puolivälissä tai sitä ennen tutustuminen klamydia yhtyeeseen kun naapurin Juhalta lainailin pää kii painajainen, masturbaation ilman käsiä ja tippurikvartetti C-kasetteja. Naapurin juhalta ostin vuonna 95 klamydian levyn siittiöt sotapolulla. Vuonna 96 jouluaattona pukin kontissa tuli klamydian levy klamysutra. Kylläpä koko 90-luku oli sitä klamydian, hausmyllyn, yön, popedan ja dingon sävytteistä musaa että eipä sitä muuta silloin tullut kuunneltua.

        2000 luvulla musasuosikkeihin tuli sitte muitakin kuten tuo CMX joho hurja rakastuminen niije musaa mut myös 2000 luvun alkupuolella ja vähän ennen 2000 lukua eli joskus vuonna 99 talvella tuli ostettua pave maijasen , aki sirkesalon ja j.karjalaisen levyt.

        2001 pyhäjärven sokoksen kaupalla tuli kyylättyä suurlähettiläiden levyä mut se jäi ostamatta mut ekat suurlähettiläät ostot tuli vuosien 2011-2012 vuosien aikana eli koko tuotanto piti hommata että siinä rakastuin ihan niiden musaan jossa yhdistelmä huikean rytmikästä soittoa ja melodisia biisejä oli vastustmaton juttu mut ensi kerta rytmimusiikkiin kosketus oli aki sirkesalon aika C-kasetti vuonna 1999 helmikuussa jonka ostin nivalan esson huoltoasemalta muistaakseni. Työpäivän päätteeksi kuuntelin sitä usein että tuli hieman ristiriitainen fiilis kun kuuntelin laulua missä betoni kasvaa kun työtä silloin isäni kanssa tein kun kaadettiin metsää, tosin harvennushakkuumenetelmällä, mut pieni ristiriita ehkä silti. Hieno muisto tuo! J.karjalaisen kokoelma CD:n ostin noin samaan aikaan jota myös joskun silloin kuuntelin työpäivän päätteeks kun raskas fyysinen työ on toi metsurin duuni kun meillä oli semmonen 3 kuukauden urakka erään haapavetisen maanviljelijän metsänkaatamisessa.

        Eka CMX ostos vuonna 2000 kevväällä = discopolis C kasetti jonka muistaakseni ostin nivalan ruokakaupasta.

        Sitten nykyään noita suosikkeja on tosi paljon että niije kaikkien luetteleminen veis liikaa aikaa että ihan laidasta laitaan kuuntelen eri kansalaisuuksien musaa.

        Kun on kyse elämän biisistä niin ehkä se queenin who wants to live forever kuitenki, jossa massiivinen, hieman teatraalinen(hyvällä tavalla) ja mahtipontinen ja sydämen ja veret pysäyttävä melodia , huikea melodia ja tekstin yhdistelmä. Koskettavuudessaan huikea niin teksti kuin sävellys&sovitus. Ehkä tuon valitsen elämäni biisiksi kun oon aika uskonnollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaampa vielä itelle. Oma musamaku oli kylläkin tuohon ysäriaikaan suuntautunu ennemmin raskaampaan heviin/rockkiin tai progeen(Metallica, Iron Maiden, J-Priest yms..), mutta Corrsin musiikki oli poikkeus.. Taitavasti sävelletty irkkumusan, popin ja rockin sekoitus kolahti sen verran hyvin itelle että tuli hankittua kaikki yhtyeen -90 luvun ja 2000 alun cd:t kokoelmiin.

        Kaikenlisäksi kyseisen bändin biisit soi aika usein discoissa -90 luvun lopussa, joiden tahdissa on tullu tanssittua ensimmäiset hitaat kauniimman puoliskon kanssa.

        jos alakaa pohtiin lisää semmosia biisejä jotka vois olla elämäni biisejä yhtälailla queenin who wants to live forevell niin luettelemine niije kaikkien veis kait liikaa aikaa.

        aika yllättävää oli ehkä se klamydian just for youn teksti joka kolahti ja kosketti niin että kyynel silmänurkkaan kun vesku jokinen laulaa väliosassa näin "nenän varttas pitkin katsot halveksien kun vastaas tulee kadulla juoppo resuinen, hyvin menestyvä nuori sä olet kai mut totuus paljastuu sen faijas paksu lompakko aikaan sai"
        niin kolahti tuossa tekstissä Veskun hyvyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaampa vielä itelle. Oma musamaku oli kylläkin tuohon ysäriaikaan suuntautunu ennemmin raskaampaan heviin/rockkiin tai progeen(Metallica, Iron Maiden, J-Priest yms..), mutta Corrsin musiikki oli poikkeus.. Taitavasti sävelletty irkkumusan, popin ja rockin sekoitus kolahti sen verran hyvin itelle että tuli hankittua kaikki yhtyeen -90 luvun ja 2000 alun cd:t kokoelmiin.

        Kaikenlisäksi kyseisen bändin biisit soi aika usein discoissa -90 luvun lopussa, joiden tahdissa on tullu tanssittua ensimmäiset hitaat kauniimman puoliskon kanssa.

        no alko kiinnostaa tuo musajuttu nyt enempi niin aattelin kertoa omia suosikkejani joita kuuntelen.

        Metallimusagenre;

        magma(argentiinalainen noin vuonna 2003 perustettu heavy metal-yhtye)
        covern of the worm(saksalainen black metalli yhtye)
        mad hatter's den(suomalainen powermetal yhtye)
        avathar(venezuelalainen vuonna 2003 perustettu yhtye)
        ajattara (suomalainen melodinen musta ja doom -metalliyhtye)
        metallica(heavy metal&trash metal&proggressiivinen metalliyhtye jenkkilästä)
        tool(vuonna 1990 perustettu yhdysvaltalainen progemetalli&post-metal yhtye)
        mayhemic(mustaa ja trash metallia esittävä chileläinen bändi)
        mantas( USA;lainen death&trash metallia soittava bändi joka perustettiin vuonna 1983)
        deaf dealer(kanadalainen heavymetallia ja US power metallia esittävä yhtye)
        lyijykomppania(doom &tradiotional doom metalliyhtye suomesta)
        icycore(italialainen progemetallibändi)
        aria(venäläinen metalliyhtye)
        valkyrie(venäläinen metalliyhtye)
        alexandr nevsky(venäläinen doom metal&traditional doom metalli yhtye= tähän erityinen suhde!)
        bewitched(ruotsalainen metallibändi = tähän myös erityissuhde)
        storm(madagaskarilainen heavy metal&power metal yhtye= erityissuhde myös tähän)

        Räppi;
        draamahelmi(experimentaalinen hip hop &rap
        puukkoallu(gangsta räppi&hardcore hip hop)
        Opa (suomiräppäri)
        paleface(suomiräppäri )
        raptori(suomiräpyhtye)
        Hiob(saksalainen hip hop&räppäri)
        hammaspeikko(horrorcore&gangsta räp&hip hop)
        aivovuoto(räppi)
        your favourite martian(USA:lainen comedy rap&pop rap&novelty&rap rock yhtye)
        yksi jonka nimeä en muista mut ulkomaalainen naisräppäri mut on tosi hyvä
        miri ben ari(pop rap&hip hop&western classical)


        rock(eri rocklajit huomioituna)

        strindbergs(ruotsalainen rock yhtye)
        ulf lundell(rock artisti)
        yö(suomirock&iskelmärock)
        kolmas nainen(boogie rock&adult rock&suomirokki&jenkkirokki&hard rock)
        CMX(useita eri rockin alalajeja esittävä yhtye)
        dingo(pop rock&glam rock&new romantic)
        apulanta(grunge&punk rock&pop punk&alternative rock)
        torsson(country rock&swedish rock)
        juice leskinen slam(suomirock&jenkkirock&boogie&beatles tyylinen rokki)
        zen cafe(pop rock)
        kauko röyhkä&narttu(post rock&post punk&rock&psychedelic rock)
        tuomari nurmio(klezmer rock&suomirock&itämainen rock&USA:lainen rock&roots rock&cabaret&zolo&post-punk)
        dave lindholm(jenkkirock&dsuomirock)
        jukka orma(post rock&rock&experimental rock&blues rock)
        hassisen kone(new wave&punk rock&rock)
        ozric tentacles(kraut rock&experimental rock&progerock yhdysvalloista)
        nynningen(progerock bändi ruotsista)
        ossler(alternative rock nimi ruotsista)
        don huonot(taiderock&vaihtoehtorock&pop rock)
        YUP(alternative rock&punk&progerock suomesta)
        unohda eila(rock bändi)
        eldkvarn(ruotsirock&keskitien rock)
        edu kettunen(pop rock&folk rock)

        klassinen musa;

        ludvig van beethoven(modern classical&piano classical&string classical saksasta)
        anton vivaldi(italo säveltäjä joka perehtynyt viulukonserttoihin ja oopperat)
        tan dun(kiinalainen modernin ja kiinalaisen klassismin säveltäjä)
        helvi leiviskä(romantism ja moderni klassinen )
        annea lockwood(austrialainen taidesäveltäjä kuten field recordings&sound art&drone)
        philip herschkowitz(romanialainen säveltäjä)
        alice shields(usa:lainen taidesäveltäjä joka perehtynyt chamberiin, modern klassiseen ja folk klassiseen)
        stefan Nichilor(romanialainen säveltäjä-sellisti)
        pierre henry(taidesäveltäjä joka perehtynyt vahvasti elektroniseen taiteeseen)
        fanny mendelssohn(piano, huilut ja viulut&jouset joka saksalainen)
        vladimir ussachevsky(venäläis-amerikkalainen säveltäjä joka elektroniseen musaan perehtyi)
        joseph haydn(itävaltainen säveltäjä joka osasi oopperat kuin myös sinfoniat ja pianojutut)
        munis bashir(arabialainen klassinen musamuoto&länsi-aasialainen musa)

        pop

        ali&rosvot(pop yhtye)
        puolikuu(pop yhtye)
        aknestik(alternative &indie pop)
        usura(noise poppia espanjasta)
        ismo alanko(taide pop&klassinen musatyylinen pop)
        M eli minja Koski(pop&art pop)
        iris kukka(indie pop)
        maustetytöt(synth pop&pop&indie pop)
        johanna iivanainen(baroque pop&pop&chamber pop&jazz pop)
        kerkko koskinen(art pop&chamber pop)
        pizza enrico(humour pop&turkkipop&novelty)
        mamba(pop/suomipop/espanjalaistyylinen pop)
        hector(art pop&folk rock pop)

        videopelimusa;

        shaga sokoi(japani teki mm musat peliin werewolf nes 8)
        marshall parker(austrialainen joka teki musat nes 8 star wars peliin)
        jeff van dyck(kanadalainen monipuolinen pelimusasäveltäjä)
        salla hakkola

        nyt en jaksa enempää tää riittää =)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no alko kiinnostaa tuo musajuttu nyt enempi niin aattelin kertoa omia suosikkejani joita kuuntelen.

        Metallimusagenre;

        magma(argentiinalainen noin vuonna 2003 perustettu heavy metal-yhtye)
        covern of the worm(saksalainen black metalli yhtye)
        mad hatter's den(suomalainen powermetal yhtye)
        avathar(venezuelalainen vuonna 2003 perustettu yhtye)
        ajattara (suomalainen melodinen musta ja doom -metalliyhtye)
        metallica(heavy metal&trash metal&proggressiivinen metalliyhtye jenkkilästä)
        tool(vuonna 1990 perustettu yhdysvaltalainen progemetalli&post-metal yhtye)
        mayhemic(mustaa ja trash metallia esittävä chileläinen bändi)
        mantas( USA;lainen death&trash metallia soittava bändi joka perustettiin vuonna 1983)
        deaf dealer(kanadalainen heavymetallia ja US power metallia esittävä yhtye)
        lyijykomppania(doom &tradiotional doom metalliyhtye suomesta)
        icycore(italialainen progemetallibändi)
        aria(venäläinen metalliyhtye)
        valkyrie(venäläinen metalliyhtye)
        alexandr nevsky(venäläinen doom metal&traditional doom metalli yhtye= tähän erityinen suhde!)
        bewitched(ruotsalainen metallibändi = tähän myös erityissuhde)
        storm(madagaskarilainen heavy metal&power metal yhtye= erityissuhde myös tähän)

        Räppi;
        draamahelmi(experimentaalinen hip hop &rap
        puukkoallu(gangsta räppi&hardcore hip hop)
        Opa (suomiräppäri)
        paleface(suomiräppäri )
        raptori(suomiräpyhtye)
        Hiob(saksalainen hip hop&räppäri)
        hammaspeikko(horrorcore&gangsta räp&hip hop)
        aivovuoto(räppi)
        your favourite martian(USA:lainen comedy rap&pop rap&novelty&rap rock yhtye)
        yksi jonka nimeä en muista mut ulkomaalainen naisräppäri mut on tosi hyvä
        miri ben ari(pop rap&hip hop&western classical)


        rock(eri rocklajit huomioituna)

        strindbergs(ruotsalainen rock yhtye)
        ulf lundell(rock artisti)
        yö(suomirock&iskelmärock)
        kolmas nainen(boogie rock&adult rock&suomirokki&jenkkirokki&hard rock)
        CMX(useita eri rockin alalajeja esittävä yhtye)
        dingo(pop rock&glam rock&new romantic)
        apulanta(grunge&punk rock&pop punk&alternative rock)
        torsson(country rock&swedish rock)
        juice leskinen slam(suomirock&jenkkirock&boogie&beatles tyylinen rokki)
        zen cafe(pop rock)
        kauko röyhkä&narttu(post rock&post punk&rock&psychedelic rock)
        tuomari nurmio(klezmer rock&suomirock&itämainen rock&USA:lainen rock&roots rock&cabaret&zolo&post-punk)
        dave lindholm(jenkkirock&dsuomirock)
        jukka orma(post rock&rock&experimental rock&blues rock)
        hassisen kone(new wave&punk rock&rock)
        ozric tentacles(kraut rock&experimental rock&progerock yhdysvalloista)
        nynningen(progerock bändi ruotsista)
        ossler(alternative rock nimi ruotsista)
        don huonot(taiderock&vaihtoehtorock&pop rock)
        YUP(alternative rock&punk&progerock suomesta)
        unohda eila(rock bändi)
        eldkvarn(ruotsirock&keskitien rock)
        edu kettunen(pop rock&folk rock)

        klassinen musa;

        ludvig van beethoven(modern classical&piano classical&string classical saksasta)
        anton vivaldi(italo säveltäjä joka perehtynyt viulukonserttoihin ja oopperat)
        tan dun(kiinalainen modernin ja kiinalaisen klassismin säveltäjä)
        helvi leiviskä(romantism ja moderni klassinen )
        annea lockwood(austrialainen taidesäveltäjä kuten field recordings&sound art&drone)
        philip herschkowitz(romanialainen säveltäjä)
        alice shields(usa:lainen taidesäveltäjä joka perehtynyt chamberiin, modern klassiseen ja folk klassiseen)
        stefan Nichilor(romanialainen säveltäjä-sellisti)
        pierre henry(taidesäveltäjä joka perehtynyt vahvasti elektroniseen taiteeseen)
        fanny mendelssohn(piano, huilut ja viulut&jouset joka saksalainen)
        vladimir ussachevsky(venäläis-amerikkalainen säveltäjä joka elektroniseen musaan perehtyi)
        joseph haydn(itävaltainen säveltäjä joka osasi oopperat kuin myös sinfoniat ja pianojutut)
        munis bashir(arabialainen klassinen musamuoto&länsi-aasialainen musa)

        pop

        ali&rosvot(pop yhtye)
        puolikuu(pop yhtye)
        aknestik(alternative &indie pop)
        usura(noise poppia espanjasta)
        ismo alanko(taide pop&klassinen musatyylinen pop)
        M eli minja Koski(pop&art pop)
        iris kukka(indie pop)
        maustetytöt(synth pop&pop&indie pop)
        johanna iivanainen(baroque pop&pop&chamber pop&jazz pop)
        kerkko koskinen(art pop&chamber pop)
        pizza enrico(humour pop&turkkipop&novelty)
        mamba(pop/suomipop/espanjalaistyylinen pop)
        hector(art pop&folk rock pop)

        videopelimusa;

        shaga sokoi(japani teki mm musat peliin werewolf nes 8)
        marshall parker(austrialainen joka teki musat nes 8 star wars peliin)
        jeff van dyck(kanadalainen monipuolinen pelimusasäveltäjä)
        salla hakkola

        nyt en jaksa enempää tää riittää =)

        rock -kategoriasta unohdin pari country rockin hyvää edustajaa = katy moffatt(USA:lainen) ja kate wolf(muistaakseni USA:lainen)


    • Anonyymi

      Irwin klassikko haistakaa paska koko valtiovalta....

      • Anonyymi

        Vexi teki sanoituksen jonka osa suomen kansasta ymmärsin väärin sillä Vexi irvailee tuon biisin sanoituksella niille suomalaisille jotka kitisee ja marmattaa korkeista veroista.


    • Anonyymi

      Elämäni biisi on Venomin At war with satan tai Cannibal corpsen Hammer smashed face.

    • Anonyymi

      Mike Oldfield: Tubular bels

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Elämäni biisi voisi olla ainakin sanoituksen mukaan. ”Whitesnake Slide it in”, koska jos olen ymmärtänyt tuon biisin sanoituksen oikein niin tuollaisella toiminnalla elämä yleensä saa alkunsa.
      https://www.youtube.com/watch?v=Y0Pze0BbUSM

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Peltotien ammuskelu

      Mitähän välien selvittelyä siellä käytiin?
      Jämsä
      77
      4525
    2. Tappelen mielelläni palstalla

      Itseäni älyllisesti päätä lyhyempien kanssa, ei nukuta ja telkkarissa ei ole mitään. Riidellään vaan.
      Ikävä
      99
      4180
    3. Iida Vainio

      Raskaana. Lapsi syntyy jouluna. Siinä syy tähän häätouhuun.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      3696
    4. Onko hänellä jotain sellaisia ominaisuuksia

      joiden kenties mietit voivan olla haaste teidän mahdolliselle suhteelle?
      Ikävä
      39
      3162
    5. Näkymätön mies

      Illat pimenee, yöt mustenee. Hyvää yötä ja lohdullisia unia. 🌃✨🐺🖤
      Ikävä
      161
      3154
    6. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      79
      2982
    7. Olen todella

      Ahdistunut tästä. Koen sen paineen mitä hän haluaa. Tunnen todella paljon häntä kohtaan enkä uskonut että elämä toisi mi
      Ikävä
      54
      2918
    8. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      46
      2651
    9. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      154
      2427
    10. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      199
      2125
    Aihe