Yhdysvaltojen Riveristä pidän, mutta olenko ainoa jonka mielestä tuo Suomen River on jotenkin outo, lähtenyt kummalliselle tielle? Kerron havaintojani jotka ihmetyttää: esim. Työntekijöinä ei mainita ketään muuta kuin se pastoripariskunta Pk-seudulla. Kuitenkin useita "haaratoimistoja" on heille avattu ympäri Suomen, eri kaupungeissa. Näiden johtajia, vastuuhenkilöitä tai pastoreita ei kerrota julkisesti. Olen jotenkin siinä käsityksessä että vain ne Helsingin pastorit on ainoat liikkeen pastorit. Olen aina ihmetellyt kun on joku seurakunta joka ei kuulu isompaan kirkkokuntaan, sen työntekijät salataan täysin, heille ei ole yhteystietoja julkisena missään. Tämä on ilmiö joka aina laittaa epäilykset hereille. Esim. Paavali ei salannut nimeään eikä yhteystietojaan. Onko nämä sivutoimipisteet sidottu tuohin Helsingin seurakuntaan, vai itsenäisiä?
Omituinen kestohymy, irvistys kasvoilla. Onko se aitoa? Jos heillä on Raamattukoulu, mihin se valmistaa? Siihen omaan liikkeeseenkö vain työntekijöitä, mutta kun heitä ei kuitenkaan sitten muita ole?
Huom. mielestäni siinä srk:ssa on paljon hyvää myös, eli nämä on vain kysymyksiäni joita en ymmärrä.
Olen nähnyt kokouksia netissä jossa on ollut useita eri seurakuntien pastoreita jossain yhteisessä kokouksessa heidän kanssaan, eli muut seurakunnat tuntuvat täysin hyväksyvän heidät. Ja tämä on hyvä. Kyllä he aitoja kristittyjä toki on.
Mitä mieltä Suomen Riveristä?
18
300
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla on samat henkelliset tuntemukset Riveristä kuin oli silloin joskus siitä yhjestä Tijaisesta. Ihan sama semmoinen luotaantyöntävyys, kartettavuuksellisuus.
Kumpaakaan pelijä en kauvan kahtellut.
Selef Urge - Anonyymi
Katsokaa sen Tommi Lenhon maneereja hänen puhuessaan! Jos siinä ei ole läsnä prkleen henki ja vieraat vallat, niin sitten missä!!!
Täydellisesti prkleen oppi ja hänen henkivaltansa kaiken yllä. Jumalan Pyhä Henki ei takuu varmasti ole siellä, vaan valheelliset henget!!
Karttakaa!!!
DoctorT - Anonyymi
Helluntailaisuuden hedelmien tuotoksia ?
- Anonyymi
RIVERISSÄ on VOIMAAA!1 kun siellä sanotaan TATS HIM NAU!!! VAJÖÖÖRR!! niin jokainen sairaus katoaa ja vitosen setelit lompsassa muuttuvat Viissataa-euroksiksi!!
- Anonyymi
Kuvitteleekohan tuo pastori, Tommi Lehto, olevansa lenkillä, kun hän kävelee edes takaisin koko puheensa ajan?
Tai sitten hän on vain hermostunut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvitteleekohan tuo pastori, Tommi Lehto, olevansa lenkillä, kun hän kävelee edes takaisin koko puheensa ajan?
Tai sitten hän on vain hermostunut?Harhaoppeihin sotkeutuneen tunnistaa juuri tuosta levottomasta kävelystä!! Tämä Lenho vielä itseään korostaakseen puhuu englanniksi ja tulkkitötterö marssii perässä!!
Idioottien hommaa!!
DrT
- Anonyymi
Katsoin netistä tästä RIVER seurakunnasta
Se on kansainvälinen, puhutaan englanniksi. Helsingissä Espoon Helluntaikirkko ottanut tiloihinsa. Tulkataan suomeksi. Liekö pitävät yhdessä Helluntaikirkon kanssa tilaisuuksia?Perustettu 4 vuotta sitten
Näitä RIVER seurakuntia on ympäri Suomen, useita.Oulu, Vaasa, Tampere.....
Nykyään on niin paljon muualta muuttaneita. Ei se ihme ole, jos heille tarjotaan toimintaa.
Ulkolaiset ovat temppeeramentiltaan erilaisia, kuin suomalaiset jääkarhut. Jo edesmennyt lähetys-saarnaaja Mauri Wiksten kertoi, että Afrikassa, jossa hän oli raamattukoulun opettajana.hän huomasi, ettei afrikkalaisesta voi muovata suomalaista. He kuuntelevat kyllä valkoisia ja ovat hillittyjä, kun he ovat läsnä. Sitten kun tulet yllättäen heidän rukouskokoukseensa, meno on afrikkalaista.
Ei pidä heittää lasta pesuveden mukana. Pitää KUUNNELLA , mitä he puhuvat. Pitää ottaa Raamattu mukaan ja seurata, puhuvatko he Raamatun mukaan.
Minä ainakin siunaan tallaista ulkolaisten keskellä tehtävää työtä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oletko liberaaliteologi?
https://www.youtube.com/watch?v=jbaTV664IHUhäivy siitä kysymästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
häivy siitä kysymästä.
En tosiaankaan häivy. Häivy itse ensin.
- Anonyymi
Minä rukoilen yksin kotonani ja luen joskus hengellistä tekstiä. En voi mennä lainkaan tuollaisiin levottomiin, kaukana Jumalan rauhasta oleviin tilaisuuksiin. Pastorien tai puhujien levoton edes takaisin kävely lavalla, huutaminen, karjuminen ja hyppiminen on minulle liian kuormittavaa. Pelkään kaikkia uskovaisia, koska heiltä puuttuu sisäinen rauha, olisi toki joskus mukava kohdata sellainen uskovainen, jolla on Jumalan antama sisäinen rauha arkielämässä ja että tämä rauha näkyisi myös ulospäin kanssakäymisessä muiden ihmisten kanssa. Yksinkertaisesti pelottavat nämä eri seurakunnat, joista ei edes tiedä, mitä ne ovat - tuntuu, että uusia seurakuntia tulee koko ajan lisää ja ne kootaan joidenkin yksittäisten, voimakkaiden julistajien ympärille.
- Anonyymi
"Yksinkertaisesti pelottavat nämä eri seurakunnat, joista ei edes tiedä, mitä ne ovat - tuntuu, että uusia seurakuntia tulee koko ajan lisää ja ne kootaan joidenkin yksittäisten, voimakkaiden julistajien ympärille."
Narsistit ja sosiopaatit saalistavat aina siellä, missä on heikkoja, hyväuskoisia ja haavoittuvaisia ihmisiä. Ne ovat kaikkein otollisimpia paikkoja heille löytää itselleen uhreja, joita on helppo manipuloida.
https://www.narsisminuhrientuki.fi/
- Anonyymi
en mitään mieltä.
- Anonyymi
Tuo on ongelma monessakin asiassa....
- Anonyymi
ehdoton ei esiaviolliselle seksille niin homostelulle kuin eläimiinsekaantumiselle.
- Anonyymi
Onko Seinäjoen River-seurakunta lopettanut toimintansa, kun Salomäen veljeksistä ei enää kuulu mitään?
- Anonyymi
Tässä äänitteessä kääsitellään tätä ilmiötä. https://www.youtube.com/watch?v=t50o0WCyoOk
- Anonyymi
Seurakuntien tilaisuuksiin ei mielestäni voi osallistua, koska vaikka seurakunta vaikuttaa kristilliseltä, niin sen toimintaan osallistuminen on aina jonkun mielestä väärin ja harhaoppista. Tuosta River seurakunnasta en tiedä mitään muuta kuin sen, mitä tässä edellä on siitä kirjoitettu. Itse en uskalla mennä edes kirkkoon, koska on ihmisiä, joiden mielestä ev.lut. kirkko opettaa väärin. Paras pysyä yksin kotonaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 991418
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2251377Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1661128Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori311001- 50886
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_183821Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks8815- 64806
Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric248766- 45750