Riittääkö Taivaaseen pääsyyn todell avain usko Jeesukseen? Mitä jos on aivan hirveä ihminen, vailla mitään moraalia ja uskoo Jeesukseen, onko se riittämiin?
Kertokaa minulle, mitä itse ajattelette tai mikä on TOTUUS. Minä haluaisin niin luottaa Ilosanomaan, mutta joskus siihen on niin vaikea uskoa...
Miten joutuu helvettiin?
24
3669
Vastaukset
- pelokas patterilamppu
Mitä jos tekee kuolemansyntiä? Ja mitä kuolemansynti oikeastaan edes on?
- maria1
oikeasti Jeesukseen, ei voi millään silloin olla paha, ellei tahallaan hae ikävyyksiä itselleen. Silloin jos uskoo ja tekee jotain pahaa, kääntää selkänsä Jeesukselle/Jumalalle, siitä silloin seuraa se "kuolema", elikä tekee silloin ns. kuolemansynnin. Sama se on minkä synnin teet, kunhan teet, siitä seuraa silloin kuolema pois Jumalasta. Se on se kuolemansynti, syy ja seuraus.
Mutta älä pelkää sieltä on mahdollisuus päästä pois. Ensin vain on elettävä se "etsikkoaika", sen jälkeen jos Jumala katsoo että olet valmis, pääset hänen armoonsa ja suojeluunsa jälleen takaisín.
Kuoleman syntejä on lukuisia. Säännöt kirjoitettiin aikanaan myöskin "kivitauluun". Ne olivat sen ajan syntejä, nykyisin nekin ovat voimassa ja lisänä on tupakointi ja viinan juonti noin niinkuin esimerkkeinä. - Kempiläinen
maria1 kirjoitti:
oikeasti Jeesukseen, ei voi millään silloin olla paha, ellei tahallaan hae ikävyyksiä itselleen. Silloin jos uskoo ja tekee jotain pahaa, kääntää selkänsä Jeesukselle/Jumalalle, siitä silloin seuraa se "kuolema", elikä tekee silloin ns. kuolemansynnin. Sama se on minkä synnin teet, kunhan teet, siitä seuraa silloin kuolema pois Jumalasta. Se on se kuolemansynti, syy ja seuraus.
Mutta älä pelkää sieltä on mahdollisuus päästä pois. Ensin vain on elettävä se "etsikkoaika", sen jälkeen jos Jumala katsoo että olet valmis, pääset hänen armoonsa ja suojeluunsa jälleen takaisín.
Kuoleman syntejä on lukuisia. Säännöt kirjoitettiin aikanaan myöskin "kivitauluun". Ne olivat sen ajan syntejä, nykyisin nekin ovat voimassa ja lisänä on tupakointi ja viinan juonti noin niinkuin esimerkkeinä.Mistä sinä sen tupakoinnin ja viinan juomisen keksit? Ei niitä ole Raamatussa missään synniksi mainittu. Jeesuskin joi viiniä ja muutti jopa Kaanaan häissä veden viiniksi.
- maria1
Kempiläinen kirjoitti:
Mistä sinä sen tupakoinnin ja viinan juomisen keksit? Ei niitä ole Raamatussa missään synniksi mainittu. Jeesuskin joi viiniä ja muutti jopa Kaanaan häissä veden viiniksi.
elämällä koin että näin se meni. Ja totuus oli tämä. Varastin, valehtelin ja kaikki muut synnit siihen vielä päälle, tupakasta se pimeys päälleni tuli. Sitä sitten kestikin monia moninaisia vuosia sitä "kuolemaa", mutta pääsin kuin pääsinkin takaisin "armoon" ja "suosioon". Toivottomaksi jo elämäni koin, mutta sitten tuli Herra ja herätti minut kuolleesta.
- kempiläinen
Kempiläinen kirjoitti:
Mistä sinä sen tupakoinnin ja viinan juomisen keksit? Ei niitä ole Raamatussa missään synniksi mainittu. Jeesuskin joi viiniä ja muutti jopa Kaanaan häissä veden viiniksi.
Jeesus oli suuri tupakan ja keskioluen ystävä. Hän poltti sinistä norttia 9 askia päivässä ja veti myös konjakkia 5-lastia päivässä.
maria1 kirjoitti:
elämällä koin että näin se meni. Ja totuus oli tämä. Varastin, valehtelin ja kaikki muut synnit siihen vielä päälle, tupakasta se pimeys päälleni tuli. Sitä sitten kestikin monia moninaisia vuosia sitä "kuolemaa", mutta pääsin kuin pääsinkin takaisin "armoon" ja "suosioon". Toivottomaksi jo elämäni koin, mutta sitten tuli Herra ja herätti minut kuolleesta.
Se, että olet tyhmä, ei tarkoita, ettäkö ne, miten tuhosit itsesi olisi "pahaa". Viinan, ja muun alkoholin juonti on mahtavaa. Tosin vaatii typeryyttä juoda itsensä hengiltä tai muuten vaan ojaan. Tupakka on mielestäni heikoille. kuten kaikki muutkin huumeet. Pois lukien tietenkin elämä, joka on joidenkin mukaan kaikkein parasta huumetta.
- Kempiläinen
Tässä on Jeesuksen näkemys asioista joilla pääsee helvettiin:
"42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." (Matt 25)
Minä en tosin edusta protestanttien näkökantaa, koska minä allekirjoitan myös apostoli Jaakobin näkemyksen "Usko ilman tekoja on kuollut".
Oletko mielestäsi paha ihminen vaan vain heikko? Uskovat näpräävät nykyään kaikenlaisten 'syntien' kanssa, mutta Jeesus puhui nimenomaan itsekkyydestä ja rakkaudettomuudesta eli todellisesta pahuudesta. Tosin Jumala on myös äärettömän armelias jokaiselle, joka sitä armoa anoo. Pelastuihan ristin ryövärikin pelkästään sillä, että pyysi Jeesusta muistamaan häntä kun tulee valtakuntaansa. Ja yksi lupaus on kirjattu Raamattuun 3 kertaa, ensimmäistä kertaa jo Jooelin kirjaan Vanhassa testamentissa: "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".- pelokas patterilamppu
Kerroit itsekkyyden ja rakkaudettomuuden olevan todellista pahuutta. Miten sitten pääsee eroon pahuudesta? Miten ihmisestä voi tulla hyvä?
Mulla on tänä vuonna semmonen jännä "teema", että mä yritän tulla paremmaksi ihmiseksi henkisellä tasolla. Keksin koko ajan lisää pahoja puolia itsestäni - se on huolestuttavan helppoa... - mutta eikö ihminen saisi mitään pahaa tehdä? Jos on ilkeä jollekulle tai hylkää jonkun ihmisen, mitä se aiheuttaa ihmiselle?
Kiitos vastauksista etukäteen. :) - Kempiläinen
pelokas patterilamppu kirjoitti:
Kerroit itsekkyyden ja rakkaudettomuuden olevan todellista pahuutta. Miten sitten pääsee eroon pahuudesta? Miten ihmisestä voi tulla hyvä?
Mulla on tänä vuonna semmonen jännä "teema", että mä yritän tulla paremmaksi ihmiseksi henkisellä tasolla. Keksin koko ajan lisää pahoja puolia itsestäni - se on huolestuttavan helppoa... - mutta eikö ihminen saisi mitään pahaa tehdä? Jos on ilkeä jollekulle tai hylkää jonkun ihmisen, mitä se aiheuttaa ihmiselle?
Kiitos vastauksista etukäteen. :)En minäkään sitä tarkoittanut, että ihmisen pitäisi pelastaa itse itsensä teoillaan - mutta aito usko muuttaa vähitellen ihmistä parempaan suuntaan, eikä se voi olla näkymättä. Protestanttisissa kirkoissa vain usein ylikorostetaan uskoa ikään kuin teoilla ei olisi mitään merkitystä. Pahimmillaan se voi johtaa hyvin koppavaan ja ylimieliseen asenteeseen - "me hyvät kristityt ja noi pahat pakanat" - tai täydelliseen hurlumhei-meininkiin - tehdään vaan pahaa ja pyydetään sitten kuolinvuoteella anteeksi.
Täydellisiä meistä ei täällä tule ja rakkauden koulu kestää elämän loppuun asti. Ainoa neuvo minulla siihen jalostumiseen on Jumalan rukoileminen ja mietiskeleminen hiljaisuudessa. Sen kautta olen oivaltanut, että Jumala on paljon ystävällisempi, armeliaampi ja viisaampi kuin me voimme ikinä edes kuvitella. Itse asiassa Jumala rakastaa meitä mielettömästi ja tekee kaikkensa ohjatakseen meitä oikeaan suuntaan. Elämän koulu voi joskus tuntua rankalta, mutta ei ole helppoa tapaa oppia niitä asioita, joita varten meidät on tänne laitettu.
Kyllä me väistämättä aina välillä lyödään ja haavoitetaan toisiamme - sellainen on ihmisluonto. Siksi tarvitaankin Jumalan armoa. Ei kukaan meistä ole synnitön. Mutta Jumala ei tuijota siihen mitä me ollaan, sillä me ollaan vielä keskeneräisiä. Mutta Jumala tietää mitä meistä tulee, kun Hän saa työnsä päätökseen.
- gospelisti
"Jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu..."
Minusta tuo on hyvä peruslähtökohta. Se, että "usko ilman tekoja on kuollut", viittaa nähdäkseni enemmän siihen, että elävä usko muuttaa aina ihmistä jollain tapaa, hyvänä esimerkkinä jo se että alkaa pohtia näitä asioita ja jopa huolestuu niistä. Pidemmän päälle usko alkaa usein näkyä juuri ns. hyvinä tekoina (joita ei kuitenkaan saa nostaa ehdottomaksi pelastumisen edellytykseksi!) tai vastaavana.
Koskaanhan kuitenkaan ihminen ei tuu tässä elämässä täydelliseks, aina meistä löytyy sitä paskaa sisältä... Synniksikin kutsutaan. Raamattu, rukous, seurakuntayhteys ja ehtoollinen auttaa uskomisessa, vaikkei se aina helppoa ole kuitenkaan. Joskus tosi vaikeaakin. Voimia ja siunausta sinulle...- manerd
Vai että tupakointi lisäsyntinä.. hehe. Mitä pahaa kuolemassa lopulta on?
- pelokas patterilamppu
Kiitoksia Sinulle sanoistasi.. ne lohduttivat. :)
16.Sillä niin on Jumala rakastanut maailmaa, että hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi ikuinen elämä.
[Jumalan Kansan Raamattu: Joh. 3:16]
Yllä olevaan uskominen ja tunnustaminen riittää.
Tai sitten näin.
9.Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, sinä pelastut.
[Jumalan Kansan Raamattu: Room. 10:9]
Totuus on Jumalan sana ja pelastus on tuossa yllä.
Rukoilen puolestasi. Anna "pelokas patterilamppu" -nimimerkin kaikki synnit anteeksi Jeesus. Kutsu häntä omaksesi ikuisiin pitoihin. Anna asian ratketa nyt.
Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanasta!
Eli yllä olevat riittävät pelastukseen, että otat nyt pelastuksen Jeesuksessa vastaan. Minimi on se ettet keillä suullasi sitä totaalisesti. Jeesus ei koskaan hylkää sinua, kun sinä et hylkää Jeesusta!
Helvetiin joutuu sitten, jos koko elämänsä aikana ei ole ottanut Jeesusta vastaan pelastajanaan ja sitten kuolee. Välttämättä ei voi luotaa ns. ryövärinarmoon, että viime hetkellä saa syntinsä anteeksi.
Jeesus myös haluaa että kuljet sitä tietä, jonka nimi on Jeesus, UUSI TIE, Uusi Testamentti. Jeesus haluaa että opit tuntemaan Raamatun sanan, noudatat sitä ja että saat uskovia ystäviä, jotka auttavat sinua matkallasi taivaaseen.
Hevettiin ei siis kerta kaikkiaan joudu, kun uskoon Jeesukseen pelastajanaan ja tunnustaa sen suullaan.
Murran kaikki esteet Jeesuksen nimessä, että voit nyt alkaa luottamaan Raamatun Ilosanomaan!
Sinä pääset taivaaseen. Jeesus ei hylkää yhtäkään niistä, jotka tulevat hänen luokseen, vaan hän antaa HEILLE VOIMAN TULLA JUMALAN LAPSIKSI!Kysymys: "Mitä jos on aivan hirveä ihminen, vailla mitään moraalia ja uskoo Jeesukseen, onko se riittämiin? "
Vastatessani edellistä viestiä, Pyhä Henki jatkuvasti varoitti minua jostakin ja nyt minun täytyy korjata se asia. Varoitus ei loppunut, vaikka kuinka perustelin pelastuksen sinulle.
Kyse on siitä, että vaikka kuinka syntisenä Jeesus ottaa sinut vastaan. Mutta Jeesus haluaa, että elämäsi muuttuu. ensinnäkin sinusta tulee uusi luomus, josa ei enää lihan himon tulisi hallitia, vaan ihmisen hengen yhdessä Pyhän Hengen kanssa.
Kun kerran tiedät, mitä syntiä teet, jossakin vaiheessa sinun on kerta kaikkiaan lopettava se synti, tai paadut. Pyhä Henki varoittaa sinua siitä. Jatkuvasti ei voi syntiä tehdä.
Siten mitä enemmän me opimme Uuden Testamentin sanaa, sitä enemmän tulemme vastuullisiksi omasta elämästämme. Me sanan julistajat enemmän, koska mie tiedämme vielä enemmän siitä, miten pitäisi elää. kukin etenee omassa vaiheessaan ja Pyrkii jättämään pois syntejään, virheitä sattuu joskus ja ne saa anteeksi.
6.Kukaan Hänessä pysyvä ei jatkuvasti elä synnissä*. Kukaan syntiä jatkuvasti tekevä ei ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
7.Lapset: Älkää antako kenenkään eksyttää itseänne. Joka elää ja toimii vanhurskaasti*, on vanhurskas*.
8.Syntiä jatkuvasti tekevä on Perkeleestä, sillä Perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjiksi Perkeleen teot.
9.Kukaan Jumalasta syntynyt ei tee [jatkuvasti] syntiä, sillä Jumalan siemen* pysyy hänessä. Hän ei saata elää synnin harjoittajana, koska on Jumalasta syntynyt.
10.Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä Perkeleen lapsia. Kuka tahansa ei elä vanhurskauden tekijänä, ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei rakasta veljeään.
[Jumalan Kansan Raamattu: 1. Joh. 3:6-10]
Usko Jeesukseen ei ole mekaanista, vaan se on suhde. Kaikki synnit saadaan anteeksi, mutta tullaan myös itse vastuullisiksi Pyhityksestä, että meistä tulisi hyvä hedelmä. Ettemme koko elämäämme samassa synnissä piehtaroisi. Erityisesti helmasyntejä pitää välttää. Niistä täytyy päästä pois, koska jos on sanan julistaja tai Jumalan palvelija, Pyhän Hegen voitelu lisääntyy, kun niistä pääsee irti.
Mutta muistaen kuitenkin Pierarin, joka raskaasti kolmesti kielsi Jeesuksen ja pääsi takaisin. Hänestä tuli johtaja ja paljon ihmisiä tuli uskoon. Hän nousi puhumaan kansan keskeltä ja tuli herätys. PYhän HEngen voitelusta on kyse.
Eli sinä hyvä veli, joka tulet uskoon, lue Raamattua, sen Uutta Testamenttia, opit sillä ristin tietä.
- Vaeltaja
Tee itsari, se on yksi aika varma keino. Toinen on luottaa sokeasti, että Jumala mukamas oikeasti auttaisi sinua. Voi kumpa sinä tai minä tietäisimmekään millaiset demonit siellä ylläkerrssa riehuvatkaan!
- rajantakana
Ne on heitetty sieltä pois. Kaikkinaiset demonit asuvat maapallon maanpinnan alla (tuonela on myös siellä) sekä mm. pakanoissa (eli jumalattomissa ihmisissä!). Ihmissilmä ei niitä useinmiten kykene näkemään, maistamaan tai haistamaan.
Ote kirjasta Helena Konttinen: Eräs meidän aikamme profeetta (1932) "Erilaisten syntien rakastamisen ja harjoittamisen mukaan on erilaiset henget, ja ne ovat ihan likellä, niin että ne ihmistä aivan koskettelevat. Armotilassa olevan ihmisen ääressä näen suojelusenkelit, ja hänellä on ympärillään niinkuin joku kehä (armoverho), joka estää pimeyden henkiä pääsemästä aivan likelle mutta kauempana seuraa häntä pahoja henkiä monessa muodossa, enemmänkin kuin suruttomalla." (H.Konttinen 1871-1916, jolla oli Jumalan antama henkien erottamisen armolahja) - Diagoras
rajantakana kirjoitti:
Ne on heitetty sieltä pois. Kaikkinaiset demonit asuvat maapallon maanpinnan alla (tuonela on myös siellä) sekä mm. pakanoissa (eli jumalattomissa ihmisissä!). Ihmissilmä ei niitä useinmiten kykene näkemään, maistamaan tai haistamaan.
Ote kirjasta Helena Konttinen: Eräs meidän aikamme profeetta (1932) "Erilaisten syntien rakastamisen ja harjoittamisen mukaan on erilaiset henget, ja ne ovat ihan likellä, niin että ne ihmistä aivan koskettelevat. Armotilassa olevan ihmisen ääressä näen suojelusenkelit, ja hänellä on ympärillään niinkuin joku kehä (armoverho), joka estää pimeyden henkiä pääsemästä aivan likelle mutta kauempana seuraa häntä pahoja henkiä monessa muodossa, enemmänkin kuin suruttomalla." (H.Konttinen 1871-1916, jolla oli Jumalan antama henkien erottamisen armolahja)"Kaikkinaiset demonit asuvat maapallon maanpinnan alla (tuonela on myös siellä) sekä mm. pakanoissa (eli jumalattomissa ihmisissä!)."
Jospa vain hakeutuisit hoitoon? Minä en usko jumaliin, eikä minussa ole mitään helvetin demoneita, eikä muitakaan mörköjä, joista te kristityt niin paljon pidätte! Eikä maapallon pinnan alta ainakaan mitään helvettiä tai Saatanaa löydy! Muutenhan se ei olisi ikuinenkaan, kun maapallokaan ei ole!
Jos se jumalasi sinua rakastaisi, miksi hän sinut heittäisi helvettiin?
Miksi sinun pitäisi orjallisesti totella häntä, uskoa VAIN häneen?
Jehova on paha jumala, hän tahtoo orjuutta kaikki.
Usko mihin tahdot, muista, että SINÄ päätät.
=)- ...
testi
- rakas_::_
älä lue tollasta sontaa. Jeesus elää ja rakastaa sua. Ihmiset ei tiedä mitä jeesuksen rakkaus on ennenkuin saavat itse sen kokea. Kunpa kaikki sen saisivat kokea! Ei mikään tunnu niin hyvältä.. muuta ei tarvi kuin pyytää jeesukselta synnit anteeks ja vaan sanoa että johdata mua elämässä ja auta mua. Silloin kaikki on hyvin, piste
- Anonyymi
Jeesus ja Jumala *sigh* ei oo yhtään sama asia...
- Anonyymi
Kaikki pääsevät tuonpuoleiseen. Se on tässä ympärillämme. Siellä ollaan vain tietty aika ja sitten synnyttään uudelleen .
- Anonyymi
Tupakka ei ole syntiä vai
Jumala ei tiennyt siitä, koska se keksittiin Amerikan mantereella, josta se tuotiin Euroopan kautta lähi-itään vasta löytöretkien myötä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tupakka ei ole syntiä vai
Jumala ei tiennyt siitä, koska se keksittiin Amerikan mantereella, josta se tuotiin Euroopan kautta lähi-itään vasta löytöretkien myötä?https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille.
Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
Me kaikki tunnemme ihmisen anatomian, mutta entä metafyysinen rakenne?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2
Toinen esimerkki. Tehdäkseni asian niin selväksi. Vertauskuvallisesti keho on auto. Sielu tämän hienojakoisen kehon kuoressa on tämän auton matkustaja. Jää vielä selvittämättä, kuka on tämän monimutkaisen koneen kuljettaja? Ilmeisesti ei sielu. Sillä jos me olisimme tämän kehon kuljettaja, kaikki tapahtuisi elämässämme täysin niin kuin olemme suunnitelleet. Ja niin ei aina tapahdu. Se tarkoittaa joitakin kohtalon käänteitä, joitakin olosuhteita, joita haluaisimme välttää, mutta meidän on pakko jäädä niihin. Eli sanomme: "Kohtalo on johtanut..." tai minulle on tapahtunut jotakin..... tai jokin kohtalon voima. Eli tiettyyn pisteeseen asti minulla on vapaus, menen näin tai näin, mutta siinä on myös välttämättä jokin ennakointielementti ja tunnemme, että elämässämme on jokin muu voima, jotkut olosuhteet tai kohtalo, joka saa meidät toimimaan toisin kuin haluaisimme.
Nämä ovat siis vertauskuvallisia esimerkkejä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
Mitä tarkoitetaan hienojakoisella keholla, Minulta on kysytty siitä täällä tällä palstalla. Tämä viestiketju on siis ikään kuin täydennys tähän viestiketjuun: ”Ihmisen metafyysinen rakenne”.
Siis yksityiskohtaisemmin siitä, mitä hienojakoinen keho on, koska on hyvin tärkeää ymmärtää erot, nähdä sielun ja hienojakoisen kehon väliset erot. Valitettavasti ihmiset sekoittavat usein nämä käsitteet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346