Onko tämä kokoomuksen ihmisoikeus- ja ulkopoliittinen perintö?

Anonyymi-ap

https://www.sdp.fi/ajankohtaista/sdpn-varapuheenjohtaja-nasima-razmyar-kokoomuksen-ulkopoliittinen-varisuora-toivoo-gazan-sodan-paattymista-ilman-toimia-sen-eteen-2/

Kauniiden puheiden katteeksi on oltava poliittisia toimia. Kuten kokoomuksen entinen kansanedustaja, nykyinen meppi Aura Salla eilen totesi, on Suomen hallitukselta kaksinaismoralistista käydä asekauppaa kansanmurhaa toteuttavan valtion kanssa. Suomen hallituksen tulisi edistää kauppapakotteiden asettamista Israelia vastaan. Lähes vuoden kestäneen sodan luonne on tullut jo karmaisevalla tavalla esille, eikä hallitus voi enää piiloutua sodan keston tai tilanteen tarkkailemisen taakse, ihmettelee Razmyar.

– Viime viikolla Suomen ulkopoliittinen johto otti kantaa sodan päättymisen ja siviilien puolesta. Onko tämä kokoomuksen ihmisoikeus- ja ulkopoliittinen perintö? Kokoomuksella on Suomen ulkopolitiikan värisuora. Mikäli sodan luonne huolestuttaa, tulee omaa poliittista valtaa käyttää sodan päättämiseksi. Tähän mennessä Suomen hallituksen toimet sodan päättymiseksi eivät ole uskottavia, päättää Razmyar.
Jaa sosiaalisessa mediassa

26

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      eikö pysty kokoomus vastaamaan kun aura salla sotki asiat?

    • Miksi Israelia vastaan? Nykyisenkin hässäkänhän alkoivat arabit tappaen muistaakseni noin 1200 israelilaista ja ottaen satoja panttivangeiksi!

      Israel tuskin olisi noin suurta revohkaa alkanut jos nuo Hamasin roistot olisivat antautuneet ja järjestäneet eläkkeet ja muut korvaukset reilusti tappamilleen ja heidän omaisilleen.

      Kyllä sota loppuu kunhan syylliset antautuvat ja heidän toimintansa Gazassa ja lähialueilla estetään.

      • Anonyymi

        Koko tämän 70 vuotta Israel on laajentanut aluettaan. Perustaa uusia alueita, häätämällä alueella asuvia pois ghettoihin!

        Se varmaan on suomalaisten mielestä oikein?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koko tämän 70 vuotta Israel on laajentanut aluettaan. Perustaa uusia alueita, häätämällä alueella asuvia pois ghettoihin!

        Se varmaan on suomalaisten mielestä oikein?

        Jos menet sinne kiertelemään, siis Israeliin, niin huomaat sen, ettei arabi alueilla oikeastaan tapahdu mitään mutta juutalais alueilla on koko ajan tapahtumaa. Juutalaisalueet ovat kuin Eurooppaa mutta arabi alueet kuin Saharaa joilla vain tuuli vinkuu ja pöly lentää. Itse kiertelin siellä työmatkoillani -60 luvun alkupuolella ennen arabien aloittamaa 7 päivän sotaa! Olin siellä kahteen otteeseen noin 4 viikkoa molemmilla kertaa!

        Suosittelen tutustumaan, tosin vasta sodan jälkeen!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Jos menet sinne kiertelemään, siis Israeliin, niin huomaat sen, ettei arabi alueilla oikeastaan tapahdu mitään mutta juutalais alueilla on koko ajan tapahtumaa. Juutalaisalueet ovat kuin Eurooppaa mutta arabi alueet kuin Saharaa joilla vain tuuli vinkuu ja pöly lentää. Itse kiertelin siellä työmatkoillani -60 luvun alkupuolella ennen arabien aloittamaa 7 päivän sotaa! Olin siellä kahteen otteeseen noin 4 viikkoa molemmilla kertaa!

        Suosittelen tutustumaan, tosin vasta sodan jälkeen!

        on se moktar gubta tietävä ryhmä....extyökkäri muka


      • Anonyymi kirjoitti:

        on se moktar gubta tietävä ryhmä....extyökkäri muka

        Extyökkäri olen ollut jo pitkään, ennen olin Työeläkeläinen vaan koska iso i eli I on saman hahmoinen kuin pieni L eli l niin tyhmät Lyylit käyttivät sitä väärin ja Extyökkärissä ei ole samaa mahdollisuutta!

        Minä olen niin työn kuin huvinkin vuoksi aika paljon kierrellyt maailmaa, työ matkoilla tuon Israelin kahteenkin otteeseen noin kuukauden kerrallaan, Marokon, Turkin, Italian, Belgian, Hollannin, Englannin monestikin, Kanadan ja USA:n, Norjaa ja Ruotsia sekä Neuvostojen liittoa unohtamatta. Noilla huvimatkoilla taas vain Euroopan maita monestikin, vain Venäjä ja osa NL maista on jäänyt vielä käymättä.

        Ystävääsi Moktaria taas en tunne!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Extyökkäri olen ollut jo pitkään, ennen olin Työeläkeläinen vaan koska iso i eli I on saman hahmoinen kuin pieni L eli l niin tyhmät Lyylit käyttivät sitä väärin ja Extyökkärissä ei ole samaa mahdollisuutta!

        Minä olen niin työn kuin huvinkin vuoksi aika paljon kierrellyt maailmaa, työ matkoilla tuon Israelin kahteenkin otteeseen noin kuukauden kerrallaan, Marokon, Turkin, Italian, Belgian, Hollannin, Englannin monestikin, Kanadan ja USA:n, Norjaa ja Ruotsia sekä Neuvostojen liittoa unohtamatta. Noilla huvimatkoilla taas vain Euroopan maita monestikin, vain Venäjä ja osa NL maista on jäänyt vielä käymättä.

        Ystävääsi Moktaria taas en tunne!

        valehtelukin on taitolaji


      • Anonyymi kirjoitti:

        valehtelukin on taitolaji

        Valehtelu onkin vasemmiston perustaa, ilmaan sitä heillä ei ole mitään.

        Minun taas ei tarvitse valehdella koska voin kertoa totuudenkin ja se on helpompaa muistaakin kuin se mitä kellekin milloinkin on valehdellut!

        Sen sijaan nuo Moktar tarinanne ovat pelkkää valhetta kohdallani!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Valehtelu onkin vasemmiston perustaa, ilmaan sitä heillä ei ole mitään.

        Minun taas ei tarvitse valehdella koska voin kertoa totuudenkin ja se on helpompaa muistaakin kuin se mitä kellekin milloinkin on valehdellut!

        Sen sijaan nuo Moktar tarinanne ovat pelkkää valhetta kohdallani!

        ja kohta ilmestyt kirjoittamaan maahanmuuttop suomi24 sivulle moktar gubta nimmarilla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ja kohta ilmestyt kirjoittamaan maahanmuuttop suomi24 sivulle moktar gubta nimmarilla?

        Miksi haluaisit luovuttaa jo kuuluisaksi täällä tulleen nikkisi muiden käyttöön toveri Moktar?


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Jos menet sinne kiertelemään, siis Israeliin, niin huomaat sen, ettei arabi alueilla oikeastaan tapahdu mitään mutta juutalais alueilla on koko ajan tapahtumaa. Juutalaisalueet ovat kuin Eurooppaa mutta arabi alueet kuin Saharaa joilla vain tuuli vinkuu ja pöly lentää. Itse kiertelin siellä työmatkoillani -60 luvun alkupuolella ennen arabien aloittamaa 7 päivän sotaa! Olin siellä kahteen otteeseen noin 4 viikkoa molemmilla kertaa!

        Suosittelen tutustumaan, tosin vasta sodan jälkeen!

        Sielläpä sokea talutti rampaa ! Israelin valtion luominen aloitti alueella valtioterrorismin jolla se ajaa alkuperäisasukkaita raamattu kädessä, munakuppi päässä molottaen siirtokuntiin joita supistaa väkivalloin . Israel on itse luonut itselleen viholliset jotka eivät tappamalla lopu , jokainen palestiinalainen ja arabi kantaa oikeutettua vihaa maansa ryöstäjiä kohtaan.

        Israel on kaikkien alueen kriisien pääsyy ja on onnistunut toimissaan ainoastaan toisen ja suurimman roistovaltion USA;n tuella. YK ja kaikki kansainväliset ihmisoikeusjärjestöt ovat tuominneet Israelin toimet. Sivistyneen maailman on suljettava Israel pysyvästi ulkopuolelleen. On käsittämätöntä että maa on mukana esim Euroviisuissa, eihän maalla ole Eurooopan kanssa mitään tekemistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sielläpä sokea talutti rampaa ! Israelin valtion luominen aloitti alueella valtioterrorismin jolla se ajaa alkuperäisasukkaita raamattu kädessä, munakuppi päässä molottaen siirtokuntiin joita supistaa väkivalloin . Israel on itse luonut itselleen viholliset jotka eivät tappamalla lopu , jokainen palestiinalainen ja arabi kantaa oikeutettua vihaa maansa ryöstäjiä kohtaan.

        Israel on kaikkien alueen kriisien pääsyy ja on onnistunut toimissaan ainoastaan toisen ja suurimman roistovaltion USA;n tuella. YK ja kaikki kansainväliset ihmisoikeusjärjestöt ovat tuominneet Israelin toimet. Sivistyneen maailman on suljettava Israel pysyvästi ulkopuolelleen. On käsittämätöntä että maa on mukana esim Euroviisuissa, eihän maalla ole Eurooopan kanssa mitään tekemistä.

        Israelhan perustettiin kansainvälisen yhteisön aloitteesta!

        Israelin aluehan oli alkujaan satoja vuosia juutalaisten kotimaa ja vain koska he olivat lian fiksuja Rooman keisareille heidät karkotettiin. Israel on toimiva maa mutta nuo arabit eivät toimi vastaavasti teollisuuden eivätkä edes maatalouden puitteissa.

        Kyllä Israel kykenisi elämään rauhassa mutta kuten olemme nähneet niin arabit aina alkavat nämä sotilaalliset hyökkäykset Israeliin ja saavat turpaansa!

        Roistot ovat ne muslimimaat jotka suosivat Hamasin kaltaista terroristi joukkoa!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Israelhan perustettiin kansainvälisen yhteisön aloitteesta!

        Israelin aluehan oli alkujaan satoja vuosia juutalaisten kotimaa ja vain koska he olivat lian fiksuja Rooman keisareille heidät karkotettiin. Israel on toimiva maa mutta nuo arabit eivät toimi vastaavasti teollisuuden eivätkä edes maatalouden puitteissa.

        Kyllä Israel kykenisi elämään rauhassa mutta kuten olemme nähneet niin arabit aina alkavat nämä sotilaalliset hyökkäykset Israeliin ja saavat turpaansa!

        Roistot ovat ne muslimimaat jotka suosivat Hamasin kaltaista terroristi joukkoa!

        Israel on alueen todellinen terroristi !

        Vahinko että Aatulla jäi työ hieman kesken !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Israel on alueen todellinen terroristi !

        Vahinko että Aatulla jäi työ hieman kesken !

        Sinä komuloisena vaan pysyt komuloisena, loisien oikeiden ihmisten laskuun!


    • Anonyymi

      Taitaa olla vielä niin, ettei kukaan saa puhua rauhasta, ilman Zelenskyin lupaa. Hän päättää mitkä ovat rauhan ehdot, koska on tapeltu tarpeeksi ja kelpaako rauha ollenkaan arvon herralle.

      • Kyllä oikeudenmukainen rauha kelpaa Zelenskyille, Venäjän on vetäydyttävä ja alettava maksaa aiheuttamiaan tappioita, siitä on hyvä lähteä liikkeelle!


    • Anonyymi

      Mitä ”kansanmurhaa" Israel on suorittamassa? Israelin kansalaisista noin 20% on Arabeja, muslimeita ja kristittyjä, Druuseja jne, ja heillä on samat kansalaisoikeudet kuin Juutalaisillakin. Opiskelevat samoissa yliopistoissa, bilettävät samoissa clubeissa Tel Avivissa ja lomailevat samoissa hotelleissa Eilatissa. Nämä ovat siis niitä jotka päättivät silloin 1948 elää rauhassa juutalaisten kanssa ja korjaavat nyt sitten päätöksensä hedelmiä.

      Ennen 1967 Gaza kuului Egyptille ja ns. Länsiranta Jordanialle. Jos otetaan esimerkiksi Gaza, niin joskus 80-luvulla Gazalaiset kävivät töissä Israelissa, Israelilaiset kävivät ostoksilla Gazassa, ja siellä asui myös joku 8000 Juutalaista siirtolaista. 2005 Israel vetäytyi yksipuolisesti Gazasta, luovutti kaikki siirtokunnat Palestiinalaishallinnolle, sinne rakennettiin lentokenttä, alettiin suunnitella suurta satamaa jne, mutta mites kävi?

      Gazalaiset äänestivät valtaan Hamas terroristiryhmän joka ensi töiksen tuhosi opposition ja aloitti raketti-iskut Israeliin. Viimeisen 19 vuoden aikana Gazasta on ammuttu kymmeniätuhansia raketteja ja Krh-tulta Israelin kaupunkeihin ja kyliin. Onneksi Israelilla on Iron Dome ohjustentorjuntajärjestelmät jotka ampuvat suurimman osan raketeista alas. Samoin kaikissa alle 20 vuotta sitten rakennetuissa asunnoissa on ns. asuntokohtainen suojahuone, jossa on 30cm paksut teräsbetoniseinät, katto ja lattia, pomminkestävä teräsovi ja teräsluukku joka hälytyksen sattuessa vedetään ikkunan suojaksi. Jos näitä suojauksia ei olisi, Israelissa olisi kuollut kymmeniätuhansia siviileitä Gazalaisten hyökkäysten takia.

      07/10 oli sitten se viimeinen niitti - ja nyt Gazalaiset saavat mitä ovat kerjänneet. Ei ole mitään kansanmurhaa, mutta Hamas hallinto Gazassa loppuu nyt, ja kaikki Hamaksen terroristit tulevat olemaan joko kuolleita tai vankiloissa, ja jos piilottelevat tunneleissa tai siviilien keskellä niin myös vieressä olevat saavat osansa. Mitäs Israelin muka pitäisi tehdä? Odotella seuraavia hyökkäyksiä?

      • Harva noista Lyyleistä vaan näkee tuon totuuden. Itse olin siellä pariin otteeseen työtehtävissä -60 luvun alkupuolella noin 4 viikkoa kerrallaan ja näin sn suuren eron arabi ja juutalais alueiden välillä. Asia siellä on juuri kuten kirjoitit!


    • Anonyymi

      Entinen SDP:n kansanedustaja ja europarlamentaarikko, tietokirjailija Lasse Lehtinen varoittaa Demokraatin kolumnissaan SDP:tä vasemman laidan lumoista.

      – Koko historiansa ajan SDP on tasapainoillut puhdas­­­oppisen laita­vasemmiston houkutusten ja poliittisen realismin välissä. Joka kerta agitaattorien – oman aikansa populistien – kelkkaan lähteminen on päättynyt huonosti, Lehtinen tiivistää.

      Lehtinen kirjaa esimerkkejä aina vuoden 1918 sisällissodasta lähtien.

      – Päätös ryhtyä kapinaan oli suuri poliittinen virhe. Työväki Suomessa olisi saanut kaiken tavoittelemansa aseisiin tarttumatta. Suomi oli itsenäistyessään edistyksellisimpiä ja eheimpiä kansakuntia maailmassa. Suomessa naisilla oli yleinen ja yhtäläinen äänioikeus sekä kunnallisissa että eduskuntavaaleissa.

      – Kannattaa aina olla varuillaan, kun aatteellisella oikeaoppisuudellaan ylpeilevä vähemmistö pyrkii ohjaamaan tolkullisen enemmistön harhapoluille, Lehtinen kirjoittaa.

      ote iltalehti tänään

      • Anonyymi

        Lasse Lehtisen ainoa ansio on amerikkalaisten tupakkafirmojen mainostaminen.
        Poliittinen 0 !

        Iltalehti on paskalehti, sillä ei voi pyyhkiä pyllyä sillä pylly likaantuu !


    • Anonyymi

      JAA

    • Anonyymi

      afgaaniakka pauhaa

    • Anonyymi

      rovaniemelle punaiset terkut

    • Anonyymi

      hysss

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe