Hoitajat luulee olevansa jokin eliittiryhmä

Anonyymi-ap

39

568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koko ay-puoli liikkeineen tulee vielä romahtamaan. Kokoomushallitus pitää siitä kyllä huolta. Kokoomus on aina ollut yrittäjien ja pääoman ystävä, kaikki muu voidaan kilpailuttaa eli duunari.

• Anonyymi

Häpeilemättä käyttävät hyväkseen toisten hädänalaista tilaa, sairautta, pönkittääkeen omaa asemaansa.

Sen sukkelampaa osaamista tai koulutusta vaadi hoitsun hommat kuin moni muukaan työ.

• Anonyymi

Eipä taitaisi sinusta silti olla siihen hommaan.

• Anonyymi

Palkka kuuluu työstä heillekin.
        Vielä sinäkin tulet tarvitsemaan hoitajia hädässäsi.

Minä olen sairaalassa nähnyt sairaanhoitajien työtä, ei ole helppoa eikä kevyttä se ja yhtäkään virhettä ei saa tulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen sairaalassa nähnyt sairaanhoitajien työtä, ei ole helppoa eikä kevyttä se ja yhtäkään virhettä ei saa tulla.

Virheitä ei saa tulla ainakaan lääkäreille. Mutta ihan tosi nyt, hoitajille matalampaa profiilia, niitä korvataan jatkossa aasialaisella työvoimalla ja tekoälyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, ihan omakohtaista kokemusta on.

• Anonyymi

Kyllä kuule hoitajat tietävät asioista hyvin paljon j koulutuskaan ei ole lyhyt . Miki edes aletaan puhumaan näistä . Hoitajalla on vastuu politilaasta ja hönen on kyettävä selittämään lääkärille asiallisesti miten kokee potilaan tilan. Jotenei aleta haukkumaan hoitajakin täällä he ovat tärkeä osa hoidossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan niin, joka kerta kun tavikset alkavat hukkumaan hoitohenkilökuntaa niin ärsyttää hyväisesti. Koska heillä ei ole aavistustakaan miten paljon asioita kuuluu hoitajan työhön .
        Ja aiitä miten monen elämän ovat pelastaneet . Sairaan hoitajilla on myös lupa kirjoittaa tiettyjä reseptejäkin joten tietoakin oltava .
        Mutta ihminen joll ei ole todellista sairautta vaan kuvittelee olevansa sairas ei useinkaan saa apua jota odottaa . Koska terveelle ei kirjoitella särkylääkkeitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Virheitä ei saa tulla ainakaan lääkäreille. Mutta ihan tosi nyt, hoitajille matalampaa profiilia, niitä korvataan jatkossa aasialaisella työvoimalla ja tekoälyllä.

Miten niin matalampaa profiilia . Onkos jollain kateutta aiheuttava ammatti jotenkin

• Anonyymi

Lääkärit toteavat sairauden, kirurgit tekevät leikkaukset, hoitajat on ne, jotka hoitavat potilasta. Hoitajat tekevät kenties sen tärkeimmän työn.
      Itse olin aikoinaan neljä viikkoa teholla koomassa, hoitajat ne enimmäkseen sielläkin hoitivat. Lääkärit eivät edes osaa kaikkea sitä, mitä tehohoitajat joutuvat tekemään.
      Hoitajia osaa arvostaa viimeistään siinä vaiheessa, kun sairaalassa pelastetaan oma henki.

• Anonyymi

Oisitko antanut hoitsun leikata?
        Ja kirugin tehtäväksi kysellä, mitä joisit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkähän vuoksi sinä sitten et ole sairaanhoitaja, jos uskot sen noin helppoa olevan ja palkkakin vielä huippua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoinen ajatusmaailma, ei voi muuta sanoa....
        Et edes ymmärtänyt, mitä kommenttini koski.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoinen ajatusmaailma, ei voi muuta sanoa....
        Et edes ymmärtänyt, mitä kommenttini koski.

Ihan hoitsuainesta!

• Anonyymi

Kyllä hoitajat ovat ansainneet palkankorotuksen, ei se ole mitään ylimielisyyttä!

• Anonyymi

Rytkösen puuhat oli muuten pitkälle turhaa ylimielisyyttä akalta, joka saa vuodessa lähes 200 000 € ! Kyllä mäkin sillä liksalla kirkuisin. Tosiasia on, että tekoäly on jo tulossa. Sote-menot kuitataan sillä tavalla tai toisella. ,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rytkösen puuhat oli muuten pitkälle turhaa ylimielisyyttä akalta, joka saa vuodessa lähes 200 000 € ! Kyllä mäkin sillä liksalla kirkuisin. Tosiasia on, että tekoäly on jo tulossa. Sote-menot kuitataan sillä tavalla tai toisella. ,

Kateutta.
        Ehkäpä se Rytkönen on tiennyt, mitä haluaa, ja vieläpä käynyt koulunsa ja toteuttanut tahtomansa.
        Kuka vaan pääsee liksoista kirkumaan, jos oikeasti sitä haluaa, jollei sitten ole mitään oikeasti sitä estävää, esim. jotain fyysistä sairautta.
        Turhaa se on pärjäävämpiä haukkua, he ovat jotain tehneet sen eteen. Itse ainakin ymmärrän omalla kohdallani, että en koskaan yrittänyt tarpeeksi, ja on vain hyväksyttävä, ettei ole hyvää työtä, ei hyviä tuloja.

• Anonyymi

Minä makasin letkuissa 10 päivää en ajatellut hoitsujen palkkaa kun hoitaja laitteli katetrin ja rauhoitteli levottomuuttani silitellen.

• Anonyymi

Eipä siinä joo palkkoja tule ajateltua.
        Voi olla vain tyytyväinen hyvään hoitoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä siinä joo palkkoja tule ajateltua.
        Voi olla vain tyytyväinen hyvään hoitoon.

Eilenkin kun taas tarvitsin tervarin palveluja, muistan joka kerta kiittää palvelusta. Ja tarkoitan sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eilenkin kun taas tarvitsin tervarin palveluja, muistan joka kerta kiittää palvelusta. Ja tarkoitan sitä.

Ihan hyvä antaa positiivista palautetta, se taitaa nykyään olla harvinaisempaa.
        Hyvästä palvelusta ja hoidosta tulee aina kiittää.

• Anonyymi

Muistaako joku, kuinka kävi, kun hoitsuista muuntokoulutettiin lääkäreitä?
      Paras eliitti valittiin koulutukseen..

• Anonyymi

Aina silloin tällöin jotkut hoitajat jatkavat koulutustaan, jopa lääkäriksi asti.
        Tietenkin koulutukseen valitaan, pääsevät he, joilla on tietotaitoa ja rahkeet riittävät lääkärin hommiin. Ei siinä tarvitse mitään eliittiä olla.

• Anonyymi

Loppu lyhyeen tuo koulutus.
        Ei ollut hoitsuista lukemaan lääkäriksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni lähihoitajakin vaihtaa jo alaa. Eilisessä Rikkaat&Rahattomat -ohjelmassa entinen hoitaja opiskeli taidemaalariksi ! Enpä tiedä. Moni tahtoisikin olla taiteellisella alalla ja toteuttaa itseään ja unelmiaan, mutta taivaanrannan maalareita ja kulttuuriväkeä meillä kyllä riittääkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni lähihoitajakin vaihtaa jo alaa. Eilisessä Rikkaat&Rahattomat -ohjelmassa entinen hoitaja opiskeli taidemaalariksi ! Enpä tiedä. Moni tahtoisikin olla taiteellisella alalla ja toteuttaa itseään ja unelmiaan, mutta taivaanrannan maalareita ja kulttuuriväkeä meillä kyllä riittääkin.

Ongelmaksi tulee muodostumaan jatkossa aikuisopintotuen lakkauttaminen.
        Esim. hoitajien voi olla vaikeaa lähteä opiskelemaan jotain uutta, jos ei ole varaa opiskeluun.
        Kiitos tämän hallituksen, jotka eivät ajattele kun omaa napaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun viereisessä talossa asuu lääkäri pariskunta. Ja ivat ihan vaan tavallisia ihmisiä, ei erotu mitenkään meistä muista .
        Joten heillä on vastuunalainen työ ja molemmilla kutsumus ammatti . Joten miksi aina ollaan muka jotenkin kateellisia ihmisille jotka ovat lukeneet ammattinsa , tavis joka on käynyt vaan ihan sen pakollisen koulun. Miten hän luulee kykenevänsä niin hoitajia kun lääkäreitäkin arvostelemaan siis millä perusteella . Koska pelaavat ihan eri sarjassa työhön nähden .

• Anonyymi

Niin totta aloittajan kirjoitus. Ovat ylimielisiä.

• Anonyymi

Itselläni on vaan yksi hoitaja ollut joka on ollut ylimielinen ja tiuskinut puhelimessa .
        Ensin ajattelin että olen varmaan vaan itse ollut herkkänä jotenkin vaan kun näki mitä ihmiset olivat hänestä kirjoittaneet niin en ollut ainoa joka koki hänet ilkeänä. Hän tekee aina vaan töitä kyseisessä työpaikassa , ja väki listaa itsensä toiseen terveyskeskukseen. Juuri hänen ilkeytensä vuoksi .muuten on ainoastaan hyviä kokemuksia kaikista muista hoitoalan ihmisistä,
        Joten ei voi mitenkään yleistä. Jos yksi on epäkohtelias . Sitä ihmettelen miksi ihminen josta on tehty valituksia saa jatkaa työssään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselläni on vaan yksi hoitaja ollut joka on ollut ylimielinen ja tiuskinut puhelimessa .
        Ensin ajattelin että olen varmaan vaan itse ollut herkkänä jotenkin vaan kun näki mitä ihmiset olivat hänestä kirjoittaneet niin en ollut ainoa joka koki hänet ilkeänä. Hän tekee aina vaan töitä kyseisessä työpaikassa , ja väki listaa itsensä toiseen terveyskeskukseen. Juuri hänen ilkeytensä vuoksi .muuten on ainoastaan hyviä kokemuksia kaikista muista hoitoalan ihmisistä,
        Joten ei voi mitenkään yleistä. Jos yksi on epäkohtelias . Sitä ihmettelen miksi ihminen josta on tehty valituksia saa jatkaa työssään.

Joka paikassa, joka porukassa, on aina joku joka käyttäytyy huonosti muita kohtaan.
        Jos joku on ilkeä potilaille, tuskin hän on erilainen työkavereitaankaan kohtaan.
        Joskus olen itse potilaana huomannut hoitajan ollessa tyly, kun itse jatkan ystävällisellä linjalla puhumista, niin hoitajakin taipuu vähän positiivisemmaksi.
        Sama se oli aikoinaan, kun piti puhelimitse jotain asioitaan hoitaa, jos puhelimessa oli vastaamassa joku huonotuulinen, niin hänen käytös muuttui, kun ei itse alkanut ilkeäksi.

• Anonyymi

no, kai ne hoitajat onkin uudenlainen ryhmä
      nykyään , ensin useampi HOITAJA , arvioi tarvitseeko lääkärin vastaanottoa .

lääkärit itse siis delegoineet terveyden arvioinnin hoitsuille .

• Anonyymi

Häpeilemättä käyttävät hyväkseen toisten hädänalaista tilaa oman edun ajamiseksi, nostaakseen itsensä muiden yläpuolelle.

• Anonyymi

Kuka ( potilas ) käskee alentamaan itsensä heidän alapuolelle....
        Voi sen ajatella näinkin päin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka ( potilas ) käskee alentamaan itsensä heidän alapuolelle....
        Voi sen ajatella näinkin päin.

noh, potilas on potilas , eikä potilaan sovi tietää lääkärin ylitse .

• Anonyymi

Voi sentään kun tuot selvästi esiin alemmuuden tunteesi joka tekee sen että jo luulet että hoitajakin sinua alentaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

noh, potilas on potilas , eikä potilaan sovi tietää lääkärin ylitse .

Ei tietenkään saa ns. varpaille astua, mutta lääkärinkään ei tarvitse kohdella potilasta ihan miten sattuu.
        Ja kyllä jotkut lääkärit jopa tykkäävät siitä, että potilaskin jotakin tietää.
        Lääkäritkin ovat " vain " ihmisiä, heitäkin on monenlaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkään saa ns. varpaille astua, mutta lääkärinkään ei tarvitse kohdella potilasta ihan miten sattuu.
        Ja kyllä jotkut lääkärit jopa tykkäävät siitä, että potilaskin jotakin tietää.
        Lääkäritkin ovat " vain " ihmisiä, heitäkin on monenlaisia.

Jotkut lääkäritkin jopa tykkäävät......

Jotkut lääkärit voivat tykätä siitä, että potilaatkin jotain tietävät, mutta kuinka moni näin tekee?
        Kokemuksia kun on, että ei oteta kuuleviin korviin potilaan esittämiä epäilyjä, vaikka ne ovat suoraan lääketieteen kirjoista lähtöisin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut lääkärit voivat tykätä siitä, että potilaatkin jotain tietävät, mutta kuinka moni näin tekee?
        Kokemuksia kun on, että ei oteta kuuleviin korviin potilaan esittämiä epäilyjä, vaikka ne ovat suoraan lääketieteen kirjoista lähtöisin!

Varmaan kaikilla on jonkinlaisia kokemuksia.
        Ja varmasti on sekä hyviä, että huonompia.
        On se vaan kumma, että yleensä ne huonot halutaan muistaa, mistä se johtuu ?
        Tänään olin puhelimessa tosi mukavan ja asiallisen hoitajan kanssa, sekä tapasin miellyttävän lääkärin, joka osasi asiansa ja hoiti kuten kuuluukin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jotain voi kertoa tietenkin , mutta ei "ohjeistaa" lääkäriä .
        siinä voi olla joskus hiuksenhieno ero .

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3010
    2. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      26
      2919
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2836
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      439
      2541
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      153
      1863
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1838
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      25
      1415
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1231
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1139
    10. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      30
      1136
    Aihe