mitä teillä on kaapissa ruokaa

..muutakin kuin kummituksia, homoseksuaaleja, toispuoleisia, tai vihaa tai sitten pyhää henkeä? joka taas onkin hyvä asia.

mulla on jääkaapissa kahden leipätaikinan taikinat kylmäkohoomassa.. tölkki maito tölkki kermaa tölkki mehua tölkki vissyä. kilon paketti yleisperunaa mulla on myös 2 neloslonkeroa 4kaljaa.. puolikas voita yksi maustekurkku kiinalaisia maustekastikkeita..

pakastimessa on kaksi isoa filettä haukea yksi annos jotain vanhaa liharuokaa pakastevihanneksia perkeleesti (yleensä ostan tuoretta). ja ja.. kuivakaapissa helkkaristi riisiä papuja tomaattikastiketta kikherneitä nuudeloisia öljyä sipulaa ja valkosipulaa .. myöskin kuivia hernehiä.. papuja ja ja jauhoja kuiva hiivaaa maustehia.. ja ja.. ja joku väittää ruoka on kallista..miten helkkarissa MINÄ oon pystynyt nuo hankkimaan???.. taitaa olla myös linssejäkin. ja valkosipulaakin.. mitenkohän MINÄ oon nuo pystynyt hankkii????..

siellä on myös sokeria mannaryynejä (yleensä kaurahiutaleita.. ei nyt)ruisjauhoja ja ja.. miten MINÄ oon ne pystynyt hankkii??????? vastaus ON.. ajan kanssa.. tulevaisuutta ajatellen.... nuudeleitakin löytyy pikkupussi.

mIKÄ ON sinun puolustuksesi asiaan?

21

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

2 Prime juomaa(citymarketissa tarjous euron per puteli), 1 tölkki lewis hamilton Monsteria, puolisen litraa sinistä maitoa, purkki ananasta, 1 banaani(ei puolimätä), 2 proteiinirahkaa, vähän uunikinkkua leivän päälle, paketti oivariinia ja aprikoosipuuro niinikään cittarista eurolla.

• Anonyymi

Lehmän filettä pakkasessa, jotain muutakin. Lehmän 10 vol-% jauhelihaa jääkaapissa. Kebanbilastuja. Pari lehmän pippuripiffiä. Juustua. Voita. Kinkkua. Metukkaa. Kikkomiestä. Appelsiinimehua. Chilisooseja. Sipuli. Pottuja. Auki leikattu kurkku. Lämpimässä kaapissa erilaisia etikoita, makarooneja. riisejä, mausteita eri sorttia, kahvia, sokeria, kotimaista kukkaishunajaa sellaista kaavittavaa, tortillalättyjä, varmaan muutakin. Kaapin ulkopuolella: kirsikkatomaatteja.

• Anonyymi

Laitoin kanssa pataleivän tekeytymään, huomenna sitten vasta uuniin.
      Ne on maukkaita leipiä.
      Eri jauhoista saa vaihtelua.
      Siirappia, olutmaltaita, ruisjauhoja, vehnäjauhoa, hiivaa, vettä, suolaa, paahdettu sipulirouhe, kaurahiutaleita, pellavansiemeniä, sämpyläjauhoa meni tällä kertaa taikinaan.

Huomena maistan, joka leipä on eriaineksista, voita, juustoa ja kananmunaa päälle.
      Kahvit tippumaan..

• Anonyymi

Minä en jostain syystä pysty mallasleipiä syömään. Makea leipä jotenkin tökkii. Mallasjuomia kyllä kuluu.

Tästä syystä nämä "vaasan ruispalat" ja muut höttöleivät jäävät kaupan hyllyyn. Juureen leivottu ruisleipä, missä vain ruista, vettä ja suolaa on parasta siinä luokassa.

https://mikonleipa.fi/ruislimppu/

Pataleipä on kyllä ihan hyvä vaalea leipä , mutta ilman noita sokereita. Hiivan herättelyyn toki saa vähän sokeria käyttää. Hyvä pitsapohjakin tehdään "pataleipämäisesti" ainakin vuorokauden nostatuksella.

Makuasioitahan nää. Turha kiistellä.

• mä tein viimeksi ruisleivän vuokaan ja onnistui erinomaisen hyvin..yritin saada hiukan happamuutta piimällä.. no oli tai ei ihan hyvää tuli eikä turhan tiivistä. harmi vaan että tehot uunissani ei yllä kuin 250 asteeseen..ja taitaa olla alkuperäinen hella. siirappia laitoin hiukan.

otin muuten toisen ruisjuuren elikä sen tekemäni hapanjuuren pakkasesta tarkoituksena tehdä oikeeta ruisleipää..vaan mistä löytää uuni jossa tehot? juuri otettu juuri pakkasesta eli arpa on heitetty ns.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä en jostain syystä pysty mallasleipiä syömään. Makea leipä jotenkin tökkii. Mallasjuomia kyllä kuluu.

Tästä syystä nämä "vaasan ruispalat" ja muut höttöleivät jäävät kaupan hyllyyn. Juureen leivottu ruisleipä, missä vain ruista, vettä ja suolaa on parasta siinä luokassa.

https://mikonleipa.fi/ruislimppu/

Pataleipä on kyllä ihan hyvä vaalea leipä , mutta ilman noita sokereita. Hiivan herättelyyn toki saa vähän sokeria käyttää. Hyvä pitsapohjakin tehdään "pataleipämäisesti" ainakin vuorokauden nostatuksella.

Makuasioitahan nää. Turha kiistellä.

lapsuudesta muistan saaristolaisleivän ja jonkun ?? piimäleivän.. niissä oli makeutta..

• näyttää siltä että köyhät ovat hyvin osanneet varautua..juu lahjotuskahvia ja teetä löytyy kanssa..se tee onkin mielijuoma.. vissy..myönnetäänn ollaan nyt vähän halpisolutlinjalla ..köyhän ainoahuvitus? no ehkä mutta joo

• Anonyymi

Huono puoli;kaapissa ei ole muuta kuin olutta

Hyvä; Sitä on riittävästi

t naapurin masa, kuopio. Savo

• oluessa on leipä ravinto ja nesteytys. muista syödä suolaa tai tulee jalkakkramppi..

terv.. betonikuutiopervokki.. ei mistään kotoisin.

• Anonyymi
        P.ervokki kirjoitti:

oluessa on leipä ravinto ja nesteytys. muista syödä suolaa tai tulee jalkakkramppi..

terv.. betonikuutiopervokki.. ei mistään kotoisin.

Harvoin kramppaa koipi mutta parempi kuin ei ramppaisi ollenkaan. Jostain syystä yöaikana ne tapahtuvat ei koskaan päivisin. herää kipuun joka varmaan vastaisi kun joku sahaisi jalkaa poikki.

t naapurin masa, savo.

• Anonyymi kirjoitti:

Harvoin kramppaa koipi mutta parempi kuin ei ramppaisi ollenkaan. Jostain syystä yöaikana ne tapahtuvat ei koskaan päivisin. herää kipuun joka varmaan vastaisi kun joku sahaisi jalkaa poikki.

t naapurin masa, savo.

toivottavasti löydät jonkun keinon. oma kesä meni plörinäksi tänä vuonna. jalan vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

t naapurin masa, savo.

Kramppaako myös keskimmäistä jalkaa ? Sehän olisi suorastaan toivottavaa.

• Anonyymi

Virallisesti olet rikas materialismissa. Olen sitä itsekin hamstrannut tukku-vihanneksia/-säilykkeitä, mutten minä noin leuhki - tai vähättele, sillä vain nuo pastat ja proteiinit puuttuu. - Paitsi kuivatuista herneistä, kaurahiutaleista ja soijarouheesta, joita sain köyhäläis-hintaan.

• anteeksi että leuhkin en osannut ajatella asiaa noin..ei mulla mitään hirveetä määrää ruokaaa oo vaan että kannattaa satsata silloin kun rahaa on..

• Anonyymi

Kannattaa olla miettimättä ruokaa liikaa, niin ei tule tuhlattua sitä hyvää "köyhäläisten"-ruokaa jo pirruuttaan enempiä, mitä tarvii...
      "Mätään" lihaan/kalaan tepsii sitrusmehu tai soijakastike, jotka "taikakastikkeina" toimivat siihen asti, kun liha oikeasti pyöräyttääkin ravinnon ulos ruumiista.

• no jonkun verran kuitenkin.. riisiä piisaa jauhoja ja teetä..siinä se sitten onkin niin no isäni onkimat hauet..vielä ja pakastevihanneksia..

• Anonyymi

Pastat
      - Spagetti
      - Fusilli
      - Penne

Riisit ja viljat
      - Pitkäjyväinen riisi
      - Quinoa
      - Kaura

Palkokasvit
      - Kikherneet
      - Linssit
      - Mustapavut

Säilykkeet
      - Tonnikala
      - Sardiinit
      - Pinaatti

Öljyt ja mausteet
      - Oliiviöljy
      - Rypsiöljy
      - Suola
      - Pippuri
      - Paprika
      - Oregano

Snackit
      - Pähkinät
      - Siemeniä
      - Keksit

Mausteet ja aromit
      - Valkosipuli
      - Sipuli
      - Inkivääri

Sokeri ja makeutusaineet
      - Sokeri
      - Hunaja
      - Vaahterasiirappi

Viinirypäleet ja hillot
      - Mansikkahillo
      - Mehu

Suolakurkut ja marinadit
      - Suolakurkku
      - Öljy-marinoidut vihannekset

• periaatteessa pastatkin voi itse tehdä jauhoista ja vedestä.. vois siinä kuitenkin olla kananmunaakin..vähän enemmän ravinteita.. kananmunat vaan ovat mielestäni nykyään kalliita.. määräänsä nähden.. ja aika kevyitäkin..

• Anonyymi

Kuinkahan moni syö ulkomailta rahdattua ruokaa, vaikka olisi tarjolla lähellä ilmaistakin !

• Anonyymi

Nyt sadonkorjuun aikana mehuaseman omenamehua ja avomaan kurkkuja
      niiden tavanomaisten elintarvikkeiden lisäksi.
      Ensi kuussa on jo perunoiden ja porkkanoiden sekä punajuurten aika.

• Anonyymi

Omenamehun voi puristaa itsekin, jos on käytössä oksasilppuri ja hydraulinen klapikone.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3442
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      30
      2091
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      69
      1941
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1510
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1411
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1348
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1316
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1277
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1207
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1045
    Aihe