Miksi ahvenanmaalla lopetettiin toisen kotimaisen kielen opetus ja aloitettiin sen siasta englanninkielen opetus .
Olisiko vastaava hyödyllistä myös mannersuomessa ?
Mikä oikea oppiaine pakkoruotsin tilalle
17
210
Vastaukset
- Anonyymi
Kuten huomaat Ahvenanmaalla ei ole kielivapautta etkä sinä halua sellaista suomalaisille. Jos haluaisit kyselisit mitä pakkoenglannin tilalle.
- Anonyymi
Ahvenanmaalaiset itse halusivat englannin toisen kotimaisen tilalle .
Kysymys kuuluu että miksi he sen halusivat ?
- Anonyymi
Jaa valitsivatko ahvenanmaalaiset mieluummin englannin toisen kotimaisen tilalle , miksi he niin halusivat ?
- Anonyymi
Ketjun aloittajan ei ehkä kannata alkaa lukemaan oikeustiedettä jos ymmärrys ei riitä siihen mitä tarkoittaa itsehallintoalue, voivatko he esim itse määrittää omat lakinsa mitä noudatettavat!
- Anonyymi
Manner-Suomikin on itsehallintoalue eikä mikään estä meitä luopumista pakkoruotsista. Mutta mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee niin ainakin Hesarissa oli että työnantajia ei huolestua nuorten kielitaito vaan kehno osaaminen luonnontieteissä.
- Anonyymi
Venäjä olisi hyvä
- Anonyymi
Venäjä on housuissasi pakkoruotsin vieressä.
- Anonyymi
Pakkoruotsin sijaan ei mitään yhtä turhaa.
- Anonyymi
Äidinkieli , sisältäluku ja oikeinkirjoitus .
- Anonyymi
No siis mikä tahansa olisi hyödyllisempi kuin turhan pänttääminen .
- Anonyymi
Venäjä olisi paras
- Anonyymi
Turhan tilalle melkein mikä tahansa .
- Anonyymi
Ketjun aloittajalle oikeustiede ei ole ainakaan oikea oppiaine kun ei todellakaan ole mitään ymmärrsystä, mitä tarkoittaa itsehallintoalue ja mitä siihen sisältyy, esim oikeus omaan lainsääädäntöön esim kielten osalta!
- Anonyymi
Sinulla taas on luetu ymmärtämisessä ongelmia , kysymyshän oli että MIKSI ja eikö vastaava mannersuomeen .
Myönnän kyllä että nämä kysymykset ovat hankalia vastattavia , etuoikeuksien puolustaminen vaatii sanallista akropatiaa ja liirumlaarumia .
- Anonyymi
Olen huomannut, että pakkoruotsissa on sama kielioppi ja sanasto kuin oikeassakin ruotsinkielessä. Sikäli hyödyllinen oppiaine!
- Anonyymi
Äidinkieli ja englanti.
- Anonyymi
Kuka meille pakottaa tuon typerän ruotsin ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984