... .on rekisteröity heinäkuun loppuun mennessä tänä vuonna enemmän kuin koko viime vuonna rekisteröitiin sähköautoja yhteensä.
Että se siitä sähköautojen romahduksesta.
Käytettyjä sähköautoja myytiin Suomessa alkuvuonna jopa 77 % enemmän kuin viime vuonna.
https://www.epressi.com/tiedotteet/autot-ja-moottoripyorat/kaytettyjen-autojen-kauppa-kasvoi-alkuvuonna-eniten-pohjanmaalla-ja-etela-pohjanmaalla-kaytettyja-autoja-myytiin-yli-6-enemman-kuin-viime-vuonna.html
Myös käytettyjen sähköautojen tuontiosuus on yhä kasvanut, mutta hybrideihin verrattuna maltillisesti.
https://yle.fi/a/74-20104415
Ensirekisteröityjä, käytettynä maahantuotuja ja suomessa käytettynä myytyjä sähköautoja...
21
237
Vastaukset
- Anonyymi
Uusien sähköautojen myynti on vähentynyt Suomessa tänä vuonna 30 % .
- Anonyymi
"on rekisteröity heinäkuun loppuun mennessä tänä vuonna enemmän kuin koko viime vuonna rekisteröitiin sähköautoja yhteensä."
sulla on ihan oma matikka; täyssähköjä ensirekisteröity heinäkuun loppuun mennessä
11 911 kpl. Viime vuonna 29 537 kpl.
Ladattavia rekisteröitiin viime vuonna 47 624 kpl
Tänä vuonna 20 677 kpl.- Anonyymi
Et näköjään lukenut tuota ketjun otsikkoa. Sinulla se näkyy olevankin aivan oma matematiikka.
- Anonyymi
Otsikossa ei kirjoiteta pelkästään ensirekisteröinneistä vaan ensirekisteröinneistä, käytettynä mahantuoduista ja liikeistä käytettynä myydyistä sähköautoista yhteensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näköjään lukenut tuota ketjun otsikkoa. Sinulla se näkyy olevankin aivan oma matematiikka.
Patteripetterin matematiikka tiedetään.
Petterit laskee myös polttomoottoriautot(plugarit) sähköautoiksi, kun puhyutaan myyntimääristä.
Ja seuraavassa hengenvedossa petteri huutaa silti "en laske plugqareit asähköautoiksi & kaikki sähköautot ovat päästöttömiä"
Todellisuudessa tyypillisin sähköauto on plugari, joka tuottaa paperilla 40 g7km CO2 päästön ja todellisuudessa kuluttaa liki 6 l/100 km bensaa ja tuottaa 140 g/km CO2 päästön. Jolloin ero perinteiseen tekniikkaan onkin marginalinen.
Sähköistyksellä ei olekaan liikenteen päästöjä pienennetty kuin hitusen ... ja samaan aikaan on turvotettu autojen hintaa ja massaa ihan tolkuttomasti. Polttomoottoriautoille 1300-1400 kg omamassa normaali, mutta sähkövatkaimilla 2000-2200 kg on sitä perustasoa. Luonnonvaroja kuluu 50 % enemmän näihin korjauskelvottomiksi suunniteltuihin kertakäyttötuotteisiin,
https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otsikossa ei kirjoiteta pelkästään ensirekisteröinneistä vaan ensirekisteröinneistä, käytettynä mahantuoduista ja liikeistä käytettynä myydyistä sähköautoista yhteensä.
Käytettyinä tuodut eivät ole ensirekisteröityjä, vaan uudelleen rekisteröityjä suomalaiseen rekisteriin. MInullakin on Ruotsiin ensirekisteröity plugari, joka on tuotu Suomeen ja saanut uuden rekisteritunnuksen täällä. Vanha rekkari näkyy kyllä rekisteriotteessa. Tällä Suomen hintatasolla seuraavakin autoni on parivuotiaana tuotu sähköauto kohtuullisella hinnalla. Tuskin minulla on koskaan varaa uuteen autoon, jos en tyydy Corolla-tasoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytettyinä tuodut eivät ole ensirekisteröityjä, vaan uudelleen rekisteröityjä suomalaiseen rekisteriin. MInullakin on Ruotsiin ensirekisteröity plugari, joka on tuotu Suomeen ja saanut uuden rekisteritunnuksen täällä. Vanha rekkari näkyy kyllä rekisteriotteessa. Tällä Suomen hintatasolla seuraavakin autoni on parivuotiaana tuotu sähköauto kohtuullisella hinnalla. Tuskin minulla on koskaan varaa uuteen autoon, jos en tyydy Corolla-tasoon.
Kukaan ei ole väittänyt käytettynä maahantuotuja autoja ja täällä rekisteröityjä ensirekisteröinneiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patteripetterin matematiikka tiedetään.
Petterit laskee myös polttomoottoriautot(plugarit) sähköautoiksi, kun puhyutaan myyntimääristä.
Ja seuraavassa hengenvedossa petteri huutaa silti "en laske plugqareit asähköautoiksi & kaikki sähköautot ovat päästöttömiä"
Todellisuudessa tyypillisin sähköauto on plugari, joka tuottaa paperilla 40 g7km CO2 päästön ja todellisuudessa kuluttaa liki 6 l/100 km bensaa ja tuottaa 140 g/km CO2 päästön. Jolloin ero perinteiseen tekniikkaan onkin marginalinen.
Sähköistyksellä ei olekaan liikenteen päästöjä pienennetty kuin hitusen ... ja samaan aikaan on turvotettu autojen hintaa ja massaa ihan tolkuttomasti. Polttomoottoriautoille 1300-1400 kg omamassa normaali, mutta sähkövatkaimilla 2000-2200 kg on sitä perustasoa. Luonnonvaroja kuluu 50 % enemmän näihin korjauskelvottomiksi suunniteltuihin kertakäyttötuotteisiin,
https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.htmlKovasti on kuvitelmaa mukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patteripetterin matematiikka tiedetään.
Petterit laskee myös polttomoottoriautot(plugarit) sähköautoiksi, kun puhyutaan myyntimääristä.
Ja seuraavassa hengenvedossa petteri huutaa silti "en laske plugqareit asähköautoiksi & kaikki sähköautot ovat päästöttömiä"
Todellisuudessa tyypillisin sähköauto on plugari, joka tuottaa paperilla 40 g7km CO2 päästön ja todellisuudessa kuluttaa liki 6 l/100 km bensaa ja tuottaa 140 g/km CO2 päästön. Jolloin ero perinteiseen tekniikkaan onkin marginalinen.
Sähköistyksellä ei olekaan liikenteen päästöjä pienennetty kuin hitusen ... ja samaan aikaan on turvotettu autojen hintaa ja massaa ihan tolkuttomasti. Polttomoottoriautoille 1300-1400 kg omamassa normaali, mutta sähkövatkaimilla 2000-2200 kg on sitä perustasoa. Luonnonvaroja kuluu 50 % enemmän näihin korjauskelvottomiksi suunniteltuihin kertakäyttötuotteisiin,
https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.htmlEpätoivoisen ihmisen tekstiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patteripetterin matematiikka tiedetään.
Petterit laskee myös polttomoottoriautot(plugarit) sähköautoiksi, kun puhyutaan myyntimääristä.
Ja seuraavassa hengenvedossa petteri huutaa silti "en laske plugqareit asähköautoiksi & kaikki sähköautot ovat päästöttömiä"
Todellisuudessa tyypillisin sähköauto on plugari, joka tuottaa paperilla 40 g7km CO2 päästön ja todellisuudessa kuluttaa liki 6 l/100 km bensaa ja tuottaa 140 g/km CO2 päästön. Jolloin ero perinteiseen tekniikkaan onkin marginalinen.
Sähköistyksellä ei olekaan liikenteen päästöjä pienennetty kuin hitusen ... ja samaan aikaan on turvotettu autojen hintaa ja massaa ihan tolkuttomasti. Polttomoottoriautoille 1300-1400 kg omamassa normaali, mutta sähkövatkaimilla 2000-2200 kg on sitä perustasoa. Luonnonvaroja kuluu 50 % enemmän näihin korjauskelvottomiksi suunniteltuihin kertakäyttötuotteisiin,
https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.htmlTuskaista tekstiä kun millekään hän ei mahda mitään.
- Anonyymi
Minkä ihmeen vuoksi täällä valehdellaan ja haukutaan sähköautoja? Miksi ihmeessä?
- Anonyymi
Joka käänteessä valehtelevien petterien on hyvä välillä maistaa omaa lääkettään, vaikka karvaalta maistuukin.
EIkä patteriautojen myynnin MAAILMANLAAJUINEN ROMAHDUS ole vale, vaan tosiasia.
Vatkaimilla on ihan liikaa hintaa suhteessa laatuun - jopa liikenneturvallisuutta heikentävä halpuutus (huono käyttöliittymä, juosten kustut luistonestot yms) ja sisustan ämpärimuovi -laatuvaikutelma. 30 tonnin karvalakissa toimii useimmat asiat paremmin kuin 50 tonnin sähkövatkaimessa.
- Anonyymi
Ja hallitus istutetaan oikeuden eteen tieliikennepäästöjen vuoksi.
- Anonyymi
Ympäristöministerillä kuvaava nimi. Mykkänen.
- Anonyymi
Kokoomus ja Perussuomalaiset tuhoavat tämän maan.
- Anonyymi
Diselpellet ovat oma ihmislajinsa.
- Anonyymi
Dieselpellet ovat joutuneet oikeuden eteen rikkomistaan latauslaitteista ja suuriin korvauksiin.
- Anonyymi
Karme a totuus tuossa aloituksessa.
- Anonyymi
Aivan itkettää.
- Anonyymi
Autotoimittajatkin havaitsivat sähköautojen suosion nousun elokuussa niin alkoivat heti kirjoitella sähköautojen vataisia kirjoituksiaan.
- Anonyymi
Elokuun tilanteen mukaan tuo prosenttimäärä taas nousi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?
Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot5853879Muuttaisiko viesti mitään
Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j483318- 382801
Valpuri Nykänen elokapina
Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.662759Oon vähän ihastunut suhun nainen
Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)192144- 322091
Se että tavattiin
Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni121967- 291865
Oot pala mun sielua
Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my171810Hei T........
Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu471759