Ensirekisteröityjä, käytettynä maahantuotuja ja suomessa käytettynä myytyjä sähköautoja...

Anonyymi-ap

... .on rekisteröity heinäkuun loppuun mennessä tänä vuonna enemmän kuin koko viime vuonna rekisteröitiin sähköautoja yhteensä.

Että se siitä sähköautojen romahduksesta.

Käytettyjä sähköautoja myytiin Suomessa alkuvuonna jopa 77 % enemmän kuin viime vuonna.

https://www.epressi.com/tiedotteet/autot-ja-moottoripyorat/kaytettyjen-autojen-kauppa-kasvoi-alkuvuonna-eniten-pohjanmaalla-ja-etela-pohjanmaalla-kaytettyja-autoja-myytiin-yli-6-enemman-kuin-viime-vuonna.html

Myös käytettyjen sähköautojen tuontiosuus on yhä kasvanut, mutta hybrideihin verrattuna maltillisesti.

https://yle.fi/a/74-20104415

21

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uusien sähköautojen myynti on vähentynyt Suomessa tänä vuonna 30 % .

    • Anonyymi

      "on rekisteröity heinäkuun loppuun mennessä tänä vuonna enemmän kuin koko viime vuonna rekisteröitiin sähköautoja yhteensä."
      sulla on ihan oma matikka; täyssähköjä ensirekisteröity heinäkuun loppuun mennessä
      11 911 kpl. Viime vuonna 29 537 kpl.
      Ladattavia rekisteröitiin viime vuonna 47 624 kpl
      Tänä vuonna 20 677 kpl.

      • Anonyymi

        Et näköjään lukenut tuota ketjun otsikkoa. Sinulla se näkyy olevankin aivan oma matematiikka.


      • Anonyymi

        Otsikossa ei kirjoiteta pelkästään ensirekisteröinneistä vaan ensirekisteröinneistä, käytettynä mahantuoduista ja liikeistä käytettynä myydyistä sähköautoista yhteensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näköjään lukenut tuota ketjun otsikkoa. Sinulla se näkyy olevankin aivan oma matematiikka.

        Patteripetterin matematiikka tiedetään.

        Petterit laskee myös polttomoottoriautot(plugarit) sähköautoiksi, kun puhyutaan myyntimääristä.

        Ja seuraavassa hengenvedossa petteri huutaa silti "en laske plugqareit asähköautoiksi & kaikki sähköautot ovat päästöttömiä"

        Todellisuudessa tyypillisin sähköauto on plugari, joka tuottaa paperilla 40 g7km CO2 päästön ja todellisuudessa kuluttaa liki 6 l/100 km bensaa ja tuottaa 140 g/km CO2 päästön. Jolloin ero perinteiseen tekniikkaan onkin marginalinen.

        Sähköistyksellä ei olekaan liikenteen päästöjä pienennetty kuin hitusen ... ja samaan aikaan on turvotettu autojen hintaa ja massaa ihan tolkuttomasti. Polttomoottoriautoille 1300-1400 kg omamassa normaali, mutta sähkövatkaimilla 2000-2200 kg on sitä perustasoa. Luonnonvaroja kuluu 50 % enemmän näihin korjauskelvottomiksi suunniteltuihin kertakäyttötuotteisiin,

        https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otsikossa ei kirjoiteta pelkästään ensirekisteröinneistä vaan ensirekisteröinneistä, käytettynä mahantuoduista ja liikeistä käytettynä myydyistä sähköautoista yhteensä.

        Käytettyinä tuodut eivät ole ensirekisteröityjä, vaan uudelleen rekisteröityjä suomalaiseen rekisteriin. MInullakin on Ruotsiin ensirekisteröity plugari, joka on tuotu Suomeen ja saanut uuden rekisteritunnuksen täällä. Vanha rekkari näkyy kyllä rekisteriotteessa. Tällä Suomen hintatasolla seuraavakin autoni on parivuotiaana tuotu sähköauto kohtuullisella hinnalla. Tuskin minulla on koskaan varaa uuteen autoon, jos en tyydy Corolla-tasoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytettyinä tuodut eivät ole ensirekisteröityjä, vaan uudelleen rekisteröityjä suomalaiseen rekisteriin. MInullakin on Ruotsiin ensirekisteröity plugari, joka on tuotu Suomeen ja saanut uuden rekisteritunnuksen täällä. Vanha rekkari näkyy kyllä rekisteriotteessa. Tällä Suomen hintatasolla seuraavakin autoni on parivuotiaana tuotu sähköauto kohtuullisella hinnalla. Tuskin minulla on koskaan varaa uuteen autoon, jos en tyydy Corolla-tasoon.

        Kukaan ei ole väittänyt käytettynä maahantuotuja autoja ja täällä rekisteröityjä ensirekisteröinneiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteripetterin matematiikka tiedetään.

        Petterit laskee myös polttomoottoriautot(plugarit) sähköautoiksi, kun puhyutaan myyntimääristä.

        Ja seuraavassa hengenvedossa petteri huutaa silti "en laske plugqareit asähköautoiksi & kaikki sähköautot ovat päästöttömiä"

        Todellisuudessa tyypillisin sähköauto on plugari, joka tuottaa paperilla 40 g7km CO2 päästön ja todellisuudessa kuluttaa liki 6 l/100 km bensaa ja tuottaa 140 g/km CO2 päästön. Jolloin ero perinteiseen tekniikkaan onkin marginalinen.

        Sähköistyksellä ei olekaan liikenteen päästöjä pienennetty kuin hitusen ... ja samaan aikaan on turvotettu autojen hintaa ja massaa ihan tolkuttomasti. Polttomoottoriautoille 1300-1400 kg omamassa normaali, mutta sähkövatkaimilla 2000-2200 kg on sitä perustasoa. Luonnonvaroja kuluu 50 % enemmän näihin korjauskelvottomiksi suunniteltuihin kertakäyttötuotteisiin,

        https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html

        Kovasti on kuvitelmaa mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteripetterin matematiikka tiedetään.

        Petterit laskee myös polttomoottoriautot(plugarit) sähköautoiksi, kun puhyutaan myyntimääristä.

        Ja seuraavassa hengenvedossa petteri huutaa silti "en laske plugqareit asähköautoiksi & kaikki sähköautot ovat päästöttömiä"

        Todellisuudessa tyypillisin sähköauto on plugari, joka tuottaa paperilla 40 g7km CO2 päästön ja todellisuudessa kuluttaa liki 6 l/100 km bensaa ja tuottaa 140 g/km CO2 päästön. Jolloin ero perinteiseen tekniikkaan onkin marginalinen.

        Sähköistyksellä ei olekaan liikenteen päästöjä pienennetty kuin hitusen ... ja samaan aikaan on turvotettu autojen hintaa ja massaa ihan tolkuttomasti. Polttomoottoriautoille 1300-1400 kg omamassa normaali, mutta sähkövatkaimilla 2000-2200 kg on sitä perustasoa. Luonnonvaroja kuluu 50 % enemmän näihin korjauskelvottomiksi suunniteltuihin kertakäyttötuotteisiin,

        https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html

        Epätoivoisen ihmisen tekstiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteripetterin matematiikka tiedetään.

        Petterit laskee myös polttomoottoriautot(plugarit) sähköautoiksi, kun puhyutaan myyntimääristä.

        Ja seuraavassa hengenvedossa petteri huutaa silti "en laske plugqareit asähköautoiksi & kaikki sähköautot ovat päästöttömiä"

        Todellisuudessa tyypillisin sähköauto on plugari, joka tuottaa paperilla 40 g7km CO2 päästön ja todellisuudessa kuluttaa liki 6 l/100 km bensaa ja tuottaa 140 g/km CO2 päästön. Jolloin ero perinteiseen tekniikkaan onkin marginalinen.

        Sähköistyksellä ei olekaan liikenteen päästöjä pienennetty kuin hitusen ... ja samaan aikaan on turvotettu autojen hintaa ja massaa ihan tolkuttomasti. Polttomoottoriautoille 1300-1400 kg omamassa normaali, mutta sähkövatkaimilla 2000-2200 kg on sitä perustasoa. Luonnonvaroja kuluu 50 % enemmän näihin korjauskelvottomiksi suunniteltuihin kertakäyttötuotteisiin,

        https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html

        Tuskaista tekstiä kun millekään hän ei mahda mitään.


    • Anonyymi

      Minkä ihmeen vuoksi täällä valehdellaan ja haukutaan sähköautoja? Miksi ihmeessä?

      • Anonyymi

        Joka käänteessä valehtelevien petterien on hyvä välillä maistaa omaa lääkettään, vaikka karvaalta maistuukin.

        EIkä patteriautojen myynnin MAAILMANLAAJUINEN ROMAHDUS ole vale, vaan tosiasia.

        Vatkaimilla on ihan liikaa hintaa suhteessa laatuun - jopa liikenneturvallisuutta heikentävä halpuutus (huono käyttöliittymä, juosten kustut luistonestot yms) ja sisustan ämpärimuovi -laatuvaikutelma. 30 tonnin karvalakissa toimii useimmat asiat paremmin kuin 50 tonnin sähkövatkaimessa.


    • Anonyymi

      Ja hallitus istutetaan oikeuden eteen tieliikennepäästöjen vuoksi.

      • Anonyymi

        Ympäristöministerillä kuvaava nimi. Mykkänen.


    • Anonyymi

      Kokoomus ja Perussuomalaiset tuhoavat tämän maan.

      • Anonyymi

        Diselpellet ovat oma ihmislajinsa.


    • Anonyymi

      Dieselpellet ovat joutuneet oikeuden eteen rikkomistaan latauslaitteista ja suuriin korvauksiin.

    • Anonyymi

      Karme a totuus tuossa aloituksessa.

      • Anonyymi

        Aivan itkettää.


    • Anonyymi

      Autotoimittajatkin havaitsivat sähköautojen suosion nousun elokuussa niin alkoivat heti kirjoitella sähköautojen vataisia kirjoituksiaan.

    • Anonyymi

      Elokuun tilanteen mukaan tuo prosenttimäärä taas nousi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe