Uskonkuuliaisuudesta on kysymys, ei pään uskosta

Anonyymi-ap

”Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?”
1 Piet 4:17

13

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Alkukielen asiantuntijat sanovatkin, että alkujaan sana uskoa tarkoittaa tekemistä,
      eli Jumalan käskyjen tottelemista eli Jumalan tahdon mukaan elämistä, ei mitään pelkkää tekemisestä irrallista uskomista ja totena pitämistä.

• Anonyymi

Jeesuksen teko Golgatalla on täydellinen. Sitä ei tarvitse paikkailla, eikä jotenkin täydellistää.
        Kuitenkin kun ihminen kääntyy Jeesuksen puoleen syntejänsä katuen, hänen sisimpänsä muuttuu ja hän tahtoo alkaa elää Jumalan mielen mukaisesti. Sitä kutsutaan mielenmuutokseksi eli parannukseksi, jonka Jumala vaikuttaa, ei ihminen itse.
        Usko Jeesukseen, jonka senkin Jeesus itse ihmisessä vaikuttaa, on se elävä usko, joka riittää.
        Kaikesta saa kunnian Jumala, ei ihminen.

• Anonyymi00013
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen teko Golgatalla on täydellinen. Sitä ei tarvitse paikkailla, eikä jotenkin täydellistää.
        Kuitenkin kun ihminen kääntyy Jeesuksen puoleen syntejänsä katuen, hänen sisimpänsä muuttuu ja hän tahtoo alkaa elää Jumalan mielen mukaisesti. Sitä kutsutaan mielenmuutokseksi eli parannukseksi, jonka Jumala vaikuttaa, ei ihminen itse.
        Usko Jeesukseen, jonka senkin Jeesus itse ihmisessä vaikuttaa, on se elävä usko, joka riittää.

Kyllä, aamen!

• Anonyymi00014
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, totisesti aamen!

• Anonyymi

Käännyttämällä kuulosta tuleva päänusko on psykologinen kokemus ja mielentila, kreikaksi "metanoita", mikä ei pese syntejä eikä liitä ihmistä uuden liiton jäseneksi. Pelkän usko varaan ei kannata autuuttaan rakentaa. Se on sitä hiekalle rakentamista.

• Anonyymi

Pietarilla oli taivaanportin avaimet.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi

Itse itsensä uskoviksi ja pelastuneiksi julistaneet ovat niitä armon varkaita ja rosvoja.

Joh. 10:1

"Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse itsensä uskoviksi ja pelastuneiksi julistaneet ovat niitä armon varkaita ja rosvoja.

"Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo."

Jeesus on ovi pelastukseen. Vain Hän, ei kukaan, eikä mikään muu. Sen pitäisi olla selvää.

”Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.”
        Joh 10:9

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.”
        Joh 24:6

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse itsensä uskovaisiksi julistaneitahan uskikset enimmäkseen ovat. Ei aito uskovainen uskostaan isommin metelöi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse itsensä uskovaisiksi julistaneitahan uskikset enimmäkseen ovat. Ei aito uskovainen uskostaan isommin metelöi.

Perkele sanoo: ”Hys, hys! Älkää puhuko Jeesuksesta! Saattavat vielä pelastua.

Jeesus sanoo: ” Kertokaa evankeliumi kaikille, jotta voisivat uskoa minuun ja pelastua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perkele sanoo: ”Hys, hys! Älkää puhuko Jeesuksesta! Saattavat vielä pelastua.

Jeesus sanoo: ” Kertokaa evankeliumi kaikille, jotta voisivat uskoa minuun ja pelastua!

Tunnistit siis itsesi kuvauksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus käski julistaa evankeliumia. Sinun mielestäsi evankeliumia ei pitäisi välittää eteenpäin. Mietipä, kumpaa minä tottelen? Herjaajaa vai Jeesusta?

• Anonyymi

Raamatun mukaan ihminen liitetään Kristukseen KASTEESSA,
      Kristuksen ruumiin jäseneksi, uuden liiton jäseneksi,
      osalliseksi Kristuksen kuolemasta, sovintoverestä ja ylösnousemuksesta.

Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      13
      1693
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      138
      1686
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      264
      1235
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1088
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1066
    6. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      955
    7. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      129
      949
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      897
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      878
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      875
    Aihe