Polttoaineasemien kannattavuus loppuu paljon aikaisemmin kuin polttomoottoriautot muuten katoasivat. Pienenevän polttoainemyynnin vuoksi asemien ylläpito ei ole kannattavaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000010493811.html
https://www.is.fi/autot/art-2000010510131.html
https://www.is.fi/autot/art-2000010399532.html
Polttoaineasemat katoavat ensin ja kadottavat sitten loputkin polttomottoriautot
39
353
Vastaukset
- Anonyymi
Tuohon tulee menemään sellaiset 30 vuotta.
- Anonyymi
Perusta väitteesi tietoon, älä kuvitelmaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perusta väitteesi tietoon, älä kuvitelmaan.
Aivan kuten noiden artikkeleiden luvut ovat pelkkiä arvauksia eli kuvitelmaa.
- Anonyymi
Meitaatko että tappiollisten bensa-asemien velkojat malttaa katsoa 30 vuota josko toiminta kääntyisi voitolliseksi.
Kun rahat on loppu ne on loppu ja silloin asiat hoitaa konkurssipesä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meitaatko että tappiollisten bensa-asemien velkojat malttaa katsoa 30 vuota josko toiminta kääntyisi voitolliseksi.
Kun rahat on loppu ne on loppu ja silloin asiat hoitaa konkurssipesä.Voi olla, että muutama asema lopettaa, mutta valtaosa asemista jatkaa vielä 30 vuotta. Ja on niitä asemia mennyt konkurssiin kymmeniä vuosia sittenkin. Huoltoasemia on lopettanut vuosittain jo kauan ennen kuin sähköautoista edes puhuttiin.
Lisäksi esimerkiksi ABC-asemat tekevät rahansa enemmän ravintolasta ja kaupasta kuin polttoaineista. Mutta polttoainetta hakevat menevät myös ravintolaan ja kauppaan, joten pumppujen poistaminen olisi taloudellinen itsemurha.
Suomessa tullaan myymään bensaa 30 vuoden päästäkin vaikka sähköautofanaatikot itkevät.
Ja enemmistö autoilijoista ajaa polttiksilla 2040-luvullakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meitaatko että tappiollisten bensa-asemien velkojat malttaa katsoa 30 vuota josko toiminta kääntyisi voitolliseksi.
Kun rahat on loppu ne on loppu ja silloin asiat hoitaa konkurssipesä.Niin kauan kuin bensalla ajetaan, niin kauan sitä myydään. 2035 loppuu uusien polttomoottoriautojen myynti ja näyttää, että sähköön siirtyminen on hitaampaa kun ensin arvioitiin, niin bensalla ajetaan pitkään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perusta väitteesi tietoon, älä kuvitelmaan.
No miten rekat sitten tankataan
Kysyn vaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meitaatko että tappiollisten bensa-asemien velkojat malttaa katsoa 30 vuota josko toiminta kääntyisi voitolliseksi.
Kun rahat on loppu ne on loppu ja silloin asiat hoitaa konkurssipesä.Miehitettyjä huoltoasemia on Suomessa n. 700 kpl ja kylmäasemia on n. 1100 kpl. Miehitettyjen asemien määrä vähenee ja kylmäasemien määrä lisääntyy. Polttomoottoriautot tankataan 100 prosenttisesti asemien polttoainepumpulla.
Sähköautot ladataan 95 prosenttisesti kotona. Miten tämä olisi latauksen myyjille kannattavaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, että muutama asema lopettaa, mutta valtaosa asemista jatkaa vielä 30 vuotta. Ja on niitä asemia mennyt konkurssiin kymmeniä vuosia sittenkin. Huoltoasemia on lopettanut vuosittain jo kauan ennen kuin sähköautoista edes puhuttiin.
Lisäksi esimerkiksi ABC-asemat tekevät rahansa enemmän ravintolasta ja kaupasta kuin polttoaineista. Mutta polttoainetta hakevat menevät myös ravintolaan ja kauppaan, joten pumppujen poistaminen olisi taloudellinen itsemurha.
Suomessa tullaan myymään bensaa 30 vuoden päästäkin vaikka sähköautofanaatikot itkevät.
Ja enemmistö autoilijoista ajaa polttiksilla 2040-luvullakin.Polttoaineen myynti on huoltoasemille itsessään kannattamaton sisäänheittotuote. Kun sähköautot yleistyy on polttoaineen jakelu yrittäjälle tarpeetonta lisäpainoa ja se loppuu. Kaiken maailman jakeluvelvoitteet tekevät lopulta hommasta täysin tappiollista. Kun suren keskiluokankin asiakkaat alkavat ajaa sähköautoilla polttoainepumput joutaa mittarikentältä pois. Tappiolla myytävää polttoainetta haluavien omia eväitään pihalla syöviä asiakkaita ei yrittäjä tontilleen enää kaipaa.
- Anonyymi
Kylmäasemat säilyvät ja kauan.
- Anonyymi
Sekin on pelkkä kyvitelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin on pelkkä kyvitelma.
Perustele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perustele.
Uskovaiset ovat aina keskimääräistä tyhmempiä, haluavat pysyä tyhminä ja levittää tyhmyyttä. Ei kannata haaskata aikaa ja vaivaa näihin.
- Anonyymi
Nyt jo hävitetään kannattamattomia asemia niin pian suuri osa on häviämässä.
- Anonyymi
Lähinnä pikkuisia asemia maaseudulla, joita on kadonnut jopa 1970-luvulla ennen kuin mitään sähköautoja oli. Kokonaisia polttoaineasemaketjuja on kadonnut ennen kuin sähköautoista on puhuttu. Isot asemat tulevat pysymään vielä kymmeniä vuosia. Jokin ABC-ketju myy polttoaineita jopa 2050-luvulla.
- Anonyymi
Hävitettiin jo 20 vuotta sitten. Huittinen-Forssa väliltä on hävinnyt jo kaksi tai kolme huoltoasemaa ja jo ennen kuin sähköautoista puhuttiin mitään.
- Anonyymi
Tuleeko joka latausasemalle hampurilaisravintola ja maksullinen vessa?
- Anonyymi
Saamme sen nähdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saamme sen nähdä.
Ja hampurilaispaikalla on omat akkunsa ja muuntamolla puskuriakku ja asiakkaan kotona aurinkosähköakku ja autossa akku... Disruptiivisella politiikalla saadaan hurja kannustin kaukomaiden kaivosteollisuudelle. Mutta ei niitä kaikkia mineraaleja saada maaperästä sillä vauhdilla, että ilmastovaivaisten harhakuvitelma toteutuisi, ei vaikka kuinka yritettäisiin myöriä ja kuopia ja raiskata ja myrkyttää. Ihan vaan ettei tulisi hiilidioksidia kasvien ruoaksi peljätyistä pakoputkista.
- Anonyymi
Patteripeterit tykkää kuseskella puskiin. Norjassa siis jengi suivaantunut tosisaan paskan/kusenhajuisiin latausasemiin....
Kasvaa muuten vyötärönympärys aika tavalla, jos täytyy pitää puolen tunnin ruokatauko 150-200 km välein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patteripeterit tykkää kuseskella puskiin. Norjassa siis jengi suivaantunut tosisaan paskan/kusenhajuisiin latausasemiin....
Kasvaa muuten vyötärönympärys aika tavalla, jos täytyy pitää puolen tunnin ruokatauko 150-200 km välein.Miksi pitää aina syödä. parempi olisi muutaman tunnin välein muutenkin käydä lyhyellä kävelyllä ja katsella vaikka maisemia. Vaikuttaa että tekisi sinullekin hyvää agressiosi suhteen.
- Anonyymi
"Huoltoasema on Ruotsissa kuten Suomessa monen pienen maaseutukylän viimeinen palvelu, jossa toimii monesti myös posti ja kahvila."
Missä Suomessa on tuollaisia? Suomen syrjäseudut täynnä K- ja S marketteja, joissa posti ja pakettiautomaatit ja joiden pihassa kylmäasema. Ei Suomessa ole elänyt aikoihin pelkällä bensan ja kahvin myynnillä. - Anonyymi
Katoaa kuin kedon kukkanen, aikansa loistaa ja kuihtuu pois.🥲
- Anonyymi
Tarkoitit lyhytikäisiä kinkkisähköautoja. Kun hajoaa, niin varaosia ei löydy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitit lyhytikäisiä kinkkisähköautoja. Kun hajoaa, niin varaosia ei löydy.
Korjaamolta sanottiin, että varaosien saaminen voi mennä ensi juhannukseen. Tai jouluun – tai jopa vuoteen 2025. Eivät pitäneet mitenkään todennäköisenä, että tarvittavat varaosat saapuisivat kovinkaan nopeasti, Koljonen sanoo.
https://moottori.fi/uutinen/tanjan-sahkoauto-on-odottanut-korjausta-lokakuusta-asti-varaosien-saatavuus-viivastyttanyt-kuukausilla/
- Anonyymi
Bensaa myydään siinä sivussa baari ja ravintolapalveluiden kanssa ja jopa elintarvikkeita ja muuta myydään isoilla asemilla.
- Anonyymi
Ainoa vaan että bensan myynti on tappiollista kun taas elintarvikkeiden myynnissä on huotoasemahinnoilla hyvä kate. Arvaa kumpi liiketoiminta jää kun karsitaan läskiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa vaan että bensan myynti on tappiollista kun taas elintarvikkeiden myynnissä on huotoasemahinnoilla hyvä kate. Arvaa kumpi liiketoiminta jää kun karsitaan läskiä.
"Ainoa vaan että bensan myynti on tappiollista"
Mites sähkönmyynti? Polttomoottoriautot tankataan 100% muualla kuin kotona. Sähköautot "tankataan" 95% kotona. Kyllä se on latauksen myynti, joka on täysin kannattamaton/tappiollista yrittäjälle.
Suomessa on alle 700 huoltoasemaa ja 1100 kylmäasemaa. Polttomoottoriautoja on
3 318 086 kpl. 1834 autoa per tankkausasema ei mielestäsi ole kannattava?
Julkisia latauspaikkoja on 1 700 ja sähköautoja 103 952 kpl. 61 autoa per latausasema mielestäsi kannattava?
- Anonyymi
Polttisautoja tarvitaan tulevaisuudessakin hinaamaan simahtaneita sähköautoja tien pientareilta
- Anonyymi
Kai ne niitä voi humalaa sähköautoillakin, ainakin vääntöä riittää paremmin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai ne niitä voi humalaa sähköautoillakin, ainakin vääntöä riittää paremmin?
Jaa että humalaa sähköautoilla? Jep
- Anonyymi
Jos 95% sähköauton latauksesta tapahtuu kotona, niin miksi pitää rakentaa lisää turhia julkisia latauspisteitä. Rahan tuhlausta.
- Anonyymi
No ihan siksi että sähköautoilijat ajavat tyypillisesti enemmän kuin polttisautoilijat ja ladata pitää pystyä reissussakin. Huoltoasemat taas investoivat latausasemiin siksi, että niillä saa maksukykyisiä asiakkaitta pysähtymään. Lataus maksaa pari kymppiä, mutta nelihenkinen seurue voi jättää huoltoasemakäynnillään huoltoasemalle parisataakin euroa ja nämä rahat vieläpä johonkin aivan muuhun kuin kannattamattomaan polttoaineen myyntiin. Molemmat sekä sähkö, että polttoaine on pelkästään sisäänheittotuotteita, mutta sähköautoilijat on maksukykyisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ihan siksi että sähköautoilijat ajavat tyypillisesti enemmän kuin polttisautoilijat ja ladata pitää pystyä reissussakin. Huoltoasemat taas investoivat latausasemiin siksi, että niillä saa maksukykyisiä asiakkaitta pysähtymään. Lataus maksaa pari kymppiä, mutta nelihenkinen seurue voi jättää huoltoasemakäynnillään huoltoasemalle parisataakin euroa ja nämä rahat vieläpä johonkin aivan muuhun kuin kannattamattomaan polttoaineen myyntiin. Molemmat sekä sähkö, että polttoaine on pelkästään sisäänheittotuotteita, mutta sähköautoilijat on maksukykyisiä.
Koton sähköautoon lartautuu 37 kW:n teholla 300 km yön aikana,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koton sähköautoon lartautuu 37 kW:n teholla 300 km yön aikana,
"Koton sähköautoon lartautuu 37 kW:n teholla 300 km yön aikana,"
37 kW teho vaatisi älyttömän isot pääsulakkeet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Koton sähköautoon lartautuu 37 kW:n teholla 300 km yön aikana,"
37 kW teho vaatisi älyttömän isot pääsulakkeet.Kotona latausasemat ovat yleensä 11kW kolmivaiheasemia, jollaisen tyypillinen talon 25A pääsulake kestää. Sellaisella lataa reilun 200 km ajoa vastaavan varauksen noin 5 tunnissa olettaen että omakotitalossa käytetään sähköä muuhunkin kuin lataukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotona latausasemat ovat yleensä 11kW kolmivaiheasemia, jollaisen tyypillinen talon 25A pääsulake kestää. Sellaisella lataa reilun 200 km ajoa vastaavan varauksen noin 5 tunnissa olettaen että omakotitalossa käytetään sähköä muuhunkin kuin lataukseen.
Ja yöllä menee nopeamminkin kun sähköä ei käytetä muuhun.
- Anonyymi
Ja lopuksi parkkipaikat ja raviradat.🧌
- Anonyymi
Vaihtoehtoja jää vähän kuin vapaa-ajattelijoille https://www.hs.fi/suomi/art-2000010659357.html
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"
"Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l251858- 1171121
Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen
Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta1331118Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?
Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei9856Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle
Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.136843Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.
Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta34783- 142726
Mukava nainen on
Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm54720- 62717
- 38689