Polttoaineasemien kannattavuus loppuu paljon aikaisemmin kuin polttomoottoriautot muuten katoasivat. Pienenevän polttoainemyynnin vuoksi asemien ylläpito ei ole kannattavaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000010493811.html
https://www.is.fi/autot/art-2000010510131.html
https://www.is.fi/autot/art-2000010399532.html
Polttoaineasemat katoavat ensin ja kadottavat sitten loputkin polttomottoriautot
68
723
Vastaukset
- Anonyymi
Tuohon tulee menemään sellaiset 30 vuotta.
- Anonyymi
Perusta väitteesi tietoon, älä kuvitelmaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perusta väitteesi tietoon, älä kuvitelmaan.
Aivan kuten noiden artikkeleiden luvut ovat pelkkiä arvauksia eli kuvitelmaa.
- Anonyymi
Meitaatko että tappiollisten bensa-asemien velkojat malttaa katsoa 30 vuota josko toiminta kääntyisi voitolliseksi.
Kun rahat on loppu ne on loppu ja silloin asiat hoitaa konkurssipesä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meitaatko että tappiollisten bensa-asemien velkojat malttaa katsoa 30 vuota josko toiminta kääntyisi voitolliseksi.
Kun rahat on loppu ne on loppu ja silloin asiat hoitaa konkurssipesä.Voi olla, että muutama asema lopettaa, mutta valtaosa asemista jatkaa vielä 30 vuotta. Ja on niitä asemia mennyt konkurssiin kymmeniä vuosia sittenkin. Huoltoasemia on lopettanut vuosittain jo kauan ennen kuin sähköautoista edes puhuttiin.
Lisäksi esimerkiksi ABC-asemat tekevät rahansa enemmän ravintolasta ja kaupasta kuin polttoaineista. Mutta polttoainetta hakevat menevät myös ravintolaan ja kauppaan, joten pumppujen poistaminen olisi taloudellinen itsemurha.
Suomessa tullaan myymään bensaa 30 vuoden päästäkin vaikka sähköautofanaatikot itkevät.
Ja enemmistö autoilijoista ajaa polttiksilla 2040-luvullakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meitaatko että tappiollisten bensa-asemien velkojat malttaa katsoa 30 vuota josko toiminta kääntyisi voitolliseksi.
Kun rahat on loppu ne on loppu ja silloin asiat hoitaa konkurssipesä.Niin kauan kuin bensalla ajetaan, niin kauan sitä myydään. 2035 loppuu uusien polttomoottoriautojen myynti ja näyttää, että sähköön siirtyminen on hitaampaa kun ensin arvioitiin, niin bensalla ajetaan pitkään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perusta väitteesi tietoon, älä kuvitelmaan.
No miten rekat sitten tankataan
Kysyn vaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meitaatko että tappiollisten bensa-asemien velkojat malttaa katsoa 30 vuota josko toiminta kääntyisi voitolliseksi.
Kun rahat on loppu ne on loppu ja silloin asiat hoitaa konkurssipesä.Miehitettyjä huoltoasemia on Suomessa n. 700 kpl ja kylmäasemia on n. 1100 kpl. Miehitettyjen asemien määrä vähenee ja kylmäasemien määrä lisääntyy. Polttomoottoriautot tankataan 100 prosenttisesti asemien polttoainepumpulla.
Sähköautot ladataan 95 prosenttisesti kotona. Miten tämä olisi latauksen myyjille kannattavaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, että muutama asema lopettaa, mutta valtaosa asemista jatkaa vielä 30 vuotta. Ja on niitä asemia mennyt konkurssiin kymmeniä vuosia sittenkin. Huoltoasemia on lopettanut vuosittain jo kauan ennen kuin sähköautoista edes puhuttiin.
Lisäksi esimerkiksi ABC-asemat tekevät rahansa enemmän ravintolasta ja kaupasta kuin polttoaineista. Mutta polttoainetta hakevat menevät myös ravintolaan ja kauppaan, joten pumppujen poistaminen olisi taloudellinen itsemurha.
Suomessa tullaan myymään bensaa 30 vuoden päästäkin vaikka sähköautofanaatikot itkevät.
Ja enemmistö autoilijoista ajaa polttiksilla 2040-luvullakin.Polttoaineen myynti on huoltoasemille itsessään kannattamaton sisäänheittotuote. Kun sähköautot yleistyy on polttoaineen jakelu yrittäjälle tarpeetonta lisäpainoa ja se loppuu. Kaiken maailman jakeluvelvoitteet tekevät lopulta hommasta täysin tappiollista. Kun suren keskiluokankin asiakkaat alkavat ajaa sähköautoilla polttoainepumput joutaa mittarikentältä pois. Tappiolla myytävää polttoainetta haluavien omia eväitään pihalla syöviä asiakkaita ei yrittäjä tontilleen enää kaipaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miten rekat sitten tankataan
Kysyn vaanPiuha kiinni vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perusta väitteesi tietoon, älä kuvitelmaan.
Jos Suomessa myytäisiin vain sähköautoja tästä päivästä eteenpäin , niin nykyisillä myyntimäärillä polttomoottoriautojen loppumiseen menee ainakin 30 vuotta . Mutta kun polttomoottoriautoja edelleen myydään , niin enemmän aikaa kuluu kuin 30 vuotta . Ei ole vaikeaa tuota ymmärtää . Paitsi ehkä sinun .
- Anonyymi
Kylmäasemat säilyvät ja kauan.
- Anonyymi
Sekin on pelkkä kyvitelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin on pelkkä kyvitelma.
Perustele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perustele.
Uskovaiset ovat aina keskimääräistä tyhmempiä, haluavat pysyä tyhminä ja levittää tyhmyyttä. Ei kannata haaskata aikaa ja vaivaa näihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perustele.
Kulut ne on kylmäasemallakin, jos polttoaineita ei enää myydä lopettaa nekin toimintansa.
- Anonyymi
Nyt jo hävitetään kannattamattomia asemia niin pian suuri osa on häviämässä.
- Anonyymi
Lähinnä pikkuisia asemia maaseudulla, joita on kadonnut jopa 1970-luvulla ennen kuin mitään sähköautoja oli. Kokonaisia polttoaineasemaketjuja on kadonnut ennen kuin sähköautoista on puhuttu. Isot asemat tulevat pysymään vielä kymmeniä vuosia. Jokin ABC-ketju myy polttoaineita jopa 2050-luvulla.
- Anonyymi
Hävitettiin jo 20 vuotta sitten. Huittinen-Forssa väliltä on hävinnyt jo kaksi tai kolme huoltoasemaa ja jo ennen kuin sähköautoista puhuttiin mitään.
- Anonyymi
Tuleeko joka latausasemalle hampurilaisravintola ja maksullinen vessa?
- Anonyymi
Saamme sen nähdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saamme sen nähdä.
Ja hampurilaispaikalla on omat akkunsa ja muuntamolla puskuriakku ja asiakkaan kotona aurinkosähköakku ja autossa akku... Disruptiivisella politiikalla saadaan hurja kannustin kaukomaiden kaivosteollisuudelle. Mutta ei niitä kaikkia mineraaleja saada maaperästä sillä vauhdilla, että ilmastovaivaisten harhakuvitelma toteutuisi, ei vaikka kuinka yritettäisiin myöriä ja kuopia ja raiskata ja myrkyttää. Ihan vaan ettei tulisi hiilidioksidia kasvien ruoaksi peljätyistä pakoputkista.
- Anonyymi
Patteripeterit tykkää kuseskella puskiin. Norjassa siis jengi suivaantunut tosisaan paskan/kusenhajuisiin latausasemiin....
Kasvaa muuten vyötärönympärys aika tavalla, jos täytyy pitää puolen tunnin ruokatauko 150-200 km välein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patteripeterit tykkää kuseskella puskiin. Norjassa siis jengi suivaantunut tosisaan paskan/kusenhajuisiin latausasemiin....
Kasvaa muuten vyötärönympärys aika tavalla, jos täytyy pitää puolen tunnin ruokatauko 150-200 km välein.Miksi pitää aina syödä. parempi olisi muutaman tunnin välein muutenkin käydä lyhyellä kävelyllä ja katsella vaikka maisemia. Vaikuttaa että tekisi sinullekin hyvää agressiosi suhteen.
- Anonyymi
"Huoltoasema on Ruotsissa kuten Suomessa monen pienen maaseutukylän viimeinen palvelu, jossa toimii monesti myös posti ja kahvila."
Missä Suomessa on tuollaisia? Suomen syrjäseudut täynnä K- ja S marketteja, joissa posti ja pakettiautomaatit ja joiden pihassa kylmäasema. Ei Suomessa ole elänyt aikoihin pelkällä bensan ja kahvin myynnillä. - Anonyymi
Katoaa kuin kedon kukkanen, aikansa loistaa ja kuihtuu pois.🥲
- Anonyymi
Tarkoitit lyhytikäisiä kinkkisähköautoja. Kun hajoaa, niin varaosia ei löydy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitit lyhytikäisiä kinkkisähköautoja. Kun hajoaa, niin varaosia ei löydy.
Korjaamolta sanottiin, että varaosien saaminen voi mennä ensi juhannukseen. Tai jouluun – tai jopa vuoteen 2025. Eivät pitäneet mitenkään todennäköisenä, että tarvittavat varaosat saapuisivat kovinkaan nopeasti, Koljonen sanoo.
https://moottori.fi/uutinen/tanjan-sahkoauto-on-odottanut-korjausta-lokakuusta-asti-varaosien-saatavuus-viivastyttanyt-kuukausilla/
- Anonyymi
Bensaa myydään siinä sivussa baari ja ravintolapalveluiden kanssa ja jopa elintarvikkeita ja muuta myydään isoilla asemilla.
- Anonyymi
Ainoa vaan että bensan myynti on tappiollista kun taas elintarvikkeiden myynnissä on huotoasemahinnoilla hyvä kate. Arvaa kumpi liiketoiminta jää kun karsitaan läskiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa vaan että bensan myynti on tappiollista kun taas elintarvikkeiden myynnissä on huotoasemahinnoilla hyvä kate. Arvaa kumpi liiketoiminta jää kun karsitaan läskiä.
"Ainoa vaan että bensan myynti on tappiollista"
Mites sähkönmyynti? Polttomoottoriautot tankataan 100% muualla kuin kotona. Sähköautot "tankataan" 95% kotona. Kyllä se on latauksen myynti, joka on täysin kannattamaton/tappiollista yrittäjälle.
Suomessa on alle 700 huoltoasemaa ja 1100 kylmäasemaa. Polttomoottoriautoja on
3 318 086 kpl. 1834 autoa per tankkausasema ei mielestäsi ole kannattava?
Julkisia latauspaikkoja on 1 700 ja sähköautoja 103 952 kpl. 61 autoa per latausasema mielestäsi kannattava?
- Anonyymi
Polttisautoja tarvitaan tulevaisuudessakin hinaamaan simahtaneita sähköautoja tien pientareilta
- Anonyymi
Kai ne niitä voi humalaa sähköautoillakin, ainakin vääntöä riittää paremmin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai ne niitä voi humalaa sähköautoillakin, ainakin vääntöä riittää paremmin?
Jaa että humalaa sähköautoilla? Jep
- Anonyymi
Jos 95% sähköauton latauksesta tapahtuu kotona, niin miksi pitää rakentaa lisää turhia julkisia latauspisteitä. Rahan tuhlausta.
- Anonyymi
No ihan siksi että sähköautoilijat ajavat tyypillisesti enemmän kuin polttisautoilijat ja ladata pitää pystyä reissussakin. Huoltoasemat taas investoivat latausasemiin siksi, että niillä saa maksukykyisiä asiakkaitta pysähtymään. Lataus maksaa pari kymppiä, mutta nelihenkinen seurue voi jättää huoltoasemakäynnillään huoltoasemalle parisataakin euroa ja nämä rahat vieläpä johonkin aivan muuhun kuin kannattamattomaan polttoaineen myyntiin. Molemmat sekä sähkö, että polttoaine on pelkästään sisäänheittotuotteita, mutta sähköautoilijat on maksukykyisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ihan siksi että sähköautoilijat ajavat tyypillisesti enemmän kuin polttisautoilijat ja ladata pitää pystyä reissussakin. Huoltoasemat taas investoivat latausasemiin siksi, että niillä saa maksukykyisiä asiakkaitta pysähtymään. Lataus maksaa pari kymppiä, mutta nelihenkinen seurue voi jättää huoltoasemakäynnillään huoltoasemalle parisataakin euroa ja nämä rahat vieläpä johonkin aivan muuhun kuin kannattamattomaan polttoaineen myyntiin. Molemmat sekä sähkö, että polttoaine on pelkästään sisäänheittotuotteita, mutta sähköautoilijat on maksukykyisiä.
Koton sähköautoon lartautuu 37 kW:n teholla 300 km yön aikana,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koton sähköautoon lartautuu 37 kW:n teholla 300 km yön aikana,
"Koton sähköautoon lartautuu 37 kW:n teholla 300 km yön aikana,"
37 kW teho vaatisi älyttömän isot pääsulakkeet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Koton sähköautoon lartautuu 37 kW:n teholla 300 km yön aikana,"
37 kW teho vaatisi älyttömän isot pääsulakkeet.Kotona latausasemat ovat yleensä 11kW kolmivaiheasemia, jollaisen tyypillinen talon 25A pääsulake kestää. Sellaisella lataa reilun 200 km ajoa vastaavan varauksen noin 5 tunnissa olettaen että omakotitalossa käytetään sähköä muuhunkin kuin lataukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotona latausasemat ovat yleensä 11kW kolmivaiheasemia, jollaisen tyypillinen talon 25A pääsulake kestää. Sellaisella lataa reilun 200 km ajoa vastaavan varauksen noin 5 tunnissa olettaen että omakotitalossa käytetään sähköä muuhunkin kuin lataukseen.
Ja yöllä menee nopeamminkin kun sähköä ei käytetä muuhun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koton sähköautoon lartautuu 37 kW:n teholla 300 km yön aikana,
Et sitten osannut kuvitella että joku ajaisi enemmän päivän aikana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja yöllä menee nopeamminkin kun sähköä ei käytetä muuhun.
Yöllähän sitä sähköä vasta käytetäänkin ainakin sähkölämmitteisissä taloissa.
Yöllä sähköllä lämmitetään taloa, vettä ja lattioita. Pestään astioita, pyykkiä, jne. Päivällähän sähköä ei paljoa käytetä, koska ihmiset on töissä, koulussa, jne.
- Anonyymi
Ja lopuksi parkkipaikat ja raviradat.🧌
- Anonyymi
Vaihtoehtoja jää vähän kuin vapaa-ajattelijoille https://www.hs.fi/suomi/art-2000010659357.html
- Anonyymi
Minä olen yksi heistä jotka jouvat käymään naapurikunnassa tankkaamassa ja samalla nyö isoon kannuun. Ulkorakennukessa on voimavirtapistoke niin ei ole vaikea arvata mikä on seuraava uusi auto.
- Anonyymi
Sähköautoilijalle on sama sijaitseeko latauspiste kodin lisäksi huoltoasemalla, kauppakeskuksessa tai muuten lähellä palveluita. Reissussa on kätevä käydä kaupassa, syömässä tai hoitaa muita asioita samalla kun auto latautuu täyteen ja sitten matka jatkuu.
- Anonyymi
Montako tuntia on sopiva aika hoitaa asioita kesken matkan?
- Anonyymi
Sähköauto latautuu teholatureilla matkoilla ollessa hetkessä.
- Anonyymi
Eiköhän noita bensa ja dieselin jakeluasemia ole olemassa ihan niin kauan kuin autojakin. Ei kylmäasema ole kauhean mahdottoman kallista ole yllä pitää ja jos kylkeen on järjestetty vaikka sähkönlatausta ja muita huoltoasemien perinteisiä palveluja, niin en näe mitään ongelmaa.
- Anonyymi
Tankkausmatkat vain pitenevät rajusti, mutta muut lataavat autojaan kotipihassa.
- Anonyymi
Pääkaupunkiseudullakin huoltoasemia häviää.
- Anonyymi
Onneksi ei haittaa .
- Anonyymi
Latausasemat katoavat, kun nuuka suomalainen lataa vain öisin kotona.
- Anonyymi
Polttoaineen hinta tulee laskemaan kun kulutus laskee ja näin ollen kate tulee kasvamaan.
- Anonyymi
Miten se hinta laskee jos vähemmällä myynnillä pitää saada aseman pito yhä kannattamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se hinta laskee jos vähemmällä myynnillä pitää saada aseman pito yhä kannattamaan.
Totta, lisäksi pienemmät tuotantomäärät ovat myös suhteellisesti kalliimpia valmistaa kiinteiden kulujen vuoksi.
- Anonyymi
Pian alkaa todella kova uutisoiti konkurssiin menevistä huoltoasemista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurja määrä Googlen sivuja ovensa sulkevista huolto- eli nykyiseltä nimeltään liikenneasemista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoltoasemia toisinaan suljetaan ja toisinaan perustetaan uusia huoltoasemia. Ei tuossa ole mitään uutta ja huoltoasemia suljettiin silloin tällöin yli 40 vuotta sittenkin. Mitään tekemistä sähköautojen kanssa noilla sulkemisilla ei ole vaikka aivottomat sähköautofanaatikot muuta väittävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoltoasemia toisinaan suljetaan ja toisinaan perustetaan uusia huoltoasemia. Ei tuossa ole mitään uutta ja huoltoasemia suljettiin silloin tällöin yli 40 vuotta sittenkin. Mitään tekemistä sähköautojen kanssa noilla sulkemisilla ei ole vaikka aivottomat sähköautofanaatikot muuta väittävät.
No sittenhän ryhdyt huoltoasemayrittäjäksi kun polttomoottoriautojen määrät tilastoissa laskevat ja ladattavien autojen määrät kasvavat, jolloin joka vuosi myyt entistä vähemmän polttoainetta. Sinne vaan hitaasti hiipuvalle alalle, jossa lähiasemien keskinäinen kilpailu kiristyy jo epäterveelle tasolle jokaiselle eikä kellään ole varaa vaadittaviin investointeihin kun infra kuluu kun nenä on vain juuri ja juuri pinnan yläpuolella taloudellisesti.
Jopa Shell laittaa huoltoasemia myyntiin, jolla on pitkä kokemus alasta ja näkee tulevaisuudessa latausbisneksessä järkeä.
"Energiayhtiö Shell kertoo tuoreessa strategiakatsauksessaan myyvänsä noin tuhat omistamaansa huoltoasemaa vuoteen 2025 mennessä. Asemista 500 myydään vielä tänä vuonna ja seuraavat 500 ensi vuonna. Sitä, missä myytävät asemat sijaitsevat, ei vielä kerrota.
Bensiini- ja dieselmyynnin tilalle tulevan bisneksen laatu sen sijaan on jo Shellillä selvillä. Yhtiö kertoo nimittäin pystyttävänsä tämän vuosikymmenen loppuun mennessä 200 000 sähköautojen julkista latausasemaa sen jo hallitsemien 50 000 latausaseman jatkoksi ympäri maailmaa."
https://www.is.fi/autot/art-2000010304799.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoltoasemia toisinaan suljetaan ja toisinaan perustetaan uusia huoltoasemia. Ei tuossa ole mitään uutta ja huoltoasemia suljettiin silloin tällöin yli 40 vuotta sittenkin. Mitään tekemistä sähköautojen kanssa noilla sulkemisilla ei ole vaikka aivottomat sähköautofanaatikot muuta väittävät.
Syyt noissa viittamaat huonoon polttoaineiden menekkin sähköautojen vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syyt noissa viittamaat huonoon polttoaineiden menekkin sähköautojen vuoksi.
Yleensä kannattaa myydä sitä , mitä ostetaan. Oletan, että ostajia löytyy dieselille seuraavaksi 15 vuodeksi. Se riittää hyvinkin minulle 80 vuotiaalle. Ajelen tyytyväisenä uudella TDI: llä kuten yleensä olen ajellut dieseleilla yli 60 vuoden ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syyt noissa viittamaat huonoon polttoaineiden menekkin sähköautojen vuoksi.
Ai, 40 vuotta sittenkin kun sähköautoja ei ollut liikenteessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sittenhän ryhdyt huoltoasemayrittäjäksi kun polttomoottoriautojen määrät tilastoissa laskevat ja ladattavien autojen määrät kasvavat, jolloin joka vuosi myyt entistä vähemmän polttoainetta. Sinne vaan hitaasti hiipuvalle alalle, jossa lähiasemien keskinäinen kilpailu kiristyy jo epäterveelle tasolle jokaiselle eikä kellään ole varaa vaadittaviin investointeihin kun infra kuluu kun nenä on vain juuri ja juuri pinnan yläpuolella taloudellisesti.
Jopa Shell laittaa huoltoasemia myyntiin, jolla on pitkä kokemus alasta ja näkee tulevaisuudessa latausbisneksessä järkeä.
"Energiayhtiö Shell kertoo tuoreessa strategiakatsauksessaan myyvänsä noin tuhat omistamaansa huoltoasemaa vuoteen 2025 mennessä. Asemista 500 myydään vielä tänä vuonna ja seuraavat 500 ensi vuonna. Sitä, missä myytävät asemat sijaitsevat, ei vielä kerrota.
Bensiini- ja dieselmyynnin tilalle tulevan bisneksen laatu sen sijaan on jo Shellillä selvillä. Yhtiö kertoo nimittäin pystyttävänsä tämän vuosikymmenen loppuun mennessä 200 000 sähköautojen julkista latausasemaa sen jo hallitsemien 50 000 latausaseman jatkoksi ympäri maailmaa."
https://www.is.fi/autot/art-2000010304799.htmlSähköautojen myynti on niin vähäistä, että polttoaineasemat säilyvät vielä ainakin 30 vuotta. Myös 2040-luvulla valtaosa suomalaisista ajaa polttomoottoriautoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen myynti on niin vähäistä, että polttoaineasemat säilyvät vielä ainakin 30 vuotta. Myös 2040-luvulla valtaosa suomalaisista ajaa polttomoottoriautoilla.
Säilyvät, mutta vain harrastustoimintaa varten. Koko Suomessa vain muutama pieni asema harrasteautoja varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säilyvät, mutta vain harrastustoimintaa varten. Koko Suomessa vain muutama pieni asema harrasteautoja varten.
Satoja asemia on Suomessa 2030-luvun puolellakin. Ja paljon myös 2040-luvulla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412907Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342686Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau232525Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362468Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431818Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1461813Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241365Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41212- 741109
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671027