Polttoaineasemat katoavat ensin ja kadottavat sitten loputkin polttomottoriautot

Anonyymi-ap

Polttoaineasemien kannattavuus loppuu paljon aikaisemmin kuin polttomoottoriautot muuten katoasivat. Pienenevän polttoainemyynnin vuoksi asemien ylläpito ei ole kannattavaa.

https://www.is.fi/autot/art-2000010493811.html

https://www.is.fi/autot/art-2000010510131.html

https://www.is.fi/autot/art-2000010399532.html

68

694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuohon tulee menemään sellaiset 30 vuotta.

      • Anonyymi

        Perusta väitteesi tietoon, älä kuvitelmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusta väitteesi tietoon, älä kuvitelmaan.

        Aivan kuten noiden artikkeleiden luvut ovat pelkkiä arvauksia eli kuvitelmaa.


      • Anonyymi

        Meitaatko että tappiollisten bensa-asemien velkojat malttaa katsoa 30 vuota josko toiminta kääntyisi voitolliseksi.
        Kun rahat on loppu ne on loppu ja silloin asiat hoitaa konkurssipesä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitaatko että tappiollisten bensa-asemien velkojat malttaa katsoa 30 vuota josko toiminta kääntyisi voitolliseksi.
        Kun rahat on loppu ne on loppu ja silloin asiat hoitaa konkurssipesä.

        Voi olla, että muutama asema lopettaa, mutta valtaosa asemista jatkaa vielä 30 vuotta. Ja on niitä asemia mennyt konkurssiin kymmeniä vuosia sittenkin. Huoltoasemia on lopettanut vuosittain jo kauan ennen kuin sähköautoista edes puhuttiin.

        Lisäksi esimerkiksi ABC-asemat tekevät rahansa enemmän ravintolasta ja kaupasta kuin polttoaineista. Mutta polttoainetta hakevat menevät myös ravintolaan ja kauppaan, joten pumppujen poistaminen olisi taloudellinen itsemurha.

        Suomessa tullaan myymään bensaa 30 vuoden päästäkin vaikka sähköautofanaatikot itkevät.

        Ja enemmistö autoilijoista ajaa polttiksilla 2040-luvullakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitaatko että tappiollisten bensa-asemien velkojat malttaa katsoa 30 vuota josko toiminta kääntyisi voitolliseksi.
        Kun rahat on loppu ne on loppu ja silloin asiat hoitaa konkurssipesä.

        Niin kauan kuin bensalla ajetaan, niin kauan sitä myydään. 2035 loppuu uusien polttomoottoriautojen myynti ja näyttää, että sähköön siirtyminen on hitaampaa kun ensin arvioitiin, niin bensalla ajetaan pitkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusta väitteesi tietoon, älä kuvitelmaan.

        No miten rekat sitten tankataan

        Kysyn vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitaatko että tappiollisten bensa-asemien velkojat malttaa katsoa 30 vuota josko toiminta kääntyisi voitolliseksi.
        Kun rahat on loppu ne on loppu ja silloin asiat hoitaa konkurssipesä.

        Miehitettyjä huoltoasemia on Suomessa n. 700 kpl ja kylmäasemia on n. 1100 kpl. Miehitettyjen asemien määrä vähenee ja kylmäasemien määrä lisääntyy. Polttomoottoriautot tankataan 100 prosenttisesti asemien polttoainepumpulla.
        Sähköautot ladataan 95 prosenttisesti kotona. Miten tämä olisi latauksen myyjille kannattavaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, että muutama asema lopettaa, mutta valtaosa asemista jatkaa vielä 30 vuotta. Ja on niitä asemia mennyt konkurssiin kymmeniä vuosia sittenkin. Huoltoasemia on lopettanut vuosittain jo kauan ennen kuin sähköautoista edes puhuttiin.

        Lisäksi esimerkiksi ABC-asemat tekevät rahansa enemmän ravintolasta ja kaupasta kuin polttoaineista. Mutta polttoainetta hakevat menevät myös ravintolaan ja kauppaan, joten pumppujen poistaminen olisi taloudellinen itsemurha.

        Suomessa tullaan myymään bensaa 30 vuoden päästäkin vaikka sähköautofanaatikot itkevät.

        Ja enemmistö autoilijoista ajaa polttiksilla 2040-luvullakin.

        Polttoaineen myynti on huoltoasemille itsessään kannattamaton sisäänheittotuote. Kun sähköautot yleistyy on polttoaineen jakelu yrittäjälle tarpeetonta lisäpainoa ja se loppuu. Kaiken maailman jakeluvelvoitteet tekevät lopulta hommasta täysin tappiollista. Kun suren keskiluokankin asiakkaat alkavat ajaa sähköautoilla polttoainepumput joutaa mittarikentältä pois. Tappiolla myytävää polttoainetta haluavien omia eväitään pihalla syöviä asiakkaita ei yrittäjä tontilleen enää kaipaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miten rekat sitten tankataan

        Kysyn vaan

        Piuha kiinni vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusta väitteesi tietoon, älä kuvitelmaan.

        Jos Suomessa myytäisiin vain sähköautoja tästä päivästä eteenpäin , niin nykyisillä myyntimäärillä polttomoottoriautojen loppumiseen menee ainakin 30 vuotta . Mutta kun polttomoottoriautoja edelleen myydään , niin enemmän aikaa kuluu kuin 30 vuotta . Ei ole vaikeaa tuota ymmärtää . Paitsi ehkä sinun .


    • Anonyymi

      Kylmäasemat säilyvät ja kauan.

      • Anonyymi

        Sekin on pelkkä kyvitelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on pelkkä kyvitelma.

        Perustele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustele.

        Uskovaiset ovat aina keskimääräistä tyhmempiä, haluavat pysyä tyhminä ja levittää tyhmyyttä. Ei kannata haaskata aikaa ja vaivaa näihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustele.

        Kulut ne on kylmäasemallakin, jos polttoaineita ei enää myydä lopettaa nekin toimintansa.


    • Anonyymi

      Nyt jo hävitetään kannattamattomia asemia niin pian suuri osa on häviämässä.

      • Anonyymi

        Lähinnä pikkuisia asemia maaseudulla, joita on kadonnut jopa 1970-luvulla ennen kuin mitään sähköautoja oli. Kokonaisia polttoaineasemaketjuja on kadonnut ennen kuin sähköautoista on puhuttu. Isot asemat tulevat pysymään vielä kymmeniä vuosia. Jokin ABC-ketju myy polttoaineita jopa 2050-luvulla.


      • Anonyymi

        Hävitettiin jo 20 vuotta sitten. Huittinen-Forssa väliltä on hävinnyt jo kaksi tai kolme huoltoasemaa ja jo ennen kuin sähköautoista puhuttiin mitään.


    • Anonyymi

      Tuleeko joka latausasemalle hampurilaisravintola ja maksullinen vessa?

      • Anonyymi

        Saamme sen nähdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saamme sen nähdä.

        Ja hampurilaispaikalla on omat akkunsa ja muuntamolla puskuriakku ja asiakkaan kotona aurinkosähköakku ja autossa akku... Disruptiivisella politiikalla saadaan hurja kannustin kaukomaiden kaivosteollisuudelle. Mutta ei niitä kaikkia mineraaleja saada maaperästä sillä vauhdilla, että ilmastovaivaisten harhakuvitelma toteutuisi, ei vaikka kuinka yritettäisiin myöriä ja kuopia ja raiskata ja myrkyttää. Ihan vaan ettei tulisi hiilidioksidia kasvien ruoaksi peljätyistä pakoputkista.


      • Anonyymi

        Patteripeterit tykkää kuseskella puskiin. Norjassa siis jengi suivaantunut tosisaan paskan/kusenhajuisiin latausasemiin....

        Kasvaa muuten vyötärönympärys aika tavalla, jos täytyy pitää puolen tunnin ruokatauko 150-200 km välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteripeterit tykkää kuseskella puskiin. Norjassa siis jengi suivaantunut tosisaan paskan/kusenhajuisiin latausasemiin....

        Kasvaa muuten vyötärönympärys aika tavalla, jos täytyy pitää puolen tunnin ruokatauko 150-200 km välein.

        Miksi pitää aina syödä. parempi olisi muutaman tunnin välein muutenkin käydä lyhyellä kävelyllä ja katsella vaikka maisemia. Vaikuttaa että tekisi sinullekin hyvää agressiosi suhteen.


    • Anonyymi

      "Huoltoasema on Ruotsissa kuten Suomessa monen pienen maaseutukylän viimeinen palvelu, jossa toimii monesti myös posti ja kahvila."

      Missä Suomessa on tuollaisia? Suomen syrjäseudut täynnä K- ja S marketteja, joissa posti ja pakettiautomaatit ja joiden pihassa kylmäasema. Ei Suomessa ole elänyt aikoihin pelkällä bensan ja kahvin myynnillä.

    • Anonyymi

      Katoaa kuin kedon kukkanen, aikansa loistaa ja kuihtuu pois.🥲

      • Anonyymi

        Tarkoitit lyhytikäisiä kinkkisähköautoja. Kun hajoaa, niin varaosia ei löydy.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Bensaa myydään siinä sivussa baari ja ravintolapalveluiden kanssa ja jopa elintarvikkeita ja muuta myydään isoilla asemilla.

      • Anonyymi

        Ainoa vaan että bensan myynti on tappiollista kun taas elintarvikkeiden myynnissä on huotoasemahinnoilla hyvä kate. Arvaa kumpi liiketoiminta jää kun karsitaan läskiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa vaan että bensan myynti on tappiollista kun taas elintarvikkeiden myynnissä on huotoasemahinnoilla hyvä kate. Arvaa kumpi liiketoiminta jää kun karsitaan läskiä.

        "Ainoa vaan että bensan myynti on tappiollista"
        Mites sähkönmyynti? Polttomoottoriautot tankataan 100% muualla kuin kotona. Sähköautot "tankataan" 95% kotona. Kyllä se on latauksen myynti, joka on täysin kannattamaton/tappiollista yrittäjälle.
        Suomessa on alle 700 huoltoasemaa ja 1100 kylmäasemaa. Polttomoottoriautoja on
        3 318 086 kpl. 1834 autoa per tankkausasema ei mielestäsi ole kannattava?
        Julkisia latauspaikkoja on 1 700 ja sähköautoja 103 952 kpl. 61 autoa per latausasema mielestäsi kannattava?


    • Anonyymi

      Polttisautoja tarvitaan tulevaisuudessakin hinaamaan simahtaneita sähköautoja tien pientareilta

      • Anonyymi

        Kai ne niitä voi humalaa sähköautoillakin, ainakin vääntöä riittää paremmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai ne niitä voi humalaa sähköautoillakin, ainakin vääntöä riittää paremmin?

        Jaa että humalaa sähköautoilla? Jep


    • Anonyymi

      Jos 95% sähköauton latauksesta tapahtuu kotona, niin miksi pitää rakentaa lisää turhia julkisia latauspisteitä. Rahan tuhlausta.

      • Anonyymi

        No ihan siksi että sähköautoilijat ajavat tyypillisesti enemmän kuin polttisautoilijat ja ladata pitää pystyä reissussakin. Huoltoasemat taas investoivat latausasemiin siksi, että niillä saa maksukykyisiä asiakkaitta pysähtymään. Lataus maksaa pari kymppiä, mutta nelihenkinen seurue voi jättää huoltoasemakäynnillään huoltoasemalle parisataakin euroa ja nämä rahat vieläpä johonkin aivan muuhun kuin kannattamattomaan polttoaineen myyntiin. Molemmat sekä sähkö, että polttoaine on pelkästään sisäänheittotuotteita, mutta sähköautoilijat on maksukykyisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ihan siksi että sähköautoilijat ajavat tyypillisesti enemmän kuin polttisautoilijat ja ladata pitää pystyä reissussakin. Huoltoasemat taas investoivat latausasemiin siksi, että niillä saa maksukykyisiä asiakkaitta pysähtymään. Lataus maksaa pari kymppiä, mutta nelihenkinen seurue voi jättää huoltoasemakäynnillään huoltoasemalle parisataakin euroa ja nämä rahat vieläpä johonkin aivan muuhun kuin kannattamattomaan polttoaineen myyntiin. Molemmat sekä sähkö, että polttoaine on pelkästään sisäänheittotuotteita, mutta sähköautoilijat on maksukykyisiä.

        Koton sähköautoon lartautuu 37 kW:n teholla 300 km yön aikana,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koton sähköautoon lartautuu 37 kW:n teholla 300 km yön aikana,

        "Koton sähköautoon lartautuu 37 kW:n teholla 300 km yön aikana,"
        37 kW teho vaatisi älyttömän isot pääsulakkeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koton sähköautoon lartautuu 37 kW:n teholla 300 km yön aikana,"
        37 kW teho vaatisi älyttömän isot pääsulakkeet.

        Kotona latausasemat ovat yleensä 11kW kolmivaiheasemia, jollaisen tyypillinen talon 25A pääsulake kestää. Sellaisella lataa reilun 200 km ajoa vastaavan varauksen noin 5 tunnissa olettaen että omakotitalossa käytetään sähköä muuhunkin kuin lataukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotona latausasemat ovat yleensä 11kW kolmivaiheasemia, jollaisen tyypillinen talon 25A pääsulake kestää. Sellaisella lataa reilun 200 km ajoa vastaavan varauksen noin 5 tunnissa olettaen että omakotitalossa käytetään sähköä muuhunkin kuin lataukseen.

        Ja yöllä menee nopeamminkin kun sähköä ei käytetä muuhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koton sähköautoon lartautuu 37 kW:n teholla 300 km yön aikana,

        Et sitten osannut kuvitella että joku ajaisi enemmän päivän aikana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja yöllä menee nopeamminkin kun sähköä ei käytetä muuhun.

        Yöllähän sitä sähköä vasta käytetäänkin ainakin sähkölämmitteisissä taloissa.
        Yöllä sähköllä lämmitetään taloa, vettä ja lattioita. Pestään astioita, pyykkiä, jne. Päivällähän sähköä ei paljoa käytetä, koska ihmiset on töissä, koulussa, jne.


    • Anonyymi

      Ja lopuksi parkkipaikat ja raviradat.🧌

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minä olen yksi heistä jotka jouvat käymään naapurikunnassa tankkaamassa ja samalla nyö isoon kannuun. Ulkorakennukessa on voimavirtapistoke niin ei ole vaikea arvata mikä on seuraava uusi auto.

    • Anonyymi

      Sähköautoilijalle on sama sijaitseeko latauspiste kodin lisäksi huoltoasemalla, kauppakeskuksessa tai muuten lähellä palveluita. Reissussa on kätevä käydä kaupassa, syömässä tai hoitaa muita asioita samalla kun auto latautuu täyteen ja sitten matka jatkuu.

      • Anonyymi

        Montako tuntia on sopiva aika hoitaa asioita kesken matkan?


      • Anonyymi

        Sähköauto latautuu teholatureilla matkoilla ollessa hetkessä.


    • Anonyymi

      Eiköhän noita bensa ja dieselin jakeluasemia ole olemassa ihan niin kauan kuin autojakin. Ei kylmäasema ole kauhean mahdottoman kallista ole yllä pitää ja jos kylkeen on järjestetty vaikka sähkönlatausta ja muita huoltoasemien perinteisiä palveluja, niin en näe mitään ongelmaa.

      • Anonyymi

        Tankkausmatkat vain pitenevät rajusti, mutta muut lataavat autojaan kotipihassa.


    • Anonyymi

      Pääkaupunkiseudullakin huoltoasemia häviää.

    • Anonyymi

      Onneksi ei haittaa .

    • Anonyymi

      Latausasemat katoavat, kun nuuka suomalainen lataa vain öisin kotona.

    • Anonyymi

      Polttoaineen hinta tulee laskemaan kun kulutus laskee ja näin ollen kate tulee kasvamaan.

      • Anonyymi

        Miten se hinta laskee jos vähemmällä myynnillä pitää saada aseman pito yhä kannattamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se hinta laskee jos vähemmällä myynnillä pitää saada aseman pito yhä kannattamaan.

        Totta, lisäksi pienemmät tuotantomäärät ovat myös suhteellisesti kalliimpia valmistaa kiinteiden kulujen vuoksi.


    • Anonyymi

      Pian alkaa todella kova uutisoiti konkurssiin menevistä huoltoasemista.

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoltoasemia toisinaan suljetaan ja toisinaan perustetaan uusia huoltoasemia. Ei tuossa ole mitään uutta ja huoltoasemia suljettiin silloin tällöin yli 40 vuotta sittenkin. Mitään tekemistä sähköautojen kanssa noilla sulkemisilla ei ole vaikka aivottomat sähköautofanaatikot muuta väittävät.

        No sittenhän ryhdyt huoltoasemayrittäjäksi kun polttomoottoriautojen määrät tilastoissa laskevat ja ladattavien autojen määrät kasvavat, jolloin joka vuosi myyt entistä vähemmän polttoainetta. Sinne vaan hitaasti hiipuvalle alalle, jossa lähiasemien keskinäinen kilpailu kiristyy jo epäterveelle tasolle jokaiselle eikä kellään ole varaa vaadittaviin investointeihin kun infra kuluu kun nenä on vain juuri ja juuri pinnan yläpuolella taloudellisesti.

        Jopa Shell laittaa huoltoasemia myyntiin, jolla on pitkä kokemus alasta ja näkee tulevaisuudessa latausbisneksessä järkeä.

        "Energiayhtiö Shell kertoo tuoreessa strategiakatsauksessaan myyvänsä noin tuhat omistamaansa huoltoasemaa vuoteen 2025 mennessä. Asemista 500 myydään vielä tänä vuonna ja seuraavat 500 ensi vuonna. Sitä, missä myytävät asemat sijaitsevat, ei vielä kerrota.

        Bensiini- ja dieselmyynnin tilalle tulevan bisneksen laatu sen sijaan on jo Shellillä selvillä. Yhtiö kertoo nimittäin pystyttävänsä tämän vuosikymmenen loppuun mennessä 200 000 sähköautojen julkista latausasemaa sen jo hallitsemien 50 000 latausaseman jatkoksi ympäri maailmaa."

        https://www.is.fi/autot/art-2000010304799.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoltoasemia toisinaan suljetaan ja toisinaan perustetaan uusia huoltoasemia. Ei tuossa ole mitään uutta ja huoltoasemia suljettiin silloin tällöin yli 40 vuotta sittenkin. Mitään tekemistä sähköautojen kanssa noilla sulkemisilla ei ole vaikka aivottomat sähköautofanaatikot muuta väittävät.

        Syyt noissa viittamaat huonoon polttoaineiden menekkin sähköautojen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyt noissa viittamaat huonoon polttoaineiden menekkin sähköautojen vuoksi.

        Yleensä kannattaa myydä sitä , mitä ostetaan. Oletan, että ostajia löytyy dieselille seuraavaksi 15 vuodeksi. Se riittää hyvinkin minulle 80 vuotiaalle. Ajelen tyytyväisenä uudella TDI: llä kuten yleensä olen ajellut dieseleilla yli 60 vuoden ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyt noissa viittamaat huonoon polttoaineiden menekkin sähköautojen vuoksi.

        Ai, 40 vuotta sittenkin kun sähköautoja ei ollut liikenteessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sittenhän ryhdyt huoltoasemayrittäjäksi kun polttomoottoriautojen määrät tilastoissa laskevat ja ladattavien autojen määrät kasvavat, jolloin joka vuosi myyt entistä vähemmän polttoainetta. Sinne vaan hitaasti hiipuvalle alalle, jossa lähiasemien keskinäinen kilpailu kiristyy jo epäterveelle tasolle jokaiselle eikä kellään ole varaa vaadittaviin investointeihin kun infra kuluu kun nenä on vain juuri ja juuri pinnan yläpuolella taloudellisesti.

        Jopa Shell laittaa huoltoasemia myyntiin, jolla on pitkä kokemus alasta ja näkee tulevaisuudessa latausbisneksessä järkeä.

        "Energiayhtiö Shell kertoo tuoreessa strategiakatsauksessaan myyvänsä noin tuhat omistamaansa huoltoasemaa vuoteen 2025 mennessä. Asemista 500 myydään vielä tänä vuonna ja seuraavat 500 ensi vuonna. Sitä, missä myytävät asemat sijaitsevat, ei vielä kerrota.

        Bensiini- ja dieselmyynnin tilalle tulevan bisneksen laatu sen sijaan on jo Shellillä selvillä. Yhtiö kertoo nimittäin pystyttävänsä tämän vuosikymmenen loppuun mennessä 200 000 sähköautojen julkista latausasemaa sen jo hallitsemien 50 000 latausaseman jatkoksi ympäri maailmaa."

        https://www.is.fi/autot/art-2000010304799.html

        Sähköautojen myynti on niin vähäistä, että polttoaineasemat säilyvät vielä ainakin 30 vuotta. Myös 2040-luvulla valtaosa suomalaisista ajaa polttomoottoriautoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen myynti on niin vähäistä, että polttoaineasemat säilyvät vielä ainakin 30 vuotta. Myös 2040-luvulla valtaosa suomalaisista ajaa polttomoottoriautoilla.

        Säilyvät, mutta vain harrastustoimintaa varten. Koko Suomessa vain muutama pieni asema harrasteautoja varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säilyvät, mutta vain harrastustoimintaa varten. Koko Suomessa vain muutama pieni asema harrasteautoja varten.

        Satoja asemia on Suomessa 2030-luvun puolellakin. Ja paljon myös 2040-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä jo alkua uutisille:

        https://www.google.fi/search?q=huoltoasemaa sulkee&sca_esv=4d564c34da167c02&sca_upv=1&source=hp&ei=9ajzZqnSDrCiwPAPs6WdqAs&iflsig=AL9hbdgAAAAAZvO3BTVrnIoLPXoJdFVEq2BBW6Hr0Cq7&ved=0ahUKEwjpoOCmt92IAxUwERAIHbNSB7UQ4dUDCBA&uact=5&oq=huoltoasemaa sulkee&gs_lp=Egdnd3Mtd2l6IhNodW9sdG9hc2VtYWEgc3Vsa2VlMggQABiABBiiBDIIEAAYgAQYogQyCBAAGIAEGKIEMggQABiABBiiBDIIEAAYgAQYogRIxTZQzQlY0zRwAXgAkAEAmAFJoAHHB6oBAjE5uAEDyAEA-AEBmAIUoAKJCKgCCsICChAAGAMY6gIYjwHCAgoQLhgDGOoCGI8BwgIOEAAYgAQYsQMYgwEYigXCAgsQABiABBixAxiDAcICERAuGIAEGLEDGNEDGIMBGMcBwgIFEAAYgATCAg4QLhiABBixAxiDARjUAsICCxAuGIAEGNEDGMcBwgIIEC4YgAQYsQPCAggQABiABBixA8ICDhAuGIAEGLEDGNEDGMcBwgILEC4YgAQYxwEYrwHCAgYQABgWGB7CAggQABgWGB4YD8ICBRAhGKABmAMHkgcCMjCgB5KKAQ&sclient=gws-wiz

        Ohoh. Enpä olisi uskonut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4520
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      124
      3919
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2471
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1473
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1178
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1173
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1143
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1045
    Aihe