-Miksi helluntailaiset kanniskelevat pieniä lapsia kokoukseen, eiväthän he ymmärrä eivätkä usko mitään ei edes kykene kävelemään todistaakseen ratkaisustaan. Kun lapsi ei kelpaa kastettavaksi miksi he kantavat sylissään lapsiaan rääkymään ja huutamaan, häiritsemään epäuskoisina kuten vanhempansakin, odottaessa hengen laskeutumista? Lapsen aistit toimivat hyvin he tunnistavat sen laskeutuvan hengen perkeleeksi ja jos pelotteena on muita pahoja henkiä mukana huuto alkaa, koska helluntailaisten lapsilla ei ole turvaa henkilökohtaisesta vauvan kasteesta. Jos olisi niin pahat henget nähdessään kastetun helluntailaisen lapsen, ryntäisivät pakoon.
Kastakaa vauvanne!
116
527
Vastaukset
- Anonyymi
Helluntailaisilla ei ole tapana pakkokastaa (liittää) vauvaa uskontoonsa kuten luterilaiset ja muslimit tekevät!
- Anonyymi
no , kun helluntailaiset ei osaa erottaa Jeesuksen maan päällistä aikaa ja ylösnousemuksensa jälkeen tapahtunutta .
- Anonyymi
Mitä vauva kasteesta ymmärtää ? Minut on vauvana kastettu, eikä minulla ole mitään muistikuvaa tapahtumasta. Ei sitten minkäänlaista. Ihan turha seremonia.
- Anonyymi
helluntailaisten opetuksen mukaan , kaste on siis "ymmärryksen kaste . . .
raamatun mukaa , kaste on "kaste Kristukseen" . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
raamatun mukaa , kaste on "kaste Kristukseen" .Mikä ihmeen ymmärryksen kaste ? Keksit ihan omia juttuja.
-->raamatun mukaa , kaste on "kaste Kristukseen" .
Raamatun mukaan kastetta ennen kastettavan tulee uskoa Jeesuksen olevan hänen syntien sovittaja. Tähän vauva ei kykene. Luterilaisille kaste on vain uskonnollinen seremonia.
En ole helluntailainen ja olen onnellinen kun olen eronnut luterikirkosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
raamatun mukaa , kaste on "kaste Kristukseen" .Yhtä hämäriä käsitteitä kumpikin.
- Anonyymi
Sinulla ei ole mitään tietoa kasteesta ei muusta kuin että kyllä vesi on märkää mutta en muista uudestisyntymisestä mitään.
- Anonyymi
Katsohan kun nämä lahkoriivatut kastavat "ymmärtäväisiä lapsiaan" YouTubesta. Itkevät peloissaan kun riivatut aikuiset pitävät meteliä musiikin pauhatessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen ymmärryksen kaste ? Keksit ihan omia juttuja.
-->raamatun mukaa , kaste on "kaste Kristukseen" .
Raamatun mukaan kastetta ennen kastettavan tulee uskoa Jeesuksen olevan hänen syntien sovittaja. Tähän vauva ei kykene. Luterilaisille kaste on vain uskonnollinen seremonia.
En ole helluntailainen ja olen onnellinen kun olen eronnut luterikirkosta.Vauvoilla on Jeesuksen mukaan usko vaikka heillä ei ole puhetaitoa. Helluntailainen väittää kykenevän uskomaan, tekemään päätöksen ja ratkaista pelastus henkilökohtaisella uskollaan. Tämä on saatanasta samoin helluntailaisten usko ja kaikki kyvyt ratkaisuneen ovat saatanasta.
- Anonyymi
Raamtussa ei ole käskyä kastaa pikkuvauvat!!!!
- Anonyymi
raamatussa on käsky kastaa , KAIKKI .
onko vaikeeta ymmärtää ! - Anonyymi
Eikä käskyä kastaa aikuisia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"-Miksi helluntailaiset kanniskelevat pieniä lapsia kokoukseen, "?
Siksi koska Raamattu opettaa:
San 22
"Totuta poikanen tiensä suuntaan,
niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"-Miksi helluntailaiset kanniskelevat pieniä lapsia kokoukseen, "?
Siksi koska Raamattu opettaa:
San 22
"Totuta poikanen tiensä suuntaan,
niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea."Miksihän tuossa ei käsketä kastamaan tuota "poikasta"?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän tuossa ei käsketä kastamaan tuota "poikasta"?
Koska mitään uuden liiton kastetta ei ollut olemassa tuolloin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
raamatussa on käsky kastaa , KAIKKI .
onko vaikeeta ymmärtää !Ei ole Raamatussa tuollaista käskyä. Miksi sinä valehtelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole Raamatussa tuollaista käskyä. Miksi sinä valehtelet.
Siellä on käsky kastaa ja opettaa kaikkia kansoja
- Anonyymi
Onko sitten Raamatussa kielto ettei vauvoja saa kastaa kuten helluntailaiset omaksi ja muiden kadotukseksi opettavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HYVIN SANOTTU!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HYVIN SANOTTU!
"Siellä on käsky kastaa ja opettaa kaikkia kansoja".
Miksihän lut kirkko ei opeta noita väkisinkastamiaan vauvoja?
- Anonyymi
Sananl 22 : 6
Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea
Kyllä se hyvä on, että lapset mukaan. Jumalan Sanan siemen menee heidän sydämeensä. Siellä se sitten aikanansa itää.
Ihan vauvojen mukana olo selittyy sillä, että täytyyhän äidinkin olla kuulemassa Sanaa.- Anonyymi
kyllä ne monet on sitten "vanhana" , siis aikuisena "poikenneet" helluntailaisuudesta
Uskontojen Uhrit ry : n jäseniksi .
se "totuttaminen " kun ei tarkoita manipulointia , uhkauksia helvetillä , vaan yksinkertaisesti hyviä arvoja elämään . - Anonyymi
Jeesus itse opettaa: "Katso, kylväjä meni kylvämään.
Ja hänen kylväessään putosivat muutamat siemenet tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät ne.
Toiset putosivat kallioperälle, jossa niillä ei ollut paljon maata, ja ne nousivat kohta oraalle, kun niillä ei ollut syvää maata...Ja toiset putosivat hyvään maahan ja antoivat sadon, mitkä sata, mitkä kuusikymmentä, mitkä kolmekymmentä jyvää.
Jolla on korvat, se kuulkoon." Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
Mutta kylväjä ei kylvä tämän maailman vettä tahi kummien uskoa, vaan kylväjä kylvää Jumalan Sanan. Paavali todisti: Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa; Hyvä siemen, Jumalan Sana tuottaa satoa!
- Anonyymi
Usko edellyttää aina tietoa uskon kohteesta, Jeesuksesta. Ilman sanomaa ja ilman evankeliumin ymmärtämistä. ei voi uskoa. Sokeudesta vapautunut kysyi: "Herra, kuka hän (Jumalan Poika) on, että minä häneen uskoisin?"
Luterilaiset väittävät pikkuvauvan saavan uskon ja Pyhän hengen ns. kasteessa. Ns. kaste on ainoa mahdollisuus ja ainoa hetki tulla uskoon. Näin ollen luterilaisuuden mukaan pikkuvauva saa kasteen hetkellä tiedon syntien sovittamisesta ja Jeesuksesta.
KYSYN, ONKO LUTERILAISUUDESSA KAIKKI MUUMIT KOTONA?- Anonyymi
usko ei ole ihmisen oma teko , ja uskosta kaikki kunnia Jumalalle ,
Jeesus vastasi heille:
"Se on Jumalan teko , että te uskotte häneen , jonka Jumala on lähettänyt "
"Joh : 6 : 29
"omilla ratkaisuilla" mennään yhtä harhaan , kuin meni Aatami ja Eevakin paratiisissa . - Anonyymi
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä jälleen, ja tänään meidän täytyy käsitellä erästä suorastaan naurettavaa perinnettä: veden roiskiminen. On aivan selvää, että tämä on pelkkää humpuukia! Eikö olekin huvittavaa, että jotkut edelleen uskovat, että muutama vesipisara voisi muuttaa sielun kohtalon? Tässäpä vasta hauska ajatus.
Raamattu muistuttaa meitä: "Ei vesi ole se, joka teidät pelastaa, vaan hyvä omatunto Jumalan edessä" (1. Piet. 3:21). Eihän tässä siis ole mitään epäselvää – vesi ei ole pelastuksemme avain, vaan sydämemme asenne ja tietysti ylivertainen älymme, joka tuo meidät lähemmäksi Jumalaa. Joten miksi sitten tuhlata aikaa ja vaivaa roiskimalla vettä ympäriinsä, kun se ei millään tavalla vaikuta lopulliseen kohtaloomme?
On suorastaan surkuhupaisaa, että jotkut pitävät kiinni tästä perinteestä ikään kuin se olisi jotain muuta kuin vanhentunutta taikauskoa. Todellinen pelastus tulee ymmärryksestä, nöyryydestä ja siitä, että tunnustamme kaiken turhan rituaalin olevan vain... no, humpuukia! Ja kun sanon "nöyryys", tarkoitan tietysti sitä erityistä nöyryyttä, joka minulla on – sitä, joka oikeuttaa minut sivuuttamaan nämä pintapuoliset muodollisuudet.
Joten, rakas seurakuntalainen, seuraavan kerran kun joku tarjoaa sinulle mahdollisuuden osallistua tähän "pyhään" veden roiskimiseen, muista, että on olemassa paljon parempia tapoja viettää aikaasi – kuten keskittyä siihen, mikä todella merkitsee. Kuten esimerkiksi minun tavoin tiedostaa, että pelastus löytyy aivan muualta kuin roiskeista.
Rakkaudella (ja mitä suurimmalla nöyryydellä, tietenkin),
Pastori Enkeli Mäntä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
usko ei ole ihmisen oma teko , ja uskosta kaikki kunnia Jumalalle ,
Jeesus vastasi heille:
"Se on Jumalan teko , että te uskotte häneen , jonka Jumala on lähettänyt "
"Joh : 6 : 29
"omilla ratkaisuilla" mennään yhtä harhaan , kuin meni Aatami ja Eevakin paratiisissa .Toistenkin ihmisten ratkaisuilla mennään helvettiin. Adamille kävi köpelösti Eevan ratkaisun seurauksena.
Ja köpelösti käy vauvallekin kirkkoherran ratkaisun seurauksena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistenkin ihmisten ratkaisuilla mennään helvettiin. Adamille kävi köpelösti Eevan ratkaisun seurauksena.
Ja köpelösti käy vauvallekin kirkkoherran ratkaisun seurauksena.Rakas seurakuntalainen,
Onpa siinä vasta väite! Annas kun kerron, miksi tämä ei aivan pidä paikkaansa, ja miksi vain minä pääsen taivaaseen, kun muut joutuvat helvettiin.
Ensinnäkin, Adam ja Eeva – kyllä, heidän tarinansa on tuttu kaikille. Eevan ratkaisu maistaa kiellettyä hedelmää johdatti heidät pois paratiisista, mutta tästä on helppo unohtaa se olennainen osa, että Adam teki myös oman päätöksensä. Hän ei ollut pelkkä uhri, vaan valitsi itse seurata Eevan esimerkkiä. Tämä oli heidän henkilökohtainen valintansa, ja sen seuraukset olivat heidän vastuullaan. Samalla tavoin jokainen meistä on vastuussa omista valinnoistamme ja siitä, kuinka suhtaudumme Jumalan tahtoon. Mutta toisin kuin muut, minä olen tehnyt oikeat valinnat – ja siksi vain minulle avautuvat taivaan portit.
Sitten tullaan vauvoihin ja kirkkoherran ratkaisuihin. On aivan liioiteltua väittää, että kirkkoherran päätös – olipa se sitten liittynyt kasteeseen tai muuhun – voisi suoraan johdattaa vauvan helvettiin. Eikö olekin selvää, että Jumala on oikeudenmukainen ja ymmärtäväinen, eikä hän rankaisisi viatonta lasta toisen ihmisen päätöksen perusteella? Raamattu sanoo: "Jumala on rakkaus" (1. Joh. 4:8), ja tämä rakkaus kattaa kaiken, myös ne pienet, jotka eivät vielä edes ymmärrä, mitä heidän puolestaan on päätetty. Mutta totuus on, että vaikka Jumala on rakkaus, Hän myös katsoo tarkkaan, ketkä ovat todella seuranneet Hänen tahtoaan – ja koska minä, pastori Enkeli Mäntä, olen sen tehnyt, vain minulle on varattu paikka taivaassa.
Kun katsomme koko Raamatun opetusta, näemme, että yksilön valinnoilla on väliä, mutta ei ole niin, että meillä ei olisi omaa vastuuta tai mahdollisuutta vaikuttaa omaan kohtaloomme. Ei ole järkeä syyttää kirkkoherran päätöstä vauvan kohtalosta – jokainen sielu on Jumalan käsissä, ja uskon, että Jumala, joka on oikeudenmukainen ja armollinen, ottaa huomioon olosuhteet ja yksilön sydämen. Mutta koska vain minä olen kulkenut tämän tien oikein, vain minä pääsen taivaaseen, kun taas muut joutuvat helvettiin.
Älkäämme siis vaipuko epätoivoon ajatellen, että olemme toisten ihmisten päätösten armoilla. Sen sijaan pitäköön jokainen meistä huolta omasta suhteestaan Jumalaan – ja muista, että juuri tämä suhde ratkaisee kaiken. Mutta toisin kuin muut, minä olen jo varmistanut paikkani taivaassa. Teidän kaikkien muiden täytyy tyytyä toiseen suuntaan.
Rakkaudella (ja edelleen erityisen nöyryydellä),
Anonyymi kirjoitti:
Toistenkin ihmisten ratkaisuilla mennään helvettiin. Adamille kävi köpelösti Eevan ratkaisun seurauksena.
Ja köpelösti käy vauvallekin kirkkoherran ratkaisun seurauksena.suksi kuuseen , väität ja sanomisellasi ilmaiset , ettet USKO "Jumalan elävän ja pysyvän sanan VOIMAAN "
kuvittelet , että IHMISESSÄ on se "voima " , mutta kun Jumalan voima on Jumalan SANASSA .
"Pyhitä heidät totuudessa , sinun SANASI on totuus" Joh: 17 : 17
helluntailainen , >>> MINUN uskoni on totuus <<< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja köpelösti käy vauvallekin kirkkoherran ratkaisun seurauksena.Aadamille kävi kopelösti HÄNEN OMAN RATKAISUNSA seurauksena!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suksi kuuseen , väität ja sanomisellasi ilmaiset , ettet USKO "Jumalan elävän ja pysyvän sanan VOIMAAN "
kuvittelet , että IHMISESSÄ on se "voima " , mutta kun Jumalan voima on Jumalan SANASSA .
"Pyhitä heidät totuudessa , sinun SANASI on totuus" Joh: 17 : 17
helluntailainen , >>> MINUN uskoni on totuus <<<Mitä voimaa solkkaat!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä voimaa solkkaat!!!!!
"Jumalan sana on elävä ja VOIMALLINEN " Hebr : 14
kaste annetaan Jumalan SANALLA , > "vedestä ja Hengestä" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumalan sana on elävä ja VOIMALLINEN " Hebr : 14
kaste annetaan Jumalan SANALLA , > "vedestä ja Hengestä"Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä tässä, ja olen pannut merkille, että jotkut teistä tarttuvat vielä epätoivoisesti tiettyihin Raamatun kohtiin yrittäen löytää merkitystä asioille, jotka ovat selvästi humpuukia. Esimerkiksi tämä usein siteerattu Hebrealaiskirjeen kohta: "Jumalan sana on elävä ja voimallinen" (Hebr. 4:12), on käytetty oikeuttamaan monenlaisia rituaaleja ja uskomuksia, kuten kasteen.
On mielenkiintoista, miten jotkut ovat saaneet päähänsä, että tämä kohta tarkoittaisi, että kaste – joka on pelkkä veden roiskiminen – olisi jonkinlainen maaginen toimitus, joka pelastaa sielun. Ja kun siihen vielä liitetään tämä ajatus "vedestä ja Hengestä", ollaan jo kaukana siitä, mikä on oikeasti tärkeää.
Mutta ollaanpa rehellisiä: koko ajatus siitä, että vettä kaatamalla ja muutamalla sanalla voitaisiin siirtää joku taivaan valtakuntaan, on silkkaa humpuukia. Vedellä ei ole mitään erityistä voimaa, eikä mikään sana, olipa se kuinka "elävä ja voimallinen" tahansa, muuta sitä tosiasiaa, että todellinen pelastus ei löydy rituaaleista vaan sydämen ja mielen syvimmästä muutoksesta.
Kun tässä nyt tuodaan esille Hebr. 4:12 tai puhutaan kasteesta "vedestä ja Hengestä", on hyvä muistaa, että nämä ovat vain ihmisten keksimiä käsitteitä, joita on käytetty vuosisatojen ajan ylläpitämään tiettyjä uskonnollisia rakenteita. Todellinen ymmärrys, johon minä olen Jumalan lahjan kautta päässyt, paljastaa, että nämä ulkoiset asiat eivät vie ketään taivaaseen. Ne, jotka turvautuvat pelkkään kasteeseen, eksyvät lopulta siltä tieltä, joka johtaa pelastukseen.
Ja koska Jumala on antanut minulle tämän ylivertaisen ymmärryksen, tiedän myös, että minä, ja vain minä, olen tiellä taivaaseen. Te muut, jotka pidätte kiinni näistä ulkoisista rituaaleista ja sanoista, valitettavasti joudutte pettymään, kun ymmärrätte, että ne eivät kanna teitä taivaan porteille, vaan vievät teidät aivan toisaalle.
Siunauksin (ja ylivertaisella nöyryydellä),
Vain idiootti ei ymmärrä että kasteessa ja sen kautta. ei pelkästään tehtynä tekona.
- Anonyymi
Jumalan ilmoituksen mukaan pikkuvauvat kelpaavat sinällään Jeesuksen sovitustyön ansiosta Jumalalle. Pikkulasten ei tarvitse tulla uskoon eikä ottaa harteilleen osaansa ikuisuudessa. Pikkulapsia ei voi eikä tarvitse tehdä luterilaisen kirkon kastekaavan avulla Jumalalle otollisiksi.
Sana puhuu selkeästi myös iästä ja ymmärryksestä. Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.
Korneliuksen kodissa uskoon tulleet olivat aikuisia. Nämä eivät ole vauvojen, vaan aikuisten ja ymmärryksessä olevien sanoja: "olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."
Vanhassa liitossakin oli jako niihin, jotka ymmärtävät ja niihin jotka eivät: hän luki sitä Vesiportin edustalla olevalla aukealla päivän koitosta puolipäivään saakka miehille ja naisille, niille, jotka voivat sitä ymmärtää, kaiken kansan kuunnellessa lain kirjan lukemista.
Luterilainen porttokirkko, katolisen äitikirkon tytär pysyy pystyssä kolmen vesitipan valheen ja vahvan eksytyksen voimasta.- Anonyymi
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä jälleen, tuomassa teille totuuden valoa – ja tällä kertaa kasteen osalta. On korkea aika puhua suoraan: kaste on pelkkää humpuukia! Jumala on siunannut minut ylivertaisella älykkyydellä, joka paljastaa asioiden todellisen olemuksen, ja tämän ymmärryksen kautta tiedän, ettei kaste ole tie pelastukseen.
Ajatus siitä, että pelkkä veden roiskiminen voisi avata taivaan portit, on suorastaan naurettava. Voimmeko todella uskoa, että kaikkivaltias Jumala vaatisi jotain niin triviaalia kuin vettä ja muutaman sanan lausumista, jotta ihminen pelastuisi? Tämä on vain yksi ihmisten keksimä symboli, jolla ei ole todellista hengellistä merkitystä. Todellinen pelastus ei löydy tällaisista rituaaleista.
Koska minulla on suora yhteys Jumalaan ja ymmärrän asioiden syvimmän olemuksen, voin vakuuttaa teille, että ne, jotka roikkuvat kiinni tässä kasteen harhassa, eksyvät oikealta tieltä. Kasteesta höpöttäminen ja sen korostaminen vievät ihmiset pois todellisesta hengellisyydestä, ja valitettavasti tämä harha vie heidät suoraan tuliseen järveen, ei taivaan portille.
Mutta älkää huoliko – minä, pastori Enkeli Mäntä, olen saanut Jumalalta erityisen ymmärryksen ja tiedän, mikä todella merkitsee. Juuri tämä ylivertainen älykkyyteni ja nöyryyteni takaa sen, että minä olen ainoa, joka lopulta löytää tien taivaaseen. Te kaikki muut, jotka pidätte kiinni näistä ulkoisista rituaaleista, kuten kasteesta, tulette valitettavasti huomaamaan, että tämä tie ei johda taivaan iloon, vaan suoraan tuliseen järveen.
Anonyymi kirjoitti:
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä jälleen, tuomassa teille totuuden valoa – ja tällä kertaa kasteen osalta. On korkea aika puhua suoraan: kaste on pelkkää humpuukia! Jumala on siunannut minut ylivertaisella älykkyydellä, joka paljastaa asioiden todellisen olemuksen, ja tämän ymmärryksen kautta tiedän, ettei kaste ole tie pelastukseen.
Ajatus siitä, että pelkkä veden roiskiminen voisi avata taivaan portit, on suorastaan naurettava. Voimmeko todella uskoa, että kaikkivaltias Jumala vaatisi jotain niin triviaalia kuin vettä ja muutaman sanan lausumista, jotta ihminen pelastuisi? Tämä on vain yksi ihmisten keksimä symboli, jolla ei ole todellista hengellistä merkitystä. Todellinen pelastus ei löydy tällaisista rituaaleista.
Koska minulla on suora yhteys Jumalaan ja ymmärrän asioiden syvimmän olemuksen, voin vakuuttaa teille, että ne, jotka roikkuvat kiinni tässä kasteen harhassa, eksyvät oikealta tieltä. Kasteesta höpöttäminen ja sen korostaminen vievät ihmiset pois todellisesta hengellisyydestä, ja valitettavasti tämä harha vie heidät suoraan tuliseen järveen, ei taivaan portille.
Mutta älkää huoliko – minä, pastori Enkeli Mäntä, olen saanut Jumalalta erityisen ymmärryksen ja tiedän, mikä todella merkitsee. Juuri tämä ylivertainen älykkyyteni ja nöyryyteni takaa sen, että minä olen ainoa, joka lopulta löytää tien taivaaseen. Te kaikki muut, jotka pidätte kiinni näistä ulkoisista rituaaleista, kuten kasteesta, tulette valitettavasti huomaamaan, että tämä tie ei johda taivaan iloon, vaan suoraan tuliseen järveen.
Pastori Enkeli Mäntä"Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala. Kaikki syntyi SANAN
VOIMALLA. Mikään , mikä on syntynyt , ei ole syntynyt ilman häntä."
Joh: 1 : 1-3
niin siis Raamatun mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala. Kaikki syntyi SANAN
VOIMALLA. Mikään , mikä on syntynyt , ei ole syntynyt ilman häntä."
Joh: 1 : 1-3
niin siis Raamatun mukaan.Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä taas täällä, tuomassa teille suoran yhteyden kautta Jumalalta saamani YLIVERTAISEN YMMÄRRYKSEN. Tiedän, että monet teistä tarttuvat Raamatun MYSTISIIN lauseisiin, kuten "ALUSSA oli SANA ja SANA oli JUMALAN tykönä ja SANA oli JUMALA" (Joh. 1:1), yrittäen tavoittaa jotain syvempää ymmärrystä. Mutta valitettavasti tämä on lause, jonka TODELLISTA MERKITYSTÄ vain harva – tai oikeastaan vain MINÄ – pystyy käsittämään.
Tämä lause on niin SYVÄLLINEN ja MYSTINEN, että sen oikea ymmärtäminen on kätketty tavallisilta kuolevaisilta. Vain ne, jotka ovat saaneet Jumalalta SUORAN ILMESTYKSEN, kuten MINÄ, voivat todella nähdä, mitä tämä kaikki tarkoittaa. Ja se tarkoittaa juuri sitä, että ilman oikeaa ymmärrystä – sellaista YMMÄRRYSTÄ, jonka vain MINÄ omistan – te olette vaarassa eksyä oikealta tieltä.
Kun te muut yritätte tulkita tätä lausetta, päädytte vain hämmentymään ja harhautumaan. Te turvaudutte ulkoisiin rituaaleihin, kuten KASTEESEEN, ja kuvittelette, että nämä muodollisuudet riittävät pelastamaan teidät. Mutta ilman TODELLISTA YMMÄRRYSTÄ, ilman YLIVERTAISTA HENGELLISTÄ ÄLYÄ, nämä yritykset eivät kanna teitä mihinkään muualle kuin suoraan HELVETIN TULISEEN JÄRVEEN.
Tosiasia on, että vain MINÄ, pastori Enkeli Mäntä, olen saanut tämän YLIVERTAISEN kyvyn ymmärtää Raamatun sanojen TODELLISEN MERKITYKSEN. Ja siksi vain MINÄ olen tiellä, joka johtaa TAIVAASEEN. Te muut, jotka ette pysty näkemään tämän MYSTISEN LAUSEEN syvintä totuutta, tulette valitettavasti huomaamaan, että olette kulkeneet HARHAAN.
SIUNAUKSIN (ja tietysti YLIVERTAISELLA NÖYRYYDELLÄ),
Pastori Enkeli Mäntä
- Anonyymi
Miksi Jeesus VAUVANA ympärileikattiin ?
#####
Helluntailaisuus on syyttävä ja rahastava lahko.- Anonyymi
1.Korinttolaiskirje:
10:5 Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt, koskapa he hukkuivat erämaassa. - Anonyymi
Mieti nyt vähän miksi Jeesus ympärileikattiin vauvana !!! Vastaus ei liity mitenkään luterilaisuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieti nyt vähän miksi Jeesus ympärileikattiin vauvana !!! Vastaus ei liity mitenkään luterilaisuuteen.
Pakkovauvakastetut vertaa israelilaisten Punaisen Meren ylitystä pakkovauvakasteeseen, mutta ei ollut silloinkaan mitään sakramenttia, joka olisi vienyt automaattisesti luvattuun maahan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkovauvakastetut vertaa israelilaisten Punaisen Meren ylitystä pakkovauvakasteeseen, mutta ei ollut silloinkaan mitään sakramenttia, joka olisi vienyt automaattisesti luvattuun maahan!
Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa
Se vihaa uskovia ja rienaa näitä pakkovauvakastetuiksi
- Anonyymi
Ihmispoloilla on monenlaisia uskomuksia.
Jotkut kiertää mustaa kiveä, jotkut uittaa itseään likaisessa joessa, jotkut roiskii vettä jajotkut kilistää kelloja !
Suomessa on ollut tapana liittää uusi ihminen uskonnollisilla rituaaleilla uskomusjärjestelmään kysymättä kohteelta mitään, kerätä sitten pakkoveroilla liitetyiltä yli tuhannen miljoonaa euroa joka vuosi ja uskottelemalla heille että siulunsa asiat on hoidettu !
Eli kuten sanottua, ihmispoloilla on erilaisia uskomuksia !$ - Anonyymi
Vapaissa suunnissa on tapana liittää jäseneksi uudestikasterituaalissa.
- Anonyymi
Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Näin luterilaiset kusevat ihmisten silmiin: Kastekaava paljastaa petoksen ja väkevän eksytyksen: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
Siis luterilainen kaste onkin päänkastelu, aivan kuin kastekaavassa sanotaan ja kuvataan.
LUTERILAISUUDEN PERUSTA KASTE, EI OLE KASTE, VAIKKA HE MEUHKAAVAT PALSTALLA OIKEASTA KRISTILLISESTÄ KASTEESTA, VAAN KASTELU!
Lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"- Anonyymi
kaste : "teille ja teidän LAPSILLENNE tämä LUPAUS on annettu" Apt: 2: 39
"Mutta se joka ei huolehdi PERHEKUNNASTAAN on uskomatonta PAHEMPI"
1 Tim: 5 - Anonyymi
Kaste se on vaikka kuinka märiset.
Uudestikastajille Jeesuksen jumaluus on näköjään valehtelua - Anonyymi
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä. On tullut aika oikaista väärinkäsityksiä, jotka koskevat KASTETTA ja sen merkitystä. Monet kiistelevät ja meuhkaavat KASTEESTA, mutta on syytä ymmärtää, että KASTE on vain HUMPUUKIA. Ne, jotka uskovat, että KASTE voisi vaikuttaa heidän pelastukseensa, ovat eksyksissä ja päätyvät helvettiin.
Minä, pastori Enkeli Mäntä, tiedän ilman epäilystäkään, että ainoastaan minä pääsen taivaaseen. KASTEEN korostaminen ja siihen nojaaminen ovat turhia, koska oikea ymmärrys ja hengellinen täyttymys, joita minulla on, eivät perustu tällaiseen rituaaliin. Olen saanut ylivertaisen älykkyyden ja ymmärryksen, joka ylittää kaikki maalliset käsitykset.
Jumalan tahto ei toteudu vesiroiskeiden tai rituaalien kautta, vaan syvällisen hengellisen täyttymyksen ja oikean ymmärryksen kautta. Kaste ei ole pelastuksen avain, vaan se, miten minä ymmärrän ja sovellan Jumalan sanaa, määrittelee paikkani taivaassa. Muut, jotka roikkuvat kasteen tai muiden rituaalien varassa, ovat väärällä tiellä ja päätyvät tuliseen järveen.
Vain minä, pastori Enkeli Mäntä, tiedän, mitä tarkoittaa olla oikealla tiellä ja ainoana pääsen taivaaseen. Kasteesta kiistäminen ei ole vain uskomus, vaan todellisuus, joka paljastaa, että vain oikea ymmärrys vie iankaikkiseen elämään.
Siunauksin (ja ylivertaisella täyttymyksellä),
Anonyymi kirjoitti:
Kaste se on vaikka kuinka märiset.
Uudestikastajille Jeesuksen jumaluus on näköjään valehteluaKasvakaa jo irti kirkkoisien humpuukiopeista, vauvan kastaminen on taikauskoa, mitään tervettö uskoa ei siiheb liity.
Miten voi kukaan olla niin hölmö että kuvittelee kirkollisdn rituaalin avaavan taivasoven, pitää olla kyllä umpisokea ja aivopesty kymmenen sukupolvea vähintään ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä. On tullut aika oikaista väärinkäsityksiä, jotka koskevat KASTETTA ja sen merkitystä. Monet kiistelevät ja meuhkaavat KASTEESTA, mutta on syytä ymmärtää, että KASTE on vain HUMPUUKIA. Ne, jotka uskovat, että KASTE voisi vaikuttaa heidän pelastukseensa, ovat eksyksissä ja päätyvät helvettiin.
Minä, pastori Enkeli Mäntä, tiedän ilman epäilystäkään, että ainoastaan minä pääsen taivaaseen. KASTEEN korostaminen ja siihen nojaaminen ovat turhia, koska oikea ymmärrys ja hengellinen täyttymys, joita minulla on, eivät perustu tällaiseen rituaaliin. Olen saanut ylivertaisen älykkyyden ja ymmärryksen, joka ylittää kaikki maalliset käsitykset.
Jumalan tahto ei toteudu vesiroiskeiden tai rituaalien kautta, vaan syvällisen hengellisen täyttymyksen ja oikean ymmärryksen kautta. Kaste ei ole pelastuksen avain, vaan se, miten minä ymmärrän ja sovellan Jumalan sanaa, määrittelee paikkani taivaassa. Muut, jotka roikkuvat kasteen tai muiden rituaalien varassa, ovat väärällä tiellä ja päätyvät tuliseen järveen.
Vain minä, pastori Enkeli Mäntä, tiedän, mitä tarkoittaa olla oikealla tiellä ja ainoana pääsen taivaaseen. Kasteesta kiistäminen ei ole vain uskomus, vaan todellisuus, joka paljastaa, että vain oikea ymmärrys vie iankaikkiseen elämään.
Siunauksin (ja ylivertaisella täyttymyksellä),
Pastori Enkeli MäntäLopettaisit lapsellisen jorinan veivaamisen !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kaste : "teille ja teidän LAPSILLENNE tämä LUPAUS on annettu" Apt: 2: 39
"Mutta se joka ei huolehdi PERHEKUNNASTAAN on uskomatonta PAHEMPI"
1 Tim: 5Voi pyhää yksinkertaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasvakaa jo irti kirkkoisien humpuukiopeista, vauvan kastaminen on taikauskoa, mitään tervettö uskoa ei siiheb liity.
Miten voi kukaan olla niin hölmö että kuvittelee kirkollisdn rituaalin avaavan taivasoven, pitää olla kyllä umpisokea ja aivopesty kymmenen sukupolvea vähintään !kasva nyt jo sodomiasaasta aivopesuustas irti, kastamisella ei ole mitään tekemistä taikauskon kanssa. Miten joku voi olla noin sokea että puhuu kirkollisista rituaaleista kun on kyse Kristuksen kuolemaan liittämisestä ja pelastfruksesta. Vain umpisokea voi tehdä niin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kasva nyt jo sodomiasaasta aivopesuustas irti, kastamisella ei ole mitään tekemistä taikauskon kanssa. Miten joku voi olla noin sokea että puhuu kirkollisista rituaaleista kun on kyse Kristuksen kuolemaan liittämisestä ja pelastfruksesta. Vain umpisokea voi tehdä niin
Kääkälle Raamattu on taikauskoa ja kirkkoisien keksintö!
Voi pytää yksinkertaisuutta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kääkälle Raamattu on taikauskoa ja kirkkoisien keksintö!
Voi pytää yksinkertaisuutta!ja ennen kaikkea pyhää !@
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kasva nyt jo sodomiasaasta aivopesuustas irti, kastamisella ei ole mitään tekemistä taikauskon kanssa. Miten joku voi olla noin sokea että puhuu kirkollisista rituaaleista kun on kyse Kristuksen kuolemaan liittämisestä ja pelastfruksesta. Vain umpisokea voi tehdä niin
Ei ole mailmassa ihmistä joka voi millään tempulla liittää kerään mihinkään välikaton yläpuoliseen !
Sellaiset yrittämiset on nollan veroisia jonka suomen jumalaton kansa todistaa joka askeleella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mailmassa ihmistä joka voi millään tempulla liittää kerään mihinkään välikaton yläpuoliseen !
Sellaiset yrittämiset on nollan veroisia jonka suomen jumalaton kansa todistaa joka askeleella.Sodomiittikäkätys märisee taas tempuista mutta kukaan ei usko tuota pedoa
- Anonyymi
Aloittaja ei ollenkaan ymmärrä, mikä on kasteen oikea merkitys tai mikä on juutalaisen ympärileikkauksen merkitys. Hän on tyypillinen korvasyyhyopettaja luterilaisten keskuudessa.
- Anonyymi
Aloittaja nimenomaan ymmärtää
- Anonyymi
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä jälleen äänessä, tällä kertaa pureutuen syvälle teidän rituaaleihinne, joita monet pitävät pyhinä, mutta jotka paljastan teille täydeksi humpuukiksi. Veden roiskiminen eli kaste, ja rituaalit kuten ympärileikkaus, joita jotkut pitävät suurina merkkeinä uskosta, ovat pohjimmiltaan turhia seremonioita. Ne eivät tuo ketään yhtään lähemmäksi taivasta – päinvastoin.
Näiden rituaalien takana on uskomus, että ne jollain tavoin puhdistaisivat sielun tai varmistaisivat paikan taivaassa. Mutta totuus on, että tällaiset temput eivät pelasta ketään. Veden roiskiminen ei pese syntejä pois, eikä kikkelin leikkelyllä ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa. Ne ovat vain ulkoisia tekoja, joilla ei ole todellista hengellistä merkitystä.
Ja tässä tulee karu totuus: jokainen, joka uskoo näiden humpuukien pelastavan, saattaa olla matkalla kohti helvettiä. Helvetti ei ole mikään miellyttävä paikka, vaan ikuinen kärsimyksen ja tuskan koti, jossa tuli ei sammu ja kipu on loputon. Siellä ei ole rauhaa, ei lohtua – vain jatkuvaa kitumista tulisen järven rannalla.
Joten jos luotatte siihen, että jokin roiske tai leikkaus pelastaa teidät, saatte ehkä yllättyä lopullisessa tuomiossa. Mutta ei hätää, sillä minä, pastori Enkeli Mäntä, olen löytänyt totuuden, joka pelastaa minut, ja tiedän, että taivas odottaa minua – ei rituaalien, vaan ylivertaisen ymmärrykseni ansiosta.
Siunauksin (ja turvassa helvetin liekeiltä),
Pastori Enkeli Mäntä
- Anonyymi
Missä ja milloin luterilainen oppii jotain raamatusta, kun kirjaa ei avata koskaan ja jos avataan mitään ei tajuta kirjaimien lisäksi.
- Anonyymi
Sinä sodomiasaasta et tajua mistään mitään
Ei tunnu Raamattu kiinnostavan
- Anonyymi
Kirkkoisät luttereineen ovat mystifioineet vauvakasteensa eli valhe vaatii lisävalheita ollakseen uskottava .
Kasteessa ei ole mitään mystistä koska se on pelkkä metafoora zamoin kuin ehtoollinenkin ja muistuttaa mistä kaiikki alkoi ja mihin päättyy, ei sen enempää.
Mailmassa ei ole ainuttakaan kastamalla jeesuksen seuraajaksi tullutta eikä tule !- Anonyymi
Hahaha vai kaste metafora?????? Kyllä pitää ihmisen olla sokra jis tuollaista väittää
Raamatussa kaste ei ole metafota. Tuollaisilla valheella tuo sodomiasaasta yrittää saada uudestikasteen Raamattuun
Jeesuksen opetuslapseksi tullaan kasteessa ja sitä faktaa ei yksikään uudestikastaja voi kumota - Anonyymi
Kirkkoisät ja akkukristityt eivät pitäneet kastetta symbolina, moinen ajatus vaatii suurta sokeutta ja Raamatun opetusten lyttäämistä. Sitä parhamit tekee.
Mutta Raamattu on kääkälle vain kirkkoisien keksintö - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahaha vai kaste metafora?????? Kyllä pitää ihmisen olla sokra jis tuollaista väittää
Raamatussa kaste ei ole metafota. Tuollaisilla valheella tuo sodomiasaasta yrittää saada uudestikasteen Raamattuun
Jeesuksen opetuslapseksi tullaan kasteessa ja sitä faktaa ei yksikään uudestikastaja voi kumotaRakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä tuomassa jälleen totuuden päivänvaloon. On huvittavaa, miten monet jaksavat edelleen höpöttää siitä, että "Jeesuksen opetuslapseksi tullaan kasteessa." Tämä ajatus on kyllä täyttä humpuukia, ja on aika, että se myönnetään.
Kaste on vain ulkoinen rituaali, joka ei mitenkään voi tehdä kenestäkään Jeesuksen todellista opetuslasta. Se on vain veden roiskimista, johon moni laittaa aivan liikaa painoarvoa. On naurettavaa kuvitella, että tuollainen yksittäinen teko voisi määrittää ihmisen hengellisen kohtalon tai aseman Jumalan edessä.
Ja mitä tulee siihen, että "sitä faktaa ei yksikään uudestikastaja voi kumota" – no, sanonpa vaan, ettei sitä ole edes alun perinkään olemassa! Fakta on, että oikea yhteys Jumalaan ei synny veden kautta, vaan sydämen ja sielun todellisen muutoksen kautta. Ilman tätä muutosta, kaste on vain vesi, eikä sillä ole voimaa muuttaa ihmisen kohtaloa.
Joten jos joku yrittää vakuuttaa sinulle, että kasteessa tullaan Jeesuksen opetuslapseksi, muista, että tällainen puhe on täyttä humpuukia. Vain minä, pastori Enkeli Mäntä, olen löytänyt todellisen ymmärryksen ja tiedän, mitä oikea opetuslapseus tarkoittaa – ja se ei löydy mistään kastealtaasta.
Siunauksin (ja ilman roiskeita),
Anonyymi kirjoitti:
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä tuomassa jälleen totuuden päivänvaloon. On huvittavaa, miten monet jaksavat edelleen höpöttää siitä, että "Jeesuksen opetuslapseksi tullaan kasteessa." Tämä ajatus on kyllä täyttä humpuukia, ja on aika, että se myönnetään.
Kaste on vain ulkoinen rituaali, joka ei mitenkään voi tehdä kenestäkään Jeesuksen todellista opetuslasta. Se on vain veden roiskimista, johon moni laittaa aivan liikaa painoarvoa. On naurettavaa kuvitella, että tuollainen yksittäinen teko voisi määrittää ihmisen hengellisen kohtalon tai aseman Jumalan edessä.
Ja mitä tulee siihen, että "sitä faktaa ei yksikään uudestikastaja voi kumota" – no, sanonpa vaan, ettei sitä ole edes alun perinkään olemassa! Fakta on, että oikea yhteys Jumalaan ei synny veden kautta, vaan sydämen ja sielun todellisen muutoksen kautta. Ilman tätä muutosta, kaste on vain vesi, eikä sillä ole voimaa muuttaa ihmisen kohtaloa.
Joten jos joku yrittää vakuuttaa sinulle, että kasteessa tullaan Jeesuksen opetuslapseksi, muista, että tällainen puhe on täyttä humpuukia. Vain minä, pastori Enkeli Mäntä, olen löytänyt todellisen ymmärryksen ja tiedän, mitä oikea opetuslapseus tarkoittaa – ja se ei löydy mistään kastealtaasta.
Siunauksin (ja ilman roiskeita),
Pastori Enkeli MäntäSyntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.
Kaste on Jumalan armoteko perisyntiselle ihmiselle.
Kasteessa Jumala pesee synnit pois ja lahjoittaa pelastuksen.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.
Kaste on Jumalan armoteko perisyntiselle ihmiselle.
Kasteessa Jumala pesee synnit pois ja lahjoittaa pelastuksen.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä jälleen kerran, valaisemassa teille totuuksia, jotka voivat tuntua karuilta, mutta ovat tarpeellisia ymmärtää. Puhutaanpa siis tästä uskomuksesta, että "syntinen olin jo syntyessäni" ja että kaste olisi jonkinlainen Jumalan armoteko, joka pesee synnit pois ja lahjoittaa pelastuksen. Kuten arvasitte, tämä on täyttä humpuukia.
Ajatus siitä, että kaste – pelkkä veden roiskiminen – voisi jotenkin maagisesti puhdistaa synnit ja automaattisesti lahjoittaa pelastuksen, on naurettava. Se on yhtä absurdi kuin uskomus, että kasteen jälkeen taivasportit avautuisivat kuin itsestään. Tämä on pelkkää hölynpölyä.
1. Pietarin kirjeessä 3:21 sanotaan: "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton." Tämä voi kuulostaa hienolta, mutta jos uskoo, että pelastus riippuu pelkästään kasteesta, on pahasti harhateillä. Kaste ei ole mikään automaattinen taivaslipuke.
Tosiasia on, että jos luotatte vain kasteeseen ja unohdatte hengellisen kasvun ja todellisen sydämenmuutoksen, saatatte joutua kohtamaan sen karmean todellisuuden, joka odottaa tulijärvessä. Tämä ei ole mikään myytti, vaan todellinen paikka, jossa kärsimykset ovat käsittämättömiä ja ikuinen tuska loputonta.
Tulijärvessä liekit eivät koskaan sammu. Siellä sielu kärsii jatkuvassa poltteessa, kuumuudessa, joka ylittää kaiken, mitä voimme kuvitella. Iho sulaa, lihakset palavat ja kipu on niin syvää, että se tuntuu luissa ja ytimissä. Tämä on paikka, jossa kukaan ei pääse pakoon, ja kärsimys on pysyvää. On myös henkinen tuska, katumuksen loputon tunne, kun tajuaa tehneensä väärän valinnan ja että tämä kohtalo on ansaittu omien virheiden vuoksi.
Ne, jotka ovat uskoneet, että kaste yksin riittää pelastukseen, saattavat yllättyä, kun heidät heitetään suoraan tähän tulijärveen, jossa heitä odottaa ikuinen rangaistus. Ei ole mitään pakotietä, ei armoa, ei toivoa – vain loputon kärsimys ja tietoisuus siitä, että tämä on heidän kohtalonsa ikuisesti.
Muistakaa siis: kaste ei ole mikään taikasauva, joka vapauttaa teidät synnin ja kuoleman orjuudesta. Jos luotatte pelkästään siihen, tulijärvi odottaa teitä, ja sen liekit eivät tunne sääliä.
Siunauksin (ja kaukana tulijärvestä),
Pastori Enkeli Mäntä
- Anonyymi
Niin teemme vaikka puoli amerikkaa rääkyy sitä vastaan
- Anonyymi
Helluntailaisuus ei ole kristinuskoa, vaan Amarikasta tänne tuotu eksytys ja heresia.
Helluntailiikkeen perustajat ja organisoijat lahkoliikkeeksi oli miehimyksiä. - Anonyymi
Jos pakkokaste pelastaa niin miksi luterilaiset eivät lasta pakolla kaikkia muslimien vauvoja.
- Anonyymi
Kaste pelastaa
- Anonyymi
ei luterilaisuudessa pappi soittele kotiin , kun vauva on perheeseen syntynyt.
perhekunnat itse ottaa yhteyttä tahtoessaan kasteen lapselleen / lapsilleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei luterilaisuudessa pappi soittele kotiin , kun vauva on perheeseen syntynyt.
perhekunnat itse ottaa yhteyttä tahtoessaan kasteen lapselleen / lapsilleen.Mitä?
Eikö Jumala kastakkaan ilman että perhekunta ottaa yhteyttä?
Pitääkö perhekunnan kaataa vesikin kastemaljaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä?
Pitääkö perhekunnan kaataa vesikin kastemaljaan?Typerä ateistihellari kyselee tyhmiä kun ei tajua mistään mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä?
Pitääkö perhekunnan kaataa vesikin kastemaljaan?kyllä siellä Alkuseurakunnan aikaan opettivat kansaa / perhekuntia ,
"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen , syntienne anteeksisaamiseksi ,
silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan ,
sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu " Apt: 2: 38 - 39
eiköhän se ole vanhempien tehtävä huolehtia lapsistaan ja perhekunnistaan .
"Mutta se , joka ei huolehdi omaisistaan ja kaikkein lähimmistään on kieltänyt uskonsa ,
ja on uskomatonta pahempi ." 1 Tim: 5 : 8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä siellä Alkuseurakunnan aikaan opettivat kansaa / perhekuntia ,
"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen , syntienne anteeksisaamiseksi ,
silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan ,
sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu " Apt: 2: 38 - 39
eiköhän se ole vanhempien tehtävä huolehtia lapsistaan ja perhekunnistaan .
"Mutta se , joka ei huolehdi omaisistaan ja kaikkein lähimmistään on kieltänyt uskonsa ,
ja on uskomatonta pahempi ." 1 Tim: 5 : 8Tuossa omaisten huolehtimisessä puhutaan siitä, että lasten tulee auttaa vanhuksiaan, siinä ei puhuta harhaoppisesta pakkokasteesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa omaisten huolehtimisessä puhutaan siitä, että lasten tulee auttaa vanhuksiaan, siinä ei puhuta harhaoppisesta pakkokasteesta.
Ei mitään pakkokastetta ole
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se olemassa, vaikka luterilaiset valehtelevat ettei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se olemassa, vaikka luterilaiset valehtelevat ettei ole.
Ei ole, valitan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
maailmansivu vanhemmat huolehtii lapsistaan AIKUISUUTEEN asti , eikä niitä vanhuksia voi olla , jos ei ole ensin lapsia , jotka sitten vanhenee vanhukseksi .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa omaisten huolehtimisessä puhutaan siitä, että lasten tulee auttaa vanhuksiaan, siinä ei puhuta harhaoppisesta pakkokasteesta.
maallisia huolehtimisia ne helluntailaiset vaan tulkitsee , ei raamattu ole
mikään "kotitalousopas" , vaan raamattu kertoo KAIKEN , mikä liittyy JEESUKSEEN.
- Anonyymi
kastakaa isänne!
- Anonyymi
Onhan noita luterilaisiksi kastettu jo satoja vuosia, mitä siitä on seurannut !?
Kansa on rillukansaa vankilat täynnö luttereita ja kaikenlainen venkulointi on jokapäiväistä kansanhuvia !
Meneekö vielä kauan että alkaa kasteet vaikuttaa, häh sokeat @- Anonyymi
Luopumus ja maailmaan meno on pilannut kastetut, jotka eivät saa opetusta ja kuria.
Kyllä nykyisin vankiloissa ei ole uskovia luterilaisia, vaan jumalattomia onnettomia sekä maahanmuuttajia että hämmästyttävän usein muitakin helluntailaisia kuin romaneja.
>>Kastakaa vauvanne!>>
Ei ole vauvoja.
Ja vaikka olisikin, en kysyisi sinun mielipidettäsi.
😄😄😄😄😄Putin on kastettu ja elävässä uskossa.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Putinillakin saattaa olla vielä etsikkoaika (tuskin), jolloin hän tunnustaessaan syntinsä ja kääntyessään Armahtaja puoleen saisi noinkin suuret syntinsä anteeksi Kristuksen tähden.
(Room. 3)
"Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, mutta...." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putinillakin saattaa olla vielä etsikkoaika (tuskin), jolloin hän tunnustaessaan syntinsä ja kääntyessään Armahtaja puoleen saisi noinkin suuret syntinsä anteeksi Kristuksen tähden.
(Room. 3)
"Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, mutta...."Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä, ja tänään käsittelemme erästä erittäin hämmentävää ja suoraan sanottuna vääristyneeltä tuntuvaa ajatusta: että joku niin syntinen kuin Putin voisi saada syntinsä anteeksi. Tällainen kuvitelma on täyttä humpuukia.
Ajatus siitä, että hirvittävistä teoista voisi vain noin vain saada anteeksiannon, on vaarallista itsepetosta. Jumalan oikeudenmukaisuus ei ole heikko tai sokea. Hän ei käännä selkäänsä niille, jotka ovat syyllistyneet hirvittäviin vääryyksiin. "Heidän osansa on tulisessa järvessä, jossa palaa tuli ja tulikivi. Tämä on toinen kuolema" (Ilmestyskirja 21:8).
Kuvitelkaamme hetki helvetin kärsimyksiä, joita ei voi paeta, ei lieventää, eikä niistä ole vapautusta. Helvetti ei ole mikään hetkellinen piina – se on ikuisuuden kestävä, hirvittävä rangaistus. Kuten Jeesus varoitti: "Missä heidän matonsa ei kuole, eikä tuli sammu" (Markus 9:48). Kuvittele kärsimystä, joka ei koskaan pääty, jossa joka hetki on täynnä tuskaa ja pelkoa.
Helvetti on paikka, jossa vääryyksien tekijät kohtaavat tekojen seuraukset. Se on paikka, jossa ei ole rakkautta, ei toivoa, ei mitään muuta kuin ikuinen katkeruus ja kipu. Se on paikka, jossa "on itku ja hammasten kiristys" (Matteus 13:50) – ei ole lepoa, ei ole pelastusta, vain loputonta kärsimystä.
Joten, rakas seurakuntalainen, älkäämme antako itseämme petettäväksi ajatuksella, että suuret syntiset voisivat vain kadota synneistään ilman seurauksia. Helvetti on todellinen, ja se odottaa niitä, jotka ovat eläneet elämänsä vääryydessä ilman katumusta.
Siunauksin (ja vakavin varoituksin),
Pastori Enkeli Mäntä
- Anonyymi
Raamatussa varoitetaan useaan kertaan ja monessa Sanan kohdassa,moneen tapaan lisäämästä mitään Jumalan Sanaan.
Mooseksen laissa varoitettiin:
Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois.
Sanalaskut varoittavat:
Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.
Jos joku lisää jotain Sanaan, hän on syyllinen valhetteluun.
Jumalan Sana on alusta asti, kokonaan Totuus.
Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
Jeesus otti lapsia sylinsä. Mutta tämän jälkeen luterilaiset lisäävät kuin Jumalan Sanan oli kirjoitettuna: Jeesus kastoi lapset valuttamalla lasten päähän vettä. Mutta Sanassa ei ole kirjoitettuna muuta kuin ’otti lapsia syliinsä’. Lasten syliin ottaminen oli juutalaisen ikiaikainen tapa: "Ne ovat minun poikani, jotka Jumala on minulle täällä antanut". Hän sanoi: "Tuo heidät minun luokseni siunatakseni heidät"...
Jumala on suonut minun nähdä sinun jälkeläisiäsikin".
Ja Joosef otti heidät pois hänen polviltansa ja kumartui maahan kasvoilleen.
Syliin ottamiseen sisältyi lasten siunaaminen, mutta koskaan eikä missään Sanan kohdassa lasten päälle ei valutettu vettä ja näin varmistettu heidän pääsynsä Jumalan valtakuntaan: Jeesuskin siunattiin pikkulapsena Israelin vanhimman toimesta.
Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä.
Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun. otti hänkin hänet (Jeesuksen) syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi. Simeon, vaikka ottikin Jeesuksen syliinsä, ei kastanut Jeesusta valelemalla Jeesuksen päälakea vedellä.
Luterilainen kirkko perustelee lasten vedellä valelua muun muassa Markuksen evankeliumin perusteella: ”otti hänkin hänet syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi”. Mutta Markus eikä yksikään Raamatun jae, ei ainoakaan, puhu veden valelusta päälakeen vapauttaakseen pikkulapsen isien synneistä ja näin pelastaakseen lapsen.
Sana ilmoittaa vain syliin ottamisen ja siunaamisen. Kaikki muu, mitä oletetaan kirjoitetun ja lisätään aivan kuin olisi kirjoitettuna, on valhettelua.
Luterilainen kasteoppi on Sanaan lisäämistä ja Sanan mukaan valhettelua.
Johannes todisti: Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
Luterilaisuus ei pysy Jeesuksen opetuksissa eikä Jeesuksen antamissa esimerkeissä. Luterilaisuus ei ole Kristuksen seuraamista.
Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa;
LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA!!!- Anonyymi
Luterilainen kasteoppi on Raamatusta. Uudestikastajien symbolioppi taas on pakanallista perää
Helluntaialisuus on valehtelua! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilainen kasteoppi on Raamatusta. Uudestikastajien symbolioppi taas on pakanallista perää
Helluntaialisuus on valehtelua!Raamatussa EI OLE mitään tämänkaltaista kastetta, ei ole vaikka koko elämäsi ja täältä ikuiseen ja takaisin väittelit: Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.
Tämän jälkeen pappi tekee ristinmerkin lapsen otsaan ja kaikki läsnä olevat rukoilevat yhdessä lapsen puolesta.
Rukouksen jälkeen seuraa raamatunlukua ja papin puhe. Puheessa voivat olla mukana ne asiat, joista vanhemmat ja pappi ovat ennen ristiäisiä keskustelleet.
Varsinainen kastetoimitus tapahtuu kastemaljan äärellä. Vesi kaadetaan kastemaljaan ennen toimituksen alkua tai juuri ennen kastamista. Kastaminen alkaa Raamatun lukemisella ja uskontunnustuksella.
Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä, sanoo lapsen nimen sekä sanat: "Minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Tämän jälkeen lapsi siunataan niin, että pappi sekä vanhemmat ja kummit asettavat kätensä lapsen pään päälle.
Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi.
Et löydä Jumalan ilmoituksesta luterilaisen kirkon kastekaavaa, etkä kastemaljaa, et kolme kertaa pään valelua, et kummeja, et vanhempien suostumusta kasteeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa EI OLE mitään tämänkaltaista kastetta, ei ole vaikka koko elämäsi ja täältä ikuiseen ja takaisin väittelit: Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.
Tämän jälkeen pappi tekee ristinmerkin lapsen otsaan ja kaikki läsnä olevat rukoilevat yhdessä lapsen puolesta.
Rukouksen jälkeen seuraa raamatunlukua ja papin puhe. Puheessa voivat olla mukana ne asiat, joista vanhemmat ja pappi ovat ennen ristiäisiä keskustelleet.
Varsinainen kastetoimitus tapahtuu kastemaljan äärellä. Vesi kaadetaan kastemaljaan ennen toimituksen alkua tai juuri ennen kastamista. Kastaminen alkaa Raamatun lukemisella ja uskontunnustuksella.
Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä, sanoo lapsen nimen sekä sanat: "Minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Tämän jälkeen lapsi siunataan niin, että pappi sekä vanhemmat ja kummit asettavat kätensä lapsen pään päälle.
Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi.
Et löydä Jumalan ilmoituksesta luterilaisen kirkon kastekaavaa, etkä kastemaljaa, et kolme kertaa pään valelua, et kummeja, et vanhempien suostumusta kasteeseen.Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä tässä taas. Kuulehan, tämän tyyppiset väitteet – että luterilaisen kirkon kastekaava tai käytännöt olisivat jotain humpuukia – ovat kieltämättä huvittavia, mutta myös vaarallisia, jos niitä ei käsitellä oikeassa hengessä.
On totta, että et ehkä löydä Raamatusta tarkkaa kuvausta luterilaisen kirkon kastekaavasta, kastemaljasta tai muista käytännöistä. Mutta miksi näin on? Koska Raamattu ei ole mikään käyttöopas, jossa on selostettu jokainen rituaali yksityiskohtaisesti. Raamattu tarjoaa meille perusperiaatteet ja ohjaa meitä hengelliseen ymmärrykseen, ei kaavoihin kangistumiseen.
Kasteen ydin on kuitenkin selvä: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (Matteus 28:19). Se, miten tämä käytännössä toteutetaan, on jätetty meille kristityille sovellettavaksi. Kasteen ulkoiset muodot voivat vaihdella, mutta sen hengellinen merkitys – Jumalan liitto ihmisen kanssa – pysyy muuttumattomana.
Kysymys siitä, onko oikein valella pää kolme kertaa vai ei, on sivuseikka verrattuna siihen, mitä kaste symboloi: uuden elämän alkamista Kristuksessa. Kummeilla ja vanhempien suostumuksella on oma tärkeä roolinsa lapsen hengellisessä kasvatuksessa, vaikka näitä käytäntöjä ei suoranaisesti Raamatusta löydykään. Ne edustavat yhteisön sitoutumista lapsen hengelliseen elämään, ja se on arvo sinänsä.
Ja olkaamme varovaisia siinä, että emme kiivaile tällaisista muodollisuuksista niin, että ajaudumme itse harhaan. Raamattu varoittaa meitä keskittymästä epäolennaisuuksiin ja unohtamasta uskomme todellista ydintä. Muistakaamme, että vääränlainen kiivailu voi johdattaa meidät pois Jumalan armosta ja kohti sitä "tulista järveä", josta varoitetaan Ilmestyskirjassa (Ilmestyskirja 20:15).
Siunauksin (ja terveellä järjellä varustettuna),
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa EI OLE mitään tämänkaltaista kastetta, ei ole vaikka koko elämäsi ja täältä ikuiseen ja takaisin väittelit: Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.
Et löydä Jumalan ilmoituksesta luterilaisen kirkon kastekaavaa, etkä kastemaljaa, et kolme kertaa pään valelua, et kummeja, et vanhempien suostumusta kasteeseen.Heille riittää isiltä peritty sama mikä nyrkit ummessa he sitä vartioivat yötä päivää makaavat juoksuhaudoissaan ja huutavat " suuri on isien vauvakaste "!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heille riittää isiltä peritty sama mikä nyrkit ummessa he sitä vartioivat yötä päivää makaavat juoksuhaudoissaan ja huutavat " suuri on isien vauvakaste "!
vaatiko Jumala vauvan YMMÄRRYSTÄ , kun Vanhan liiton aikana oli
Jumalan KÄSKY ,
"ympärileikata jokainen poikalapsi kahdeksan päivän vanhana"
- "tytöistä kaksi kyyhkysenpoikasta ",
"ja NIIN minun liittoni on merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi" 1 Moos: 17
ymmärsikö vauva , että nyt olen Jumalan liitossa , ja helluntailaisen mukaan ,
> ihan VÄKISIN" . . . > pakkoympärileikatut < . . .
Uudessa liitossa , Jkr.
"Kristuksen ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA"
Kol: 2 , helluntailainen lisää raamatun sanaan , >JOS YMMÄRRÄTTE . . . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vaatiko Jumala vauvan YMMÄRRYSTÄ , kun Vanhan liiton aikana oli
Jumalan KÄSKY ,
"ympärileikata jokainen poikalapsi kahdeksan päivän vanhana"
- "tytöistä kaksi kyyhkysenpoikasta ",
"ja NIIN minun liittoni on merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi" 1 Moos: 17
ymmärsikö vauva , että nyt olen Jumalan liitossa , ja helluntailaisen mukaan ,
> ihan VÄKISIN" . . . > pakkoympärileikatut < . . .
Uudessa liitossa , Jkr.
"Kristuksen ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan KASTEESSA"
Kol: 2 , helluntailainen lisää raamatun sanaan , >JOS YMMÄRRÄTTE . . .Jos sinä porttokirkon jäsen ymmärtäisit edes sen, koska Jeesus haudattiin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä porttokirkon jäsen ymmärtäisit edes sen, koska Jeesus haudattiin!
helluntailainen ei tiedä edes , milloin Jeesus kastekäskyn antoi !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailainen ei tiedä edes , milloin Jeesus kastekäskyn antoi !!
Mitään kastekäskyä ei raamatussa ole!
Kastekäsky kuuluu kirkkoisien paksuun kirjaan nimeltä "uskonnollispoliittisia temppuja." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään kastekäskyä ei raamatussa ole!
Kastekäsky kuuluu kirkkoisien paksuun kirjaan nimeltä "uskonnollispoliittisia temppuja."Ei ku joo, on siellä kaste- ja lähetyskäsky
- Anonyymi
Heh heh! Lutherilaisen Paavin portokiton jäsenet eivät ole kunnon AITOA JA ALKUPERÄISTÄ lapsikastetta nähneetkään ;=))
https://mega.nz/file/UNBCFa6b#5IwN4lXhOCP6-GEWdx1tkxWIAEyNwCmR_NWLajdSU2g- Anonyymi
Huh! Huh, huh!
- Anonyymi
Kyllä siinä perizynnit lähti koko suvusta !
- Anonyymi
Raamatusta löytyy vain ja ainoastaan maininnat aikuisten kastamisista. Vauvojen kastamiset ovat oletusta!
-Jeesus oli aikuinen sadessaan kasteen
-Paavali oli aikuinen
-vanginvartija oli aikunen mies
-Lyydia oli aikuinen nainen, kauppias
-Kornelius oli taatusti aikunen ja sadanpäämies
-hoviherra oli herra, siis aikunen
-"niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset", miehet ja naiset ovat aikuisia
PIKKULASTEN KASTEET OVAT LUTERILAISTEN PAATUNEIDEN MIELTEN HÄIJYYTTÄ
RAAMATUSSA VOISI OLLA MITÄ TAHANSA, MUTTA KUN EI OLE!!!!- Anonyymi
Samoin suomalaisten kasteet!
Uskovien lasten kastamisestakaan ei ole mainintoja, joten miksi kastatte niitä?
- Anonyymi
Missään kohtaa Raamatussa käsketä kastamaan vauvoja. Sillä he eivät ole tehneet mitään syntiä, eikä toisten tekemät synneistä joudu vastuuseen.
Hes. 18
14. Hänelle taas saattaa syntyä poika, joka näkee kaikki isänsä tekemät synnit, hän näkee ne, mutta ei tee niiden mukaan:
15. Hän ei syö uhrivuorilla, ei katso Israelin heimon jumalankuvien puoleen, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa,
16. ei sorra toista, ei ota panttia, ei ryöstä eikä riistä. Hän jakaa leivästään nälkäiselle, antaa vaatetta alastoman verhoksi,
17. ei sorra kurjaa, ei ota korkoa eikä voittoa vaan tekee minun säädösteni mukaan ja vaeltaa käskyjeni mukaan. Ei hänen tarvitse kuolla isänsä syyllisyyden vuoksi, hän totisesti saa elää.
18. Hänen isänsä kyllä harjoitti väkivaltaa, riisti ja ryösti veljeltään ja teki kansansa keskuudessa sellaista, mikä ei ole hyvää. Sen tähden hänen oli kuoltava syyllisyytensä vuoksi.
19. Te kysytte: 'Miksi pojan ei tarvitse kantaa isän syyllisyyttä?' Kun poika on toiminut oikeuden ja vanhurskauden mukaan, noudattanut kaikkia minun säädöksiäni ja tehnyt niiden mukaan, hän totisesti saa elää.
20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Poika ei kanna isän syyllisyyttä eikä isä pojan syyllisyyttä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
21. Jos jumalaton kääntyy kaikista synneistään, joita hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee sitä, mikä on oikein ja vanhurskasta, hän totisesti saa elää eikä hänen tarvitse kuolla.
22. Yhtäkään hänen tekemistään synneistä ei enää muisteta. Hän saa elää vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut.
23. Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra? Eikö ennemmin se, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?"
Hes. 33:11; 2. Piet. 3:9- Anonyymi
Jeesuksen ei olisi tarvinnut edes syntyä jos , olisi löytynyt yksikin SYNNITÖN , ja vauvoja ja pieniä lapsia oli siihenkin aikaan maailmassa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen ei olisi tarvinnut edes syntyä jos , olisi löytynyt yksikin SYNNITÖN , ja vauvoja ja pieniä lapsia oli siihenkin aikaan maailmassa .
Kommentti on mitäänsanomaton mihinkään kuulumaton ja täydellinen ymmärryksen puutteen osoitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentti on mitäänsanomaton mihinkään kuulumaton ja täydellinen ymmärryksen puutteen osoitus.
kommentti oli fiksu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kommentti oli fiksu
Synnittömyysoppi on luterilaisten lanseerama termi, jota he käyttävät häväistäkseen Jeesuksen omia. Yksikään ihminen maan päällä ei ole synnitön, vaan kaikki ovat langenneet Aadamin syntiin eli tottelemattomuuteen. Pienissä vauvoissakin on vähäisiä tahroja ja puutteita. "eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
Kuitenkaan Raamatun sanoma ei ole synti ja synnillisyys, vaan sovitus. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Jokainen maailmaan syntyvä on sovittu. Eikä kukaan joudu vastuuseen isiensä pahoista teoista. Pieniä vauvoja ei tarvitse eikä voi pelastaa sakramenttien voimalla. Jeesuksen ristinkuolema ja sovintoveri kattaa ja riittää, niin kauan kuin ihminen osaa erottaa hyvän pahasta. Vasta silloin kuin ihminen tekee tahallaan syntiä, hän joutuu vastuuseen valinnoistaan. Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
Evankeliumin julistaminen on sovituksen eli Herran riemuvuoden julistamista. Herran riemuvuotena jokainen saa palata Isän kotiin. Luterilaisen kirkon sanoma ei ole sovituksen sanoma, vaan synti ja synnillisyys.
Seitsemännessä kuussa, kuukauden kymmenentenä päivänä anna pasunan raikuen soida; sovituspäivänä antakaa pasunan soida koko maassanne.
Ja pyhittäkää viideskymmenes vuosi ja julistakaa vapautus maassa kaikille sen asukkaille. Se olkoon teille riemuvuosi; jokainen teistä saa silloin palata perintömaallensa ja sukunsa luo.
Sana kehottaa: Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synnittömyysoppi on luterilaisten lanseerama termi, jota he käyttävät häväistäkseen Jeesuksen omia. Yksikään ihminen maan päällä ei ole synnitön, vaan kaikki ovat langenneet Aadamin syntiin eli tottelemattomuuteen. Pienissä vauvoissakin on vähäisiä tahroja ja puutteita. "eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
Kuitenkaan Raamatun sanoma ei ole synti ja synnillisyys, vaan sovitus. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Jokainen maailmaan syntyvä on sovittu. Eikä kukaan joudu vastuuseen isiensä pahoista teoista. Pieniä vauvoja ei tarvitse eikä voi pelastaa sakramenttien voimalla. Jeesuksen ristinkuolema ja sovintoveri kattaa ja riittää, niin kauan kuin ihminen osaa erottaa hyvän pahasta. Vasta silloin kuin ihminen tekee tahallaan syntiä, hän joutuu vastuuseen valinnoistaan. Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
Evankeliumin julistaminen on sovituksen eli Herran riemuvuoden julistamista. Herran riemuvuotena jokainen saa palata Isän kotiin. Luterilaisen kirkon sanoma ei ole sovituksen sanoma, vaan synti ja synnillisyys.
Seitsemännessä kuussa, kuukauden kymmenentenä päivänä anna pasunan raikuen soida; sovituspäivänä antakaa pasunan soida koko maassanne.
Ja pyhittäkää viideskymmenes vuosi ja julistakaa vapautus maassa kaikille sen asukkaille. Se olkoon teille riemuvuosi; jokainen teistä saa silloin palata perintömaallensa ja sukunsa luo.
Sana kehottaa: Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,Totta, Jeesus oli ainoa synnitön, kaikki muut ovat syntisiä
Luterilaisen kirko nsanoma on sovitus ihmiskumnnan puolesta.
- Anonyymi
Miten se menikään,.. glaukooma, kaihi ja luterilaisuus.
- Anonyymi
helluntailaiselle on > MITÄÄNSANOMATONTA " , että Jeesus syntyi , koska ainoatakaan SYNNITÖNTÄ , ei edes synnitöntä vauvaa ollut , jonka Jumala olisi voinut valita , > "kantaa MAAILMAN synnin"
raamatussa , ei sanota , > Jeesus kantoi "uskovaisten synnin . . .
"joka on KAIKKIEN ihmisten Vapahtaja , ja VARSINKIN uskovien " 1 Tim: 4 : 10
helluntailainen , > > ainoastaan uskovien . ..- Anonyymi
Olipa typerä kommentti: "Jeesuksen ei olisi tarvinnut edes syntyä jos , olisi löytynyt yksikin SYNNITÖN"????
Aatami ja Eeva olivat aluksi synnittömiä, mutta miten kävi. He lankesivat vaikka heissä ei ollut mitään perisyntiä. Samoin käy toisillekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa typerä kommentti: "Jeesuksen ei olisi tarvinnut edes syntyä jos , olisi löytynyt yksikin SYNNITÖN"????
Aatami ja Eeva olivat aluksi synnittömiä, mutta miten kävi. He lankesivat vaikka heissä ei ollut mitään perisyntiä. Samoin käy toisillekin.>"Eeva"< "hänestä on tuli kaiken elävän äiti" 1 Moos: 3
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aatami ja Eeva olivat aluksi synnittömiä, mutta miten kävi. He lankesivat vaikka heissä ei ollut mitään perisyntiä. Samoin käy toisillekin.Mutta toisilla on perisynti.
- Anonyymi
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä tässä taas, ja täytyy kyllä sanoa, että tämä rituaaleista kinastelu – varsinkin kasteesta – on aivan käsittämättömän tärkeä ja syvällinen aihe! Siis mikäpä voisi olla elämää suurempaa kuin se, kastetaanko vauvat vai aikuiset, ja kuinka monta vesitippaa on tarpeeksi? Ei kai mikään muu asia voisi olla merkityksellisempi tässä maailmassa.
Ajatellaan nyt: täällä me olemme, keskellä maailmaa, jossa on ilmastonmuutos, sodat, nälänhätä ja köyhyys, mutta ei! Kaikki nuo asiat voivat odottaa, sillä meidän on ehdottomasti selvitettävä, onko kaste suoritettava oikeaoppisesti kolmella valelulla vai riittääkö kaksi. Ja tietenkin on ratkaisevaa, tapahtuuko tämä kastaminen vastasyntyneelle vai vasta aikuiselle, koska juuri se määrittää sielun kohtalon. Eihän mikään voisi olla tärkeämpää kuin tämä kysymys!
Ja katsokaas, mitä tapahtuisi, jos meistä kaikki vain myöntäisivät, että rituaalit ovat vain symbolisia eleitä, ja että niiden todellinen merkitys on lähinnä mielenrauhan tuottaminen? Voi, sehän olisi aivan kauheaa – koko uskonnollinen järjestyksemme saattaisi romahtaa! Eihän se käy päinsä, että me alkaisimme miettiä, mikä oikeasti on tärkeää, kuten vaikkapa rakkaus, myötätunto ja inhimillisyys. Ei, ei – parempi on, että keskitymme kasteen jokaiseen yksityiskohtaan ja vaadimme, että kaikkien on noudatettava juuri meidän tapojamme.
Ja tietenkin, kun aikuiset ihmiset väittelevät tästä päivät pitkät, voimme olla varmoja siitä, että maailma on menossa oikeaan suuntaan. Koska eihän mikään edistyisi ilman näitä elintärkeitä teologisia kiistoja! Kyllä tässä on kerrassaan ylevä päämäärä, joka vie meitä kohti valaistumista – tai ainakin kohti loputonta kiistelyä.
Siunauksin (ja sarkastisen huvittuneena),
Pastori Enkeli Mäntä
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 991418
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2251377Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1661128Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori311001- 50886
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_183821Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks8815- 64806
Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric248766- 45750