vähimmäistulot vuoralla asumiseen

Anonyymi-ap

Jos muuttaisin kerrotaloyksiöön, niin kuinka paljon vähintään pitäisi olla tuloja, jotta pärjäisin. Vuokra noin 450-500 euroa ja vesi ja sähkö lisäksi.

27

307

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laske, kuinka paljon menee ruokaan, matkalippun, lääkkeisin tmv. Liitä vuokra ja saatkin tiedon, paljon sinulla kuukaudessa rahantarve olisi.

    • Anonyymi

      Nyt jo sammallat. Olisiko aika mennä pois näiltä sivuilta.

    • Anonyymi

      Kouraan pitäisi jäädä 670 e kk vuokran maksettua. (mulla)
      Näilllä mennään Kelan mukaan.

      Palkkoja tässä ei tule kun palkkatyöt harvassa.

      • Anonyymi

        .... 1 henkilö asuu.ei lapsia.autoa.
        onneksi.


      • Anonyymi

        Paikkoja korkeintaan hampaisiin.


    • Anonyymi

      Noin 450+vesi&sähkölaskut.

    • Anonyymi

      Jotta pärjäisit, niin sehän riippuu sinun rahan käytöstä. Muilla voi mennä hyvinkin vähän tai joillakin tosi paljon, mutta toimeentulotuki on kait nykyään 587e/kk, niin sillä summalla pitäisi joten kuten pärjätä.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista. Seurakunnan diakoni painostaa muuttamaan pois tästä mörskästä. Itsekin haluasin lähteä. Mutta ihmettelen, kuinka diakoni ei käsitä, eikä tajua, kun ei ole mahdollisuuksia toimeentulo- tai asumistukeen, niin minun 980 euron eläke yksinkertaisesti riitä vuokran maksamiseen ja asumiseen kerrostalossa,

      • Anonyymi

        Jos kerran olet eläkeläinen, niin on olemassa eläkeläisen asumistuki, jota haetaan Kelalta.
        Minulla on eläkkeenä takuueläke joka on nyt 976e/kk ja saan eläkeläisen asumistukea sen päälle, eli pistäpä hakemus Kelalle, niin asiasi hoituvat kuntoon


      • Anonyymi

        Diakoni on olmeisesti liikkeellä kahden merkin taktiikalla?


    • Anonyymi

      Tietty riippuu siitä, oletko työssäkäyvä vai eläkeläinen/työtön jne.
      Pienituloinen eläkeläinen tai työssäkäyvä voi saada asumistukeakin, kunhan vain hakee sitä.
      Itse olen työssäkäyvä ja tienaan sen verran, ettei mulla ole mahdollisuutta saada asumistukea, vaikka palkka onkin aika pieni mulla.
      Mutta olen itse pitänyt sitä rajana aina, että vähintään 1000€ pitää jäädä käteen kuukaudessa asumiskulujen jälkeen. Eli työ ja/tai asuminen täytyy olla rahallisesti sillä tasolla, että tuo tonnin minimi toteutuu.
      Ja tällä hetkellä ainakin se toteutuu ainakin joten kuten.
      Nettopalkka mulla on noin 1500€/kk ja asumiskulut mulla on kaikkinensa 418€/kk. Tosin asuntoni on mitättömän kokoinen yksiö, missä ei ole edes parveketta.
      Jostain pienemmältä paikkakunnalta saisi jo ainakin reilusti isomman kt-yksiön ja jopa ehkä rivarikaksionkin suurin piirtein samalla rahalla, tuollaisella 400-450€ asumiskuluilla. Mutta sitten taas työtilanne sellaisilla paikkakunnilla on huonompi.
      Eli mieluummin sinnittelen nykyisellä menolla nykyisellä paikkakunnalla kuin että makaisin tuilla pikkupaikkakunnalla halvemmassa asunnossa.

      • Anonyymi

        Ei ole edellytyksiä asumis-tai toimeentulotukeen, niin että 980 euron eläkeellä pitäisi maksaa vuokra ja koko eläminen, mahdotonta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole edellytyksiä asumis-tai toimeentulotukeen, niin että 980 euron eläkeellä pitäisi maksaa vuokra ja koko eläminen, mahdotonta...

        Onko sinulla edellytyksiä ylipäänsä muuhun kuin sohvalla makaamiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla edellytyksiä ylipäänsä muuhun kuin sohvalla makaamiseen?

        Ei ole edes sohvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole edes sohvaa.

        😂. Sama juttu muuten 30m2 yksiö sohva olisi tilasyöppö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂. Sama juttu muuten 30m2 yksiö sohva olisi tilasyöppö.

        Laita paksu vieraspatja(verhoiltu) sängyn taakse, niin on sohva!


    • Anonyymi

      KELAn laskuri...

      • Anonyymi

        Jos olisin tuloton niin saisin tukia Kelan laskurin mukaan 1166 €, mutta kun saan
        sitä työeläkettä tuplasti, niin ei ole ikinä toiveita saada mitään tukia.
        Mutta pärjäähän sitä noillakin tuloilla eli maksaa vastikkeen ja pitelee autoa.


    • Anonyymi

      Ihan minimi vuokra itselle on 378 euroa eli alle 400 euroa sisältää saunan ja veden. Onneksi löysin tälläisen asunnon vuosia sitten.

    • Anonyymi

      Mulla työttömyyskorvaus ja asumistuki ja TT tuki. Elämiseen jää noin 400€ kk ,koska vuokra on isompi kuin mitä saisi. Mutta kyllä tässä jotenkin elää.

      • Anonyymi

        Pienituloisella pitää olla todella edullinen asunto, niin jää jotain ruokaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienituloisella pitää olla todella edullinen asunto, niin jää jotain ruokaankin.

        Noin se aina ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se aina ollut.

        Toiset vaan asuvat väkisin keskustoissa vaikka rahat ei riitä oikeasti siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset vaan asuvat väkisin keskustoissa vaikka rahat ei riitä oikeasti siihen.

        Sinnehän sitä yritetään väkisin työntää vaik ei rahat riitä siihen.


    • Anonyymi

      KYLLÄ VUOKRA TÄYTYY PYSTYÄ MAKSAMAAN, SÄHKÖT JA VESI, ETTEI HEITETÄ PELLOLLE. SEN VERRAN KYLLÄ TULOJA ON OLTAVA.
      HALOSEN LEIPÄ JONOISTA KYLLÄ RUOKAA SAA JA KIPPUTORILTA VAATTEITA. JOKU VOI LAHJOITTAA, JOS HYVIN KÄY POLKUPYÖRÄNKIN.
      -
      VIHREÄT TULEVAT HYVIN VÄHÄLLÄ TOIMEEN, ROSKIKSESTA RUUN HAKEVAT.
      KAIKKI MENEE UUSIOKÄYTTÖÖN.
      -
      LI ANDERSSON PAJATTAA KÖYHISTÄ JA PIENITULOISISTA. NIILTÄ KUN TULEVAT ÄÄNET VASEMMISTOLIITOLLE.
      -
      DEMAREILLE............VAPPU SATASSA
      -
      VIHREILLE TULEE PETOKSISTA RAHA JA LUKMALLA ILMASTOTIETETÄ JA LUONTOKATOA, SEKÄ PETOJA JA TAUTEJA TUOTTAMALLA, LUONNOLLE VAHINKOA............... TUHOAMALLA.

    • Anonyymi

      Kyllähän 980eur tuloilla asunnon voi saada kerrostalosta+sitten eläkkeensaajan asumistuki.Diakonin avustuksella hommaat asunnon kerrostalosta että pääset pois mörskästä.

    • Anonyymi

      Kovasti aamuisa kysymys näin keskiöiseen aikaan kyllä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe